abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 november 2009 @ 13:52:13 #1
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_74987697

Transport Tycoon Het beste spel ooit gemaakt
Nu met eigen FOK! multiplayer-server op lingen.nu:3984 (wachtwoord: fokyou)

Wat is het?
Transport Tycoon is een Tycoon-spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen, maar in de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, vervolgens diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail.

Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD.

Maar wil ik nu OpenTTD of TTDPatch?
Tegenwoordig zijn er niet veel verschillen meer over tussen OpenTTD en TTDPatch. Hieronder een lijstje van de belangrijkste verbeteringen van OpenTTD, waarvan de meeste ook in TTDPatch beschikbaar zijn.

Belangrijkste verbeteringen OpenTTD t.o.v. TTD for Windows:
  • grotere maps
  • meer en grotere vliegvelden
  • newgrf ondersteuning (nieuwe graphics)
  • newindustries (nieuwe industriën)
  • kanalen
  • elektrisch spoor
  • realistische acceleratie
  • open source (zelf patches programmeren en compilen)
  • mammoet-treinen
  • vrij gevormde stations
  • vensters vergroten en verkleinen
  • spelen in een window
  • resolutie aanpassen
  • nieuwe route-vind-algoritmes
  • nieuwe AI
  • multiplayer via lan/internet
  • nieuwe map-generator met realistische heuvels e.d.
  • mogelijkheid om heightmaps in te laden om zo echte landen zelf na te maken in OpenTTD
  • PBS (path-based signalling)
  • volledig nieuw gerenderde hi-res 32bpp sprites in ontwikkeling
  • bruggen over schuine sporen en bruggen over sporen met seinen
  • trams
  • extra zoomlevels
  • 32 bits kleuren versie
  • realistische vliegtuigsnelheid
  • drive-through bushaltes
  • timetables om treinen op vaste afstanden te laten rijden
  • gedeelde voertuigorders
  • gratis opensource audio- en grafische bestanden

Als je exact wil weten wat de verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch zijn, kun je hier kijken. Nagenoeg iedereen op FOK! speelt OpenTTD, vanwege de goede multiplayer-ondersteuning en de grotere mapsize, twee belangrijke functies TTDPatch niet ondersteunt.

Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het?
    Installeren van OpenTTD:
    Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Dit is nodig omdat OpenTTD bronbestanden van de originele Transport Tycoon nodig heeft. Download hierna het installatie-programma van OpenTTD. De installatie vraagt waar je TTD for Windows hebt geinstalleerd, dit wijst zichzelf. Ook het wijzigen van patches zit in de grafische interface van OpenTTD verwerkt, in het spel zelf. Voor de officiële installatiehandleiding, klik hier.

Installeren van TTDPatch:
    Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Unzip de bestanden van TTDPatch in je TTD-map. Klik hier voor een FAQ over de installatie. Om het spel te spelen moet je ttdpacthW.exe starten. Om patches te wijzigen moet je ttdpatch.cfg openen in kladblok, je kunt dan wijzigen wat je wil.

Ik snap er helemaal niets van!
    Oke, dan volgt hier een korte tutorial.

Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen!

De basis is voor alle voertuigen hetzelfde. Je hebt minimaal 2 stations/docks/vliegvelden/bushaltes (vanaf nu allemaal stations) nodig. Verder heb je natuurlijk een voertuig nodig, die bouw je in een depot. Je geeft een voertuig een order om naar het ene station te gaan, en een order om naar het andere station te gaan. Als de stations verbonden zijn met elkaar (door respectievelijk rails/water/lucht/weg) kan het voertuig zijn orders gaan uitvoeren. Dit houdt natuurlijk niet gelijk winst in! Hiervoor moeten goederen vervoerd worden. Je zet dus 1 station bij een kolenmijn, een andere bij een energiecentrale, je verbindt ze met elkaar en je laat er vervolgens een trein tussen rijden met orders om van het ene station naar het andere te rijden. Et voila, du profit!

Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil:

1. Bouw een depot in de juiste richting.
    2. Klik op nieuwe voertuigen.
    3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast.
    4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder).
    5. Klik op de Ga naar-knop.
    6. Klik op een station.
    7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station.
    8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten.

Ik wil meer winst!
    Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen. Om botsingen te voorkomen maak je seinen (signals).

Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers.

Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen.

Oke, wat zien we hier? Weer een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is zo gemaakt omdat aankomende treinen dan naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden.

Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter

Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen).

Wat is het verschil tussen een one-way en een two-way op een splitsing? Bij een splitsing met one-way signals (onderste situatie) zal een trein de korste route kiezen. De route is in dit geval bezet, voor de trein maakt dit echter niet uit, hij zal net zo lang wachten tot de route vrij is. Bij een two-way signal splitsing zal de trein niet de kortste route pakken, maar de vrije. Zie de bovenste situatie. Hieronder zie je een plaatje waarin het verschil tussen pre-signals en gewone signals wordt weergegeven:

Voor een nog veel uitgebreidere sein-uitleg verwijs ik naar deze site.

Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off.

Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje.

Zo maak je een kruising van een lijn naar een andere lijn.

Hieruit kun je ook een soort van klaverblad afleiden:

Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt.

Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar?
    Jazeker!
  • Voor OpenTTD is een savegame beschikbaar waarin heel veel kruisingen (junctions) opgenomen zijn als voorbeeld.
  • Hier is een groot scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD. Achter dit linkje zit een kleiner scenario, gemaakt door FOK!ker --Snow--.
  • Er zijn ook nightlies (soort van Beta-versie) te downloaden voor OpenTTD. Deze hebben vaak net iets meer "neat features" dan de officiële versie. Downloaden kan hier.
  • Tot slot zijn er ook nieuwe graphics en voertuigen te downloaden voor zowel TTDPatch als OpenTTD. Deze dingen heten newgrf's. Op deze site zijn er een hoop te vinden.

Handige links
    OpenTTD
  • Officiële website: http://www.openttd.org
  • Laatste versie: http://www.openttd.org/en/download-stable
  • SourceForge pagina: http://sourceforge.net/projects/openttd/
  • Nightlies: http://www.openttd.org/en/download-trunk
  • Server browser: http://www.openttd.org/en/servers
  • OpenTTD Wiki (met manual): http://wiki.openttd.org/index.php/Main_Page
  • Lijst met nieuwe features in de nightlies: http://wiki.openttd.org/index.php/Recent_and_Current_Developments

TTDPatch
  • Officiële website: http://www.ttdpatch.net
  • Development versie (alpha's): http://www.ttdpatch.net/src/

Informatie
  • Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net
  • Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net
  • Signal Guide: http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal/index.php?lang=en

Vorige delen:
    Transport Tycoon / OpenTTD #31
    Transport Tycoon / OpenTTD #30
    Transport Tycoon / OpenTTD #29
    Transport Tycoon / OTTD #28
    OpenTTD topic #27; waar blijft die PBS-faq?
    Transport Tycoon en OpenTTD - Deel 26
    Transport Tycoon en OpenTTD - Deel 25
    Transport Tycoon - Deel 24
    Transport Tycoon - Deel 23
    Transport Tycoon - Deel 22
    Transport Tycoon - Deel 21
    Transport Tycoon - Deel 20
    Transport Tycoon - Deel 19
    Transport Tycoon - Deel 18
    Transport Tycoon - Deel 17
    Transport Tycoon - Deel 16
    Transport Tycoon - Deel 15
    Transport Tycoon - Deel 14
    Transport Tycoon - Deel 13
    Transport Tycoon - Deel 12
    Transport Tycoon deeltje 11
    Transport Tycoon deel 10
    Transport Tycoon Deel 9
    Transport Tycoon Deel 8
    Transport Tycoon Deel 7
    Transport Tycoon Deel 6
    Transport Tycoon Deel 5
    Transport Tycoon Deel 4
    Transport Tycoon Deel 3
    Transport Tycoon Deel 2
    Transport Tycoon

Servers van Fok!Users

• FOK! Server (lingen.nu:3984) gehost door Bart. Speciaal voor FOK!kers! Wachtwoord: fokyou
  • Maarten 1t/m5 (nl.mine.nu:3977 t/m nl.mine.nu:3981) gehost door Maartena

De grote OpenTTD-FAQ
    In spoiler op de OP niet zo lang te maken
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    De OP
    Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.

[ Bericht 6% gewijzigd door boem-dikkie op 09-01-2010 18:31:42 ]
  • I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      woensdag 25 november 2009 @ 13:54:04 #3
    79665 Gewoonik
    Streng maar rechtvaardig
    pi_74987768
    Hulde voor de OP.
    Met vriendelijke groet,
    Gewoonik
      † In Memoriam † woensdag 25 november 2009 @ 13:55:05 #4
    264940 8108139dpths
    pi_74987798
    OP
      woensdag 25 november 2009 @ 13:58:52 #5
    65252 Bart
    pi_74987937
    Maar nog steeds geen FAQ
    Sorry
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    pi_74988054
    Present
    Ohh, you touch my tralalala
    Mhh, my ding ding dong...
    Naamtopic.
      woensdag 25 november 2009 @ 15:05:34 #7
    56179 caspervc
    Hamster, a dentist
    pi_74989811
    Ook present. Spel zonder planes lijkt me ook wel wat
    *Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
      woensdag 25 november 2009 @ 15:27:41 #8
    65252 Bart
    pi_74990565
    Ik zal vanavond wel eens een reset doen, en dan zonder boten en vliegtuigen
    pi_74994130
    nooooooooooooooooes

heb vliegtuigen nodig om start kapitaal te maken

remove boats, en zet vliegtuigcap op 10/20/25 oid
      woensdag 25 november 2009 @ 17:53:11 #10
    131755 joekeloekes
    Mijn hond is de liefste
    pi_74995055
    grappig dat er steeds weer mensen zijn die denken snel startkapitaal te kunnen maken met vliegtuigen

Je kan er wel startkapitaal mee maken, maar dat kan veel sneller als je begint met treinen.
    Volg mijn Zweedse avonturen op www.zwederlander.nl
    pi_74995721
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 17:53 schreef joekeloekes het volgende:
    grappig dat er steeds weer mensen zijn die denken snel startkapitaal te kunnen maken met vliegtuigen

Je kan er wel startkapitaal mee maken, maar dat kan veel sneller als je begint met treinen.
    mijn ervaring is dat ik sneller met vliegtuigen dan met treinen cash in het laadje krijg.

endgame aan de andere hand wanneer industriëen meer gaan produceren dat treinen dit beter kunnen oppakken
      donderdag 26 november 2009 @ 16:09:32 #13
    65252 Bart
    pi_75023511
    Server ligt er eventjes uit ivm onderhoud, vanavond komt ie weer online
      donderdag 26 november 2009 @ 19:35:25 #14
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_75030267
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 15:27 schreef Bart het volgende:
    Ik zal vanavond wel eens een reset doen, en dan zonder boten en vliegtuigen
    Klinkt goed

Hopelijk kunnen we dan langer spellen met een game
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_75042623
    Ik begon zelf toch liever met bussen, en dan langzaam opbouwen. Vliegtuigen negeer ik liever, op een gegeven moment komt de cash toch wel binnen. Dat is het enige wat ik jammer vind, op een gegeven moment heb je meer geld dan je uit kan geven.
      vrijdag 27 november 2009 @ 14:39:28 #16
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_75056045
    Lekker de Fok! Server zit al weer helemaal vol......
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_75058132
    quote:
    Op vrijdag 27 november 2009 14:39 schreef Martijn_77 het volgende:
    Lekker de Fok! Server zit al weer helemaal vol......
    Was gisteravond begonnen op de fok! server maar werd er bijna altijd binnen 5 minuten weer afgegooid. Dat heb ik met andere server of andere games nog niet meegemaakt. Vanavond weer ff verder spelen.
      vrijdag 27 november 2009 @ 15:50:48 #18
    65252 Bart
    pi_75058750
    quote:
    Op vrijdag 27 november 2009 15:34 schreef SimonBalk het volgende:

[..]

Was gisteravond begonnen op de fok! server maar werd er bijna altijd binnen 5 minuten weer afgegooid. Dat heb ik met andere server of andere games nog niet meegemaakt. Vanavond weer ff verder spelen.
    Gisteravond was ff een probleem met het netwerk hier. Straks ook weer eventjes trouwens.
      vrijdag 27 november 2009 @ 16:04:24 #19
    56179 caspervc
    Hamster, a dentist
    pi_75059317
    Is het leuk om als wanneer je de server voortaan reset Bart, je een overzicht geeft van de bedrijven die het meest winst maken? Of het meeste waard zijn? Zo'n eindstand per potje lijkt me wel leuk
      vrijdag 27 november 2009 @ 17:10:57 #20
    65252 Bart
    pi_75061635
    quote:
    Op vrijdag 27 november 2009 16:04 schreef caspervc het volgende:
    Is het leuk om als wanneer je de server voortaan reset Bart, je een overzicht geeft van de bedrijven die het meest winst maken? Of het meeste waard zijn? Zo'n eindstand per potje lijkt me wel leuk
    Je vraagt wel veel van me Leuk is het op zich wel, ik wil het best wel doen, maar geef geen garantie dat ik het altijd doe

Wat ik overigens wel altijd kan doen is de savegame online zetten, ik sla namelijk elk potje op voordat ik een nieuwe start...
      zondag 29 november 2009 @ 14:19:57 #21
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_75109183
    Zijn er trouwens nog andere leuke servers om te spelen?

Aangezien de Fokserver helemaal vol zit
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      zondag 29 november 2009 @ 15:41:53 #22
    65252 Bart
    pi_75111195
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 14:19 schreef Martijn_77 het volgende:
    Zijn er trouwens nog andere leuke servers om te spelen?

Aangezien de Fokserver helemaal vol zit
    Er zijn nu weer plekjes vrij
      Moderator zondag 29 november 2009 @ 16:25:26 #23
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_75112620
    Enne voor mac OS? !
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
    pi_75112787
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 16:25 schreef Renesite het volgende:
    Enne voor mac OS? !
    Ja.
      Moderator zondag 29 november 2009 @ 16:30:50 #25
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_75112819
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 16:29 schreef vanOekelen het volgende:

[..]

Ja.
    Dan moet je toch ook transport tycoon hebben?
      Moderator zondag 29 november 2009 @ 16:43:51 #26
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_75113222
    Found
    pi_75174669
    OpenTTD 0.7.4 is vandaag uitgekomen. Hier is hij te downloaden.
    pi_75174741
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 16:25 schreef Renesite het volgende:
    Enne voor mac OS? !

Ook niet voor lang meer...
    Er gaat niets boven Groningen
      dinsdag 1 december 2009 @ 10:49:19 #29
    65252 Bart
    pi_75174771
    quote:
    Op dinsdag 1 december 2009 10:45 schreef vanOekelen het volgende:
    OpenTTD 0.7.4 is vandaag uitgekomen. Hier is hij te downloaden.
    Vanavond server maar even updaten dan
      dinsdag 1 december 2009 @ 10:51:20 #30
    97643 misteriks
    finest in cool since 1977
    pi_75174829
    rijkelijk late tvp
    misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
      Moderator dinsdag 1 december 2009 @ 15:32:02 #31
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_75184339
    Fuck... ben ik net lekker bezig met Open TTD, kan ik straks niet meer spelen
    pi_75184695
    quote:
    Op dinsdag 1 december 2009 15:32 schreef Renesite het volgende:
    Fuck... ben ik net lekker bezig met Open TTD, kan ik straks niet meer spelen
    Virtualbox + windows XP of linux, en je kunt weer spelen.. Maar voorlopig is het niet zo ver.
      Moderator dinsdag 1 december 2009 @ 15:43:41 #33
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_75184736
    quote:
    Op dinsdag 1 december 2009 15:42 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Virtualbox + windows XP of linux, en je kunt weer spelen.. Maar voorlopig is het niet zo ver.
    Wat is het wachtwoord?
      Moderator dinsdag 1 december 2009 @ 15:44:26 #34
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_75184760
    *FOUND
      Moderator dinsdag 1 december 2009 @ 15:46:27 #35
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_75184824
    Hoe typ je daar !!
    pi_75194707
    Wat is 'converteer spoor naar controle post' ?
    pi_75195335
    quote:
    Op dinsdag 1 december 2009 20:10 schreef Qunix het volgende:
    Wat is 'converteer spoor naar controle post' ?
    Dan wordt een spoor geconverteerd naar een controlepost.
    pi_75195620
    quote:
    Op dinsdag 1 december 2009 20:23 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Wat doet het? Wat heb ik eraan? Wat hebben de treinen eraan?
    pi_75195888
    controlepost==waypoint

Handig om treinen een bepaalde route te kunnen opgeven.
    pi_75196020
    Ik ga mijn uren ook maar weer eens invullen met openttd.
    Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
    pi_75196093
    Misschien ook niet.. tis vol.
    Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
      woensdag 2 december 2009 @ 07:08:54 #43
    65252 Bart
    pi_75201569
    quote:
    Op dinsdag 1 december 2009 20:23 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Scherp
      woensdag 2 december 2009 @ 07:09:57 #44
    65252 Bart
    pi_75201572
    quote:
    Op dinsdag 1 december 2009 20:39 schreef Miesjel het volgende:
    Misschien ook niet.. tis vol.
    Weet het, wilde gisteravond upgraden en resetten maar Ubuntu installeren op de laptop van het vrouwtje duurde iets langer dan verwacht
    pi_75204317
    quote:
    Op woensdag 2 december 2009 07:08 schreef Bart het volgende:

[..]

Scherp
    Ja, het is toch zo
      woensdag 2 december 2009 @ 10:29:12 #46
    65252 Bart
    pi_75204327
    quote:
    Op woensdag 2 december 2009 10:28 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Ja, het is toch zo
    Ja, je was me ook voor, ik had hetzelfde gezegd
      woensdag 2 december 2009 @ 12:21:33 #47
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_75207983
    quote:
    Op dinsdag 1 december 2009 20:28 schreef Qunix het volgende:

[..]

Wat doet het? Wat heb ik eraan? Wat hebben de treinen eraan?
    Het is bijvoorbeeld handig als je een groot station hebt waar goederen worden gedropt door een fabriek maar tegelijk ook grondstoffen worden afgeleverd. Je kan het station dan splitsen door goederentreinen via een waypoint naar andere perrons te sturen dan de grondstoftreinen.

En stiekem tvp
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      Moderator woensdag 2 december 2009 @ 18:02:12 #48
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_75219125
    t spel is nog niet vernieuwd?
      woensdag 2 december 2009 @ 18:15:19 #49
    65252 Bart
    pi_75219603
    quote:
    Op woensdag 2 december 2009 18:02 schreef Renesite het volgende:
    t spel is nog niet vernieuwd?
    Nee, ga nu eten koken, daarna eten, daarna aandacht geven aan het vrouwtje, en daarna ga ik eens updaten als het nog geen bedtijd is
    pi_75226029
    keertje Netherlands scenario van mij?
      woensdag 2 december 2009 @ 21:06:14 #51
    65252 Bart
    pi_75226478
    quote:
    Op woensdag 2 december 2009 20:54 schreef --Snow-- het volgende:
    keertje Netherlands scenario van mij?
    Die is echt te klein voor de fokserver...
      Moderator woensdag 2 december 2009 @ 21:16:15 #52
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_75226915
    Stomme bart!
      woensdag 2 december 2009 @ 21:22:14 #53
    65252 Bart
    pi_75227147
    quote:
    Op woensdag 2 december 2009 21:16 schreef Renesite het volgende:
    Stomme bart!
    http://binaries.openttd.o(...)macosx-universal.zip
    pi_75227150
    Die map van nu is weer heel groot.
      woensdag 2 december 2009 @ 21:22:50 #55
    65252 Bart
    pi_75227170
    quote:
    Op woensdag 2 december 2009 21:22 schreef --Snow-- het volgende:
    Die map van nu is weer heel groot.
    Ja, veel spelers ===> grote map nodig
      Moderator woensdag 2 december 2009 @ 22:20:52 #56
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_75229678
    Het werkt!
      donderdag 3 december 2009 @ 07:39:59 #57
    65252 Bart
    pi_75236468
    quote:
    Op woensdag 2 december 2009 22:20 schreef Renesite het volgende:
    Het werkt!
    Natuurlijk werkt het
    Voortaan lief zijn voor Bartje
    pi_75294781
    Vanaf hoeveel wagons is het eigenlijk nodig om 2 locs te nemen?

Ik doe altijd 9 vakjes, 2 locs en de rest wagons.

[ Bericht 32% gewijzigd door sander-3 op 04-12-2009 20:17:21 ]
      vrijdag 4 december 2009 @ 20:44:39 #59
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_75296555
    quote:
    Op vrijdag 4 december 2009 19:57 schreef sander-3 het volgende:
    Vanaf hoeveel wagons is het eigenlijk nodig om 2 locs te nemen?

Ik doe altijd 9 vakjes, 2 locs en de rest wagons.
    Je merkt het vanzelf, als de trein de maximale snelheid niet meer haalt of daar erg lang over doet. Zolang een trein snel optrekt en het maximum bereikt zijn er geen extra wagons nodig. Volgens mij kun je het ook afleiden uit trekkracht en gewicht van de wagons.
    ---
    pi_75303633
    is meestal afhankelijk van soort trein.

uitgaand van maglev, full goods en de laatste maglev trein per 7 blokken (14 wagon lang) heb je eigenlijk een extra trein nodig voor om maximale acceleratie te garanderen. maar der zijn zoveel extra variabelen. bedoel heb zelf ook treinen die 28 lang izjn met 1 maglev'4 treintje en die gaan ook @ max speed over m'n hele traject. de acceleratie is dan alleen wat minder.
    maargoed spoor is er dan ook op gebouwd om dit te garanderen , ook als je veel bochten achter elkaar aan gooit. dan willen(kunnen) treinen hier niet altijd met max speed doorheen gaan

+ snow moet weer ff inloggen, aangezien z'n hele bedrijf fubar is. z'n hele spoor is 1 grote parkeerplaats

[ Bericht 13% gewijzigd door Caracca op 05-12-2009 00:01:13 ]
    pi_75312940
    Jezus Net heb ik het even opnieuw geinstalleerd op windows.

Dat muziekje Dat heb ik echt jaren niet meer gehoord de vorige keer zat dat er niet bij geloof ik..
      zaterdag 5 december 2009 @ 14:34:36 #62
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_75313891
    Is dat nieuw in 0.7.4?
    ---
    pi_75316399
    quote:
    Op zaterdag 5 december 2009 14:34 schreef Zero2Nine het volgende:
    Is dat nieuw in 0.7.4?
    Dat muziekje? Nee
    pi_75316450
    muziekje staat standaard uit, zal wel wat zijn veranderd dat ie der opeens mee begon ;P
      zondag 6 december 2009 @ 21:49:34 #65
    242631 Cobratjuh
    but i like that cookie
    pi_75350964
    hey wat leuk een opentdd topic al heel lang niet meer gespeeld, heel af en toe op school nog haha tegen elkaar via multiplayer, heb zo juist de lingen.nu server gejoint maar daar is dus ook geen beginnen meer aan zie ik wel misschien met een klein beetje industrie haha maar wel leuk zo'n topic hoor
    Cobratjuh was here
      Moderator zondag 6 december 2009 @ 22:59:50 #66
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_75354141
    quote:
    Op zondag 6 december 2009 21:49 schreef Cobratjuh het volgende:
    hey wat leuk een opentdd topic al heel lang niet meer gespeeld, heel af en toe op school nog haha tegen elkaar via multiplayer, heb zo juist de lingen.nu server gejoint maar daar is dus ook geen beginnen meer aan zie ik wel misschien met een klein beetje industrie haha maar wel leuk zo'n topic hoor
    Zie OP
    pi_75365473
    quote:
    Op zondag 6 december 2009 21:49 schreef Cobratjuh het volgende:
    Tis inderdaad wel een gaaf spel.
    Was de laatse keer wel gaaf met zn 4en te ttd'en in school tijd
    Me.. me.. me.. Me too
    pi_75365692
    Ik kan geen trams bouwen in het tramdepot!

