Ja en?quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:28 schreef Ofyles2 het volgende:
Aanstaande december mag ik naar Groningen!
Je mag het nu al hoor, of houden ze je ergens tegen nu?quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:28 schreef Ofyles2 het volgende:
Aanstaande december mag ik naar Groningen!
Wel riepen ze om in de trein waar ik in zat station Breukelen zo vaak stopt er niet een IC.quote:Op woensdag 25 maart 2009 13:11 schreef knars het volgende:
dat kopmaken in Breukelen was overigens helemaal niet zo spectaculair. Had op zich ook niet verwacht dat er 10 bakken VIRM op dat rangeerspoortje zouden keren, maar dat er gewoon een stop op het station avn zou worden gemaakt vond ik wel teleurstellend. Had toch iets exclusievers verwacht
Netjes hoor. Maar vind deze dan toch iets duidelijker: ( )quote:Op woensdag 25 maart 2009 15:47 schreef James1988 het volgende:
Net gezien te 's-Hertogenbosch. Foto is niet al te best, maar 't is duidelijk zat:
[ afbeelding ]
Nee, Het Glazen Huis komt namelijk daar.quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je mag het nu al hoor, of houden ze je ergens tegen nu?
Hij weer nice ja, wel zat er bij mij eerst een irri banner op vastgeplaktquote:Op woensdag 25 maart 2009 18:03 schreef James1988 het volgende:
Ja, logisch - jij hebt een goede camera. Ik moest me behelpen met een X1.
Toffe foto!
Ook met mindere 'goede' camera's kan je mooie foto's maken, het is de fotograaf die de foto maakt, niet de camera Als ik vragen mag, wat voor cam heb je ?quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:03 schreef James1988 het volgende:
Ja, logisch - jij hebt een goede camera. Ik moest me behelpen met een X1.
Toffe foto!
Hebben die dingen geen zandstrooier eigenlijk?quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Misschien was de Mcn de handrem van de trein ook wel vergeten?
Sta je nog steeds op Gouda jij?quote:
Misschien steun ik je in deze kruistocht.quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
In zijn eindeloze wijsheid vond Vingerverf Reizigersirritatie BV (Uw Vakman) het in de gierende avondspits belangrijker om een sleepje oude steentjes dwars door Utrecht centraal te sturen dan een op tijd rijdende IC te behoeden voor een volstrekt onnodige +8 krijg een bobbel aan je kont en ga DOOOOOOOOODT grafkotsrail
Klinkt aannemelijkquote:Op woensdag 25 maart 2009 19:19 schreef DaMart het volgende:
Volgens Somda komt volgende week de eerste V250 naar Nederland... ze hebben het over 30/31 maart, maar ik mag toch hopen dat het een grapje voor een dag later is .
Dat zei iemand 2 weken geleden ook al voor de week daarop. En iemand anders zij dit vorige week ook weer betreffende deze week. En iets gebeurt... Nee dus...quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:19 schreef DaMart het volgende:
Volgens Somda komt volgende week de eerste V250 naar Nederland... ze hebben het over 30/31 maart, maar ik mag toch hopen dat het een grapje voor een dag later is .
Er stond genoeg materieel stil vanmiddag, alleen dan wel in Utrecht. Zie dat maar eens in Woerden of Leiden te krijgen nu.quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:09 schreef DaMart het volgende:
En toch weet men het bij de NS te presteren om onvoldoende materieel voor de 8800 (Woerden-Leiden) paraat te hebben, waardoor er treinen uitvallen .
Nope, met auto naar huis.quote:
Boe hoe jij bent zieligerquote:Op woensdag 25 maart 2009 19:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nope, met auto naar huis.
Ik had vanmorgen veel meer vertraging dan jij, dus niet zo huiliën.
We gaan er eens goed voor zittenquote:Op woensdag 25 maart 2009 19:33 schreef sander89 het volgende:
Vandaag in The Copenhagen Post:
DSB ‘no longer believes in’ IC4
Zal dit dan het einde van AnsaldoBreda betekenen?
Dag V250
Het wordt een makje om die deadline te missenquote:
Deze foto is gemaakt met een mobiele telefoon - de Sony Ericsson Xperia X1.quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:24 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ook met mindere 'goede' camera's kan je mooie foto's maken, het is de fotograaf die de foto maakt, niet de camera Als ik vragen mag, wat voor cam heb je ?
Via Amsterdam/Schiphol was Leiden nog wel bereikbaar geweest, lijkt me. En staat er in Den Haag ook niet e.e.a. stil nu?quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:32 schreef ReisT het volgende:
[..]
