abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60419395
quote:
Vijf Nederlandse vrouwen op werkvakantie verkracht

AMERSFOORT - Vijf jonge Nederlandse vrouwen zijn afgelopen donderdag tijdens een werkvakantie in Kenia beroofd en verkracht door een groep Keniaanse mannen. De vrouwen van 17 tot 25 jaar oud maakten onderdeel uit van een groep van twaalf Nederlanders die namens de organisatie Livingstone een schooltje opknapten in het plaatsje Kakamega.

Een groep van zo’n tien Keniaanse mannen wist het beveiligde terrein op te komen door een buurman te gijzelen. De vrijwilligers werden in een kamer bijeengedreven en gedwongen hun waardevolle spullen af te staan. Daarna werden ze vastgebonden en moesten ze op de buik gaan liggen. De overvallers hadden volgens een woordvoerder van Livingstone behalve een vuurwapen ook harken en speren bij zich.

Vijf vrouwen werden meegenomen naar een andere ruimte en verkracht. Op het complex waren ook enkele Kenianen aanwezig, maar die werden volgens de hulporganisatie uiteindelijk niet verkracht omdat ze baby’s bij zich hadden.

Medewerkers van Livingstone zijn “ontzettend geschokt”. De jonge vrouwen zijn in het ziekenhuis onderzocht en inmiddels terug in Nederland. Ze worden ondersteund door familie en mensen van Livingstone en krijgen medische en psychische zorg.

De christelijke organisatie organiseert al tientallen jaren werkvakanties in Afrika, Oost-Europa en Zuid-Amerika. Het project in Kenia is per direct stopgezet. De Keniaanse politie onderzoekt de zaak met dertig mensen en zou al honderd mensen hebben verhoord.

Nederlandse hulporganisaties die actief zijn in de Keniaanse regio Kakamega reageren eveneens geschokt. Bouwe Jan Smeding, adjunct-directeur van Simavi, noemt het “een ontstellend vervelend en afschuwelijk incident”. Maar, zegt hij erbij, “het had ook in andere landen kunnen gebeuren.”. Smeding reisde vorig jaar nog met een cameraploeg door de regio. Die is volgens hem niet onveiliger dan andere gebieden.

Rosa Draaisma, die namens de stichting SIW jongeren aanstuurt die vrijwilligerswerk in Afrika gaan doen, kreeg van het nieuws “rillingen op de rug”. Ze verwacht nu minder belangstelling voor Kenia, net nu de rust na de gewelddadige presidentsverkiezingen terug lijkt. “Negatieve berichten blijven lang hangen. Jammer, want dit is een incident. Heel veel domme pech.”
bron

dinsdag 29 juli 2008 @ 14:32:08 #3
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_60419635
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  dinsdag 29 juli 2008 @ 14:33:49 #4
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_60419660
TS is net wakker?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_60420466
Slaap lekker verder met de krant van gisteren
pi_60420974
Nou, maak hier dan maar een deel 2 van.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 15:51:48 #7
58560 Oksel
Gezellig.
pi_60421241
Deel 1 is dicht.

Maargoed, ik ben dus van mening dat als we maar lang genoeg niets doen in Afrika dat de natuurlijke balans zich vanzelf hersteld.. wat natuurlijk voor iedereen beter is.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 16:06:16 #8
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_60421592
Dit maar #2 dopen dan?
(dan tvp)
  dinsdag 29 juli 2008 @ 16:10:57 #9
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_60421705
En geef ze eens ongelijk, die negers.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_60422165
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 15:51 schreef Oksel het volgende:
Deel 1 is dicht.

Maargoed, ik ben dus van mening dat als we maar lang genoeg niets doen in Afrika dat de natuurlijke balans zich vanzelf hersteld.. wat natuurlijk voor iedereen beter is.
Nou ja, als je het loslaten van menselijkheid als voordeel ziet dan he. En de natuurlijke balans is in de context van de menselijke maatschappijen in deze tijden nogal een onzinnig begrip. Wat is natuurlijk in het geval van Afrika? Leg dat eens uit?

En trouwens, valt het niet opheffen van de oceaan aan subsidies voor westerse landbouwers ook onder "niets doen"?
Of het hulp bieden igv noodsituaties? Ik bedoel, een tsunami in Azië wél en in Afrika niet?
En het niet stoppen van wapenleveringen?
En Aidsremmers, mogen die er nog wel naartoe? En wat als er een medicijn tegen Aids wordt uitgevonden eindelijk?
En als "de natuurlijke balans" wordt hersteld dmv genocide(s)?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 29 juli 2008 @ 16:40:36 #11
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_60422494
Men doet net alsof die meiden baanbrekend werk deden en gedaan hebben.

Alsof donkere mensen geen muren kunnen bouwen voor een schooltje. Waarom moet zo'n organisatie wat wereldvreemde, verwende Westerlingen naar zo'n gebied zorgen? Het is niet meer dan een snoepreisje met zo nu en dan wat bakstenen bij elkaar stapelen. Voor de rest is het gewoon van de zon genieten, partyen en zo nu en dan een neger naaien. En natuurlijk op de foto gaan met 'zielige' negerkindertjes om het geweten te sussen voor al 'de goede dingen die ze daar gedaan hebben' en kiekjes te hebben om er mee te showen en te pronken in het thuisland.

Uiteraard moeten de daders wel gestraft worden, en wel volgens het Oude Testament.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ghazi op 29-07-2008 18:02:07 ]
What lies in the shadow of the statue?
  dinsdag 29 juli 2008 @ 17:36:57 #12
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60423605
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 16:28 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nou ja, als je het loslaten van menselijkheid als voordeel ziet dan he. En de natuurlijke balans is in de context van de menselijke maatschappijen in deze tijden nogal een onzinnig begrip. Wat is natuurlijk in het geval van Afrika? Leg dat eens uit?