Op de server, bedoel ik

[ Bericht 60% gewijzigd door Pleasureman_Gunther op 07-12-2009 14:19:20 ]
    Naamtopic.
    pi_75365759
    quote:
    Op maandag 7 december 2009 12:00 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
    Tram set geactiveerd?
    Me.. me.. me.. Me too
      maandag 7 december 2009 @ 12:02:34 #70
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_75365762
    quote:
    Op maandag 7 december 2009 12:00 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
    Kijk eens bij je Newgrfs... staat "generic tramset" aan? En wat is het jaartal? na een bepaalde tijd zijn er uberhaupt geen trams meer als je "vehicles never expire" niet hebt ingeschakeld.
    ---
    pi_75371077
    (Het ging dus om de server)

Het zal wel aan het jaartal liggen dan...
    Naamtopic.
    pi_75382951
    Bij mij is alle nieuwe newgrf's paars?
    Iemand enig idee?
    Alsof de kleuren niet laden, wel de vormen...
    pi_75384496
    quote:
    Op maandag 7 december 2009 19:15 schreef Qunix het volgende:
    Bij mij is alle nieuwe newgrf's paars?
    Iemand enig idee?
    Alsof de kleuren niet laden, wel de vormen...
    Ik had hetzelfde probleem wel eens. Toen ik stomtoevallig op de knop "Palet omzetten" (in het grf-menu) drukte, veranderde dit blijkbaar tussen Windows en Dos. Geen idee wat het inhoudt, maar het loste wel het probleem op
    pi_75385448
    Ik heb dit spel nog ergens in de kast liggen, is het de moeite waard om hem even weer te installeren?
      maandag 7 december 2009 @ 20:19:17 #75
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_75385938
    quote:
    Op maandag 7 december 2009 20:08 schreef stievun1234 het volgende:
    Ik heb dit spel nog ergens in de kast liggen, is het de moeite waard om hem even weer te installeren?
    Nadat je OpenTTD eenmaal een keer hebt gespeeld niet meer
    ---
    pi_75390357
    OpenTTD blijft mooi
    Steeds maar weer uitbreiden met die treintjes en zoveel mogelijk op 2 sporen te laten rijden
    Me.. me.. me.. Me too
      maandag 7 december 2009 @ 23:34:47 #77
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_75394731
    Binnenkort maar eens openTTD op mijn telefoon installeren
    pi_75395000
    quote:
    Op maandag 7 december 2009 23:34 schreef PiRANiA het volgende:
    Binnenkort maar eens openTTD op mijn telefoon installeren
    Lijkt me niet fijn spelen.
    Wat voor'n telefoon heb je dan?
    Me.. me.. me.. Me too
      maandag 7 december 2009 @ 23:44:10 #79
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_75395071
    quote:
    Op maandag 7 december 2009 23:42 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Nokia N900
    800 bij 480 pixels touchscreen, gaat dat lukken denk je?
    pi_75395167
    quote:
    Op maandag 7 december 2009 23:44 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Nokia N900
    800 bij 480 pixels touchscreen, gaat dat lukken denk je?
    hmm het zou wel lukken maar denk niet dat het fijn speelt.
    Kan ook best zijn dat het jou goed bevalt en dat je er bij zweert
    Hoe dan ook, ik ben wel benieuwt dus hou me op de hoogte aub
    Me.. me.. me.. Me too
    pi_75395525
    *treinvolgpost
    dag
      dinsdag 8 december 2009 @ 10:35:01 #82
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_75401243
    quote:
    Op maandag 7 december 2009 23:47 schreef STTSJT het volgende:

[..]

hmm het zou wel lukken maar denk niet dat het fijn speelt.
    Kan ook best zijn dat het jou goed bevalt en dat je er bij zweert
    Hoe dan ook, ik ben wel benieuwt dus hou me op de hoogte aub
    Ben ook benieuwd hoe dat speelt op een klein scherm. Van de andere kant weet ik ook wel zeker dat het kan, het originele spel heb ik ook op een 100Mhz pentium 1 (het draaide ook op een 486) gedraaid met een resolutie van 640x480. En op een klein schermpje zien zulke resoluties er nog best goed uit omdat de pixels klein zijn. Daar moet ik dan ook weer bij zeggen dat de kaarten nu wel veel groter zijn dan in het originele spel, tenminste op de Fok!-server (single player heb je alle vrijheid zelf de kaartgrootte te bepalen uiteraard).
    ---
    pi_75401734
    Ik ben sinds kort ook weer OpenTTD gaan spelen, werkt prima om de schooldagen mee door te komen
    Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
    Ja DE Ik houd nog heel veel van je
      dinsdag 8 december 2009 @ 11:17:52 #84
    79665 Gewoonik
    Streng maar rechtvaardig
    pi_75402568
    quote:
    Op maandag 7 december 2009 23:42 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Ik speel het nog wel eens op mijn DS bevalt prima.
    Met vriendelijke groet,
    Gewoonik
    pi_75407154
    Ik weet niet wie dit doet, maar ik vind het uiterst vervelend:

Er zijn een stuk of 3 / 4 kolenmijnen die heel goed produceren. Gaat diegene het vervoeren over een kutterig stukje van 10 blokjes. Dan levert het toch niks op..

Kijk, dat hij die coal voor mijn neus wegkaapt vind ik niet erg, maar doe er dan ook wat mee, in plaats van dit.
    pi_75409004
    staat de stationsspreiding weer aan dan?
    dag
    pi_75415569
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 13:47 schreef sander-3 het volgende:
    Ik weet niet wie dit doet, maar ik vind het uiterst vervelend:

[ afbeelding ]

Er zijn een stuk of 3 / 4 kolenmijnen die heel goed produceren. Gaat diegene het vervoeren over een kutterig stukje van 10 blokjes. Dan levert het toch niks op..

Kijk, dat hij die coal voor mijn neus wegkaapt vind ik niet erg, maar doe er dan ook wat mee, in plaats van dit.
    Stationspread staat (weer eens) op 64
    De afstand die afgelegd wordt is bijna 128 blokken ipv de 10 die je denkt. En dat levert nog heel behoorlijk op Zelfs nu er geconcurreerd wordt om de resources bijna 800K per trein per jaar, dus er wordt echt wel wat mee gedaan, wees niet bang
    pi_75416213
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 17:30 schreef MadCatje het volgende:

[..]

Stationspread staat (weer eens) op 64
    De afstand die afgelegd wordt is bijna 128 blokken ipv de 10 die je denkt. En dat levert nog heel behoorlijk op Zelfs nu er geconcurreerd wordt om de resources bijna 800K per trein per jaar, dus er wordt echt wel wat mee gedaan, wees niet bang
    Nou, je doet je best maar.

Van mij mag die trouwens onderhand wel weer eens gereset worden 't begint een beetje vol te raken...
    pi_75416340
    En er loopt er eentje de boel te flooden.

Caracca dus
      Moderator dinsdag 8 december 2009 @ 18:50:17 #90
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_75417954
    Ik zag dat ik een bus had... WTF BBQ
      dinsdag 8 december 2009 @ 20:48:10 #91
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_75422926
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 18:50 schreef Renesite het volgende:
    Ik zag dat ik een bus had... WTF BBQ
    Wat bedoel je daarmee, je HAD een bus en nu is die weg of er is zonder jouw medeweten een bus gebouwd ? In dat laatst geval: zit er een paswoord op je bedrijf? Het kan ook nog dat iemand de 'color scheme' van zijn bussen heeft aangepast waardoor het lijkt of ze van jou zijn.
    ---
      dinsdag 8 december 2009 @ 20:58:32 #92
    56179 caspervc
    Hamster, a dentist
    pi_75423342
    En mijn pc trekt het niet meer

Ik wil al mijn aandelen nog verkopen
      Moderator dinsdag 8 december 2009 @ 21:20:01 #93
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_75424366
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 20:48 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Wat bedoel je daarmee, je HAD een bus en nu is die weg of er is zonder jouw medeweten een bus gebouwd ? In dat laatst geval: zit er een paswoord op je bedrijf? Het kan ook nog dat iemand de 'color scheme' van zijn bussen heeft aangepast waardoor het lijkt of ze van jou zijn.
    Ik zie het al, het was een busstation !
      Moderator dinsdag 8 december 2009 @ 21:20:19 #94
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_75424383
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 20:58 schreef caspervc het volgende:
    En mijn pc trekt het niet meer

Ik wil al mijn aandelen nog verkopen
    Doe es je WW PMen dan, ik kan er geloof ik nog wel op.
      dinsdag 8 december 2009 @ 22:05:14 #95
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_75426548
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 21:20 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ik zie het al, het was een busstation !
    Ja daar rijden bussen
    ---
    pi_75430867
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 10:35 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Ben ook benieuwd hoe dat speelt op een klein scherm. Van de andere kant weet ik ook wel zeker dat het kan, het originele spel heb ik ook op een 100Mhz pentium 1 (het draaide ook op een 486) gedraaid met een resolutie van 640x480. En op een klein schermpje zien zulke resoluties er nog best goed uit omdat de pixels klein zijn. Daar moet ik dan ook weer bij zeggen dat de kaarten nu wel veel groter zijn dan in het originele spel, tenminste op de Fok!-server (single player heb je alle vrijheid zelf de kaartgrootte te bepalen uiteraard).
    Zeg ook niet dat het niet kan
    Het lijkt MIJ niet fijn spelen om z'n scherm, maar zoals ik al eerder zij. Iemand anders kan er anders over denken en vindt het misschien wel geweldig

is er trouwens ook een FOK server waar nl treinen in rondreiden?
    Me.. me.. me.. Me too
    pi_75431935
    Phew. Dit topic heeft me al zover gekregen vandaag (t was al weer 10 jaar geleden ofzo ) Transport tycoon te spelen K moet alleen nog ontdekken wat al die toevoegingen in het OpenTTD. Zoals een controle post op n spoor.. En zes typen seinpalen
    Als je geen goed voorbeeld kan zijn. Wordt dan een waarschuwing en geniet ervan!
    pi_75432010
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 00:41 schreef bibaboerderij het volgende:
    Phew. Dit topic heeft me al zover gekregen vandaag (t was al weer 10 jaar geleden ofzo ) Transport tycoon te spelen K moet alleen nog ontdekken wat al die toevoegingen in het OpenTTD. Zoals een controle post op n spoor.. En zes typen seinpalen
    hahaha:P
    Mooi spel he?
    Controle post gebruik ik zelden.
    En ik zou voor de laaste 2 types kiezen.
    (zowel bij de moderne als de oude)want dat zijn PBS signalen en die laten toe dat je op grote wissel complexen meerdere treinen kan laten rijden. Degene met het gele blokje onder aan is het 1 richtings verkeer sein voor de PBS
    Me.. me.. me.. Me too
      woensdag 9 december 2009 @ 07:56:38 #99
    65252 Bart
    pi_75434149
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 00:41 schreef bibaboerderij het volgende:
    Lees de OP
    Alhoewel PBS daar nog niet in staat
      woensdag 9 december 2009 @ 07:57:09 #100
    65252 Bart
    pi_75434155
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 23:58 schreef STTSJT het volgende:
    is er trouwens ook een FOK server waar nl treinen in rondreiden?
    Nee... Maar die kunnen we wel een keer maken natuurlijk
    pi_75441413
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 07:56 schreef Bart het volgende:
    Lees de OP
    Die maakt het wel iets duidenlijker. (Maar het blijft een verhaal van: Aldoende leer je) Maar k denk dat met het OP en de link die je er bij gezet hebt. (Wiki link) wel een stap verder kom.
    Als je geen goed voorbeeld kan zijn. Wordt dan een waarschuwing en geniet ervan!
    pi_75442590
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 00:45 schreef STTSJT het volgende:

[..]

hahaha:P
    Mooi spel he?
    Controle post gebruik ik zelden.
    En ik zou voor de laaste 2 types kiezen.
    (zowel bij de moderne als de oude)want dat zijn PBS signalen en die laten toe dat je op grote wissel complexen meerdere treinen kan laten rijden. Degene met het gele blokje onder aan is het 1 richtings verkeer sein voor de PBS
    Je gaat toch geen PBS gebruiken op een gewoon spoor
    pi_75453773
    Bart, wil je hem weer resetten? Het landschap zit vol, en is op sommige plekken verneukt.. Ik heb het weer een beetje gerepareerd.. maar leuk is anders
      Moderator woensdag 9 december 2009 @ 18:20:37 #104
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_75454201
    Resetten idd!
      woensdag 9 december 2009 @ 19:37:15 #105
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_75456632
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 13:03 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Dat is zonde idd.
    ---
      woensdag 9 december 2009 @ 19:39:28 #106
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_75456705
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 07:56 schreef Bart het volgende:

[..]

Lees de OP
    Wordt het niet eens tijd voor een soort FAQ voor in de OP?
    ---
      woensdag 9 december 2009 @ 20:10:03 #107
    65252 Bart
    pi_75457818
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 19:39 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Wordt het niet eens tijd voor een soort FAQ voor in de OP?
      Moderator woensdag 9 december 2009 @ 20:11:04 #108
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_75457852
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 20:10 schreef Bart het volgende:

[..]

RESET!
      woensdag 9 december 2009 @ 20:11:27 #109
    65252 Bart
    pi_75457862
    En een reset!
      Moderator woensdag 9 december 2009 @ 20:11:43 #110
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_75457880
    Ah nice.
      woensdag 9 december 2009 @ 20:14:04 #111
    65252 Bart
    pi_75457973
    Kutmods ook altijd
    pi_75462407
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 13:03 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Doe k wel, nog nooit geen problemen gehad en ik ben voorbereid op als ik er later toch een wissel er in wil maken naar een of andere industrie of dorp toe
    Me.. me.. me.. Me too
      donderdag 10 december 2009 @ 19:50:20 #113
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_75493431
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 20:11 schreef Bart het volgende:
    En een reset!
    Heb je de oude saved game nog?

Ben benieuwd wat mijn bedrijf gdaan heeft
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      donderdag 10 december 2009 @ 20:36:26 #114
    65252 Bart
    pi_75495337
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 19:50 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Heb je de oude saved game nog?

Ben benieuwd wat mijn bedrijf gdaan heeft
    http://lingen.nu/ttd/fok09122009.sav
    pi_75496508
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 22:04 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Doe k wel, nog nooit geen problemen gehad en ik ben voorbereid op als ik er later toch een wissel er in wil maken naar een of andere industrie of dorp toe
    Ik zou eerst maar eens uitzoeken waar die dingen voor zijn, voordat je ze gebruikt..
    pi_75496744
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 21:08 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Ik zou eerst maar eens uitzoeken waar die dingen voor zijn, voordat je ze gebruikt..
    Ik weet ook wel waar voor ze worden gebruikt. Heb ervaring genoeg er mee.
    En ik vindt rode seinen mooier dan seinen die continue groen zijn.
    Me.. me.. me.. Me too
    pi_75497128
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 21:14 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Ik weet ook wel waar voor ze worden gebruikt. Heb ervaring genoeg er mee.
    En ik vindt rode seinen mooier dan seinen die continue groen zijn.
    Aha, ja, nee dat is wel belangrijk inderdaad Je hebt gelijk..

[ Bericht 5% gewijzigd door sander-3 op 10-12-2009 21:31:24 ]
    pi_75497316
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 21:24 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Aha, ja, nee dat is wel belangrijk inderdaad Je hebt gelijk..
    Toen ik het spel ontdekte (paar jaar terug) las ik dat PBS er uit was gehaald. Ben toe opzoek gegaan maar kon nergens een versie met vinden. Want ik had nogal de neiging om Groote wissel complexen te bouwen

Was blij toen iemand op het idee kwam op de boel aan te passen en dat die er een patch van heeft gemaakt (die heb ik toen ook vaak gespeeld ). Was helemaal blij toen ik las dat het in Trunk kwam

kleine toevoeging, heb laatst een save game van mij online gegooit moet je maar eens kijken (als je de laatse grf's pack hebt van de coop site dan kun je hem spelen):
    http://cid-40e7f28a2794d9(...).Public?sa=883018842

[ Bericht 13% gewijzigd door STTSJT op 10-12-2009 21:59:08 ]
    Me.. me.. me.. Me too
    pi_75498054
    tvp

TTD
    Kom je hier vaker, of loop je stage?
    pi_75519188
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 21:08 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Ik gebruik ook altijd PBS signalen. Waarom is dat fout? Het werkt perfect hoor. Op die manier maak iig niet de fout door de verkeerde seinen te plaatsen.
    pi_75521153
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 15:14 schreef SimonBalk het volgende:

[..]

Ik gebruik ook altijd PBS signalen. Waarom is dat fout? Het werkt perfect hoor. Op die manier maak iig niet de fout door de verkeerde seinen te plaatsen.
    Als een trein stil komt te staan voor een signaal draait deze om, bij pbs signalen duurt het vervolgens met de standaard instellingen erg lang voordat de trein weer de goede kant opdraait. Dit kan op een veel gebruikt stuk spoor uiteindelijk voor zeer grote opstoppingen zorgen, welke vervolgens vrij moeilijk weer op te lossen zijn. Daarnaast kost het iets meer CPU-tijd.
      vrijdag 11 december 2009 @ 20:39:14 #122
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_75530322
    @Bart.

Heb je hem ook nog van een reset eerder? Want hier zit mijn bedrijf niet tussen
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      vrijdag 11 december 2009 @ 20:53:53 #123
    65252 Bart
    pi_75530889
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 20:39 schreef Martijn_77 het volgende:
    @Bart.

Heb je hem ook nog van een reset eerder? Want hier zit mijn bedrijf niet tussen
    http://lingen.nu/ttd/fok02122009.sav
      vrijdag 11 december 2009 @ 21:36:33 #124
    65252 Bart
    pi_75532635
    OpenSFX en OpenGFX zijn af
    Op een beetje bugfixen na dan. Maar dat houdt wel in dat met deze bestanden de oude TTD-bestanden niet meer nodig zijn. Vanaf nu is het spel dus volledig legaal te downloaden

Kant-en-klaar uitpakken-en-spelen linkje:
    http://lingen.nu/ttd/openttd.zip
    Helaas wel een nightly (r18461) dus je kan er niet mee op de server inloggen, maar de stables ondersteunen helaas nog geen andere soundsets... Maar dat komt ongetwijfeld

Linkje komt in ieder geval in de OP te staan, zodat iedereen die wil beginnen met OpenTTD dat binnen een paar minuutjes kan doen
      vrijdag 11 december 2009 @ 22:00:59 #125
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_75533702
    Hopelijk in de roadmap voor 0.8. Liever voor 0.7.5. (alleen daar gaan geen nieuwe features in), maar gaat die er komen trouwens of wordt het hierna tijd voor 0.8?
    ---
    pi_75534461
    kan niet wachten tot het moment dat je diagonaal geplaatste bruggen en tunnels kunt maken (mocht er ooit een plan voor komen )
    pi_75539833
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 22:00 schreef Zero2Nine het volgende:
    Hopelijk in de roadmap voor 0.8. Liever voor 0.7.5. (alleen daar gaan geen nieuwe features in), maar gaat die er komen trouwens of wordt het hierna tijd voor 0.8?
    Zowel 0.6.0 als 0.7.0 zijn op 1 april uitgekomen, dus ik denk dat 0.8.0 op 01-04-2010 uit zal komen. Als er voor die tijd ernstige bugs gevonden worden zal er nog een 0.7.5 uitkomen denk ik.
    pi_75540639
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 16:05 schreef vanOekelen het volgende:

[..]

Als een trein stil komt te staan voor een signaal draait deze om, bij pbs signalen duurt het vervolgens met de standaard instellingen erg lang voordat de trein weer de goede kant opdraait. Dit kan op een veel gebruikt stuk spoor uiteindelijk voor zeer grote opstoppingen zorgen, welke vervolgens vrij moeilijk weer op te lossen zijn. Daarnaast kost het iets meer CPU-tijd.
    Ligt er aan, als de conifg aan past dan kan je daar de tijd bepalen. en als je het op 255 zet keren ze niet om (zou nog wel ff uitzoeken hoet t ook al weer heete, dacht iets van wait for pbs singal maar dat zoek ik later nog uit)
    Me.. me.. me.. Me too
    pi_75541865
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 01:59 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Ligt er aan, als de conifg aan past dan kan je daar de tijd bepalen. en als je het op 255 zet keren ze niet om (zou nog wel ff uitzoeken hoet t ook al weer heete, dacht iets van wait for pbs singal maar dat zoek ik later nog uit)
    Klopt, vandaar dat in mijn vorige post ook standaard instellingen staat. Die instelling veranderen heeft dus niet veel zin als je online gaat spelen.

De setting heet overigens wait_for_pbs_path welke in openttd.cfg te veranderen is.
      maandag 14 december 2009 @ 22:09:53 #130
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_75631111
    quote:
    Dank je

En er is trouwens weer met geen mogelijkheid op de server te komen.
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_75640669
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 22:09 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dank je

En er is trouwens weer met geen mogelijkheid op de server te komen.
    Hier werkt het anders prima
    pi_75642094
    OpenTTD 0.7.5-rc1 is alweer uit. Helaas zijn er zoals gebruikelijk bij een 0.7.X release geen nieuwe features.
      dinsdag 15 december 2009 @ 11:38:18 #133
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_75644567
    quote:
    Op dinsdag 15 december 2009 09:04 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Hier werkt het anders prima
    Een bekend probleem, niet iedereen heeft even goede machines dus bij de een loopt het allemaal nog gesmeerd en een ander wordt uit de server gegooid.
    ---
      dinsdag 15 december 2009 @ 16:53:00 #134
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_75655850
    Stomme fout in veilgheidssysteem Thalys

Waar kennen we dit van Hebben ze bij Prorail niet van PBS gehoord?
    ---
    pi_75656026
    quote:
    Op dinsdag 15 december 2009 16:53 schreef Zero2Nine het volgende:
    Stomme fout in veilgheidssysteem Thalys

Waar kennen we dit van Hebben ze bij Prorail niet van PBS gehoord?
    PBs hebben ze wel van gehoord maar stroom? Tsja das een ander verhaal
    Me.. me.. me.. Me too
    pi_75892974
    is de server nog online?
      maandag 21 december 2009 @ 20:15:26 #137
    65252 Bart
    pi_75894117
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 19:53 schreef --Snow-- het volgende:
    is de server nog online?
      maandag 21 december 2009 @ 20:21:37 #138
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_75894443
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 21:36 schreef Bart het volgende:
    Op een beetje bugfixen na dan. Maar dat houdt wel in dat met deze bestanden de oude TTD-bestanden niet meer nodig zijn. Vanaf nu is het spel dus volledig legaal te downloaden

Helaas wel een nightly (r18461) dus je kan er niet mee op de server inloggen, maar de stables ondersteunen helaas nog geen andere soundsets... Maar dat komt ongetwijfeld

Linkje komt in ieder geval in de OP te staan, zodat iedereen die wil beginnen met OpenTTD dat binnen een paar minuutjes kan doen
    Je kan wel op de server inloggen met de OpenGFX graphincs. Heb gewoon dat pakketje in de Datamap gestopt van OpenTTD 0.7.4 en ik zie de servergame nu met OpenGFX. Je hoeft ze niet eens als Newgrfs toe te voegen, gaat automatisch.
    ---
      maandag 21 december 2009 @ 20:39:46 #139
    65252 Bart
    pi_75895366
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 20:21 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Je kan wel op de server inloggen met de OpenGFX graphincs. Heb gewoon dat pakketje in de Datamap gestopt van OpenTTD 0.7.4 en ik zie de servergame nu met OpenGFX. Je hoeft ze niet eens als Newgrfs toe te voegen, gaat automatisch.
    Klopt, maar met het zipje dat ik ter download aanbied kan je niet op de server inloggen, en met de stables kun je OpenSFX niet gebruiken...
    pi_75989784
    OpenTTD 0.7.5 is net uitgekomen. Hier is deze nieuwe stable te vinden.
    pi_75989839

[ Bericht 99% gewijzigd door vanOekelen op 23-12-2009 22:07:29 ]
      woensdag 23 december 2009 @ 22:31:21 #142
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_75991197
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 22:05 schreef vanOekelen het volgende:
    Yep, ik heb ook mijn servers maar meteen geupdate, vanwege die crash bug waarmee je servers kunt laten crashen etc. Overigens geen last van gehad, maar toch even voor het zekere.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_75994269
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 22:05 schreef vanOekelen het volgende:
    Gaat leker snel , Paar weken terug was het nog 7.4
    Nu maar hopen dat ze de patch die in nightly zit dat treinen in het midden van het staion kunnen stoppen zo snel mogelijk in de stable versie komt
    Me.. me.. me.. Me too
      donderdag 24 december 2009 @ 00:03:06 #144
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_75996062
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 23:27 schreef STTSJT het volgende:
    Nu maar hopen dat ze de patch die in nightly zit dat treinen in het midden van het staion kunnen stoppen zo snel mogelijk in de stable versie komt
    Wat voor voordeel heeft dat?
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_75999593
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 00:03 schreef maartena het volgende:

[..]

Wat voor voordeel heeft dat?
    Dat als je een groot (lees lange) station hebt van bijvoorbeeld 8 blokken en er ook treinen komen die stukken kleiner zijn dan de 8 blokken (bijvoorbeeld 4) ze niet eerst helemaal naar t einde hoeven te rijden maar in het midden kunnen stoppen en ze zo sneller in en uit kunnen laden.
    Me.. me.. me.. Me too
      donderdag 24 december 2009 @ 07:05:47 #146
    65252 Bart
    pi_76003159
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 01:19 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Dat als je een groot (lees lange) station hebt van bijvoorbeeld 8 blokken en er ook treinen komen die stukken kleiner zijn dan de 8 blokken (bijvoorbeeld 4) ze niet eerst helemaal naar t einde hoeven te rijden maar in het midden kunnen stoppen en ze zo sneller in en uit kunnen laden.
    Ze moeten alleen weer verder rijden om naar het volgende station te komen, dus effectief maakt het dan geen kloot uit natuurlijk

Vanavond zal ik de server eens updaten naar de nieuwe versie
    pi_76004363
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 01:10 schreef vanOekelen het volgende:

[..]

Zowel 0.6.0 als 0.7.0 zijn op 1 april uitgekomen, dus ik denk dat 0.8.0 op 01-04-2010 uit zal komen. Als er voor die tijd ernstige bugs gevonden worden zal er nog een 0.7.5 uitkomen denk ik.
    Ik had het fout, gister avond is de eerste beta van OpenTTD 1.0.0 uit gekomen. Dit gaat de eerste stable worden die geen origineele TT(D) bestanden nodig heeft.
      donderdag 24 december 2009 @ 09:47:29 #148
    65252 Bart
    pi_76004721
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 09:27 schreef vanOekelen het volgende:

[..]

Ik had het fout, gister avond is de eerste beta van OpenTTD 1.0.0 uit gekomen. Dit gaat de eerste stable worden die geen origineele TT(D) bestanden nodig heeft.
    Kijk aan
    Als ie stable is gaat de server daar gelijk op over
      donderdag 24 december 2009 @ 13:29:21 #149
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_76011700
    quote:

[..]

Ook ideaal dat je mensen straks niet meer hoeft uit te leggen hoe ze aan de graphics moeten komen. Dan kan je iedereen gewoon doorverwijzen naar openttd.org of de downloadlink geven en klaar.
    ---
      donderdag 24 december 2009 @ 13:30:01 #150
    65252 Bart
    pi_76011728
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 13:29 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Ook ideaal dat je mensen straks niet meer hoeft uit te leggen hoe ze aan de graphics moeten komen. Dan kan je iedereen gewoon doorverwijzen naar openttd.org of de downloadlink geven en klaar.
    Straks?
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 21:36 schreef Bart het volgende:

pi_76012637
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 13:29 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

De windows installer van OpenTTD 1.0.0 beta1 schijnt zelfs meteen al te vragen of je ze automatisch wilt downloaden .
    Hier staat trouwens de changelog voor OpenTTD 1.0.0 beta1 . Op de toevoeging van OpenSFX ondersteuning is er eigenlijk op het eerste gezicht niet zo heel erg veel nieuws wat gameplay betreft... Ik had eigenlijk op Cargode(/i)st gehoopt...
      donderdag 24 december 2009 @ 13:50:10 #152
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_76012655
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 13:30 schreef Bart het volgende:

[..]

Straks?
    [..]

Je moet nog wel de opengfx bestanden zelf downloaden en naar de openttd map verplaatsen. Niet dat dat zo moeilijk is maar het is wel weer een extra hobbeltje. Ik neem aan dat bij de stable release (en die beta) de bestanden bij de installatie meegeleverd zijn?
    ---
    pi_76012690
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 13:50 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Je moet nog wel de opengfx bestanden zelf downloaden en naar de openttd map verplaatsen. Niet dat dat zo moeilijk is maar het is wel weer een extra hobbeltje. Ik neem aan dat bij de stable release (en die beta) de bestanden bij de installatie meegeleverd zijn?
    Zie mijn vorige post.
      donderdag 24 december 2009 @ 14:02:36 #154
    65252 Bart
    pi_76013125
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 13:50 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Nope. Maar bij de download die ik nu aanbied, en degene zodra 1.0.0 stable is, wel natuurlijk
      donderdag 24 december 2009 @ 16:07:47 #155
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76019103
    Ik heb mijn servers toch maar meteen naar 1.0.0-beta1 gezet, zitten een hele hoop nieuwe features in.

Zelfs het stichten van steden door spelers is nu mogelijk
    -
    pi_76021865
    Ik heb een tijdje zitten zoeken in het spel, en op het forum. Maar hoe ik nou een stad kan maken...?

Weet jij dat?
      donderdag 24 december 2009 @ 18:04:46 #157
    65252 Bart
    pi_76024205
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 17:08 schreef sander-3 het volgende:
    Ik heb een tijdje zitten zoeken in het spel, en op het forum. Maar hoe ik nou een stad kan maken...?

Weet jij dat?
    In de scenario-editor.
      donderdag 24 december 2009 @ 18:45:45 #158
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76025800
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 17:08 schreef sander-3 het volgende:

Weet jij dat?
    Het moet wel enabled zijn, er is een openttd.cfg entry voor. (Althans, daar ga ik van uit, want in de opties kun je het bij een single-player spel aan en uit zetten).

Mijn servers, zo vond ik uit, hebben het standaard disabled, dus "found a town" is niet beschikbaar. Ik zal na de kerst eens gaan spelen met die setting, eens zien of het wat is
    -
      donderdag 24 december 2009 @ 18:46:38 #159
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76025843
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 18:04 schreef Bart het volgende:
    In de scenario-editor.
    In 1.0.0-beta1 zit het ook als optie in een normaal spel, je kunt dus een stad "kopen" blijkbaar. Ik moet er maar eens mee gaan spelen denk ik.
    -
    pi_76030341
    Ah, ik heb het gevonden inderdaad .

Leuk!

Ik moet wel wennen aan die nieuwe graphics zeg.
    pi_76035756
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 20:26 schreef sander-3 het volgende:
    Ah, ik heb het gevonden inderdaad .

Leuk!

Ik moet wel wennen aan die nieuwe graphics zeg.
    Ik vind dat menu-interface maar lelijk. Kan vast wel uit ergens?
      vrijdag 25 december 2009 @ 08:02:47 #162
    65252 Bart
    pi_76042750
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 23:05 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Ik vind dat menu-interface maar lelijk. Kan vast wel uit ergens?
    Ja, door de oude graphics weer in te schakelen. Maar dan heb je dus weer álle oude graphics
      vrijdag 25 december 2009 @ 13:14:07 #163
    164290 ouderejongere
    jemig de pemig !
    pi_76047563
    quote:

[..]

Dan hebben ze snel gewerkt. Als het bezoek weg is maar eens installeren, ik ben benieuwd.
    Jezus redt
    [-== Arch Linux ==-]
    pi_76075359
    Ik heb de 0.7.5 versie.. Nu mag ik niet meespelen...
    pi_76075937
    quote:
    Op zaterdag 26 december 2009 13:48 schreef Miesjel het volgende:
    De server gebruikt 0.7.4. Dus dat klopt.

Je moet wachten tot hij upgedate is, of even 0.7.4 installeren.
    pi_76098043
    Zouden jullie mij kunnen helpen ?

Ik ben de nederlandse spoorwegen aan het nabouwen in de map nederland.
    Alleen wat is nou het handigst om te gebruiken om passagiers te vervoeren ?

Ik bedoel meer, je heb namelijk de optie tranfser...

En hoe doe je dat als je meerdere stations op 1 rit hebt ?
    Want in principe gaat hji ieder volgend station weer uitlaten namelijk!
    pi_76104810
    tvp
      zondag 27 december 2009 @ 17:53:57 #168
    65252 Bart
    pi_76110024
    quote:
    Op zondag 27 december 2009 12:27 schreef Webgangster het volgende:
    Zouden jullie mij kunnen helpen ?

Ik ben de nederlandse spoorwegen aan het nabouwen in de map nederland.
    Alleen wat is nou het handigst om te gebruiken om passagiers te vervoeren ?

Ik bedoel meer, je heb namelijk de optie tranfser...

En hoe doe je dat als je meerdere stations op 1 rit hebt ?
    Want in principe gaat hji ieder volgend station weer uitlaten namelijk!
    Ik zou gewoon ieder station weer in- en uitladen, zonder transfer dus. Je moet het jezelf niet te moeilijk maken
      zondag 27 december 2009 @ 17:56:01 #169
    65252 Bart
    pi_76110086
    quote:
    Op zaterdag 26 december 2009 13:48 schreef Miesjel het volgende:
    Nu wel
      maandag 28 december 2009 @ 12:23:24 #170
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_76135638
    @Bart heb je de saved game van het oude spel nog?
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      maandag 28 december 2009 @ 12:52:10 #171
    65252 Bart
    pi_76136631
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 12:23 schreef Martijn_77 het volgende:
    @Bart heb je de saved game van het oude spel nog?
    Ja.
      maandag 28 december 2009 @ 19:23:18 #172
    65252 Bart
    pi_76152021
      maandag 28 december 2009 @ 20:09:21 #173
    65252 Bart
    pi_76154249
    In het nieuwe jaar start ik weer een nieuwe server, zijn er nog voorkeuren? Sneeuw, weinig industrie, noem eens wat...
    pi_76159134
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 20:09 schreef Bart het volgende:
    In het nieuwe jaar start ik weer een nieuwe server, zijn er nog voorkeuren? Sneeuw, weinig industrie, noem eens wat...
    Alleen treintjes?
    pi_76159324
    Alleen treintjes, hoogtekaart, geen sneeuw, stationsspread laag, kaart niet te groot ivm de verbindingsproblemen bij grote kaart.?
    dag
      maandag 28 december 2009 @ 22:55:34 #176
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_76162251
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 21:56 schreef Peter het volgende:
    Alleen treintjes, hoogtekaart, geen sneeuw, stationsspread laag, kaart niet te groot ivm de verbindingsproblemen bij grote kaart.?
    Toch gewoon 1024^2 anders is het te krap, verder sluit ik me aan bij jouw lijstje. Vooral lage stationspread is wel weer eens leuk.
    ---
    pi_76174236
    Ik meld me hier ook maar eens, vroeger originele TTD grijs gespeeld, nu via OpenTTD weer flink bezig, alleen geen extra GRF's enzo gedownload, eerst lekker oude stijl maar wel met wat langere treinen enzo.
    Ben alleen met passagierstreinen bezig en alle stations midden in grote steden, nadeel is alleen dat je niet zoveel kunt demolishen als je wil. Altijd de stad omkopen gaat ook zo vervelen
    pi_76175670
    Bitchfight!

Check " kom dinsdag terug transport" wordt gek die gozer
    There are 10 types of people on this world, Those who understand binary and those who dont...
      dinsdag 29 december 2009 @ 12:46:10 #179
    65252 Bart
    pi_76176196
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 12:33 schreef Joery het volgende:
    Bitchfight!

Check " kom dinsdag terug transport" wordt gek die gozer
    Plaats eens een screenshot
    pi_76177244
    hij heeft je al gemaild... ik heb zn bus vernietigd...

buiten 't feit dat ie steden vernietigd. inbouwt, andere bedrijven sticht om goedkoop te kunnen bannen, terraformen etc...
    There are 10 types of people on this world, Those who understand binary and those who dont...
      dinsdag 29 december 2009 @ 15:35:51 #181
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_76183107
    Ik wordt gek van die oorlog op het bord ik kan niet eens gewoon een nieuw bedrijf starten zonder dwars gezeten te worden
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_76183182
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 12:46 schreef Bart het volgende:

[..]

Plaats eens een screenshot
    Een kleine sfeerimpressie:
      dinsdag 29 december 2009 @ 15:44:05 #183
    65252 Bart
    pi_76183451
    Ik kan er vanaf 17.00 uur wat aan doen
      dinsdag 29 december 2009 @ 15:46:18 #184
    65252 Bart
    pi_76183548
    Maar waarschuw degene van wie dat bedrijf is maar dat als ie die troep om die tijd nog niet gefatsoeneerd heeft, zijn bedrijf eruit getieft wordt.

En er moet snel eens een webinterface komen voor de bediening van een server
      dinsdag 29 december 2009 @ 15:51:50 #185
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_76183757
    Kun je zijn banksaldo dan wel eerst naar mij overhevelen?

Want door dit gerommel heb ik een compleet nieuw bedrijf moeten opstarten
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      dinsdag 29 december 2009 @ 16:10:56 #186
    65252 Bart
    pi_76184380
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 15:51 schreef Martijn_77 het volgende:
    Kun je zijn banksaldo dan wel eerst naar mij overhevelen?

Want door dit gerommel heb ik een compleet nieuw bedrijf moeten opstarten
    Dat kan ik helaas niet als er een wachtwoord op staat.
    pi_76184845
    pass verwijderen kan niet?
    pi_76185255
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 16:27 schreef Joery het volgende:
    pass verwijderen kan niet?
    Voor zover ik weet kan dat alleen voor alle bedrijven gelijk. (door het spel te saven en weer te laden)
      dinsdag 29 december 2009 @ 17:02:47 #189
    65252 Bart
    pi_76186207
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 16:39 schreef vanOekelen het volgende:

[..]

Voor zover ik weet kan dat alleen voor alle bedrijven gelijk. (door het spel te saven en weer te laden)
    Dat dus.

Maar ik heb even ge-PM't met de bedrijfsleider, en hij zou de blocks weghalen. Misverstandje over de regels enzo. Nu iedereen weer lief zijn voor elkaar, Joery en vanOekelen dus ook
    pi_76186486
    niets maar dan ook niets veranderd...
      dinsdag 29 december 2009 @ 17:53:17 #191
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_76188101
    Idd helemaal niets
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_76188475
    Bart,

kun je ajb Etalon bannen ofzo?
    pi_76188938
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 17:02 schreef Bart het volgende:

[..]

Dat dus.

Maar ik heb even ge-PM't met de bedrijfsleider, en hij zou de blocks weghalen. Misverstandje over de regels enzo. Nu iedereen weer lief zijn voor elkaar, Joery en vanOekelen dus ook
    Oh, hij dacht natuurlijk eerst dat dat wél mocht.

Wtf is daar uberhaubt leuk aan..
      dinsdag 29 december 2009 @ 18:44:46 #194
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_76189871
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 18:03 schreef Joery het volgende:
    Bart,

kun je ajb Etalon bannen ofzo?
    Gedaan, en zn geld is verdeeld
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      dinsdag 29 december 2009 @ 19:31:02 #195
    65252 Bart
    pi_76191839
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 18:17 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Oh, hij dacht natuurlijk eerst dat dat wél mocht.

Wtf is daar uberhaubt leuk aan..
    Nou ja, hij dacht dat je kon stelen, en daarom ging hij blocken. Dus ik heb hem uitgelegd dat je niet kan stelen.
      dinsdag 29 december 2009 @ 19:31:31 #196
    65252 Bart
    pi_76191860
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 18:44 schreef yorP het volgende:

[..]

Gedaan, en zn geld is verdeeld
    Hoe doe je dat laatste?
      woensdag 30 december 2009 @ 14:00:40 #197
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_76219620
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 19:31 schreef Bart het volgende:

[..]

Hoe doe je dat laatste?
    rcon password "move clientid companyid"
    Join, maar dan zonder dat je het wachtwoord moet weten , van daaruit kun je zn geld verdelen.
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_76220444
    Tot hoelaat loopt dit spel? Dan weet ik of ik vanavond er nog in kan komen
    dag
    pi_76222145
    Hoe zet je een slotje neer bij je bedrijf? ;o
    pi_76225096
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 14:59 schreef Crientj het volgende:
    Hoe zet je een slotje neer bij je bedrijf? ;o
    naar je eigen bedrijf schermpje gaan en wachtwoord invullen
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo