Dat dacht ik ook, nu blijkt deze niet meer op voorraad te zijnquote:Op dinsdag 4 november 2008 19:45 schreef toma het volgende:
ik zou voor de Cube - 2008 Attention gaan. Maar ik heb er niet zo heel veel verstand van
Maar volgens heb je dan een heel mooi fietsje voor relatief weinig geld.
Chainsuck, bij modder eigenlijk nauwelijks te voorkomen.quote:Op dinsdag 4 november 2008 21:45 schreef toma het volgende:
[..]
Alleen soms wanneer ik heuvel op ging en wat kracht zette op m'n pedalen jamde m'n ketting soms. Waarschijnlijk omdat er zoveel modder in m'n ketting zat dat m'n tandwielen m'n ketting niet goed pakte.
Ja dat heb ik. Kan dat komen omdat mijn ketting of tandwielen gewoon kut zijn of ligt dat gewoon aan de omstandigheden. Het waren wel zeer extreme omstandigheden moet ik zeggen.quote:Op maandag 17 november 2008 10:17 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Chainsuck, bij modder eigenlijk nauwelijks te voorkomen.
Door de modder wordt je ketting stijver, en "rolt" deze minder makkelijk over de voorste tandwielen, hij blijft zegmaar kleven aan de onderkant van het grote tandwiel.
Ik had het vandaag ook een paar keer, het schakelen ging sowieso ook vet klote, komt denk ik omdat ik een paar keer tot aan m'n naven in de modder zat!quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:10 schreef toma het volgende:
[..]
Ja dat heb ik. Kan dat komen omdat mijn ketting of tandwielen gewoon kut zijn of ligt dat gewoon aan de omstandigheden. Het waren wel zeer extreme omstandigheden moet ik zeggen.
Ik gebruik sinds jaar en dag Prolink van ProGold (merk). Uit de VS meegenomen maar is in NL ook wel verkrijgbaar. Perfect spul in alle weersomstandigheden. Om de 300 km ff een smeerbeurtje en klaar ben je. Keting wordt niet zwart, maakt zichzelf schoon, enkel ff afdoen met een droge doek na het rijden.quote:Op dinsdag 4 november 2008 21:45 schreef toma het volgende:
[..]
Dat heb ik afgelopen zondag ook gemerkt. Het had zaterdag de hele dag geregend en zondag ben ik naar de Drunese Duinen gegaan om te gaan MTB'en. Het was één grote modderplas, maar wel heel vet Alleen soms wanneer ik heuvel op ging en wat kracht zette op m'n pedalen jamde m'n ketting soms. Waarschijnlijk omdat er zoveel modder in m'n ketting zat dat m'n tandwielen m'n ketting niet goed pakte. Dat was wel vrij frustrerend. Ik kreeg m'n voorblad ook soms niet meer goed in z'n versnelling.
als mijn ketting-smeer-potje leeg is zal ik die kopenquote:Op dinsdag 18 november 2008 23:27 schreef Whodamn het volgende:
[..]
Ik gebruik sinds jaar en dag Prolink van ProGold (merk). Uit de VS meegenomen maar is in NL ook wel verkrijgbaar. Perfect spul in alle weersomstandigheden. Om de 300 km ff een smeerbeurtje en klaar ben je. Keting wordt niet zwart, maakt zichzelf schoon, enkel ff afdoen met een droge doek na het rijden.
Gaaf, ik wil dit jaar een tour transalp gaan fietsen, lijkt me echt gigantisch vet.quote:Op zondag 7 december 2008 18:11 schreef Trainspotter het volgende:
Vandaag weer ingeschreven voor de Transalp .
welke maat is je frame?quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat kan ik voor een 5 maanden oude Cube LTD Race (model 2008) vragen? Hij is in perfecte staat. Misschien dat ik hem wil verkopen omdat ik via mijn werkgever aan het nationaal fietsplan kan meedoen. Zit erover te denken om een iets beter afgemonteerde fiets te halen, hoewel ik eigenlijk nog steeds verliefd ben op mijn Cube
Niet mijn fiets, heb geen camera bij de hand:
[ afbeelding ]
Hij is helemaal standaard op het zadel na. Bij mij zit er een volledig zwart zadel van "Scape" op.
SPECS
>Frame: Alu Superlite 7005 double butted, RFR-Geometry
>Voorvork: Rock Shox Reba SL, 85mm veerweg, Motion Control, POPLOC
>Balhoofdset: Ritchey Logic semi integrated
>Stuurpen: Easton EA30 Oversized
>Stuur: Easton EA30 Lowriser Oversized
>Grips: Cube double durometer
>Derailleur achter: Shimano XT RD-M772 SHADOW
>Derailleur voor: Shimano LX FD-M580, Top Swing, 34.9mm
>Shifters: Shimano LX SL-M580 Rapidfire-Plus, 9-speed
>Remmen: Formula ORO K18 hydraulische schijfremmen (180/160mm)
>Crankset: Shimano FC-M532, 44x32x22T, 175mm
>Bracket: Shimano FC-M532 bracket cups
>Cassette: Shimano CS-HG50, 11-32T, 9-speed
>Ketting: Shimano CN-HG53
>Velgen: Alex EN24
>Naaf voor: Shimano XT Disc HB-M756
>Naaf achter: Shimano XT Disc FH-M756
>Spaken: DT Swiss Champion 2.0
>Band voor: Schwalbe Nobby Nic Triple compound 26x2.25
>Band achter: Schwalbe Racing Ralph Triple compund 26x2.25
>Binnenbanden: Schwalbe AV13-40/57-559
>Velglinten: Schwalbe 22-559
>Pedalen: Fasten alu
>Zadel: Scape Active 4
>Zadelpen: Easton EA30, 31.6mm
>Zadelpenklem: Scape Variclose, 34.9mm
>Totaalgewicht: ca. 11.6 kg (kleinste maat zonder pedalen)
>Framegewicht: ca. 1690 g (kleinste maat)
Leg uit.quote:Op maandag 26 januari 2009 18:33 schreef fs180 het volgende:
dat je ketting van het tandwiel op kan tillen terwijl hij om het tandwiel zit
quote:Hoe zie ik of mijn ketting vervangen moet worden?
Je kunt zien of je ketting versleten is door de ketting in het midden (tussen het voor- en achtertandwiel) omhoog te druken, en bij het achtertandwiel naar achteren te trekken.
Als je de ketting verder dan 0.5 cm. naar achteren kunt trekken dan is de ketting versleten.
En nee, het maakt niet uit hoe je de ketting stelt. Als de ketting echt versleten is zal deze onder elke spanning deze 0.5 cm speling hebben.
Ik had er ook heel veel last van, van alles geprobeerd, andere tandwielen, andere ketting etc. etc.quote:Op maandag 26 januari 2009 18:31 schreef toma het volgende:
Een vraag!
Ik heb de laatste tijd veel last van chainsuck. Dat betekent dat je ketting aan je voorste tandwiel blijft hangen en zich dan dubbelvouwt. Nou heb ik geprobeerd mijn ketting extra goed te onderhouden maar dit helpt maar minimaal. Nu wilde ik daar toch echt iets aan doen! Ik had begrepen dat dit probleem aan twee factoren kan liggen. Het kan zijn dat m'n ketting of/en m'n crankset is/zijn versleten. Mijn vraag is: Hoe zie ik dat m'n ketting of m'n crankset is versleten?
Als ik ge-mountain biked heb en het heeft geregent zit ik ook onder de derriquote:Op maandag 26 januari 2009 20:42 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik had er ook heel veel last van, van alles geprobeerd, andere tandwielen, andere ketting etc. etc.
Sinds 3-4 maanden een andere achter derri, en nu lijkt het probleem echt opgelost.
Voorheen had ik XT middellang volgens mij, nu heb ik de nieuwe XT kort en veel minder last van Chainsuck.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |