Er zat echt maar 1 banaantje in. Het stikte wel van de walnotenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:03 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Zat er echt maar 1 chocolaatje in?
Dan heb ik waarschijnlijk de rest opgegeten en hem weer op de band gezet.
Nee geintje, het lijkt me wel raar omdat er constant word gekeken of het ijs goed is. En dan meen ik ook echt constant.
quote:Op maandag 16 februari 2009 12:53 schreef McFarmer het volgende:
Tijd geleden een potje doperwten van o'lacy:
[ afbeelding ]
tegoedbon gehad van o'lacy van ¤ 2,50.. hiermee niet akkoord gegaan
consumentenbond heeft nog niet gereageerd
GETVER wat zijn al die groene bolletjes om je garnaal heen?quote:Op maandag 16 februari 2009 12:53 schreef McFarmer het volgende:
Tijd geleden een potje doperwten van o'lacy:
tegoedbon gehad van o'lacy van ¤ 2,50.. hiermee niet akkoord gegaan
consumentenbond heeft nog niet gereageerd
Ziet er inderdaad echt niet uit als doperwten .quote:Op woensdag 18 februari 2009 00:22 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
GETVER wat zijn al die groene bolletjes om je garnaal heen?
whahaha ik ook, zal me benieuwen of ze er nou nog steeds intrappen, FOK! doet dit nu toch al dik 4 jaar toch?quote:Op woensdag 18 februari 2009 09:40 schreef moby92 het volgende:
Net een beetje rond gemaild naar Friesche Vlag, Ben & Jerry's en Bolletje. Ben benieuwd wat het resultaat is. Wherters pak ik ook nog even mee.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 00:22 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
GETVER wat zijn al die groene bolletjes om je garnaal heen?
Maar wel alsnog te weinig soepballen...quote:Op zondag 15 februari 2009 18:30 schreef RijstNatie het volgende:
Wie heeft wel eens een klacht ingediend over een bepaald product, waarna je een hele zooi gratis kreeg
Ik had laatst een klacht over te weinig soepballen van unox soep, kreeg toen 6 blikke gratis
Ik werk zelf op een brouwerij en dit samen met rommel in de flesjes zijn klachten die wel eens voorkomen. Die 25 cl flessen zijn jupiler flessen. En het is smerig als je ziet wat mensen allemaal in lege flessen stoppen. Zelfs de beste spoelmachine krijgt nooit 100% van alle flesjes 100% schoon. Van stoffen zakdoeken tot tampons etc.quote:Op zondag 15 februari 2009 19:30 schreef djkoelkast het volgende:
Alfa. Klacht: 1 flesje bier was 25cl ipv 33 (fysiek kleiner flesje). Resultaat: 1 nieuw flesje bier via pakketpost
gatverdamme waarom stopt iemand in godsnaam tampons in bierflesjesquote:Op woensdag 18 februari 2009 14:02 schreef huize het volgende:
[..]
Ik werk zelf op een brouwerij en dit samen met rommel in de flesjes zijn klachten die wel eens voorkomen. Die 25 cl flessen zijn jupiler flessen. En het is smerig als je ziet wat mensen allemaal in lege flessen stoppen. Zelfs de beste spoelmachine krijgt nooit 100% van alle flesjes 100% schoon. Van stoffen zakdoeken tot tampons etc.
Gadverdamme Waarom dat vertellen en iedereen daarover na laten denken tijdens het drinken van een biertjequote:Op woensdag 18 februari 2009 14:05 schreef Qwea het volgende:
[..]
gatverdamme waarom stopt iemand in godsnaam tampons in bierflesjes
en dan ook echt gebruikte tampons ?quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:09 schreef huize het volgende:
Geen flauw idee maar ik heb het zien voorbij komen. Weet niet of het vaak gebeurd sta nmlk alleen bij uitzondering bij de vullerij te helpen.
Normaliter worden deze flessen er door een zogenaamde inspector uitgevist maar die dingen hebben ook hun defecte/onderhouds dagen. Dus dan gaat er wel eens een flesje door met een propje of een kroonkurk op de bodem. Grote dingen (zoals een tampon) worden vrijwel altijd gespot door 1 van de inspectors op de hele lijn.
je had onder het mailtje dat je naar lays stuurde heel nutteloos je eigen huis adres gezet?quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:19 schreef larry_flynt het volgende:
Ooit een grote doos met chips van de Lays gehad.
Had een mailtje gestuurd of ze soms de smaak van de chips, sour cream, hadden veranderd. het smaakte plotseling heel anders.
En toen kreeg ik een hele doos met rotzooi.
Weet ik eigenlijk niet meerquote:Op woensdag 18 februari 2009 15:34 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
je had onder het mailtje dat je naar lays stuurde heel nutteloos je eigen huis adres gezet?
Hoe weet je hoe Dreft smaakt? Ooit eens jouw afwassop opgedronken?quote:Op zondag 15 februari 2009 19:20 schreef PeRi het volgende:
[..]
Ja! Naar Dreft ja !! Ik vind het dus nog steeds niet lekker, maar flessen waaruit die ik na die eerste keer dronk, smaakten dus echt niet zo erg naar Dreft, wel een raar smaakje maar niet zo erg als toen.
Ik ga het proberen met Ferrero Rocher, wormen erin stoppen en retour sturen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:44 schreef Qwea het volgende:
lays kun je niet mailen alleen maar schrijven zie ik
gaarne dan een doosje naar mij op sturenquote:Op woensdag 18 februari 2009 16:54 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Ik ga het proberen met Ferrero Rocher, wormen erin stoppen en retour sturen.
Wie weet krijg ik een vrachtlading met Ferrero Rocher chocolade.
pringles welquote:Op woensdag 18 februari 2009 16:44 schreef Qwea het volgende:
lays kun je niet mailen alleen maar schrijven zie ik
das dan weer jammer, misbruik maken van de situatie.quote:Op woensdag 18 februari 2009 18:47 schreef mrPanerai het volgende:
.maar ik wou wel eens testen hoe klantvriendelijk ze waren een aangezien het gewoon per post was verstuurd heb ik een maand later een nieuwe mail gestuurd met de melding dat er nog niks was aangekomen...Daags nadien stond UPS met 3 onderbroeken en 2 T-shirts aan de deur. Klasse service hoor.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:10 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
das dan weer slim, gebruik maken van de situatie.
gisteren al gedaanquote:
Fo Real?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:04 schreef Nowak het volgende:
Ik heb een keer een mail gestuurd dat ik elke keer bij het zien van de Werthers Origional reclame moest huilen omdat ik dan weer moest denken aan mijn overleden opa. 5 zakken gekregen. Reclamespotje komt echter nog steeds soms langs.
Jammer dat er zoveel misbruik van gemaakt wordtquote:Op woensdag 18 februari 2009 23:13 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Ik ga ook maar wat verzinnen dan
Boeie, ze raken geen klanten kwijt en het is ook nog een soort van reclame.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:19 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Jammer dat er zoveel misbruik van gemaakt wordt
Maar echt he, 1 flesje bier opsturen is behoorlijk duur. Hadden ze me beter een gratis krat tegoedbon kunnen geven ofzoquote:Op woensdag 18 februari 2009 14:09 schreef huize het volgende:
Geen flauw idee maar ik heb het zien voorbij komen. Weet niet of het vaak gebeurd sta nmlk alleen bij uitzondering bij de vullerij te helpen.
Normaliter worden deze flessen er door een zogenaamde inspector uitgevist maar die dingen hebben ook hun defecte/onderhouds dagen. Dus dan gaat er wel eens een flesje door met een propje of een kroonkurk op de bodem. Grote dingen (zoals een tampon) worden vrijwel altijd gespot door 1 van de inspectors op de hele lijn.
ik prop ze meestal ook vol met zooiquote:Op woensdag 18 februari 2009 14:02 schreef huize het volgende:
[..]
Ik werk zelf op een brouwerij en dit samen met rommel in de flesjes zijn klachten die wel eens voorkomen. Die 25 cl flessen zijn jupiler flessen. En het is smerig als je ziet wat mensen allemaal in lege flessen stoppen. Zelfs de beste spoelmachine krijgt nooit 100% van alle flesjes 100% schoon. Van stoffen zakdoeken tot tampons etc.
Is wel waar, maar als iedereen het doet..quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:25 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Boeie, ze raken geen klanten kwijt en het is ook nog een soort van reclame.
Dat is zo, ik had hem wel direct de dag na mijn klacht dus dat was heel netjes en Alfa blijft het lekkerste, dus ik koop het toch welquote:Op donderdag 19 februari 2009 00:22 schreef huize het volgende:
Tsja dat zal wel afhankelijk zijn van iedere brouwerij's ideen m.b.t. klachtenbehandeling/afhandeling.
whehehquote:Op woensdag 18 februari 2009 17:12 schreef hdmedewerker het volgende:
Ik had ooit een lege kitkat in de verpakking zitten. Ook een brief gestuurd en kreeg maar 1 kitkat terug:')
terugbellen dat je daar geen genoegen mee neemtquote:Op donderdag 19 februari 2009 08:56 schreef jack4ya het volgende:
Vriendlief zat met een flinke tros kinderen om tafel en beet op glas! Dacht eerst: "Ach, het zal..." Maar de tweede hap was weer raak. Acuut iedereen opgedragen zijn/haar eten laten vallen (uit de mond).
En toen voor 10 man/kinders eten moeten afhalen...
(Ging om glazen potten, soort van chicken-tonight product_
Gebeld naar de supermarkt... "ow werkelijk?" was de reactie?
Niet gevraagd naar productie datum, naar niets eigenlijk.
Ik vertrouwde ze niet en er is gebeld naar de fabrikant:
Uiteindelijke score? 2 bonnen van 2,50
(dat compenseert ook echt de kosten en het ongemak )
ombudsman?quote:Op donderdag 19 februari 2009 08:56 schreef jack4ya het volgende:
Vriendlief zat met een flinke tros kinderen om tafel en beet op glas! Dacht eerst: "Ach, het zal..." Maar de tweede hap was weer raak. Acuut iedereen opgedragen zijn/haar eten laten vallen (uit de mond).
En toen voor 10 man/kinders eten moeten afhalen...
(Ging om glazen potten, soort van chicken-tonight product_
Gebeld naar de supermarkt... "ow werkelijk?" was de reactie?
Niet gevraagd naar productie datum, naar niets eigenlijk.
Ik vertrouwde ze niet en er is gebeld naar de fabrikant:
Uiteindelijke score? 2 bonnen van 2,50
(dat compenseert ook echt de kosten en het ongemak )
En met jouw velen en als jullie eens zouden weten hoeveel ellende daarmee te verkomen is...quote:Op donderdag 19 februari 2009 08:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ik prop ze meestal ook vol met zooi
kan je wel een ":r" plaatsen, maar ik vind deze reactie niet meer dan billijk van Hariboquote:Op donderdag 19 februari 2009 14:47 schreef Qwea het volgende:
Geachte mevrouw ,
Tot onze spijt moeten wij u meedelen dat uw klacht niet nader kunnen onderzoeken aangezien wij hiervoor zowel de verpakking alsook (een deel van) de inhoud nodig hebben.
Mocht u in het vervolg ontevreden zijn over een Haribo product, dan verzoeken wij u vriendelijk zowel verpakking alsook inhoud aan ons op te sturen zodat wij dit aan de productie-lokatie kunnen tonen en zij a.d.h.v. referentiemonsters na kunnen gaan waar het is misgegaan.
Met vriendelijke groet,
Haribo Nederland B.V.
wie gaat nou die producten bewaren. Dit is dus niet zomaar een mailtje he. Die haribo beren waren echt niet te vreten. Vorige week aangeschaft, en dan ga ik ze toch fucking niet bewarenquote:Op donderdag 19 februari 2009 15:10 schreef Liquidist het volgende:
[..]
kan je wel een ":r" plaatsen, maar ik vind deze reactie niet meer dan billijk van Haribo
Als je wilt dat er wat aan gedaan wordt in hun productieproces en / of nieuwe toegestuurd wilt krijgen, dan is het vaak wel handig om ze te bewaren hoorquote:Op donderdag 19 februari 2009 15:11 schreef Qwea het volgende:
wie gaat nou die producten bewaren. Dit is dus niet zomaar een mailtje he. Die haribo beren waren echt niet te vreten. Vorige week aangeschaft, en dan ga ik ze toch fucking niet bewaren
zo kun je alles wel bewaren 1ste bedrijf dat me vraagt om shizzle op te sturen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:22 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Als je wilt dat er wat aan gedaan wordt in hun productieproces en / of nieuwe toegestuurd wilt krijgen, dan is het vaak wel handig om ze te bewaren hoor
Als jij wilt dat je vergoed wordt: ja, dan dien je alles te bewaren ja.quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:24 schreef Qwea het volgende:
zo kun je alles wel bewaren 1ste bedrijf dat me vraagt om shizzle op te sturen.
