abonnement Unibet Coolblue
pi_63854309
Experimentele details:
Er zijn veel uithalen gemaakt jegens de slachtwijze van Moslims. Het zou dieronvriendelijk zijn. Toch heeft ene professor Schultz en zijn collega Dr. Hazim van het Hannover Universiteit in Duitsland, bewezen door middel van een experiment, gebruik makende van een EEG en ECG, dat de Islamitische wijze van slachten JUIST de meest vriendelijk is, en de wijze zoals in de Westerse wereld gebruikelijk is door een schot in het hoofd, het dier ontzettend veel pijn lijd! Het onderzoek verbaasde veel mensen.
quote:
1. Er zijn verschillende elektroden aangebracht, op de hersenen van het dier, om de reacties van het dier te meten tijdens de slachtprocedure.

2. De dieren hebben een paar weken rust gekregen na het operationeel inbrengen van die elektrodes.

3. Sommige dieren zijn op de islamitische manier geslacht. Dat wil zeggen dat hun keel open gesneden wordt en dat daarbij de halsslagaders en andere belangrijke vaten, waarvan ik de vertaling niet van weet. (De Halal-methode (De toegestane methode)).

4. Andere dieren zijn in de kop geschoten zoals gebruikelijk is in de Westerse wereld.

5. Tijdens het experiment zijn op alle dieren de resultaten van de EEG en ECG vastgelegd tijdens het proces van slachten/schieten.
Islamitische methode, door slachten:
quote:
1. De eerste 3 seconden vanaf het moment van slachten, heeft de EEG niks anders waargenomen dan van VOOR de slachting. (EEG registreert hersenactiviteit) Dus het dier heeft geen pijn gevoeld tijdens of vlak na het snijden.

2. De 3 seconden daarna, gaf de EEG weer, een toestand die gelijk was aan 'slapen', bewusteloosheid. Dit komt omdat het dier een grote hoeveelheid bloed verliest in korte tijd.

3. Na de zojuist genoemde periode, toonde de EEG een hersenactiviteit niveau van 0 aan. Dit betekent dat het dier absoluut geen gevoel waarneemt, dus ook geen pijn.

4. Op het moment dat de hersenactiviteit 0 werd, klopte het hart nog. Daarbij maakte het lichaam heftige stuiptrekkingen. Dit als gevolg van een reflex van het ruggenmerg. Het ruggenmerg zit IN je ruggenwervels. Door deze stuiptrekkingen wordt er nog zoveel mogelijk bloed uit het lichaam gespuwd. Dit resulteert weer in hygiënischer vlees.
Westerse methode, door 'Schot in hoofd':
quote:
1. De dieren waren al snel na het schot bewusteloos.

2. EEG registreerde HEVIGE pijn direct na het schot.

3. Het hart hield sneller op met kloppen (pompen), zodat dit resulteert in minder bloedafvoer. Dit houdt in dat het vlees dus ook onhygiënische is voor de consument.
Bron : http://nation.ittefaq.com/issues/2007/12/17/news0058.htm

Bij de Joden gaat het ook op de Islamitische manier als ik het goed heb.
Nou het is helemaal niet onvriendelijk maar juist goed voor de dieren als ze op zo'n manier worden gedood.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  maandag 8 december 2008 @ 16:30:25 #2
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_63854465
Gaaf, gewoon zo doen dus in het vervolg!

Ik zal er geen sojaburger meer van eten!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_63854534
quote:
[b]Op maandag 8 december 2008 16:24
Bij de Joden gaat het ook op de Islamitische manier als ik het goed heb.
ja andersom he.
pi_63854646
quote:
Op maandag 8 december 2008 16:32 schreef ererer het volgende:

[..]

ja andersom he.

een stelling waarbij 2 dingen aan elkaar worden gesteld bevestigen en tegelijk zeggen dat de ene kant van het gelijk eerder komt dan de andere kant van het gelijk.

Pabo?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  maandag 8 december 2008 @ 16:45:10 #5
170337 Shayndel
The Queen Of The Night Aria
pi_63854883
quote:
Op maandag 8 december 2008 16:24 schreef Meki het volgende:

Bij de Joden gaat het ook op de Islamitische manier als ik het goed heb.
Correctie: De moslims slachten op de Joodse manier, omdat het OT kosher er eerder was.

Hoewel ze ook niet helemaal op dezelfde manier slachten, want er wordt niet dezelfde G'd aangebeden.
~* Shema Yisrael Adonai Eloheinu Adonai Ehad - Yeshua HaMashiach *~
  maandag 8 december 2008 @ 16:53:12 #7
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_63855088
En wat dan met de stroomschok/pin in de hersenen? is dat ook getest?
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  maandag 8 december 2008 @ 16:54:58 #8
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63855143
- knip -

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 08-12-2008 22:40:00 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 8 december 2008 @ 17:11:46 #9
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63855620
Ik kan die heren Schultz of Schulze en Hazim niet vinden op de Veterinaire Hogeschool van Hannover, noch kan ik wetenschappelijke artikelen met de genoemde titel vinden. Zoek ik slecht of is het bericht onjuist?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63855638
quote:
Op maandag 8 december 2008 16:24 schreef Meki het volgende:
Nou het is helemaal niet onvriendelijk maar juist goed voor de dieren als ze op zo'n manier worden gedood.
Kan ook zijn dat die dieren het nòg vriendelijker zouden vinden om helemaal niet geslacht te worden?

Mij maakt het niet uit, ik eet toch nauwelijks vlees. Soms een lekker stukje varken, maar daarbij is halal of haram slachten helemaal geen issue.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
  maandag 8 december 2008 @ 17:24:55 #11
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63855938
Ah, het kostte even, maar het zijn de heren Schulze en Hazem. Het artikel stamt uit 1978:
quote:
AGRIS record
Record number XE784M164
Titles Objectivity tests on pain and consciousness by the application of conventional, stunning shot, and ritual, without stunning, slaughtering of sheep and calf
Personal Authors Schulze, W. (Tieraerztliche Hochschule Hannover (Germany, F.R.). Klinik fuer Kleine Klauentiere und Forensische Medizin und Ambulatorische Klinik); Schultze-Petzold, H.; Hazem, A.S.; Gross, R.
Publication Date (Feb 1978)
AGRIS Subj. Cat. L00;Veterinary science and hygiene
Language De
Notes 18 ref. Summary (De)
Type Summary
Availability CEC/CEE (Belgium)
Availability number 784M164
Serial Title Deutsche Tieraerztliche Wochenschrift (Germany, F.R.)
Serial ID - ISSN 0341-6593
Serial number v. 85(2) p. 62-66
Serial Date (Feb 1978)
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 8 december 2008 @ 17:28:32 #12
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63856025
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63856064
quote:
Op maandag 8 december 2008 17:24 schreef Iblis het volgende:
Ah, het kostte even, maar het zijn de heren Schulze en Hazem. Het artikel stamt uit 1978:
[..]
Het ziet er ook sterk naar uit dat het verdoven van de dieren niet is meegenomen in de testopzet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 8 december 2008 @ 17:31:45 #14
798 voyeur
bemoeit zich
pi_63856105
quote:
Op maandag 8 december 2008 17:11 schreef Iblis het volgende:
Ik kan die heren Schultz of Schulze en Hazim niet vinden op de Veterinaire Hogeschool van Hannover, noch kan ik wetenschappelijke artikelen met de genoemde titel vinden. Zoek ik slecht of is het bericht onjuist?
Namen worden vaak verkeerd geciteerd. Het gaat om dit stokoude rapport:

Summary report
Experiments for the objectification of pain and consciousness during conventional (captive bolt stunning) and religiously mandated (“ritual cutting”) slaughter procedures for sheep and calves.


From
Deutsche Tieraerztliche Wochenschrift (German veterinary weekly) volume 85 (1978), pages 62-66

translated by Dr Sahib M. Bleher, Dip Trans MIL

By W. Schulze, H. Schultze-Petzold, A.S. Hazem, and R. Gross
Here we are now, entertain us.
pi_63856288
Het zal misschien best diervriendelijk zijn, maar wat ik vreemd vind aan Halal slachten, is dat het slachten moet worden gedaan door een moslim, die daarbij allerlei gebeden moet opzeggen, anders is het niet halal. Het klinkt mij nogal discriminerend in de oren dat alleen en moslim is bevoegd om Halal te slachten.
pi_63856479
quote:
Op maandag 8 december 2008 16:36 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]


een stelling waarbij 2 dingen aan elkaar worden gesteld bevestigen en tegelijk zeggen dat de ene kant van het gelijk eerder komt dan de andere kant van het gelijk.

Pabo?
Er waren nou eenmaal "ietsje" eerder joden die zo slachtten.

en jij? Pabo?
  maandag 8 december 2008 @ 17:53:33 #17
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63856516
quote:
Op maandag 8 december 2008 16:24 schreef Meki het volgende:
Westerse methode, door 'Schot in hoofd':

1. De dieren waren al snel na het schot bewusteloos.

2. EEG registreerde HEVIGE pijn direct na het schot.

3. Het hart hield sneller op met kloppen (pompen), zodat dit resulteert in minder bloedafvoer. Dit houdt in dat het vlees dus ook onhygiënische is voor de consument.
Nr 2. kan ik niet uit het artikel halen:
quote:
A.. Kälber
Nach der Bolzenschußanwendung traten schwerste Allge-
meinstörungen (Wellen von 1 bis 2 Hz) im EEG auf, die mit an
Sicherheit grenzender Wahrscheinlichkeit Schmerzempfin-
dungen ausschließen.
‘die met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid pijnondervinding uitsluiten’.
quote:
B. Schafe
Ähnliche Störungen zeigten sich auch bei Schafen, jedoch
sind neben der etwas höheren Frequenz noch deutlich überla-
gerte Wellen vorhanden. Bei einem Tier konnten bis zur 200.
Sekunde nach Schmerzreizen Wellen aufgezeichnet werden.
Deutliche Krämpfe wurden mit AusnahmeeinesTieres bei allen
Schafen registriert
Bij de schapen is er een schaap dat tot 200 s na het slachten nog wel lijkt te reageren op pijnstoten.

Het artikel concludeert vooral dat er geen reden is om op basis hiervan het traditioneel slachten te verbieden.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63857393
Na talloze onthoofdingsfilmpjes op internet gezien te hebben, kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat de slachtoffers liever een kogel door het hoofd gekregen hadden.

1 Goed gericht schot en het is afgelopen. Dit itt het doorsnijden van de keel en/of het afsnijden van het hoofd. Bij dat soort filmpjes zie het slachtoffer vaak een minutenlange doodsstrijd leveren, met van pijn vertrokken gezichten en pijnkreten.

Ik heb mijn twijfels bij dit onderzoek.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_63857938
Zolang er maar geslacht wordt, hoe het gebeurt zal me worst wezen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 8 december 2008 @ 19:19:24 #20
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63857965
quote:
Op maandag 8 december 2008 18:49 schreef StateOfMind het volgende:
Na talloze onthoofdingsfilmpjes op internet gezien te hebben, kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat de slachtoffers liever een kogel door het hoofd gekregen hadden.
Wat is er precies zo fascinerend aan die filmpjes dat je er talloze van kijk? Ik moet er niet aan denken
quote:
1 Goed gericht schot en het is afgelopen. Dit itt het doorsnijden van de keel en/of het afsnijden van het hoofd. Bij dat soort filmpjes zie het slachtoffer vaak een minutenlange doodsstrijd leveren, met van pijn vertrokken gezichten en pijnkreten.
Het hangt ervan af hoe goed het wordt uitgevoerd natuurlijk, een onscherp mes is niet zo gunstig. Het valt me echter op hoeveel mening er is en hoe weinig onderzoek ik erover kan vinden.
quote:
Ik heb mijn twijfels bij dit onderzoek.
Weet je meer onderzoeken? Dit onderzoek is nu natuurlijk al 30 jaar oud… dus eigenlijk hoort het niet echt in NWS.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 8 december 2008 @ 19:20:49 #21
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63857990
quote:
1. Er zijn verschillende elektroden aangebracht, op de hersenen van het dier, om de reacties van het dier te meten tijdens de slachtprocedure.
Is dit de islamitische methode?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 8 december 2008 @ 19:24:20 #22
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63858062
quote:
Op maandag 8 december 2008 16:53 schreef Bootje84 het volgende:
En wat dan met de stroomschok/pin in de hersenen? is dat ook getest?
.

Denk je werkelijk dat er een verschil is tussen het vermorzelen van de hersenen met een stuk metaal en het vermorzelen van de hersenen met een stuk metaal?

De pin bespaart alleen maar de kogel en het elke keer herladen van het pistool. Je zou hooguit kunnen zeggen dat de pin slechter is, omdat de schade die een pin toebrengt minder is dan een rondtollende kogel.
quote:
Op maandag 8 december 2008 17:50 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Er waren nou eenmaal "ietsje" eerder joden die zo slachtten.

en jij? Pabo?
Tijd heeft er nou net niets mee te maken. Stel, iemand zegt 'van den Hoogenband zwemt zoals Inge de Bruin'. Dan ga jij, hypothetisch, zeggen: 'nee, het is Inge de Bruin die zwemt zoals van den Hoogenband, want van den Hoogenband is eerder geboren'. Bijvoorbeeld.

.

[ Bericht 18% gewijzigd door Yildiz op 08-12-2008 19:35:08 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_63859213
quote:
Op maandag 8 december 2008 19:19 schreef Iblis het volgende:

[..]

Wat is er precies zo fascinerend aan die filmpjes dat je er talloze van kijk? Ik moet er niet aan denken
[..]
Menselijk leed doet mij niks. Tenminste, niet meer, vroeger wel. Misschien ligt het daaraan.
quote:
Het hangt ervan af hoe goed het wordt uitgevoerd natuurlijk, een onscherp mes is niet zo gunstig. Het valt me echter op hoeveel mening er is en hoe weinig onderzoek ik erover kan vinden.
[..]
Ik ben geen medicus, laat dat duidelijk zijn. Maar het lijkt mij dat als je met een kogel/pen de juiste plek in de hersenen raakt, je dan in 1 klap dood bent; het gehele systeem is dan als het ware meteen uitgeschakeld.

Als je met een (scherp) mes iemand de keel doorsnijdt, dan bloedt die persoon dood. M.a.w. die persoon is dan pas dood als er geen bloed meer in het systeem zit wat rondgepompt kan worden (en bloed zorgt er o.a. voor dat de hersenen van zuurstof voorzien worden als ik mij de lessen biologie van lang geleden goed herinner).
In feite is je bloedsomloop dan geen gesloten systeem meer waardoor je hersenen geen zuurstof meer krijgen, zodat je hersens de rest van je lichaam niet meer kan aansturen waardoor je sterft.

Kortom: met een kogel/pen (mits goed gericht) ben je op slag dood en met de keel doorsnijden kan het een paar minuten duren voor je dood bent. Het lijkt mij dat dit bij (zoog)dieren net zo is.
quote:
Weet je meer onderzoeken? Dit onderzoek is nu natuurlijk al 30 jaar oud… dus eigenlijk hoort het niet echt in NWS.
Nee die ken ik niet. Mijn bovenstaande uitleg is puur zoals ik het het meest logisch acht. Maar goed, ik ben ook geen expert hierin
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 8 december 2008 @ 20:14:15 #24
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63859309
Even een gedachte:
Mensen die onder narcose zijn voelen geen pijn meer. Maar hun hart klopt nog wel.

Wow. Er hoeft ineens zomaar geen relatie te zijn tussen het kloppen van het hart en het per definitie voelen van pijn.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_63859394
quote:
Op maandag 8 december 2008 19:24 schreef Yildiz het volgende:

[..]

.

Denk je werkelijk dat er een verschil is tussen het vermorzelen van de hersenen met een stuk metaal en het vermorzelen van de hersenen met een stuk metaal?

De pin bespaart alleen maar de kogel en het elke keer herladen van het pistool. Je zou hooguit kunnen zeggen dat de pin slechter is, omdat de schade die een pin toebrengt minder is dan een rondtollende kogel.
[..]

Tijd heeft er nou net niets mee te maken. Stel, iemand zegt 'van den Hoogenband zwemt zoals Inge de Bruin'. Dan ga jij, hypothetisch, zeggen: 'nee, het is Inge de Bruin die zwemt zoals van den Hoogenband, want van den Hoogenband is eerder geboren'. Bijvoorbeeld.

.
Natuurlijk niet. Moslims slachten als de joden, omdat ze het gebruik van hen overgenomen hebben.

Een betere vergelijking:

Barcelona speelt met het 4-3-3 systeem net zoals Ajax. (Barcelona heeft het via Cruijff van Ajax overgenomen)
Dat is correcter dan:
Ajax speelt met het 4-3-3 systeem net zoals Barcelona.

Er zit meer informatie verborgen in de tekst dan puur de semantische constructie. Dat ontkennen is taalverkrachting.

Maar goed, da's allemaal nogal offtopic.

Ik geloof er niks van. Een dier dood laten bloeden is altijd pijnlijker dan een snelle dood. Overigens is halal slachten wel de minste zorg m.b.t. dierenleed voor vleesvee. Hoe die dieren gehouden worden is een veel groter issue.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')