Er stond genoeg materieel stil vanmiddag, alleen dan wel in Utrecht. Zie dat maar eens in Woerden of Leiden te krijgen nu.
quote:
Wat zeuren ze dan, ze hebben er al een.quote:Currently, one IC4 train operates Monday through Thursday between Aalborg, Aarhus and Copenhagen.
Miljardquote:Op woensdag 25 maart 2009 21:14 schreef De_Hertog het volgende:
Overigens ben ik heel benieuwd hoeveel ze van die 3,5 miljoen kroon terug gaan zien als ze daadwerkelijk de order annuleren..
Nog erger. Ik ben bang dat ze kunnen fluiten naar dat geld..quote:
Bedoel je de rijdraad, dus waar de pantograaf langs sleept?quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:15 schreef Nightshadow het volgende:
Een vraagje he:
In Berlijn hebben ze een bovenleiding van staal. Wat is daar nou het voordeel van? En wat zijn de nadelen?
Ik kan mij voorstellen dat het staal onderhoudsvriendelijk is en duur zal zijn om op te hangen. Maar zitten er nog meer voor- of nadelen aan?
Dat denk ik ook. En als ze DAN NOG besluiten dat het beter is om de boel af te blazen, dan is het ergens toch wel heel erg veel te ver gegaan, denk je niet? Droevig evengoed van omgerekend 470 miljoen euro Deens belastinggeld.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nog erger. Ik ben bang dat ze kunnen fluiten naar dat geld..
Dat ligt natuurlijk een beetje aan het afgesproken contracttype. Maar in het geval van lump sum zijn ze inderdaad de hele boel kwijtquote:Op woensdag 25 maart 2009 21:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nog erger. Ik ben bang dat ze kunnen fluiten naar dat geld..
Ik heb het niet van het begin gevolgd, maar zoveel was me al duidelijk ja. Ik lees nu ook dat een deel van het probleem komt doordat een groot deel van het net nog zonder waslijn zit, daarom moeten ze specifiek ontworpen treinen hebben en dat is minder makkelijk. Als het project inderdaad mislukt gaan ze verder met de elektrificatie, dus dan is er ook voor de Denen nog iets goeds uit gekomen...quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. En als ze DAN NOG besluiten dat het beter is om de boel af te blazen, dan is het ergens toch wel heel erg veel te ver gegaan, dank je niet?
Als Ansaldo na het annuleren failliet gaat, en die kans lijkt me vrij groot, is het waarschijnlijk redelijk lastig dat geld terug te zien, ongeacht het contract.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:23 schreef SNArky het volgende:
[..]
Dat ligt natuurlijk een beetje aan het afgesproken contracttype. Maar in het geval van lump sum zijn ze inderdaad de hele boel kwijt
In dat geval wordt de Deense staat toch ook gewoon een schuldeiser?quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:26 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Als Ansaldo na het annuleren failliet gaat, en die kans lijkt me vrij groot, is het waarschijnlijk redelijk lastig dat geld terug te zien, ongeacht het contract.
Nederland is gewoon klakkeloos gegaan voor de pipo die het een kwartje goedkoper beweerde te kunnen doen. Punt. Zit niet eens een ontsnappingsclausule in het contract. Vandaar dat we nu alle hoop moeten vestigen op de Denen die de boel de nek om draaien. Omdat we ZELF zo dom waren om blind een "doe maar, komt wel goed" contract af te sluiten met die spaghettineukers.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:25 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik heb het niet van het begin gevolgd, maar zoveel was me al duidelijk ja. Ik lees nu ook dat een deel van het probleem komt doordat een groot deel van het net nog zonder waslijn zit, daarom moeten ze specifiek ontworpen treinen hebben en dat is minder makkelijk. Als het project inderdaad mislukt gaan ze verder met de elektrificatie, dus dan is er ook voor de Denen nog iets goeds uit gekomen...
Bij de NS is het meer de wens om altijd iets unieks te hebben volgens mij, dus dat is meer een eigen-schuld-gevalletje dan
Waarschijnlijk wel, maar van een kale kip is het lastig plukken hequote:Op woensdag 25 maart 2009 21:27 schreef SNArky het volgende:
[..]
In dat geval wordt de Deense staat toch ook gewoon een schuldeiser?
Dat is niet zozeer de schuld van de Nederlandse mentaliteit van het voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten, dat is een inherente fout in het tendersysteem voor dit soort projecten.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nederland is gewoon klakkeloos gegaan voor de pipo die het een kwartje goedkoper beweerde te kunnen doen. Punt. Zit niet eens een ontsnappingsclausule in het contract. Vandaar dat we nu alle hoop moeten vestigen op de Denen die de boel de nek om draaien. Omdat we ZELF zo dom waren om blind een "doe maar, komt wel goed" contract af te sluiten met die spaghettineukers.
Jaquote:Op woensdag 25 maart 2009 21:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bedoel je de rijdraad, dus waar de pantograaf langs sleept?
Nou dat weet ik niet. Zeker bij dit soort megaprojecten lijkt het me toch vrij standaard om een clausule in je contract op te nemen dat je er vanaf kunt bij wanprestatie van 1 van beide kanten. Toch?quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:29 schreef SNArky het volgende:
[..]
Dat is niet zozeer de schuld van de Nederlandse mentaliteit van het voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten, dat is een inherente fout in het tendersysteem voor dit soort projecten.
Tsja. Ik heb van m'n moeder altijd geleerd 'goedkoop is duurkoop' en ik snap niet zo waarom dat principe bij aanbestedingen ineens overboord gegooid is. Eigenlijk moeten ze gewoon voor de een-na-goedkoopste optie gaan..quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat weet ik niet. Zeker bij dit soort megaprojecten lijkt het me toch vrij standaard om een clausule in je contract op te nemen dat je er vanaf kunt bij wanprestatie van 1 van beide kanten. Toch?
Ha, da's stroomrail! Bestaat uit een aluminium profiel waarin een koperen rijdraad getrokken (geklemd) is. Door de stijfheid van het profiel hoef je geen draagkabel met hangdraden te bouwen, wat een laag systeem oplevert (handig in tunnels). Is in Nederland ook wel aanwezig op sommige stukken.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:33 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Ja
[ afbeelding ]
(C)Railtrack.web-log.nl
Ah okee, bedankt... Gewoon puur voor minder hoogtequote:Op woensdag 25 maart 2009 21:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ha, da's stroomrail! Bestaat uit een aluminium profiel waarin een koperen rijdraad getrokken (geklemd) is. Door de stijfheid van het profiel hoef je geen draagkabel met hangdraden te bouwen, wat een laag systeem oplevert (handig in tunnels). Is in Nederland ook wel aanwezig op sommige stukken.
quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:48 schreef Duvel het volgende:
Het staat of valt met het PVE, dat blijkt.
Dit bedoel je?quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:15 schreef Nightshadow het volgende:
Een vraagje he:
In Berlijn hebben ze een bovenleiding van staal. Wat is daar nou het voordeel van? En wat zijn de nadelen?
Ik kan mij voorstellen dat het staal onderhoudsvriendelijk is en duur zal zijn om op te hangen. Maar zitten er nog meer voor- of nadelen aan?
Nu ben ik benieuwd waar zal wel ergens in een tunnel zijn waardoor het niet opvalt?quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is in Nederland ook wel aanwezig op sommige stukken.
Bij foute specificatie van de kant van de universiteit is dat niet de fout van het meubilair bedrijf. Universiteit heeft immers getekend voor akkoord.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:51 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Mja. Maar ik kan me voorstellen dat het bij iets als een trein of meubilair voor een compleet kantoorgebouw of zo erg lastig is om een geheel compleet PVE te maken. Zeker als dat wordt gedaan door mensen die niet eens de eindgebruiker zijn zoals bij dat meubilair.
Natuurlijk. De verantwoordelijke persoon werkt er ook al niet meer, geloof ik. Maar mijn punt is meer dat het gewoon heel vaak gebeurd dat er met kleine, of soms grotere, zaken geen rekening wordt gehouden.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:02 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Bij foute specificatie van de kant van de universiteit is dat niet de fout van het meubilair bedrijf. Universiteit heeft immers getekend voor akkoord.
Ik ken de aanbestedingsprocedure natuurlijk niet, maar het lijkt me dat je ook daaraan voorwaarden kunt stellen in je aanbesteding. Als je dat niet gedaan hebt ben je inderdaad overgeleverd aan de voorwaarden van de Aldi onder de materieelfabrikanten..quote:Wat ik nu uit het AnsaldoBreda verhaal begrijp is, dat omdat NS-HiSpeed in principe van de overheid is (1,4 % van Frankrijk zelfs ) en de overheid volgens de EU in dat geval voor de 'economisch' meest interessante aanbieding (tender) moet gaan, dat ze bij voorbaat genaait kunnen zijn. Want economisch interessante aanbiedingen kunnen natuurlijk wel veel claimen op gebied van levertermijn, maar in het geval dat dat niet waar wordt ben je toch afhankelijk van de clausules waar in staat gespecifierd wat te doen bij niet nakomen van leveringsvoorwaarden. Iemand de leveringsvoorwaarden van Ansaldo bij de hand?
Doordat zulke dingen vaak in 'hogere segmenten' plaatsvinden die vooral in logge organisaties de ins en outs in onderliggende segmenten niet kennen loop je tegen zulke dingen aan. Echter moet er wel onderzoek gedaan worden naar welke producten geleverd moeten worden, zodat je inderdaad niet tegen meubilair waarin kantoorartikelen niet passen aanloopt. Vooraf had een onderzoeksteam moeten bepalen welke producten voor de inrichting geschikt waren.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:08 schreef De_Hertog het volgende:
Overigens had de universiteit hetzelfde probleem, het was veel makkelijker geweest als iedere afdeling gewoon kon kopen wat ze nodig hadden, maar ja, dat mocht natuurlijk niet..
Bijvoorbeeld. Maar echt, het niveau waarop dingen mis kunnen gaan is verbazingwekkend. Zo werden er vier verschillende soorten tafels geleverd, en één van die tafels had poten met een soort beschermingsring er om heen. Daardoor konden die tafels niet fatsoenlijk tegen elkaar schuiven, waardoor er in sommige ruimtes nu gaten in de vergadertafels zitten. Je moet letterlijk aan alles denken...quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:21 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Doordat zulke dingen vaak in 'hogere segmenten' plaatsvinden die vooral in logge organisaties de ins en outs in onderliggende segmenten niet kennen loop je tegen zulke dingen aan. Echter moet er wel onderzoek gedaan worden naar welke producten geleverd moeten worden, zodat je inderdaad niet tegen meubilair waarin kantoorartikelen niet passen aanloopt. Vooraf had een onderzoeksteam moeten bepalen welke producten voor de inrichting geschikt waren.
Klopt, zowel qua oplossing als qua scopequote:Als je afdelingen dat zelf laat doen loop je (op een paar afdelingen na) ook nog wel tegen het zelfde probleem aan, omdat veel mensen toch over zulke 'futiliteiten' heen kijken
Oplossing is om een selectie producten aan te bieden aan afdelingen, evt met een budget om het eerlijk te houden. Maar dit verder buiten de scope van el treinentopicu.
Als ik op http://en.wikipedia.org/wiki/Ansaldobreda kijk is Denemarken niet het enige probleem: in Marokko, Noorwegen en Zweden waren er ook technische problemen en in ieder geval in Noorwegen is flinke kritiek op het bedrijf geweest. Daar speelde dit in de periode '99 - 2004.quote:Overigens vind ik leverbetrouwbaarheid niet een kleine zaak. Maar om hier een lijn in te trekken gaat lastig aangezien een bedrijf dat treinen bouwt minder vaak levert dan een meubilairbedrijf bijvoorbeeld.
Wat dan weer wel zo is, is dat de leverbetrouwbaarheid over een lange periode voor een Siemens waarschijnlijk hoger ligt t.o.v. een AnsaldoBreda (ik weet niet hoe lang zij al treinen maken) en wanneer deze order in productie is genomen (met het oog op de levering van 2003 aan Denemarken die al helemaal in de fout was gelopen). Maar dit punt had m.i. wel veel zwaarder in overweging kunnen worden genomen bij het aangaan van deze order.
Leuke foto, snel gevonden ook. Ooit eerder geweest toevallig?quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:34 schreef Socios het volgende:
En zo zag het er vroeger uit.
[ afbeelding ]
Toen had men daar nog twee perrons en twee sporen. Aan het bruggetje op een foto boven is nog de ruimte te zien waar het tweede spoor geleden heeft.
Dan is het wel belachelijk dat de mensen die de order bij Ansaldobreda hebben geplaatst daar niet naar gekeken hebben, of de instantie die alsnog heeft geforceerd de order bij Ansaldobreda te plaatsen dat over het hoofd heeft gezien. (Al zul je zien dat zo één comissie alleen kijkt naar het bedrag onderaan de papieren )quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:34 schreef De_Hertog het volgende:
Als ik op http://en.wikipedia.org/wiki/Ansaldobreda kijk is Denemarken niet het enige probleem: in Marokko, Noorwegen en Zweden waren er ook technische problemen en in ieder geval in Noorwegen is flinke kritiek op het bedrijf geweest. Daar speelde dit in de periode '99 - 2004.
Dat vogelbekdier is in 2004 besteld, dus ze hadden het inderdaad kunnen weten.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:48 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Dan is het wel belachelijk dat de mensen die de order bij Ansaldobreda hebben geplaatst daar niet naar gekeken hebben, of de instantie die alsnog heeft geforceerd de order bij Ansaldobreda te plaatsen dat over het hoofd heeft gezien. (Al zul je zien dat zo één comissie alleen kijkt naar het bedrag onderaan de papieren )
Ik kan het aanraden. Beste kleine station van Engeland hequote:Op woensdag 25 maart 2009 22:49 schreef Socios het volgende:
Mooie reportage over dat Engelse plaatsje! Wel eens met de trein door Engeland geweest, niet door Buxted tho.
DSB has also in October 2008 ordered 45 new double-decker diesel trains from Bombardier[4], to be delivered starting in the end of 2009.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Maar echt, het niveau waarop dingen mis kunnen gaan is verbazingwekkend. Zo werden er vier verschillende soorten tafels geleverd, en één van die tafels had poten met een soort beschermingsring er om heen. Daardoor konden die tafels niet fatsoenlijk tegen elkaar schuiven, waardoor er in sommige ruimtes nu gaten in de vergadertafels zitten. Je moet letterlijk aan alles denken...
[..]
Klopt, zowel qua oplossing als qua scope
[..]
Als ik op http://en.wikipedia.org/wiki/Ansaldobreda kijk is Denemarken niet het enige probleem: in Marokko, Noorwegen en Zweden waren er ook technische problemen en in ieder geval in Noorwegen is flinke kritiek op het bedrijf geweest. Daar speelde dit in de periode '99 - 2004.
Leuk staaltje spoorweg, helaas vernield door de Beeching Axe.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:41 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Leuke foto, snel gevonden ook. Ooit eerder geweest toevallig?
Even verder gezocht, in 1910 zag het er zo uit:
[ afbeelding ]
en in 1977 zo:
[ afbeelding ]
Even lokaal gehost ivm hotlinking
Inmiddels is het tweede perron en perronspoor dus geheel weg. Overigens vond ik de hele lijn, tot London in zicht kwam, een leuke rit. Ga ik ooit nog een keer doen als het weer wat beter is.
Dan weet ik meteen waar Legoland Duisburg zijn inspiratie vandaan gehaald heeft voor het miniland aldaar, zonbeetje alle bijzonderheidjes die je hierboven vermeld vind je daar ook, en natuurlijk ook een grote lego spoortrein, schaal Half 0.quote:Op donderdag 26 maart 2009 01:31 schreef Socios het volgende:
Dat ziet er vet uit daar in Hamburg.
Nou ja, vernield.. Er ligt nog spoor, er rijden nog treinen, en er leken nog redelijk wat stations te zijn. Daar valt het nog mee dus, er zijn erger getroffen trajecten..quote:Op donderdag 26 maart 2009 00:14 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Leuk staaltje spoorweg, helaas vernield door de Beeching Axe.
Niet specifiek die, maar ze hebben er wel een renaissance-Schloss en een paar grote stationsgebouwen gebouwd.quote:Op donderdag 26 maart 2009 07:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Stond deze er ook?
[ afbeelding ]
Dat doet mij onbewust denken aan "Dieseltractie bij ACTS. Hoe lang nog!"quote:
quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat doet mij onbewust denken aan "Dieseltractie bij ACTS. Hoe lang nog!"
quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:23 schreef Guard het volgende:
Fokke en Sukke
maken geen vrienden in PTA
[ afbeelding ]
Bijzonder perspectief!quote:
Op sommige lijnen heb je weinig keuze. Ik zag vandaag persoonlijk het mooiste materiaal ICK, heerlijk in de spits en buiten de spits helemaal geweldig .quote:
Had ik afgelopen maandag ook nog. Eerste 'spits' trein Maastricht - Schiphol. Tot Roermond lekker eigen coupetje. Heerlijk.quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:46 schreef Brembo het volgende:
[..]
Op sommige lijnen heb je weinig keuze. Ik zag vandaag persoonlijk het mooiste materiaal ICK, heerlijk in de spits en buiten de spits helemaal geweldig .
Ja maar dat vind ik Arhem wel een vreemde stuiptrekking..quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:14 schreef Guppyfriend het volgende:
* Guppy is weer het land in ge-Thalyst
met een behoorlijke omweg ook nog, want de bedoeling was Parijs-Rotterdam-Utrecht-Arnhem, maar het werd Parijs-Schiphol-Arnhem. er schijnt tussen Rotterdam en Utrecht een goederentrein naast het spoor te liggen?
Mja, als je daar woont, dan moet je toch wel min of meer daar heen zien te komen, niewaar?quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja maar dat vind ik Arhem wel een vreemde stuiptrekking..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |