Lijkt me niet fijn spelen.quote:Op maandag 7 december 2009 23:34 schreef PiRANiA het volgende:
Binnenkort maar eens openTTD op mijn telefoon installeren
Nokia N900quote:Op maandag 7 december 2009 23:42 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Lijkt me niet fijn spelen.
Wat voor'n telefoon heb je dan?
hmm het zou wel lukken maar denk niet dat het fijn speelt.quote:Op maandag 7 december 2009 23:44 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Nokia N900
800 bij 480 pixels touchscreen, gaat dat lukken denk je?
Ben ook benieuwd hoe dat speelt op een klein scherm. Van de andere kant weet ik ook wel zeker dat het kan, het originele spel heb ik ook op een 100Mhz pentium 1 (het draaide ook op een 486) gedraaid met een resolutie van 640x480. En op een klein schermpje zien zulke resoluties er nog best goed uit omdat de pixels klein zijn. Daar moet ik dan ook weer bij zeggen dat de kaarten nu wel veel groter zijn dan in het originele spel, tenminste op de Fok!-server (single player heb je alle vrijheid zelf de kaartgrootte te bepalen uiteraard).quote:Op maandag 7 december 2009 23:47 schreef STTSJT het volgende:
[..]
hmm het zou wel lukken maar denk niet dat het fijn speelt.
Kan ook best zijn dat het jou goed bevalt en dat je er bij zweert
Hoe dan ook, ik ben wel benieuwt dus hou me op de hoogte aub
Ik speel het nog wel eens op mijn DS bevalt prima.quote:Op maandag 7 december 2009 23:42 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Lijkt me niet fijn spelen.
Wat voor'n telefoon heb je dan?
Stationspread staat (weer eens) op 64quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:47 schreef sander-3 het volgende:
Ik weet niet wie dit doet, maar ik vind het uiterst vervelend:
[ afbeelding ]
Er zijn een stuk of 3 / 4 kolenmijnen die heel goed produceren. Gaat diegene het vervoeren over een kutterig stukje van 10 blokjes. Dan levert het toch niks op..
Kijk, dat hij die coal voor mijn neus wegkaapt vind ik niet erg, maar doe er dan ook wat mee, in plaats van dit.
Nou, je doet je best maar.quote:Op dinsdag 8 december 2009 17:30 schreef MadCatje het volgende:
[..]
Stationspread staat (weer eens) op 64
De afstand die afgelegd wordt is bijna 128 blokken ipv de 10 die je denkt. En dat levert nog heel behoorlijk opZelfs nu er geconcurreerd wordt om de resources bijna 800K per trein per jaar, dus er wordt echt wel wat mee gedaan, wees niet bang
Wat bedoel je daarmee, je HAD een bus en nu is die weg of er is zonder jouw medeweten een bus gebouwdquote:
Ik zie het al, het was een busstationquote:Op dinsdag 8 december 2009 20:48 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Wat bedoel je daarmee, je HAD een bus en nu is die weg of er is zonder jouw medeweten een bus gebouwd? In dat laatst geval: zit er een paswoord op je bedrijf? Het kan ook nog dat iemand de 'color scheme' van zijn bussen heeft aangepast waardoor het lijkt of ze van jou zijn.
Doe es je WW PMen dan, ik kan er geloof ik nog wel op.quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:58 schreef caspervc het volgende:
En mijn pc trekt het niet meer
Ik wil al mijn aandelen nog verkopen![]()
![]()
Ja daar rijden bussenquote:Op dinsdag 8 december 2009 21:20 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik zie het al, het was een busstation!
Zeg ook niet dat het niet kanquote:Op dinsdag 8 december 2009 10:35 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ben ook benieuwd hoe dat speelt op een klein scherm. Van de andere kant weet ik ook wel zeker dat het kan, het originele spel heb ik ook op een 100Mhz pentium 1 (het draaide ook op een 486) gedraaid met een resolutie van 640x480. En op een klein schermpje zien zulke resoluties er nog best goed uit omdat de pixels klein zijn. Daar moet ik dan ook weer bij zeggen dat de kaarten nu wel veel groter zijn dan in het originele spel, tenminste op de Fok!-server (single player heb je alle vrijheid zelf de kaartgrootte te bepalen uiteraard).
hahaha:Pquote:Op woensdag 9 december 2009 00:41 schreef bibaboerderij het volgende:
Phew. Dit topic heeft me al zover gekregen vandaag (t was al weer 10 jaar geleden ofzo) Transport tycoon te spelen
K moet alleen nog ontdekken wat al die toevoegingen in het OpenTTD. Zoals een controle post op n spoor.. En zes typen seinpalen
Lees de OPquote:Op woensdag 9 december 2009 00:41 schreef bibaboerderij het volgende:
Phew. Dit topic heeft me al zover gekregen vandaag (t was al weer 10 jaar geleden ofzo) Transport tycoon te spelen
K moet alleen nog ontdekken wat al die toevoegingen in het OpenTTD. Zoals een controle post op n spoor.. En zes typen seinpalen
Nee... Maar die kunnen we wel een keer maken natuurlijkquote:Op dinsdag 8 december 2009 23:58 schreef STTSJT het volgende:
is er trouwens ook een FOK server waar nl treinen in rondreiden?
Die maakt het wel iets duidenlijker. (Maar het blijft een verhaal van: Aldoende leer je) Maar k denk dat met het OP en de link die je er bij gezet hebt. (Wiki link) wel een stap verder kom.quote:Op woensdag 9 december 2009 07:56 schreef Bart het volgende:
Lees de OP
Alhoewel PBS daar nog niet in staat
Je gaat toch geen PBS gebruiken op een gewoon spoorquote:Op woensdag 9 december 2009 00:45 schreef STTSJT het volgende:
[..]
hahaha:P
Mooi spel he?
Controle post gebruik ik zelden.
En ik zou voor de laaste 2 types kiezen.
(zowel bij de moderne als de oude)want dat zijn PBS signalen en die laten toe dat je op grote wissel complexen meerdere treinen kan laten rijden. Degene met het gele blokje onder aan is het 1 richtings verkeer sein voor de PBS
Dat is zonde idd.quote:Op woensdag 9 december 2009 13:03 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Je gaat toch geen PBS gebruiken op een gewoon spoor
Wordt het niet eens tijd voor een soort FAQ voor in de OP?quote:Op woensdag 9 december 2009 07:56 schreef Bart het volgende:
[..]
Lees de OP
Alhoewel PBS daar nog niet in staat
quote:Op woensdag 9 december 2009 19:39 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Wordt het niet eens tijd voor een soort FAQ voor in de OP?
Doe k wel, nog nooit geen problemen gehad en ik ben voorbereid op als ik er later toch een wissel er in wil maken naar een of andere industrie of dorp toequote:Op woensdag 9 december 2009 13:03 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Je gaat toch geen PBS gebruiken op een gewoon spoor
Heb je de oude saved game nog?quote:
http://lingen.nu/ttd/fok09122009.savquote:Op donderdag 10 december 2009 19:50 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Heb je de oude saved game nog?
Ben benieuwd wat mijn bedrijf gdaan heeft
Ik zou eerst maar eens uitzoeken waar die dingen voor zijn, voordat je ze gebruikt..quote:Op woensdag 9 december 2009 22:04 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Doe k wel, nog nooit geen problemen gehad en ik ben voorbereid op als ik er later toch een wissel er in wil maken naar een of andere industrie of dorp toe
Ik weet ook wel waar voor ze worden gebruikt. Heb ervaring genoeg er mee.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:08 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Ik zou eerst maar eens uitzoeken waar die dingen voor zijn, voordat je ze gebruikt..
Aha, ja, nee dat is wel belangrijk inderdaadquote:Op donderdag 10 december 2009 21:14 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Ik weet ook wel waar voor ze worden gebruikt. Heb ervaring genoeg er mee.
En ik vindt rode seinen mooier dan seinen die continue groen zijn.
Toen ik het spel ontdekte (paar jaar terug) las ik dat PBS er uit was gehaald. Ben toe opzoek gegaan maar kon nergens een versie met vinden. Want ik had nogal de neiging om Groote wissel complexen te bouwenquote:Op donderdag 10 december 2009 21:24 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Aha, ja, nee dat is wel belangrijk inderdaadJe hebt gelijk..
Ik gebruik ook altijd PBS signalen. Waarom is dat fout? Het werkt perfect hoor. Op die manier maak iig niet de fout door de verkeerde seinen te plaatsen.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:08 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Ik zou eerst maar eens uitzoeken waar die dingen voor zijn, voordat je ze gebruikt..
Als een trein stil komt te staan voor een signaal draait deze om, bij pbs signalen duurt het vervolgens met de standaard instellingen erg lang voordat de trein weer de goede kant opdraait. Dit kan op een veel gebruikt stuk spoor uiteindelijk voor zeer grote opstoppingen zorgen, welke vervolgens vrij moeilijk weer op te lossen zijn. Daarnaast kost het iets meer CPU-tijd.quote:Op vrijdag 11 december 2009 15:14 schreef SimonBalk het volgende:
[..]
Ik gebruik ook altijd PBS signalen. Waarom is dat fout? Het werkt perfect hoor. Op die manier maak iig niet de fout door de verkeerde seinen te plaatsen.
http://lingen.nu/ttd/fok02122009.savquote:Op vrijdag 11 december 2009 20:39 schreef Martijn_77 het volgende:
@Bart.
Heb je hem ook nog van een reset eerder? Want hier zit mijn bedrijf niet tussen
Zowel 0.6.0 als 0.7.0 zijn op 1 april uitgekomen, dus ik denk dat 0.8.0 op 01-04-2010 uit zal komen. Als er voor die tijd ernstige bugs gevonden worden zal er nog een 0.7.5 uitkomen denk ik.quote:Op vrijdag 11 december 2009 22:00 schreef Zero2Nine het volgende:
Hopelijk in de roadmap voor 0.8. Liever voor 0.7.5. (alleen daar gaan geen nieuwe features in), maar gaat die er komen trouwens of wordt het hierna tijd voor 0.8?
Ligt er aan, als de conifg aan past dan kan je daar de tijd bepalen. en als je het op 255 zet keren ze niet om (zou nog wel ff uitzoeken hoet t ook al weer heete, dacht iets van wait for pbs singal maar dat zoek ik later nog uit)quote:Op vrijdag 11 december 2009 16:05 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Als een trein stil komt te staan voor een signaal draait deze om, bij pbs signalen duurt het vervolgens met de standaard instellingen erg lang voordat de trein weer de goede kant opdraait. Dit kan op een veel gebruikt stuk spoor uiteindelijk voor zeer grote opstoppingen zorgen, welke vervolgens vrij moeilijk weer op te lossen zijn. Daarnaast kost het iets meer CPU-tijd.
Klopt, vandaar dat in mijn vorige post ook standaard instellingen staat. Die instelling veranderen heeft dus niet veel zin als je online gaat spelen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:59 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Ligt er aan, als de conifg aan past dan kan je daar de tijd bepalen. en als je het op 255 zet keren ze niet om (zou nog wel ff uitzoeken hoet t ook al weer heete, dacht iets van wait for pbs singal maar dat zoek ik later nog uit)
Dank jequote:Op vrijdag 11 december 2009 20:53 schreef Bart het volgende:
[..]
http://lingen.nu/ttd/fok02122009.sav
Hier werkt het anders primaquote:Op maandag 14 december 2009 22:09 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dank je![]()
En er is trouwens weer met geen mogelijkheid op de server te komen.
Een bekend probleem, niet iedereen heeft even goede machines dus bij de een loopt het allemaal nog gesmeerd en een ander wordt uit de server gegooid.quote:
PBs hebben ze wel van gehoord maar stroom? Tsja das een ander verhaalquote:Op dinsdag 15 december 2009 16:53 schreef Zero2Nine het volgende:
Stomme fout in veilgheidssysteem Thalys
Waar kennen we dit vanHebben ze bij Prorail niet van PBS gehoord?
quote:
Je kan wel op de server inloggen met de OpenGFX graphincs. Heb gewoon dat pakketje in de Datamap gestopt van OpenTTD 0.7.4 en ik zie de servergame nu met OpenGFX. Je hoeft ze niet eens als Newgrfs toe te voegen, gaat automatisch.quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:36 schreef Bart het volgende:
OpenSFX en OpenGFX zijn af
Op een beetje bugfixen na dan. Maar dat houdt wel in dat met deze bestanden de oude TTD-bestanden niet meer nodig zijn. Vanaf nu is het spel dus volledig legaal te downloaden
Kant-en-klaar uitpakken-en-spelen linkje:
http://lingen.nu/ttd/openttd.zip
Helaas wel een nightly (r18461) dus je kan er niet mee op de server inloggen, maar de stables ondersteunen helaas nog geen andere soundsets... Maar dat komt ongetwijfeld
Linkje komt in ieder geval in de OP te staan, zodat iedereen die wil beginnen met OpenTTD dat binnen een paar minuutjes kan doen
Klopt, maar met het zipje dat ik ter download aanbied kan je niet op de server inloggen, en met de stables kun je OpenSFX niet gebruiken...quote:Op maandag 21 december 2009 20:21 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Je kan wel op de server inloggen met de OpenGFX graphincs. Heb gewoon dat pakketje in de Datamap gestopt van OpenTTD 0.7.4 en ik zie de servergame nu met OpenGFX. Je hoeft ze niet eens als Newgrfs toe te voegen, gaat automatisch.
Yep, ik heb ook mijn servers maar meteen geupdate, vanwege die crash bug waarmee je servers kunt laten crashen etc. Overigens geen last van gehad, maar toch even voor het zekere.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:05 schreef vanOekelen het volgende:
OpenTTD 0.7.5 is net uitgekomen. Hier is deze nieuwe stable te vinden.
Gaat leker snelquote:Op woensdag 23 december 2009 22:05 schreef vanOekelen het volgende:
OpenTTD 0.7.5 is net uitgekomen. Hier is deze nieuwe stable te vinden.
Wat voor voordeel heeft dat?quote:Op woensdag 23 december 2009 23:27 schreef STTSJT het volgende:
Nu maar hopen dat ze de patch die in nightly zit dat treinen in het midden van het staion kunnen stoppen zo snel mogelijk in de stable versie komt
Dat als je een groot (lees lange) station hebt van bijvoorbeeld 8 blokken en er ook treinen komen die stukken kleiner zijn dan de 8 blokken (bijvoorbeeld 4) ze niet eerst helemaal naar t einde hoeven te rijden maar in het midden kunnen stoppen en ze zo sneller in en uit kunnen laden.quote:
quote:Op donderdag 24 december 2009 01:19 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Dat als je een groot (lees lange) station hebt van bijvoorbeeld 8 blokken en er ook treinen komen die stukken kleiner zijn dan de 8 blokken (bijvoorbeeld 4) ze niet eerst helemaal naar t einde hoeven te rijden maar in het midden kunnen stoppen en ze zo sneller in en uit kunnen laden.
Ik had het fout, gister avond is de eerste beta van OpenTTD 1.0.0 uit gekomen. Dit gaat de eerste stable worden die geen origineele TT(D) bestanden nodig heeft.quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:10 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Zowel 0.6.0 als 0.7.0 zijn op 1 april uitgekomen, dus ik denk dat 0.8.0 op 01-04-2010 uit zal komen. Als er voor die tijd ernstige bugs gevonden worden zal er nog een 0.7.5 uitkomen denk ik.
Kijk aanquote:Op donderdag 24 december 2009 09:27 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Ik had het fout, gister avond is de eerste beta van OpenTTD 1.0.0 uit gekomen. Dit gaat de eerste stable worden die geen origineele TT(D) bestanden nodig heeft.
quote:Op donderdag 24 december 2009 09:27 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Ik had het fout, gister avond is de eerste beta van OpenTTD 1.0.0 uit gekomen. Dit gaat de eerste stable worden die geen origineele TT(D) bestanden nodig heeft.
Straks?quote:Op donderdag 24 december 2009 13:29 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]Ook ideaal dat je mensen straks niet meer hoeft uit te leggen hoe ze aan de graphics moeten komen. Dan kan je iedereen gewoon doorverwijzen naar openttd.org of de downloadlink geven en klaar.
quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:36 schreef Bart het volgende:
OpenSFX en OpenGFX zijn af
Op een beetje bugfixen na dan. Maar dat houdt wel in dat met deze bestanden de oude TTD-bestanden niet meer nodig zijn. Vanaf nu is het spel dus volledig legaal te downloaden
Kant-en-klaar uitpakken-en-spelen linkje:
http://lingen.nu/ttd/openttd.zip
Helaas wel een nightly (r18461) dus je kan er niet mee op de server inloggen, maar de stables ondersteunen helaas nog geen andere soundsets... Maar dat komt ongetwijfeld
Linkje komt in ieder geval in de OP te staan, zodat iedereen die wil beginnen met OpenTTD dat binnen een paar minuutjes kan doen
De windows installer van OpenTTD 1.0.0 beta1 schijnt zelfs meteen al te vragen of je ze automatisch wilt downloadenquote:Op donderdag 24 december 2009 13:29 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]Ook ideaal dat je mensen straks niet meer hoeft uit te leggen hoe ze aan de graphics moeten komen. Dan kan je iedereen gewoon doorverwijzen naar openttd.org of de downloadlink geven en klaar.
Je moet nog wel de opengfx bestanden zelf downloaden en naar de openttd map verplaatsen. Niet dat dat zo moeilijk is maar het is wel weer een extra hobbeltje. Ik neem aan dat bij de stable release (en die beta) de bestanden bij de installatie meegeleverd zijn?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |