Ah, OK.quote:
Die is nu exact £999 pond, aanbieding! Bedankt voor de info over carbon versus aluminium. Ik ben op zich wel wat zwaarder (85 kilo), waar zou ik de slapte van het frame dan aan merken?quote:Op donderdag 14 januari 2010 09:36 schreef Ericr het volgende:
Neem aan dat die Specialized Tarmac boven de 1000 pond uitkomt? Als die wordt aangeboden voor 1000 pond zou ik het gelijk doen. Afmontage is waarschijnlijk Shimano 105 maar dat voldoet voor het normale conditiewerk en/of hier en daar een toertocht.
Carbon heeft over het algemeen het voordeel dat je meer dempend vermogen in het frame hebt. Aluminium is meestal stijver en je voelt ieder hobbeltje in de weg. Er zijn ook zeer stijve carbonframes maar die vind je niet in het goedkopere segment. Nadeel kan wel zijn dat het frame te slap is, zeker als je wat zwaarder bent ga je dat voelen.
Als je betere afmontage wil kan je beter een huismerk kopen van een bikeshop of een andersoortige bike die niet wordt gemaakt door de grote merken. Trek, Specialized, Giant etc hebben er een handje van om sommige onderdelen echt zo goedkoop mogelijk te laten. Bij huismerken betaal je minder voor de naam en kan worden gekozen voor wat betere onderdelen.
Des te exotischer des te minder afmontage bij de goedkopere fietsen. Zeker bij Willier, Pinarello, Colnago etc betaal je voor de naam en hoofdzakelijk voor de gebruikte frames.quote:Op donderdag 14 januari 2010 09:41 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Die is nu exact £999 pond, aanbieding! Bedankt voor de info over carbon versus aluminium. Ik ben op zich wel wat zwaarder (85 kilo), waar zou ik de slapte van het frame dan aan merken?
Hoe is de afmontage van de meer "exotische" namen? Je ziet hier in de winkels namelijk ook veel Bianchi, BH, Pinarello, etc... Tevens is Wilier erg populair bij de grotere fietsenwinkels, is dat enigzins goed?
Bedankt!
Thanks! Dat van die exotische merken is ook al iets dat bij mij op kwam. Giant heeft natuurlijk ook zo'n enorm schaalvoordeel dat het voor hun veel goedkoper is om een beetje goeie afmontage in te kopen. Een Italiaans merk met 10 miljoen euro omzet heeft dat niet, dat moet je ergens merken als klant. Ik denk dat ik op zoek ga naar een goeie deal ergens voor een carbon frame. Ik ben dan geen expert, maar met het beetje fietsen van vroeger denk ik dat demping mijn voorkeur heeft boven wat minder "nervositeit".quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:04 schreef Ericr het volgende:
[..]
Des te exotischer des te minder afmontage bij de goedkopere fietsen. Zeker bij Willier, Pinarello, Colnago etc betaal je voor de naam en hoofdzakelijk voor de gebruikte frames.
Giant hoort dan niet bij de exotischere merken maar is tegenwoordig wel een A-merk en kenmerkt zich door een vrij goede afmontage gelet op de prijzen voor een complete fiets. Specialized en Trek bieden over het algemeen in dezelfde prijsklasse een wat mindere afmontage omdat ze vaak huismerk onderdelen gebruiken. Trek heeft Bontrager en Specialized gebruikt veel uit eigen huis voor de afmontage.
Een wat slapper frame voelt wat nerveuzer aan, zeker als je wat zwaarder. Tegelijkertijd wen je wel aan het gedrag van je fiets. Ik ben zelf 90 kg en rijdt op een niet al te stijve Giant OCR Carbon. Heb meer voordeel uit de demping van het carbon dan ik nadelen ondervind van de slapte van het frame.
Die Specialized Tarmac schijnt overigens wel redelijk stijf te zijn, dat is dus een pluspunt zeker gelet op de prijs.
De Tarmac krijgt ook goede gebruikersreviews :
http://www.roadbikereview(...)_409584_5668crx.aspx
Mooi dingetjequote:Op zaterdag 18 juli 2009 20:30 schreef ufopiloot het volgende:
Voor rond 500 euro heb je toch al een aardige racefiets die je kan kopen. Ik heb mijn eerste fiets gekocht voor 550 euro, een splinternieuwe Trek 1000 en hij rijdt nog steeds super. Ik heb alleen af en toe een probleem dat de ketting een beetje aanloopt als ik bijvoorbeeld in de lichtste versnelling rijdt achter, en met buitenblad voor. Maar ach, even bijschakelen en dat is opgelost.
[ afbeelding ]
Er staat hier bij de Evans (Britse fietsenzaak) ook nog een Raleigh Avanti Carbon Race uit 2009 in mijn framemaat (ik zou hem natuurlijk even moeten proberen). Dat is een carbon frame en vork met Ultegra afmontage voor £1,200... wel aantrekkelijk ook...quote:Op donderdag 14 januari 2010 19:06 schreef thettes het volgende:
Sora zou ik overslaan, daarna komt tiagra en daarna 105. Die twee heb ik op mn specialized en het bevalt echt perfect hoor. Daarna Ultegra pas. Maar volledig 105 afgemonteerd is echt zeker al wel goed genoeg naar mijn inzien.
Dura Ace is ook puur op wedstrijdsport gericht. Ik heb wel eens gehoord dat Ultegra duurzamer is.quote:Op donderdag 14 januari 2010 19:23 schreef marcodej het volgende:
Van laag naar hoog: Sora, Tiagra, 105, Ultregra, Dura-Ace. De laatste vind ik zelf een beetje over de top voor een amateurfietsers, is eigenlijk niet nodig...
Ik heb nu zo'n twee jaar een racefiets, afgemonteerd met Sora. Er is gewoon prima mee te fietsen, maar ik voel wel dat ik op den duur wel wat beters wil. De duurzaamheid is gewoon niet top, maar wat ik zeg: de eerste paar jaar is er gewoon prima mee te fietsen. De benen moeten het nog altijd zelf doen.
Het ligt gewoon puur aan het budget: je kan het zo gek maken als je wilt. Maar aangezien je best een aardig budget hebt zou ik minimaal voor 105 gaan.
Mooi-weer-fietser...quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Een fiets uit 2009 nieuw kopen scheelt! Vanmiddag mijn nieuwe racert opgehaald, van 1088 voor 799. Nu nog wachten op mooier weer...
Wat is jouw maat dan en hoe weet je dat?quote:Op donderdag 14 januari 2010 18:57 schreef Drive-r het volgende:
Na veel googlen op UK websites, toch een beetje moeten concluderen dat die £999 voor die carbon Specialized wel de beste deal is. Helaas hebben ze mijn framemaat niet, dus kan ik er weinig mee
Op mijn ouwe fiets een 56, dat was een Koga. Schijnt allemaal weer te verschillen tussen de verschillende merken, daarom moet ik ze helaas ook eigenlijk even testen voor het kopen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:42 schreef eentwee het volgende:
[..]
Wat is jouw maat dan en hoe weet je dat?
Ik fiets voor mijn lol. Weer waarbij mijn ballen eraf vriezen, schaar ik niet onder de noemer "lol".quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |