abonnement Unibet Coolblue
pi_64759392
Verder.

pi_64759430
Laatste post uit vorige deel:
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:13 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

de afspraak dat de horeca aan zelfregulering zou gaan doen, 30% die in 2007 rookvrij zou zijn enzo... er is geen ruk ondernomen. Tot de dag dat het verbod inging had je ondernemers die volhielden dat er toch zoiets nooit zou komen...
quote:
Ook biertap in 'aquarium' kan rookverbod niet omzeilen

AMSTERDAM - Wat doe je wanneer negentig procent van je klandizie rookt? Dan bouw je de bar in een soort glazen aquarium, dachten ze bij truckerscafé Frans op den Bult in Deurningen. Maar zelfs dat helpt hoogstwaarschijnlijk niet.

Op 1 juli gaat het rookverbod in de horeca in. Die regelgeving focust zich op het personeel: dat mag geen last hebben van de schadelijke dampen die de klanten via hun sigaret fabriceren. Koninklijke Horeca Nederland gaf onlangs een brochure uit, waarin een aantal tips werd gegeven om roken in café, hotel of restaurant toch mogelijk te houden.

Zo zouden café-eigenaren een bedieningsraam kunnen maken in de buitenmuur, zodat klanten op een overkapt terras kunnen bestellen, drinken en roken. Een lopende band van bar naar rookkamer is een andere optie. Of de meest vergaande oplossing: ‘U mag bij wijze van spreken uw hele café, behalve het buffet, inrichten als afsluitbare rookkamer, zo lang uw personeel er maar niet hoeft te bedienen.’


Dat idee namen ze in Deurningen, vlakbij Oldenzaal langs de A1, heel letterlijk. De bar werd grotendeels met glas afgesloten van de rest van het café. Er blijft een opening van zo'n 30 centimeter om drank te serveren aan klanten.

Een krachtige afzuiging zorgt ervoor dat rook van klanten niet in het 'bararium' (of 'daamphok' zoals ze het in Twente noemen) kan komen. 'We hebben het laten onderzoeken door een onafhankelijk bureau en het werkt perfect', meent eigenaresse Irma Hellegers.

De Voedsel- en Warenautoriteit (VWA) denkt daar heel anders over, en die instantie is vanaf 1 juli belast met de controle. 'Er wordt wel afgezogen, maar toch komen schadelijke roetdeeltjes van de sigaretten nog in de ruimte zelf', vertelt woordvoerder Chris Krikken.

Volgens hem is er door het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) en een buitenlands instituut op dit gebied onderzoek gedaan met die bevindingen als resultaat. Maar wat als truckerscafé Frans op den Bult ook de laatste 30 centimer van de bar afsluit met glas? 'Dat mag. Maar dat wordt lastig bedienen, lijkt mij.'


De eigenaresse is in elk geval niet van plan de nieuwe installatie (kosten: zo'n 30.000 euro) aan te passen. 'Of hij nu wel of niet goedgekeurd wordt, ik ben er hartstikke blij mee. Zelfs in het café hangt geen stank meer, en daar ben ik als niet-roker erg happy mee.'

Ze heeft een uitnodiging klaar liggen voor minister Klink van Volksgezondheid om zelf een kijke te komen nemen. 'Dit is een speciaal ontworpen systeem, dat nog nergens in Nederland staat. Ik ben benieuwd naar de reactie van de minister, ik sta open voor discussie. We juichen de wet toe, maar 90 procent van onze klanten rookt en die willen we niet naar buiten jagen.'
Behoorlijke investering.
Voor werknemers schoner dan een gemiddelde woonkamer.
En toch mocht het niet. Waarom?

pi_64759511
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:13 schreef MikeyMo het volgende:

de afspraak dat de horeca aan zelfregulering zou gaan doen, 30% die in 2007 rookvrij zou zijn enzo... er is geen ruk ondernomen.
Als je een afspraak maakt dan heb je twee partijen die overeenkomen "als jij dit doet, dan doe ik dat". De ondernemer die heeft geinvesteerd in een afzuiginstallatie ziet nu dat de overheid zijn deel van de 'afspraak' niet nakomt.

Als je wilt dat mensen iets doen, dan moet je ze de zekerheid geven van de gevolgen. Dat wilde de overheid niet, want de overheid had een kruistocht tegen het roken in gedachten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_64759517
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:29 schreef Specularium het volgende:
Laatste post uit vorige deel:
[..]


[..]

Behoorlijke investering.
Voor werknemers schoner dan een gemiddelde woonkamer.
En toch mocht het niet. Waarom?


'Er wordt wel afgezogen, maar toch komen schadelijke roetdeeltjes van de sigaretten nog in de ruimte zelf', vertelt woordvoerder Chris Krikken.


Ze hebben vast een partikel gevonden die wel eens afkomstig kan zijn van een sigaret, tsja, en dan hang je. En je weet het, 1x zo een partikel inademen en je gaat een verschrikkelijke dood tegemoet.
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:37:56 #5
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64759621
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:29 schreef Specularium het volgende:
Laatste post uit vorige deel:
[..]


[..]

Behoorlijke investering.
Voor werknemers schoner dan een gemiddelde woonkamer.
En toch mocht het niet. Waarom?

het bararium is enkele malen voor het rookverbod inging in de media geweest. Ziet er zo uit:



zoals je kunt zien is de rookruimte niet afgesloten en dus niet goedgekeurd...
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:41:50 #6
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64759708
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als je een afspraak maakt dan heb je twee partijen die overeenkomen "als jij dit doet, dan doe ik dat". De ondernemer die heeft geinvesteerd in een afzuiginstallatie ziet nu dat de overheid zijn deel van de 'afspraak' niet nakomt.

Als je wilt dat mensen iets doen, dan moet je ze de zekerheid geven van de gevolgen. Dat wilde de overheid niet, want de overheid had een kruistocht tegen het roken in gedachten.
tja, het ontbreekt de horeca dan ook aan elke vorm van welwillendheid en organisatie...
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_64759748
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als je een afspraak maakt dan heb je twee partijen die overeenkomen "als jij dit doet, dan doe ik dat". De ondernemer die heeft geinvesteerd in een afzuiginstallatie ziet nu dat de overheid zijn deel van de 'afspraak' niet nakomt.

Als je wilt dat mensen iets doen, dan moet je ze de zekerheid geven van de gevolgen. Dat wilde de overheid niet, want de overheid had een kruistocht tegen het roken in gedachten.
Dat is appels met peren vergelijken, ze spreken 30% af met de branche organisatie, van wie je aan mag nemen dat die namens een meerderheid van de horeca spreken, en dat percentage wordt bij lange na niet gehaald, ze waren op 4% blijven steken dacht ik? En dan is het ineens sneu voor die 4%? Laten die lekker hun collega's lastig gaan vallen.. De overheid valt daarin niks te verwijten, zij zijn hun deel van de afspraak niet na gekomen, omdat de andere partij niet aan de overeen gekomen voorwaarden wilde voldoen. En ook echt compleet niet, dus de kans om wat goodwill te kweken heeft de horeca ook laten schieten.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:49:33 #8
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_64759913
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:43 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dat is appels met peren vergelijken, ze spreken 30% af met de branche organisatie, van wie je aan mag nemen dat die namens een meerderheid van de horeca spreken, en dat percentage wordt bij lange na niet gehaald, ze waren op 4% blijven steken dacht ik? En dan is het ineens sneu voor die 4%? Laten die lekker hun collega's lastig gaan vallen.. De overheid valt daarin niks te verwijten, zij zijn hun deel van de afspraak niet na gekomen, omdat de andere partij niet aan de overeen gekomen voorwaarden wilde voldoen. En ook echt compleet niet, dus de kans om wat goodwill te kweken heeft de horeca ook laten schieten.
Welke andere partij?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_64759951
Papier is hier!
pi_64759963
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Welke andere partij?
De overheid?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:52:13 #11
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64759987
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Welke andere partij?
De horeca, vertegenwoordigd door de branche-vereniging "Koninklijke Horeca Nederland"
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:54:56 #12
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_64760052
De anti rokers worden bozer. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

WTF moeten hun laten of mogen hun niet meer doen ???

Hun hebben geen 1 % recht van spreken al helemaal niet te klagen.
Als roker zijnde wordt je overall gesommeerd niet te roken .....
Maar wtf staat daar tegen over .......niets dus waarom die niet roker lopen te klagen vind ik bullshit.

ze zouden juist blij moeten zijn dat er nu minder gerookt mag worden .... nee hoor gaan ze lopen klagen
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_64760157
RAVW, hebben we niet zo'n zinnige discussie op touw gezet verneuk jij die weer met je ongenuanceerde geouwehoer.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_64760235
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:43 schreef fruityloop het volgende:
Dat is appels met peren vergelijken, ze spreken 30% af met de branche organisatie, van wie je aan mag nemen dat die namens een meerderheid van de horeca spreken, en dat percentage wordt bij lange na niet gehaald, ze waren op 4% blijven steken dacht ik?
De overheid heeft te maken met vele duizenden zelfstandig ondernemers. Dan kun je best overleggen met een branche-organisatie over hoe en wat je gaat doen, het blijft de overheid die te maken heeft met individuele ondernemers. Dan moet je dus als overheid een afspraak maken met die branche-organisatie waar individuele ondernemers rechten aan kunnen ontlenen wanneer die doen wat er van hun verwacht wordt.

De branche-organisatie is geen werkgever of baas van de branche, het is geen vakbond die een afspraak moet laten goedkeuren door de leden en die dan vervolgens algemeen verbindend verklaard kan worden. Dan moet je ze ook niet zo behandelen.

Er is niemand die die afspraak van 30% kan nakomen: KHN heeft daar niks over te zeggen, en de individuele ondernemers kunnen geen invloed uitoefenen op het percentage. Dan blijft er dus een situatie over waarin de overheid nergens aan gebonden is, bij gebrek aan partijen die gebonden zijn aan die afspraak.

Dan is het dus alleen maar een voorwendsel om de geesten rijp te maken voor een antirookmaatregel die toch al gewenst was, en waarna je dan met de beschuldigende vinger naar een ander kunt wijzen.
quote:
En dan is het ineens sneu voor die 4%? Laten die lekker hun collega's lastig gaan vallen.. De overheid valt daarin niks te verwijten, zij zijn hun deel van de afspraak niet na gekomen, omdat de andere partij niet aan de overeen gekomen voorwaarden wilde voldoen. En ook echt compleet niet, dus de kans om wat goodwill te kweken heeft de horeca ook laten schieten.
De horeca bestaat niet, dat is geen entiteit waarmee een overheid zaken kan doen. Je kunt ook niet tegen vissers zeggen dat ze minder moeten gaan vissen met zijn allen, en als dat dan niet gebeurt trek je alle vergunningen in. Dan geef je elke visser zijn eigen quotum en als ie zich daaraan houdt mag ie blijven vissen, hoe en wat kun je dan wel afsrpeken met een branche-organisatie. Zo gaat een overheid met zijn burgers en ondernemers om.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:03:42 #15
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_64760294
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:58 schreef KoosVogels het volgende:
RAVW, hebben we niet zo'n zinnige discussie op touw gezet verneuk jij die weer met je ongenuanceerde geouwehoer.
er staat toch duidelijk in waarom ik het vind dus zo ongenuanceerde GH is het niet ..

En het is nog niet eens offtopic dus let een beetje op je woorden
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:05:02 #16
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64760336
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:54 schreef RAVW het volgende:
De anti rokers worden bozer. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

WTF moeten hun laten of mogen hun niet meer doen ???

Hun hebben geen 1 % recht van spreken al helemaal niet te klagen.
Als roker zijnde wordt je overall gesommeerd niet te roken .....
Maar wtf staat daar tegen over .......niets dus waarom die niet roker lopen te klagen vind ik bullshit.

ze zouden juist blij moeten zijn dat er nu minder gerookt mag worden .... nee hoor gaan ze lopen klagen
het is of "als roker" of "roker zijnde" maar niet "als roker zijnde"
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  Forum Admin woensdag 7 januari 2009 @ 10:05:49 #17
232445 crew  Specularium
pi_64760369
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:58 schreef KoosVogels het volgende:
RAVW, hebben we niet zo'n zinnige discussie op touw gezet verneuk jij die weer met je ongenuanceerde geouwehoer.
Niet zinnig?

Verder staat hij aan de goede kant.
Er zijn slechtere reacties voorbijgekomen.
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:06:52 #18
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64760392
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:01 schreef Weltschmerz het volgende:
Er is niemand die die afspraak van 30% kan nakomen: KHN heeft daar niks over te zeggen, en de individuele ondernemers kunnen geen invloed uitoefenen op het percentage. Dan blijft er dus een situatie over waarin de overheid nergens aan gebonden is, bij gebrek aan partijen die gebonden zijn aan die afspraak.
Dus dan staan ze in hun recht, helemaal als je bedenkt dat de horecapartij toezeggingen doet waarvan ze nb weten dat ze deze niet kunnen nakomen...
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:08:46 #19
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_64760462
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:52 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

De horeca, vertegenwoordigd door de branche-vereniging "Koninklijke Horeca Nederland"
Net zoals het vertegenwoordigt word door de regering? Ondertussen willen volk en horeca gewoon dat er gerookt word, dus hier gaat iets fout.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_64760499
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:05 schreef Specularium het volgende:

[..]

Niet zinnig?

Verder staat hij aan de goede kant.
Er zijn slechtere reacties voorbijgekomen.
Ook al sta je aan de goede kant, dat maakt een reactie niet direct zinnig.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Forum Admin woensdag 7 januari 2009 @ 10:12:01 #21
232445 crew  Specularium
pi_64760552
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ook al sta je aan de goede kant, dat maakt een reactie niet direct zinnig.
Met alleen maar zinnige reacties had dit hele forum nooit bestaan.
pi_64760569
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Net zoals het vertegenwoordigt word door de regering? Ondertussen willen volk en horeca gewoon dat er gerookt word, dus hier gaat iets fout.
Cijfers?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:13:21 #23
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_64760600
Om ook even in te haken in het stukje oer de overheid VS horeca ..

Ik vind dat de overheid hier zeer slecht is mee omgegaan ...
Het is wel een wet voorschrijven die het roken verbied.
Maar ze komen niet met een tegen prestatie.

Het zijn wel de ondernemers die heel diep in de buidel moet tasten om een extra ruimte te maken.
Dit is voor een groter ondernemer niet erg die heeft genoeg back up.
maar voor een kroeg die van 500 euro per week aan inkomsten moet rond komen.
Dan gaat het wel erg hard als ze dan 4000 euro moeten inleveren, omdat ze een rokers gedeelte moeten maken.
Als de overheid zijn werk goed had gedaan had hij de kleine ondernemer hier moeten bij staan in de kosten .
Dan heb ik het niet over de wijkcentrum die vaak al op vrijwillige basis mensen hebben lopen om nog een beetje rond te kunnen komen
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:13:27 #24
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64760608
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Net zoals het vertegenwoordigt word door de regering? Ondertussen willen volk en horeca gewoon dat er gerookt word, dus hier gaat iets fout.
Goh, bij mijn weten is nog steeds een meerderheid van de bevolking voor het rookverbod... Op discussiefora schommelt het aantal tegenstanders/voorstanders-percentage op zijn minst rond de 50% dus het is niet zo dat er 15 miljoen nederlanders tegen het verbod zijn...
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_64760635
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Net zoals het vertegenwoordigt word door de regering? Ondertussen willen volk en horeca gewoon dat er gerookt word, dus hier gaat iets fout.
Even een nuancering, een déél van het volk wil roken, de rokers zelf uiteraard, en een aantal sympathisanten die het sneu voor ze vinden/tegen "betutteling" zijn, zijn het daarom niet met de rookvrije werkplek eens.. De Horeca wil primair geld verdienen, en de enige die echt willen roken zijn de kleine horeca ondernemers die het zelf ook doen, of klojo's die denken dat ze zich niet aan democratisch vastgestelde regels hoeven te houden.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')