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:36 schreef Roi het volgende:
Poep op mijn drop ! (foto doet het nog op de 2e Photobucket link)
Ooit wel eens gehad, nooit iets ermee gedaan.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:10 schreef Zero_Empathy het volgende:
Klacht Heineken: bierdoppen zaten te los
Kreeg een handdoek en een viltjeshouder + viltjes.
of je verveelt jequote:Op donderdag 19 februari 2009 22:45 schreef DudeDudeDude het volgende:
Je bent echt kansloos als je een klacht gaat faken. Get a job. Triest.
En dat is dus niet waar, is een hoax die al heeeeel lang speelt.quote:Op donderdag 19 februari 2009 23:04 schreef Inner-Eye het volgende:
(deze is vast al bekend)
Als je een dik stukje shag in je pakje vind dat langer is dan een vloeipapiertje krijg je gratis shag opgestuurd. Maar dan moet je t wel met de klachtenbrief meesturen natuurlijk.
vrij triest om zo aan gratis spullen te komen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 01:13 schreef Lienzz het volgende:
heb een mailtje gestuurd naar:
- Unox
- Hak
- Pringels
ben benieuwd
Sneuquote:Op vrijdag 20 februari 2009 01:13 schreef Lienzz het volgende:
heb een mailtje gestuurd naar:
- Unox
- Hak
- Pringels
ben benieuwd
Zielig.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 01:13 schreef Lienzz het volgende:
heb een mailtje gestuurd naar:
- Unox
- Hak
- Pringels
ben benieuwd
Lekker ik ben/was dus bier aan het drinken...quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:33 schreef sjerren het volgende:
[..]
Gadverdamme Waarom dat vertellen en iedereen daarover na laten denken tijdens het drinken van een biertje
Sneu kindquote:Op vrijdag 20 februari 2009 01:13 schreef Lienzz het volgende:
heb een mailtje gestuurd naar:
- Unox
- Hak
- Pringels
ben benieuwd
Wie betaalt die extra werkgelegenheid?quote:Op donderdag 19 februari 2009 23:04 schreef Zero_Empathy het volgende:
[..]
of je verveelt je
je bent pas kansloos als je hier gaat zeiken, die klachten zorgen alleen maar voor werkgelegenheid en de dingen die je ervoor krijgt kosten toch geen drol
Welnee, je wilt gewoon dingen gratisquote:Op vrijdag 20 februari 2009 02:30 schreef Lienzz het volgende:
ben gewoon benieuwd naar de reactie terug en als je daardoor wat gratis krijgt is dat toch alleen maar mooi meegenomen!
Dat er maar stront op jouw gratis producten mag zittenquote:Op vrijdag 20 februari 2009 02:30 schreef Lienzz het volgende:
je bent pas zielig als je hier gaat liggen zeiken, die klachten zorgen alleen maar voor werkgelegenheid
ben gewoon benieuwd naar de reactie terug en als je daardoor wat gratis krijgt is dat toch alleen maar mooi meegenomen!
Je moest eens weten wat hun aan ons verdienen...huilie
dat dusquote:Op vrijdag 20 februari 2009 02:30 schreef Lienzz het volgende:
je bent pas zielig als je hier gaat liggen zeiken, die klachten zorgen alleen maar voor werkgelegenheid
ben gewoon benieuwd naar de reactie terug en als je daardoor wat gratis krijgt is dat toch alleen maar mooi meegenomen!
Je moest eens weten wat hun aan ons verdienen...huilie
de werkgever, en wees blij want als je iedereen mag geloven word er flink in banen gesneden.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:50 schreef Zith het volgende:
[..]
Wie betaalt die extra werkgelegenheid?
En wie betaalt de werkgever?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 15:22 schreef Zero_Empathy het volgende:
de werkgever
ga maar weer terug naar de mavo.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 15:22 schreef Zero_Empathy het volgende:
[..]
de werkgever, en wees blij want als je iedereen mag geloven word er flink in banen gesneden.
maar niet bij de klachtenafhandeling, want die hebben ze teveel nodig
quote:
Treurig.quote:Op donderdag 19 februari 2009 23:04 schreef Zero_Empathy het volgende:
[..]
of je verveelt je
je bent pas kansloos als je hier gaat zeiken, die klachten zorgen alleen maar voor werkgelegenheid en de dingen die je ervoor krijgt kosten toch geen drol
dat heb ik ook wel eens gehad, maar toen heb ik gewoon in de winkel gerolenquote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:14 schreef Bravebart het volgende:
Ik had een Axe deo unit met een defect spuitsysteem, mail gestuurd en week later een Irischeque van ¤ 7,50 thuisgestuurd gekregen zodat ik een nieuwe kon kopen
1m3? 1 kubieke meter?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 01:33 schreef raaavi het volgende:
Me tante had laatst een mail gestuurd naar sultana, dat ze een bedrijf begint, (diëtist), of ze misschien wat promotie materiaal zou mogen hebben.
zonder verdere vragen naar KvK nummers of iets dergelijks kreeg ze 2 dagen later een doos (minsten 1m3) aan sultana zooi. !
hahaha een pallet met sultanaquote:Op maandag 23 februari 2009 14:33 schreef Liquidist het volgende:
[..]
1m3? 1 vierkante meter?
Weet je wel hoeveel dat is? Dat is zowat een pallet!
1 kubieke meter bedoel je. En dat is heel wat!quote:Op maandag 23 februari 2009 14:33 schreef Liquidist het volgende:
[..]
1m3? 1 vierkante meter?
Weet je wel hoeveel dat is? Dat is zowat een pallet!
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 01:13 schreef Lienzz het volgende:
heb een mailtje gestuurd naar:
- Unox
- Hak
- Pringels
ben benieuwd
inderdaad, pas het even aan. my badquote:Op maandag 23 februari 2009 14:54 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
1 kubieke meter bedoel je. En dat is heel wat!
zal mij benieuwen naar de reactiequote:Beste meneer Coca,
Vorige week kocht ik bij de plaatselijke kruidenier het prachtige product Aquarius.
Althans, dat dacht ik mijzelf te verschaffen, maar een paar minuten later kon ik mijzelf wel spreekwoordelijk "voor mijn kop slaan"!
Dan hoor ik u zich al afvragen; wat was er dan mis mee? Nou dat zal ik u vertellen! Ik zag op mijn kijkbuis uw puike drankje (althans dat werd mij op listige wijze wijsgemaakt!) voorbijkomen met bijbehorende "fonteinen van geluk".
Toen ik echter mijn flesje openmaakte en mezelf hydrateerde met het blauwe drankje kwamen er echter geen fonteinen, zelfs geen klein straaltje. Ik bedacht bij mezelf: dat komt vast omdat er geen fontein in de buurt is! Dus begaf ik mij naar het stadse VVV-pand en vroeg of er ergens fonteinen of misschien zelfs waterorgels in de buurt waren. Dit was het geval dus daarna begaf ik mij met gezwinde spoed naar de fontein, hydrateerde mijzelf volledig (ik was natuurlijk aan het rennen als een dolle, speelse labrador en kreeg enige dorst daarvan) en opnieuw: he-le-maal niks!
Bij deze dus mijn klacht; dat hij maar duidelijk mogen zijn! Dit riekt naar enige oplichting dus ik zal misschien de politie inschakelen; mocht u er op uw reclame niet naar wijzen dat het flesje exclusief fonteinen bevat.
Een goedendag!
Hoogachtend,
Z. Empathy, minzaam burger.
(oh ik ben naar de site van Aquarius gegaan maar ik kwam hier op uit, het betreurende product betreft dus Aquarius Blue Ice)
Jammer van de moeite.quote:Op maandag 23 maart 2009 15:01 schreef Zero_Empathy het volgende:
Net verstuurd:
[..]
zal mij benieuwen naar de reactie
hahaquote:
Als het in deze wereld niet stikte van gratis-geile fokkers zou het misschien bij elk bedrijf zo gaanquote:Op maandag 23 maart 2009 16:12 schreef Niefke het volgende:
[..]
haha
Ik had voor mijn dochtertje een buggy gekocht bij babyonline.nl (is nu babyentieneronline.nl geloof ik) Helaas was deze buggy na drie amanden gebruik al stuk, terwijl t ding toch 100 euro kostte.
Ik baalde er van, maar had niet echt verwacht dat ze er iets mee zouden doen. Heb ook in de brief gezetdat ik begreep dat de garantie vervallen zou zijn en dat ze er waarschijnlijk niks meer aan konden doen, maar dat ik een levensduur van drie maanden wel héél kort vond voor een buggy!
Ze mailden terug, dat ik over een week een pakje kon verwachten, moest effe met de bezorger bellen over datum en tijd.
Kreeg ik gewoon een geheel nieuwe (duurdere) buggy thuisgestuurd....Zonder dat ze om foto's of wat dan ook hebben gevraagd! Maar goed..het werkt ook voor hun, want ik vertel het sindsdien zodra de gelegenheid zich voordoet aan mensen..betere reclame kun je niet wensen toch?
Ik vond het wel súpercool van ze en heb ze zeker nog eens extra bedankt!
Alsof ze daar serieus op ingaan.quote:Op maandag 23 maart 2009 15:01 schreef Zero_Empathy het volgende:
Net verstuurd:
[..]
zal mij benieuwen naar de reactie
Jij gooit zeker ook je vuil op straat omdat het werkgelegenheid oplevert?quote:Op donderdag 19 februari 2009 23:04 schreef Zero_Empathy het volgende:
[..]
of je verveelt je
je bent pas kansloos als je hier gaat zeiken, die klachten zorgen alleen maar voor werkgelegenheid en de dingen die je ervoor krijgt kosten toch geen drol
quote:L.S.,
Zo'n twee jaar geleden besloot ik een kat aan te schaffen. Ik was vaak alleen thuis en hoopte dat het beestje me wat gezelschap kon bieden. Via via vond ik een onhandelbare kater die een nieuw huis zocht met de naam Chelsea. Omdat ik me zo voor kan stellen dat je als kater niet gelukkig wordt van zo'n naam kreeg hij van mij de nieuwe naam Mozes, die hij met een miauw beaamde.
De eerste weken dat Mozes bij mij woonde was hij verschrikkelijk. Hij was doodsbang en verschool zich onder mijn bed. Als ik dichter dan anderhalve meter in de buurt kwam blies hij en als ik écht te dichtbij kwam viel hij me zelfs aan. Het eerste half jaar heb ik hem - op aanraden van een kattengedragstherapeut - compleet genegeerd. Hij bracht me ook niet het plezier dat ik had gehoopt, eigenlijk alleen maar frustraties. Na dat halve jaar werd het wat beter. Op een dag zat ik op de grond in de woonkamer en kwam hij aan mijn knie snuffelen. Op die dag gaf hij per ongeluk een kopje. Dit momentje was het eerste van een serie heel voorzichtige toenaderingspogingen van beide kanten. Inmiddels slaapt Mozes bij mij in bed al wil hij nog steeds bijna niet geaaid worden en zeker niet opgetild. Toch is hij elke dag blij als ik thuiskom en kunnen we fijne staarwedstrijden houden die hij meestal wint.
Nu houdt Mozes helemaal niet van drukte, en waarschijnlijk waren de drie kinderen in zijn oude huis ook de reden van zijn onhandelbaarheid. Sterker nog, het is de meest gestresste poes die ik ooit heb gezien. Wanneer ik het huis stofzuig resulteert dit in een paniekaanval die soms gevolgd wordt door een tot twee dagen lange verstopping - wederom onder het bed.
Ook houdt Mozes niet van verandering. Hij krijgt altijd dezelfde brokjes (Felix Vleesbrokjes), het interieur van mijn huis is al twee jaar exact hetzelfde maar ook het wisselen van kattenbakvulling zou voor hem tot erge stress leiden.
De kattenbak verschoon ik twee keer per week helemaal. Op de bodem leg ik schone kranten (NRC Handelsblad) en daarop een laag van drie centimeter Schep & Schoon Grof. Hij kan hierin lekker een kuiltje graven om daarin zijn behoefte te doen, waarna hij dit weer met veel kabaal begraaft. Elke twee weken was ik de bak met chloor (Kruidvat huismerk). Tot nu toe is dit altijd goed gegaan, mede doordat ik grote zakken kattengrit kan kopen bij de Albert Heijn.
Helaas veranderde dit twee weken geleden. Zoals gewoonlijk ging ik op zaterdag de grit halen om op zondagavond, de avond voordat op maandag mijn afval wordt opgehaald, de bak te verschonen. Ik ga dan naar de AHXL in Overvecht, waar ik dan boodschappen doe voor de hele week omdat ik er niet van houd om vaak boodschappen te doen. De Schep&Schoon grof was daar uitverkocht. Het verbaasde mij zeer, dus ik probeerde het bij de twee Albert Heijns aan de Amsterdamsestraatweg en de Albert Heijn aan de Voorstraat. Bij alle vier (!) de Albert Heijns was er geen grit meer. Uiteindelijk besloot ik dan maar een andere versie van Schep&Schoon te halen. Ik nam een doos Schep&Schoon 3-voudige hygiene. Ik hoopte dat deze genoeg op de Schep&Schoon Grof zou lijken dat Mozes er gewoon zijn behoefte op kon doen.
Zondagavond verschoonde ik dus de kattenbak (na deze schoongemaakt te hebben) en vulde deze met de Schep&Schoon 3-voudige hygiene-korrels. Ten eerste waren ze veel fijner dan de Grove korrels maar dat moest dan maar. Toen Mozes 's avonds zijn avondplasje deed merkte ik het grootste verschil: van de kattenbak kwam een ranzige zoete geur af. Het bleek dat in contact met kattenurine de korrels een bloemetjesgeur afscheden die niet te missen was. Ik besloot van mijn normale kattenbakverschoonroutine af te wijken en schepte zoals op de verpakking vermeld staat, de natte plek uit de bak. De sterke geur werd hierdoor niet eens een béetje minder en dit werd steeds duidelijke toen Mozes rond middernacht miauwend rond begon te drentelen en mij hiermee wekte.
Ik kan hem heel goed begrijpen dat hij zijn behoefte niet wilde doen op een bak die naar bloemetjes ruikt terwijl hij een gewone geurloze korrel is gewend. Ik probeerde hem te sommeren gewoon op de bak te gaan en hiermee geen aandacht te besteden aan zijn gejengel maar als resultaat rende hij weg en kon ik hem niet meer vinden. Waarschijnlijk zat hij achter de bank. Omdat ik erg moe was en het al heel laat was besloot ik hem daar lekker te laten zitten en verder te gaan slapen. Toen ik de volgende ochtend beneden kwam bleek Mozes een drol te hebben gelegd op mijn vloerkleed.
Ik besloot die dag (maandag 9 maart) opnieuw alle Albert Heijns af te gaan om onze normale korrels te vinden. Nog steeds waren ze in geen van de vier Albert Heijns te verkrijgen.
Ik heb toen de Schep&Schoon Fijn-korrels gekocht en hier heeft Mozes wel zijn behoefte gedaan, al groef het natuurlijk een stuk minder fijn dan de Grove.
Mijn klacht is dus de penetrante geur die van de Schep&Schoon 3-voudige hygiene-korrels afkomt. Op de verpakking wordt gesproken van een 'frisse geur' maar dit is verre van waar. Tevens las ik dit pas na het ongelukje in de woonkamer (waardoor overigens mijn beige vloerkleed naar de stomerij moet) dus mis ik de duidelijkere waarschuwingen op de voorzijde van de kartonnen verpakking.
Met vriendelijke groet,
mw. Twinky
jij herkent geen sarcasme zelfs als het je in je gezicht uitlacht...quote:Op maandag 23 maart 2009 19:00 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Jij gooit zeker ook je vuil op straat omdat het werkgelegenheid oplevert?
quote:Op maandag 23 maart 2009 23:28 schreef Zero_Empathy het volgende:
[..]
jij herkent geen sarcasme zelfs als het je in je gezicht uitlacht...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |