Het is goed met je. Als er mensen die trein uit moeten, ga dan vegen. Wat verwacht die klojo nou, dat we strootjes gaan trekken?quote:Op maandag 5 januari 2009 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Onthoud goed: Een reizigersoverschot is altijd de schuld van de reizigers. Altijd.
Aan de oorzaak niet nee, maar wel aan de oplossing.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar goed, ze kunnen er waarschijnlijk ook niks aan doen
Wat stel jij voor dan?quote:Op maandag 5 januari 2009 19:27 schreef hooibaal het volgende:
Je weet dat er 600 man per half uur aankomen vanuit utrecht, en als je er maar 350 per half uur wil afvoeren gaat er dus iets mis. Ga mensen geen oplossing suggereren die er niet is (stoptrein is ook vol, en de volgende sneltrein natuurlijk ook. Daarnaast denk ik niet dat iemand het verkeer gaat regelen om de mensen die het langste staan te wachten het eerste weer in de trein te kijken. Iedereen die vertraging heeft wordt uiteindelijk een keer pischagrijnig, en dan helpt het als je een conducteur hebt die een beetje met je meedenkt, in plaats van alleen maar met bullshitoplossingen te komen.
Deuren dicht en rijden. Zoals ik al zei, iedereen die er op dat moment was, zat en stond al in de trein. Maar ga geen mensen naar een trein sturen waar ze ook niet inpassen. Dat is toch gelul?quote:Op maandag 5 januari 2009 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat stel jij voor dan?
"Mensen, krijg de pest, deze trein rijdt ook niet"?
Zomaar even een treinstel bijplaatsen is geen optie namelijk. Het is niet alsof er op dertig plekken in het land permanent een hoop startklare en voorverwarmde treinstellen op voorraad staan. Bovendien zouden de mensen er niet kunnen instappen vanwege de beschikbare perronlengte.
Geen omreisadvies maar dan? Krijg je weer het gezeik dat er geen omreisadvies kwam, "terwijl iedereen weet dat je ook makkelijk via Den Bosch had kunnen reizen"
Zeg het maar hoor, ik ben benieuwd
Heeft het niet iets te maken met het feit dat er ook mensen uit moeten kunnen stappen?quote:Op maandag 5 januari 2009 19:41 schreef von_Preussen het volgende:
Zijn er eigenlijk regels voor wanneer treinen "te vol" zijn, of ligt dat maar aan de inschatting van de conducteurs?
Want ik heb zo af en toe ook in treinen gezeten die afgeladen vol waren, en die reden gewoon zonder morren wel.
Oja, vergeten bij te vermelden: Tot zover de theorie..quote:Op maandag 5 januari 2009 20:10 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja die regels zijn bekend bij bijsturing NS. Zoiets als DDAR 4 bakken waarbij overloop vol zijn, betekent 1200 man. Daarvanuit gaan dan weer lijntjes om eventueel treinen te verlengen etc.
Die trein is na 20 minuten zinloos geouwehoer en geheenenweerstuur van verkleumde reizigers alsnog gaan rijden met alle mensen die erin zaten en stonden. En toch konden in Oss netjes alle mensen die daar moesten zijn eruit.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:11 schreef Lemjur het volgende:
[..]
Heeft het niet iets te maken met het feit dat er ook mensen uit moeten kunnen stappen?
Ja mooi man, de principele kloothommel uithangen. Dan duw je 600 man het perron op, en heb je het probleem verplaatst naar de volgende trein. Heel goed, u gaat door naar de volgende ronde!quote:Op maandag 5 januari 2009 20:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Heb je nog geluk gehad. Vaak genoeg gaat de trein gewoon niet weg en wordt op een gegeven moment gewoon opgeheven.
Laatst ging ik van Amersfoort naar Groningen. Er was niks bijzonders gebeurd, maar er kwam gewoon een veel te korte trein. Toen werd juist opgeroepen dat iedereen moest doorlopen en in de gangpaden moest gaan staan zodat iedereen erin paste.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Heb je nog geluk gehad. Vaak genoeg gaat de trein gewoon niet weg en wordt op een gegeven moment gewoon opgeheven.
Net of een trein tot 20 graden gestookt moet worden voor dat er reizigers in mogen zeg..quote:Op maandag 5 januari 2009 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Het is niet alsof er op dertig plekken in het land permanent een hoop startklare en voorverwarmde treinstellen op voorraad staan.
Nee hoor, ik zoek ook altijd bewust bakken uit in koplopersquote:Op maandag 5 januari 2009 20:51 schreef James1988 het volgende:
Daarstraks had ik een lekker oude IRM van 's-Hertogenbosch naar Breda. MP3-speler uit, en ik ben op het balkon gaan zitten en heb zitten genieten van het concert.
Of ben ik nou een hele erge treinennerd?
Op de Oost ook hoor. Heb al eens gehad dat Amsterdam - Enschede met 3 bakken ICM gereden werd, terwijl de trein van een half uur later er ineens 14 hadquote:Op maandag 5 januari 2009 20:37 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja hebt vol en je hebt vol he Maar soms is het echt gepruts in de NoordOost tussen Amersfoort en Zwolle...
Die bakken mijd ikquote:Op maandag 5 januari 2009 20:51 schreef James1988 het volgende:
Daarstraks had ik een lekker oude IRM van 's-Hertogenbosch naar Breda. MP3-speler uit, en ik ben op het balkon gaan zitten en heb zitten genieten van het concert.
Of ben ik nou een hele erge treinennerd?
Precies, en als je al op elkaar staat wordt het vanzelf wel warm (of klef, hoe je dat ook wilt zien).quote:Op maandag 5 januari 2009 20:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Net of een trein tot 20 graden gestookt moet worden voor dat er reizigers in mogen zeg..
Je wilt het horen he? JA. Sociaal gehandicapte treinennerd ben jequote:Op maandag 5 januari 2009 20:51 schreef James1988 het volgende:
Of ben ik nou een hele erge treinennerd?
Het is niet alsof er op dertig plekken in het land permanent een hoop startklare en steenkoude treinstellen op voorraad staan. En anders maar wel: Dan had je OOK gezeik gehad.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Net of een trein tot 20 graden gestookt moet worden voor dat er reizigers in mogen zeg..
De Binckhorstboog...quote:Op maandag 5 januari 2009 21:03 schreef Lemjur het volgende:
Dat DD-AR materieel begint ook te vervelen, ik ben wel weer in voor een rondje Nederland. Zijn er nog leuke stukjes aan te bevelen?
quote:Op maandag 5 januari 2009 21:03 schreef Lemjur het volgende:
ik ben wel weer in voor een rondje Nederland.
Ik let ook altijd op baknummersquote:Op maandag 5 januari 2009 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je wilt het horen he? JA. Sociaal gehandicapte treinennerd ben je
Hé, ik moet toch wat doen moet ook nog van m'n Kruitvat-kaartje afquote:
Oh ik hou het ook niet bij ofzo. Ik kijk er alleen naar "Hey daar heb je de 9560," dat idee, zegmaar.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Afgelopen jaar heb ik wel op treinstelnummers gelet en van alles bijgehouden. Dat is me te veel werk, daar stop ik mee
Baknummers zijn andere dingen hoor Dat is nog iets hardcorederquote:Op maandag 5 januari 2009 21:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Oh ik hou het ook niet bij ofzo. Ik kijk er alleen naar "Hey daar heb je de 9560," dat idee, zegmaar.
Ja, ik heb er ook nog 1. Moet wel deze maand op natuurlijk. Maar eens zien in 1 van de komende weekends. Het liefst pak ik het laatste weekend omdat de dagen dan het langst zijn. Maar we gaan het zien.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:25 schreef Lemjur het volgende:
[..]
Hé, ik moet toch wat doen moet ook nog van m'n Kruitvat-kaartje af
* Is hier ook schuldig aanquote:Op maandag 5 januari 2009 21:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Oh ik hou het ook niet bij ofzo. Ik kijk er alleen naar "Hey daar heb je de 9560," dat idee, zegmaar.
En bij alle getrokken rijtuigen natuurlijkquote:Op maandag 5 januari 2009 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
Sterker nog. Bij de nieuwe VIRM kun je die aan de buitenkant zien. Bij DD-AR en DDM-1 kun je dat ook zien.
Ik kijk ook altijd naar het treinstel nummer, ik houd het niet bij maar ik kan vertellen dat ik een abbonement heb op de 517quote:Op maandag 5 januari 2009 21:41 schreef James1988 het volgende:
Mm, ik bedoelde natuurlijk treinstelnummer i.p.v. baknummer. Stomme fout, maargoed.
Bij getrokken materieel kijk ik altijd naar de infostrip onderin: max. snelheid, en waar hij is toegelaten. De rest snap ik allemaal niet
Die van de DD-AR vind ik wel duidelijk te lezen.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:32 schreef Peterselieman het volgende:
Uiteraard, maar die zitten onderaan de bak en niet ergens zeer duidelijk zichtbaar. Bij het door mij genoemd materieel is dat wel het geval.
Even afwachten. Misschien lost dit probleem zich later wel op.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, volgend jaar maar eens een ECHT nieuw filmpje maken. Sorry
Kom eens even met de thumbnail lamme kutsite
ah daar zat ik ook in gelukkigquote:Op maandag 5 januari 2009 19:12 schreef hooibaal het volgende:
Was me er toch net bijna een conducteur gelyncht in Den Bosch.
Utrecht-Nijmegen met de IC van 16:23. Aanrijding bij Driebergen, omreisadvies via Den Bosch. Tot zover nog logisch, en levert ook amper vertraging op. De trein van 16:38 naar Den Bosch dan maar, want met die van :21 heb je geen aansluiting op de sneltrein naar Nijmegen. Om 16:35 komt de vertraagde trein van :21 aan, dus daar maar ingestapt. Trein ramvol (duh) dus staan (en dat in 12 bakken IRM!). In Den Bosch samen met nog 400 andere sardientjes naar spoor 3b gebanjerd voor de sneltrein naar Zwolle, die meestal rijdt met 7 rijtuigen ICR. Het was een beetje proppen (jullie kennen vast wel dat filmpje van de japanse metro) maar alles zat erin. Vervolgens komt heel droog de mededeling over de intercom "Attentie dames en heren, zoals u merkt zit deze trein veel te vol. De mensen die staan in de gangen en op de balkons, wordt verzocht deze trein te verlaten. U kunt gebruik maken van de stoptrein van spoor 3a. Anders zullen we niet vertrekken"
Goed, de mensen verlieten nu niet bepaald in drommen de trein, ik ook niet, want ik had meer te doen dan de trein uitgeschopt te worden door een conducteur die graag grensrechter had willen worden. Volgt u vooral ook even de conversatie tussen betrokken conducteur en twee willekeurige passagiers:
C: U wordt vriendelijk verzocht de trein nú te verlaten
P: Ik vind u helemaal niet vriendelijk! En ik heb betaald en ik wil naar huis dus ik blijf in deze trein.
C: Aan het einde van dit perron staat de stoptrein, die gaat ook naar Nijmegen
P: Maar die zit ook ramvol. En zelfs als ik er al bij pas, dan denkt u toch niet serieus dat je 150 man in vier bakken stoptreinmaterieel krijgt hè
C: Dat weet ik niet, maar deze trein gaat niet rijden als er niet eerst 100 man uitgaan.
Dat ging zo nog even door, maar wat een idioot. Ondertussen kwamen er natuurlijk nog meer ic's vanuit Utrecht aan. Vooral niet vooruit denken, stel je voor. Mijn trein, en ik zal gelijk krijgen!
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, volgend jaar maar eens een ECHT nieuw filmpje maken. Sorry
Kom eens even met de thumbnail lamme kutsite
Zo fijn, tussen al die "grote" stations zoals Berlin HBF etc. komen ook nog Utrecht Terwijde en Houten Castellum e.d. Hoe groter wil je de tegenstellingen hebben.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, volgend jaar maar eens een ECHT nieuw filmpje maken. Sorry
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |