abonnement Unibet Coolblue
pi_62077700
Het topic over een van de beste electronische bands die er zijn



Schaamteloos gejat van wikipedia:
quote:
Boards of Canada (BOC) is een Schotse band die bestaat uit de broers Marcus Eoin Sandison en Michael Sandison. Hun naam is afkomstig van de National Film Board of Canada, een organisatie die kortfilms en documentaires maakte. Ze produceren elektronische muziek die nauw verwant is met de genres van ambient en IDM. Momenteel staan ze onder contract bij het Britse label Warp Records.

Vroege jaren

De broers Sandison begonnen in de vroege jaren 80 samen met enkele vrienden met het maken van muziek. Ook maakten ze Super 8-video’s waarvoor ze zelf de soundtrack componeerden. Enkele jaren later, vanaf 1987, vormden ze dan ook daadwerkelijk een band, die toen nog muziek produceerde die dichter bij de traditionele genres aanleunde. In 1989 slankte de groep af tot Marcus Eoin, Michael Sandison en Christopher Horne, heden ook bekend onder de noemer Christ. Hij verliet de groep omstreeks 1995.

Uit deze tijd stammen ook een reeks albums, al is het merendeel van dit werk binnen vrienden en familie van de band gebleven. Tot op heden zijn enkel A Few Old Tunes, Old Tunes Volume 1 en Old Tunes Volume 2 gelekt via verscheidene P2P-netwerken.

Vanaf 1995

De eerste officiële release van Boards of Canada was een EP, Twoism, die uitgebracht werd in 1995. Aangezien de broers dit zelf moesten financieren werd er maar een beperkt aantal oplages verspreid onder het publiek. Hierna werden ze opgemerkt door het label Skam, dat ook Autechre in zijn rangen had. In 1996 werd de EP Hi Scores uitgebracht, wat beschouwd wordt als het eerste publieke werk van Boards of Canada.

In februari 1998 werd Boards of Canada gecontracteerd door het bekende Britse label Warp Records.In april van dat jaar kwam de doorbraak voor de broers met de release van Music Has the Right to Children. Dit was het eerste officiële langspeelalbum van Boards of Canada, en het werd meteen uitstekend onthaald door het grote publiek. Zo behaalde het onder meer een maximumscore in het Amerikaanse online muziektijdschrift Pitchfork. In 2000 werd er een nieuwe EP uitgebracht, In a Beautiful Place out in the Country. In dit album werd gealludeerd op de Branch Davidians, een sekte die onder leiding stond van David Koresh.

In 2002 kwam er met Geogaddi een nieuwe LP op de markt. Dit album betekende een resolute stijlbreuk met het voorgaande werk. Waar de vorige platen vooral warm, nostalgisch geluid te bieden hadden bracht Geogaddi een heel duister geluid, waarin hier en daar satanische invloeden te bespeuren waren. Niettemin werd ook dit album zeer positief onthaald door pers en publiek.

Na drie jaar stilte bracht Boards of Canada in 2005 The Campfire Headphase uit. Met dit album, waarin opnieuw een zeer organisch geluid te horen was keerden de broers terug naar hun roots. Ook waren er op dit album voor het eerst akoestische gitaars te horen. In 2006 werd met de EP Trans Canada Highway het voorlopig laatste album gereleased.

Invloeden en stijlen

De broers Sandison zijn in hun jeugdjaren erg beïnvloed geweest door de Noord-Amerikaanse tv-cultuur van eind jaren 70, zoals The Six Million Dollar Man of Sesamstraat. Zo zijn er ook een groot aantal samples uit deze programma’s terug te vinden in hun muziek. Ook de documentaires van de NFB speelden hierin een grote rol, met name in het feit dat de kwaliteit van de beelden en muziek niet optimaal was, een eigenschap die ook vaak te horen is in de albums van Boards of Canada. Naast dit ‘kapot geluid’ staan de broers er ook om bekend om veel nostalgie en warmte te verwerken in hun muziek.

Een ander patroon wat veelvuldig terugkeert zijn de subliminale boodschappen die verwerkt zitten in de muziek. Hierin zijn onder meer verwijzingen te horen naar de Branch Davidians, natuurkundige regels en zelfs naar de duivel. Ook is dit in het verleden een bron van kritiek geweest, aangezien hen verweten werd dat ze hun luisteraars probeerden te brainwashen. Desondanks hebben de bandleden altijd ontkend aanhangers van het satanisme te zijn.
Onofficiele site met veel info: http://bocpages.org/wiki/Main_Page

Hun eerste en enige officiele video: Dayvan Cowboy, van het album The Campfire Headphase



En een hele lijst fanmade video's. Kwaliteit varieert wel een beetje....

Albums

Music Has The Right To Children

1: Wildlife Analysis
2: An Eagle In Your Mind
3: The Color Of The Fire
4: Telephasic Workshop
5: Triangles and Rhombuses niet op youtube
6: Sixtyten incompleet
7: Turqoise Hexagon Sun
8: Kaini Industries
9: Bocuma
10: Rogbiv
11: Rue The Whirl
12: Aquarius
13: Olson
14: Pete Standing Alone
15: Smokes Quantity
16: Open The Lght Bekijk deze YouTube-video
17: One Very Important Thought
18: Happy Cycling

Geogaddi

1: Ready Lets Go
2: Music Is Math
3: Beware The Friendly Stranger
4: Gyroscope
5: Dandelion
6: Sunshine Recorder
7: In The Annexe
8: Julie And Candy
9: The Smallest Weird Number
10: 1969
11: Energy Warning
12: The Beach At Redpoint
13: Opening The Mouth
14: Alpha And Omega
15: I Saw Drones
16: The Devil Is In The Details
17: A Is To B As B Is To C
18: Over The Horizon Radar
19: Dawn Chorus
20: Diving Station
21: You Could Feel The Sky
22: Corsair

The Campfire Headphase

1: Into The Rainbow Vein niet op youtube
2: Chromakey Dreamcoat
3: Satellite Anthem Icarus
4: Peacock Tail
5: Dayvan Cowboy
6: A Moment Of Clarity
7: 84 Pontiac Dream
8: Sherbet Head
9: Oscar See Through Red Eye
10: Ataronchronon
11: Hey Saturday Sun
12: Constants Are Changing
13: Slow This Bird Down Bekijk deze YouTube-video
14: Tears From the Compound Eye
15: Farewell Fire niet op youtube
16: Macquarie Ridge

Remixes

Midnight Star - The Midas Touch (BoC mix)
Beck - Broken Drum (BoC mix)
Trapped
Slag Boom Van Loon - Poppy Seed (reprise)
cLOUDDEAD - Dead Dogs Two (BoC mix)
Boom Dip - Last Walk Around Mirror Lake (BoC mix)
Why? - Good Friday (BoC mix)
Meat Beat Manifesto - Prime Audio Soup (BoC mix) incompleet
De EPs

Twoism:

1: Sixtyniner
2: Oirectine
3: Iced Cooley
4: Basefree
5: Twoism
6: Seeya Later
7: Melissa Juice
8: Smokes Quantity
9: 1986 Summer Fire helaas niet op youtube.

Hi Scores:

1: Hi Scores
2: Turqoise Hexagon Sun
3: Nlogax (incompleet)
4: June 9th
5: Seeya Later
6: Everything You Do Is A Balloon

In A Beautifull Place Out In The Country:

1: Kid For Today
2: Amo Bishop Rhoden
3: In A Beautifull Place Out In The Country
4: Zoetrope

Trans Canada Highway

1: Dayvan Cowboy
2: Left Side Drive Bekijk deze YouTube-video
3: Heard On Telegraph Lines Bekijk deze YouTube-video
4: Skyliner
5: Under The Coke Sign
6: Dayvan Cowboy (Odd Nosdam mix)

Wat divers spul van oa Boc Maxima en de Old Tunes

Chinook
Skimming Stones
Red Moss
Whitewater (op 1.04) Bekijk deze YouTube-video
Forest Moon
Mansel
Buckie High
5.9.78
Kiteracer II
XYZ
Finity
M9
Old Tunes Vol 1 Track 12 Side A
Old Tunes Vol 1 Track 1 Side A
Spectrum
Orange Romeda
She Is P
House of Albin'adab
We've Started Up
Te lui om de titel te zoeken, weet niet uit m'n hoofd
Orange Hexagon Sun

Deze filmpjes vormen trouwens zo'n 80-90% van de beschikbare BoC discografie

[ Bericht 32% gewijzigd door Da_Ripper op 06-01-2009 00:18:04 ]
pi_62077722
dikke tvp alvast
pi_62077745
Laatste vraag van het vorige topic:

BoC heeft een plaat geproduceerd voor 'The Sexual Objects' blijkbaar. Is 29 Sept gereleased.

http://www.aufgeladenundbereit.com/cms/front_content.php?idcat=4
quote:
The Sexual Objects 015

Here Come The Rubber Cops b/w Outta Place Again

Produced by the mighty BOARDS OF CANADA this new outing by FIRE ENGINES and NECTARINE NO.9 alum Davy Henderson is a classic POP tune in the tradition of Outdoor Miner (Wire), Marquee Moon (Televison) and Blue Monday (New Order)
Iemand al bekend mee/gehoord ?
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 00:02 schreef zwareshag het volgende:

[..]

Jep, ligt op de platenspeler.
Care to share your thoughts?
pi_62078212
Hopsa, tvp'tje.
Din jävla kuk!
  donderdag 2 oktober 2008 @ 15:29:10 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_62078552
En nog een.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_62078581
Ik heb youtube video's bij de OP gedaan Tot nu toe de remixes en de EP's. De albums en het oude werk doe ik later wel

Alleen ik baal dat Michael Fakesch - Surfaise niet meer op youtube staat Da was een goe nummer
  donderdag 2 oktober 2008 @ 16:10:48 #7
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_62079659
Hier moet ik zijn.

High Scores in de OP moet Hi Scores zijn btw.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 16:21:24 #8
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_62079955
Beste site ooit; www.bocpages.org
pi_62081873
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 16:10 schreef Evil_Koekje het volgende:
Hier moet ik zijn.

High Scores in de OP moet Hi Scores zijn btw.
Ahum, stom van me....
  donderdag 2 oktober 2008 @ 19:07:49 #10
16049 BJB
cluods in the haed
pi_62083992
Hier samples van die Sexual Objects plaat.

Klinkt werkelijk ongelofelijk kut.
pi_62090634
Die Sexual Objects klinkt niet echt boeiend nee.... geen BoC in te herkennen ook. Puur productie dus...
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 14:13:16 #12
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_62105437
Hier is het single nummer in z'n geheel te beluisteren (klik op 2. The Sexual Objects). Sta er zelf ook niet van te kijken. Heb met de eigenaar van het label gemaiild en hij wist me te vertellen dat BoC ook het full-length album gaat produceren en niet minder dan 48 remixen had gedaan van de single. Die mocht ik natuurlijk niet horen .
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 14:23:49 #13
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_62105705
Tvp.

Goede uitgebreid OP trouwens 14.gif
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 15:04:18 #14
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_62106709
BoC is erg leuke muziek, ik heb zelf een aantal van hun albums, vooral MHTRTC en TCH zijn toffe plaatjes :>
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
pi_62107165
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 15:04 schreef J0ttem het volgende:
BoC is erg leuke muziek, ik heb zelf een aantal van hun albums, vooral MHTRTC en TCH zijn toffe plaatjes :>
Ik vind Geogaddi een stuk beter als TCH, eerlijk gezegd. Vond TCH iets te eentonig qua geluid.
Din jävla kuk!
pi_62110687
Als ik moest kiezen dan koos ik voor Geogaddi, zit meer tegen IDM aan, bevalt mij beter. Maar ik zou niet willen kiezen

En die remixen van The Sexual Objects ben ik dan wel erg benieuwd naar, want BoC remixen vind ik vaak stukken beter dan het origineel
pi_62110997
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 14:52 schreef emokid het volgende:
dikke tvp
  zondag 5 oktober 2008 @ 20:39:28 #18
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_62156348


Dit is mijn verzameling tot nu toe, die 7" aan de linkerkant (half in beeld) is de single van The Sexual Objects.
pi_62162549
Respect.

Boards of Canada is geniaal. Niks minder. Beste wat Warp Records ooit heeft voortgebracht.
pi_62162808
Ik heb zelf MHTRTC, Geogaddi, The Campfire Headphase, Trans Canada Highway, IABPITC, en Twoism op CD.

Op m'n schijf heb ik alles wat op het net verschenen is. Inclusief alle remixen
pi_62162850
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 16:21 schreef Evil_Koekje het volgende:
Beste site ooit; www.bocpages.org
Staan ook echt van die ontiegelijk vergezochte theorieen bij het album Geogaddi. 'Biblical allusions' op grond van lengte van de tracks en bijbelplaatsen vind ik erg ver gaan.
  maandag 6 oktober 2008 @ 00:12:31 #22
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_62162958
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 00:06 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Staan ook echt van die ontiegelijk vergezochte theorieen bij het album Geogaddi. 'Biblical allusions' op grond van lengte van de tracks en bijbelplaatsen vind ik erg ver gaan.
Och ja dat hoort een beetje bij Geogaddi hm. Maar inderdaad gaat wel wat ver.
pi_62163095
En het klinkt als..?
pi_62163465
Uh nou er staan zo'n 40 youtube links
pi_62170831
Niet bepaald zin om al die links af te gaan.
Vroeg me gewoon af met welke bands je het kunt vergelijken.
  maandag 6 oktober 2008 @ 13:19:57 #26
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_62171265
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 15:23 schreef ehqo het volgende:

[..]

Ik vind Geogaddi een stuk beter als TCH, eerlijk gezegd. Vond TCH iets te eentonig qua geluid.
Dat vind ik dus juist van Geogaddi : P
Nouja dat 'duistere' sfeertje is niet helemaal mijn ding, daarvoor luister is liever naar andere artiesten
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 23:51 schreef Friek_ het volgende:
Respect.

Boards of Canada is geniaal. Niks minder. Beste wat Warp Records ooit heeft voortgebracht.
Noes, ik vind Autechre net iets beter :> (hoewel ik hun laatste album teleurstellend matig vind :c) mja dat maakt hun albums LP5 en Draft 7.30 niet minder geniaal.
Warp is sowieso een tof platenlabel, via hun heb ik een flink aantal goeie (eletronic) artiesten ontdekt.
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
pi_62172268
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 13:02 schreef Smart_ass het volgende:
Niet bepaald zin om al die links af te gaan.
Vroeg me gewoon af met welke bands je het kunt vergelijken.
Geen.
Din jävla kuk!
  maandag 6 oktober 2008 @ 14:08:50 #28
27648 Weakling
available in strong mint
pi_62172580
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 13:19 schreef J0ttem het volgende:
Warp is sowieso een tof platenlabel, via hun heb ik een flink aantal goeie (eletronic) artiesten ontdekt.
Warp was een tof platenlabel als je het mij vraagt, maar je vraagt het niet aan mij, dus geef ik maar weer eens ongevraagd en off topic mijn mening ... niets nieuws dus ... mjah.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 6 oktober 2008 @ 14:11:50 #29
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_62172659
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 13:02 schreef Smart_ass het volgende:
Niet bepaald zin om al die links af te gaan.
Vroeg me gewoon af met welke bands je het kunt vergelijken.
BOC kun je natuurlijk nergens mee vergelijken! Maar volgens Last.FM met Aphex Twin, Autechre, Plaid, Squarepusher, The Future Sound of London, µ-Ziq en Amon Tobin. .
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_62173223
Hm ik heb nog steeds niet meer dan The Campfire Headphase en Trans Canada Highway geluisterd. Steeds vergeten.

Goede OP.
full stops and exclamation marks
  maandag 6 oktober 2008 @ 15:05:24 #31
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_62174043
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 14:11 schreef Detroit het volgende:

[..]

BOC kun je natuurlijk nergens mee vergelijken! Maar volgens Last.FM met Aphex Twin, Autechre, Plaid, Squarepusher, The Future Sound of London, µ-Ziq en Amon Tobin. .
Dat zijn weer de bekendere artiesten maar hebben allemaal weer een geheel eigen stijl : |
Best slechte vergelijkingen imo

BoC achtige artiesten:
"Kelpe" maakt opzich wel wel leuke muziek, het is vrij downtempo met veel BoC invloeden. "Bonobo" is een andere favoriet van mij, maar hier is ook veel jazz in verwerkt.
Zoek ze eens op op youtube, er valt vast wel wat van te vinden.
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
pi_62174696
Ten&Tracer, Christ. (ex lid van BoC)

Hier trouwens een leuke link naar een netlabel met veel BoC achtige muziek:

http://www.archaichorizon.com/home.htm

Luister bijvoorbeeld release nummer 2: Orange Chrush - The Fields:

http://www.archaichorizon.com/releases/ah002/ah002.html

  dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:52:49 #33
27648 Weakling
available in strong mint
pi_62197933
Waar BoC mee te vergelijken is? Hmm, ik kom dan alleen maar bij namen uit die nog minder bekend zijn. Sinner DC's Arkle Parkle Avenue vind ik wel vergelijkbaar.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_62199180
Het klinkt alsof iemand 50 jaar geleden in een zonovergoten korenveld muziek maakte voor een publiek dat bestond uit gedrogeerde kinderen, en dat de opnames daarvan zijn gebleekt, vergaan, verknipt en wat al niet meer.
Din jävla kuk!
pi_62200581
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 12:34 schreef ehqo het volgende:
Het klinkt alsof iemand 50 jaar geleden in een zonovergoten korenveld muziek maakte voor een publiek dat bestond uit gedrogeerde kinderen, en dat de opnames daarvan zijn gebleekt, vergaan, verknipt en wat al niet meer.
Haha, toffe omschrijving :p

Voor mij klinkt het als muziek waar je in kan wegdromen. Er zitten zoveel miniscule geluidjes in, die een soort patroon in je hersenen aanmaken, bij wijze van spreken.
Als ik mijn ogen sluit en mezelf concentreer op de muziek dan denk ik aan de afgelegen natuur waar geen ziel te bekennen is, just me.
Chill om lekker op te tekenen, of een blowtje op te roken (alhoewel zonder ook kan hoor).

Dat is Boards of Canada voor mij.

[ Bericht 100% gewijzigd door overworld op 07-10-2008 13:44:39 ]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 13:41:58 #36
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_62200716
Wat ik vooral een leuk effect vind in sommige tracks van BOC is dat het lijkt alsof je naar een plaat aan het luisteren bent die totaal niet plat is, waardoor je onregelmatige variaties krijgt in toonhoogte. Als ik naar zo'n track luister word ik soort van high/stoned-achtig zonder gebruik van enige stimulerende middelen. .
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_62202206
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 13:36 schreef overworld het volgende:

[..]

Voor mij klinkt het als muziek waar je in kan wegdromen. Er zitten zoveel miniscule geluidjes in, die een soort patroon in je hersenen aanmaken, bij wijze van spreken.
Als ik mijn ogen sluit en mezelf concentreer op de muziek dan denk ik aan de afgelegen natuur waar geen ziel te bekennen is, just me.
Chill om lekker op te tekenen, of een blowtje op te roken (alhoewel zonder ook kan hoor).
Als dat je aanspreekt raad ik je aan om Gas eens te luisteren. De opzet is wat anders dan BoC, het is veel minimaler en de beats bestaan meestal uit niet meer dan een 4/4 'thumping' bass. Voor de rest bestaat het uit samples genomen uit obscure klassieke muziek, er liggen zoveel haarscherpe samples over elkaar dat het eindresultaat een ongedefinieerd een 'blur' van knisperig leven lijkt.
De muziek is zeer hypnotiserend en heeft een eindeloos gevoel, bij met name Pop is het net alsof ik in een bos verdwaald ben en elke minuut wel een half uur duurt. Gas haalt zijn inspiratie dan ook uit Duitse wouden, en dat hoor je zeker terug.
Din jävla kuk!
pi_62216329
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 14:45 schreef ehqo het volgende:

[..]

Als dat je aanspreekt raad ik je aan om Gas eens te luisteren. De opzet is wat anders dan BoC, het is veel minimaler en de beats bestaan meestal uit niet meer dan een 4/4 'thumping' bass. Voor de rest bestaat het uit samples genomen uit obscure klassieke muziek, er liggen zoveel haarscherpe samples over elkaar dat het eindresultaat een ongedefinieerd een 'blur' van knisperig leven lijkt.
De muziek is zeer hypnotiserend en heeft een eindeloos gevoel, bij met name Pop is het net alsof ik in een bos verdwaald ben en elke minuut wel een half uur duurt. Gas haalt zijn inspiratie dan ook uit Duitse wouden, en dat hoor je zeker terug.
Ah Gas, ik heb Gas Emit 0095 en kan hem zeker aanraden ja, binnenkort weer eens opzetten.

Het mooie aan BOC vind ik dat het klinkt alsof het voor jou alleen gemaakt is. Ik hoop ook zeker op een nieuw album.

http://www.pitchforkmedia(...)iew-boards-of-canada

Dit is een tof interview van ze door pitchfork, waar ze ook als eerst toegeven dat ze broers zijn.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 02:51:52 #39
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_62221773
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 14:45 schreef ehqo het volgende:

[..]

Als dat je aanspreekt raad ik je aan om Gas eens te luisteren.
Thnx! Klinkt interessant.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:04:47 #40
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_62226646
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:25 schreef On het volgende:

[..]

Ah Gas, ik heb Gas Emit 0095 en kan hem zeker aanraden ja, binnenkort weer eens opzetten.

Da's een andere Gas. Er zijn er twee, Gas aka Wolfgang Voigt (Kompakt/Mille Plateaux etc), en Gas aka Mat P Jarvis.

Ze zijn allebei zeer okay, maar laatstgenoemde is wat ambient'esquer IMHO.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:15:29 #41
27648 Weakling
available in strong mint
pi_62226935
Gas - Nah und Fern, dan ben je meteen een paar uurtjes zoet ... maar vergelijkbaar met BoC? Hmm, kweenie ...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_62227751
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:04 schreef Detroit het volgende:

[..]

Da's een andere Gas. Er zijn er twee, Gas aka Wolfgang Voigt (Kompakt/Mille Plateaux etc), en Gas aka Mat P Jarvis.

Ze zijn allebei zeer okay, maar laatstgenoemde is wat ambient'esquer IMHO.
Ha oke dan ga ik die andere ook eens proberen, bedankt.
pi_62228148
Dubbel.
Din jävla kuk!
pi_62228169
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:15 schreef Weakling het volgende:
Gas - Nah und Fern, dan ben je meteen een paar uurtjes zoet ... maar vergelijkbaar met BoC? Hmm, kweenie ...
Dat beweer ik ook niet, mijn post kwam vooral voort uit de daarbij gequote post van overworld, over miniscule geluidjes en patronen.

Persoonlijk vind ik Gas interessanter als BoC, omdat ik me meer kan verliezen in zijn muziek.
Din jävla kuk!
  woensdag 8 oktober 2008 @ 14:34:17 #45
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_62232327
Boards of Canada is in mijn mening op hun imitators na nergens mee te vergelijken. Natuurlijk kun je het wel met Air of FSOL vergelijken maar dan gebruik je een breed kader (nl. sfeervolle electronische muziek of iets in die richting). Als je echt goed naar BoC gaat kijken zie je dat ze hun hele identiteit in hun muziek stoppen, en zoals dat wel vaker is met mensen met een sterk ontwikkelde identiteit, lopen de thema's die hun identiteit maken wat het is soms ver uiteen, van jaren 70 nostalgie tot wiskunde tot de natuur tot godsdienst. Een kanttekening hier, mensen die precies hun identiteit volgen bij het maken kunst, maken vaak de mooiste kunst, ongeacht wat voor stijl ze uiteindelijk hanteren. Kijk hierbij naar veel van de Warp artiesten van de oude stempel. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nooit zo sta te springen om BoC imitators te beluisteren - het kan mooie muziek zijn, maar iets wat ik vaak minstens even belangrijk vind als goede muziek is het ervaren van een sterke identiteit; een goed verhaal erachter. Boards Of Canada bezit in mijn mening die eigenschap als weinig anderen.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 16:46:19 #46
27648 Weakling
available in strong mint
pi_62235908
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:57 schreef ehqo het volgende:
Dat beweer ik ook niet, mijn post kwam vooral voort uit de daarbij gequote post van overworld, over miniscule geluidjes en patronen.
Ah kk, zo als gewoonlijk weer eens te vlug gelezen
quote:
Persoonlijk vind ik Gas interessanter als BoC, omdat ik me meer kan verliezen in zijn muziek.
Hier begin ik het steeds meer eens mee te raken. Eerst vond ik het echt helemaal niets, maar het werk van Gas is langzamerhand aardig onder mijn huid te kruipen.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_62237640
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 15:13 schreef ehqo het volgende:
Hopsa, tvp'tje.
pi_62245297
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 14:45 schreef ehqo het volgende:

[..]

Als dat je aanspreekt raad ik je aan om Gas eens te luisteren. De opzet is wat anders dan BoC, het is veel minimaler en de beats bestaan meestal uit niet meer dan een 4/4 'thumping' bass. Voor de rest bestaat het uit samples genomen uit obscure klassieke muziek, er liggen zoveel haarscherpe samples over elkaar dat het eindresultaat een ongedefinieerd een 'blur' van knisperig leven lijkt.
De muziek is zeer hypnotiserend en heeft een eindeloos gevoel, bij met name Pop is het net alsof ik in een bos verdwaald ben en elke minuut wel een half uur duurt. Gas haalt zijn inspiratie dan ook uit Duitse wouden, en dat hoor je zeker terug.
Thnx voor de aanrader, binnekort maar is op speurtocht gaan voor een album van 'm
pi_62816176
Klein kickje.

Skyliner omgedraaid heeft dezelfde melodie, toeval of opzettelijk?

  donderdag 30 oktober 2008 @ 17:53:51 #50
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_62816882
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 17:21 schreef Faxie het volgende:
Klein kickje.

Skyliner omgedraaid heeft dezelfde melodie, toeval of opzettelijk?

Hehe, opzettelijk, sowieso. Als je ziet wat ze op Geogaddi voor elkaar kregen.
pi_62817780
Heel geogaddi staat (stond? ..) reversed op youtube Palindromen in muziek zijn wel leuk
  woensdag 19 november 2008 @ 00:22:23 #52
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_63334128
Solange, zusje van Byonce (schrijf je dat zo?) heeft een R&B plaat gemaakt waarbij ze het nummer van Boards of canada - Slow this bird down heeft gebruikt.
In feite is het gewoon de hele versie van dat nummer met vocalen erop.

en TVP.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  woensdag 19 november 2008 @ 00:42:26 #53
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_63334503
quote:
Op woensdag 19 november 2008 00:22 schreef timbob het volgende:
Solange, zusje van Byonce (schrijf je dat zo?) heeft een R&B plaat gemaakt waarbij ze het nummer van Boards of canada - Slow this bird down heeft gebruikt.
In feite is het gewoon de hele versie van dat nummer met vocalen erop.

en TVP.
Goed dat je 't zegt ik had 'm nog niet geluisterd. Ik dacht dat ze 'm zou sampelen trouwens maar dit is idd gewoon 't nummer met vocalen. Gaat nergens over.
pi_63336153
Klikken op eigen risico Letterlijk STBD met vocalen. Luie trut pfff.

  woensdag 19 november 2008 @ 12:38:26 #55
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_63342486
Beetje jammer dat fantasieloze lieden uit dat R&B-wereldje zulks een creatief werkje verkrachten ter vergroting van eigen glorie. Het zou verboden moeten worden.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  woensdag 19 november 2008 @ 16:33:21 #56
16049 BJB
cluods in the haed
pi_63349017
Alsof dat in andere genres niet gebeurd. Hier klinkt het inderdaad niet best, maar rechtstreeks knipplakken kán wel degelijk goed uitpakken.

Check Amélie going minimal

pi_63351296
quote:
Op woensdag 19 november 2008 16:33 schreef BJB het volgende:
Alsof dat in andere genres niet gebeurd. Hier klinkt het inderdaad niet best, maar rechtstreeks knipplakken kán wel degelijk goed uitpakken.

Check Amélie going minimal


Nee, zoiets vind ik niet bepaald beter...
  woensdag 19 november 2008 @ 18:04:58 #58
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63351399
quote:
Op woensdag 19 november 2008 00:22 schreef timbob het volgende:
Solange, zusje van Byonce (schrijf je dat zo?) heeft een R&B plaat gemaakt waarbij ze het nummer van Boards of canada - Slow this bird down heeft gebruikt.
In feite is het gewoon de hele versie van dat nummer met vocalen erop.

en TVP.
Triest..
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_63361471
Ik beschouw mijzelf een groot fan van BOC

Ik had laatst een maandje of 2 geleden 2 shirts gekocht via ebay van BOC. Op de 1 staat een print van beautifull places
en op de andere een print van het album van music has a right to children.

Ik kan met zekerheid zeggen dat ik de enige ben in nederland die ze draagt

Die werden gedrukt door un een of andere gozer. Heb geen link meer naar ebay want die gozer is ineens niet meer te vinden..

mja zal morgen wel ff foto's uploaden van de shirts
  woensdag 19 november 2008 @ 23:41:02 #60
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_63361977
quote:
Op woensdag 19 november 2008 23:22 schreef FL_Freak het volgende:
Ik beschouw mijzelf een groot fan van BOC

Ik had laatst een maandje of 2 geleden 2 shirts gekocht via ebay van BOC. Op de 1 staat een print van beautifull places
en op de andere een print van het album van music has a right to children.

Ik kan met zekerheid zeggen dat ik de enige ben in nederland die ze draagt

Die werden gedrukt door un een of andere gozer. Heb geen link meer naar ebay want die gozer is ineens niet meer te vinden..

mja zal morgen wel ff foto's uploaden van de shirts
Ja, zoiets zou ik dus nooit doen.
Dan koop ik liever een echt shirtje van de band. dit is, buiten het feit dat het volgens mij illegaal is, weinig fantasierijk.

Bovendien is een gewoon voorkantje van een cd zo nietszeggend op een shirt vind ik altijd. Het hoort niet op dat medium.

Maarja.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_63362165
quote:
Op woensdag 19 november 2008 23:41 schreef timbob het volgende:

[..]

Ja, zoiets zou ik dus nooit doen.
Dan koop ik liever een echt shirtje van de band. dit is, buiten het feit dat het volgens mij illegaal is, weinig fantasierijk.

Bovendien is een gewoon voorkantje van een cd zo nietszeggend op een shirt vind ik altijd. Het hoort niet op dat medium.

Maarja.
Jah, een echt shirtje van BOC meot ik nog steeds bestellen, maar deze zagen er best leuk uit dusja
  donderdag 20 november 2008 @ 00:02:18 #62
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_63362508
quote:
Op woensdag 19 november 2008 23:48 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Jah, een echt shirtje van BOC meot ik nog steeds bestellen, maar deze zagen er best leuk uit dusja
Tja, als je ze tof vind, moet je het ook gewoon doen

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  donderdag 20 november 2008 @ 00:03:15 #63
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_63362533
quote:
Op woensdag 19 november 2008 23:22 schreef FL_Freak het volgende:
Ik beschouw mijzelf een groot fan van BOC

Ik had laatst een maandje of 2 geleden 2 shirts gekocht via ebay van BOC. Op de 1 staat een print van beautifull places
en op de andere een print van het album van music has a right to children.

Ik kan met zekerheid zeggen dat ik de enige ben in nederland die ze draagt

Die werden gedrukt door un een of andere gozer. Heb geen link meer naar ebay want die gozer is ineens niet meer te vinden..

mja zal morgen wel ff foto's uploaden van de shirts
?

D'r zijn wel vaker van die zelfmaakshirtgasten op eBay trouwens.
pi_63363688
Das een 'officiële' hoor

[edit] Hmm, dit ruikt naar een verkapte tvp
Demolish your own Face
I fractured my skull while dancing to dubstep
pi_63365109
Ik heb al eens gekeken voor BoC shirts, maar het logo vind ik maar niks voor op een shirt.
  donderdag 20 november 2008 @ 08:03:30 #66
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_63365497
quote:
Op donderdag 20 november 2008 01:19 schreef TheArowana het volgende:
Das een 'officiële' hoor
Weet ik, ligt hier in de kast. Maar hij had 't over MHTRTC toch.
pi_63377268



deze shirts heb ik
pi_63383022
Die van 'A Beautiful Place' (of is het 'In a beautiful place?') is best vet! Zou zelf wel ééntje van de originelen willen, die met die 'regenboog' en die mensen ervoor. Alleen heb ik maar weinig centen op het moment
Demolish your own Face
I fractured my skull while dancing to dubstep
pi_63384210
quote:
Op donderdag 20 november 2008 19:55 schreef TheArowana het volgende:
Die van 'A Beautiful Place' (of is het 'In a beautiful place?') is best vet! Zou zelf wel ééntje van de originelen willen, die met die 'regenboog' en die mensen ervoor. Alleen heb ik maar weinig centen op het moment
das wel kut ja
pi_63393142
quote:
Op donderdag 20 november 2008 20:35 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

das wel kut ja
Ah straks weer stufi, en ff een maandje incasseren (feestdagen en de welbekende envelopjes van familieleden ) en paar weken in Zeeland ipv Amsterdam, scheelt allemaal. En dan ff een shirtje bestellen.
Demolish your own Face
I fractured my skull while dancing to dubstep
  vrijdag 21 november 2008 @ 01:47:44 #71
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_63393496


Had wat rechter gekunt, maargoed..

Linksonder in de hoek een uitgave van BoC als Hell Interface, dat witte doosje in het midden vooraan is een Japanse promo cassette van MHTRTC, nooit gedraaid of zelfs opengemaakt, gekocht van een Warp medewerker.. Die 10" rechtsonder in het plastic is ook een promo van MHTRTC, 200 van gemaakt.. Gek genoeg heb ik dit album nog niet op vinyl.

Solange's album EN promo staan er ook op, haha..
pi_63394729
Leuke collectie
  vrijdag 21 november 2008 @ 11:15:31 #73
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_63399076
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 01:47 schreef zwareshag het volgende:
[ afbeelding ]

Had wat rechter gekunt, maargoed..

Linksonder in de hoek een uitgave van BoC als Hell Interface, dat witte doosje in het midden vooraan is een Japanse promo cassette van MHTRTC, nooit gedraaid of zelfs opengemaakt, gekocht van een Warp medewerker.. Die 10" rechtsonder in het plastic is ook een promo van MHTRTC, 200 van gemaakt.. Gek genoeg heb ik dit album nog niet op vinyl.

Solange's album EN promo staan er ook op, haha..
Ooit... ooit heb ik dit ook allemaal in een vitrine staan.
pi_63422590
In 2002 kocht ik Geogaddi op cd en het deed me toen niks...
Nu ben ik bezeten
I HATE MUSIC
pi_63422789
Opening the mouth hoor ik nu trouwens best vaak bij Discovery channel of National Geographic voorbij komen.. Wel grappig.
I HATE MUSIC
pi_63422813
2.31-2.35 van Alpha and Omega doet me altijd aan Telephasic Workshop denken.
I HATE MUSIC
pi_63426619
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 02:56 schreef FictionalFenna het volgende:
Opening the mouth hoor ik nu trouwens best vaak bij Discovery channel of National Geographic voorbij komen.. Wel grappig.
Klopt, bij de reclames van Stormchasers. Bij MTV hoorde ik ze eerst ook wel eens langskomen, ik meen een sample uit Sixtyten.
Din jävla kuk!
pi_63427057
Lekkere muziek, wist niet dat hier een topic van was!
pi_63516281
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 13:07 schreef ChRoNiC het volgende:
Lekkere muziek, wist niet dat hier een topic van was!
Dan weet je het nu !
pi_63967857
Foutje gemaakt in de OP met Buckie High...

Hier is ie:

pi_63970308
Tvp'te. Ik hoop dat er nog eens een nieuw album gaat komen van de gebroerders boards of canada.
pi_64233595
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 20:23 schreef On het volgende:
Tvp'te. Ik hoop dat er nog eens een nieuw album gaat komen van de gebroerders boards of canada.
Ik las wel ergens dat er een nieuw album ging komen
pi_64631953
whehe, er komt tog geen nieuw album, het was kennelijk un 1 april grap

en dat dan van een betrouwbare site
pi_64632885
Hoezo, waar staat dat dan?

Volgens mij gaat er vroeg of laat toch wel een album komen hoor, dat kan gewoon niet missen.
pi_64633802
Stond hierzo

http://boardsofcanada.watmm.com/

mja ik hoop dat er idd wel een keer een nieuw album komt!
  maandag 5 januari 2009 @ 14:04:54 #86
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_64684959
Er komt een nieuwe release .
pi_64685491
Dat hier een topic over loopt

Ik ken de band een paar maanden, gevonden via last.fm.

Chille muziek inderdaad. Al vind je deze band leuk moet je ook eens luisteren naar The postal service, misschien iets rustiger, maar ook erg goed
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  maandag 5 januari 2009 @ 17:51:22 #88
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_64694879
Hmm, aangezien ik al een tijdje naar Tycho luister, raadde iemand mij deze groep aan.

Tycho:


Ik vind Tycho toch wat mooier dan BoC. Bij BoC heb je meer van die vage, 'rauwe' geluiden tijdens het nummer en daar hou ik niet zo van.
pi_64695346
quote:
Op maandag 5 januari 2009 17:51 schreef Slickk het volgende:
Hmm, aangezien ik al een tijdje naar Tycho luister, raadde iemand mij deze groep aan.

Tycho:


Ik vind Tycho toch wat mooier dan BoC. Bij BoC heb je meer van die vage, 'rauwe' geluiden tijdens het nummer en daar hou ik niet zo van.
Chille muziek, thx
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_64710477
Tycho is ook prima Bekendste nummer van hun zal Dictaphone's Lament wel zijn denk ik. Maar BoC bevalt me toch beter.

The Postal Service vind ik teveel naar pop neigen eigenlijk....
  maandag 5 januari 2009 @ 23:45:12 #91
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_64712469
Ik hoorde laatst een nummer van Tycho tijdens een reclame/voorstukje van programma van Omrôp Fryslân, lokale zender in Friesland. Echt te toevallig dat ik, naar die zender keek (was maar 10 minuten), ik die artiest ken en één van die werknemers daar Tycho kent.

Ik heb zelf het album en zit in een erg mooi hoesje. Misschien moet ik eens wat meer BoC gaan checken, zal eens Youtube-linkjes afspeuren.
  maandag 5 januari 2009 @ 23:54:51 #92
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_64712872
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 18:53 schreef Faxie het volgende:
Foutje gemaakt in de OP met Buckie High...

Hier is ie:

quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 16:10 schreef Evil_Koekje het volgende:
High Scores in de OP moet Hi Scores zijn btw.
*aangepast

Klinkt uitermate chillerend, binnenkort wat meer luisteren

[ Bericht 20% gewijzigd door Da_Ripper op 06-01-2009 00:19:19 ]
Wat je vindt, ...
  dinsdag 6 januari 2009 @ 00:24:53 #93
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64714136
Ik chill 'm net op Dayvan Cowboy en Music is Math
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_64784964
quote:
Op maandag 5 januari 2009 17:51 schreef Slickk het volgende:
Hmm, aangezien ik al een tijdje naar Tycho luister, raadde iemand mij deze groep aan.

Tycho:


Ik vind Tycho toch wat mooier dan BoC. Bij BoC heb je meer van die vage, 'rauwe' geluiden tijdens het nummer en daar hou ik niet zo van.
Het zijn net die vage en rauwe geluiden die BOC zo prachtig maken
pi_64784992
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 00:24 schreef eleusis het volgende:
Ik chill 'm net op Dayvan Cowboy en Music is Math
Die zijn prachtig he
pi_64834760
Jongens, er is een grote community voor boards of canada, echt een leuke site om andere BOC'ers te leren kennen op het forum

http://www.twoism.org/forum/

pi_64834924
Als er een nieuw album komt, hoop ik dat het zo'n beetje als Geogaddi klinkt.
I HATE MUSIC
  vrijdag 9 januari 2009 @ 00:01:52 #98
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_64835077
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:53 schreef FL_Freak het volgende:
Jongens, er is een grote community voor boards of canada, echt een leuke site om andere BOC'ers te leren kennen op het forum

http://www.twoism.org/forum/

Ben jij AFX.NL daar?
pi_64839926
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:01 schreef Evil_Koekje het volgende:

[..]

Ben jij AFX.NL daar?
Hoe raad je het
pi_68229037
Kickje

The devil is in the detail
pi_68366691
ATTENTIE:

Wellich komt er een nieuw album in oktober

http://www.twoism.org/forum/viewtopic.php?t=4347
pi_68367107
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 14:59 schreef FL_Freak het volgende:
ATTENTIE:

Wellich komt er een nieuw album in oktober

http://www.twoism.org/forum/viewtopic.php?t=4347
Dat is een topic van augustus 2008.
Din jävla kuk!
pi_68371707
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 15:20 schreef ehqo het volgende:

[..]

Dat is een topic van augustus 2008.
pi_68397171
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 18:42 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Dat kan ik dan wel weer beamen.
Din jävla kuk!
pi_68398766
Leuke muziek niets meer,niets minder
  donderdag 14 mei 2009 @ 01:05:35 #106
255823 Fredd-E
bocpages.org
pi_69002308
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 16:21 schreef Evil_Koekje het volgende:
Beste site ooit; www.bocpages.org
Thanks!

Heb onlangs nog nieuwe dingen toegevoegd en ook een Facebook groep aangemaakt. Fan worden is de boodschap als je een Facebook account hebt tenminste.

Spread the boc!
The unofficial Boards of Canada wiki: bocpages.org ( find us on facebook® )
pi_69002709
quote:
Op zondag 26 april 2009 18:01 schreef Arcturus het volgende:
Leuke muziek niets meer,niets minder
Wel meer als je het mij vraagt. BoC weet in hun nummers juist dat ene beetje extra te brengen wat ze boven de rest van de genre uittilt. IHMO dan he
  donderdag 14 mei 2009 @ 02:22:07 #108
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_69003071
Het zijn waarlijke landschappen van muziek die zij creëren, gekneed van gevoelens over natuur, vroeger, pure stemmingen. Dat kan bijna niemand anders.

Je moet er wel een beetje voor in de mood zijn, waarbij ik me kan voorstellen dat velen die mood nooit hebben.

bocpages is een puike site, ik heb er een tijdje geleden ook wat kleine wijzigingen gemaakt.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_69006756
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 01:33 schreef Faxie het volgende:

[..]

Wel meer als je het mij vraagt. BoC weet in hun nummers juist dat ene beetje extra te brengen wat ze boven de rest van de genre uittilt. IHMO dan he
Dat bedoelde ik eigenlijk ook want de meeste andere artiesten in hetzelfde genre vind ik te vaak inhoudloos en daardoor saai zijn. Bij BoC heb ik daar geen last van, maar ik kan het niet langer dan 5 nummers luisteren .
  donderdag 14 mei 2009 @ 12:32:30 #110
16049 BJB
cluods in the haed
pi_69011530
Nog geen nieuws over een nieuwe release in het kader van het 20-jarig bestaan van Warp?
  donderdag 14 mei 2009 @ 15:12:27 #111
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_69017158
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 12:32 schreef BJB het volgende:
Nog geen nieuws over een nieuwe release in het kader van het 20-jarig bestaan van Warp?
Geen officieel nieuws nee. Maar het is aannemelijk dat we in dit kader iets van ze zullen horen.
pi_69296983
Vandaag music has a right to children CD binnen gekregen
pi_69333649


Mijn buurvrouw heeft voor mij de cover van the campfire headfase geschilderd
  zaterdag 23 mei 2009 @ 20:43:34 #114
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_69333792
Lekker die kleurtjezz
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_69363016
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 20:39 schreef FL_Freak het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn buurvrouw heeft voor mij de cover van the campfire headfase geschilderd
Nice. Erg realistisch kleurgebruik als je kijkt naar de originele art. Ik zou wel een schilderij van Geogaddi willen kan ze die niet voor me regelen? Dan krijgt ze van mij een fles whiskey.
  zondag 24 mei 2009 @ 21:26:47 #116
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_69363460
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:15 schreef On het volgende:

[..]

Nice. Erg realistisch kleurgebruik als je kijkt naar de originele art. Ik zou wel een schilderij van Geogaddi willen kan ze die niet voor me regelen? Dan krijgt ze van mij een fles whiskey.
Ik wil ook wel die Music has the right.. maar dan wel op 3 bij 1 meter als het kan.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_69365947
Ziet er goed uit
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  maandag 25 mei 2009 @ 00:58:10 #118
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_69370867
Bah, Ik wil geen BoC meer luisteren!
Ze staan nummer 1 in m'n last.fm met een grote voorsprong, en ik wil het gewoon niet meer.
Maar het is zo verslavend.

Die Old tunes vooral... de albums luister ik eigenlijk vrij weinig.

Raah!
ik moet afkicken!

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  maandag 25 mei 2009 @ 01:20:50 #119
182560 krioro
no span
pi_69371123
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 20:39 schreef FL_Freak het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn buurvrouw heeft voor mij de cover van the campfire headfase geschilderd
Tof!
full stops and exclamation marks
pi_69371763
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 20:39 schreef FL_Freak het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn buurvrouw heeft voor mij de cover van the campfire headfase geschilderd
Toffe buurvrouw heb je! Erg mooi.
U bevindt zich >hier<
pi_69391833
quote:
Op maandag 25 mei 2009 00:58 schreef timbob het volgende:
Bah, Ik wil geen BoC meer luisteren!
Ze staan nummer 1 in m'n last.fm met een grote voorsprong, en ik wil het gewoon niet meer.
Maar het is zo verslavend.

Die Old tunes vooral... de albums luister ik eigenlijk vrij weinig.

Raah!
ik moet afkicken!
Once you boc, you never go bock
  maandag 25 mei 2009 @ 19:37:27 #122
166557 LennartCM
He's lost control
pi_69392369
Ik ben wel toe aan wat nieuws van BoC. Ik vind Campfire Headfase toch wel minder in vergelijking tot Geogaddi en In a Beautiful Place...
pi_69395821
Campfire is wat meer gitaar/shoegaze georienteerd. Doet me soms wel denken aan bepaalde stukken van Fennesz waar ook gitaar in gebruikt wordt. TCH is wel een erg relaxed album, vooral in de zomer, maar Geogaddi blijft mijn favoriet gevolgd door MHTRTC.
pi_69420414
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 20:39 schreef FL_Freak het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn buurvrouw heeft voor mij de cover van the campfire headfase geschilderd
Fucking dik. Ik zou er echt véél voor over hebben om zo'n dergelijk schilderij te hebben van Boards of Canada.
pi_69447934
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 15:50 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Fucking dik. Ik zou er echt véél voor over hebben om zo'n dergelijk schilderij te hebben van Boards of Canada.
Nouja ze doet het niet zomaar voor iedereen. Ik kan er eventueel wel een ontwerp voorleggen maar uiteraard als ze het dan doet, zal er wel betaling voor moeten geregeld worden
pi_69552057
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 11:06 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Nouja ze doet het niet zomaar voor iedereen. Ik kan er eventueel wel een ontwerp voorleggen maar uiteraard als ze het dan doet, zal er wel betaling voor moeten geregeld worden
Als je iets zou weten te fixen zou ik dat geweldig vinden. Ben er bereid goed voor te betalen, dus dat is geen probleem. Vind het een stuk persoonlijker dan die posters op m'n kamer.
pi_69656331
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 13:57 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Als je iets zou weten te fixen zou ik dat geweldig vinden. Ben er bereid goed voor te betalen, dus dat is geen probleem. Vind het een stuk persoonlijker dan die posters op m'n kamer.
Welk plaatje van boc zou je eventueel willen?
pi_69657808
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 08:57 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Welk plaatje van boc zou je eventueel willen?
Denk dat het toch uiteindelijk de albumcover van Music Has the Right to Children zou worden:



We kunnen dit trouwens wel verder via PM doen, denk ik.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2009 10:22:05 ]
pi_69852929
Even een kickje, het is 9 juni. Allemaal jullie Hi Scores draaien
  dinsdag 9 juni 2009 @ 10:17:24 #130
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_69853614
Want?

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_69857394
June 9th..
pi_69859720
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 12:17 schreef Friek_ het volgende:
June 9th..
Kijk jij weet het
pi_69936960
As part of its 20th anniversary celebrations, Warp will release a deluxe special-edition, titled Warp20 (Box Set). It features new songs, older previously unreleased material from Warp artists and tracks selected as the best of the labels output by Warp fans. It also includes a beautifully produced book showcasing the labels rich design history along with an exclusive hour long mix and locked-groove vinyl set

Warp20 (Unheard)
Triple 10" VinylSecret treasures newly rediscovered from the Warp vaults. Completely unheard tracks by Boards of Canada, Autechre, Broadcast, Elecktroids and others cut to 3 x 10" vinyl. Housed in uncoated card sleeves with debossed typography. Vinyl exclusive to Warp20 (Box Set).
Warp20 (Elemental)
CD albumSpecially-commissioned hour long piece by re-edit master Osymyso, made from sections, samples, and fragments of Warp music from the last 20 years. Exclusive to Warp20 (Box Set) and packaged in deluxe case bound 10" folder. Warp20 (Infinite)
Double 10" Vinyl2 x 10" vinyl cuts of hand-picked locked-groove loops from Warp tracks. 4 sides of loops for mixing fun. Exclusive to Warp20 (Box Set) and housed in uncoated card sleeves with debossed covers.

Please note: The images shown are taken at prototype stage and are not wholly accurate to finished edition. However this is a fair representation of what will be produced. Any tracklist shown on images is for representation only.

http://warp.net/records/warp20/warp20-box-set#5

Hij komt 21 december uit. Je kunt hem al pre-orderen en dan heb je 15% korting als je hem voor 5 juli besteld!
pi_69938127
Ik heb die bleep pagina maar even gebookmarked.

Het wordt toch maar eens tijd om die platenspeler te gaan halen denk ik....
  donderdag 11 juni 2009 @ 15:51:24 #135
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_69938856
Bazenproduct.

Wachten tot september.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:45:20 #136
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_69941197
Fuck yeah!
  vrijdag 12 juni 2009 @ 14:53:57 #137
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_69973812
100 euro!

Punt is wel, als je er 2 besteld, weet je dat je er zo 1 kan verkopen voor 200 euro over een tijd als het uitverkocht is.

Alleen heb ik geen 100, laat staan 200 euro liggen om te investeren.
en als ik er 1 heb, dan ga ik die echt niet verkopen

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_69979457
Mijn platenspeler krijgt spontaan een stijve.
Din jävla kuk!
pi_70017731
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 17:44 schreef ehqo het volgende:
Mijn platenspeler krijgt spontaan een stijve.
Had ik maar een platenspeler
pi_70171539
Heb net peel session en twoism besteld
  zondag 21 juni 2009 @ 17:52:54 #141
260328 IcedCooly
Tears from the compound eye
pi_70226763
Heb me die boxset gepre-ordered lijkt me tegek om het te hebben FL_Freak zit je toevallig ook op twoism.org? Ik herken namelijk dat schilderij daarvan

En btw bij de premiere van "All Tomorrow's parties'' in Dublin zit een nummer van Boards of Canada die nog niet gereleased is genaamd "Echus". Dit belooft best veel voor de toekomst misschien een nieuwe Boards of Canada binnenkort?..

Twoism ga je tegek vinden FL_Freak!
pi_70244712
quote:
Op zondag 21 juni 2009 17:52 schreef IcedCooly het volgende:
Heb me die boxset gepre-ordered lijkt me tegek om het te hebben FL_Freak zit je toevallig ook op twoism.org? Ik herken namelijk dat schilderij daarvan

En btw bij de premiere van "All Tomorrow's parties'' in Dublin zit een nummer van Boards of Canada die nog niet gereleased is genaamd "Echus". Dit belooft best veel voor de toekomst misschien een nieuwe Boards of Canada binnenkort?..

Twoism ga je tegek vinden FL_Freak!
Ik zit inderdaad op twoism ja Dat schilderij wil ik natuurlijk wel overal showen hehe Ik had het gelezen ja van Echus. Is daar toevallig een audio opname van ?

Ik heb nu geen geld voor die boxset hopelijk dat iemand de liedjes van vinyl naar PC overzet

Sowieso wacht iedereen nog op een propere release van old tunes collectie
  maandag 22 juni 2009 @ 13:26:39 #143
260328 IcedCooly
Tears from the compound eye
pi_70250479
ik moest ook flink bijwerken om die boxset te betalen Tja we zullen moeten wachten tot de dvd uitkomt van All Tomorrow's Parties dan kunnen we in ieder geval al iets beluisteren. Als je de bootleg opname van ATP 2001 een hebt van Boards of Canada dat eerste nummer is "Echus".

En ja me wants old tunes collectie.. zou ik heel veel voor betalen..
pi_70257751
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:26 schreef IcedCooly het volgende:
ik moest ook flink bijwerken om die boxset te betalen Tja we zullen moeten wachten tot de dvd uitkomt van All Tomorrow's Parties dan kunnen we in ieder geval al iets beluisteren. Als je de bootleg opname van ATP 2001 een hebt van Boards of Canada dat eerste nummer is "Echus".

En ja me wants old tunes collectie.. zou ik heel veel voor betalen..
thnx voor de info

*FL_Freak veranderd naam naar echus
pi_70356057
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 16:53 schreef FL_Freak het volgende:
Heb net peel session en twoism besteld
peel session is tijdens de order 'out of stock' gegaan ze hebben het geld wel teruggestort..
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:18:37 #146
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_70356730
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:59 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

peel session is tijdens de order 'out of stock' gegaan ze hebben het geld wel teruggestort..
Hmm, das kut.
Ik heb 'm wel in m'n cd kast staan

Die, en a beautifull place zijn eigenlijk de enige die ik origineel heb

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_70384249
Ik wist geeneens dat er een Boards of Canada topic was op fok
XBL: Koning Stoma
PSN: Koning_Stoma
pi_70417909
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 04:06 schreef intraxz het volgende:
Ik wist geeneens dat er een Boards of Canada topic was op fok
  zaterdag 27 juni 2009 @ 14:33:20 #149
260328 IcedCooly
Tears from the compound eye
pi_70423519
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 04:06 schreef intraxz het volgende:
Ik wist geeneens dat er een Boards of Canada topic was op fok
foei foei
pi_70424442
XBL: Koning Stoma
PSN: Koning_Stoma
pi_70436135
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 15:03 schreef intraxz het volgende:

Laatste kans om er bij te horen. Hier komt de vraag (niet opzoeken!):

Noem 2 van de 3 samples van de zeldzame albums die gehoord zijn buiten vrienden en familie van boc

pi_70436265
Ik ken het maar pas een half jaar

[ Bericht 2% gewijzigd door intraxz op 27-06-2009 22:57:23 ]
XBL: Koning Stoma
PSN: Koning_Stoma
pi_70438164
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 22:50 schreef intraxz het volgende:
Ik ken het maar pas een half jaar
Dan zul jij je eens maar eens goed moeten gaan bewijzen groentje
pi_70439005
Hmpf..
XBL: Koning Stoma
PSN: Koning_Stoma
  zondag 28 juni 2009 @ 13:53:34 #155
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_70445982
quote:
Op zondag 28 juni 2009 00:17 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Dan zul jij je eens maar eens goed moeten gaan bewijzen groentje
Alsof je je moet bewijzen om muziek leuk te vinden. Het is geen elitaire privéclub, het is gewoon maar een bandje hoor.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_70447756
Alsof het ook maar een beetje serieus was.
XBL: Koning Stoma
PSN: Koning_Stoma
  zondag 28 juni 2009 @ 15:17:02 #157
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_70447969
quote:
Op zondag 28 juni 2009 15:07 schreef intraxz het volgende:
Alsof het ook maar een beetje serieus was.
man! Snap je het nou nog niet? Dit is het internet! Alles dient hier tot in den treure serieus genomen te worden.

Dat alles om maar zoveel mogelijk discussies te creeeren en elkaar op deze wijze, uiteraard anoniem, compleet af te zeiken om je zo beter te voelen in je anderszijds saaie leventje.

Volgens mij is internet daar voor uitgevonden... Toch?


▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_70635151
Vandaag In a beautifull place out in the country binnen gekregen
Ik wacht nog op Trans Canada Highway
pi_70636313
quote:
Op zondag 28 juni 2009 15:17 schreef timbob het volgende:

[..]

Volgens mij is internet daar voor uitgevonden... Toch?

Dat en toegang tot porno ja.
pi_70684745
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 10:46 schreef On het volgende:

[..]

Dat en toegang tot porno ja.
Een echte baas zoals ik heb een vriendin
pi_70685929
quote:
Op zondag 5 juli 2009 23:00 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Een echte baas zoals ik heb een vriendin
Schijnheilig hoor, ze leest zeker mee.

Maar even ontopic. Het is weer heerlijk weer om Boards of Canada te draaien. In de zomermiddagen luister ik vaker naar The Campfire Headphase, waarschijnlijk door het instrumentale tintje.
pi_70915913
Nieuwe t-shirts bij bleep.com, in het zwart wit. Meteen één besteld want ik viste net naast de blauwe vorige week.
  zondag 12 juli 2009 @ 22:45:36 #163
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70916824
Ik wil liever cyaan of blauw
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_70952386
Medium is na één dag alweer uitverkocht. Hoop dat ze het me niet weer flikken om me achteraf te mailen dat ik te laat ben.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 00:15:30 #165
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_70953243
quote:
Op maandag 13 juli 2009 23:49 schreef On het volgende:
Medium is na één dag alweer uitverkocht. Hoop dat ze het me niet weer flikken om me achteraf te mailen dat ik te laat ben.
Wen d'r maar aan.
pi_70953912
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 00:15 schreef Evil_Koekje het volgende:

[..]

Wen d'r maar aan.
Ervaring mee dan?
pi_71076991
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 00:39 schreef On het volgende:

[..]

Ervaring mee dan?
Dat had ik met peel session
pi_71078007
Ah oke, maar mijn shirt is binnen!
pi_71273669
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 20:50 schreef On het volgende:
Ah oke, maar mijn shirt is binnen!
Nice! Ik heb nu geogaddi en peel session ook binnen. De officiele discography is nu totaal hier
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 13:25:43 #170
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_71513398
Iemand heeft heel "Old Tunes" op youtube gezet. (dus niet a few old tunes, maar die andere)

de playlist staat hier:
http://www.youtube.com/view_play_list?p=17EB0A914C1C2C26&search_query=boards+of+canada+audiotrack

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_71900012
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 13:25 schreef timbob het volgende:
Iemand heeft heel "Old Tunes" op youtube gezet. (dus niet a few old tunes, maar die andere)

de playlist staat hier:
http://www.youtube.com/view_play_list?p=17EB0A914C1C2C26&search_query=boards+of+canada+audiotrack
http://www.twoism.org/forum/viewtopic.php?t=5756

Over de old tunes is er een belangrijk topic over op twoism, moet je even doorlezen!
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:42:25 #172
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_71901010
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:56 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

http://www.twoism.org/forum/viewtopic.php?t=5756

Over de old tunes is er een belangrijk topic over op twoism, moet je even doorlezen!
Tja,
ik zie er eigenlijk weinig boeiends aan...
behalve mensen die het mierenneuken hebben overgeslagen en over zijn gegaan op het luizenneuken...

mijn idee is nu zo'n beetje.. wat ik heb van die oude tracks is deels erg leuk, en soms wat amateuristisch. zitten goeie stukken tussen (vaak beter dan later werk.. maarja, mening)

en of het echt is of niet boeit me nu niet zo heel erg. Zulke topics zullen blijven komen en gaan. en of het echt is maakt weinig uit, want verder komen we er niet mee totdat BoC zelf iets uit gaat geven.

Of dat iemand mij zo'n tape geeft....

net zoals die Closes en oud werk waarvan niemand uberhaupt bewijs heeft dat het bestaat... kan me er weinig druk om maken...

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_71901237
Lezen ze hier mee eigenlijk? Maak eens wat nieuws want ik ben op jullie spul uitgekeken.
Din jävla kuk!
  zondag 16 augustus 2009 @ 00:54:49 #174
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_71912652
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:51 schreef ehqo het volgende:
Lezen ze hier mee eigenlijk? Maak eens wat nieuws want ik ben op jullie spul uitgekeken.
Ja, ze lezen mee.
Ze hebben hiervoor speciaal een cursus nederlands gevolgd

[ Bericht 0% gewijzigd door timbob op 17-08-2009 00:04:31 (d/t fail.) ]

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_71926277
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:51 schreef ehqo het volgende:
Lezen ze hier mee eigenlijk? Maak eens wat nieuws want ik ben op jullie spul uitgekeken.
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 00:54 schreef timbob het volgende:

[..]

Ja, ze lezen mee.
Ze hebben hiervoor speciaal een cursus nederlands gevolgtd
Nu jij nog!
full stops and exclamation marks
  zondag 16 augustus 2009 @ 20:27:04 #176
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_71930606
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 17:09 schreef krioro het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[..]

Nu jij nog!

z0mg! je hebt gelijk.

ik schaam mij diep

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  zondag 16 augustus 2009 @ 23:01:10 #177
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_71935999
Fijne relaxte shit voor op de zondagochtend
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_73150252
Voor diegene die geintereseerd zijn, in de warp box set zit het complete nummer van Seven Forty Seven. Het staat nu ook op youtube:



Hij is mooi, net zo erg aanwezig als dawn chorus
  zondag 27 september 2009 @ 17:43:01 #179
27648 Weakling
available in strong mint
pi_73153597
quote:
Op zondag 27 september 2009 15:54 schreef FL_Freak het volgende:
Voor diegene die geintereseerd zijn, in de warp box set zit het complete nummer van Seven Forty Seven. Het staat nu ook op youtube:



Hij is mooi, net zo erg aanwezig als dawn chorus
En voor de liefhebbers de 45 toeren versie ...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_73167880
Fijn nummer Vind 'm op 45 toeren beter klinken overigens.
  zondag 27 september 2009 @ 23:30:07 #181
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_73168088
quote:
Op zondag 27 september 2009 23:21 schreef Faxie het volgende:
Fijn nummer Vind 'm op 45 toeren beter klinken overigens.
Boc: "Laten we een nummer maken en dan iedereen 'm op 33 af laten spelen ipv 45! Ze geloven toch alles wel wat we zeggen"

Hij klinkt op 45 inderdaad "natuurlijker"
Maar zo heb ik ook een plaat liggen waarvan ik echt niet weet of hij nou op 45 of 33 moet...

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_73664311
quote:
quote:
This is a limited and very rare Boards Of Canada 'Geogaddi' Promo 12" produced to given away at a Warp Records party in London back in Dec, 2000.
Ik weet niet wat je daarvan moet geloven, aangezien ze voor ¤10-¤20 op verschillende andere sites te koop worden aangeboden. Toch bedankt voor de tip .
Stay on my arm, you little charmer
pi_73667011
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:28 schreef tim. het volgende:

[..]


[..]

Ik weet niet wat je daarvan moet geloven, aangezien ze voor ¤10-¤20 op verschillende andere sites te koop worden aangeboden. Toch bedankt voor de tip .
HEt was gepost op twoism forum. Meerdere mensen hebben orders geplaatst. Het is gewoon een repress! Op discogs ging ie een tijd geleden weg voor 850 euro
pi_73667432
Het blijft toch echt ultiem chille muziek
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_74041231
-

[ Bericht 100% gewijzigd door FL_Freak op 25-10-2009 13:16:17 ]
  zondag 25 oktober 2009 @ 14:01:47 #187
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74042555
-
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_74042785
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 14:01 schreef eleusis het volgende:
-
Ghehe, ik zette een LP te koop, maar besloot hem toch maar in vraag en aanbod te doen
pi_74804151
XBL: Koning Stoma
PSN: Koning_Stoma
pi_84523184
De warp box heb ik thuis O+
pi_84526918
Tijd voor een nieuw album.
pi_85357058
Ik kan het bijna met zekerheid zeggen, maar er gaat dit jaar een nieuw album komen van Boards of Canada. Op twoism forum heeft een user genaamd MDG wel eens gepost (vriend van de boc broeders) dat er een nieuw album zit aan te komen dit jaar. Ook is er uit een andere bron gekomen dat het album mogelijk dit jaar komt:

http://www.twoism.org/forum/viewtopic.php?t=7191
  maandag 16 augustus 2010 @ 17:51:47 #194
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_85357264
jottem!

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:28:05 #195
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85358440
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:46 schreef FL_Freak het volgende:
Ik kan het bijna met zekerheid zeggen, maar er gaat dit jaar een nieuw album komen van Boards of Canada. Op twoism forum heeft een user genaamd MDG wel eens gepost (vriend van de boc broeders) dat er een nieuw album zit aan te komen dit jaar. Ook is er uit een andere bron gekomen dat het album mogelijk dit jaar komt:

http://www.twoism.org/forum/viewtopic.php?t=7191
Ik las het gerucht laatst ook, ik hep er zin in!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:40:20 #196
310990 Granduppaaaaah
Dolfijnen Reiki Specialist
pi_85358776
Vind Campfire Headphase niet zo interessant omdat het wat minder eigen is, het lijkt allemaal zo gewoon, mensen beginnen al vergelijkingen met andere artiesten zoals Fennesz, en het mooie van BOC was juist dat ze hun eigen sfeer neerzetten, en het niet te vergelijken was. Het is gewoon te braaf ofzo.

Maar goed, Music has the right is natuurlijk een absoluut bazen album wat ik jaren lang elke avond draaide, net zoals Geogaddi, staan ook 2e op mijn Last.fm, en alleen Aphex Twin staat er boven, maar volgens mij is dat een fout ofzo, heb wel vaker artiesten gehad in de top tien die ik helemaal niet ken b.v. ook al ben ik een groot Aphex Twin fan, had juist het gevoel dat ik hem de laatste jaren nog maar sporadisch draaide.

Enfin, BOC is een van de meest rustgevende dingen die ik ooit heb meegemaakt.
  maandag 16 augustus 2010 @ 20:15:25 #197
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_85362793
Er zijn ook geruchten over een BoC-box met oud onuitgegeven werk. Hooper bay en werk van de gelekte tapes in een uitgave met goeie kwaliteit.

Ik ben voor. :)

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_85364806
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 20:15 schreef timbob het volgende:
Er zijn ook geruchten over een BoC-box met oud onuitgegeven werk. Hooper bay en werk van de gelekte tapes in een uitgave met goeie kwaliteit.

Ik ben voor. :)
Dat zijn niet echt geruchten. Dat waren simpelweg dingen waar veel Boccers op zitten te hopen :P
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:51:09 #199
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_85367743
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 20:53 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Dat zijn niet echt geruchten. Dat waren simpelweg dingen waar veel Boccers op zitten te hopen :P
quote:
LOL Alzado: "are the pre-twoism releases (hooper bay, acid memories etc.) included in the material that's likely to be released in this box set?"

MDG: "yes, some of those tracks are likely to be included"
en

quote:
MDG: "The early things you're mentioning do exist of course, but the band don't want those to be released nowadays. there are obviously a lot more that you haven't mentioned. most bands with a two-decade history are likely to be sitting on a massive archive, just the same. remember the band started in the mid eighties, they didn't simply pop out of thin air with 'twoism'. the only reason 'old tunes' is available now is because one person let the band down."

novayshun: "so are you saying the fabled forthcoming boc-set of old material that you mentioned a while back on watmm that was coming has been shelved again?
p.s. why did you delete your post???"

MDG: "At this point, the box set of early material is looking 99% likely to happen. I say that because it hasn't been finally compiled yet. There's a big archive to get through, the obvious tracks that were on various demos and mixtapes given out to friends in the late eighties and early nineties, but also a huge amount of unreleased material that hasn't surfaced so far. There are hundreds of tracks for every year from say 1986 through to 1995, and then for every record BOC have released there are a mountain of tracks that didn't make it onto the record. So the time involved is the only issue from what I understand. There's been regular debate across here about what goes on them and in what order etc. But if you can be patient, these tracks will come out, and a whole lot you won't have heard yet too. Asides from that, let me just say once again for the record, there's a new album coming out first, and maybe more. No dates yet, but they are definitely coming."

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_85369343
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:51 schreef timbob het volgende:

[..]


[..]

en
[..]


Oja nu weet ik het weer :D
pi_85370247
Dat is goed nieuws zeg :D
pi_85371125
Zeg dat wel. O+
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 05:57:52 #203
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_85380583
Maar die post is behoorlijk oud ondertussen. Ik hoop nergens op, ik wacht ook niet meer. Ik zie het vanzelf wel verschijnen. :P
pi_85399386
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 05:57 schreef Evil_Koekje het volgende:
Maar die post is behoorlijk oud ondertussen. Ik hoop nergens op, ik wacht ook niet meer. Ik zie het vanzelf wel verschijnen. :P
Dat dus, als er iets nieuws is merken we het wel.
full stops and exclamation marks
pi_87369155
Ok, ik voelde me aangevallen door friekin_ :@ , dus ik ga nu Boards of Canada luisteren. Ik laat jullie zo horen wat ik ervan vind! En ik zeg nu alvast, ik vind het niet de zoveelste "chill"-band :p Ik heb Music Has The Right To Children nu in mijn muziek...en de 5 sterren op AMG zegt me al dat ik ze onderschat heb!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_87369261
Goed zo. ;) Ik ben trots op je.
pi_87369690
Maar dit is gewoon niet mijn muzieksmaak merk ik na zo'n 30 minuten de eerste nummers van dit album...Ik zie zeg maar de skaters en snowboarders hier al mee chillen met een jointje erbij, en dan haak ik af :P

Zit een beetje tussen techno en triphop in, en een beetje Air...er moet wat meer actie in voor mij :) Ik zal het in de toekomst nog maar eens proberen op een brakke zondag midden in de winter ;)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_87370681
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 23:29 schreef Norrage het volgende:
Maar dit is gewoon niet mijn muzieksmaak merk ik na zo'n 30 minuten de eerste nummers van dit album...Ik zie zeg maar de skaters en snowboarders hier al mee chillen met een jointje erbij, en dan haak ik af :P

Zit een beetje tussen techno en triphop in, en een beetje Air...er moet wat meer actie in voor mij :) Ik zal het in de toekomst nog maar eens proberen op een brakke zondag midden in de winter ;)
Je moet ook een beetje in de mood zijn om Boards of Canada te luisteren vind ik. En het is inderdaad echt te chill om mee wakker te worden. Als ik nog een uurtje heb om rustig wakker te worden zet ik altijd even BoC op.
pi_87370905
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:05 schreef vaasinbloem het volgende:

[..]

Je moet ook een beetje in de mood zijn om Boards of Canada te luisteren vind ik. En het is inderdaad echt te chill om mee wakker te worden. Als ik nog een uurtje heb om rustig wakker te worden zet ik altijd even BoC op.
BoC is het eerste wat ik hoorde toen ik deze muziekstijl binnenkwam. Duurde voor mij maanden voordat ik er volledig 'in' was. Het was de rit waard.
pi_87370937
Ik was meteen hooked :@
pi_87370971
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:12 schreef friekin_ het volgende:
Ik was meteen hooked :@
Hoe was avonddienst 013 o|O
pi_87371074
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 00:13 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Hoe was avonddienst 013 o|O
Tof. Erg rustig. Maar ik stond gigantisch te spacen. Ontzettende trippy shizz. O+
pi_93419877
Leven alle BOCcers nog?
pi_93420597
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2010 23:29 schreef Norrage het volgende:
Maar dit is gewoon niet mijn muzieksmaak merk ik na zo'n 30 minuten de eerste nummers van dit album...Ik zie zeg maar de skaters en snowboarders hier al mee chillen met een jointje erbij, en dan haak ik af :P

Zit een beetje tussen techno en triphop in, en een beetje Air...er moet wat meer actie in voor mij :) Ik zal het in de toekomst nog maar eens proberen op een brakke zondag midden in de winter ;)
Ik vind het ondertussen zeker erg mooi en chill hoor. Je moet het even leren luisteren :) Het is mij momenteel erg goed aan het stimuleren om een goede afstudeerscriptie te schrijven :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_93421153
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 23:23 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik vind het ondertussen zeker erg mooi en chill hoor. Je moet het even leren luisteren :) Het is mij momenteel erg goed aan het stimuleren om een goede afstudeerscriptie te schrijven :P
^O^
  maandag 28 februari 2011 @ 00:32:15 #216
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_93423622
Ik leef nog!

Ik hoorde trouwens dit nummer en als ik niet beter had geweten had ik zo geloofd dat dit boc anno 2011 zou zijn.

pi_93428050
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 23:23 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik vind het ondertussen zeker erg mooi en chill hoor. Je moet het even leren luisteren :) Het is mij momenteel erg goed aan het stimuleren om een goede afstudeerscriptie te schrijven :P
^O^
  maandag 28 februari 2011 @ 13:41:22 #218
67089 Gillingham
The horror...
pi_93437736
Wij leven nog wel. De vraag is echter of BoC nog leeft.
What's it going to be then, eh?
pi_93439265
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2011 00:32 schreef Evil_Koekje het volgende:
Ik hoorde trouwens dit nummer en als ik niet beter had geweten had ik zo geloofd dat dit boc anno 2011 zou zijn.
WTF... jeah right... :D
pi_93439923
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2011 00:32 schreef Evil_Koekje het volgende:
Ik leef nog!

Ik hoorde trouwens dit nummer en als ik niet beter had geweten had ik zo geloofd dat dit boc anno 2011 zou zijn.

8)7
pi_93440253
Siriusmo is te gek maar ga het aub niet vergelijken met BOC.
  maandag 28 februari 2011 @ 15:51:43 #222
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_93443184
Ok misschien overdrijf ik het een beeeetje. :+
Maar ik heb in geen tijden boc geluisterd, en had dit album aangezet in de auto. En d'r bekroop me even een boc-achtig gevoel. Vooral dit nummer dan ook. 't Heeft wel wat raakvlakken vind ik. Vooral dat vertraagde melodietje op de achtergrond doet 't m denk ik. Daarnaast is 't ook echt zo'n kluizenaar met wat oude analoge gear enzo.
Misschien ben ik gewoon te erg toe aan een nieuwe boc plaat. :)
  maandag 7 maart 2011 @ 12:22:56 #223
67089 Gillingham
The horror...
pi_93764313
Iedereen al op de hoogte van het befaamde zwarte vierkantje op de website, onder discography?

Bij hun vorige release verscheen zo'n vierkantje ook zo'n maand voor de daadwerkelijke aankondiging van een nieuwe plaat.
What's it going to be then, eh?
pi_93764486
quote:
2s.gif Op maandag 7 maart 2011 12:22 schreef Gillingham het volgende:
Iedereen al op de hoogte van het befaamde zwarte vierkantje op de website, onder discography?

Bij hun vorige release verscheen zo'n vierkantje ook zo'n maand voor de daadwerkelijke aankondiging van een nieuwe plaat.
Is dit BoC fanboyism? :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 7 maart 2011 @ 12:29:03 #225
67089 Gillingham
The horror...
pi_93764546
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 12:27 schreef Norrage het volgende:

[..]

Is dit BoC fanboyism? :P
Jij begrijpt het!
What's it going to be then, eh?
pi_93765950
quote:
2s.gif Op maandag 7 maart 2011 12:22 schreef Gillingham het volgende:
Iedereen al op de hoogte van het befaamde zwarte vierkantje op de website, onder discography?

Bij hun vorige release verscheen zo'n vierkantje ook zo'n maand voor de daadwerkelijke aankondiging van een nieuwe plaat.
Ook een volger op Twoism?
  maandag 7 maart 2011 @ 13:07:01 #227
67089 Gillingham
The horror...
pi_93766036
quote:
17s.gif Op maandag 7 maart 2011 13:05 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Ook een volger op Twoism?
Lurker, inderdaad. Zelfde geldt voor WATMM. :)
What's it going to be then, eh?
pi_93772020
Laat die aankondiging maar komen dan :D
pi_93773079
quote:
7s.gif Op maandag 7 maart 2011 13:07 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Lurker, inderdaad. Zelfde geldt voor WATMM. :)
Ik vind die oorlog tussen twoism en WATMM wel lachwekkend
  maandag 7 maart 2011 @ 16:11:19 #230
67089 Gillingham
The horror...
pi_93773561
quote:
10s.gif Op maandag 7 maart 2011 16:00 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Ik vind die oorlog tussen twoism en WATMM wel lachwekkend
Niks minder dan hilarisch.
What's it going to be then, eh?
pi_94992070
Gisteren The Campfire Headphase gekocht. Zeker een goed album maar ik vind Music Has The Right To Children en Geogaddi een stuk beter eigenlijk. Of ik moet nog wennen. :)
  zondag 3 april 2011 @ 20:23:11 #232
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94992501
Mee eens, maar het zijn toch ook wel heel andere albums die moeilijk vergelijkbaar zijn. Maar ik houd wel van zo synthetisch en trippy mogelijk, wat ik toch iets meer heb bij die andere 2 :@
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_94998318
TCH moet je wel wat aan wennen ja. Meer downtempo dan de andere albums ook.

Geogaddi is toch nog wel mijn favoriet.

Bijna een maand geleden dat zwarte blokje :P
  vrijdag 15 april 2011 @ 11:39:47 #234
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_95535108
Hoi!

Ik heb een cover gemaakt van Roygbiv.
Op een gameboy :D

zie hier!
https://8bc.org/music/Tim(...)+Of+Canada+Cover%29/

Ja, op een gameboy ja :P

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_95537073
Zo eens luisteren :)

Ben benieuwd hoe het zit met het zwarte hokje....
  vrijdag 15 april 2011 @ 12:55:14 #236
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_95538155
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 12:29 schreef Faxie het volgende:
Zo eens luisteren :)

Ben benieuwd hoe het zit met het zwarte hokje....
Ben benieuwd :P

en dat zwarte hokje....
* timbob hoopt *catalog catalog catalog catalog

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  vrijdag 15 april 2011 @ 13:00:25 #237
67089 Gillingham
The horror...
pi_95538361
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 12:29 schreef Faxie het volgende:
Zo eens luisteren :)

Ben benieuwd hoe het zit met het zwarte hokje....
Duurt wel lang nu...
What's it going to be then, eh?
pi_95538618
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 april 2011 11:39 schreef timbob het volgende:
Hoi!

Ik heb een cover gemaakt van Roygbiv.
Op een gameboy :D

zie hier!
https://8bc.org/music/Tim(...)+Of+Canada+Cover%29/

Ja, op een gameboy ja :P
Hehe klonk eigenlijk niet eens zo slecht :P Alleen dat bliepertje voor de 'stem' zeg maar klonk wat vreemd :P
pi_95545414
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 april 2011 11:39 schreef timbob het volgende:
Hoi!

Ik heb een cover gemaakt van Roygbiv.
Op een gameboy :D

zie hier!
https://8bc.org/music/Tim(...)+Of+Canada+Cover%29/

Ja, op een gameboy ja :P
Keitof _O_!
full stops and exclamation marks
  vrijdag 15 april 2011 @ 16:48:37 #240
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_95547753
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:45 schreef krioro het volgende:

[..]

Keitof _O_!
Danke :)

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_95567428
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 13:06 schreef Faxie het volgende:

[..]

Hehe klonk eigenlijk niet eens zo slecht :P Alleen dat bliepertje voor de 'stem' zeg maar klonk wat vreemd :P
"Niet eens zo slecht", het is keitof inderdaad! Ik had niet verwacht dat je die melodieën zo mooi uitgewerkt zou hebben.
Stay on my arm, you little charmer
  zaterdag 16 april 2011 @ 04:46:51 #242
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_95572764
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:45 schreef krioro het volgende:

[..]

Keitof _O_!
  zaterdag 16 april 2011 @ 09:15:19 #243
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_95573498
quote:
Op vrijdag 15 april 2011 23:38 schreef tim. het volgende:

[..]

"Niet eens zo slecht", het is keitof inderdaad! Ik had niet verwacht dat je die melodieën zo mooi uitgewerkt zou hebben.
ha :D
Dankje. Je kan inderdaad best ver met die gameboys tegenwoordig. Zit ook best veel werk in om de instrumenten zo te laten klinken...

Maar het was 't waard :)

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_95573800
Ik vind het echt tof klinken timbob. Goed bezig ^O^
  zaterdag 16 april 2011 @ 20:57:19 #245
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_95594140
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 april 2011 11:39 schreef timbob het volgende:
Hoi!

Ik heb een cover gemaakt van Roygbiv.
Op een gameboy :D

zie hier!
https://8bc.org/music/Tim(...)+Of+Canada+Cover%29/

Ja, op een gameboy ja :P
Haha, tof gemaakt man... Die melodieën heb je inderdaad erg netjes uitgewerkt.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society..
pi_97295954
Kent iemand Oneohtrix Point Never?

Speelt vanavond in de Paradiso, en heeft wel wat weg van BoC als je het mij vraagt.

pi_97309719
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 15:17 schreef Faxie het volgende:
Kent iemand Oneohtrix Point Never?

Speelt vanavond in de Paradiso, en heeft wel wat weg van BoC als je het mij vraagt.

Ik ken het, de vergelijking met BoC was nog niet in me opgekomen, maar nu je het zegt, in a way. Al vind ik OPN niet heel interessant, en is BoC vele, vele malen toffer.
full stops and exclamation marks
  donderdag 7 juli 2011 @ 12:56:26 #249
67089 Gillingham
The horror...
pi_99148644
Ondertussen is het weer akelig stil rond het duo.

Onlangs viel de EP In a Beautiful Place Out in the Country hier op de deurmat, eindelijk. Wat een prachtige plaat is dat zeg, op het niveau van Music Has the Right to Children en Geogaddi. Amo Bishop Roden vind ik de sterkste van de vier.
What's it going to be then, eh?
pi_99149758
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 12:56 schreef Gillingham het volgende:
Ondertussen is het weer akelig stil rond het duo.

Onlangs viel de EP In a Beautiful Place Out in the Country hier op de deurmat, eindelijk. Wat een prachtige plaat is dat zeg, op het niveau van Music Has the Right to Children en Geogaddi. Amo Bishop Roden vind ik de sterkste van de vier.
In a Beautiful Place Out in the Country is voor mij toch de topper van dat album ^O^
pi_99174810
Die hele EP is een topper.
full stops and exclamation marks
pi_108273667
:o :o :o

Zou het? Zou het? :o
  woensdag 22 februari 2012 @ 20:03:41 #255
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_108275557
Peter Serafinowicz, held :D

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  woensdag 22 februari 2012 @ 20:08:22 #256
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_108275812
Omg :D
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  woensdag 22 februari 2012 @ 20:27:06 #257
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_108276956
Kan ik alvast vinyl bestellen?

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_108277613
IK blijf skeptisch, maar ik hoop ook zo dat ie snel uitkomt.
pi_108288463
quote:
14s.gif Op woensdag 22 februari 2012 20:03 schreef timbob het volgende:
Peter Serafinowicz, held :D
Inderdaad :Y Ik ben benieuwd. Zou wel vet zijn.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:44:25 #260
325683 AbXorb
Shoegazing forever.
pi_108293877
Wiederfindpost.

BoC _O_

Ik zal later even moeite doen en de rest van dit topic lezen. ;) Omdat Boards of Canada.
I________have become. Comfortably numb.
pi_108294398
quote:
14s.gif Op woensdag 22 februari 2012 20:38 schreef FL_Freak het volgende:
IK blijf skeptisch, maar ik hoop ook zo dat ie snel uitkomt.
Ik ook, het is nog bepaald niet officieel. Hij schijnt het ook al eens eerder gezegd te hebben, jaren geleden.

Positief, maar sceptisch.
What's it going to be then, eh?
  Moderator donderdag 23 februari 2012 @ 11:00:15 #262
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108294430
Oeh oeh, dingen enzo.

(zal het even aan mn vriendin doorgeven :D )

Een vinyl uitgave zou leuk staan naast haar high scores EP :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_108302678
Topic komt weer tot leven :D

En waar hopen jullie op?

Ik hoop op een voortzetting van Trans Canada Highway icm ABPOITC, met wat extra geexperimenteer O+
  Moderator donderdag 23 februari 2012 @ 15:52:37 #264
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108305252
Ik hoop geogaddi achterstevoren :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_108305350
Een nieuwe richting, inderdaad eventueel wat experimenteels, met de kwaliteit van Music Has the Right to Children, A Beautiful Place out in the Country en Geogaddi.

En hopelijk weer wat regelmatiger releases. :)
What's it going to be then, eh?
pi_108305550
Misschien wat meer zoals de ambient works (2) van aphex twin. Wat meer drone dus, maar wel met die natuurfilm-signatuursound van Boc.
pi_108305561
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 14:39 schreef Faxie het volgende:
Topic komt weer tot leven :D

En waar hopen jullie op?

Ik hoop op een voortzetting van Trans Canada Highway icm ABPOITC, met wat extra geexperimenteer O+
Dat, mijn 2 favorieten. *;

Maar ik verwacht niks. :')
full stops and exclamation marks
pi_108311643
Campfire Headphase was met die gitaarsamples toch wel een duidelijk andere richting.... alleen op Trans Canada Highway was daar niet veel meer van te merken, dus denk dat het eenmalig was.

Leuk album hoor, maar niet m'n favoriet.
pi_108323156
Ik vond die gitaarsamples wel erg relaxed inderdaad. De verwachtingen liggen wel erg hoog, maar dat is ook een beetje hun eigen schuld door zich zo in mysterie en obscuriteit te hullen. Ik twijfelde er zelfs even aan of ze nog wel leefden. :P Ben benieuwd in ieder geval.
  donderdag 23 februari 2012 @ 23:09:18 #270
325683 AbXorb
Shoegazing forever.
pi_108328220
*leest nu pas al het nieuws en bijbehorende commotie over een nieuw album* :P

Een nieuw album zou wel uitermate vetjens zijn. :) BoC is één van de weinige bands waarvan ik bijna alles leuk vind. Alles behalve Geogaddi, gek hè? Die vindt iedereen juist zo tof. :P
I________have become. Comfortably numb.
pi_108328304
Geogaddi is mijn favoriet. Lekker occult. Verwijzingen naar sektes en obscure eilandjes enzo.

pi_108330025
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 23:10 schreef On het volgende:
Geogaddi is mijn favoriet. Lekker occult. Verwijzingen naar sektes en obscure eilandjes enzo.
Super tof album, maar al die verwijzingen zelf doen me niet bijzonder veel. Dat de muziek mysterieus en bij vlagen zelfs macaber klinkt, vind ik een grote pre, maar bijvoorbeeld een albumlengte van 66.06 (d.m.v. van een Magic Window) vind ik eerder gimmicky.
What's it going to be then, eh?
pi_108330604
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 23:45 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Super tof album, maar al die verwijzingen zelf doen me niet bijzonder veel. Dat de muziek mysterieus en bij vlagen zelfs macaber klinkt, vind ik een grote pre, maar bijvoorbeeld een albumlengte van 66.06 (d.m.v. van een Magic Window) vind ik eerder gimmicky.
Is het ook wel natuurlijk. Maar BoC kan er bij mij wel mee wegkomen. Puur gevoelsmatig natuurlijk. Wat vooral leuk is, is dat er heel veel fans zijn die er meer achter gaan zoeken dan er daadwerkelijk is.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 00:06:18 #274
67089 Gillingham
The horror...
pi_108330826
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 23:59 schreef On het volgende:

[..]

Is het ook wel natuurlijk. Maar BoC kan er bij mij wel mee wegkomen. Puur gevoelsmatig natuurlijk. Wat vooral leuk is, is dat er heel veel fans zijn die er meer achter gaan zoeken dan er daadwerkelijk is.
Daar hebben de gebroeders zelf weer een grote hekel aan. :)
Is natuurlijk wel een beetje hun eigen schuld, ze hebben echt hun best gedaan om er een flinke dosis mysterie in te stoppen.
What's it going to be then, eh?
  dinsdag 28 februari 2012 @ 22:55:52 #275
67089 Gillingham
The horror...
pi_108523585
Niks nieuws helaas, maar het krijgt wel aandacht:

http://www.factmag.com/20(...)da-album-on-the-way/
What's it going to be then, eh?
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:47:17 #276
67089 Gillingham
The horror...
pi_109048992
Eindelijk 'officiële' bevestiging?
Dat zou wat zijn...

https://www.facebook.com/boardsofcanada/posts/10150621277593927
What's it going to be then, eh?
  Moderator dinsdag 13 maart 2012 @ 14:48:50 #277
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109049046
:r facebook :{
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:55:36 #278
67089 Gillingham
The horror...
pi_109049279
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:48 schreef Bosbeetle het volgende:
:r facebook :{
Het is vooral de vraag wie hun Facebook account onderhoudt...
What's it going to be then, eh?
pi_109049624
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:47 schreef Gillingham het volgende:
Eindelijk 'officiële' bevestiging?
Dat zou wat zijn...

https://www.facebook.com/boardsofcanada/posts/10150621277593927
Haha, wat droog. 'yes' en dan niks meer zeggen.
pi_109096215
Toch weer wat tegengas.

quote:
Sorry, folks: There is no new Boards of Canada album imminent. A representative for Warp Records says, "They are definitely working on new material, but there is nothing in the cards at the moment in terms of a scheduled release." They seem to know as much as the rest of us do.

The recent flurry of activity was ignited on Monday when a fan posted on the Boards of Canada Facebook page, asking "Rumors of a new BOC album are rife? Any truth in this?" and Boards of Canada responded, "Yes." And that was all.
pi_109096490
Verdorie :(
  woensdag 14 maart 2012 @ 18:09:59 #282
67089 Gillingham
The horror...
pi_109097018
Zelfs Pitchfork besteedt er aandacht aan.

Nou ja, terug naar af. Wederom.

[ Bericht 5% gewijzigd door Gillingham op 14-03-2012 18:24:40 ]
What's it going to be then, eh?
  woensdag 14 maart 2012 @ 18:28:01 #283
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_109097620
Ik heb al een pre-order staan!

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  woensdag 14 maart 2012 @ 18:34:16 #284
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_109097838
Dan maar weer wat ouds.
Spooky filmpie
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_111818539
Leuk artikel :)

http://www.factmag.com/2012/05/20/the-essential-boards-of-canada/

Nu druppelen de laatste tijd steeds vaker van dit soort dingen op het internet.... status updates op myspace, leven op hun facebook pagina, dit soort artikelen....

Goed teken hopelijk :)
pi_111818661
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 06:36 schreef Faxie het volgende:
Leuk artikel :)

http://www.factmag.com/2012/05/20/the-essential-boards-of-canada/

Nu druppelen de laatste tijd steeds vaker van dit soort dingen op het internet.... status updates op myspace, leven op hun facebook pagina, dit soort artikelen....

Goed teken hopelijk :)
Wat is je username op twoism? :p
pi_111818673
quote:
6s.gif Op maandag 21 mei 2012 07:06 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Wat is je username op twoism? :p
Ik ben niet geregistreerd daar :@

Kom d'r wel eens spieken, maar alleen voor het 'nieuwe album update' topic, waar al 230 pagina's onzin en speculaties staan :P
pi_111819065
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 07:08 schreef Faxie het volgende:

[..]

Ik ben niet geregistreerd daar :@

Kom d'r wel eens spieken, maar alleen voor het 'nieuwe album update' topic, waar al 230 pagina's onzin en speculaties staan :P
Zo'n thread komt een paar keer per jaar op twoism :D
  Moderator maandag 21 mei 2012 @ 15:24:42 #289
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111832779
Lijkt me trouwens best frustrerend voor artiesten bij elke scheet die je laat, slaat 'the interwebz' op hol :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 21 mei 2012 @ 22:31:28 #290
67089 Gillingham
The horror...
pi_111854986
quote:
2s.gif Op maandag 21 mei 2012 15:24 schreef Bosbeetle het volgende:
Lijkt me trouwens best frustrerend voor artiesten bij elke scheet die je laat, slaat 'the interwebz' op hol :D
De gebroeders Sandison laten alleen nooit scheten, ze ademen nauwelijks.
What's it going to be then, eh?
pi_111862036
Inderdaad. De gebroeders Sandison zijn niet-tastbare entiteiten die zich manifesteren in de vorm van cryptische pixels op hun eigen website. Als er een nieuw album uit komt betekent het waarschijnlijk dat een archeoloog ergens ver in de Canadese jungle een obscuur ritueel heeft volbracht door het woord Orange als mantra op te lezen.
pi_112217143
-warez aanvraag-

[ Bericht 79% gewijzigd door Bosbeetle op 30-05-2012 15:29:09 ]
  Moderator woensdag 30 mei 2012 @ 15:30:00 #293
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_112218281
Dat doen we liever niet op FOK! hamburgerjongen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_112222647
Het probleem is dat er maar 50 CD's van dit album zijn geproduceerd :(
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:10:21 #295
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_118615952
kijk! er is weer een mini confetti aan hoop geleverd dat er misschien ooit eventueel een nieuw album komt. Wellicht.

http://www.facebook.com/p(...)14773&type=1&theater

nu wisten we het allang van het grijze blokje, maar zie wie er op "like" heeft gedrukt :P

tevens:
http://hurroooooooo.blogspot.jp/search/label/Boards%20of%20Canada
hier, een eigenlijk best wel matige mix van boards of canada nummers.

oh, en hier is de link naar de foto zelf:
http://www.facebook.com/p(...)813926&type=1&ref=nf

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:38:20 #296
67089 Gillingham
The horror...
pi_118631673
Heb het ook meegekregen inderdaad. Ik wacht rustig af op een officiële aankondiging, mocht die er ooit komen. Sowieso, het gaat weer om facebook, net als een half jaar geleden.
What's it going to be then, eh?
pi_118634862
Inderdaad.... even afwachten maar.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:04:18 #298
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_118648404
Ik ook, het was gewoon een excuus om weer eens te schoppen :P

hier, een liedje

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_118712408
Dat met dat hokje op hun site is eigenlijk al vrij lange tijd. Jullie lopen achter :@
pi_118713969
quote:
11s.gif Op donderdag 1 november 2012 17:38 schreef FL_Freak het volgende:
Dat met dat hokje op hun site is eigenlijk al vrij lange tijd. Jullie lopen achter :@
Het ging dan ook om de recente facebook reactie van BoC op het hokje en niet om het hokje an sich.
What's it going to be then, eh?
pi_118715212
Ik maak wel even een nieuwe OP, dus mensen niet een nieuwe openen. :Y)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')