abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 24 juni 2009 @ 12:12:48 #201
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_70319446
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 20:42 schreef Honky het volgende:
Check MIJN nieuwste aanwinst

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]


Ja, een echte
Wat gaaf!
pi_70323523
Ga je die bas trouwens echt gebruiken of is 'ie voor de sier? In dat laatste geval had je eigenlijk een linkshandig exemplaar moeten kopen...
  woensdag 24 juni 2009 @ 20:48:24 #203
132492 Honky
Rockster
pi_70337132
Ga hem zelf gebruiken. Zocht nog een leuke basgitaar als aanvulling op de rest van mn instrumenten en dan zag deze er wel heeeel aantrekkelijk uit. Moet zeggen dat hij erg goed in de hand ligt en een goede "sound"heeft. Hij is ook relatief licht dus naast Beatles-icoon ook een zeer goed instrument an sich.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_70337575
Mooie bas, jammer dat niemand hem kan zienzonder aan de Beatles te denken... of misschien ook weer tof
pi_70337817
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 20:48 schreef Honky het volgende:
Moet zeggen dat hij erg goed in de hand ligt en een goede "sound"heeft. Hij is ook relatief licht dus naast Beatles-icoon ook een zeer goed instrument an sich.
Paul was er niet voor niets gek op.
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 20:59 schreef blckbb het volgende:
Mooie bas, jammer dat niemand hem kan zienzonder aan de Beatles te denken... of misschien ook weer tof
Ik zeg: tof. Maar als muzikant kan het lastig zijn omdat men dan misschien ook meteen Beatles(achtige)-muziek verwacht...
pi_70342208
Gisterenavond dus de wereldwijde primeur van de Beatles remasters. Waar? Paradiso, Amsterdam. De allereerste openbare publicatie van geremasterde nummers. Zelfs twee van de mini-documentaires werden vertoond.

Je zou denken dat de Nederlandse (muziek)pers zich hier wel bewust van zou zijn, maar nee... Verder ook NIEMAND die er ook maar iets over kan vertellen... Damn, als ik tijd had gehad, was ik er heen geweest met opname-apparatuur, en had iedereen het diezelfde avond nog geweten...
  Redactie Frontpage woensdag 24 juni 2009 @ 23:19:38 #207
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_70343283
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 22:49 schreef Aisumasen het volgende:
Gisterenavond dus de wereldwijde primeur van de Beatles remasters. Waar? Paradiso, Amsterdam. De allereerste openbare publicatie van geremasterde nummers. Zelfs twee van de mini-documentaires werden vertoond.

Je zou denken dat de Nederlandse (muziek)pers zich hier wel bewust van zou zijn, maar nee... Verder ook NIEMAND die er ook maar iets over kan vertellen... Damn, als ik tijd had gehad, was ik er heen geweest met opname-apparatuur, en had iedereen het diezelfde avond nog geweten...
Och, och, och.

http://www.indebanvan.nl/(...)erde-beatles-albums/


Gewoon een beetje zoeken.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage woensdag 24 juni 2009 @ 23:20:39 #208
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_70343321
Oh. Vanmiddag stonden er dus nog filmpjes.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage woensdag 24 juni 2009 @ 23:22:19 #209
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_70343383
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_70343639
Denk je dat als ik er zo'n halszaak van maak ik zelf niet gezocht zou hebben ? Erg bedankt voor de link dus . Weten we gelijk dat we geen nieuwe outtakes hoeven te verwachten... Hoorde wel flarden van nieuwe studio-chat, ook altijd tof. Vind het een goede beslissing dat ze enkel gebruik maken van audio van archief-opnames bij de interviews, in plaats van beelden .
  Redactie Frontpage woensdag 24 juni 2009 @ 23:41:16 #211
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_70344035
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 23:30 schreef Aisumasen het volgende:
Denk je dat als ik er zo'n halszaak van maak ik zelf niet gezocht zou hebben ? Erg bedankt voor de link dus . Weten we gelijk dat we geen nieuwe outtakes hoeven te verwachten... Hoorde wel flarden van nieuwe studio-chat, ook altijd tof. Vind het een goede beslissing dat ze enkel gebruik maken van audio van archief-opnames bij de interviews, in plaats van beelden .
Welnu, dit was een preview...ik wacht nog steeds op een aantal minuten Carnaval of light

Naja, misschien kan ik ze op vier augustus uit de kluis halen in Abbey Road. Ik ga weer terug naar studio 2
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_70344333
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 23:22 schreef TheGrandWazoo het volgende:


Hierzo.
Relaxed filmpje. Overstuurd geluid, 4 frames per seconde beeld...

Maar inderdaad verdomd weinig media-aandacht voor deze primeur. En als McCartney morgen een nieuwe steengrill koopt staat het zo ongeveer op de voorpagina.
pi_70344431
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 23:50 schreef webfreak het volgende:
En als McCartney morgen een nieuwe steengrill koopt staat het zo ongeveer op de voorpagina.
Wat bij nader inzien ook niet zo gek is, gezien vegetariërs doorgaans geen steengrillen kopen
  Redactie Frontpage woensdag 24 juni 2009 @ 23:57:13 #214
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_70344565
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 23:53 schreef webfreak het volgende:

[..]

Wat bij nader inzien ook niet zo gek is, gezien vegetariërs doorgaans geen steengrillen kopen
Hoezo? Vegetariërs eten alleen geen vlees.
Stenen daarentegen...lusten ze páp van.

Maar inderdaad, een kutfilmpie.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_70344712
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 23:41 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Welnu, dit was een preview...ik wacht nog steeds op een aantal minuten Carnaval of light

Naja, misschien kan ik ze op vier augustus uit de kluis halen in Abbey Road. Ik ga weer terug naar studio 2
Ah, wat tof ! Geloof dat ik eens gelezen heb dat de Beatles tapes allang niet meer in de Abbey Road Studios liggen, maar op een onbekende opslag-plek van EMI. Kan natuurlijk ook een afleidingsmanoeuvre zijn, hehe .

Over "Carnival Of Light"... Ik denk dat we die ergens in de volgende jaren zeker te horen gaan krijgen, samen met "Now And Then". Denk alleen niet dat ze het 'weggeven' in zo'n mini-docu, al weet je het natuurlijk maar nooit .
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 23:50 schreef webfreak het volgende:

[..]

