abonnement Unibet Coolblue
pi_69803710


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Eerdere delen:
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 12
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 13
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 16
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 17
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 18
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 19
[Centraal] TPG Medewerkerstopic - Deel 20
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 21
Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 22
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 23
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 24
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 25
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 26
[Centraal] TNT Medewerkerstopic deel 39




Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering



Overige linkjes:
Over TNT Post
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers



En, ook niet geheel onbelangrijk voor onze postbodes, de weersvoorspelling:






De OP is hier te vinden.
  zondag 7 juni 2009 @ 20:49:54 #2
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_69806301
De 40ste alwéér!!

Kan FeestBeest87/PartyAnimal87 niet ff een feestje voor ons bouwen?
Nothing is what it seems
pi_69808433
quote:
Op zondag 7 juni 2009 20:49 schreef Viper86 het volgende:
De 40ste alwéér!!

Kan FeestBeest87/PartyAnimal87 niet ff een feestje voor ons bouwen?
Haha ja het gaat snel sinds dat Toekomst VBG ingevoerd werd
pi_69811129
quote:
Op zondag 7 juni 2009 13:16 schreef WNDYYY het volgende:
Wat had ik weer een mazzel!
Voor één van de wijken die ik moest voorbereiden en wegbrengen was er helemaal geen HAH.
Het lag nergens en er was ook niets over op dat moment.
Dus ik moest het maar zonder doen.

En dat vond ik echt vreselijk! Niet dus!
Goh, ik had gewoon het laatste berichtje in de vorige. Had ik niet eens door.

[ Bericht 64% gewijzigd door WNDYYY op 08-06-2009 12:35:53 ]
  Redactie Frontpage maandag 8 juni 2009 @ 16:28:32 #5
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_69829313
quote:
Op zondag 7 juni 2009 20:49 schreef Viper86 het volgende:
De 40ste alwéér!!

Kan FeestBeest87/PartyAnimal87 niet ff een feestje voor ons bouwen?
Ben elke week wel ergens te vinden dus kom gerust langs
pi_69830778
Vanavond vergadering voor dat toekomst VBG gedoe. Ben benieuw wat ze nu weer bedacht hebben om te bezuinigen.
pi_69831584
Kreeg net een telefoontje dat ik deze week toch echt dat zomervakantierooster in moet leveren Heb toch maar even gekeken wanneer ik kan en het braaf ingevuld
Nu hopen dat het van de zomer geen 35 graden ofzo wordt, want dan verbrand ik levendig met de post rondbrengen.
pi_69831597
-dubbel-
pi_69833202
Ja, ik moet ook nog even kijken wanneer ik van de zomer kan werken...heb er wel zin in. Maar ik vrees dat ze net als vorig jaar desondanks toch met een lading uitzendkrachten komen die A. meer kosten dan ik en B. minder kwaliteit leveren...en dat ik dan tevreden mag zijn als ik op een dag twee wijkjes mag wegbrengen. Als ik ga werken wil ik toch het liefst wel een beetje flinke diensten draaien. Maargoed, dit zal ik nog even aangeven natuurlijk
pi_69838616
quote:
Op maandag 8 juni 2009 17:34 schreef xxiessiexx het volgende:
Kreeg net een telefoontje dat ik deze week toch echt dat zomervakantierooster in moet leveren Heb toch maar even gekeken wanneer ik kan en het braaf ingevuld
Nu hopen dat het van de zomer geen 35 graden ofzo wordt, want dan verbrand ik levendig met de post rondbrengen.
Dat zomerrooster is echt een lachertje, je moet zeggen wanneer je kan werken, maar dan gaan ze er meteen vanuit dat je ook komt wanneer zij het zeggen. Als er geen werk is en graag wil werken laten ze je gewoon zitten. Zoiets werkt 2 kanten op, maar dat schijnen de heren teamcoaches niet te begrijpen.
  Redactie Frontpage dinsdag 9 juni 2009 @ 13:11:10 #11
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_69859085
quote:
Op maandag 8 juni 2009 20:35 schreef TokenW het volgende:

[..]

Dat zomerrooster is echt een lachertje, je moet zeggen wanneer je kan werken, maar dan gaan ze er meteen vanuit dat je ook komt wanneer zij het zeggen. Als er geen werk is en graag wil werken laten ze je gewoon zitten. Zoiets werkt 2 kanten op, maar dat schijnen de heren teamcoaches niet te begrijpen.
Ik heb data doorgegeven dat ik zeer waarschijnlijk wel kon, maar wel onder voorbehoud ivm andere bezigheden. Heb inmiddels alweer een paar dagen af kunnen strepen, donderdag effe meedelen
pi_69861721
Hallo allemaal, ik had een vraagje over werken bij TNT. Ik doe op dit moment een thuis studie, en wil daarbij een (parttime) baan. Ik lees en hoor alleen overal dat het momenteel niet echt goed betaald om post bezorger te zijn. Ik vraag me af wat hier van waar is? Ze betalen toch sowieso minimumloon? Ik ben 22, en ben in principe beschikbaar om van dinsdag tot zaterdag post te bezorgen. Wat zou ik hiermee kunnen verdienen bij TNT?

Alvast bedankt!

Tomas.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 15:52:17 #13
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_69865114
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 14:25 schreef TomasNL het volgende:
Hallo allemaal, ik had een vraagje over werken bij TNT. Ik doe op dit moment een thuis studie, en wil daarbij een (parttime) baan. Ik lees en hoor alleen overal dat het momenteel niet echt goed betaald om post bezorger te zijn. Ik vraag me af wat hier van waar is? Ze betalen toch sowieso minimumloon? Ik ben 22, en ben in principe beschikbaar om van dinsdag tot zaterdag post te bezorgen. Wat zou ik hiermee kunnen verdienen bij TNT?

Alvast bedankt!

Tomas.
Postbezorger betaalt inderdaad minimumloon, en dat is geen vetpot. Bijkomende complicatie is ook nog het aantal uren dat voor je wijk staat (en die je uitbetaald krijgt) en hoe lang je er over doet. Het beleid verschilt per vestiging, maar op veel vestigingen wordt in principe alleen de standaardtijd uitbetaald. En als je steevast 4 uur doet over een dienst van 3 uur is je uurloon effectief nog een stuk lager........
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_69865472
Zie net een nieuwe postbode/postbezorger voor mijn huis lopen. Die zal het straks heel moeilijk krijgen. Die gaat sowieso in zijn eigen tijd lopen. Een jong ventje, die in de eerste plaats nogal "gezet" is. Er zit nu al totaal geen looptempo in. Kijkt voordurend wat om zich heen. Nee TNT zoekt ze wel uit.

pi_69867990
De 'nogal gezette' mensen zijn bij ons veelal de chauffeurs of bezetters van de kooi/gobalkamer
pi_69871764
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 15:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Postbezorger betaalt inderdaad minimumloon, en dat is geen vetpot. Bijkomende complicatie is ook nog het aantal uren dat voor je wijk staat (en die je uitbetaald krijgt) en hoe lang je er over doet. Het beleid verschilt per vestiging, maar op veel vestigingen wordt in principe alleen de standaardtijd uitbetaald. En als je steevast 4 uur doet over een dienst van 3 uur is je uurloon effectief nog een stuk lager........
Die wijktijden zijn een lachertje.

Mijn eigen wijk en nog 2 wijken van 1:50 loop ik structureel in 1:30 met C1000, maar de 1:30 wijken loop ik met moeite binnen tijd zonder HAH. Straten erbij of eraf zijn niet eens opgenomen, nieuwe huizen erbij, de tijd blijft hetzelfde. Alleen postbezorgers die hard schreeuwen krijgen telkens tijd bij de dienst bijgeschreven.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 22:56:19 #17
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_69880738
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 18:57 schreef TokenW het volgende:

[..]

Die wijktijden zijn een lachertje.

Mijn eigen wijk en nog 2 wijken van 1:50 loop ik structureel in 1:30 met C1000, maar de 1:30 wijken loop ik met moeite binnen tijd zonder HAH. Straten erbij of eraf zijn niet eens opgenomen, nieuwe huizen erbij, de tijd blijft hetzelfde. Alleen postbezorgers die hard schreeuwen krijgen telkens tijd bij de dienst bijgeschreven.
Hier ook, er klopt geen bal van die tijden. Er zijn wijken van 2 uur die je op je sloffen in 5 kwartier loopt (vooruit, 1,5 uur met hah), maar er zijn ook wijken die zo krap staan dat je ze alleen haalt zonder hah, met weinig post, zonneschijn, en wind mee.

Maar het heeft inderdaad veel te maken met een grote mond, maar ook met tact. Sommige postbezorgers hebben er idioot veel tijd bij gekregen, hoppetee, zo effe 3 kwartier er bij voor 1 wijk. Ik heb collega's die nooit hoeven te helpen met nutten, die nooit wat extra's hoeven doen, die met de KNJ nog verlof krijgen. Of ze zijn hel erg handig met woorden, of ze weten een verschrikkelijk geheim over de TC waar ze hem mee chanteren?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_69884386
Wat is eigenlijk het formaat dat een wijk qua tijd (maximaal en minimaal mag zijn?

[ Bericht 92% gewijzigd door TokenW op 11-06-2009 21:56:13 ]
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:22:34 #19
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_69931071
Nou ik zou eigenlijk vandaag proefrijden op de vrachtwagen maar tis helaas op 't aller laatste moment afgelast. Zijn er distributie chauffeurs hier?
pi_69955788
Pff, vandaag vond ik het werk bij de TNT een stuk minder. Ik moet toch een andere wijk leren rijden dus rij mee met een andere collega. Van de teamleiders moest ik vandaag de hele dienst rijden dus tijdens de start mocht ik achter het stuur, begon goed dus. Onderweg zat deze collega de hele tijd opmerkingen te maken dat ik tempo moest maken, terwijl ik nog helemaal niet precies wist hoe ik naar de verschillende adressen moest rijden.
Op een gegeven moment vond hij het wel welletjes en wilde zelf het stuur overnemen omdat we volgens hem echt moesten haasten. Hier ging ik mee akkoord en vervolgens raasden we met 60 km/u over de grachten, vlak langs fietsers die maar een paar centimeter naar de andere kant hoefden te slingeren of ze lagen er onder.

Daarna moesten we brievenbussen lichten en mocht ik weer achter het stuur. Constant zat deze collega fijne opmerkingen te maken dat ik te hard reed (moet hij dus zeggen) en dat ik tempo moest maken. Dit laatste sloeg vooral op de rij auto`s die achter me stonden als ik midden op de weg moest staan. Volgens hem moest ik de brievenbussen in een minuut lichten omdat die wachtende automobilisten anders kwaad zouden worden. Sorry, maar in het centrum moet je altijd rekening houden met extra wachttijd omdat vrachtwagens ook vaak lossen en laden en dat duurt echt wel langer dan een minuut. Uiteraard betekent dit niet dat ik op mijn dooie gemakje mijn werk doe, ik maak echt wel tempo om de wachttijd zo kort mogelijk te maken, maar een minuut is naar mijn mening echt overdreven. Overigens zal ik het gerust in een minuut kunnen als ik wat meer ervaren ben, maar vandaag moest ik nog leren wat de snelste manier is om een brievenbus te lichten, dus daar mag mijn collega best rekening mee houden.

Het is trouwens een buitenlander die heel slecht nederlands kan dus een hele discussie met hem houden over hoe ik dingen zou willen hebben is zinloos. Maar de volgende keer ga ik hem wel duidelijk proberen te maken dat hij me niet zo moet opjagen. Ik snap dat werken bij TNT vaak stressen betekent, maar dat wil ik wel graag op mijn eigen manier doen.
Tok.
pi_69967318


Aan het werk! Gelukkig schijnt de zon
It Never Hurts To Help!
pi_69972595
Iemand enig idee of we morgen weer dubbel huis-aan-huis hebben, of net als vorige week weer alleen C1000?
  Redactie Frontpage vrijdag 12 juni 2009 @ 14:24:54 #23
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_69972724
AH hebben we dinsdag al gehad dus zal wel alleen de C1000 zijn
pi_69975569
Hier is het in ieder geval alleen C1000, zelfde soort folder als vorige week
pi_69977669
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 15:42 schreef xxiessiexx het volgende:
Hier is het in ieder geval alleen C1000, zelfde soort folder als vorige week
Dat zal dan hier ook wel het geval zijn
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')