Bart | woensdag 25 november 2009 @ 13:52 | |
Transport Tycoon Het beste spel ooit gemaakt Nu met eigen FOK! multiplayer-server op lingen.nu:3984 (wachtwoord: fokyou) Wat is het? Transport Tycoon is een Tycoon-spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen, maar in de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, vervolgens diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail. Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD. Maar wil ik nu OpenTTD of TTDPatch? Tegenwoordig zijn er niet veel verschillen meer over tussen OpenTTD en TTDPatch. Hieronder een lijstje van de belangrijkste verbeteringen van OpenTTD, waarvan de meeste ook in TTDPatch beschikbaar zijn. Belangrijkste verbeteringen OpenTTD t.o.v. TTD for Windows: Als je exact wil weten wat de verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch zijn, kun je hier kijken. Nagenoeg iedereen op FOK! speelt OpenTTD, vanwege de goede multiplayer-ondersteuning en de grotere mapsize, twee belangrijke functies TTDPatch niet ondersteunt. Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het? Installeren van OpenTTD: Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Dit is nodig omdat OpenTTD bronbestanden van de originele Transport Tycoon nodig heeft. Download hierna het installatie-programma van OpenTTD. De installatie vraagt waar je TTD for Windows hebt geinstalleerd, dit wijst zichzelf. Ook het wijzigen van patches zit in de grafische interface van OpenTTD verwerkt, in het spel zelf. Voor de officiële installatiehandleiding, klik hier. Installeren van TTDPatch: Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Unzip de bestanden van TTDPatch in je TTD-map. Klik hier voor een FAQ over de installatie. Om het spel te spelen moet je ttdpacthW.exe starten. Om patches te wijzigen moet je ttdpatch.cfg openen in kladblok, je kunt dan wijzigen wat je wil. Ik snap er helemaal niets van! Oke, dan volgt hier een korte tutorial. Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen! De basis is voor alle voertuigen hetzelfde. Je hebt minimaal 2 stations/docks/vliegvelden/bushaltes (vanaf nu allemaal stations) nodig. Verder heb je natuurlijk een voertuig nodig, die bouw je in een depot. Je geeft een voertuig een order om naar het ene station te gaan, en een order om naar het andere station te gaan. Als de stations verbonden zijn met elkaar (door respectievelijk rails/water/lucht/weg) kan het voertuig zijn orders gaan uitvoeren. Dit houdt natuurlijk niet gelijk winst in! Hiervoor moeten goederen vervoerd worden. Je zet dus 1 station bij een kolenmijn, een andere bij een energiecentrale, je verbindt ze met elkaar en je laat er vervolgens een trein tussen rijden met orders om van het ene station naar het andere te rijden. Et voila, du profit! Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil: 1. Bouw een depot in de juiste richting. 2. Klik op nieuwe voertuigen. 3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast. 4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder). 5. Klik op de Ga naar-knop. 6. Klik op een station. 7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station. 8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten. Ik wil meer winst! Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen. Om botsingen te voorkomen maak je seinen (signals). Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers. Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen. Oke, wat zien we hier? Weer een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is zo gemaakt omdat aankomende treinen dan naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden. Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen). Wat is het verschil tussen een one-way en een two-way op een splitsing? Bij een splitsing met one-way signals (onderste situatie) zal een trein de korste route kiezen. De route is in dit geval bezet, voor de trein maakt dit echter niet uit, hij zal net zo lang wachten tot de route vrij is. Bij een two-way signal splitsing zal de trein niet de kortste route pakken, maar de vrije. Zie de bovenste situatie. Hieronder zie je een plaatje waarin het verschil tussen pre-signals en gewone signals wordt weergegeven: Voor een nog veel uitgebreidere sein-uitleg verwijs ik naar deze site. Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off. Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje. Zo maak je een kruising van een lijn naar een andere lijn. Hieruit kun je ook een soort van klaverblad afleiden: Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt. Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar? Jazeker! Handige links OpenTTD TTDPatch Informatie Vorige delen: Transport Tycoon / OpenTTD #31 Transport Tycoon / OpenTTD #30 Transport Tycoon / OpenTTD #29 Transport Tycoon / OTTD #28 OpenTTD topic #27; waar blijft die PBS-faq? Transport Tycoon en OpenTTD - Deel 26 Transport Tycoon en OpenTTD - Deel 25 Transport Tycoon - Deel 24 Transport Tycoon - Deel 23 Transport Tycoon - Deel 22 Transport Tycoon - Deel 21 Transport Tycoon - Deel 20 Transport Tycoon - Deel 19 Transport Tycoon - Deel 18 Transport Tycoon - Deel 17 Transport Tycoon - Deel 16 Transport Tycoon - Deel 15 Transport Tycoon - Deel 14 Transport Tycoon - Deel 13 Transport Tycoon - Deel 12 Transport Tycoon deeltje 11 Transport Tycoon deel 10 Transport Tycoon Deel 9 Transport Tycoon Deel 8 Transport Tycoon Deel 7 Transport Tycoon Deel 6 Transport Tycoon Deel 5 Transport Tycoon Deel 4 Transport Tycoon Deel 3 Transport Tycoon Deel 2 Transport Tycoon Servers van Fok!Users De grote OpenTTD-FAQ In spoiler op de OP niet zo lang te maken SPOILERDe OP Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht. [ Bericht 6% gewijzigd door boem-dikkie op 09-01-2010 18:31:42 ] | ||
MaxMark | woensdag 25 november 2009 @ 13:53 | |
Ja, deze. | ||
Gewoonik | woensdag 25 november 2009 @ 13:54 | |
Hulde voor de OP. | ||
8108139dpths | woensdag 25 november 2009 @ 13:55 | |
OP | ||
Bart | woensdag 25 november 2009 @ 13:58 | |
Maar nog steeds geen FAQ Sorry | ||
Pleasureman_Gunther | woensdag 25 november 2009 @ 14:01 | |
Present | ||
caspervc | woensdag 25 november 2009 @ 15:05 | |
Ook present. Spel zonder planes lijkt me ook wel wat | ||
Bart | woensdag 25 november 2009 @ 15:27 | |
Ik zal vanavond wel eens een reset doen, en dan zonder boten en vliegtuigen | ||
Caracca | woensdag 25 november 2009 @ 17:16 | |
nooooooooooooooooes heb vliegtuigen nodig om start kapitaal te maken remove boats, en zet vliegtuigcap op 10/20/25 oid | ||
joekeloekes | woensdag 25 november 2009 @ 17:53 | |
grappig dat er steeds weer mensen zijn die denken snel startkapitaal te kunnen maken met vliegtuigen Je kan er wel startkapitaal mee maken, maar dat kan veel sneller als je begint met treinen. | ||
Caracca | woensdag 25 november 2009 @ 18:16 | |
quote:mijn ervaring is dat ik sneller met vliegtuigen dan met treinen cash in het laadje krijg. endgame aan de andere hand wanneer industriëen meer gaan produceren dat treinen dit beter kunnen oppakken | ||
--Snow-- | woensdag 25 november 2009 @ 19:36 | |
Treinen en bussen only lijkt me goed. Zijn er al mensen die mijn Netherlands scenario gespeeld hebben? http://omega-thunder.nl/Hosting/omega-upload/download.php?file=242The Netherlands.scn Hebben jullie al save games? Mijn save games: 1968 http://omega-thunder.nl/Hosting/omega-upload/download.php?file=910Nederland Transport, 25 Jan 1968.sav 1993 http://omega-thunder.nl/Hosting/omega-upload/download.php?file=771Nederland Transport, 24 Mrt 1993.sav 2014 http://omega-thunder.nl/Hosting/omega-upload/download.php?file=261Nederland Transport, 30 Jul 2014.sav 2036 http://omega-thunder.nl/Hosting/omega-upload/download.php?file=185Nederland Transport, 29 Nov 2036.sav 2049 http://omega-thunder.nl/Hosting/omega-upload/download.php?file=623Nederland Transport, 21 Dec 2049.sav Snow | ||
Bart | donderdag 26 november 2009 @ 16:09 | |
Server ligt er eventjes uit ivm onderhoud, vanavond komt ie weer online | ||
Martijn_77 | donderdag 26 november 2009 @ 19:35 | |
quote:Klinkt goed Hopelijk kunnen we dan langer spellen met een game | ||
RaXz | vrijdag 27 november 2009 @ 00:56 | |
Ik begon zelf toch liever met bussen, en dan langzaam opbouwen. Vliegtuigen negeer ik liever, op een gegeven moment komt de cash toch wel binnen. Dat is het enige wat ik jammer vind, op een gegeven moment heb je meer geld dan je uit kan geven. | ||
Martijn_77 | vrijdag 27 november 2009 @ 14:39 | |
Lekker de Fok! Server zit al weer helemaal vol...... | ||
SimonBalk | vrijdag 27 november 2009 @ 15:34 | |
quote:Was gisteravond begonnen op de fok! server maar werd er bijna altijd binnen 5 minuten weer afgegooid. Dat heb ik met andere server of andere games nog niet meegemaakt. Vanavond weer ff verder spelen. | ||
Bart | vrijdag 27 november 2009 @ 15:50 | |
quote:Gisteravond was ff een probleem met het netwerk hier. Straks ook weer eventjes trouwens. | ||
caspervc | vrijdag 27 november 2009 @ 16:04 | |
Is het leuk om als wanneer je de server voortaan reset Bart, je een overzicht geeft van de bedrijven die het meest winst maken? Of het meeste waard zijn? Zo'n eindstand per potje lijkt me wel leuk | ||
Bart | vrijdag 27 november 2009 @ 17:10 | |
quote:Je vraagt wel veel van me Leuk is het op zich wel, ik wil het best wel doen, maar geef geen garantie dat ik het altijd doe Wat ik overigens wel altijd kan doen is de savegame online zetten, ik sla namelijk elk potje op voordat ik een nieuwe start... | ||
Martijn_77 | zondag 29 november 2009 @ 14:19 | |
Zijn er trouwens nog andere leuke servers om te spelen? Aangezien de Fokserver helemaal vol zit | ||
Bart | zondag 29 november 2009 @ 15:41 | |
quote:Er zijn nu weer plekjes vrij | ||
Rene | zondag 29 november 2009 @ 16:25 | |
Enne voor mac OS? ! | ||
vanOekelen | zondag 29 november 2009 @ 16:29 | |
quote:Ja. | ||
Rene | zondag 29 november 2009 @ 16:30 | |
quote:Dan moet je toch ook transport tycoon hebben? | ||
Rene | zondag 29 november 2009 @ 16:43 | |
Found | ||
vanOekelen | dinsdag 1 december 2009 @ 10:45 | |
OpenTTD 0.7.4 is vandaag uitgekomen. Hier is hij te downloaden. | ||
sander-3 | dinsdag 1 december 2009 @ 10:48 | |
quote: Ook niet voor lang meer... | ||
Bart | dinsdag 1 december 2009 @ 10:49 | |
quote:Vanavond server maar even updaten dan | ||
misteriks | dinsdag 1 december 2009 @ 10:51 | |
rijkelijk late tvp | ||
Rene | dinsdag 1 december 2009 @ 15:32 | |
Fuck... ben ik net lekker bezig met Open TTD, kan ik straks niet meer spelen | ||
sander-3 | dinsdag 1 december 2009 @ 15:42 | |
quote:Virtualbox + windows XP of linux, en je kunt weer spelen.. Maar voorlopig is het niet zo ver. | ||
Rene | dinsdag 1 december 2009 @ 15:43 | |
quote:Wat is het wachtwoord? | ||
Rene | dinsdag 1 december 2009 @ 15:44 | |
*FOUND | ||
Rene | dinsdag 1 december 2009 @ 15:46 | |
Hoe typ je daar !! | ||
MaxMark | dinsdag 1 december 2009 @ 15:58 | |
Enter? | ||
Qunix | dinsdag 1 december 2009 @ 20:10 | |
Wat is 'converteer spoor naar controle post' ? | ||
sander-3 | dinsdag 1 december 2009 @ 20:23 | |
quote:Dan wordt een spoor geconverteerd naar een controlepost. | ||
Qunix | dinsdag 1 december 2009 @ 20:28 | |
quote:Wat doet het? Wat heb ik eraan? Wat hebben de treinen eraan? | ||
vanOekelen | dinsdag 1 december 2009 @ 20:34 | |
controlepost==waypoint Handig om treinen een bepaalde route te kunnen opgeven. | ||
Miesjel | dinsdag 1 december 2009 @ 20:37 | |
Ik ga mijn uren ook maar weer eens invullen met openttd. | ||
Miesjel | dinsdag 1 december 2009 @ 20:39 | |
Misschien ook niet.. tis vol. | ||
Bart | woensdag 2 december 2009 @ 07:08 | |
quote:Scherp | ||
Bart | woensdag 2 december 2009 @ 07:09 | |
quote:Weet het, wilde gisteravond upgraden en resetten maar Ubuntu installeren op de laptop van het vrouwtje duurde iets langer dan verwacht | ||
sander-3 | woensdag 2 december 2009 @ 10:28 | |
quote:Ja, het is toch zo | ||
Bart | woensdag 2 december 2009 @ 10:29 | |
quote:Ja, je was me ook voor, ik had hetzelfde gezegd | ||
Zero2Nine | woensdag 2 december 2009 @ 12:21 | |
quote:Het is bijvoorbeeld handig als je een groot station hebt waar goederen worden gedropt door een fabriek maar tegelijk ook grondstoffen worden afgeleverd. Je kan het station dan splitsen door goederentreinen via een waypoint naar andere perrons te sturen dan de grondstoftreinen. En stiekem tvp | ||
Rene | woensdag 2 december 2009 @ 18:02 | |
t spel is nog niet vernieuwd? | ||
Bart | woensdag 2 december 2009 @ 18:15 | |
quote:Nee, ga nu eten koken, daarna eten, daarna aandacht geven aan het vrouwtje, en daarna ga ik eens updaten als het nog geen bedtijd is | ||
--Snow-- | woensdag 2 december 2009 @ 20:54 | |
keertje Netherlands scenario van mij? | ||
Bart | woensdag 2 december 2009 @ 21:06 | |
quote:Die is echt te klein voor de fokserver... | ||
Rene | woensdag 2 december 2009 @ 21:16 | |
Stomme bart! | ||
Bart | woensdag 2 december 2009 @ 21:22 | |
quote:http://binaries.openttd.o(...)macosx-universal.zip | ||
--Snow-- | woensdag 2 december 2009 @ 21:22 | |
Die map van nu is weer heel groot. | ||
Bart | woensdag 2 december 2009 @ 21:22 | |
quote:Ja, veel spelers ===> grote map nodig | ||
Rene | woensdag 2 december 2009 @ 22:20 | |
Het werkt! | ||
Bart | donderdag 3 december 2009 @ 07:39 | |
quote:Natuurlijk werkt het Voortaan lief zijn voor Bartje | ||
sander-3 | vrijdag 4 december 2009 @ 19:57 | |
Vanaf hoeveel wagons is het eigenlijk nodig om 2 locs te nemen? Ik doe altijd 9 vakjes, 2 locs en de rest wagons. [ Bericht 32% gewijzigd door sander-3 op 04-12-2009 20:17:21 ] | ||
Zero2Nine | vrijdag 4 december 2009 @ 20:44 | |
quote:Je merkt het vanzelf, als de trein de maximale snelheid niet meer haalt of daar erg lang over doet. Zolang een trein snel optrekt en het maximum bereikt zijn er geen extra wagons nodig. Volgens mij kun je het ook afleiden uit trekkracht en gewicht van de wagons. | ||
Caracca | vrijdag 4 december 2009 @ 23:54 | |
is meestal afhankelijk van soort trein. uitgaand van maglev, full goods en de laatste maglev trein per 7 blokken (14 wagon lang) heb je eigenlijk een extra trein nodig voor om maximale acceleratie te garanderen. maar der zijn zoveel extra variabelen. bedoel heb zelf ook treinen die 28 lang izjn met 1 maglev'4 treintje en die gaan ook @ max speed over m'n hele traject. de acceleratie is dan alleen wat minder. maargoed spoor is er dan ook op gebouwd om dit te garanderen , ook als je veel bochten achter elkaar aan gooit. dan willen(kunnen) treinen hier niet altijd met max speed doorheen gaan + snow moet weer ff inloggen, aangezien z'n hele bedrijf fubar is. z'n hele spoor is 1 grote parkeerplaats [ Bericht 13% gewijzigd door Caracca op 05-12-2009 00:01:13 ] | ||
sander-3 | zaterdag 5 december 2009 @ 13:57 | |
Jezus Net heb ik het even opnieuw geinstalleerd op windows. Dat muziekje Dat heb ik echt jaren niet meer gehoord de vorige keer zat dat er niet bij geloof ik.. | ||
Zero2Nine | zaterdag 5 december 2009 @ 14:34 | |
Is dat nieuw in 0.7.4? | ||
sander-3 | zaterdag 5 december 2009 @ 16:16 | |
quote:Dat muziekje? Nee | ||
Caracca | zaterdag 5 december 2009 @ 16:18 | |
muziekje staat standaard uit, zal wel wat zijn veranderd dat ie der opeens mee begon ;P | ||
Cobratjuh | zondag 6 december 2009 @ 21:49 | |
hey wat leuk een opentdd topic al heel lang niet meer gespeeld, heel af en toe op school nog haha tegen elkaar via multiplayer, heb zo juist de lingen.nu server gejoint maar daar is dus ook geen beginnen meer aan zie ik wel misschien met een klein beetje industrie haha maar wel leuk zo'n topic hoor | ||
Rene | zondag 6 december 2009 @ 22:59 | |
quote:Zie OP | ||
STTSJT | maandag 7 december 2009 @ 11:55 | |
quote:Tis inderdaad wel een gaaf spel. Was de laatse keer wel gaaf met zn 4en te ttd'en in school tijd | ||
Pleasureman_Gunther | maandag 7 december 2009 @ 12:00 | |
Ik kan geen trams bouwen in het tramdepot! Op de server, bedoel ik [ Bericht 60% gewijzigd door Pleasureman_Gunther op 07-12-2009 14:19:20 ] | ||
STTSJT | maandag 7 december 2009 @ 12:02 | |
quote:Tram set geactiveerd? | ||
Zero2Nine | maandag 7 december 2009 @ 12:02 | |
quote:Kijk eens bij je Newgrfs... staat "generic tramset" aan? En wat is het jaartal? na een bepaalde tijd zijn er uberhaupt geen trams meer als je "vehicles never expire" niet hebt ingeschakeld. | ||
Pleasureman_Gunther | maandag 7 december 2009 @ 14:19 | |
(Het ging dus om de server) Het zal wel aan het jaartal liggen dan... | ||
Qunix | maandag 7 december 2009 @ 19:15 | |
Bij mij is alle nieuwe newgrf's paars? Iemand enig idee? Alsof de kleuren niet laden, wel de vormen... | ||
MaxMark | maandag 7 december 2009 @ 19:48 | |
quote:Ik had hetzelfde probleem wel eens. Toen ik stomtoevallig op de knop "Palet omzetten" (in het grf-menu) drukte, veranderde dit blijkbaar tussen Windows en Dos. Geen idee wat het inhoudt, maar het loste wel het probleem op | ||
stievun1234 | maandag 7 december 2009 @ 20:08 | |
Ik heb dit spel nog ergens in de kast liggen, is het de moeite waard om hem even weer te installeren? | ||
Zero2Nine | maandag 7 december 2009 @ 20:19 | |
quote:Nadat je OpenTTD eenmaal een keer hebt gespeeld niet meer | ||
STTSJT | maandag 7 december 2009 @ 21:50 | |
OpenTTD blijft mooi Steeds maar weer uitbreiden met die treintjes en zoveel mogelijk op 2 sporen te laten rijden | ||
PiRANiA | maandag 7 december 2009 @ 23:34 | |
Binnenkort maar eens openTTD op mijn telefoon installeren | ||
STTSJT | maandag 7 december 2009 @ 23:42 | |
quote:Lijkt me niet fijn spelen. Wat voor'n telefoon heb je dan? | ||
PiRANiA | maandag 7 december 2009 @ 23:44 | |
quote:Nokia N900 800 bij 480 pixels touchscreen, gaat dat lukken denk je? | ||
STTSJT | maandag 7 december 2009 @ 23:47 | |
quote:hmm het zou wel lukken maar denk niet dat het fijn speelt. Kan ook best zijn dat het jou goed bevalt en dat je er bij zweert Hoe dan ook, ik ben wel benieuwt dus hou me op de hoogte aub | ||
Peter | maandag 7 december 2009 @ 23:57 | |
*treinvolgpost | ||
Zero2Nine | dinsdag 8 december 2009 @ 10:35 | |
quote:Ben ook benieuwd hoe dat speelt op een klein scherm. Van de andere kant weet ik ook wel zeker dat het kan, het originele spel heb ik ook op een 100Mhz pentium 1 (het draaide ook op een 486) gedraaid met een resolutie van 640x480. En op een klein schermpje zien zulke resoluties er nog best goed uit omdat de pixels klein zijn. Daar moet ik dan ook weer bij zeggen dat de kaarten nu wel veel groter zijn dan in het originele spel, tenminste op de Fok!-server (single player heb je alle vrijheid zelf de kaartgrootte te bepalen uiteraard). | ||
DutchErrorist | dinsdag 8 december 2009 @ 10:51 | |
Ik ben sinds kort ook weer OpenTTD gaan spelen, werkt prima om de schooldagen mee door te komen | ||
Gewoonik | dinsdag 8 december 2009 @ 11:17 | |
quote:Ik speel het nog wel eens op mijn DS bevalt prima. | ||
sander-3 | dinsdag 8 december 2009 @ 13:47 | |
Ik weet niet wie dit doet, maar ik vind het uiterst vervelend: Er zijn een stuk of 3 / 4 kolenmijnen die heel goed produceren. Gaat diegene het vervoeren over een kutterig stukje van 10 blokjes. Dan levert het toch niks op.. Kijk, dat hij die coal voor mijn neus wegkaapt vind ik niet erg, maar doe er dan ook wat mee, in plaats van dit. | ||
Peter | dinsdag 8 december 2009 @ 14:39 | |
staat de stationsspreiding weer aan dan? | ||
MadCatje | dinsdag 8 december 2009 @ 17:30 | |
quote:Stationspread staat (weer eens) op 64 De afstand die afgelegd wordt is bijna 128 blokken ipv de 10 die je denkt. En dat levert nog heel behoorlijk op Zelfs nu er geconcurreerd wordt om de resources bijna 800K per trein per jaar, dus er wordt echt wel wat mee gedaan, wees niet bang | ||
sander-3 | dinsdag 8 december 2009 @ 17:53 | |
quote:Nou, je doet je best maar. Van mij mag die trouwens onderhand wel weer eens gereset worden 't begint een beetje vol te raken... | ||
sander-3 | dinsdag 8 december 2009 @ 17:57 | |
En er loopt er eentje de boel te flooden. Caracca dus | ||
Rene | dinsdag 8 december 2009 @ 18:50 | |
Ik zag dat ik een bus had... WTF BBQ | ||
Zero2Nine | dinsdag 8 december 2009 @ 20:48 | |
quote:Wat bedoel je daarmee, je HAD een bus en nu is die weg of er is zonder jouw medeweten een bus gebouwd ? In dat laatst geval: zit er een paswoord op je bedrijf? Het kan ook nog dat iemand de 'color scheme' van zijn bussen heeft aangepast waardoor het lijkt of ze van jou zijn. | ||
caspervc | dinsdag 8 december 2009 @ 20:58 | |
En mijn pc trekt het niet meer Ik wil al mijn aandelen nog verkopen | ||
Rene | dinsdag 8 december 2009 @ 21:20 | |
quote:Ik zie het al, het was een busstation ! | ||
Rene | dinsdag 8 december 2009 @ 21:20 | |
quote:Doe es je WW PMen dan, ik kan er geloof ik nog wel op. | ||
Zero2Nine | dinsdag 8 december 2009 @ 22:05 | |
quote:Ja daar rijden bussen | ||
STTSJT | dinsdag 8 december 2009 @ 23:58 | |
quote:Zeg ook niet dat het niet kan Het lijkt MIJ niet fijn spelen om z'n scherm, maar zoals ik al eerder zij. Iemand anders kan er anders over denken en vindt het misschien wel geweldig is er trouwens ook een FOK server waar nl treinen in rondreiden? | ||
bibaboerderij | woensdag 9 december 2009 @ 00:41 | |
Phew. Dit topic heeft me al zover gekregen vandaag (t was al weer 10 jaar geleden ofzo ) Transport tycoon te spelen K moet alleen nog ontdekken wat al die toevoegingen in het OpenTTD. Zoals een controle post op n spoor.. En zes typen seinpalen | ||
STTSJT | woensdag 9 december 2009 @ 00:45 | |
quote:hahaha:P Mooi spel he? Controle post gebruik ik zelden. En ik zou voor de laaste 2 types kiezen. (zowel bij de moderne als de oude)want dat zijn PBS signalen en die laten toe dat je op grote wissel complexen meerdere treinen kan laten rijden. Degene met het gele blokje onder aan is het 1 richtings verkeer sein voor de PBS | ||
Bart | woensdag 9 december 2009 @ 07:56 | |
quote:Lees de OP Alhoewel PBS daar nog niet in staat | ||
Bart | woensdag 9 december 2009 @ 07:57 | |
quote:Nee... Maar die kunnen we wel een keer maken natuurlijk | ||
bibaboerderij | woensdag 9 december 2009 @ 12:30 | |
quote:Die maakt het wel iets duidenlijker. (Maar het blijft een verhaal van: Aldoende leer je) Maar k denk dat met het OP en de link die je er bij gezet hebt. (Wiki link) wel een stap verder kom. | ||
sander-3 | woensdag 9 december 2009 @ 13:03 | |
quote:Je gaat toch geen PBS gebruiken op een gewoon spoor | ||
sander-3 | woensdag 9 december 2009 @ 18:09 | |
Bart, wil je hem weer resetten? Het landschap zit vol, en is op sommige plekken verneukt.. Ik heb het weer een beetje gerepareerd.. maar leuk is anders | ||
Rene | woensdag 9 december 2009 @ 18:20 | |
Resetten idd! | ||
Zero2Nine | woensdag 9 december 2009 @ 19:37 | |
quote:Dat is zonde idd. | ||
Zero2Nine | woensdag 9 december 2009 @ 19:39 | |
quote:Wordt het niet eens tijd voor een soort FAQ voor in de OP? | ||
Bart | woensdag 9 december 2009 @ 20:10 | |
quote: | ||
Rene | woensdag 9 december 2009 @ 20:11 | |
quote:RESET! | ||
Bart | woensdag 9 december 2009 @ 20:11 | |
En een reset! | ||
Rene | woensdag 9 december 2009 @ 20:11 | |
Ah nice. | ||
Bart | woensdag 9 december 2009 @ 20:14 | |
Kutmods ook altijd | ||
STTSJT | woensdag 9 december 2009 @ 22:04 | |
quote:Doe k wel, nog nooit geen problemen gehad en ik ben voorbereid op als ik er later toch een wissel er in wil maken naar een of andere industrie of dorp toe | ||
Martijn_77 | donderdag 10 december 2009 @ 19:50 | |
quote:Heb je de oude saved game nog? Ben benieuwd wat mijn bedrijf gdaan heeft | ||
Bart | donderdag 10 december 2009 @ 20:36 | |
quote:http://lingen.nu/ttd/fok09122009.sav | ||
sander-3 | donderdag 10 december 2009 @ 21:08 | |
quote:Ik zou eerst maar eens uitzoeken waar die dingen voor zijn, voordat je ze gebruikt.. | ||
STTSJT | donderdag 10 december 2009 @ 21:14 | |
quote:Ik weet ook wel waar voor ze worden gebruikt. Heb ervaring genoeg er mee. En ik vindt rode seinen mooier dan seinen die continue groen zijn. | ||
sander-3 | donderdag 10 december 2009 @ 21:24 | |
quote:Aha, ja, nee dat is wel belangrijk inderdaad Je hebt gelijk.. [ Bericht 5% gewijzigd door sander-3 op 10-12-2009 21:31:24 ] | ||
STTSJT | donderdag 10 december 2009 @ 21:29 | |
quote:Toen ik het spel ontdekte (paar jaar terug) las ik dat PBS er uit was gehaald. Ben toe opzoek gegaan maar kon nergens een versie met vinden. Want ik had nogal de neiging om Groote wissel complexen te bouwen Was blij toen iemand op het idee kwam op de boel aan te passen en dat die er een patch van heeft gemaakt (die heb ik toen ook vaak gespeeld ). Was helemaal blij toen ik las dat het in Trunk kwam kleine toevoeging, heb laatst een save game van mij online gegooit moet je maar eens kijken (als je de laatse grf's pack hebt van de coop site dan kun je hem spelen): http://cid-40e7f28a2794d9(...).Public?sa=883018842 [ Bericht 13% gewijzigd door STTSJT op 10-12-2009 21:59:08 ] | ||
thomaster | donderdag 10 december 2009 @ 21:48 | |
tvp TTD | ||
SimonBalk | vrijdag 11 december 2009 @ 15:14 | |
quote:Ik gebruik ook altijd PBS signalen. Waarom is dat fout? Het werkt perfect hoor. Op die manier maak iig niet de fout door de verkeerde seinen te plaatsen. | ||
vanOekelen | vrijdag 11 december 2009 @ 16:05 | |
quote:Als een trein stil komt te staan voor een signaal draait deze om, bij pbs signalen duurt het vervolgens met de standaard instellingen erg lang voordat de trein weer de goede kant opdraait. Dit kan op een veel gebruikt stuk spoor uiteindelijk voor zeer grote opstoppingen zorgen, welke vervolgens vrij moeilijk weer op te lossen zijn. Daarnaast kost het iets meer CPU-tijd. | ||
Martijn_77 | vrijdag 11 december 2009 @ 20:39 | |
@Bart. Heb je hem ook nog van een reset eerder? Want hier zit mijn bedrijf niet tussen | ||
Bart | vrijdag 11 december 2009 @ 20:53 | |
quote:http://lingen.nu/ttd/fok02122009.sav | ||
Bart | vrijdag 11 december 2009 @ 21:36 | |
OpenSFX en OpenGFX zijn af Op een beetje bugfixen na dan. Maar dat houdt wel in dat met deze bestanden de oude TTD-bestanden niet meer nodig zijn. Vanaf nu is het spel dus volledig legaal te downloaden Kant-en-klaar uitpakken-en-spelen linkje: http://lingen.nu/ttd/openttd.zip Helaas wel een nightly (r18461) dus je kan er niet mee op de server inloggen, maar de stables ondersteunen helaas nog geen andere soundsets... Maar dat komt ongetwijfeld Linkje komt in ieder geval in de OP te staan, zodat iedereen die wil beginnen met OpenTTD dat binnen een paar minuutjes kan doen | ||
Zero2Nine | vrijdag 11 december 2009 @ 22:00 | |
Hopelijk in de roadmap voor 0.8. Liever voor 0.7.5. (alleen daar gaan geen nieuwe features in), maar gaat die er komen trouwens of wordt het hierna tijd voor 0.8? | ||
Caracca | vrijdag 11 december 2009 @ 22:19 | |
kan niet wachten tot het moment dat je diagonaal geplaatste bruggen en tunnels kunt maken (mocht er ooit een plan voor komen ) | ||
vanOekelen | zaterdag 12 december 2009 @ 01:10 | |
quote:Zowel 0.6.0 als 0.7.0 zijn op 1 april uitgekomen, dus ik denk dat 0.8.0 op 01-04-2010 uit zal komen. Als er voor die tijd ernstige bugs gevonden worden zal er nog een 0.7.5 uitkomen denk ik. | ||
STTSJT | zaterdag 12 december 2009 @ 01:59 | |
quote:Ligt er aan, als de conifg aan past dan kan je daar de tijd bepalen. en als je het op 255 zet keren ze niet om (zou nog wel ff uitzoeken hoet t ook al weer heete, dacht iets van wait for pbs singal maar dat zoek ik later nog uit) | ||
vanOekelen | zaterdag 12 december 2009 @ 03:24 | |
quote:Klopt, vandaar dat in mijn vorige post ook standaard instellingen staat. Die instelling veranderen heeft dus niet veel zin als je online gaat spelen. De setting heet overigens wait_for_pbs_path welke in openttd.cfg te veranderen is. | ||
Martijn_77 | maandag 14 december 2009 @ 22:09 | |
quote:Dank je En er is trouwens weer met geen mogelijkheid op de server te komen. | ||
sander-3 | dinsdag 15 december 2009 @ 09:04 | |
quote:Hier werkt het anders prima | ||
vanOekelen | dinsdag 15 december 2009 @ 10:12 | |
OpenTTD 0.7.5-rc1 is alweer uit. Helaas zijn er zoals gebruikelijk bij een 0.7.X release geen nieuwe features. | ||
Zero2Nine | dinsdag 15 december 2009 @ 11:38 | |
quote:Een bekend probleem, niet iedereen heeft even goede machines dus bij de een loopt het allemaal nog gesmeerd en een ander wordt uit de server gegooid. | ||
Zero2Nine | dinsdag 15 december 2009 @ 16:53 | |
Stomme fout in veilgheidssysteem Thalys Waar kennen we dit van Hebben ze bij Prorail niet van PBS gehoord? | ||
STTSJT | dinsdag 15 december 2009 @ 16:56 | |
quote:PBs hebben ze wel van gehoord maar stroom? Tsja das een ander verhaal | ||
--Snow-- | maandag 21 december 2009 @ 19:53 | |
is de server nog online? | ||
Bart | maandag 21 december 2009 @ 20:15 | |
quote: | ||
Zero2Nine | maandag 21 december 2009 @ 20:21 | |
quote:Je kan wel op de server inloggen met de OpenGFX graphincs. Heb gewoon dat pakketje in de Datamap gestopt van OpenTTD 0.7.4 en ik zie de servergame nu met OpenGFX. Je hoeft ze niet eens als Newgrfs toe te voegen, gaat automatisch. | ||
Bart | maandag 21 december 2009 @ 20:39 | |
quote:Klopt, maar met het zipje dat ik ter download aanbied kan je niet op de server inloggen, en met de stables kun je OpenSFX niet gebruiken... | ||
vanOekelen | woensdag 23 december 2009 @ 22:05 | |
OpenTTD 0.7.5 is net uitgekomen. Hier is deze nieuwe stable te vinden. | ||
vanOekelen | woensdag 23 december 2009 @ 22:06 | |
[ Bericht 99% gewijzigd door vanOekelen op 23-12-2009 22:07:29 ] | ||
maartena | woensdag 23 december 2009 @ 22:31 | |
quote:Yep, ik heb ook mijn servers maar meteen geupdate, vanwege die crash bug waarmee je servers kunt laten crashen etc. Overigens geen last van gehad, maar toch even voor het zekere. | ||
STTSJT | woensdag 23 december 2009 @ 23:27 | |
quote:Gaat leker snel , Paar weken terug was het nog 7.4 Nu maar hopen dat ze de patch die in nightly zit dat treinen in het midden van het staion kunnen stoppen zo snel mogelijk in de stable versie komt | ||
maartena | donderdag 24 december 2009 @ 00:03 | |
quote:Wat voor voordeel heeft dat? | ||
STTSJT | donderdag 24 december 2009 @ 01:19 | |
quote:Dat als je een groot (lees lange) station hebt van bijvoorbeeld 8 blokken en er ook treinen komen die stukken kleiner zijn dan de 8 blokken (bijvoorbeeld 4) ze niet eerst helemaal naar t einde hoeven te rijden maar in het midden kunnen stoppen en ze zo sneller in en uit kunnen laden. | ||
Bart | donderdag 24 december 2009 @ 07:05 | |
quote:Ze moeten alleen weer verder rijden om naar het volgende station te komen, dus effectief maakt het dan geen kloot uit natuurlijk Vanavond zal ik de server eens updaten naar de nieuwe versie | ||
vanOekelen | donderdag 24 december 2009 @ 09:27 | |
quote:Ik had het fout, gister avond is de eerste beta van OpenTTD 1.0.0 uit gekomen. Dit gaat de eerste stable worden die geen origineele TT(D) bestanden nodig heeft. | ||
Bart | donderdag 24 december 2009 @ 09:47 | |
quote:Kijk aan Als ie stable is gaat de server daar gelijk op over | ||
Zero2Nine | donderdag 24 december 2009 @ 13:29 | |
quote:Ook ideaal dat je mensen straks niet meer hoeft uit te leggen hoe ze aan de graphics moeten komen. Dan kan je iedereen gewoon doorverwijzen naar openttd.org of de downloadlink geven en klaar. | ||
Bart | donderdag 24 december 2009 @ 13:30 | |
quote:Straks? quote: | ||
vanOekelen | donderdag 24 december 2009 @ 13:49 | |
quote:De windows installer van OpenTTD 1.0.0 beta1 schijnt zelfs meteen al te vragen of je ze automatisch wilt downloaden . Hier staat trouwens de changelog voor OpenTTD 1.0.0 beta1 . Op de toevoeging van OpenSFX ondersteuning is er eigenlijk op het eerste gezicht niet zo heel erg veel nieuws wat gameplay betreft... Ik had eigenlijk op Cargode(/i)st gehoopt... | ||
Zero2Nine | donderdag 24 december 2009 @ 13:50 | |
quote:Je moet nog wel de opengfx bestanden zelf downloaden en naar de openttd map verplaatsen. Niet dat dat zo moeilijk is maar het is wel weer een extra hobbeltje. Ik neem aan dat bij de stable release (en die beta) de bestanden bij de installatie meegeleverd zijn? | ||
vanOekelen | donderdag 24 december 2009 @ 13:51 | |
quote:Zie mijn vorige post. | ||
Bart | donderdag 24 december 2009 @ 14:02 | |
quote:Nope. Maar bij de download die ik nu aanbied, en degene zodra 1.0.0 stable is, wel natuurlijk | ||
maartena | donderdag 24 december 2009 @ 16:07 | |
Ik heb mijn servers toch maar meteen naar 1.0.0-beta1 gezet, zitten een hele hoop nieuwe features in. Zelfs het stichten van steden door spelers is nu mogelijk | ||
sander-3 | donderdag 24 december 2009 @ 17:08 | |
Ik heb een tijdje zitten zoeken in het spel, en op het forum. Maar hoe ik nou een stad kan maken...? Weet jij dat? | ||
Bart | donderdag 24 december 2009 @ 18:04 | |
quote:In de scenario-editor. | ||
maartena | donderdag 24 december 2009 @ 18:45 | |
quote:Het moet wel enabled zijn, er is een openttd.cfg entry voor. (Althans, daar ga ik van uit, want in de opties kun je het bij een single-player spel aan en uit zetten). Mijn servers, zo vond ik uit, hebben het standaard disabled, dus "found a town" is niet beschikbaar. Ik zal na de kerst eens gaan spelen met die setting, eens zien of het wat is | ||
maartena | donderdag 24 december 2009 @ 18:46 | |
quote:In 1.0.0-beta1 zit het ook als optie in een normaal spel, je kunt dus een stad "kopen" blijkbaar. Ik moet er maar eens mee gaan spelen denk ik. | ||
sander-3 | donderdag 24 december 2009 @ 20:26 | |
Ah, ik heb het gevonden inderdaad . Leuk! Ik moet wel wennen aan die nieuwe graphics zeg. | ||
MaxMark | donderdag 24 december 2009 @ 23:05 | |
quote:Ik vind dat menu-interface maar lelijk. Kan vast wel uit ergens? | ||
Bart | vrijdag 25 december 2009 @ 08:02 | |
quote:Ja, door de oude graphics weer in te schakelen. Maar dan heb je dus weer álle oude graphics | ||
ouderejongere | vrijdag 25 december 2009 @ 13:14 | |
quote: Dan hebben ze snel gewerkt. Als het bezoek weg is maar eens installeren, ik ben benieuwd. | ||
Miesjel | zaterdag 26 december 2009 @ 13:48 | |
Ik heb de 0.7.5 versie.. Nu mag ik niet meespelen... | ||
sander-3 | zaterdag 26 december 2009 @ 14:04 | |
quote:De server gebruikt 0.7.4. Dus dat klopt. Je moet wachten tot hij upgedate is, of even 0.7.4 installeren. | ||
Webgangster | zondag 27 december 2009 @ 12:27 | |
Zouden jullie mij kunnen helpen ? Ik ben de nederlandse spoorwegen aan het nabouwen in de map nederland. Alleen wat is nou het handigst om te gebruiken om passagiers te vervoeren ? Ik bedoel meer, je heb namelijk de optie tranfser... En hoe doe je dat als je meerdere stations op 1 rit hebt ? Want in principe gaat hji ieder volgend station weer uitlaten namelijk! | ||
Crientj | zondag 27 december 2009 @ 15:13 | |
tvp | ||
Bart | zondag 27 december 2009 @ 17:53 | |
quote:Ik zou gewoon ieder station weer in- en uitladen, zonder transfer dus. Je moet het jezelf niet te moeilijk maken | ||
Bart | zondag 27 december 2009 @ 17:56 | |
quote:Nu wel | ||
Martijn_77 | maandag 28 december 2009 @ 12:23 | |
@Bart heb je de saved game van het oude spel nog? | ||
Bart | maandag 28 december 2009 @ 12:52 | |
quote:Ja. | ||
Bart | maandag 28 december 2009 @ 19:23 | |
http://lingen.nu/ttd/fok27122009.sav | ||
Bart | maandag 28 december 2009 @ 20:09 | |
In het nieuwe jaar start ik weer een nieuwe server, zijn er nog voorkeuren? Sneeuw, weinig industrie, noem eens wat... | ||
Miesjel | maandag 28 december 2009 @ 21:52 | |
quote:Alleen treintjes? | ||
Peter | maandag 28 december 2009 @ 21:56 | |
Alleen treintjes, hoogtekaart, geen sneeuw, stationsspread laag, kaart niet te groot ivm de verbindingsproblemen bij grote kaart.? | ||
Zero2Nine | maandag 28 december 2009 @ 22:55 | |
quote:Toch gewoon 1024^2 anders is het te krap, verder sluit ik me aan bij jouw lijstje. Vooral lage stationspread is wel weer eens leuk. | ||
NoMercy285 | dinsdag 29 december 2009 @ 11:54 | |
Ik meld me hier ook maar eens, vroeger originele TTD grijs gespeeld, nu via OpenTTD weer flink bezig, alleen geen extra GRF's enzo gedownload, eerst lekker oude stijl maar wel met wat langere treinen enzo. Ben alleen met passagierstreinen bezig en alle stations midden in grote steden, nadeel is alleen dat je niet zoveel kunt demolishen als je wil. Altijd de stad omkopen gaat ook zo vervelen | ||
Joery | dinsdag 29 december 2009 @ 12:33 | |
Bitchfight! Check " kom dinsdag terug transport" wordt gek die gozer | ||
Bart | dinsdag 29 december 2009 @ 12:46 | |
quote:Plaats eens een screenshot | ||
Joery | dinsdag 29 december 2009 @ 13:09 | |
hij heeft je al gemaild... ik heb zn bus vernietigd... buiten 't feit dat ie steden vernietigd. inbouwt, andere bedrijven sticht om goedkoop te kunnen bannen, terraformen etc... | ||
Martijn_77 | dinsdag 29 december 2009 @ 15:35 | |
Ik wordt gek van die oorlog op het bord ik kan niet eens gewoon een nieuw bedrijf starten zonder dwars gezeten te worden | ||
vanOekelen | dinsdag 29 december 2009 @ 15:37 | |
quote:Een kleine sfeerimpressie: | ||
Bart | dinsdag 29 december 2009 @ 15:44 | |
Ik kan er vanaf 17.00 uur wat aan doen | ||
Bart | dinsdag 29 december 2009 @ 15:46 | |
Maar waarschuw degene van wie dat bedrijf is maar dat als ie die troep om die tijd nog niet gefatsoeneerd heeft, zijn bedrijf eruit getieft wordt. En er moet snel eens een webinterface komen voor de bediening van een server | ||
Martijn_77 | dinsdag 29 december 2009 @ 15:51 | |
Kun je zijn banksaldo dan wel eerst naar mij overhevelen? Want door dit gerommel heb ik een compleet nieuw bedrijf moeten opstarten | ||
Bart | dinsdag 29 december 2009 @ 16:10 | |
quote:Dat kan ik helaas niet als er een wachtwoord op staat. | ||
Joery | dinsdag 29 december 2009 @ 16:27 | |
pass verwijderen kan niet? | ||
vanOekelen | dinsdag 29 december 2009 @ 16:39 | |
quote:Voor zover ik weet kan dat alleen voor alle bedrijven gelijk. (door het spel te saven en weer te laden) | ||
Bart | dinsdag 29 december 2009 @ 17:02 | |
quote:Dat dus. Maar ik heb even ge-PM't met de bedrijfsleider, en hij zou de blocks weghalen. Misverstandje over de regels enzo. Nu iedereen weer lief zijn voor elkaar, Joery en vanOekelen dus ook | ||
Joery | dinsdag 29 december 2009 @ 17:09 | |
niets maar dan ook niets veranderd... | ||
Martijn_77 | dinsdag 29 december 2009 @ 17:53 | |
Idd helemaal niets | ||
Joery | dinsdag 29 december 2009 @ 18:03 | |
Bart, kun je ajb Etalon bannen ofzo? | ||
sander-3 | dinsdag 29 december 2009 @ 18:17 | |
quote:Oh, hij dacht natuurlijk eerst dat dat wél mocht. Wtf is daar uberhaubt leuk aan.. | ||
yorP | dinsdag 29 december 2009 @ 18:44 | |
quote:Gedaan, en zn geld is verdeeld | ||
Bart | dinsdag 29 december 2009 @ 19:31 | |
quote:Nou ja, hij dacht dat je kon stelen, en daarom ging hij blocken. Dus ik heb hem uitgelegd dat je niet kan stelen. | ||
Bart | dinsdag 29 december 2009 @ 19:31 | |
quote:Hoe doe je dat laatste? | ||
yorP | woensdag 30 december 2009 @ 14:00 | |
quote:rcon password "move clientid companyid" Join, maar dan zonder dat je het wachtwoord moet weten , van daaruit kun je zn geld verdelen. | ||
Peter | woensdag 30 december 2009 @ 14:20 | |
Tot hoelaat loopt dit spel? Dan weet ik of ik vanavond er nog in kan komen | ||
Crientj | woensdag 30 december 2009 @ 14:59 | |
Hoe zet je een slotje neer bij je bedrijf? ;o | ||
Caracca | woensdag 30 december 2009 @ 16:06 | |
quote:naar je eigen bedrijf schermpje gaan en wachtwoord invullen | ||
Crientj | woensdag 30 december 2009 @ 19:00 | |
Ik kan niet op de server komen, verbinding wordt steeds verbroken. Op andere servers kan ik wel komen | ||
Bart | woensdag 30 december 2009 @ 21:05 | |
quote:Dan is je pc te traag. quote:Tot in het nieuwe jaar vermoed ik quote:Handig | ||
Zero2Nine | woensdag 30 december 2009 @ 23:59 | |
Join de server volgend jaar wel weer een keer Voor nu alvast wat vuur werk | ||
Joery | donderdag 31 december 2009 @ 12:03 | |
Welke dweep heeft er zitten terraformen? | ||
Miesjel | vrijdag 1 januari 2010 @ 08:53 | |
Grappig... maar mag ik dan wel aub het wachtwoord van mijn eigen bedrijf? | ||
Martijn_77 | vrijdag 1 januari 2010 @ 13:20 | |
Je bedoeld al dat water? Dat is er al sinds gisterenmiddag. Viel mij ook al op maar is gelukkig niet aan mijn kant. | ||
Joery | zaterdag 2 januari 2010 @ 19:09 | |
Speelt er nog iemand? | ||
Zero2Nine | zaterdag 2 januari 2010 @ 22:10 | |
Ik wacht wel tot de server op 1.0.0 gaat draaien of de bèta . Ik wil 0.7.5. niet meer installeren als de bèta van 1.0.0 er al ligt. | ||
Bart | zaterdag 2 januari 2010 @ 22:15 | |
quote:Beta's draai ik niet. Wachten op 1.0.0 final dus | ||
Martijn_77 | zondag 3 januari 2010 @ 13:50 | |
quote:Ik ga zo weer eens kijken. Paar drukke dagen achter de rug | ||
Joery | zondag 3 januari 2010 @ 15:10 | |
Ik kan niet meer inloggen... | ||
Piles | zondag 3 januari 2010 @ 18:02 | |
Buiten al het multiplayer-gedoe hier, toch weer eens een vraag over PBS Ik heb nu het Nederland-scenario volgebouwd met spoor, maar wat voor signalen gebruik ik bij m'n stations Ik heb een heleboel stations in dubbelspoor, dus van 2 kanten in- en uitrijden. Ik dacht het zo te doen, maar dat werkt dus niet Het spoor naar de uitgang wordt dan al gereserveerd ofzo, waardoor er maar 1 trein tegelijk in het station wil Normaal zou ik gewoon met pre-signals werken (gele en witte), maar het lijkt me juist zo mooi dat treinen tegelijk in en uitrijden | ||
Peter | zondag 3 januari 2010 @ 18:11 | |
quote:Zie http://lingen.nu/img/dubbelelijnmetpre-signals.png en verder in de openingspost van dit topic | ||
Piles | zondag 3 januari 2010 @ 18:14 | |
quote:Ja, dat zijn pre-signals, die ken ik wel Ik wil Path-based-signaling | ||
Peter | zondag 3 januari 2010 @ 18:20 | |
Waarom zou je tussen wissel en station signals willen hebben eigenlijk? (met PBS) | ||
Piles | zondag 3 januari 2010 @ 18:47 | |
quote:Anders houdt een trein de hele route door en na het station (dus tot het volgende sein) gereserveerd. Ik heb het nu werkend trouwens: Alle treinen rijden hier naar links, en de donker gekleurde sporen zijn gereserveerd Je moet de seinen tussen de wissel en het station dus naar het station zetten Met dank aan http://wiki.openttd.org/Y(...)nced_two-way_station Nu alleen zorgen dat treinen draaien in het station, dat willen ze niet En ja, het staat aan in de moeilijkheidsgraad | ||
Bart | zondag 3 januari 2010 @ 19:10 | |
Dat is inderdaad de truc, de seinen naar het station toe keren. Hij reserveert dan een path van voor het wissel het station in tot voor het wissel het station uit, en dat is precies wat je wil. Server is overigens gereset, sneeuwlandschap dit keer en trains-only | ||
Piles | zondag 3 januari 2010 @ 19:13 | |
quote:Weet je toevallig ook waarom treinen niet willen draaien in m'n station, ondanks dat het in de moeilijkheidsgraad wel aan staat? En multiplayer moet ik ook weer eens gaan doen eigenlijk, kijken of ik jullie bij kan houden | ||
Bart | zondag 3 januari 2010 @ 19:16 | |
quote:Nee, geen idee, ik laat mijn treinen nooit draaien in two-way stations... | ||
Piles | zondag 3 januari 2010 @ 19:27 | |
quote:Nee, ik normaal ook niet, dan maak ik er RoRo van. Maar ik wil het nu eens realistisch En Amsterdam en Rotterdam Centraal zijn two-way stations, en voor sommige lijnen ook eindstation | ||
Piles | zondag 3 januari 2010 @ 20:24 | |
Ah, gevonden Routebepaling stond op NPF ipv de aanbevolen YAPF | ||
Bart | zondag 3 januari 2010 @ 21:16 | |
quote:Hoe komt het daar dan op terecht, standaard staat het op YAPF... | ||
Piles | zondag 3 januari 2010 @ 21:17 | |
quote:Ik zou het echt niet weten Maar hij neemt de instellingen van oude installs over neem ik aan? Dus dat kan al jaren zo staan | ||
Bart | zondag 3 januari 2010 @ 21:21 | |
quote:Af en toe een verse openttd.cfg is soms wel handig | ||
Piles | zondag 3 januari 2010 @ 21:29 | |
quote:Dat blijkt ja | ||
Martijn_77 | maandag 4 januari 2010 @ 17:02 | |
@Bart heb je de save game van voor de server reset nog? Ik was een heel eind met mijn netwerk en wil kijken hoe dit blijft lopen | ||
Bart | maandag 4 januari 2010 @ 20:59 | |
quote:http://lingen.nu/ttd/fok03012010.sav | ||
Zero2Nine | dinsdag 5 januari 2010 @ 15:29 | |
Iemand de bèta al wel geïnstalleerd hier? En zo ja: weet iemand wat die nieuwe aanduidingen achter de 'vehicle orders' zijn? Daar staat nu [eind],[begin] of [midden] (standaard eind) achter elke opdracht. Kan het zo snel niet vinden in de changelog en op tt-forums, maar ik zal er wel overheen kijken. Deze aanduidingen staan los van de standaard orders als volladen, leeg laten, transfer etc. | ||
Piles | dinsdag 5 januari 2010 @ 15:33 | |
quote:Ja, dat is best tof Dat is waar je trein in het station moet stoppen | ||
Bart | dinsdag 5 januari 2010 @ 15:35 | |
quote:Inderdaad, de meest nutteloze feature ooit | ||
Piles | dinsdag 5 januari 2010 @ 15:36 | |
quote:Dat eigenlijk wel ja Maar toch vind ik het leuk | ||
garriej | dinsdag 5 januari 2010 @ 15:57 | |
binnenkort maar is downloaden klinkt erg leuk | ||
Zero2Nine | dinsdag 5 januari 2010 @ 15:58 | |
quote:ik dacht dat het heel geavanceerd zou zijn, nou ja dit is ook leuk Het zou trouwens wel iets kunnen uitmaken voor korte treinen in lange stations, als ze minder tijd in het station hoeven door te brengen (doordat ze vanaf het eind terugmoeten) scheelt het weer een paar seconden. | ||
Bart | dinsdag 5 januari 2010 @ 16:06 | |
quote:Terminus stations | ||
Zero2Nine | dinsdag 5 januari 2010 @ 18:53 | |
quote:Wel realistisch, overal RoRo is nep. | ||
Bart | dinsdag 5 januari 2010 @ 21:19 | |
quote:Overal roro is efficiënt | ||
maartena | woensdag 6 januari 2010 @ 00:30 | |
quote:Alsof OpenTTD een realistische interpretatie is van een treinnetwerk..... | ||
maartena | woensdag 6 januari 2010 @ 00:37 | |
Overigens is 1.0.0 Beta 2 uit. | ||
Zero2Nine | woensdag 6 januari 2010 @ 09:13 | |
quote:Nee maar je kan wel proberen de realiteit een beetje te benaderen. Dat is toch het mooie van OpenTTD dat iedereen zijn eigen stijl van netwerk bouwen kan hanteren. | ||
Zero2Nine | woensdag 6 januari 2010 @ 09:14 | |
quote:Je let even niet op en er is alweer een nieuwe bèta, goed werk van het ontwikkelteam | ||
bibaboerderij | woensdag 6 januari 2010 @ 12:43 | |
Webgangster: Ik ga een spoorwegennet van NL nabouwen Zon stoere naam Altijd leuk erachter te komen wie erachter zit. (Wel een leuk idee though. Meer pics?) Ik heb een tijdje geleden gepost dat ik na xx aantal jaar wer begon. En vraag me nu af: Is er geen patch die automatisch winstdraaidende voertuigen vervangt? (Ik had een winstdraaiend zaakje opgeouwd, maar was op n gegeven moment alleen voertuigen aant vervangen ) Is er een patch die er voor zorgt dat treinen wat realistischer worden. (Als in ze draaien niet spontaan meer om op het spoor en moeten doorrijden na een station ipv omdraaien? Hoe kun je het beste in de gaten houden of een fabriek/plantage die jou iets levert niet plots verdwijnt na een berichtje van 2 seconden? Waarom worden vliegtuigcraches niet duidenlijk als bericht getoond, maar vliegen al mijn vliegtuigen een stad in? Waarop word je status gebazeerd, die steden je geven. (belabbert tot perfect) Jemag soms geen station plaatsen omdat de stad de pest aan je heeft. En de laatste leken vraag: Laat een trein sneller op een langs station? Of is een/twee wagons buiten een perron niet erg [ Bericht 6% gewijzigd door bibaboerderij op 06-01-2010 12:49:21 (Extra vraag) ] | ||
Zero2Nine | woensdag 6 januari 2010 @ 12:57 | |
quote:Misschien is om te beginnen een goed idee om de spispaspellingscontrole aan te zetten Neem eens een kijkje bij de "advanced settings" daar heb je een prachtige structuur van opties die je kan veranderen m.b.t. het vervangen van voertuigen, waanneer treinen omdraaien en nog veel meer. De manier waarop berichten worden weergegeven kan je ook wijzigen onder message settings (vind je bij het krantenicoontje). Dan kun je crashes van vliegtuigen en sluitingen van fabrieken misschien volledig laten weergeven en de rest uitzetten of weergeven als korte berichten. De rating in de stad wordt vooral beinvloed door je sloopwerkzaamheden en hoeveel je vervoert (rating van de stations). Slopen verlaagt je rating en de stations goed bedieden brengt deze geleidelijk weer omhoog. Daarnaast is bomen planten ook goed voor je rating en natuurlijk is er de "omkoopfunctie" | ||
Zero2Nine | woensdag 6 januari 2010 @ 16:35 | |
Voor de geinteresseerden: Ik zag dat op tt-forums er nu een wedstrijd van start is gegaan waarbij je een goede savegame moet maken voor de title screen. Deze wordt namelijk bij de release van 1.0.0 vervangen. Meer over deze contest vind je hier | ||
maartena | woensdag 6 januari 2010 @ 17:46 | |
quote:Ik zag het inderdaad. Het is ook niets meer dan een savegame die geladen word, dus je kunt je helemaal uitleven. | ||
Martijn_77 | woensdag 6 januari 2010 @ 19:52 | |
@Bart Op de Fok server heb ik een klein probleempje. Er zijn geen gewone railvoertuigen (locomotieven) meer beschikbaar. Ik moet nu perse over naar monorail (het is nu 2017) om straks in 2030 / 2040 weer over te gaan naar maglev. Kan dit niet anders? | ||
Bart | donderdag 7 januari 2010 @ 07:30 | |
quote:Ja, dan moet ik even uitzoeken wat de consolecommand is om de voertuigen niet te laten verlopen, en daarna moet ik uitzoeken wat de consolecommand is om de engines te resetten. Volgens mij is het dan verholpen. En anders sowieso de volgende game... Maar ik heb pas vanavond tijd om dat uit te zoeken. | ||
Zero2Nine | donderdag 7 januari 2010 @ 20:53 | |
Het consolecommand daarvoor is "resetengines" gister nog gerbruikt. Die optie heet "Vehicles never expire" | ||
Bart | donderdag 7 januari 2010 @ 20:57 | |
quote:Ja alleen hoe die optie heet heb ik niets aan in een non-grafische interface | ||
Bart | donderdag 7 januari 2010 @ 20:59 | |
Maar ik krijg het niet voor elkaar zolang deze game nog draait helaas. Ik heb de config-file wel aangepast dus de volgende game verlopen ze in ieder geval niet. | ||
Zero2Nine | donderdag 7 januari 2010 @ 21:18 | |
quote:Is daar überhaupt een console command voor? | ||
Bart | donderdag 7 januari 2010 @ 21:44 | |
quote:
In openttd.cfg opzoeken hoe de patch heet, en vervolgens kan je door er patch voor te zetten het wijzigen in de console. | ||
Bart | zaterdag 9 januari 2010 @ 18:35 | |
Het was een aantal mensen misschien al opgevallen, maar de banner in de OP wisselt telkens. Dit is een scriptje dat telkens een random PNG laat zien. Momenteel zijn het er slechts drie, maar misschien zijn er hier handige photoshoppers die er meer willen maken? Hier is de originele file: http://lingen.nu/ttd/OpenTTD.psd Het is natuurlijk de bedoeling dat het logo enzo hetzelfde blijft, en dat enkel de achtergrond veranderd wordt naar een mooi OpenTTD-landschapje Plaats ze hier en ik voeg ze toe aan de OP! Graag opslaan in PNG-formaat En in de OP staat nu trouwens ook de Grote OpenTTD-FAQ Nu alleen nog een PBS-FAQ | ||
Piles | zondag 10 januari 2010 @ 21:17 | |
Zo, 240 treinen geplaatst in mn Nederland-scenario Volgens http://www.ovwereld.nl/userfiles//spoorkaart_09_v1.pdf Hopen dat ik er niet teveel vergeten ben Wel weer een rare bug gevonden denk ik Normale seinen die spontaan op rood blijven staan. Na herbouwen deden ze het gewoon weer Zal wel aan de overgang van 0.7.nogwat naar 1.0-beta liggen. | ||
Zero2Nine | maandag 11 januari 2010 @ 09:55 | |
quote:Kun je de save uploaden? Wil dat netwerk weleens zien. | ||
Piles | maandag 11 januari 2010 @ 09:57 | |
quote:Zal 'm vanavond online zetten | ||
Crientj | maandag 11 januari 2010 @ 11:17 | |
quote:*Photosoepert meld. Zal eens kijken als ik wat tijd heb of ik nog wat leuks kan toevoegen. | ||
Bart | maandag 11 januari 2010 @ 11:33 | |
quote: | ||
Piles | maandag 11 januari 2010 @ 19:49 | |
M'n savegame van Nederland, met spoor en treinen http://piles.nl/hosting/media/Nederland_spoor.sav Zitten een paar aardige bottlenecks in, maar vooruit | ||
Jump | maandag 11 januari 2010 @ 21:17 | |
Hebben jullie dat ook in de laatste beta van openttd, als je met de rechtermuisknop klikt op het keuzelijstje zoals op de screen hieronder, dat er telkens andere tekst komt? Moet je maar eens paar keer na elkaar doen. Na een paar keer crasht die soms. | ||
Bart | maandag 11 januari 2010 @ 21:21 | |
quote:http://bugs.openttd.org/ Maar ik niet, gebruik nog geen 1.0.0 beta... | ||
Jump | maandag 11 januari 2010 @ 21:23 | |
quote:Ik wou gewoon even weten als het specifiek aan mij lag of niet Maar ben al ticketje aan het openen daar Maar eerst de crash proberen reproduceren. | ||
Rene | maandag 11 januari 2010 @ 21:35 | |
Bart, ik snapte al niet waarom ik niet op de server kon. Heb namelijk zelf wel 1,0,0 | ||
vanOekelen | maandag 11 januari 2010 @ 22:10 | |
quote:Bij mij crasht OpenTTD 1.0.0 beta 2 daar ook, mocht je nog geen crashlog hebben hier is die van mij: SPOILERHet wordt overigens niet veroorzaakt door de .lng file zo te zien, met meerdere geteste talen crasht openttd. | ||
Jump | maandag 11 januari 2010 @ 22:13 | |
quote:Ik heb een crash file hoor. Getest op twee systemen, waarbij 1 verse install. Maar vraag me niet hoe ik op die bug kom Edit: al gefixed: http://bugs.openttd.org/task/3516 | ||
Bart | dinsdag 12 januari 2010 @ 07:25 | |
quote:Nou ja, ik update dus pas naar een stable, je ziet aan Jump waarom | ||
Jump | dinsdag 12 januari 2010 @ 12:38 | |
Die bug van mij was wel zo'n extentrieke Ik ben denk ik de enige die daar ooit met de rechtermuisknop geklikt heeft | ||
Zero2Nine | donderdag 14 januari 2010 @ 20:16 | |
quote:Leuk gedaan Je mist hier en daar wel wat stations maar daar is ook lang niet altijd ruimte voor. | ||
appelflapj | donderdag 14 januari 2010 @ 20:28 | |
Hebben jullie ook dat jullie met OpenTTD geen tegenstanders hebben? Ik vind het namelijk altijd wel zo aardig te kunnen concureren en ze over te kunnen nemen enzo | ||
Piles | donderdag 14 januari 2010 @ 20:33 | |
quote:Idd, op sommige stukken (Den Haag enzo) zitten zoveel stations, dat is niet normaal te doen Heb soms nog wel een stuk spoor gemist, dus ben 'm nog aan het finetunen En op sommige stukken moet veel meer sporen | ||
mickeyD | donderdag 21 januari 2010 @ 23:21 | |
olaa, ben dr weer | ||
mickeyD | vrijdag 22 januari 2010 @ 20:06 | |
waar is iedereen dan? | ||
Zero2Nine | vrijdag 22 januari 2010 @ 20:11 | |
quote:Wachten op versie 1.0.0 final Bart weigert bèta's op de server te draaien. | ||
mickeyD | vrijdag 22 januari 2010 @ 21:34 | |
dan begin je toch een eigen server? wat zijn de eisen? (welke GRF's , wel/geen vliegtuigen enz..) gooi maar op, dan zet ik em morgen wel aan hier (BETAfok!, zelfde PW) *edit: staat aan als test, je kunt inloggen: BETAfok! pw: fokyou [ Bericht 20% gewijzigd door mickeyD op 22-01-2010 21:51:42 ] | ||
Zero2Nine | vrijdag 22 januari 2010 @ 22:24 | |
quote:Staat ie nog steeds aan? Zie 'm niet in de lijst nu. | ||
mickeyD | vrijdag 22 januari 2010 @ 22:25 | |
ja, maar zal ff kijken wat er is, t is langgggggg geleden haha *edit, was vergeten " adverteren" te kiezen | ||
Zero2Nine | vrijdag 22 januari 2010 @ 22:35 | |
Zie 'm no steeds niet, naam is "BETAfok!"? | ||
mickeyD | vrijdag 22 januari 2010 @ 22:43 | |
vaag, t werkt niet, kan mezelf ook niet vinden.. zoek t wel ff uit, komt goed. | ||
mickeyD | vrijdag 22 januari 2010 @ 22:53 | |
zo te zien werkt t nu [NL]BETAfok! pw: fokyou | ||
Zero2Nine | vrijdag 22 januari 2010 @ 22:58 | |
quote:Mooi, zie m nu ook staan. Je hebt alleen wel een andere versie lijkt het. Ik heb 1.0.0 beta 2 edit: Zie nu pas op de site dat beta 3 er al is. | ||
mickeyD | vrijdag 22 januari 2010 @ 23:07 | |
kee, ff updaten en je kunt er in.. | ||
Bart | vrijdag 22 januari 2010 @ 23:17 | |
quote:Dat is ook één van de redenen dat ik geen beta draai. Je blijft om de dag updaten Oké, dit is nu dan toevallig een keer dat er een tijdje tussenzit, maar nu heb je een paar beta's en volgende week nog een stuk of vier RC's, ik blijf niet bezig | ||
maartena | zaterdag 23 januari 2010 @ 07:39 | |
Nah, mijn servers zijn weer geupdate. Kost ook 2 minuten. | ||
mickeyD | zaterdag 23 januari 2010 @ 08:23 | |
nee goed dat snap ik, ik kijk wel hoelang t te doen is dat updaten.. | ||
xaban06 | zaterdag 23 januari 2010 @ 19:59 | |
Ik krijg no suitable AI found to load. Ik kom in de online content gedeelte, daar zie ik een lijst, maar dat zijn allemaal tram-sets e.d. Hoe kan ik dit oplossen? | ||
xaban06 | zaterdag 23 januari 2010 @ 20:29 | |
Ik heb 't spel opnieuw geinstalleerd zoals het beschreven staat in de openingspost, echter werkt fullscreen niet meer? | ||
mickeyD | zaterdag 23 januari 2010 @ 23:17 | |
hier wel hoor, kan em zelfs oprekken over mn beide schermen en ja, je moet ff die online content downloaden.. GRF's anders kun je dr niet in. | ||
Banzaiaap | zondag 24 januari 2010 @ 00:28 | |
Sinds wanneer is dat signalenmenu zo veranderd. Snap er meteen geen klap meer van.. | ||
Piles | zondag 24 januari 2010 @ 00:29 | |
quote:Werkt juist makkelijker toch? | ||
Banzaiaap | zondag 24 januari 2010 @ 01:02 | |
Jaa, heb em nu door. Heb toch alleen maar het onderste rijtje nodig eigenlijk. | ||
mickeyD | zondag 24 januari 2010 @ 21:08 | |
nieuwe game gestart: geen vliegtuigen! | ||
Piles | zondag 24 januari 2010 @ 21:14 | |
http://piles.nl/hosting/media/Nederland_groot_spoor.sav Heb 'm weer verder gevuld, maar er zit 1 rare bug in Treinen tussen Zwolle en Amersfoort rijden niet via Putten/Ermelo, maar via Deventer/Apeldoorn Als ik ze een via-order geef gaat het prima, maar uit zichzelf doen ze het niet? Iemand een idee wat er mis mee is? | ||
maartena | dinsdag 26 januari 2010 @ 01:25 | |
Ik had gisteren een stad van 305.000 inwoners! | ||
Hameren_Yzer | dinsdag 26 januari 2010 @ 11:02 | |
-Het spel zou wat beter kunnen in verband met stationsomvang: het is irrelevant om een perron extra te bouwen die tot enkel nut heeft om de range van bediening te vergroten. liever dat men deze zone kan vergroten door betaling. -Een ondergrond modus zou wel leuk zijn -Met wat bedien je het open baar vervoer binnen in een reuze stad? met niets anders dan bussen , bestaat er niets praktischer onder de grote voetuigen waarvoor de stad plaats bied? | ||
xaban06 | dinsdag 26 januari 2010 @ 11:16 | |
Trams? | ||
Banzaiaap | dinsdag 26 januari 2010 @ 21:20 | |
quote:Vliegtuigen | ||
lezut | woensdag 27 januari 2010 @ 00:47 | |
quote:De standaard stationsomvang is imho ook te klein.. Ik speel eigenlijk alleen maar met passagiersnetwerken en als je dan een dorpje wilt aansluiten op je netwerk dan pakt ie vaak net niet het hele dorp mee in z'n range. En om nou een bus aan te leggen voor één klein dorpje word ook een klotewerk. Voor grote steden daarentegen werkt het wel, mits je cargodist gebruikt (anders heb je er toch niet zoveel aan) Laatst met cargodist/dutch trainset gemaakt. Er is iemand die daylength en cargodist heeft samengevoegd, zou helemaal gaaf zijn als ze beide ook in trunk gaan komen | ||
sander-3 | woensdag 27 januari 2010 @ 20:32 | |
Kutzooi, nu wilde ik net effe spelen op de server. Maar die map is verneukt. | ||
Piles | woensdag 27 januari 2010 @ 20:37 | |
quote:Iemand zin om daar nog eens naar te kijken? | ||
Bart | woensdag 27 januari 2010 @ 21:21 | |
quote:Nu niet meer... | ||
Bart | woensdag 27 januari 2010 @ 21:22 | |
quote:Sorry... Moet..... Mass...... Effect.... 2...... spelen........... | ||
Hameren_Yzer | woensdag 27 januari 2010 @ 21:24 | |
wanneer ka je tramrails leggen? |