Maar inderdaad verdomd weinig media-aandacht voor deze primeur. En als McCartney morgen een nieuwe steengrill koopt staat het zo ongeveer op de voorpagina.
Dat was wat ik bedoelde . Maar goed, eigenlijk hebben we ook verder weinig aan beschrijvingen zoals "het klonk als nieuw" of "alsof je een laag stof weghaalt". Dat is al snel, als je het vergelijkt met de CD's uit 1987 . Nou ja, dan nog maar even wachten......op de remixes in 2012 .
  Redactie Frontpage donderdag 25 juni 2009 @ 00:07:37 #216
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_70344885
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 00:01 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ah, wat tof ! Geloof dat ik eens gelezen heb dat de Beatles tapes allang niet meer in de Abbey Road Studios liggen, maar op een onbekende opslag-plek van EMI. Kan natuurlijk ook een afleidingsmanoeuvre zijn, hehe .

Over "Carnival Of Light"... Ik denk dat we die ergens in de volgende jaren zeker te horen gaan krijgen, samen met "Now And Then". Denk alleen niet dat ze het 'weggeven' in zo'n mini-docu, al weet je het natuurlijk maar nooit .
[..]

Dat was wat ik bedoelde . Maar goed, eigenlijk hebben we ook verder weinig aan beschrijvingen zoals "het klonk als nieuw" of "alsof je een laag stof weghaalt". Dat is al snel, als je het vergelijkt met de CD's uit 1987 . Nou ja, dan nog maar even wachten......op de remixes in 2012 .
Is dat trouwens een officiele datum 2012 of speculatie?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_70345104
Speculatie, maar best geloofwaardig. Meerdere bronnen op verschillende internet-fora die in contact staan met EMI, vertellen dat ze (voor het eerst? ) een goede tijdlijn hebben voor The Beatles-releases. Dit jaar is natuurlijk het jaar van de remasters, en het Rock Band-project. 2010 gaat het jaar worden van de solo-releases (waar ik persoonlijk veel meer naar uit kijk), en in 2012 worden de remixes uitgebracht, plus, plus alle 4-track opnames in 5.1, op de dag dat het 50 jaar geleden is dat The Beatles hun eerste release op EMI uitbrachten. En er schijnt ook gewerkt te worden aan de DVD-release van "Magical Mystery Tour".

Wie weet wat er allemaal van waar is, maar plausibel lijkt het wel. Zeker nu Paul McCartney aan een 4-CD boxset met outtakes ( ), bezig schijnt te zijn, en al zijn projecten (gitaar concerto, nieuwe solo-plaat, plaat met zijn zoon James, soundtrack voor een kinder-film) blijkbaar heeft uitgesteld tot 2010. En dat ze de gewone catalogus gaan uitknijpen tot op de laatste druppel, is ook niet zo'n gek idee. Ik kan in ieder geval niet wachten om "Rubber Soul" eindelijk eens in normale stereo te horen ...
pi_70345215
Oh ja, McCartney treed deze zomer weer veel op....in Amerika. In ieder geval in de planning: Atlanta, Boston, New York, Washington D.C., en er komen er nog een paar bij. Hij staat ook in Halifax, Canada. Alsof hij na de uitgebreide tournee in 2005 nog niet genoeg in dat gedeelte van de wereld is geweest .
pi_70346642
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 00:20 schreef Aisumasen het volgende:
Oh ja, McCartney treed deze zomer weer veel op....in Amerika. In ieder geval in de planning: Atlanta, Boston, New York, Washington D.C., en er komen er nog een paar bij. Hij staat ook in Halifax, Canada. Alsof hij na de uitgebreide tournee in 2005 nog niet genoeg in dat gedeelte van de wereld is geweest .
Wat moeten we in godsnaam doen om 'm hierheen te halen?
Huilen bij Yesterday? Bordjes maken met originele leuzen als "Fan on the run"? Met het hele gezin een autistisch FabFour-verbond beginnen dat louter Beatlesshirts draagt, een magical mysterybus in de garage heeft staan en elke dag koekjes bakt in de vorm van Blue Meanies?

Seriously, wat hebben die yanks dat wij niet hebben Paul?
pi_70346791
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 01:43 schreef webfreak het volgende:

[..]

Wat moeten we in godsnaam doen om 'm hierheen te halen?
Huilen bij Yesterday? Bordjes maken met originele leuzen als "Fan on the run"? Met het hele gezin een autistisch FabFour-verbond beginnen dat louter Beatlesshirts draagt, een magical mysterybus in de garage heeft staan en elke dag koekjes bakt in de vorm van Blue Meanies?

Seriously, wat hebben die yanks dat wij niet hebben Paul?
Pas op, straks verschijn je nog op de DVD .
pi_70346995
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 00:16 schreef Aisumasen het volgende: [..] Zeker nu Paul McCartney aan een 4-CD boxset met outtakes ( ), bezig schijnt te zijn, [..]
Een persoon die een tijdje terug wat nieuwe Wings-bootlegs gelekt heeft, claimt dat McCartney met meerdere archief-releases bezig is, waaronder 2 boxsets met outtakes. Één boxset met studio outtakes van 1969 tot het jaar dat Linda overleed, en een andere boxset met enkel demo's uit bijvoorbeeld de zogenoemde "Rude Studio"-sessies. Hij heeft over de nummers zelf nog meer specifieke informatie, wat enkel een insider kan weten, tenzij hij het natuurlijk uit z'n duim zuigt. Het is trouwens dezelfde dude die beweert dat er kort na 09/09/09 iets met "Carnival Of Light" gedaan gaat worden. Geloof wat je er van wilt geloven, maar dit is volgens hem de voorlopige tracklist van de eerste boxset:
quote:
Disc 1 [1969-1972]:

1. Goodbye
2. Maybe I'm Amazed -1st original mix by Chris Thomas
3. Every Night -take 1
4. Rode All Night -edit
5. A Love For You
6. Little Lamb Dragonfly -without strings
7. Get On The Right Thing -take 1
8. Monkberry Moon Delight -alternate vocal take
9. Sunshine Sometime
10. Big Barn Bed -complete Ram ukulele version
11. Dear Friend -w/o strings and horns
12. Some People Never Know -oboe version
13. Breakfast Blues -instrumental edit
14. Mary Had A Little Lamb -long version
15. Give Ireland Back To The Irish -slow version take 2
16. Tragedy
17. Thank You Darling
18. Soily -1972 studio version
19. Best Friend -studio version
20. The Mess -studio version
21. C-Moon Jam -with John Bonham
22. Lazy Dynamite -long version
23. Night Out -instrumental
24. Hi Hi Hi -slow verson
25. Only One More Kiss -take 1

Hidden Bonus Track: Radio spot with untitled instrumental for Hi Hi Hi / C Moon recorded at Abbey Road.

Disc 2 [1973-1978]:

1/ Gotta Sing Gotta Dance
2/ Why am I crying
3/ I Lie Around
4/ Six o'Clock
5/ Bluebird
6/ Let's Love ( April 1974 Version )
7/ Send Me The Heart ( Take 1 )
8/ Blackpool
9/ One Hand Clapping Theme
1O/ Live & Let Die ( 74 Version )
11/ Soily ( 74 Version )
12/ Love In Song ( Take 1)
13/ Rockshow ( 74 Version )
14/ Wild Cat
15/ Baby Face
16/ The Note You Never Wrote ( Take 1, Paul & Denny Everly's Version )
17/ Silly Love Songs ( Fun Version )
18/ Must Do Something About It ( Paul on vocal)
19/ She's My Baby ( Rock Version )
20/ Waterspout
21/ One Woman
22/ Girlfriend ( First Version )
23/ Twelve Of The Clock
24/ Did We Meet Somewhere Before
25/ Goodnight Tonight ( Original 1978 Version )

Bonus hidden track : Wings 1974 Audio Ad for " Bread Company "

Disc 3 [1979-1986]:

1. Love awake (Ranachan Version)
2. Rockestra Theme (Wings Version)
3. Cage
4. Robber's Ball
5. Blue Sway
6. Attention (Paul's guide vocal)
7. Ode to a koala bear (Take 1)
8. Rainclouds + George Martin & Paul moving impromptu dialogue about John
9. Blackpool (1981 version)
10. All the Love is There (With Stewart Copeland on Drums)
11. I'll Give You a Ring
12. No Values (1981 Montserrat Version)
13. Tug Of War (1st string arrangement version)
14. Stop You Don't Know Where She Came From (With great Brass section)
15. Long & Winding Road / Ebony & Ivory Strawberry jam medley (With Stevie Wonder)
16. Tug Of War acoustic reprise
17. The Fool On The Hill
18. Martha My Dear / Gloriana Medieval Guitar Piece Medley
19. Your School
20. Lindiana
21. Yvonne
22. Goodtimes Coming / Feel The Sun (Long Version)
23. Angry long jam version (with Pete Townsend & Phil Collins)
24. Hey Diddle (Paul & Linda duet, Chris Thomas 1986 version)
25. Linda

Bonus hidden track : The Juggler music 1981 Theme

Disc 4:

For disc four, still in research state, the following tracks have been chosen so far;
- Man We Was Lonely (duet with Johnny Cash)
- Is it Raining in London (with Hamish Stuart)
- Return to Pepperland
- So like Candy (with Elvis Costello)
- Sweet Home Country Girl
- Cello in The Ruins
- Winter Comes

Paul would like to re-record some songs for the project, so only 22 songs from the archives could be on disc 4 plus 3 new recordings ("Tomorrow", "Waterfalls" and the last song that Linda wrote are under consideration, with a duet with James on the last), but no recordings have been made yet. 15 unknown tracks are to be added on the listing later on as the project continues.
Ik houd het voorlopig op: "Te mooi om waar te zijn", maar ik hoop natuurlijk dat ik dat mis heb .
  Redactie Frontpage donderdag 25 juni 2009 @ 08:50:39 #222
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_70348516
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 01:43 schreef webfreak het volgende:

[..]

Wat moeten we in godsnaam doen om 'm hierheen te halen?
Huilen bij Yesterday? Bordjes maken met originele leuzen als "Fan on the run"? Met het hele gezin een autistisch FabFour-verbond beginnen dat louter Beatlesshirts draagt, een magical mysterybus in de garage heeft staan en elke dag koekjes bakt in de vorm van Blue Meanies?

Seriously, wat hebben die yanks dat wij niet hebben Paul?
Ik zat op de koekjes te wachten

Maar serieus, z'n nieuwe vlam komt uit Amerika...de vorige ook...dat zal het zijn. Linda ook...maar ze was al Europees voordat het uitgevonden was.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage donderdag 25 juni 2009 @ 08:52:22 #223
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_70348550
Ziet er goed uit, die cd box!!!!

Met uitzondering van Pepperland...dat moet-ie NOOIT uitbrengen.

NOOIT!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  donderdag 25 juni 2009 @ 09:26:56 #224
139330 TNA
For the stars that shine
pi_70349258
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 08:50 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Ik zat op de koekjes te wachten
Ik ook.
pi_70353189
Dat filmpje van de remasters is zo ongeveer wat ik verwachte. En dat valt dus tegen... Een hele hoop in- en uitgezoom in (hier en daar 3D-gemaakte) foto's, heen en weer gefladder over de cover van de lp (hoe goedkoop wil je het hebben), en maar heel sporadisch wat écht filmmateriaal. En daaroverheen quotes (zullen wel uit Anthology komen). Duur: z'n 4 minuten. Niets om de stereo cd's per se voor te kopen... Alhoewel ik die alsnog vast wel ga kopen, natuurlijk... Het idee is en blijft aardig, maar veel stelt het niet voor.
pi_70361003
Het wordt op de website van Paul McCartney nu ook z'n "US Tour" genoemd. Dan maar hopen op een totale vernieuwing van z'n setlist... Hij heeft trouwens al gezegd dat hij waarschijnlijk een "Beatles oldie" uit de kast gaat trekken voor de optredens in New York. Ik denk "I'm Down", al heeft hij die (solo) al eens eerder live gespeeld. Binnen nu en een paar jaar zal hij zich vast en zeker ook wagen aan "I Want To Hold Your Hand". Hij heeft "Please Please Me" en "I'll Get You" ook gedaan, en het Amerikaanse publiek gaat uit z'n dak als hij die song zou spelen. Zelf zou ik het prachtig vinden als hij "The Night Before" eens zou spelen. Er zijn trouwens nog maar een handjevol Beatles-tracks die hij nog nooit live heeft gespeeld, een stuk of 10.

Maar ik zou al deze nummers zo inruilen voor een live-uitvoering van "The Backseat Of My Car"...
pi_70362607
Was leuk gisteren de Nacht van de Beatles vs de Stones!
pi_70363080
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 08:52 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ziet er goed uit, die cd box!!!!

Met uitzondering van Pepperland...dat moet-ie NOOIT uitbrengen.

NOOIT!
Ik vind het juist onbegrijpelijk dat hij 'em niet in 1987 heeft uitgebracht met de hele Sgt. Pepper-hype van dat jaar . Z'n meest catchy song van de jaren '80, ik vind het fantastisch, zo verslavend. Het had zo een nummer 1-hit kunnen worden, kijk maar naar het succes van de Harrison-song in dezelfde stijl "When We Was Fab", ook uit die tijd. Maar goed, ik ben dan ook grote fan van "Waterspout", "Ou Est Le Soleil" en "Pretty Little Head" en meer gehate nummers .

  Redactie Frontpage donderdag 25 juni 2009 @ 16:36:08 #229
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_70363842
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 16:17 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ik vind het juist onbegrijpelijk dat hij 'em niet in 1987 heeft uitgebracht met de hele Sgt. Pepper-hype van dat jaar . Z'n meest catchy song van de jaren '80, ik vind het fantastisch, zo verslavend. Het had zo een nummer 1-hit kunnen worden, kijk maar naar het succes van de Harrison-song in dezelfde stijl "When We Was Fab", ook uit die tijd. Maar goed, ik ben dan ook grote fan van "Waterspout", "Ou Est Le Soleil" en "Pretty Little Head" en meer gehate nummers .


Watersput, Ou, Pretty...stuk voor stuk goede nummers..maar dat je dít goed kunt vinden.

Ik mis nog PS.Love me do eigenlijk. Jammer, gemiste kans.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_70363936
Nou, de drumcomputer mag van mij verdwijnen, en de tekst mag herschreven worden. Maar die melodie is gewoon geniaal, z'n gitaarwerk fantastisch, en een gemist kans van hém om z'n laatste nummer 1-hit te scoren .
pi_70364036
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 16:03 schreef GebakkenEi het volgende:
Was leuk gisteren de Nacht van de Beatles vs de Stones!
I'm all ears. Vertel!
pi_70364746
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 16:41 schreef webfreak het volgende:

[..]

I'm all ears. Vertel!
Same here . Oh trouwens, webfreak, om hier nog even op terug te komen:
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 13:04 schreef webfreak het volgende:
[ afbeelding ]

Gisteren in Londen bovenstaande plaat gekocht. Puntgaaf vinyl. Het betreft een remix-plaat, gemaakt door McCartney en een DJ (Freelance Hellraiser). Ben nog niet in de mogelijkheid geweest hem te beluisteren, dus ben erg benieuwd. Wie heeft 'm?
Sinds de release in 2005 was ik gelijk helemaal weg van deze plaat . Toen ik hoorde over een remix-project van McCartney-songs had ik weinig verwachtingen, maar had 'em toch gelijk aangeschaft. En ik was blij verrast, want dit is gewoon een fantastisch album, en een aanrader voor iedereen. Eigenlijk is dit een klein beetje McCartney's versie van "Love", want in alle songs zitten elementen uit verschillende solo-nummers van hem. In elk nummer hoor je wel weer iets anders opduiken.

Een ietwat saai nummer als "Really Love You" ontpopt zich als een spannende floorfiller, een draak als "What's That You're Doing" wordt een spetterende dans-track, en "Darkroom" en "Temporary Secretary" lijken 25 jaar na opname eindelijk de productie gekregen te hebben die de songs meer dan 'leuk' maakt. Of wat te denken van "Rinse The Raindrops", in deze punk-versie z'n "Helter Skelter" van de 21ste eeuw! Ben benieuwd wat jij er van vond .

Ook leuk, hij is enkel op vinyl uitgebracht, en schijnt zelfs erg gelimiteerd te zijn .
pi_70382458
Misschien niet helemaal gepast om hier nu aan te denken, maar herinneren we ons het bericht van begin dit jaar nog?
quote:
Michael Jackson to leave Beatles songs to McCartney

MICHAEL JACKSON will bid to end his long feud with music legend SIR PAUL MCCARTNEY by leaving him the BEATLES back catalogue in his will, according to reports. The former pals fell out in 1985 when Jackson beat MCCartney and John Lennon's widow, Yoko Ono, in the race to snap up the rights to 200 of the Fab Four's hits.

They collaborated on 1982 single The Girl is Mine, but have barely spoken since, with MCCartney feeling he was betrayed by his friend. The 66-year-old explained his frustration in a past interview, saying, "You know what doesn't feel very good, is going on tour and paying to sing all my songs. Every time I sing Hey Jude. I've got to pay someone".

Since the purchase, Jackson merged the catalogue with music giants Sony, and created SonyATV, of which he holds a 50 per cent share. And sources claim Jackson wants to leave his stake to MCCartney or his children when he dies. An insider tells British newspaper the Daily Mirror, "Michael told his lawyers he was sad he no longer talks to Sir Paul and said he wanted to make things right."

Over Christmas (08), the 50-year-old Thriller hitmaker was forced to deny rumours he is suffering from a deadly lung condition. Jackson biographer Ian Halperin claims the star is battling emphysema, genetic illness Alpha-1 antitrypsin deficiency (A1AD) and is also losing the vision in his left eye. But Jackson's publicist has hit back insisting, "Concerning this author's allegations, we would hope in the future that legitimate media will not continue to be exploited by such an obvious attempt to promote this unauthorised 'biography.'

"The writer's wild allegations concerning Mr Jackson's health are a total fabrication. Mr. Jackson is in fine health, and finalising negotiations with a major entertainment company and television network for both a world tour and a series of specials and appearances."

http://www.contactmusic.c(...)%20mccartney_1090958
R.I.P. etc.

[ Bericht 3% gewijzigd door Aisumasen op 26-06-2009 01:35:55 ]
  vrijdag 26 juni 2009 @ 09:48:57 #234
139330 TNA
For the stars that shine
pi_70386747
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 01:29 schreef Aisumasen het volgende:
Misschien niet helemaal gepast om hier nu aan te denken, maar herinneren we ons het bericht van begin dit jaar nog?
[..]

R.I.P. etc.
Eén van de eerste dingen waar ik aan dacht toen hij was overleden
  Redactie Frontpage vrijdag 26 juni 2009 @ 09:50:35 #235
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_70386791
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 09:48 schreef TNA het volgende:

[..]

Eén van de eerste dingen waar ik aan dacht toen hij was overleden
Dito
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_70391382
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 09:48 schreef TNA het volgende:

[..]

Eén van de eerste dingen waar ik aan dacht toen hij was overleden
Hét eerste waar ik aan dacht zelfs
pi_70391548
Hier staat er ook een klein stukje over: http://www.examiner.com/x(...)-Beatles-catalog-now

Waarschijnlijk zal er een dezer dagen wel meer bekend worden wat er met de rechten gaat gebeuren, dat is toch altijd wel een hot onderwerp geweest als het om Michael Jackson gaat.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 18:16:32 #238
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_70403267
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 09:48 schreef TNA het volgende:

[..]

Eén van de eerste dingen waar ik aan dacht toen hij was overleden
Idem
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_70405196
http://www.amazon.co.uk/gp/product/images/B002BSHXJA/sr=1-1/qid=1246031049/ref=dp_image_z_0?ie=UTF8&n=229816&s=music&qid=1246031049&sr=1-1

En dan klikken . Prijzen voor de boxsets in de Nederlandse winkels zijn nog niet bepaald trouwens.
pi_70406074
Of zo (klik voor hi-res beeld):

http://i39.tinypic.com/2e1f6np.jpg
  zaterdag 27 juni 2009 @ 00:21:28 #241
159761 Arn0
Abbey Road
pi_70413878
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 20:35 schreef Aisumasen het volgende:
Maar natuurlijk! Als je de Purple Chick's deluxe-edities van de albums te pakken krijgt, heb je elke ooit op bootleg verschenen seconde van het studio-werk van The Beatles. Inclusief afgekeurde mixen, internationale mixen, complete sessies, studio-talk, oefeningen, etc. En dat is een heleboel materiaal, en dan te bedenken dat dit natuurlijk nog maar het topje van de ijsberg is van wat EMI in hun archieven heeft. Al is er zo veel mooi materiaal te vinden.
ik ben nu alle deluxe edities van Purple chick aan het binnen halen (volume 2's dan, want stereo en mono heb ik al van Ebbett) en wel interessant, die verschillende takes. Je hebt wel gelijk van dat topje van de ijsberg, want er zijn zoveel nummers zonder meerdere takes
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_70421143


[ Bericht 100% gewijzigd door belsen op 28-06-2009 13:38:02 (Warez bespreken) ]
  zaterdag 27 juni 2009 @ 14:35:58 #243
159761 Arn0
Abbey Road
pi_70423595


[ Bericht 100% gewijzigd door belsen op 28-06-2009 13:37:45 (Warez aanbieden) ]
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 14:58:42 #244
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_70424306


[ Bericht 100% gewijzigd door belsen op 28-06-2009 13:37:26 (Warez quest) ]
pi_70425414


[ Bericht 100% gewijzigd door belsen op 28-06-2009 13:37:11 (Warez bespreken) ]
Bleuh.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 15:46:02 #246
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_70425573


[ Bericht 100% gewijzigd door belsen op 28-06-2009 13:36:50 (Warez) ]
  zaterdag 27 juni 2009 @ 16:29:52 #247
159761 Arn0
Abbey Road
pi_70426698


[ Bericht 100% gewijzigd door belsen op 28-06-2009 13:36:31 (Warez) ]
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_70426949
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 00:21 schreef Arn0 het volgende:

[..]

ik ben nu alle deluxe edities van Purple chick aan het binnen halen (volume 2's dan, want stereo en mono heb ik al van Ebbett) en wel interessant, die verschillende takes. Je hebt wel gelijk van dat topje van de ijsberg, want er zijn zoveel nummers zonder meerdere takes
Op de eerste CD's staan wel de beste bronnen van elke song, vaak ook de outtakes en andere mixen . Dus zorg dat je niets mist, ook op het gebied van vele fixes die later zijn uitgebracht...

En die meerdere takes bestaan (vooral in de latere jaren) wel, maar niet alles is gelekt uit de studios .
  zaterdag 27 juni 2009 @ 16:42:34 #249
159761 Arn0
Abbey Road
pi_70427017
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 16:40 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Op de eerste CD's staan wel de beste bronnen van elke song, vaak ook de outtakes en andere mixen . Dus zorg dat je niets mist, ook op het gebied van vele fixes die later zijn uitgebracht...

En die meerdere takes bestaan (vooral in de latere jaren) wel, maar niet alles is gelekt uit de studios .
Mja, voor zover ik gezien heb ik bestaan de eerste volumes enkel uit mono en stereo versies (tot nu toe dan) en vermits ik maar 25 GB per maand kan downloaden

En van de eerste albums zijn er wel een paar nummers met een aantal takes ja, maar zo jammer dat niet alles gelekt is. Zal ooit wel gebeuren, zeker?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_70431622
Ik keek net Neil Young op Glastonbury van gisterenavond terug, en hij speelde z'n gebruikelijke versie van "A Day In The Life". Mooi om het hele publiek mee te horen zingen .
  zaterdag 27 juni 2009 @ 21:41:40 #251
159761 Arn0
Abbey Road
pi_70434890
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 19:21 schreef Aisumasen het volgende:
Ik keek net Neil Young op Glastonbury van gisterenavond terug, en hij speelde z'n gebruikelijke versie van "A Day In The Life". Mooi om het hele publiek mee te horen zingen .
Idd;
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_70435205
Dat AAAAAAAAAH na het middelstuk is ook geniaal, eigenlijk... Iedereen zingt dat mee! Het is maar zo'n kort stukje in het nummer en het wordt niet herhaald of zo, maar het is een hit op zich.

EDIT:
O, verhip, da's ook toevallig: Neil Young herhaalt het wel op het eind! Dat gepiel op die xylofoon is ook geniaal trouwens. Zelfs het weggooien van de stokjes is muziek.

[ Bericht 45% gewijzigd door hello_goodbye op 27-06-2009 22:01:46 ]
  zondag 28 juni 2009 @ 01:20:39 #253
159761 Arn0
Abbey Road
pi_70439604


[ Bericht 100% gewijzigd door belsen op 28-06-2009 13:31:21 (Warez aanbieden) ]
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 28 juni 2009 @ 02:00:38 #254
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_70440293


[ Bericht 100% gewijzigd door belsen op 28-06-2009 13:33:43 (Bespreken van warez) ]
  zondag 28 juni 2009 @ 02:02:37 #255
159761 Arn0
Abbey Road
pi_70440320


[ Bericht 50% gewijzigd door belsen op 28-06-2009 13:34:06 (Warez bespreken) ]
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Redactie Frontpage zondag 28 juni 2009 @ 10:20:25 #256
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_70442123


NEIL EN PAUL!

Damn!

Ik vind Neil's versie overigens veel mooier dan die van Paul vorig jaar.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_70442792
Wat vet
  zondag 28 juni 2009 @ 11:23:58 #258
139330 TNA
For the stars that shine
pi_70442944
quote:
Op zondag 28 juni 2009 10:20 schreef TheGrandWazoo het volgende:


NEIL EN PAUL!

Damn!

Ik vind Neil's versie overigens veel mooier dan die van Paul vorig jaar.
Ik ben niet zo weg van de versie van Neil Young, liever de breekbare stem van McCartney. Wel bizar om McCartney zonder instrument te zien staan zingen
pi_70442993


[ Bericht 100% gewijzigd door belsen op 28-06-2009 13:35:05 (Warez quest) ]
  zondag 28 juni 2009 @ 12:22:21 #260
159761 Arn0
Abbey Road
pi_70444014


[ Bericht 100% gewijzigd door belsen op 28-06-2009 13:27:48 (Warez) ]
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 28 juni 2009 @ 12:26:12 #261
139330 TNA
For the stars that shine
pi_70444097


[ Bericht 100% gewijzigd door belsen op 28-06-2009 13:26:42 (Warezquest.) ]
  zondag 28 juni 2009 @ 12:55:18 #262
159761 Arn0
Abbey Road
pi_70444733


[ Bericht 100% gewijzigd door belsen op 28-06-2009 13:27:22 (Warez) ]
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_70445036


[ Bericht 100% gewijzigd door belsen op 28-06-2009 13:34:43 (Warez quest.) ]
  Moderator zondag 28 juni 2009 @ 13:39:30 #264
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_70445675
Jongens, wat flauw, moet ik het nu hier gaan uitleggen. Dit heeft me een halfuur gekost.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  zondag 28 juni 2009 @ 13:42:15 #265
159761 Arn0
Abbey Road
pi_70445726
quote:
Op zondag 28 juni 2009 13:39 schreef belsen het volgende:
Jongens, wat flauw, moet ik het nu hier gaan uitleggen. Dit heeft me een halfuur gekost.
Oh, ik dacht dat enkel linkjes verboden waren, sorry
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Moderator zondag 28 juni 2009 @ 13:54:44 #266
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_70446014
quote:
Op zondag 28 juni 2009 13:42 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat enkel linkjes verboden waren, sorry
Ken uw klassiekers:
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:18 schreef belsen het volgende:

De huisregels van het Muziekforum

  • De algemene Fok! policy
  • Laat mensen en hun muzieksmaak in hun waarde, hou er rekening mee dat meningen verschillen
  • Gebruik argumenten, geen kotssmileys

    Besprekingen van warez (beeld- en/of geluidsbestanden die zijn vervaardigd of vermenigvuldigd zonder toestemming van de rechtmatige eigenaar) of links ernaar zien wij liever niet in ons forum.
  • Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
    pi_70446849
    Lap, ben ik weer net te laat zeker
    pi_70446924
    quote:
    Op zondag 28 juni 2009 10:20 schreef TheGrandWazoo het volgende:


    NEIL EN PAUL!

    Damn!

    Ik vind Neil's versie overigens veel mooier dan die van Paul vorig jaar.
    Vorig jaar op Roskilde de versie van Neil Young mogen horen en aanschouwen
    pi_70447090
    Wow, wat een moment moet dat zijn geweest! En grappig om te zien dat Paul zonder instrument vaak niet weet wat-ie met z'n handen moet .
    pi_70456057
    quote:
    Op zondag 28 juni 2009 14:38 schreef Aisumasen het volgende:
    Wow, wat een moment moet dat zijn geweest! En grappig om te zien dat Paul zonder instrument vaak niet weet wat-ie met z'n handen moet .
    En met zijn hele lichaam
    pi_70456631
    Haha, ja. Maar dat komt waarschijnlijk omdat-ie op de pre-party al flink aan de neut was gegaan . Ik had eigenlijk gehoopt dat hij dit jaar zélf Hard Rock Calling zou headlinen. Hopelijk eind dit jaar Europese data.
      maandag 29 juni 2009 @ 00:41:09 #272
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_70465276
    Geheel offtopic, maar post 15.000 vier ik in mijn geliefde topic
      Redactie Frontpage maandag 29 juni 2009 @ 00:47:51 #273
    95179 TheGrandWazoo
    Zelfmoord is een optie! Bazbo
    pi_70465467
    quote:
    Op maandag 29 juni 2009 00:41 schreef TNA het volgende:
    Geheel offtopic, maar post 15.000 vier ik in mijn geliefde topic
    Proficiat.
    Vieren we dan met deze alt. mix



    Het blijft de beste band ter wereld he?
    Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
    (Superworm)
    pi_70465616
    Wat er de afgelopen dagen ook geopperd is: Ja, natuurlijk blijft het de beste band ter wereld .
      Redactie Frontpage maandag 29 juni 2009 @ 00:55:47 #275
    95179 TheGrandWazoo
    Zelfmoord is een optie! Bazbo
    pi_70465681
    En zo is het:

    http://frontpage.fok.nl/column/9888/1/-Redactie:-Michael-Jackson:-een-lui-zwijn.html
    Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
    (Superworm)
    pi_70465687
    En wat ik zo mooi vind aan die versie van "You Never Give Me Your Money", zijn dat je hier veel geluiden hoort die later zijn weggemixt. Mijn favoriete moment in deze take is de uithaal van McCartney op 03:09 .
      maandag 29 juni 2009 @ 01:56:59 #277
    73930 Blinker
    Only one Go Ahead Eagles
    pi_70466993
    Wow, deze versie ken ik dus totaal niet!
    Die hadden ze in de Abbey Road LP moeten plaatsen, het is echt een geniaal nummer!
    pi_70479112
    Net het artikel gelezen van Jerry Levitan (uit een blad uit 1988), waarin hij verteld over zijn ontmoeting in Toronto met John en Yoko toen hij 14 was en een exlusief interview met hem regelde (dat je ook compleet kan lezen). Erg leuk verhaal! Een jongensdroom! Mooi interview ook nog.

    Voor de geďnteresseerden:
    http://rapidshare.com/files/249935432/I_met_the_walrus.pdf.html

    Nog weer later maakte Levitan een animatiefilm naar aanleiding van deze gebeurtenis...




    ...die werd genomineerd met een Oscar voor korte animatie.

    Valt wel op dat het interiew in het artikel niet exact de originele bandopname volgt die je in het filmpje hoort.
      maandag 29 juni 2009 @ 14:47:28 #279
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_70479168
    quote:
    Op maandag 29 juni 2009 00:47 schreef TheGrandWazoo het volgende:

    [..]

    Proficiat.
    Vieren we dan met deze alt. mix



    Het blijft de beste band ter wereld he?
    pi_70481070
    quote:
    Op maandag 29 juni 2009 01:56 schreef Blinker het volgende:
    Die hadden ze in de Abbey Road LP moeten plaatsen, het is echt een geniaal nummer!
    Mwah... het is duidelijk een eerdere oefenversie... Wat is hier genialer dan de uiteindelijke versie?
      maandag 29 juni 2009 @ 15:48:51 #281
    73930 Blinker
    Only one Go Ahead Eagles
    pi_70481479
    quote:
    Op maandag 29 juni 2009 15:38 schreef hello_goodbye het volgende:

    [..]

    Mwah... het is duidelijk een eerdere oefenversie... Wat is hier genialer dan de uiteindelijke versie?
    Sorry, drank doet wat met me
    pi_70482833
    quote:
    Op vrijdag 26 juni 2009 12:08 schreef MrBadGuy het volgende:

    [..]

    Hét eerste waar ik aan dacht zelfs
    En Paul waarschijnlijk ook...
    You think that everything's alright
    I think you might be wrong
      maandag 29 juni 2009 @ 23:54:37 #283
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_70499905
    Dat Beatles Tournament van dit jaar is ook weer veel te moeilijk. Klacht: teveel genialiteit
      dinsdag 30 juni 2009 @ 14:37:24 #284
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_70514557
    quote:
    Op maandag 29 juni 2009 23:54 schreef TNA het volgende:
    Dat Beatles Tournament van dit jaar is ook weer veel te moeilijk. Klacht: teveel genialiteit
    Idd, straks eens even alle stemmen tellen, ben benieuwd!

    I'm back, btw
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
      woensdag 1 juli 2009 @ 00:01:59 #285
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_70532849
    Beatles tournament 2009

    2de ronde van Beatles Tournament is er
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
    pi_70600476
      vrijdag 3 juli 2009 @ 10:07:35 #287
    2408 MuadDib
    Getrouwd!
    pi_70603744
    Klopt het dat de Beatles rechten nu in handen komen van moeder Jackson? En hoe erg is dat?
    In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
    Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
    Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
    Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
      vrijdag 3 juli 2009 @ 12:35:54 #288
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_70608543
    quote:
    Op vrijdag 3 juli 2009 10:07 schreef MuadDib het volgende:
    Klopt het dat de Beatles rechten nu in handen komen van moeder Jackson? En hoe erg is dat?
    Niet alles van MJ komt in de handen van de moeder lijkt me.. Ik denk dat het eerder naar Sony/ATV gaat. Zie ook:
    http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aepaK43omDjk
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
    pi_70608681
    quote:
    Op vrijdag 3 juli 2009 10:07 schreef MuadDib het volgende:
    Klopt het dat de Beatles rechten nu in handen komen van moeder Jackson? En hoe erg is dat?
    De publishing rights van de Beatles zijn voor 50% in handen van Sony en voor 50% komen ze in de handen van de erven van Michael Jackson (een trust voor zijn moeder en kinderen) als ik het goed begrepen heb. Hoe erg het is? Waarschijnlijk veranderd er helemaal niks mee.

    Het is trouwens niet zo dat Paul McCartney niks verdient aan de Beatles. Als co-schrijver van de meeste nummers krijgt hij (samen met Yoko Ono) hetzelfde bedrag als de publisher, plus hij krijgt een bedrag omdat hij uitvoerend artiest is. Het is dus niet zo dat ze alle rechten en inkomsten van de Beatles bezitten, alleen de publishing rights van de meeste nummers.
      vrijdag 3 juli 2009 @ 12:48:56 #290
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_70608932
    quote:
    Op vrijdag 3 juli 2009 12:40 schreef MrBadGuy het volgende:
    Het is trouwens niet zo dat Paul McCartney niks verdient aan de Beatles. Als co-schrijver van de meeste nummers krijgt hij (samen met Yoko Ono) hetzelfde bedrag als de publisher, plus hij krijgt een bedrag omdat hij uitvoerend artiest is. Het is dus niet zo dat ze alle rechten en inkomsten van de Beatles bezitten, alleen de publishing rights van de meeste nummers.
    Maar Paul zei wel in een interview dat het 'zeer deed' als hij een bedrag moest betalen elke keer dat hij Hey Jude live speelt.
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
    pi_70609336
    quote:
    Op vrijdag 3 juli 2009 12:48 schreef Arn0 het volgende:

    [..]

    Maar Paul zei wel in een interview dat het 'zeer deed' als hij een bedrag moest betalen elke keer dat hij Hey Jude live speelt.
    Hij moet dan idd wel een bedrag betalen aan de publisher. Maar als bijvoorbeeld iemand anders een nummer covert, of als het op de radio wordt gedraait, dan krijgt McCartney daarvoor ook een bedrag.
    pi_70609900
    quote:
    Op maandag 29 juni 2009 00:56 schreef Aisumasen het volgende:
    En wat ik zo mooi vind aan die versie van "You Never Give Me Your Money", zijn dat je hier veel geluiden hoort die later zijn weggemixt. Mijn favoriete moment in deze take is de uithaal van McCartney op 03:09 .
    Heerlijke dat je ook orgel-gedeeltes hoort op deze versie. Had best wat van mij ingemogen

    En de gitaarsolo's op 't einde slaan toch echt alles
    pi_70609915
    Deeltje alweer bijna vol
    pi_70612310
    En Jackson was ook niet in bezit van álle Beatles-nummers. Sowieso niet van de songs van Ringo en George, maar zelfs niet van alle Lennon/McCartney-nummers. Wel van het grootste gedeelte, maar goed. . En Sony/ATV is al een paar jaar 100% eigenaar van die rechten, aangezien Jackson in de schulden zat en het niet meer kon betalen.
    pi_70639363
    quote:
    Op vrijdag 3 juli 2009 14:22 schreef Aisumasen het volgende:
    En Jackson was ook niet in bezit van álle Beatles-nummers. Sowieso niet van de songs van Ringo en George, maar zelfs niet van alle Lennon/McCartney-nummers. Wel van het grootste gedeelte, maar goed. . En Sony/ATV is al een paar jaar 100% eigenaar van die rechten, aangezien Jackson in de schulden zat en het niet meer kon betalen.
    Sony/ATV is idd de eigenaar sinds ATV publishing en Sony publishing gefuseerd zijn, maar naar mijn weten is Michael Jackson nog wel steeds 50% eigenaar van Sony/ATV. Hij heeft wel een gedeelte als onderpand voor een lening gebruikt en naar weten heeft Sony ook een optie om de helft van MJ zijn aandeel te kopen (dus 25% van het totaal).

    Het pensioenfonds ABP heeft trouwens al belangstelling getoond in de rechten van de Beatles:
    quote:
    ABP wil volgens zijn woordvoerder ook de rechten kopen op de collectie Beatles-muziek die Michael Jackson bezat, als zijn familie die zou willen verkopen. ‘We zijn altijd geďnteresseerd in interessante investeringen. De muziek van The Beatles behoort natuurlijk tot de mooiste ter wereld.’
    Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)n_lucratief_voor_ABP
      zaterdag 4 juli 2009 @ 13:58:53 #296
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_70640480
    Ik las idd nu dat zijn aandelen naar zijn kinderen gingen in een soort familiefonds.
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
    pi_70640879
    Zin in even lachen?

    Bij deze de pijzen voor de boxsets op bol.com:

    Stereo 279,99
    Mono 319,99

    Whahahahahaha! HAAAAAHAHAHAHAHAH!



    Als je alles los koopt (stereo dus) bij play.com, ben je 194,86 kwijt, incl. verzendkosten. En bij cd-wow 178,86 (geen idee of daar dan nog weer verzendkosten bijkomen). Vervelende is alleen dat ik die mono-box wil... Maar die is dus stukken duurder, terwijl er minder cd's in zitten. En het artwork in feite ook nog eens simpeler is (alhoewel wel leuker, denk ik, omdat het echt replica's zijn).

    Het wordt al met al nog even afwachten wat en waar ik een en ander ga kopen...!
    pi_70641727
    quote:
    Op zaterdag 4 juli 2009 14:18 schreef hello_goodbye het volgende:
    Zin in even lachen?

    Bij deze de pijzen voor de boxsets op bol.com:

    Stereo 279,99
    Mono 319,99

    Whahahahahaha! HAAAAAHAHAHAHAHAH!



    Als je alles los koopt (stereo dus) bij play.com, ben je 194,86 kwijt, incl. verzendkosten. En bij cd-wow 178,86 (geen idee of daar dan nog weer verzendkosten bijkomen). Vervelende is alleen dat ik die mono-box wil... Maar die is dus stukken duurder, terwijl er minder cd's in zitten. En het artwork in feite ook nog eens simpeler is (alhoewel wel leuker, denk ik, omdat het echt replica's zijn).

    Het wordt al met al nog even afwachten wat en waar ik een en ander ga kopen...!
    Ja, belachelijk. Er zit sowieso weinig extra's in die box toch??
    Ik denk dat ik voorlopig toch even afzie van de aanschaf van beide boxen tegelijk... Maar wat ga ik dan wel kopen? De monobox en dan de missende cd's los? Of alleen de stereo-box? Hmpf... Moeilijk.
    pi_70648288
    quote:
    Op zaterdag 4 juli 2009 14:57 schreef webfreak het volgende:

    [..]

    Ja, belachelijk. Er zit sowieso weinig extra's in die box toch??
    In de stereo box zit als extra een dvd met alle docu's die ook al op de cd's staan... En ja, dan heb je de doos zelf, natuurlijk. Da's alles... In de mono box zit helemaal niets extra's: alleen mono cd's met replica's van het originele artwork...
    pi_70649369
    quote:
    Op zaterdag 4 juli 2009 14:18 schreef hello_goodbye het volgende:
    Zin in even lachen?

    Bij deze de pijzen voor de boxsets op bol.com:

    Stereo 279,99
    Mono 319,99

    Whahahahahaha! HAAAAAHAHAHAHAHAH!
    Dan is Amazon.co.uk toch een stuk beter:

    Stereo: 159,98 pond/¤ 186,94
    Mono: 199,98 pond/¤ 233,67

    Scheelt behoorlijk, al blijft de mono wel erg duur vergeleken met de stereo.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')