De windows installer van OpenTTD 1.0.0 beta1 schijnt zelfs meteen al te vragen of je ze automatisch wilt downloadenquote:Op donderdag 24 december 2009 13:29 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]Ook ideaal dat je mensen straks niet meer hoeft uit te leggen hoe ze aan de graphics moeten komen. Dan kan je iedereen gewoon doorverwijzen naar openttd.org of de downloadlink geven en klaar.
Je moet nog wel de opengfx bestanden zelf downloaden en naar de openttd map verplaatsen. Niet dat dat zo moeilijk is maar het is wel weer een extra hobbeltje. Ik neem aan dat bij de stable release (en die beta) de bestanden bij de installatie meegeleverd zijn?quote:
Zie mijn vorige post.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:50 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Je moet nog wel de opengfx bestanden zelf downloaden en naar de openttd map verplaatsen. Niet dat dat zo moeilijk is maar het is wel weer een extra hobbeltje. Ik neem aan dat bij de stable release (en die beta) de bestanden bij de installatie meegeleverd zijn?
Nope. Maar bij de download die ik nu aanbied, en degene zodra 1.0.0 stable is, wel natuurlijkquote:Op donderdag 24 december 2009 13:50 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Je moet nog wel de opengfx bestanden zelf downloaden en naar de openttd map verplaatsen. Niet dat dat zo moeilijk is maar het is wel weer een extra hobbeltje. Ik neem aan dat bij de stable release (en die beta) de bestanden bij de installatie meegeleverd zijn?
In de scenario-editor.quote:Op donderdag 24 december 2009 17:08 schreef sander-3 het volgende:
Ik heb een tijdje zitten zoeken in het spel, en op het forum. Maar hoe ik nou een stad kan maken...?
Weet jij dat?
Het moet wel enabled zijn, er is een openttd.cfg entry voor. (Althans, daar ga ik van uit, want in de opties kun je het bij een single-player spel aan en uit zetten).quote:Op donderdag 24 december 2009 17:08 schreef sander-3 het volgende:
Ik heb een tijdje zitten zoeken in het spel, en op het forum. Maar hoe ik nou een stad kan maken...?
Weet jij dat?
In 1.0.0-beta1 zit het ook als optie in een normaal spel, je kunt dus een stad "kopen" blijkbaar. Ik moet er maar eens mee gaan spelen denk ik.quote:Op donderdag 24 december 2009 18:04 schreef Bart het volgende:
In de scenario-editor.
Ik vind dat menu-interface maar lelijk. Kan vast wel uit ergens?quote:Op donderdag 24 december 2009 20:26 schreef sander-3 het volgende:
Ah, ik heb het gevonden inderdaad.
Leuk!
Ik moet wel wennen aan die nieuwe graphics zeg.
Ja, door de oude graphics weer in te schakelen. Maar dan heb je dus weer álle oude graphicsquote:Op donderdag 24 december 2009 23:05 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik vind dat menu-interface maar lelijk. Kan vast wel uit ergens?
quote:Op donderdag 24 december 2009 09:27 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Ik had het fout, gister avond is de eerste beta van OpenTTD 1.0.0 uit gekomen. Dit gaat de eerste stable worden die geen origineele TT(D) bestanden nodig heeft.
De server gebruikt 0.7.4. Dus dat klopt.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:48 schreef Miesjel het volgende:
Ik heb de 0.7.5 versie.. Nu mag ik niet meespelen...
Ik zou gewoon ieder station weer in- en uitladen, zonder transfer dus. Je moet het jezelf niet te moeilijk makenquote:Op zondag 27 december 2009 12:27 schreef Webgangster het volgende:
Zouden jullie mij kunnen helpen ?
Ik ben de nederlandse spoorwegen aan het nabouwen in de map nederland.
Alleen wat is nou het handigst om te gebruiken om passagiers te vervoeren ?
Ik bedoel meer, je heb namelijk de optie tranfser...
En hoe doe je dat als je meerdere stations op 1 rit hebt ?
Want in principe gaat hji ieder volgend station weer uitlaten namelijk!
Nu welquote:Op zaterdag 26 december 2009 13:48 schreef Miesjel het volgende:
Ik heb de 0.7.5 versie.. Nu mag ik niet meespelen...
Ja.quote:Op maandag 28 december 2009 12:23 schreef Martijn_77 het volgende:
@Bart heb je de saved game van het oude spel nog?
Alleen treintjes?quote:Op maandag 28 december 2009 20:09 schreef Bart het volgende:
In het nieuwe jaar start ik weer een nieuwe server, zijn er nog voorkeuren? Sneeuw, weinig industrie, noem eens wat...
Toch gewoon 1024^2 anders is het te krap, verder sluit ik me aan bij jouw lijstje. Vooral lage stationspread is wel weer eens leuk.quote:Op maandag 28 december 2009 21:56 schreef Peter het volgende:
Alleen treintjes, hoogtekaart, geen sneeuw, stationsspread laag, kaart niet te groot ivm de verbindingsproblemen bij grote kaart.?
Plaats eens een screenshotquote:Op dinsdag 29 december 2009 12:33 schreef Joery het volgende:
Bitchfight!
Check " kom dinsdag terug transport" wordt gek die gozer
Dat kan ik helaas niet als er een wachtwoord op staat.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:51 schreef Martijn_77 het volgende:
Kun je zijn banksaldo dan wel eerst naar mij overhevelen?
Want door dit gerommel heb ik een compleet nieuw bedrijf moeten opstarten
Voor zover ik weet kan dat alleen voor alle bedrijven gelijk. (door het spel te saven en weer te laden)quote:
Dat dus.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:39 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Voor zover ik weet kan dat alleen voor alle bedrijven gelijk. (door het spel te saven en weer te laden)
Oh, hij dacht natuurlijk eerst dat dat wél mocht.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:02 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat dus.
Maar ik heb even ge-PM't met de bedrijfsleider, en hij zou de blocks weghalen. Misverstandje over de regels enzo. Nu iedereen weer lief zijn voor elkaar, Joery en vanOekelen dus ook
Gedaan, en zn geld is verdeeldquote:
Nou ja, hij dacht dat je kon stelen, en daarom ging hij blocken. Dus ik heb hem uitgelegd dat je niet kan stelen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:17 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Oh, hij dacht natuurlijk eerst dat dat wél mocht.
Wtf is daar uberhaubt leuk aan..
Hoe doe je dat laatste?quote:
rcon password "move clientid companyid"quote:
naar je eigen bedrijf schermpje gaan en wachtwoord invullenquote:Op woensdag 30 december 2009 14:59 schreef Crientj het volgende:
Hoe zet je een slotje neer bij je bedrijf? ;o
Dan is je pc te traag.quote:Op woensdag 30 december 2009 19:00 schreef Crientj het volgende:
Ik kan niet op de server komen, verbinding wordt steeds verbroken. Op andere servers kan ik wel komen
Tot in het nieuwe jaar vermoed ikquote:Op woensdag 30 december 2009 14:20 schreef Peter het volgende:
Tot hoelaat loopt dit spel? Dan weet ik of ik vanavond er nog in kan komen
Handigquote:Op woensdag 30 december 2009 14:00 schreef yorP het volgende:
[..]
rcon password "move clientid companyid"
Join, maar dan zonder dat je het wachtwoord moet weten, van daaruit kun je zn geld verdelen.
Beta's draai ik niet. Wachten op 1.0.0 final dusquote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:10 schreef Zero2Nine het volgende:
Ik wacht wel tot de server op 1.0.0 gaat draaien of de bèta. Ik wil 0.7.5. niet meer installeren als de bèta van 1.0.0 er al ligt.
Ik ga zo weer eens kijken.quote:
Zie http://lingen.nu/img/dubbelelijnmetpre-signals.png en verder in de openingspost van dit topicquote:Op zondag 3 januari 2010 18:02 schreef Piles het volgende:
Buiten al het multiplayer-gedoe hier, toch weer eens een vraag over PBS
Ik heb nu het Nederland-scenario volgebouwd met spoor, maar wat voor signalen gebruik ik bij m'n stations
Ik heb een heleboel stations in dubbelspoor, dus van 2 kanten in- en uitrijden. Ik dacht het zo te doen, maar dat werkt dus niet
[ afbeelding ]
Het spoor naar de uitgang wordt dan al gereserveerd ofzo, waardoor er maar 1 trein tegelijk in het station wil
Normaal zou ik gewoon met pre-signals werken (gele en witte), maar het lijkt me juist zo mooi dat treinen tegelijk in en uitrijden
Ja, dat zijn pre-signals, die ken ik welquote:Op zondag 3 januari 2010 18:11 schreef Peter het volgende:
[..]
Zie http://lingen.nu/img/dubbelelijnmetpre-signals.png en verder in de openingspost van dit topic
Anders houdt een trein de hele route door en na het station (dus tot het volgende sein) gereserveerd.quote:Op zondag 3 januari 2010 18:20 schreef Peter het volgende:
Waarom zou je tussen wissel en station signals willen hebben eigenlijk?(met PBS)
Weet je toevallig ook waarom treinen niet willen draaien in m'n station, ondanks dat het in de moeilijkheidsgraad wel aan staat?quote:Op zondag 3 januari 2010 19:10 schreef Bart het volgende:
Dat is inderdaad de truc, de seinen naar het station toe keren. Hij reserveert dan een path van voor het wissel het station in tot voor het wissel het station uit, en dat is precies wat je wil.
Server is overigens gereset, sneeuwlandschap dit keer en trains-only
Nee, geen idee, ik laat mijn treinen nooit draaien in two-way stations...quote:Op zondag 3 januari 2010 19:13 schreef Piles het volgende:
[..]
Weet je toevallig ook waarom treinen niet willen draaien in m'n station, ondanks dat het in de moeilijkheidsgraad wel aan staat?![]()
En multiplayer moet ik ook weer eens gaan doen eigenlijk, kijken of ik jullie bij kan houden
Nee, ik normaal ook niet, dan maak ik er RoRo van. Maar ik wil het nu eens realistischquote:Op zondag 3 januari 2010 19:16 schreef Bart het volgende:
[..]
Nee, geen idee, ik laat mijn treinen nooit draaien in two-way stations...
Hoe komt het daar dan op terecht, standaard staat het op YAPF...quote:Op zondag 3 januari 2010 20:24 schreef Piles het volgende:
Ah, gevondenRoutebepaling stond op NPF ipv de aanbevolen YAPF
Ik zou het echt niet wetenquote:Op zondag 3 januari 2010 21:16 schreef Bart het volgende:
[..]
Hoe komt het daar dan op terecht, standaard staat het op YAPF...
Af en toe een verse openttd.cfg is soms wel handigquote:Op zondag 3 januari 2010 21:17 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik zou het echt niet weten
Maar hij neemt de instellingen van oude installs over neem ik aan? Dus dat kan al jaren zo staan
Dat blijkt jaquote:Op zondag 3 januari 2010 21:21 schreef Bart het volgende:
[..]
Af en toe een verse openttd.cfg is soms wel handig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |