Ik houd nog even een slag om de arm, heb een beetje een zware week:quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:32 schreef Superher0 het volgende:
Vanavond maar mijn mountainbike in orde maken voor de Wouter Kozakken puttocht van aankomende zondag te Leusden. Ik ben vrijwilliger en dan in de lantaarndrager functie. Ik mag om 1030 vertrekken om de 45kilometer op te vegen. Kijken of iedereen hem uitgereden heeft en waar nodig assistentie verlenen. Zal ook een extra tas meenemen om vuil te ruimen (leave no traces).
@cyclechick: zondag wordt niets op de race fiets voor mij. maar zaterdag wil ik best wel even in de ochtend een stukkie trappen. Minimaal 75km en dan zit ik op 11.000!
Wel alvast gefeliciteerd, wat een score zeg!! 11.000!!!quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:32 schreef Superher0 het volgende:
Vanavond maar mijn mountainbike in orde maken voor de Wouter Kozakken puttocht van aankomende zondag te Leusden. Ik ben vrijwilliger en dan in de lantaarndrager functie. Ik mag om 1030 vertrekken om de 45kilometer op te vegen. Kijken of iedereen hem uitgereden heeft en waar nodig assistentie verlenen. Zal ook een extra tas meenemen om vuil te ruimen (leave no traces).
@cyclechick: zondag wordt niets op de race fiets voor mij. maar zaterdag wil ik best wel even in de ochtend een stukkie trappen. Minimaal 75km en dan zit ik op 11.000!
Dat grapje heb ik ook gehad, maar dan in m'n achillespees en bij mij zie je niet alleen 4 littekentjes, maar is de pees gaan verdikken en krijg ik er nog steeds last van bij overbelasting. alles wat hardlopen inhoudt, is dus uitgesloten (en ik wil nog wel triathlon gaan doen een keer)quote:Op maandag 28 september 2009 23:43 schreef thettes het volgende:
Ik fietste twee jaar terug eens samen met een huisgenoot vanaf mijn ouders in de buurt van Enkhuizen naar waar ik woon in Amsterdam. In Hoorn overvallen door hagel, en toen geschuild op het station om mogelijk in de trein te stappen. Midden op het perron van station Hoorn klikte ik pas uit. Dat lukte niet helemaal, dus tussen heel veel mensen in het openbaar viel ik vrij vervelend
Kreeg ook m'n voorblad in m'n kuit, je ziet nu nog drie kleine littekens mooi naast elkaar op m'n kuit .
Toen bij de kiosk maar even flink afgedept met servetten, het werd droog en de 40-45 kilometer die we nog moesten gewoon fietsend afgelegd
Hoe krijg je dat voor elkaar? Ben je nog een student ofzo?quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:40 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ik houd nog even een slag om de arm, heb een beetje een zware week:
Zaterdag 90 km gefietst
Zondag 1u gespind, anderhalf uur yoga, 30 km gefietst en een fikse boswandeling
Maandag: rondje met de club van 60 km
Dinsdag: 2u spinning
Woensdag: allerlaatste x wegtraining met de club
donderdag: 2 uur spinning
Vrijdag: RUST maar wel een avondje zuipen paar biertjes op het programma.
En dan zondag ga ik ook al fietsen, dus ik denk eigelijk dat ik zaterdag nog even rust wil/nodig heb
Ik werk op de sportschool, dus op de dagen van de spinning ben ik zelf de instructeurquote:Op dinsdag 29 september 2009 11:37 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar? Ben je nog een student ofzo?
Ik zou ook willen, lekker veel fietsen en sporten, maar ik moet ook mijn brood verdienen
Ook altijd mijn eerste reactie als ik valquote:Op maandag 28 september 2009 22:04 schreef el_salvador het volgende:
en dan eerst bekijken of je fietst beschadigd is en daarna jezelf pas
Hahaha, ouwe charmeurquote:Op dinsdag 29 september 2009 12:17 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ook altijd mijn eerste reactie als ik val
Ik heb het gister iets te laat gemaakt en heb vanavond een wedstrijdje + tijdrit.
En het de vrouwen die meedoen beloofd dat ik minimaal 5 km/u harder zal rijden
Ideaal mountainbike weer dus!quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:13 schreef Colplay het volgende:
Het weer wordt dit weekend echt slecht. Wilde eigenlijk nog een keer een langere tocht maken, maar deze weersvooruitzichten zit dat er natuurlijk niet in.
Auwquote:Op dinsdag 29 september 2009 13:54 schreef horstjan het volgende:
Net op m'n wenkbrouwen thuisgekomen van 85km met mijn gekneusde ribben. Ik wist niet dat er zoveel hobbels in de weg waren en ook nog een hongerklop op de koop toe! Dat met al mijn ervaring.
Hier zit een hoop troep op die je niet nodig hebt, zoals voorvering. Dat drijft ofwel de prijs op ofwel de kwaliteit naar beneden. Voor woon-werkverkeer is een goed verlichting belangrijk. Ik zou eerder voor een wat degelijkere 2e hands stalen racefiets/oude hybride gaan en het uitgespaarde geld gebruiken voor fatsoenlijke verlichting.quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:59 schreef bananablues het volgende:
Qua woon-werk verkeer zoek ik nog een fietsje voor in de winter... Zat te denken aan de Cube Touring. Of weet misschien iemand een betere keuze in dezelfde prijsklasse (max 900)?
http://www.cubebikes.nl/?product_id=2931&rubriek_id=341&categorie_id=47&module_id=43&detail=1
Ik stam uit de tijd dat drinken niet goed voor je was, dus dronk je zo weinig mogelijk. De soigneur had de flessen onder zijn stoel bij het diner en als je gewonnen had kreeg je meer! Nu nog moeten anderen mij er op attenderen dat ik een slok moet nemen, maar eten deed men destemeer, liefst de hele dag door.STAPELEN.quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:39 schreef marcodej het volgende:
Op ritjes tot 50/60km eet ik niet. Met langere ritten probeer ik om de 30km, dus ongeveer elk uur inderdaad, een reep, krentenbol of banaan naar binnen te werken. Ook als ik geen honger heb. En constant blijven drinken, maar dat is moeilijker voor mij. Op 100km kom ik niet verder dan anderhalve bidon meestal.
Op een nieuwe fiets van 700 euro zal een Sora zitten waarschijnlijk. Niks mis mee.quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:22 schreef voigt het volgende:
Ik twijfel tussen twee opties; een nieuwe fiets kopen voor een budget tot max700 euro, of een mooie tweedehands vinden voor een aanzienlijk lager bedrag, -+500 euro.
De meeste mensen zijn zuinig op hun fiets, als er veel krassen op zitten, is iemand er waarcshijnlijk regelmatig mee onderuitgegaan. Met alle mogelijke gevolgen voor het frame en de onderdelen. Reden om zo'n tweedehands nooit te nemen. En carbon fietsen zijn minstens 1500, en vaak meer...dus zowiezo buiten je budget.quote:+ esthetisch: een nieuwe fiets is mooier, geen krassen etc.
...
- frame; o.a. geen carbon vv
Campa is een merk, geen groepsoortquote:- duur
- bijkomende kosten, pedalen.
2e hands:
+ voor weinig geld goede groep, zoals 105 of misschien zelfs een campa.
+ goed frame
- Onderhoud kan veel geld kosten, moet beetje geluk hebben bij aanschaf
De meeste webshops hebben nu uitverkoop van de kleding...voor 30 euro heb je nu een prof shirt (Rabo bv) dat je eerst 70 euro koste. En daarnaast....kleding kan heel duur, maar zou niet veel moeten kosten in vergelijking met je fiets als je net begint, vijnd ik persoonlijk.quote:+relatief goedkoop, geld wat besteedt kan worden aan kleding etc.
thanks voor je reactie!quote:
Gezien je username zou ik maar uitkijken met carbon voorvorken, als ik jou wasquote:Op dinsdag 29 september 2009 19:13 schreef voigt het volgende:
Over Carbon: ik dacht dat op veel moderne fietsen standaard en aparte carbon voorvork op zit vanwege schokdemping?
quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:57 schreef jakkop het volgende:
[..]
Gezien je username zou ik maar uitkijken met carbon voorvorken, als ik jou was
welkom!quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:22 schreef voigt het volgende:
hallo mede wielerliefhebbers! Ik ben nieuw op dit forum, na een tijdje te hebben meegelezen heb ik dit keer zelf een vraag over een aan te schaffen fiets.
Het kriebelt nu al een aantal jaar en ik ben nu (eindelijk) op het punt waarop ik een besluit heb genomen:ik ga een racefiets kopen. Ik ben me nu al ongeveer 2 weken aan het inlezen op diverse fora, waaronder deze dus, en heb inmiddels in twee weken tijd het één en ander geleerd over groepen,frames etc.
Nu ben ik toch benieuwd hoe jullie denken over een afweging die ik moet maken als ik mijn eerste fiets ga aanschaffen... Ik twijfel tussen twee opties; een nieuwe fiets kopen voor een budget tot max700 euro, of een mooie tweedehands vinden voor een aanzienlijk lager bedrag, -+500 euro.
de twee opties tegen elkaar afgewogen kom ik tot de volgende plus en minpunten:
nieuwe fiets:
+ spliksplinternieuwe onderdelen, (minder onderhoud)
+ esthetisch: een nieuwe fiets is mooier, geen krassen etc.
- minder goede groep voor budget: waarschijnlijk maximaal Tiagra dubbel
- frame; o.a. geen carbon vv
- duur
- bijkomende kosten, pedalen.
2e hands:
+ voor weinig geld goede groep, zoals 105 of misschien zelfs een campa.
+ goed frame
- Onderhoud kan veel geld kosten, moet beetje geluk hebben bij aanschaf
+relatief goedkoop, geld wat besteedt kan worden aan kleding etc.
Ik begrijp dat ik slechts een beginner ben en dat een sora groep eigenlijk genoeg is volgens sommigen. Toch wil ik liever iets meer uitgeven zodat ik wat langer door kan als t fietsen bevalt. Daarom dus mijn voorkeur voor een iets betere groep. Ik neig hierom dus naar een 2e hands racefiets...
Wat is jullie advies hierover? Een tip voor een leuke 2e hands is natuurlijk altijd welkom :-)
Props voor jou!quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:38 schreef marcodej het volgende:
Heb de OP wat aangepast: bannertje gemaakt en toegevoegd, en wat vaste users toegevoegd met aktiefoto...
Hangt van de prijsklasse af...ik heb zelf dit voorjaar een 2de hands Gazelle fiets gekocht van een jaar oud, voor 399 euro. Sora groep, en in goede staat. Nieuw was die indertijd geloof ik iets van 700 euro. Met een gewone voorvork. Deze herfst wil ik wel een carbon vork laten plaatsen vanwege de demping (op steentjes schijnt het stukken comfortabeler te zijn). Dat gaat ongreveer 100 euro kosten, materiaal en plaatsen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:13 schreef voigt het volgende:
[..]
Over Carbon: ik dacht dat op veel moderne fietsen standaard en aparte carbon voorvork op zit vanwege schokdemping?
Herkenbaar.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:34 schreef el_salvador het volgende:
na het fietsen heb ik trouwens altijd _enorme_ trek in chips
Ik ook niet, maar ik woon naast de supermarkt.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
C_F heeft daarom nooit chips in huis.
Enorm klote ja. Elke keer weer hopen dat je fiets niet in tweeën breekt op die stukjes... Normale fietsers schrikken zich wild als je over die steentjes aan komt stuiteren... Weet niet wat ik erger vind: deze stukken of die dubbele heuvels in de duinen bij Scheveningen...quote:Op woensdag 30 september 2009 14:35 schreef el_salvador het volgende:
ja dat heb ik ook wel eens gehad, doe je je bidon open om een slokje te nemen, krijg je meteen een cola-facial van je bidon
ik reed hier in de buurt in de duinen, zitten bij wassenaar een soort kassei-achtige stroken tussen, heul vervelend
Die dubbele heuvels zijn zeker irritanter. Ik beschouw de steentjes altijd als een soort kasseien training van een paar seconden xD Die drempels zijn gewoon niet te negerenquote:Op woensdag 30 september 2009 14:43 schreef marcodej het volgende:
[..]
Enorm klote ja. Elke keer weer hopen dat je fiets niet in tweeën breekt op die stukjes... Normale fietsers schrikken zich wild als je over die steentjes aan komt stuiteren... Weet niet wat ik erger vind: deze stukken of die dubbele heuvels in de duinen bij Scheveningen...
Cola na het fietsenquote:Op woensdag 30 september 2009 13:47 schreef Littlecreep het volgende:
Het enige wat ik wil na een flinke fietstocht is een ijskoud glaasje cola. Heerlijk altijd
Die drempels liggen ook nog redelijk aan het begin van Scheveningen dus qua vaart ga ik daar ook nooit als een idioot over heen. En tja, die kleine kasseistroken op dat gedeelte vlak bij restaurant Duinoord stellen ook niets meer voor als je ooit de Ronde van Vlaanderen of Parijs - Roubaix hebt gefietst. Overigens liggen in de buurt van Meijendel wat meer serieuze kasseistroken. En anders heb je bij de Dr. Lelykade aan de 2e Binnenhaven ook nog een mooie kasseistrook liggen, voor de liefhebber.quote:Op woensdag 30 september 2009 15:00 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Die dubbele heuvels zijn zeker irritanter. Ik beschouw de steentjes altijd als een soort kasseien training van een paar seconden xD Die drempels zijn gewoon niet te negeren
2 hobbels over de breedte van de weg om de snelheid van wielrenners te remmen, maar gewone fietsers zijn er meer de dupe van.quote:
ga jij nu ook al 5km harder?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:56 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb net een setje nieuwe wielen in m'n fiets gestoken.
Het is alsof ik op een andere fiets zit
Welke? En welke prijsklasse?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:56 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb net een setje nieuwe wielen in m'n fiets gestoken.
Het is alsof ik op een andere fiets zit
Framemaat is wel belangrijk ja. Je kunt dan knie- en rugklachten krijgen, en pijn tijdens het fietsen is killing. Een maatje L voor 1.80 lijkt me wel ok, maar je moet eigenlijk even passen. Proefritje maken ofzo, kijken of je overal makkelijk bij kan.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:37 schreef voigt het volgende:
ik heb de mogelijkheid om een mooie Wilier Escape te kopen die slechts 1 jaar is gebruikt,afgemonteerd met campagnolo veloce voor 575 euro. Het enige waar ik over in zit is dat het een maat L frame is... Is deze framemaat te doen met mijn lengte van 1.80?? Is een framemaat sowieso essentieel om lekker te kunnen fietsen in jullie ogen?
er zitten Easton vista wielen onder. Zegt mij niks... is het wat?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 00:34 schreef eentwee het volgende:
Welke wielen zitten er onder die Wilier? Is wel een instapmodel maar lijkt me zeker geen gekke prijs. Ik vond een tabelletje op de fiets.nl site met de geometrie waarin sprake was van een 55cm bovenbuis. Lijkt me behoorlijk kort, zeker als de L de grootste maat is.. dus misschien nog even nameten/-zoeken. Maar an sich zou dat wel moeten passen (fiets lijkt me dan iig niet te groot).
Framemaat is idd erg belangrijk en dit is een beetje natte vingerwerk
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:25 schreef FJD het volgende:
Toch nog even buiten geweest, viel me niets tegen. Wel ijskoude tenen nu en een muts zou geen overbodige luxe zijn maar verder wast prima te doen
Die bordjes geven altijd het maximum aan. En het is Heinenoordtunnel .quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:25 schreef FJD het volgende:
Toch nog even buiten geweest, viel me niets tegen. Wel ijskoude tenen nu en een muts zou geen overbodige luxe zijn maar verder wast prima te doen
Leuke klim trouwens de Heijenoord tunnel Bordje zegt 6,7% maar dat zal wel alleen t laatste stukje zijn.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:20 schreef voigt het volgende:
[..]
er zitten Easton vista wielen onder. Zegt mij niks... is het wat?
's Avonds en rijwind maken t natuurlijk al weer wat kouder. Ach ja hoop dit iig dan op de zondagen nog vast te kunnen houden. Of misschien toch maar eens fatsoenlijk licht aanschaffen en beetje kijken waar de normaal verlichte wegen zijn.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 20:03 schreef ultra_ivo het volgende:Ik heb vandaag gewoon buiten gewerkt in korte broek. Niks koud.
Ja, Vista's zijn goede wielen. De nieuwe Easton series zijn duidelijk minder probleemloos. Ik kan er zo 1-2-3 geen gat in schieten, in die dealquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 20:38 schreef horstjan het volgende:
[..]
Als ze rond zijn wel, ik rijd er graag op. Een keer een lagertje vervangen.
Prima wielen idd!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 20:38 schreef horstjan het volgende:
[..]
Als ze rond zijn wel, ik rijd er graag op. Een keer een lagertje vervangen.
Dat dus, ben onder het genot van Blof en Acda & de Munnik m'n fietsje nu heerlijk aan het oppoetsen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:46 schreef marcodej het volgende:
Fingers crossed voor droog weer morgenochtend!
Die tochten waaraan ik meedoe, dat zijn cyclosportieven. Geen officiële wedstrijden dus. Ik heb wel een aantal jaren bij de elite zonder contract gereden, maar had daar vaak al moeite met wedstrijden uit te rijden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:43 schreef guitarguru het volgende:
@Wombcat: ik zit nog niet zo lang op dit forum, anderen zullen jou wel beter kennen, maar je intrigeert me wel. Je doet vaak mee aan internationale koersen/tochten, traint dus ook erg veel. Waar moet ik jou plaatsen? Je bent toch geen professioneel wielrenner? Zo niet, waar haal je dan de tijd vandaan voor dit alles. Weet ook niet hoe oud je bent, maar wat zijn je ambities?
Ben wel nieuwsgierig, maar je valt me zo op, in positieve zin dan
Rust is goed. Training is je lichaam prikkels geven. training is afbreken, herstellen, bijsterken en weer afbreken. Duur, intensiteit en frequentie van de training is dus belangrijk. Train je vaak en neem je te weinig rust dan heeft je lichaam niet genoeg tijd om te herstellen en sterker te worden. Doe je dit vaak dan krijg je overtraining en ben je ver van huis. Dit in acht nemende is het niet verkeerd om af en toe, een keer per jaar een paar weken niet intensief te sporten. Natuurlijk wandelen of eventjes op de fiets boodschappen doen maar niet een training. Dit geeft je lichaam de kans om helemaal tot rust te komen, alle afvalstoffen te lozen en dergelijke. ook is het mentaal goed. eventjes niet fietsen, niet trainen. Het moet namelijk wel leuk blijven!quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:27 schreef Pritt het volgende:
Als beginnende rijder snap ik niet precies waarom iedereen in een winterslaap gaat. Tuurlijk is het weer wat minder maar dat moet toch geen belemmering zijn om niet te fietsen? Ik ga a.s. weekend lekker de Muur van Huy beklimmen icm een mooie route, zoveel zin in. Noem het jeugdige overmoed.
Ik heb toen ik Look pedaaltjes nam ook een tijdje met een inbus in m'n achterzak geredenquote:Op maandag 5 oktober 2009 15:09 schreef Gripper het volgende:
Op de valreep van het seizoen nog even nieuwe pedaaltjes + nieuwe schoenen gemonteerd, ik reed nog altijd met mn mountainbikeschoenen op de racefiets. Maar omdat die nieuwe set een dikker geheel vormt (pedaal + schoenplaatje) dan mn oude schoenen, moest het zadel een beetje omhoog, en iets gekanteld om geen tintelzak te krijgen... Mn rondje gisteren was dus om de paar km afstappen, even pielen, weer rijden, enz. Rug geeft ook ineens weer spierpijn, het voelt alsof ik nog nooit in deze houding op een fiets heb gezeten. (Let wel: mn zadel is nog geen 2 cm omhoog gegaan...)
Prinses op de erwt
Braampje op je velg?quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:46 schreef Aalbers het volgende:
Even een vraagje..
Ik heb een tijdje niet gefietst, anderhalve week ofzo, maar mijn voorband was leeg. Mijn fiets hangt aan een ophangsysteem boven in de schuur, maar dit is nu al de 3e keer dat die band leeg was nadat die een tijdje daar had gehangen. Iemand enig idee hoe dat komt? Want ik heb er geen last van als ik regelmatig fiets.
t zijn inderdaad Loekie's. Dikke bonkenquote:Op maandag 5 oktober 2009 17:40 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb toen ik Look pedaaltjes nam ook een tijdje met een inbus in m'n achterzak gereden
Vandaag zou ik ff lekker een viaductraining doen, oersaai, maar wel pittig. Kom ik er achter dat m'n schoentjes nog bij m'n ouders liggen
Heb maar ff de spd-rommel van m'n crosser eropgezet, maar dit rijdt echt minder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |