Is nou ook niet echt hetzelfde he?quote:Op woensdag 18 november 2009 00:54 schreef Desertstorm het volgende:
Dat zou bijv. betekenen dat een oud-Commando na een 10jarige dienst besluit om naar BBE over te stappen. En daar nog een 4 jaar moet trainen ter overbrugging.
Natuurlijk wel, alleen het gaat er hier om dat ze 4 jaar een fysieke training krijgen voor ze pas mogen beginnen met de opleiding BBE!! En als je rechtstreeks uit het burgerleven komt is het ook precies 4 jaar. Vandaar dat ik zei dat ik het oneerlijk vond aangezien het KCT op een hoger fysiek niveau traint dan de BBE.quote:Op woensdag 18 november 2009 01:16 schreef Radio-silence het volgende:
[..]
Is nou ook niet echt hetzelfde he?
Hij heeft wel ervaring maar denk jezelf niet dat ze anders werken bij de BBE?
Ooit gehoord van een opleiding tot opsporingsambtenaar? Mja, blijkbaar niet... En ja, je zult dingen nieuw moeten leren, maar hoe jij op die 4 jaar komt, dat is absolute bullshit.quote:Op woensdag 18 november 2009 01:19 schreef Desertstorm het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, alleen het gaat er hier om dat ze 4 jaar een fysieke training krijgen voor ze pas mogen beginnen met de opleiding BBE!! En als je rechtstreeks uit het burgerleven komt is het ook precies 4 jaar. Vandaar dat ik zei dat ik het oneerlijk vond aangezien het KCT op een hoger fysiek niveau traint dan de BBE.
Daar ging ik ook gemakshalve van uit, aangezien BBE niet onder politie valtquote:Op woensdag 18 november 2009 17:28 schreef skippy22 het volgende:
Bedoel je niet een at
BBE is tegenwoordig toch UIM? Welke onder de DSI valt en de DSI valt onder het Ministerie van Justitie toch?quote:Op woensdag 18 november 2009 17:37 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Daar ging ik ook gemakshalve van uit, aangezien BBE niet onder politie valt
Ik vind het salaris wat genoemd word op die site niet echt denderend. Had verwacht dat ze meer zouden betalen voor een dergelijke funktie.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:09 schreef Eraser127 het volgende:
Ik denk dat je hier een heleboel info uit kan halen.
Bijna, valt onder de KLPDquote:Op dinsdag 8 december 2009 16:32 schreef fathank het volgende:
[..]
BBE is tegenwoordig toch UIM? Welke onder de DSI valt en de DSI valt onder het Ministerie van Justitie toch?
De site is gedateerd he?quote:Op donderdag 24 december 2009 10:47 schreef kwaitnait het volgende:
[..]
Ik vind het salaris wat genoemd word op die site niet echt denderend. Had verwacht dat ze meer zouden betalen voor een dergelijke funktie.
KLPD valt tegenwoordig niet meer onder MinJus?quote:
Je leest m'n zin denk ik verkeerd, ik zal het even grafisch maken:quote:Op vrijdag 25 december 2009 22:15 schreef Erasmo het volgende:
Ja dat denk je, tot ze zonder kloppen binnenkomen
UIM is een eenheid die deel uitmaakt van het DSI en welke ondergebracht is bij het KLPD, politie dus.quote:Op vrijdag 25 december 2009 21:12 schreef Bob-B het volgende:
Beetje kromme vraag denk ik, buiten defensie heeft Nederland geen "spannende" eenheden, politie zijn allemaal kleine meisjes die niets durven, de rest hoort hoe dan ook bij defensie (UIM, BSB etc)
ha kleine meisjesquote:Op vrijdag 25 december 2009 22:19 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Je leest m'n zin denk ik verkeerd, ik zal het even grafisch maken:
ECHTE MANNEN -> DEFENSIE -> UIM, BSB, etc
kleine meisjes -> politie
Esses heeft "horen bij" en "inzet door" nog niet echt scherpquote:Op zaterdag 26 december 2009 10:57 schreef hummerh2 het volgende:
Wat zeiken jullie dat het onder KLPD valt?
Voor zo ver ik weet betekent UIM - Unit interventie MARINIERS.
En MARINIERS vallen onder het KORPS MARINIERS wat weer valt onder de Nederlandse krijgsmacht en dat valt weer onder MINISTERIE VAN DEFENSIE
Correct me if i'am wrong
quote:Op zaterdag 26 december 2009 11:00 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Esses heeft "horen bij" en "inzet door" nog niet echt scherpMaakt niet uit, ik zie het graag gebeuren als hij tegen iemand van het UIM, politie-agent gaat zeggen
Jezus wat een niveau hier, http://www.politie.nl/KLP(...)rventies/default.aspquote:Op zaterdag 26 december 2009 10:57 schreef hummerh2 het volgende:
En MARINIERS vallen onder het KORPS MARINIERS wat weer valt onder de Nederlandse krijgsmacht en dat valt weer onder MINISTERIE VAN DEFENSIE
Correct me if i'am wrong
hmm Politie in het algemeen(type straat agent) vertrouw ik al niet eens met een P5, laat staan een automatisch wapen. En een BOA? die vind ik met een lasergun al engquote:Op zaterdag 26 december 2009 23:18 schreef Esses het volgende:
Tjah, hij zal me vast niet geloven dat conform artikel 8 lid 3 AI voor de politie KMAR en boa, voorschrijft dat ze uberhaupt geen automatische wapens mee mogen nemen zonder toestemming OvJ (dus justitie)... Mja...
Mjah half, http://nl.wikipedia.org/wiki/Korps_Nationale_Reservequote:Op maandag 28 december 2009 20:20 schreef Bouke-p het volgende:
Dat bedoel ik niet, ik bedoel geweld gebruiken etc.
En de vierdaagse ondersteund worden door militairen? de vierdaagse IS een militaire tocht, het gedoe eromheen is leuk maar van oorsprong is het tocht een militair idee.
Exacte jaartallen weet ik niet, maar de tocht is bedacht als onderdeel van de officieren opleiding. Kon je de tocht niet uitlopen, dan werd je geen officier.
(hier staat horen bij)quote:
(hier staat inzet door)quote:en "inzet door"
quote:nog niet echt scherpMaakt niet uit, ik zie het graag gebeuren als hij tegen iemand van het UIM, politie-agent gaat zeggen
(hier staat horen bij)quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:53 schreef Esses het volgende:
Bob-B, wie heeft denk jij de verstandhoudingen binnen politie en overige opsporende instanties iets beter op een rijtje dan jij? UIM hoort bij het DSI. Ja de mensen komen van de mariniers,
(hier staat inzet door)quote:maar ze vallen NIET onder defensie als ze als UIM ingezet worden.
(hier staat inzet door)quote:Ze vallen dan spontaan onder MinJus en MinBiZa.
Ben je altijd zo'n drama queen als iemand je niet meteen 100% gelijk geeft? Je zegt precies hetzelfde als ik, maar je bent zo bezig met je gelijk halen dat je niet eens ziet dat we hetzelfde zeggen.quote:Maar hey, geloof jij vooral wat je wilt geloven, want de wil en wet van een moderator is altijd waarheid. Daarentegen zeg ik niet dat het een politieagent is. Alleen zeg ik wel dat het DSI wel weer mensen van buiten defensie bevat.
Ik vul nog even aan: enige wat defensie eigenlijk voor DSI doet is beheer, voor de rest is alles door de overige ministeries, goedkeuring inzetten enz. Kijk hiervoor bijvoorbeeld maar is naar de ambtsinstructie.
Als jij zulke reacties gaat geven, waarbij het dus overduidelijk is dat je de kern van wat ik zeg mis (wat opzich geen probleem is), is de manier van jou dusdanig dat je hem terug krijgt. Zie dikgedrukte, want zo zie je mij niet tegen je praten, pas na je bijdehandte reactie.quote:Op vrijdag 25 december 2009 22:53 schreef Esses het volgende:
[..]
UIM is een eenheid die deel uitmaakt van het DSI en welke ondergebracht is bij het KLPD, politie dus.
BSB daarentegen is wel een militaire organisatie. KLPD DSRT USO TT bestaat ook en valt ook onder het KLPD.
Ik weet niet wat jij hier weer eens loopt te blaten. Maar je zult toch eerst eens jezelf wat moeten verdiepen in de rechtenstructuren. Overigens kan de BSB niet met automatische wapens ingezet worden zonder toestemming MinJus en na in kennis stellen lokale burgermeester. Maar hey, dat is ook weer bijzaak wat aangeeft dat ze grotendeels weer bij MinJus horen he.
Zolang ze een krijgsmacht uniform dragen en worden betaald door mindef horen ze bij defensie, al mag defensie ze niet zelfstandig inzetten en moeten ze lapdances geven aan de minister van justitie tot ze erbij neervallen, het zijn militairen en geen pliesiemeneertjes.quote:Op zaterdag 26 december 2009 10:57 schreef hummerh2 het volgende:
Correct me if i'am wrong
In de politiewet van 1994 staat dat wij ingezet mogen worden voor bepaalde gewapende taken. Hier in staat o.a. de geweldsinstructie wat je tegen burgers mag doen onder verantwoording van de OvJ als jijzelf, collega's, agenten of objecten onder jouw bescherming worden aangevallen.quote:Op maandag 28 december 2009 19:33 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
hmm Politie in het algemeen(type straat agent) vertrouw ik al niet eens met een P5, laat staan een automatisch wapen. En een BOA? die vind ik met een lasergun al eng
Ik ben geen held in die juridische dingen, maar wanneer militairen ingezet worden binnen nederland kan dat toch niet omdat ergens in de grondwet staat dat nederlandse militairen niet binnen nederland ingezet mogen worden?
Vreemde zin, en wss iets met een klepel en een klok maar goed.
verdomme Bob, wat laat jij jezelf ongelooflijk kennen zeg...quote:Op zaterdag 26 december 2009 14:46 schreef Rave_NL het volgende:
edit: bedankt voor de bijdrage
Ik verwijder off topic en dat blijf ik ook doen, of je nou pro- of contra defensie bent, je bent echt niet veilig voor moderatie als je wel of niet militair bent, off topic is off topic. Problemen met moderatie? Lekker pm'en.quote:Op maandag 28 december 2009 22:01 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
verdomme Bob, wat laat jij jezelf ongelooflijk kennen zeg...
komt eraan.quote:Op maandag 28 december 2009 22:07 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Ik verwijder off topic en dat blijf ik ook doen, of je nou pro- of contra defensie bent, je bent echt niet veilig voor moderatie als je wel of niet militair bent, off topic is off topic. Problemen met moderatie? Lekker pm'en.
Helemaal mee eens, maar ik vind het wel van bijzonder verschil of je militair bent of politie agent. Van de laatste heb ik niet echt een hoge pet op. Nu weet ik ook van KMAR officieren in opleiding dat als ze hun verplichte deel op de politie academie moeten doorlopen dat ze hun ogen uitkijken hoe de houding en instelling is bij die mensen. Als dat al zo is bij de politie leiding, hoe slecht is het er dan wel niet aan toe bij de rest?quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:00 schreef Esses het volgende:
Bob, misschien een idee voor jou om het even anders te zien. Je word dan wel betaald door defensie, en je draagt dan misschien wel een uniform welke aangeeft dat je militair bent. Door de dingen die jij doet, op een bepaald moment, kan je niet echt meer zeggen dat je onder t mindef valt. Dit is het onderlinge uitwisselen van personeel tussen ministeries. Op het moment dat het UIM bezig is, vallen ze ook niet bepaald onder de verantwoordelijkheid van het MinDef, dus zou je dan nog kunnen zeggen dat het echt iets van het MinDef is, of zou je het dan toch naar justitie/biza verwijzen met personeel van MinDef?
Ik deel je mening dat het jammer is, persoonlijk heb ik niets tegen KMAR of andere def ehdn die taken uitvoeren voor het OvJ.quote:En dat t werk voor 80% onder de verantwoordelijkheid van de MinJus valt, is oud nieuws. Immers, de meestse wetten worden niet voor niets door MinJus bedacht. Daarentegen vallen onze inzetstandaarden, opleidingsstandaarden en inzetvoorwaarden dan weer onder het MinDef, wat een cruciaal verschil is, deze worden niet door MinJus bedacht.
Maar Bob-B, dat is waarschijnlijk ook de reden dat als ik op een kazerne loop, ik mij helaas vaker politieagent moet gaan voelen dan militair. Omdat sommigen zich in deze wereld nou eenmaal niet echt kunnen gedragen.
surequote:Op dinsdag 29 december 2009 13:33 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar ik vind het wel van bijzonder verschil of je militair bent of politie agent. Van de laatste heb ik niet echt een hoge pet op. Nu weet ik ook van KMAR officieren in opleiding dat als ze hun verplichte deel op de politie academie moeten doorlopen dat ze hun ogen uitkijken hoe de houding en instelling is bij die mensen. Als dat al zo is bij de politie leiding, hoe slecht is het er dan wel niet aan toe bij de rest?
[..]
Ik deel je mening dat het jammer is, persoonlijk heb ik niets tegen KMAR of andere def ehdn die taken uitvoeren voor het OvJ.
Zullen we het maar even houden op een communicatie foutje?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |