abonnement Unibet Coolblue
pi_73198201
Ik heb het met mijn mtb gehad, daar zaten mn pedalen ook veel vaster afgesteld. had de héle weg zo goed opgelet dat ik los moest klikken, maar toen ik voor de deur van mijn fietsmaatje stond, zaten daar huisgenoten op de stoep. van moeiheid en omdat ik die mensen wilde groeten vergat ik even mijn voeten en bóem. "hallo ik ben.... boink op de grond
Daarna 10 meter verderom moest ik vrij plots stoppen voor een auto en jawel hoor weer omgevallen
Verder nog 1x bij mij voor de deur, ik klikte per ongeluk al in, kreeg m niet meer los en viel precies de kant op van die ene vaste voet. hehe, hoort er inderdaad bij
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_73199077
Ik fietste twee jaar terug eens samen met een huisgenoot vanaf mijn ouders in de buurt van Enkhuizen naar waar ik woon in Amsterdam. In Hoorn overvallen door hagel, en toen geschuild op het station om mogelijk in de trein te stappen. Midden op het perron van station Hoorn klikte ik pas uit. Dat lukte niet helemaal, dus tussen heel veel mensen in het openbaar viel ik vrij vervelend

Kreeg ook m'n voorblad in m'n kuit, je ziet nu nog drie kleine littekens mooi naast elkaar op m'n kuit .

Toen bij de kiosk maar even flink afgedept met servetten, het werd droog en de 40-45 kilometer die we nog moesten gewoon fietsend afgelegd
  dinsdag 29 september 2009 @ 10:25:59 #203
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_73203961
Maar eens kijken of ik niet beter op m'n ATB dezelfde pedalen zal zetten als op de racefiets...hoef ik niet na te denken welke schoenen bij welke fiets horen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 29 september 2009 @ 10:32:51 #204
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_73204098
Vanavond maar mijn mountainbike in orde maken voor de Wouter Kozakken puttocht van aankomende zondag te Leusden. Ik ben vrijwilliger en dan in de lantaarndrager functie. Ik mag om 1030 vertrekken om de 45kilometer op te vegen. Kijken of iedereen hem uitgereden heeft en waar nodig assistentie verlenen. Zal ook een extra tas meenemen om vuil te ruimen (leave no traces).

@cyclechick: zondag wordt niets op de race fiets voor mij. maar zaterdag wil ik best wel even in de ochtend een stukkie trappen. Minimaal 75km en dan zit ik op 11.000!
Superhero to the rescue!
pi_73204243
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 10:32 schreef Superher0 het volgende:
Vanavond maar mijn mountainbike in orde maken voor de Wouter Kozakken puttocht van aankomende zondag te Leusden. Ik ben vrijwilliger en dan in de lantaarndrager functie. Ik mag om 1030 vertrekken om de 45kilometer op te vegen. Kijken of iedereen hem uitgereden heeft en waar nodig assistentie verlenen. Zal ook een extra tas meenemen om vuil te ruimen (leave no traces).

@cyclechick: zondag wordt niets op de race fiets voor mij. maar zaterdag wil ik best wel even in de ochtend een stukkie trappen. Minimaal 75km en dan zit ik op 11.000!
Ik houd nog even een slag om de arm, heb een beetje een zware week:

Zaterdag 90 km gefietst
Zondag 1u gespind, anderhalf uur yoga, 30 km gefietst en een fikse boswandeling
Maandag: rondje met de club van 60 km
Dinsdag: 2u spinning
Woensdag: allerlaatste x wegtraining met de club
donderdag: 2 uur spinning
Vrijdag: RUST maar wel een avondje zuipen paar biertjes op het programma.

En dan zondag ga ik ook al fietsen, dus ik denk eigelijk dat ik zaterdag nog even rust wil/nodig heb
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_73204253
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 10:32 schreef Superher0 het volgende:
Vanavond maar mijn mountainbike in orde maken voor de Wouter Kozakken puttocht van aankomende zondag te Leusden. Ik ben vrijwilliger en dan in de lantaarndrager functie. Ik mag om 1030 vertrekken om de 45kilometer op te vegen. Kijken of iedereen hem uitgereden heeft en waar nodig assistentie verlenen. Zal ook een extra tas meenemen om vuil te ruimen (leave no traces).

@cyclechick: zondag wordt niets op de race fiets voor mij. maar zaterdag wil ik best wel even in de ochtend een stukkie trappen. Minimaal 75km en dan zit ik op 11.000!
Wel alvast gefeliciteerd, wat een score zeg!! 11.000!!!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_73204277
quote:
Op maandag 28 september 2009 23:43 schreef thettes het volgende:
Ik fietste twee jaar terug eens samen met een huisgenoot vanaf mijn ouders in de buurt van Enkhuizen naar waar ik woon in Amsterdam. In Hoorn overvallen door hagel, en toen geschuild op het station om mogelijk in de trein te stappen. Midden op het perron van station Hoorn klikte ik pas uit. Dat lukte niet helemaal, dus tussen heel veel mensen in het openbaar viel ik vrij vervelend

Kreeg ook m'n voorblad in m'n kuit, je ziet nu nog drie kleine littekens mooi naast elkaar op m'n kuit .

Toen bij de kiosk maar even flink afgedept met servetten, het werd droog en de 40-45 kilometer die we nog moesten gewoon fietsend afgelegd
Dat grapje heb ik ook gehad, maar dan in m'n achillespees en bij mij zie je niet alleen 4 littekentjes, maar is de pees gaan verdikken en krijg ik er nog steeds last van bij overbelasting. alles wat hardlopen inhoudt, is dus uitgesloten (en ik wil nog wel triathlon gaan doen een keer)
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_73205701
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 10:40 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Ik houd nog even een slag om de arm, heb een beetje een zware week:

Zaterdag 90 km gefietst
Zondag 1u gespind, anderhalf uur yoga, 30 km gefietst en een fikse boswandeling
Maandag: rondje met de club van 60 km
Dinsdag: 2u spinning
Woensdag: allerlaatste x wegtraining met de club
donderdag: 2 uur spinning
Vrijdag: RUST maar wel een avondje zuipen paar biertjes op het programma.

En dan zondag ga ik ook al fietsen, dus ik denk eigelijk dat ik zaterdag nog even rust wil/nodig heb
Hoe krijg je dat voor elkaar? Ben je nog een student ofzo?
Ik zou ook willen, lekker veel fietsen en sporten, maar ik moet ook mijn brood verdienen
pi_73206610
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 11:37 schreef FredWielergek het volgende:

[..]

Hoe krijg je dat voor elkaar? Ben je nog een student ofzo?
Ik zou ook willen, lekker veel fietsen en sporten, maar ik moet ook mijn brood verdienen
Ik werk op de sportschool, dus op de dagen van de spinning ben ik zelf de instructeur

En ben net afgestudeerd, maar nog bezig om een 'echte ' baan te vinden, dus tot die tijd werk ik parttime en heb ik wel veel tijd om te sporten ja
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_73206756
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:04 schreef el_salvador het volgende:
en dan eerst bekijken of je fietst beschadigd is en daarna jezelf pas
Ook altijd mijn eerste reactie als ik val

Ik heb het gister iets te laat gemaakt en heb vanavond een wedstrijdje + tijdrit.
En het de vrouwen die meedoen beloofd dat ik minimaal 5 km/u harder zal rijden
pi_73207508
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 12:17 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ook altijd mijn eerste reactie als ik val

Ik heb het gister iets te laat gemaakt en heb vanavond een wedstrijdje + tijdrit.
En het de vrouwen die meedoen beloofd dat ik minimaal 5 km/u harder zal rijden
Hahaha, ouwe charmeur
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  dinsdag 29 september 2009 @ 13:00:41 #212
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_73207792
ik werd vroeger echt altijd pislink als ik door een vrouw bergop werd ingehaald
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  dinsdag 29 september 2009 @ 13:13:31 #213
67205 Colplay
How you doin??
pi_73208098
Het weer wordt dit weekend echt slecht. Wilde eigenlijk nog een keer een langere tocht maken, maar deze weersvooruitzichten zit dat er natuurlijk niet in.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  dinsdag 29 september 2009 @ 13:40:26 #214
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_73208798
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 13:13 schreef Colplay het volgende:
Het weer wordt dit weekend echt slecht. Wilde eigenlijk nog een keer een langere tocht maken, maar deze weersvooruitzichten zit dat er natuurlijk niet in.
Ideaal mountainbike weer dus!
Superhero to the rescue!
pi_73209190
Net op m'n wenkbrouwen thuisgekomen van 85km met mijn gekneusde ribben. Ik wist niet dat er zoveel hobbels in de weg waren en ook nog een hongerklop op de koop toe! Dat met al mijn ervaring.
janneman
pi_73209318
Qua woon-werk verkeer zoek ik nog een fietsje voor in de winter... Zat te denken aan de Cube Touring. Of weet misschien iemand een betere keuze in dezelfde prijsklasse (max 900)?

http://www.cubebikes.nl/?product_id=2931&rubriek_id=341&categorie_id=47&module_id=43&detail=1
pi_73209548
Lieve fietsertjes,

Ik wil volgend seizoen ook beginnen met fietsen. Nu de dagen korter worden, en ik het heel druk heb ga ik toch geen tijd hebben, dus kan ik me even rustig orienteren. Maar wanneer kan ik het beste een goedkope maar toch goede fiets scoren? Is dat zo snel mogelijk? Of in de winter (net zoals je geen schaatsen in de zomer koopt) of in het voorjaar als er nieuwe collecties komen en dus de oude tegen dumpprijzen de deur uitgaan?
pi_73209584
Winterperiode is het beste ja. Maar in elke periode zijn er wel overjarige modellen te vinden die tegen een wat lagere prijs weggaan.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_73209762
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 13:54 schreef horstjan het volgende:
Net op m'n wenkbrouwen thuisgekomen van 85km met mijn gekneusde ribben. Ik wist niet dat er zoveel hobbels in de weg waren en ook nog een hongerklop op de koop toe! Dat met al mijn ervaring.
Auw
pi_73209910
Hongerklopjes zijn kut. In één keer lukt niets meer. Dan kan je nog zo graag willen, maar vooruit kom je niet meer.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 29 september 2009 @ 15:53:48 #221
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_73212788
MIjn doel voor volgend jaar is een 100km+ te rijden zonder zo'n moment...ik rij me nu altijd of te vroeg over de kop, of vergeet te eten...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  FOK!fotograaf dinsdag 29 september 2009 @ 16:23:28 #222
73911 ultra_ivo
pi_73213687
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 13:59 schreef bananablues het volgende:
Qua woon-werk verkeer zoek ik nog een fietsje voor in de winter... Zat te denken aan de Cube Touring. Of weet misschien iemand een betere keuze in dezelfde prijsklasse (max 900)?

http://www.cubebikes.nl/?product_id=2931&rubriek_id=341&categorie_id=47&module_id=43&detail=1
Hier zit een hoop troep op die je niet nodig hebt, zoals voorvering. Dat drijft ofwel de prijs op ofwel de kwaliteit naar beneden. Voor woon-werkverkeer is een goed verlichting belangrijk. Ik zou eerder voor een wat degelijkere 2e hands stalen racefiets/oude hybride gaan en het uitgespaarde geld gebruiken voor fatsoenlijke verlichting.
pi_73213721
Indelen en vooral blijven eten is de trick

Ik fiets vaak een stukje van 80, als ik rustig aan doe fiets ik dat op een sultana koekje, 2 krentenbollen en 2 bidons limonade. Als ik 80 km gas ga geven drink en eet ik veel meer.
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:26:46 #224
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_73213802
ik ga altijd elk uur een rooie bounty halen bij een pompstation
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_73214210
Op ritjes tot 50/60km eet ik niet. Met langere ritten probeer ik om de 30km, dus ongeveer elk uur inderdaad, een reep, krentenbol of banaan naar binnen te werken. Ook als ik geen honger heb. En constant blijven drinken, maar dat is moeilijker voor mij. Op 100km kom ik niet verder dan anderhalve bidon meestal.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_73214849
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:39 schreef marcodej het volgende:
Op ritjes tot 50/60km eet ik niet. Met langere ritten probeer ik om de 30km, dus ongeveer elk uur inderdaad, een reep, krentenbol of banaan naar binnen te werken. Ook als ik geen honger heb. En constant blijven drinken, maar dat is moeilijker voor mij. Op 100km kom ik niet verder dan anderhalve bidon meestal.
Ik stam uit de tijd dat drinken niet goed voor je was, dus dronk je zo weinig mogelijk. De soigneur had de flessen onder zijn stoel bij het diner en als je gewonnen had kreeg je meer! Nu nog moeten anderen mij er op attenderen dat ik een slok moet nemen, maar eten deed men destemeer, liefst de hele dag door.STAPELEN.
janneman
pi_73215117
Eten is voor mij nog best een inspanning, ik ben meer
een drinker Twee liter vocht, eentje met siroop en eentje met maltodextrine (koolhydraten). Gaat prima
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_73217174
hallo mede wielerliefhebbers! Ik ben nieuw op dit forum, na een tijdje te hebben meegelezen heb ik dit keer zelf een vraag over een aan te schaffen fiets.
Het kriebelt nu al een aantal jaar en ik ben nu (eindelijk) op het punt waarop ik een besluit heb genomen:ik ga een racefiets kopen. Ik ben me nu al ongeveer 2 weken aan het inlezen op diverse fora, waaronder deze dus, en heb inmiddels in twee weken tijd het één en ander geleerd over groepen,frames etc.

Nu ben ik toch benieuwd hoe jullie denken over een afweging die ik moet maken als ik mijn eerste fiets ga aanschaffen... Ik twijfel tussen twee opties; een nieuwe fiets kopen voor een budget tot max700 euro, of een mooie tweedehands vinden voor een aanzienlijk lager bedrag, -+500 euro.

de twee opties tegen elkaar afgewogen kom ik tot de volgende plus en minpunten:
nieuwe fiets:
+ spliksplinternieuwe onderdelen, (minder onderhoud)
+ esthetisch: een nieuwe fiets is mooier, geen krassen etc.
- minder goede groep voor budget: waarschijnlijk maximaal Tiagra dubbel
- frame; o.a. geen carbon vv
- duur
- bijkomende kosten, pedalen.
2e hands:
+ voor weinig geld goede groep, zoals 105 of misschien zelfs een campa.
+ goed frame
- Onderhoud kan veel geld kosten, moet beetje geluk hebben bij aanschaf
+relatief goedkoop, geld wat besteedt kan worden aan kleding etc.


Ik begrijp dat ik slechts een beginner ben en dat een sora groep eigenlijk genoeg is volgens sommigen. Toch wil ik liever iets meer uitgeven zodat ik wat langer door kan als t fietsen bevalt. Daarom dus mijn voorkeur voor een iets betere groep. Ik neig hierom dus naar een 2e hands racefiets...
Wat is jullie advies hierover? Een tip voor een leuke 2e hands is natuurlijk altijd welkom :-)

[ Bericht 0% gewijzigd door voigt op 29-09-2009 18:33:14 ]
pi_73217623
Heb de OP wat aangepast: bannertje gemaakt en toegevoegd, en wat vaste users toegevoegd met aktiefoto...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_73217737
Leuk zo'n Tacx maar tis lang geleden dat ik me zo de pleuris heb gezweten Dat had ik normaal alleen bij hardlopen.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:51:27 #231
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_73218002
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:22 schreef voigt het volgende:
Ik twijfel tussen twee opties; een nieuwe fiets kopen voor een budget tot max700 euro, of een mooie tweedehands vinden voor een aanzienlijk lager bedrag, -+500 euro.
Op een nieuwe fiets van 700 euro zal een Sora zitten waarschijnlijk. Niks mis mee.

quote:
+ esthetisch: een nieuwe fiets is mooier, geen krassen etc.
...
- frame; o.a. geen carbon vv
De meeste mensen zijn zuinig op hun fiets, als er veel krassen op zitten, is iemand er waarcshijnlijk regelmatig mee onderuitgegaan. Met alle mogelijke gevolgen voor het frame en de onderdelen. Reden om zo'n tweedehands nooit te nemen. En carbon fietsen zijn minstens 1500, en vaak meer...dus zowiezo buiten je budget.

quote:
- duur
- bijkomende kosten, pedalen.
2e hands:
+ voor weinig geld goede groep, zoals 105 of misschien zelfs een campa.
+ goed frame
- Onderhoud kan veel geld kosten, moet beetje geluk hebben bij aanschaf
Campa is een merk, geen groepsoort
Maar als je bij een goede fietsenzaak koopt, hoef je je niet zo zorgen te maken over verborgen gebreken en veel onderhoud...een goede winkel zal een beginner een solide product verkopen, als je namelijk fietsen leuk vindt, en bij hun terugkomt voor je tweede fiets, is dat ook goed voor hun!
Veel mensen hier hebben hun favo fietsemaker, post je woonplaats en mischien weet iemand hier een goed adres.

quote:
+relatief goedkoop, geld wat besteedt kan worden aan kleding etc.
De meeste webshops hebben nu uitverkoop van de kleding...voor 30 euro heb je nu een prof shirt (Rabo bv) dat je eerst 70 euro koste. En daarnaast....kleding kan heel duur, maar zou niet veel moeten kosten in vergelijking met je fiets als je net begint, vijnd ik persoonlijk.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_73218270
never mind

[ Bericht 16% gewijzigd door koeii op 29-09-2009 19:51:45 ]
Dus toch .
pi_73218605
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
...
[..]

thanks voor je reactie!
ik bedoelde met campa eigenlijk een campagnolo groep zoals bv de veloce. Weet dat t geen groep is.

Over Carbon: ik dacht dat op veel moderne fietsen standaard en aparte carbon voorvork op zit vanwege schokdemping?


Ik woon in gemeente de Ronde Venen, in een dorpje Mijdrecht.
pi_73219913
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 19:13 schreef voigt het volgende:
Over Carbon: ik dacht dat op veel moderne fietsen standaard en aparte carbon voorvork op zit vanwege schokdemping?
Gezien je username zou ik maar uitkijken met carbon voorvorken, als ik jou was
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_73220152
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 19:57 schreef jakkop het volgende:

[..]

Gezien je username zou ik maar uitkijken met carbon voorvorken, als ik jou was

volgens mij brak bij Voigt zijn stuur af,maar weet t ook niet meer zeker...
pi_73228708
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:22 schreef voigt het volgende:
hallo mede wielerliefhebbers! Ik ben nieuw op dit forum, na een tijdje te hebben meegelezen heb ik dit keer zelf een vraag over een aan te schaffen fiets.
Het kriebelt nu al een aantal jaar en ik ben nu (eindelijk) op het punt waarop ik een besluit heb genomen:ik ga een racefiets kopen. Ik ben me nu al ongeveer 2 weken aan het inlezen op diverse fora, waaronder deze dus, en heb inmiddels in twee weken tijd het één en ander geleerd over groepen,frames etc.

Nu ben ik toch benieuwd hoe jullie denken over een afweging die ik moet maken als ik mijn eerste fiets ga aanschaffen... Ik twijfel tussen twee opties; een nieuwe fiets kopen voor een budget tot max700 euro, of een mooie tweedehands vinden voor een aanzienlijk lager bedrag, -+500 euro.

de twee opties tegen elkaar afgewogen kom ik tot de volgende plus en minpunten:
nieuwe fiets:
+ spliksplinternieuwe onderdelen, (minder onderhoud)
+ esthetisch: een nieuwe fiets is mooier, geen krassen etc.
- minder goede groep voor budget: waarschijnlijk maximaal Tiagra dubbel
- frame; o.a. geen carbon vv
- duur
- bijkomende kosten, pedalen.
2e hands:
+ voor weinig geld goede groep, zoals 105 of misschien zelfs een campa.
+ goed frame
- Onderhoud kan veel geld kosten, moet beetje geluk hebben bij aanschaf
+relatief goedkoop, geld wat besteedt kan worden aan kleding etc.


Ik begrijp dat ik slechts een beginner ben en dat een sora groep eigenlijk genoeg is volgens sommigen. Toch wil ik liever iets meer uitgeven zodat ik wat langer door kan als t fietsen bevalt. Daarom dus mijn voorkeur voor een iets betere groep. Ik neig hierom dus naar een 2e hands racefiets...
Wat is jullie advies hierover? Een tip voor een leuke 2e hands is natuurlijk altijd welkom :-)
welkom!

Tiagra groep is niks mis mee hoor.
pi_73230298
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:38 schreef marcodej het volgende:
Heb de OP wat aangepast: bannertje gemaakt en toegevoegd, en wat vaste users toegevoegd met aktiefoto...
Props voor jou!
Iets wat ik eigenlijk beloofd had, haha

Omdat ik gister mijn verjaardag te fanatiek gevierd had, was ik vandaag echt behoorlijk brak op de fiets.
We gingen dus eerst een vliegende ronde over de wielerbaan doen zonder warming up, en ik kon niet op gang komen.

Daarna een wedstrijd over 10 ronden, maar ik wist dat ik niet de benen had om tot aan het eind mee te gaan doen en had dit ook al aangegeven
Om iedereen te verrassen en te zieken ben ik na elke bocht maar als een gek gaan demarreren
Een paar keer even weggekomen, maar dan ook weer teruggepakt. Heb me toen maar uit laten zakken, maar me wel geamuseerd! Erg leuk!

Hier nog even een foto van een veldtoertocht die ik zondag reed, vind 'm echt mooi

  woensdag 30 september 2009 @ 09:43:50 #238
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_73233797
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 19:13 schreef voigt het volgende:

[..]
Over Carbon: ik dacht dat op veel moderne fietsen standaard en aparte carbon voorvork op zit vanwege schokdemping?
Hangt van de prijsklasse af...ik heb zelf dit voorjaar een 2de hands Gazelle fiets gekocht van een jaar oud, voor 399 euro. Sora groep, en in goede staat. Nieuw was die indertijd geloof ik iets van 700 euro. Met een gewone voorvork. Deze herfst wil ik wel een carbon vork laten plaatsen vanwege de demping (op steentjes schijnt het stukken comfortabeler te zijn). Dat gaat ongreveer 100 euro kosten, materiaal en plaatsen.

Ohg ja, aangezien ik soms schakel als een buffel, ben ik al minstens twee keer teruggeweest bij de fietsenzaak omdat ik dacht dat er iets stuk was, en beide keren heeft ie gratis ernaar gekeken en wat kleine aanpassingen gedaan...als service. Daarom moet je dus naar een zaak gaan waar ze je als klant weer terug willen zien. Ken zelf geen fietszaken in Mijdrecht jammer genoeg.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_73235842
Met warm weer drink ik altijd heel veel en met dit weer drink ik ook gelijk bijna niets meer.
Qua eten, verschilt wat ik van tevoren op heb. Als ik bijvoorbeeld al avondeten op heb voordat ik ga trainen kan ik soms tot 90 km fietsen zonder te eten. als ik niet heb gegeten eet ik elk uur even wat, ook als ik geen honger heb.
heb tijdens mn tocht naar groningen geen last gehad van hongerklop! en meestal heb ik ook 1 bidon water en 1 met limonade of vitargo als ik echt lang ga fietsen.
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  woensdag 30 september 2009 @ 11:34:53 #240
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_73236827
na het fietsen heb ik trouwens altijd _enorme_ trek in chips
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_73237083
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:34 schreef el_salvador het volgende:
na het fietsen heb ik trouwens altijd _enorme_ trek in chips
Herkenbaar.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 30 september 2009 @ 13:06:25 #242
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_73239578
C_F heeft daarom nooit chips in huis.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_73239759
Hallo wielermakkers,

Ik ga over 2 weken met een vriend van mij toeren in de Ardennen. Beide zijn wij daar nog nooit geweest. Situatie van ons: Genoeg kilometers gemaakt, prima conditie, maar beide weinig ervaring met hoogtemeters.

Nu is mijn vraag: Is iemand bekend met de routes van deze site (de routes in de Ardennen natuurlijk)?
http://www.klimroutes.nl/

Leek mij wel aardig, routes van rond de 130 per dag.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_73239818
quote:
Op woensdag 30 september 2009 13:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
C_F heeft daarom nooit chips in huis.
Ik ook niet, maar ik woon naast de supermarkt.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 30 september 2009 @ 13:28:50 #245
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_73240304
ik heb het altijd in huis, mijn favoriete herstelvoer
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_73240855
Het enige wat ik wil na een flinke fietstocht is een ijskoud glaasje cola. Heerlijk altijd
pi_73241562
Ik ben ook gek op cola. Ook tijdens het fietsen kan het heerlijk zijn.

Maar dan wel Coca Cola uit een blikje, zo zinnig ben ik ook wel weer
  woensdag 30 september 2009 @ 14:19:31 #248
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_73241999
van de week cola in m'n bidon, gaat echt snel plat zeg
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_73242433
Op wat voor parcours fietste je?
Ik had laatst energydrank met prik in m'n bidon en van al dat gejakker en gehobbel op steentjes etc spoot de helft eruit!
  woensdag 30 september 2009 @ 14:35:05 #250
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_73242587
ja dat heb ik ook wel eens gehad, doe je je bidon open om een slokje te nemen, krijg je meteen een cola-facial van je bidon

ik reed hier in de buurt in de duinen, zitten bij wassenaar een soort kassei-achtige stroken tussen, heul vervelend
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_73242854
quote:
Op woensdag 30 september 2009 14:35 schreef el_salvador het volgende:
ja dat heb ik ook wel eens gehad, doe je je bidon open om een slokje te nemen, krijg je meteen een cola-facial van je bidon

ik reed hier in de buurt in de duinen, zitten bij wassenaar een soort kassei-achtige stroken tussen, heul vervelend
Enorm klote ja. Elke keer weer hopen dat je fiets niet in tweeën breekt op die stukjes... Normale fietsers schrikken zich wild als je over die steentjes aan komt stuiteren... Weet niet wat ik erger vind: deze stukken of die dubbele heuvels in de duinen bij Scheveningen...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_73243435
quote:
Op woensdag 30 september 2009 14:43 schreef marcodej het volgende:

[..]

Enorm klote ja. Elke keer weer hopen dat je fiets niet in tweeën breekt op die stukjes... Normale fietsers schrikken zich wild als je over die steentjes aan komt stuiteren... Weet niet wat ik erger vind: deze stukken of die dubbele heuvels in de duinen bij Scheveningen...
Die dubbele heuvels zijn zeker irritanter. Ik beschouw de steentjes altijd als een soort kasseien training van een paar seconden xD Die drempels zijn gewoon niet te negeren
  woensdag 30 september 2009 @ 15:28:22 #253
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_73244362
quote:
Op woensdag 30 september 2009 13:47 schreef Littlecreep het volgende:
Het enige wat ik wil na een flinke fietstocht is een ijskoud glaasje cola. Heerlijk altijd
Cola na het fietsen
.
  woensdag 30 september 2009 @ 16:09:45 #254
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_73245847
Chocomel
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 30 september 2009 @ 16:23:03 #255
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_73246386
Trouwens, even terug naar de maltbier discussie van een tijdje terug...had laatst een maltbier gekocht bij de Dirk, donker, zoet...als nou eens iemand die dat duitse alcoholvrije spul kent, dat ook drinkt zijn we er uit. Ik probeerde het bij het eten, en daar was het niet echt goed bij...maar na 100+ kilometer zou ik het wel zien zitten!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 30 september 2009 @ 16:26:06 #256
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_73246492
quote:
Op woensdag 30 september 2009 15:00 schreef Littlecreep het volgende:

[..]

Die dubbele heuvels zijn zeker irritanter. Ik beschouw de steentjes altijd als een soort kasseien training van een paar seconden xD Die drempels zijn gewoon niet te negeren
Die drempels liggen ook nog redelijk aan het begin van Scheveningen dus qua vaart ga ik daar ook nooit als een idioot over heen. En tja, die kleine kasseistroken op dat gedeelte vlak bij restaurant Duinoord stellen ook niets meer voor als je ooit de Ronde van Vlaanderen of Parijs - Roubaix hebt gefietst. Overigens liggen in de buurt van Meijendel wat meer serieuze kasseistroken. En anders heb je bij de Dr. Lelykade aan de 2e Binnenhaven ook nog een mooie kasseistrook liggen, voor de liefhebber.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_73249499
De eerste keer dat ik daar reed had ik het niet in de gaten. Ik nam die heuvel zo hard dat ik die tweede heuvel niet eens geraakt heb...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 30 september 2009 @ 19:15:23 #258
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_73251849
Wat is dat dan?
pi_73252811
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:15 schreef Zelva het volgende:
Wat is dat dan?
2 hobbels over de breedte van de weg om de snelheid van wielrenners te remmen, maar gewone fietsers zijn er meer de dupe van.
janneman
  woensdag 30 september 2009 @ 19:46:20 #260
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_73252911
Dubbele verkeersdrempel op het fietspad vlakbij een t-splitsing, bedoeld om de vaart er uit te halen en fietsers te attenderen op mogelijk verkeer van links/rechts (afhankelijk van welke kant je komt).

Scherpe foto te zien op Google maps (52° 7'26.99"N x 4°18'18.51"O) . En iets verderop ligt nog zo'n geval.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_73270619
Ik kreeg gister te horen dat ik op donderdag, naast mijn reguliere uur spinning ook elke week een beginnersles mag doen (een cyclus die 4 weken duurt) en zelfs nog een derde uur kan krijgen, nameljik een groep mountainbikers die graag de winter door willen spinnen. Supercool dat ze mij daarvoor vragen! en dan heb ik mijn duurtraining ook weer binnen voor de winter. 3 uur spinnen, als ik daar geen conditie van krijg dan weet ik het ook niet meer
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 12:54:03 #262
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_73271678
En betaald ook nog...goed geregeld
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_73275891
Tacx is weinig aan en tis ook ook nog eens bloedheet. Ik ga vandaag gewoon weer naar buiten. Beetje de Heijnoord tunnel in en uit crossen ofzo, ik zie wel hoe lang ik t vol ga houden maar een Tacx is echt geen pretje
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  donderdag 1 oktober 2009 @ 15:24:39 #264
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_73276156
wat is een beetje leuke korting die je bij een normale fietsenmaker kunt krijgen op een hele fiets tov van de adviesprijs? ik heb wat leuks gezien, maar ze blijven maar de adviesprijzen noemen, binnenkort eens een 'echte' offerte vragen
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_73277280
Ik heb net een setje nieuwe wielen in m'n fiets gestoken.
Het is alsof ik op een andere fiets zit
  donderdag 1 oktober 2009 @ 16:42:42 #266
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_73278739
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 15:56 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb net een setje nieuwe wielen in m'n fiets gestoken.
Het is alsof ik op een andere fiets zit
ga jij nu ook al 5km harder?

pics en specs plz
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_73279626
Ik heb van het voorjaar mijn voorwiel moeten vervangen na een aanrijding, maar ik merkte eerlijk gezegd weinig. Ga nog steeds niet zo snel als ik wil
pi_73279921
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 15:56 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb net een setje nieuwe wielen in m'n fiets gestoken.
Het is alsof ik op een andere fiets zit
Welke? En welke prijsklasse?

Moet ook nog een keer mn slappe wieltjes vervangen, misschien volgend jaar.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_73283660
ik heb de mogelijkheid om een mooie Wilier Escape te kopen die slechts 1 jaar is gebruikt,afgemonteerd met campagnolo veloce voor 575 euro. Het enige waar ik over in zit is dat het een maat L frame is... Is deze framemaat te doen met mijn lengte van 1.80?? Is een framemaat sowieso essentieel om lekker te kunnen fietsen in jullie ogen?
pi_73284827
@ El Salvador en marcodej:

Rigida DRX met Ultegra naven, handgespaakt, slechts 120 euro bij Salden.
Ik moet nog even uitgebreid een stukje fietsen en niet een rondje door de buurt maar ik post morgen ofzo wel ff een pic

Ik had er eerst hele goedkope Mach 1 RJ projects in met verrotte naven
pi_73284868
Deze dus:

pi_73286818
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 19:37 schreef voigt het volgende:
ik heb de mogelijkheid om een mooie Wilier Escape te kopen die slechts 1 jaar is gebruikt,afgemonteerd met campagnolo veloce voor 575 euro. Het enige waar ik over in zit is dat het een maat L frame is... Is deze framemaat te doen met mijn lengte van 1.80?? Is een framemaat sowieso essentieel om lekker te kunnen fietsen in jullie ogen?
Framemaat is wel belangrijk ja. Je kunt dan knie- en rugklachten krijgen, en pijn tijdens het fietsen is killing. Een maatje L voor 1.80 lijkt me wel ok, maar je moet eigenlijk even passen. Proefritje maken ofzo, kijken of je overal makkelijk bij kan.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_73294263
Welke wielen zitten er onder die Wilier? Is wel een instapmodel maar lijkt me zeker geen gekke prijs. Ik vond een tabelletje op de fiets.nl site met de geometrie waarin sprake was van een 55cm bovenbuis. Lijkt me behoorlijk kort, zeker als de L de grootste maat is.. dus misschien nog even nameten/-zoeken. Maar an sich zou dat wel moeten passen (fiets lijkt me dan iig niet te groot).
Framemaat is idd erg belangrijk en dit is een beetje natte vingerwerk
pi_73315024
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 00:34 schreef eentwee het volgende:
Welke wielen zitten er onder die Wilier? Is wel een instapmodel maar lijkt me zeker geen gekke prijs. Ik vond een tabelletje op de fiets.nl site met de geometrie waarin sprake was van een 55cm bovenbuis. Lijkt me behoorlijk kort, zeker als de L de grootste maat is.. dus misschien nog even nameten/-zoeken. Maar an sich zou dat wel moeten passen (fiets lijkt me dan iig niet te groot).
Framemaat is idd erg belangrijk en dit is een beetje natte vingerwerk
er zitten Easton vista wielen onder. Zegt mij niks... is het wat?
pi_73315130
Toch nog even buiten geweest, viel me niets tegen. Wel ijskoude tenen nu en een muts zou geen overbodige luxe zijn maar verder wast prima te doen

Leuke klim trouwens de Heijenoord tunnel Bordje zegt 6,7% maar dat zal wel alleen t laatste stukje zijn.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  FOK!fotograaf vrijdag 2 oktober 2009 @ 20:03:57 #276
73911 ultra_ivo
pi_73316296
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 19:25 schreef FJD het volgende:
Toch nog even buiten geweest, viel me niets tegen. Wel ijskoude tenen nu en een muts zou geen overbodige luxe zijn maar verder wast prima te doen


Ik heb vandaag gewoon buiten gewerkt in korte broek. Niks koud.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 20:28:05 #277
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_73317192
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 19:25 schreef FJD het volgende:
Toch nog even buiten geweest, viel me niets tegen. Wel ijskoude tenen nu en een muts zou geen overbodige luxe zijn maar verder wast prima te doen

Leuke klim trouwens de Heijenoord tunnel Bordje zegt 6,7% maar dat zal wel alleen t laatste stukje zijn.
Die bordjes geven altijd het maximum aan. En het is Heinenoordtunnel .
pi_73317555
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 19:20 schreef voigt het volgende:

[..]

er zitten Easton vista wielen onder. Zegt mij niks... is het wat?

Als ze rond zijn wel, ik rijd er graag op. Een keer een lagertje vervangen.
janneman
pi_73325104
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 20:03 schreef ultra_ivo het volgende:Ik heb vandaag gewoon buiten gewerkt in korte broek. Niks koud.
's Avonds en rijwind maken t natuurlijk al weer wat kouder. Ach ja hoop dit iig dan op de zondagen nog vast te kunnen houden. Of misschien toch maar eens fatsoenlijk licht aanschaffen en beetje kijken waar de normaal verlichte wegen zijn.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_73329708
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 20:38 schreef horstjan het volgende:

[..]
Als ze rond zijn wel, ik rijd er graag op. Een keer een lagertje vervangen.
Ja, Vista's zijn goede wielen. De nieuwe Easton series zijn duidelijk minder probleemloos. Ik kan er zo 1-2-3 geen gat in schieten, in die deal
pi_73329816
Ik zit in de herfstslaap
Effe een paar weken rust, eind oktober/begin november weer opbouwen naar volgend seizoen.
in a crowd you lose humanity
pi_73330223
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 20:38 schreef horstjan het volgende:

[..]


Als ze rond zijn wel, ik rijd er graag op. Een keer een lagertje vervangen.
Prima wielen idd!
pi_73332076
@Wombcat: ik zit nog niet zo lang op dit forum, anderen zullen jou wel beter kennen, maar je intrigeert me wel. Je doet vaak mee aan internationale koersen/tochten, traint dus ook erg veel. Waar moet ik jou plaatsen? Je bent toch geen professioneel wielrenner? Zo niet, waar haal je dan de tijd vandaan voor dit alles. Weet ook niet hoe oud je bent, maar wat zijn je ambities?
Ben wel nieuwsgierig, maar je valt me zo op, in positieve zin dan
pi_73332137
Fingers crossed voor droog weer morgenochtend!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_73332957
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 13:46 schreef marcodej het volgende:
Fingers crossed voor droog weer morgenochtend!
Dat dus, ben onder het genot van Blof en Acda & de Munnik m'n fietsje nu heerlijk aan het oppoetsen.
Heb dus geen zin om 'm morgen vies te maken
pi_73333048
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 13:43 schreef guitarguru het volgende:
@Wombcat: ik zit nog niet zo lang op dit forum, anderen zullen jou wel beter kennen, maar je intrigeert me wel. Je doet vaak mee aan internationale koersen/tochten, traint dus ook erg veel. Waar moet ik jou plaatsen? Je bent toch geen professioneel wielrenner? Zo niet, waar haal je dan de tijd vandaan voor dit alles. Weet ook niet hoe oud je bent, maar wat zijn je ambities?
Ben wel nieuwsgierig, maar je valt me zo op, in positieve zin dan
Die tochten waaraan ik meedoe, dat zijn cyclosportieven. Geen officiële wedstrijden dus. Ik heb wel een aantal jaren bij de elite zonder contract gereden, maar had daar vaak al moeite met wedstrijden uit te rijden.
Ik train zo ongeveer 11.000/12.000 km per jaar.
Ik werk parttime (4 dagen per week) en heb vrij veel vakantiedagen a.g.v. de ADV-regeling bij ons op het werk (ik werk 32 uur per week, maar heb een contract van 29 uur, zo spaar je natuurlijk snel vrije dagen bij elkaar).
Ik ben al achterin de 30. Mijn ambitie is om leuk mee te fietsen in cyclosportieven, nog een beetje leuk wielrennertje spelen dus.
in a crowd you lose humanity
pi_73338134
Thanks Wombcat! Wel lekker fanatiek dus nog. Wens je nog veel wielerplezier dan.
pi_73356037
Lekker weer vandaag! We worden verwend, zo in het naseizoen.

Vanochtend een voor zondagse begrippen kort ritje gemaakt van 60km. Eindgemiddelde lag erg laag, maar door de harde tegenwind (windkracht 6) en de manier waarop we reden (steeds even demarreren om elkaar er af te rijden, en dan weer rustig om de rest bij te laten komen) werd het wel een lekker inspannend ritje.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_73357540
Ik zou er echt niet tegen kunnen, altijd als een stel druistige stieren rijden
Overigens heb ik een heel weekend studeren ingepland ivm het verwachte slechte weer, baal nu wel een beetje.. Gelukkig ben ik ook half verkouden en is er dus nog een tweede reden om binnen te blijven
  zondag 4 oktober 2009 @ 15:20:19 #290
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_73358879
40km, en een pauze bij de mac, zo kan het ook!
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  FOK!fotograaf zondag 4 oktober 2009 @ 15:38:05 #291
73911 ultra_ivo
pi_73359321
Vanochtend in plaats van rijden m'n reserve brevetfiets klaargemaakt. Op basis van een oude Koga Miyata Gran Tourer. Altijd handig om zo goedkoop aan reservemateriaal tekomen.
  maandag 5 oktober 2009 @ 09:05:13 #292
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_73383628
Voor het eerst na de Mexicaanse blafbibbers weer een uurtje gefietst gisteren...op de dikke banden fiets. Beviel op zich best, gewoon stug het fiestpad negeren en de zandweg ernaast nemen om flink veel moeite te moten doen...heb rond Hilversum en Lage Vuursche genoeg ruig terein voor wat aardige rondjes!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 5 oktober 2009 @ 13:38:25 #293
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_73389712
na een paar dagen geveld te zijn door een milde griep zaterdag rustig 92km weggetrapt op de racer. Veel wind, ging met 44km de stichtse brug bij Huizen omhoog, toen we daarna door de polder naar Amersfoort moesten met vol wind tegen was de snelheid ver te zoeken. Mooi carrousel, kop over kop en gelijke snelheid houden. Moeilijker dan je denkt.

Zondag de eerste mountainbike tocht weer gereden. Ik moest vegen dus als laatste beginnen met rijden. Uurtje of 1030 lekker in het zonnetje over de heide en door het bos. En iedereen is blij als hij mij ziet want dan kan hij naar huis

actiefoto

Nu 11.075km en daarmee mijn wielerseizoen voor 2009 afgesloten. Seizoen loopt van november tot eind oktober. Eerst 3 weken met de trein door Rusland rijden en dan gaan we weer beginnen.

7 november heb ik een introductietraining op de baan voor het baanwielrennen. Wil dan 1 keer per week baanwielrennen, 1 keer per week mountainbiken en doordeweeks ook nog hardlopen om gewicht en conidtie op peil te houden.
Superhero to the rescue!
  maandag 5 oktober 2009 @ 15:09:19 #294
130803 Gripper
Get a grip
pi_73392074
Op de valreep van het seizoen nog even nieuwe pedaaltjes + nieuwe schoenen gemonteerd, ik reed nog altijd met mn mountainbikeschoenen op de racefiets. Maar omdat die nieuwe set een dikker geheel vormt (pedaal + schoenplaatje) dan mn oude schoenen, moest het zadel een beetje omhoog, en iets gekanteld om geen tintelzak te krijgen... Mn rondje gisteren was dus om de paar km afstappen, even pielen, weer rijden, enz. Rug geeft ook ineens weer spierpijn, het voelt alsof ik nog nooit in deze houding op een fiets heb gezeten. (Let wel: mn zadel is nog geen 2 cm omhoog gegaan...)

Prinses op de erwt
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_73392744
Als beginnende rijder snap ik niet precies waarom iedereen in een winterslaap gaat. Tuurlijk is het weer wat minder maar dat moet toch geen belemmering zijn om niet te fietsen? Ik ga a.s. weekend lekker de Muur van Huy beklimmen icm een mooie route, zoveel zin in. Noem het jeugdige overmoed.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  maandag 5 oktober 2009 @ 15:36:49 #296
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_73393018
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:27 schreef Pritt het volgende:
Als beginnende rijder snap ik niet precies waarom iedereen in een winterslaap gaat. Tuurlijk is het weer wat minder maar dat moet toch geen belemmering zijn om niet te fietsen? Ik ga a.s. weekend lekker de Muur van Huy beklimmen icm een mooie route, zoveel zin in. Noem het jeugdige overmoed.
Rust is goed. Training is je lichaam prikkels geven. training is afbreken, herstellen, bijsterken en weer afbreken. Duur, intensiteit en frequentie van de training is dus belangrijk. Train je vaak en neem je te weinig rust dan heeft je lichaam niet genoeg tijd om te herstellen en sterker te worden. Doe je dit vaak dan krijg je overtraining en ben je ver van huis. Dit in acht nemende is het niet verkeerd om af en toe, een keer per jaar een paar weken niet intensief te sporten. Natuurlijk wandelen of eventjes op de fiets boodschappen doen maar niet een training. Dit geeft je lichaam de kans om helemaal tot rust te komen, alle afvalstoffen te lozen en dergelijke. ook is het mentaal goed. eventjes niet fietsen, niet trainen. Het moet namelijk wel leuk blijven!
Superhero to the rescue!
pi_73397104
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:09 schreef Gripper het volgende:
Op de valreep van het seizoen nog even nieuwe pedaaltjes + nieuwe schoenen gemonteerd, ik reed nog altijd met mn mountainbikeschoenen op de racefiets. Maar omdat die nieuwe set een dikker geheel vormt (pedaal + schoenplaatje) dan mn oude schoenen, moest het zadel een beetje omhoog, en iets gekanteld om geen tintelzak te krijgen... Mn rondje gisteren was dus om de paar km afstappen, even pielen, weer rijden, enz. Rug geeft ook ineens weer spierpijn, het voelt alsof ik nog nooit in deze houding op een fiets heb gezeten. (Let wel: mn zadel is nog geen 2 cm omhoog gegaan...)

Prinses op de erwt
Ik heb toen ik Look pedaaltjes nam ook een tijdje met een inbus in m'n achterzak gereden

Vandaag zou ik ff lekker een viaductraining doen, oersaai, maar wel pittig. Kom ik er achter dat m'n schoentjes nog bij m'n ouders liggen
Heb maar ff de spd-rommel van m'n crosser eropgezet, maar dit rijdt echt minder.
pi_73401715
Even een vraagje..

Ik heb een tijdje niet gefietst, anderhalve week ofzo, maar mijn voorband was leeg. Mijn fiets hangt aan een ophangsysteem boven in de schuur, maar dit is nu al de 3e keer dat die band leeg was nadat die een tijdje daar had gehangen. Iemand enig idee hoe dat komt? Want ik heb er geen last van als ik regelmatig fiets.
pi_73406760
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 19:46 schreef Aalbers het volgende:
Even een vraagje..

Ik heb een tijdje niet gefietst, anderhalve week ofzo, maar mijn voorband was leeg. Mijn fiets hangt aan een ophangsysteem boven in de schuur, maar dit is nu al de 3e keer dat die band leeg was nadat die een tijdje daar had gehangen. Iemand enig idee hoe dat komt? Want ik heb er geen last van als ik regelmatig fiets.
Braampje op je velg?
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:06:05 #300
130803 Gripper
Get a grip
pi_73408186
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 17:40 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik heb toen ik Look pedaaltjes nam ook een tijdje met een inbus in m'n achterzak gereden

Vandaag zou ik ff lekker een viaductraining doen, oersaai, maar wel pittig. Kom ik er achter dat m'n schoentjes nog bij m'n ouders liggen
Heb maar ff de spd-rommel van m'n crosser eropgezet, maar dit rijdt echt minder.
t zijn inderdaad Loekie's. Dikke bonken
Maar ze geven wel beduidend meer support dan mn SPD-racepedaal voor ATB plaatjes!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')