En trouwens, valt het niet opheffen van de oceaan aan subsidies voor westerse landbouwers ook onder "niets doen"?
Of het hulp bieden igv noodsituaties? Ik bedoel, een tsunami in Azië wél en in Afrika niet?
En het niet stoppen van wapenleveringen?
En Aidsremmers, mogen die er nog wel naartoe? En wat als er een medicijn tegen Aids wordt uitgevonden eindelijk?
En als "de natuurlijke balans" wordt hersteld dmv genocide(s)?
Hij trollt, hoor.
pi_60423997
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 17:36 schreef Floripas het volgende:

[..]

Hij trollt, hoor.
Triest genoeg is het verschil met sommige andere reacties miniem
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 29 juli 2008 @ 18:02:03 #14
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60424079
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 17:57 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Triest genoeg is het verschil met sommige andere reacties miniem
Dat klopt.

Lekker vanachter je PC'tje zeggen dat Afrika maar moet stikken, maar te laf om het continent te gaan bekijken en te dom om in the Economist te lezen dat 't goed gaat met Afrika.
pi_60424205
Het meest opmerkelijke is dat het in nieuws is gekomen.
Meestal wordt dit soort nieuws in de doofpot gestopt en verhaalt men liever hoe goed het geld en werk is besteed en hoe blij de plaatselijke bevolking was met de geboden hulp.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_60424305
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 18:02 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat klopt.

Lekker vanachter je PC'tje zeggen dat Afrika maar moet stikken, maar te laf om het continent te gaan bekijken en te dom om in the Economist te lezen dat 't goed gaat met Afrika.
Te dom is niet altijd het geval. Het is gewoon zo lekker om onwetend te blijven en lekker tegen iets minderwaardigs aan te schoppen he. Plus dat papegaaien ook niet uit te roeien valt. Als er eentje roept "dat ze het maar lekker uit moeten zoeken want het wordt toch nooit wat met die @*#&$^" dan vallen ze over elkaar heen om dat ofwel in andere bewoordingen te herhalen ofwel om het quasi-intellectueel in te kleden met altijd die quote van die ene Afrikaanse econoom van ergens in de twintig en termen als "darwinisme" en "kolonisatie was een zegen".
En dan als kers op de slagroom uiteindelijk StefanP die het dunnetjes en iets welbespraakter overdoet en met nog net iets walgelijker links opvrolijkt met als excuus "ik kan het weten want ik heb er jaren gewoond".
Ach ja.
Ik hap wel
  dinsdag 29 juli 2008 @ 18:15:03 #17
151835 SuperbDeLux
Een ietwat hautain.
pi_60424319
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 16:40 schreef Ghazi het volgende:

Alsof donkere mensen geen muren kunnen bouwen voor een schooltje. Waarom moet zo'n organisatie wat wereldvreemde, verwende Westerlingen naar zo'n gebied zorgen? Het is niet meer dan een snoepreisje met zo nu en dan wat bakstenen bij elkaar stapelen. Voor de rest is het gewoon van de zon genieten, partyen en zo nu en dan een neger naaien. En natuurlijk op de foto gaan met 'zielige' negerkindertjes om het geweten te sussen voor al 'de goede dingen die ze daar gedaan hebben' en kiekjes te hebben om er mee te showen en te pronken in het thuisland.

Uiteraard moeten de daders wel gestraft worden, en wel volgens het Oude Testament.
Juist ja.

tvp
He wept for there were no more worlds to conquer.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 18:21:31 #18
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60424451
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 18:08 schreef qonmann het volgende:
Het meest opmerkelijke is dat het in nieuws is gekomen.
Meestal wordt dit soort nieuws in de doofpot gestopt en verhaalt men liever hoe goed het geld en werk is besteed en hoe blij de plaatselijke bevolking was met de geboden hulp.
Natuurlijk, het is een samenzwering, net als elf september en de bilderbergconferentie
  dinsdag 29 juli 2008 @ 18:22:42 #19
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60424474
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 18:14 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Te dom is niet altijd het geval. Het is gewoon zo lekker om onwetend te blijven en lekker tegen iets minderwaardigs aan te schoppen he. Plus dat papegaaien ook niet uit te roeien valt. Als er eentje roept "dat ze het maar lekker uit moeten zoeken want het wordt toch nooit wat met die @*#&$^" dan vallen ze over elkaar heen om dat ofwel in andere bewoordingen te herhalen ofwel om het quasi-intellectueel in te kleden met altijd die quote van die ene Afrikaanse econoom van ergens in de twintig en termen als "darwinisme" en "kolonisatie was een zegen".
En dan als kers op de slagroom uiteindelijk StefanP die het dunnetjes en iets welbespraakter overdoet en met nog net iets walgelijker links opvrolijkt met als excuus "ik kan het weten want ik heb er jaren gewoond".
Ach ja.
Ik hap wel
Wij happen heup aan heup, schat.

Maar ik kan er toch niet aan wennen, dat soort bewuste dommigheid.
pi_60424739
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 18:21 schreef Floripas het volgende:

[..]

Natuurlijk, het is een samenzwering, net als elf september en de bilderbergconferentie
En toch is het waar ..
lees maar

ff doubleclicken
pi_60424826
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 18:34 schreef qonmann het volgende:

[..]

En toch is het waar ..
lees maar

[ afbeelding ]
ff doubleclicken
Uhuh. Maar dan nog: bewustwording, is dat een schande? Dacht het niet.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 18:38:21 #22
199699 Impala-neuker
Aepyceros melampus
pi_60424829
Eigen schuld dikke bult, hadden ze hun kuisheidgordels maar aan moeten doen.
Passie voor kadavers, en hun anus in 't bijzonder.
pi_60424908
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 18:38 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Uhuh. Maar dan nog: bewustwording, is dat een schande? Dacht het niet.
Ik toon alleen aan dat dit soort nieuws normaal de media niet haalt
Zelf BuZa had er geen zin in.

Ik begrijp je reactie dus niet.
pi_60424909
quote:

Ach ja.
Ik hap wel
Het zal vast aan de sekse liggen... Mss iets meer inlevingsvermogen voor de gruwelijkheid van deze gebeurtenis voor de slachtoffers? De 'eigen schuld, moet je maar niet naar Afrika gaan'-reacties, daar hap ik elke keer op
pi_60425344
Ter verduidelijking, ik ben nog nooit in Afrika geweest en ook niet van plan er ooit heen te gaan.
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 09:40 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Er zijn er zat, alleen halen die het nieuws niet. Ghana, Mali, Burkina Faso, Gabon, Kameroen. Hoor je nooit iets van.
Toegegeven, die landen hebben een ietwat hogere levensstandaard dan de rest van Afrika maar het is nog steeds niet te vergelijken met het Westen.

[..]
quote:
Nee. Ghana heeft de corruptie dmv regetmatige campagnes aardig onder controle. Nooit iets hoeven betalen. Ook is er geen oorlog, honger en AIDS is dat dankzij goede voorlichting ook.
Mooi zo.
quote:
Nee, maar het is wel een direct gevolg van dit kolonialisme. De manier van regeren bijvoorbeeld en de kliek die aan de macht is en blijft in veel gevallen, is met opzet gecreëerd. De hele politieke infrastructuur was toegespitst op despotisme en het creëren van een inheemse elite als draagvlak. Toen de staten zelfstandig werden, was er eenvoudigweg geen ervaring met een ander systeem, en al helemaal niemand die opgeleid en gekwalificeerd genoeg was om het anders te zien of toepassen. In plaats hiervan kwam hetzelfde beeld steeds in een ander kleurtje naar voren (panafrikanisme! communisme! democratie!).
Europa is ooit ook een puinzooi geweest, toch is het volk slim genoeg geweest om zich te bewegen naar de huidige situatie.
quote:
Verantwoordelijk niet nee. Schuldig wel.
Ik voel me niet schuldig. Jij wel? En zo ja, waarom?
quote:
Zodra een Afrikaan leert vissen, hengels maken of een vishandel opzet, komt die corrupte kliek in veel landen weer in beeld en eist zijn deel. Afrikanen hebben in veel gevallen niet de zelfbeschikking die jij nu voor ogen hebt. Onderwijs, bloeiende bedrijven, inspraak, vrouwenrechten etc. zijn gewoon niet binnen handbereik van velen. Daarnaast kunnen Afrikanen prima voor zichzelf zorgen in omstandigheden waarin Europeanen al jankend van naar hun moeder rennen. Alleen vooruitgang en zelfbeschikking wordt stelselmatig gefrustreerd binnen dictaturen, iets wat zonder twijfel in gang gezet is door de koloniale machthebbers.
Vooruitgang is ook geen noodzaak. Als een willekeurige Afrikaan zelfvoorzienend wil leven is dat natuurlijk prima. Maar zoals jij al zei komen er dan op een gegeven moment leden van de corrupte regering hun 'deel' eisen. Blijkbaar zijn er te veel mensen die mee willen werken aan zo'n dictatuur en het machtsmisbruik wat daarbij komt kijken.
quote:
Het gaat eigenlijk best goed met een aantal delen van Afrika op economisch gebied. Er zijn een aantal staten zoals het al eerder genoemde Ghana, maar ook Nigeria (verder een hel van een land overigens) die op dit moment ontdekt worden voor bijvoorbeeld callcenters en goedkope arbeid (Chinezen worden ook te duur namelijk).
En dan is het extra zuur om te constateren dat sommige van die staten met opzet gedestabiliseerd zijn in de post-koloniale periode door westerse of zelfs Chinese bedrijven. Sierra Leone, Liberia en nu ook Ivoorkust waren betrekkelijk rustig en hadden nu op hetzelfde niveau gezeten als Ghana als er geen corporaties waren opgedoken om tropisch hardhout en diamanten weg te roven midden in een gruwelijke burgeroorlog.
Dat is ongelukkige realiteit van de wereld.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_60425581
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 19:00 schreef waht het volgende:
Ter verduidelijking, ik ben nog nooit in Afrika geweest en ook niet van plan er ooit heen te gaan.
...
Europa is ooit ook een puinzooi geweest, toch is het volk slim genoeg geweest om zich te bewegen naar de huidige situatie.
[..]
Klopt, maar met het bijkomend voordeel dat het zich ten koste van haar koloniën heeft kunnen ontwikkelen, geen embargo's of subsidienetwerken tegenover zich zag en qua klimaat meer mensen kan voeden per km2 grond zonder elkaar bij een misoogst de hersens in te slaan.
Goed boek over waarom Europa wel en Afrika niet is Guns, Germs & Steel van Jared Diamond
quote:
Ik voel me niet schuldig. Jij wel? En zo ja, waarom?
[..]
Haha, nee natuurlijk niet. Ik heb persoonlijk niets met kolonialisme en aanverwante wandaden te maken, op een Indonesische oma na, getrouwd met een opa die diende in de Oost ten tijde van de Politionele Acties.
De kolonialen zijn allang dood. Maar hun geest helaas niet.
quote:
Vooruitgang is ook geen noodzaak. Als een willekeurige Afrikaan zelfvoorzienend wil leven is dat natuurlijk prima. Maar zoals jij al zei komen er dan op een gegeven moment leden van de corrupte regering hun 'deel' eisen. Blijkbaar zijn er te veel mensen die mee willen werken aan zo'n dictatuur en het machtsmisbruik wat daarbij komt kijken.
[..]
Dát is het probleem van dictatuur in een notendop: je komt alleen verder als je meedoet in het systeem. Dus niet opvallen en vooruit proberen te komen, maar juist meedoen en profiteren van een ander. Het is geen willen, het is moeten. Opnieuw is de zelfbeschikking niet op het niveau wat we er ons hier van voorstellen. (Zelfvoorzienend =/= zelfbeschikking overigens, voor het geval je dat verkeerd gelezen had )
quote:
Dat is ongelukkige realiteit van de wereld.
Ja, maar met "dat is nou eenmaal zo" wordt het niet minder krom en is het feit evenmin weerlegd, wel?
pi_60425762
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 15:26 schreef TubewayDigital het volgende:
vanuit het perspectief van die afrikaanse mannen bekeken hebben die de slag van hun leven gemaakt. Leuke blanke vrouw naaien, een droom voor ze die uitkomt. Triest maar zo zien zij het wel
Inderdaad. Die gasten hebben hun ride of the century gehad. En die heeft nog een paar uur mogen duren ook!
quote:
Voor de rest is het gewoon van de zon genieten, partyen en zo nu en dan een neger naaien.

Nou dat negertje naaien is prima gelukt hoor!
pi_60425847
quote:

En daarom kan ik niet zeggen dat dit bericht me zo raakt om eerlijk te zijn. Gebrek aan moraal wordt wederom bestraft. Een beetje onder de vlag van het christendom en ontwikkelngswerk vakantie vieren en feesten .
pi_60425858
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 18:21 schreef Floripas het volgende:

[..]

Het is heel simpel: als niemand er belang bij heeft dat het in het nieuws komt, dan komt het in de meeste gevallen gewoon niet in het nieuws. Dat heeft niks met "samenzwering" of "aluhoedjes" te maken, maar gewoon met gedeelde belangen.

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 29-07-2008 20:04:23 ]
  dinsdag 29 juli 2008 @ 19:44:38 #30
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_60426302
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 18:02 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat klopt.

dus dan kunnen we de ontwikkelingsgelden nu zinvoller gaan gebruiken voor bv. bejaarden en geestelijk gehandicapten?
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_60426574
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 19:44 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

dus dan kunnen we de ontwikkelingsgelden nu zinvoller gaan gebruiken voor bv. bejaarden en geestelijk gehandicapten?
Ah, de "dat wordt rechtstreeks uit de fondsen voor bejaarden enzo gepompt"-redenering. Die hadden we hier nog niet gehad.
pi_60426700
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 19:55 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ah, de "dat wordt rechtstreeks uit de fondsen voor bejaarden enzo gepompt"-redenering. Die hadden we hier nog niet gehad.
Je kunt toch zeker wel op- en aftrekken mag ik hopen, of niet soms?
  dinsdag 29 juli 2008 @ 20:01:23 #33
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_60426732
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 19:55 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

moet ik hier nog zinvol op ingaan, of blijf je deze zinloze opmerkingen plaatsen?
pi_60426915
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 20:01 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

moet ik hier nog zinvol op ingaan, of blijf je deze zinloze opmerkingen plaatsen?
Ja lekker, zelf wat eenregeligs zonder hoofdletter of wat roepen en dan janken dat ik niet zinvol bezig zou zijn.

Schrijf jij eerst zelf maar eens wat doordachts aangaande waarom jij denkt dat de ontwikkelingsgelden de gemiddelde bejaarde schade toedoen.
En dan niet met verhalen over de toestanden in de zorg, want daar zit natuurlijk flink wat scheef, maar causale verbanden aub.
Als laatste had ik dan ook nog graag waarom jij denkt dat ontwikkelingshulp in Afrika zó nutteloos zou zijn, dat het gestopt zou moeten worden. En omvat dat stoppen dan ook noodhulp, medicijnen, voorlichting en het delen van kennis zoals bijvoorbeeld genetisch gemanipuleerde gewassen en nieuwe inzichten in Aidsbestrijding?
  dinsdag 29 juli 2008 @ 20:32:44 #35
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_60427469
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 20:08 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja lekker, zelf wat eenregeligs zonder hoofdletter of wat roepen en dan janken dat ik niet zinvol bezig zou zijn.
Ik schrijf zoals ik wens te schrijven
quote:
Als laatste had ik dan ook nog graag waarom jij denkt dat ontwikkelingshulp in Afrika zó nutteloos zou zijn, dat het gestopt zou moeten worden. En omvat dat stoppen dan ook noodhulp, medicijnen, voorlichting en het delen van kennis zoals bijvoorbeeld genetisch gemanipuleerde gewassen en nieuwe inzichten in Aidsbestrijding?
Hulp in vorm van medicijnen en voorlichting om AIDS te bestrijden juig ik toe.
quote:
Schrijf jij eerst zelf maar eens wat doordachts aangaande waarom jij denkt dat de ontwikkelingsgelden de gemiddelde bejaarde schade toedoen.
En dan niet met verhalen over de toestanden in de zorg, want daar zit natuurlijk flink wat scheef, maar causale verbanden aub.
laten we eerst in Nederland maar eens de zaken goed op orde maken, ipv zinloos geld blijven over te maken naar dat continent.

en daarbij is mijn motto: "Als Mbattu 15 km moet lopen om schoon water te halen, laat hem dan bij de bron gaan wonen ipv die 15 km te lopen elke dag".

daarbij komt nog eens de enorme bevolkingsgroei in Afrika, in Percentages de hoogste
quote:
Bevolkingsgroei
De aanhoudende bevolkingsgroei is daarentegen wel een enorm probleem, stellen de wetenschappers. Door die bevolkingsgroei is er altijd het risico van voedselschaarste, blijven landen afhankelijk van internationale hulp en komt er geen einde aan de Afrikaanse migratiegolven.

Kijk naar Azië, waar, hoewel de bevolkingsdichtheid enorm is, de bevolkingsgroei afneemt en armoede met succes wordt teruggedrongen. Maar in Afrika is vrijwel geen aandacht voor geboortebeperking. De meeste Afrikanen willen een gezin met zes kinderen. In Azië ligt die wens veel lager.

Bovendien worden in grote delen van Afrika moderne anticonceptiemiddelen nauwelijks gebruikt en er is weinig internationale steun zoals Azië jarenlang kreeg om de geboortecijfers omlaag te krijgen. Conclusie: de aandacht voor aids mag het belang van geboortebeperking niet verdrukken.
quote:
In de periode van 2005 tot 2050 wordt volgens deze voorspelling verwacht dat de wereldbevolking met 40% zal toenemen. Deze toename zal niet gelijk verspreid over de aarde plaatsvinden, maar met name in Afrika beneden de Sahara, het Midden-Oosten en zuidelijk Azië.
pi_60427899
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 20:32 schreef Het_hupt het volgende:

en daarbij is mijn motto: "Als Mbattu 15 km moet lopen om schoon water te halen, laat hem dan bij de bron gaan wonen ipv die 15 km te lopen elke dag".

Goed plan Sponsoren we 'm nog voor de verhuizing, sturen we een vrachtwagen?

Als je ook maar enig verstand had gehad van Afrikaanse cultuur, had je sowieso geweten dat de mannen daar geen water halen
pi_60428044
quote:

[..]

Ik schrijf zoals ik wens te schrijven
[..]
Tuuk. Het was maar een handvat
quote:
Hulp in vorm van medicijnen en voorlichting om AIDS te bestrijden juig ik toe.
[..]

laten we eerst in Nederland maar eens de zaken goed op orde maken, ipv zinloos geld blijven over te maken naar dat continent.
Ja, maar dat is een beetje een dooddoener. Het wordt hier nooit perfect.
quote:
Hmmmm. Zou Mbattu gewoon dom zijn dat hij er niet pal naast gaat wonen? Wat als die bron al "bezet" is? Of er zwaarwegender redenen zijn om het dorp te laten staan waar het is? Het is niet alsof je in dat soort gebieden gewoon fluitend een huis erbij bouwt of huurt en lekker verhuist naar een dorp ernaast?
quote:
daarbij komt nog eens de enorme bevolkingsgroei in Afrika, in Percentages de hoogste
[..]

[..]

[ afbeelding ]
Yup. En weet je wat nou dé remmer is op bevolkingsgroei? Welvaart.
Die mensen zijn niet dom of niet in staat zichzelf af te remmen. Het is in veel gevallen te gevaarlijk om te gokken dat 2 kinderen de volwassen leeftijd ook wel halen. Hoezeer mensen ook een cultureel patroon hebben dat aanstuurt op zoveel mogelijk kinderen, die sociale druk blijkt het altijd af te leggen tegen het gemak om het met minder af te kunnen. Welvaart stimuleert hierdoor ook nog eens de empowerment van vrouwen.

En laat dat laatste nou ook één van de belangrijkste speerpunten zijn van ontwikkelingshulp van de laatste 10 jaar. In het bijzonder Nederland staat erom bekend hier veel werk van te maken. En dat juich ik van harte toe. Hoe minder ongeletterde ondergeschikte besneden etc. vrouwen, hoe meer toekomst de generaties erna hebben.

Saillant detail hierbij is ook nog dat de positie van de vrouwen dooe de christelijke zending is verzwakt. Vroeger hadden mannen meerdere vrouwen die een normaal aantal kinderen voortbrachten van eens tuk of 2, 3. Dat mocht natuurlijk niet van de kerk, met als gevolg dat hetzelfde aantal kinderen (pensioen) nu door één vrouw geproduceert mocht worden plus dat ze nu het werk van al die vrouwen in dr eentje kon gaan doen. Dat heeft ook invloed op de gezondheid van het kroost maar al helemaal op de mogelijkheden en positie van de vrouw.

De heren zitten ondertussen lekker vast in hun culturele patroontje van landeigenaar met ondergeschikte vrouw die zo'n beetje al het werk doet. Dat frustreert de vooruitgang natuurlijk ook enorm. De mannen hoeven niet beter, en de vrouwen kunnen/mogen niet. Niet dat ik wil pleiten voor de terugkeer van polygynie, dat nooit, maar er is zo wel een hiaat geschapen dat mbv ontwikkelingsgeld overbrugd kan worden.
pi_60428218
Ah, de discussie over het 'nut' van polygamie voor de positie vrouw is buitengewoon interessant. Maar ik geloof niet dat het heel zinvol is om die hier te gaan voeren
pi_60428319
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 21:03 schreef ColdFeet het volgende:
Ah, de discussie over het 'nut' van polygamie voor de positie vrouw is buitengewoon interessant. Maar ik geloof niet dat het heel zinvol is om die hier te gaan voeren
Op zich is het ook bizar dat het hele continent in dit topic weer eens afgeschreven wordt door een gebeurtenis met 5 Kenyanen
En ik denk dat polygamie geen nut meer heeft in deze tijden hoor. Integendeel.
pi_60428625
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 21:07 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Op zich is het ook bizar dat het hele continent in dit topic weer eens afgeschreven wordt door een gebeurtenis met 5 Kenyanen
En ik denk dat polygamie geen nut meer heeft in deze tijden hoor. Integendeel.
Daarom dus... Maar ik vond het bizar om te zien hoe -relatief- goed meer-vrouwengezinnen functioneren. Mijn westerse beeld, wat doe je
  dinsdag 29 juli 2008 @ 21:28:54 #41
145255 Rumboon
OK, ik doe normaal...
pi_60428788
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 20:55 schreef Mwanatabu het volgende:
Yup. En weet je wat nou dé remmer is op bevolkingsgroei? Welvaart.
Fout. AIDS. Maar dat is een theorie van mezelf waar ik je niet mee lastig zal vallen...
quote:

[..]

Bedankt
...maar ik bats wél met je moeder
pi_60428848
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 21:28 schreef Rumboon het volgende:

[..]

Fout. AIDS. Maar dat is een theorie van mezelf waar ik je niet mee lastig zal vallen...
[..]
Okay ik formuleer het opnieuw: welvaart is de beste remmer van de bewuste vorming van grote gezinnen.
quote:
Bedankt
Ik snap niet waarvoor, maar het zij je gegund
  dinsdag 29 juli 2008 @ 21:35:32 #43
145255 Rumboon
OK, ik doe normaal...
pi_60428959
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 21:30 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Okay ik formuleer het opnieuw: welvaart is de beste remmer van de bewuste vorming van grote gezinnen.
[..]

Ik snap niet waarvoor, maar het zij je gegund
Zie je bepaalde woorden vet gedrukt staan? Denk er maar even over na...
pi_60429101
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 21:35 schreef Rumboon het volgende:

[..]

Zie je bepaalde woorden vet gedrukt staan? Denk er maar even over na...
De link tussen "weer eens" en "bedankt" ontgaat me gewoon, eens temeer omdat ik je verder niet in het topic gezien heb.
Hoe belangrijk vind je dit trouwens?
  dinsdag 29 juli 2008 @ 21:51:37 #45
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60429359
quote:

daarbij komt nog eens de enorme bevolkingsgroei in Afrika, in Percentages de hoogste ;)
[..]

[..]

[ afbeelding ]
Statistiek :')

Zo lust ik er ook nog wel één:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Europe:
Year     Population density
1950    24
1955    25
1960    26
1965    28
1970    28
1975    29
1980    30
1985    31
1990    31
1995    32
2000    32
2005    32
2010    32
2015    32
2020    31
2025    31
2030    31
2035    30
2040    30
2045    29
2050    29

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Afrika:
1950     7
1955    8
1960    9
1965    11
1970    12
1975    14
1980    16
1985    18
1990    21
1995    24
2000    27
2005    30
2010    34
2015    38
2020    42
2025    46
2030    50
2035    54
2040    58
2045    62
2050    66

Het is gewoon een inhaalslag.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 21:52:30 #46
145255 Rumboon
OK, ik doe normaal...
pi_60429389
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 21:41 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

De link tussen "weer eens" en "bedankt" ontgaat me gewoon, eens temeer omdat ik je verder niet in het topic gezien heb.
Hoe belangrijk vind je dit trouwens?
Dan zou ik toch even terugzappen naar het vorige deel waarin ik wel redelijk mijn zegje heb gedaan...

Ik vond het gewoon grappig (ironisch) om te zien hoe je zegt dat het continent door weer eens zo'n "uitzondering" wordt afgeschreven en door middel van het zeggen van weer eens je jezelf eigenlijk tegenspreekt. Dat "weer eens" duidt op frustratie dat dit nou niet bepaald de eerste keer is...In feite geef je toe dat de uitzondering regel is geworden. En vanwege die regel wordt het continent (onder andere door mij) afgeschreven. Maar je krijgt er een terug hoor . Je moet 'm echter wel aannemen voordat je terug scrollt naar het vorige topic
  dinsdag 29 juli 2008 @ 21:52:56 #47
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_60429400
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 18:41 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Het zal vast aan de sekse liggen... Mss iets meer inlevingsvermogen voor de gruwelijkheid van deze gebeurtenis voor de slachtoffers? De 'eigen schuld, moet je maar niet naar Afrika gaan'-reacties, daar hap ik elke keer op
En waarom? In Afrika zal het best mooi zijn. Geloof ik meteen. Lang leve NGC..

Je weet gewoon dat er in bepaalde landen andere dingen gebeuren dan hier. Risico van het vak.

Een militair stapt op een landmijn--> is zelf het leger in gegaan
Een westers toerist wordt overvallen en voor dood achtergelaten in Moskou--> is zelf op vakantie gegaan
Een stel westerse (blanke) vrouwen worden verkracht in Afrika--> lang leve zelf ontplooiing.

Het blijft allemaal afschuwelijk, maar waarom het überhaupt in het nieuws moet komen?
  dinsdag 29 juli 2008 @ 22:04:54 #48
58560 Oksel
Gezellig.
pi_60429749
Kunnen we niet iets in het water doen dat ze zich daar 20 jaar niet kunnen voorplanten ofzo. Fijn, nog 2x zoveel kansloze, onopgeleide, zielige, hongerige AIDS negers erbij. Nee, daar zitten we precies op te wachten. En oh, wat zijn ze zielig. Ze kunnen zelf geen ZAK, behalve zelfdestructie. Maar nee, wij moeten ze gaan helpen.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 22:09:51 #49
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60429877
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 21:52 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

En waarom? In Afrika zal het best mooi zijn. Geloof ik meteen. Lang leve NGC..

Je weet gewoon dat er in bepaalde landen andere dingen gebeuren dan hier. Risico van het vak.

Een militair stapt op een landmijn--> is zelf het leger in gegaan
Een westers toerist wordt overvallen en voor dood achtergelaten in Moskou--> is zelf op vakantie gegaan
Een stel westerse (blanke) vrouwen worden verkracht in Afrika--> lang leve zelf ontplooiing.

Het blijft allemaal afschuwelijk, maar waarom het überhaupt in het nieuws moet komen?
Ja!

Je weet gewoon dat de Twin Towers ooit weer geraakt gaan worden -> Je komt om bij een aanslag
Jood vlucht niet uit Nazi-Duitsland -> wordt vergast
Vrouw had kort rokje aan -> wordt verkracht

Risico van het vak, dude!!!!!
  dinsdag 29 juli 2008 @ 22:18:37 #50
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60430115
quote:

Wel heel knap dat ze nu al weten dat er op 1 januari 2050 in Afrika exact 1.936.952 mensen wonen! Daar moeten toch heel wat factoren voor berekend worden!!

Los van dat is geboortebeperking absoluut de enige manier om in de toekomst een menswaardig bestaan voor volkeren te garanderen. Wanneer we werkelijk met 10 miljard op deze planeet gaan rondlopen wordt het een moord- en gekkenhuis.
The End Times are wild
  † In Memoriam † dinsdag 29 juli 2008 @ 22:22:03 #51
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60430232
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 21:51 schreef Floripas het volgende:
Het is gewoon een inhaalslag.
Wat moeten ze precies inhalen dan?
Carpe Libertatem
  dinsdag 29 juli 2008 @ 22:22:23 #52
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60430242
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 22:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wel heel knap dat ze nu al weten dat er op 1 januari 2050 in Afrika exact 1.936.952 mensen wonen! Daar moeten toch heel wat factoren voor berekend worden!!

Los van dat is geboortebeperking absoluut de enige manier om in de toekomst een menswaardig bestaan voor volkeren te garanderen. Wanneer we werkelijk met 10 miljard op deze planeet gaan rondlopen wordt het een moord- en gekkenhuis.
Mensen gaan hun geboortes pas beperken als ze een oudedagvoorziening hebben. Mensen hebben pas een oudedagvoorziening bij de volgende factoren: (of-of)
- Een stabiel pensioen, ofwel van de staat, ofwel zelf gespaard
- Dat niet verdampt door inflatie
- Dat niet wordt geconfisceerd door een malafide couppleger
- Dat in handen is van een fonds dat niet failliet gaat

Tot dit is geregeld gaan mensen niet minder kinderen krijgen.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 22:22:55 #53
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60430259
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 22:22 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Wat moeten ze precies inhalen dan?
Bevolkingsdichtheid na forse landbouwtechnologische verbeteringen sinds 1950.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 22:24:01 #54
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60430285
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 22:22 schreef Floripas het volgende:

[..]

Mensen gaan hun geboortes pas beperken als ze een oudedagvoorziening hebben. Mensen hebben pas een oudedagvoorziening bij de volgende factoren: (of-of)
- Een stabiel pensioen, ofwel van de staat, ofwel zelf gespaard
- Dat niet verdampt door inflatie
- Dat niet wordt geconfisceerd door een malafide couppleger
- Dat in handen is van een fonds dat niet failliet gaat

Tot dit is geregeld gaan mensen niet minder kinderen krijgen.
Dat is helemaal waar, en misschien is welvaart wel het beste voorbehoedsmiddel dat bestaat, maar hoe dan ook moeten die geboortecijfers omlaag. Het is een catch-22. Zolang de geboortecijfers zo hoog blijven komt de welvaart niet op gang en zolang de welvaart niet op gang komt blijven de geboortecijfers hoog. Maar die cirkel moet dus doorbroken worden.
The End Times are wild
  dinsdag 29 juli 2008 @ 22:25:56 #55
145255 Rumboon
OK, ik doe normaal...
pi_60430342
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 22:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

Geen nood. That's where Gaia comes in Door bijvoorbeeld het verspreiden van AIDS. Wel grappig dat een ziekte dat zo ernstig heerst in een gebied dat afstevent op overbevolking nou net een geslachtsziekte is, niet?
  dinsdag 29 juli 2008 @ 22:27:47 #56
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60430397
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 22:25 schreef Rumboon het volgende:

[..]

Geen nood. That's where Gaia comes in Door bijvoorbeeld het verspreiden van AIDS. Wel grappig dat een ziekte dat zo ernstig heerst in een gebied dat afstevent op overbevolking nou net een geslachtsziekte is, niet?
Zoiets is niet grappig, dat heet ironisch.
The End Times are wild
  dinsdag 29 juli 2008 @ 22:28:14 #57
58560 Oksel
Gezellig.
pi_60430409
-edit- Ga je lekker?

[ Bericht 84% gewijzigd door paddy op 29-07-2008 23:06:25 ]
  dinsdag 29 juli 2008 @ 22:30:07 #58
145255 Rumboon
OK, ik doe normaal...
pi_60430452
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 22:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zoiets is niet grappig, dat heet ironisch.
Je snapt toch wat ik bedoel of niet?
  dinsdag 29 juli 2008 @ 22:31:08 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60430484
-edit- Niet op reageren

[ Bericht 95% gewijzigd door paddy op 29-07-2008 23:06:58 ]
The End Times are wild
  dinsdag 29 juli 2008 @ 22:31:37 #60
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60430500
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 22:30 schreef Rumboon het volgende:

[..]

Je snapt toch wat ik bedoel of niet?
Ja, daarom schreef ik ook dat het ironisch was.
The End Times are wild
  dinsdag 29 juli 2008 @ 22:33:01 #61
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60430548
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 22:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is helemaal waar, en misschien is welvaart wel het beste voorbehoedsmiddel dat bestaat, maar hoe dan ook moeten die geboortecijfers omlaag. Het is een catch-22. Zolang de geboortecijfers zo hoog blijven komt de welvaart niet op gang en zolang de welvaart niet op gang komt blijven de geboortecijfers hoog. Maar die cirkel moet dus doorbroken worden.
We hebben in Nederland ook een gigantisch na-ijl-effect gehad na de welvaartsstijging na de industriële revolutie en de landbouwinnovatie.

Je kunt mensen niet verbieden om kinderen te krijgen, dat is een mensenrecht dat alleen gebroken zou worden door nazi's en moaïsten.

Wat moet je dus doen? Waarom houden we niet op met het dumpen van voedsel (want dat doen we dus op grote schaal, voedsel dumpen onder de marktprijs dat wij in de EU over hebben om er toch nog een centje op te verdienen) en stoppen we het geld voor ontwikkeling niet in pensioenfondsen?
  dinsdag 29 juli 2008 @ 22:39:59 #62
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60430763
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 22:33 schreef Floripas het volgende:

[..]

We hebben in Nederland ook een gigantisch na-ijl-effect gehad na de welvaartsstijging na de industriële revolutie en de landbouwinnovatie.

Je kunt mensen niet verbieden om kinderen te krijgen, dat is een mensenrecht dat alleen gebroken zou worden door nazi's en moaïsten.

Wat moet je dus doen? Waarom houden we niet op met het dumpen van voedsel (want dat doen we dus op grote schaal, voedsel dumpen onder de marktprijs dat wij in de EU over hebben om er toch nog een centje op te verdienen) en stoppen we het geld voor ontwikkeling niet in pensioenfondsen?
Hoe kom je erbij dat ik mensen wil verbieden om kinderen te krijgen? Er zijn allerlei methodes om ze hiertoe te motiveren, zoals het voorhanden zijn van voorbehoedsmiddelen, het garanderen van de minimale levensbehoeften voor ouderen, voorlichting en opleiding, noem maar op. Hier in Nederland is het geboortecijfer toch ook gezakt zonder dwang van de overheid?

Los van dat valt het me wel op dat -juist links- altijd in het geweer komt wanneer er gesuggereerd wordt om de geboortecijfers van zwarten omlaag te brengen. Terwijl ze anders juist altijd enorm voor geboortebeperking zijn. Er zijn toch negers genoeg lijkt me, voor iedere blonde meid die wil wel tien?
The End Times are wild
  dinsdag 29 juli 2008 @ 22:42:04 #63
58560 Oksel
Gezellig.
pi_60430833
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 22:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar moet er nu echt genocide gepleegd worden omdat tien negers vijf van onze roomblanke dochters verkracht hebben? We gaan de Oostenrijkers toch ook niet uitroeien voor hetgeen in Amstetten heeft plaatsgevonden?
Nee. Die verkrachting is een incident. Gebeurt hier ook in de Bijlmer door de plaatselijke negers. Als er in 2050 2x zoveel mensen wonen wordt het nog erger. We zouden ze dus nu helpen door gewoon alle hulp terug te trekken.. neemt de groei vanzelf af.

Het is toch achterlijk dat we toelaten dat de bevolking TOENEEMT terwijl ze godverdomme niet eens voor zichzelf kunnen zorgen op dit moment? Laat staan dat ze het kunnen als er 2x zoveel zijn. 2x zoveel honger, 2x zoveel AIDS.. nee, top! Laat ze eerst eens zorgen dat ze voor zichzelf kunnen zorgen? Het hele continent is 1 grote typhuszooi. En als het er geen zooi is, gebeurt dat wel als de blanken zich terug trekken. Kijk naar wat er in Z-Afrika gebeurd.. blanke regering afgezet, en het land gaat naar de klote.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 22:44:56 #64
145255 Rumboon
OK, ik doe normaal...
pi_60430908
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 22:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar moet er nu echt genocide gepleegd worden omdat tien negers vijf van onze roomblanke dochters verkracht hebben? We gaan de Oostenrijkers toch ook niet uitroeien voor hetgeen in Amstetten heeft plaatsgevonden?
Voor een man die mij net de Nederlandse taal heeft proberen uit te leggen ben je wel een beetje slecht in begrijpend lezen. Waar zie jij genocide staan? Ik probeer te zeggen dat Moeder Aarde echt wel een oplossing vindt voor overbevolking en dat is nog altijd ziekte. AIDS in Afrika. SARS in China. En als we het onder controle hebben steekt er wel weer iets nieuws de kop op. Zo. toch nog een beetje van mijn theorie uit de doeken kunnen doen.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 22:45:45 #65
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60430947
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 22:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat ik mensen wil verbieden om kinderen te krijgen?
Oh, nee hoor, dat was niet op jou gericht, dat was een algemene overweging, Mij dunkt dat juist jij daar geen voorstander van zou zijn
Enkele trolls alhier wel, overigens.
quote:
Er zijn allerlei methodes om ze hiertoe te motiveren, zoals het voorhanden zijn van voorbehoedsmiddelen, het garanderen van de minimale levensbehoeften voor ouderen, voorlichting en opleiding, noem maar op. Hier in Nederland is het geboortecijfer toch ook gezakt zonder dwang van de overheid?
Mee eens.
quote:
Los van dat valt het me wel op dat -juist links- altijd in het geweer komt wanneer er gesuggereerd wordt om de geboortecijfers van zwarten omlaag te brengen. Terwijl ze anders juist altijd enorm voor geboortebeperking zijn. Er zijn toch negers genoeg lijkt me, voor iedere blonde meid die wil wel tien?
Nee, ik ben daar helemaal niet tegen - ik ben zelfs voor, om sustainability-redenen. Onafhankelijk van de achterliggende redenen.
pi_60430962
Negers hè
Bigheadz R.I.P.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 22:46:47 #67
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60430978
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 22:44 schreef Rumboon het volgende:

[..]

Voor een man die mij net de Nederlandse taal heeft proberen uit te leggen ben je wel een beetje slecht in begrijpend lezen. Waar zie jij genocide staan? Ik probeer te zeggen dat Moeder Aarde echt wel een oplossing vindt voor overbevolking en dat is nog altijd ziekte. AIDS in Afrika. SARS in China. En als we het onder controle hebben steekt er wel weer iets nieuws de kop op. Zo. toch nog een beetje van mijn theorie uit de doeken kunnen doen.
Je bedoelt de theorie van Malthus, een theorie die al decennialang uit de wetenschappelijke gratie is.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 22:47:56 #68
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60431019
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 22:42 schreef Oksel het volgende:

[..]

Nee. Die verkrachting is een incident. Gebeurt hier ook in de Bijlmer door de plaatselijke negers. Als er in 2050 2x zoveel mensen wonen wordt het nog erger. We zouden ze dus nu helpen door gewoon alle hulp terug te trekken.. neemt de groei vanzelf af.

Het is toch achterlijk dat we toelaten dat de bevolking TOENEEMT terwijl ze godverdomme niet eens voor zichzelf kunnen zorgen op dit moment? Laat staan dat ze het kunnen als er 2x zoveel zijn. 2x zoveel honger, 2x zoveel AIDS.. nee, top! Laat ze eerst eens zorgen dat ze voor zichzelf kunnen zorgen? Het hele continent is 1 grote typhuszooi. En als het er geen zooi is, gebeurt dat wel als de blanken zich terug trekken. Kijk naar wat er in Z-Afrika gebeurd.. blanke regering afgezet, en het land gaat naar de klote.
Dus je denkt dat het genetisch is?
Je weet overigens geen reet af van dat continent, zoveel blijkt wel weer. Hoeveel procent denk je dat AIDS heeft? En hoeveel procent leeft boven de amroedegrens? Doe eens een gok, zonder wiki of google of wat dan ook.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 22:48:39 #69
58560 Oksel
Gezellig.
pi_60431046
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 22:44 schreef Rumboon het volgende:

[..]

Ja, alleen vind ik SARS en AIDS nog een beetje tegenvallen. Zat toch meer te hopen op iets sterkers. Gewoon BAM, 50% van de wereldbevolking pleitos. Alle zwakkeren, jongeren en ouderen. Zou gezond zijn voor de aarde. Paar jaar gezonde chaos, waarin iedereen weer back2basic gaat, binnen 2 jaar zijn we er bovenop.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 22:50:04 #70
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60431086
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 22:48 schreef Oksel het volgende:

[..]

Ja, alleen vind ik SARS en AIDS nog een beetje tegenvallen. Zat toch meer te hopen op iets sterkers. Gewoon BAM, 50% van de wereldbevolking pleitos. Alle zwakkeren, jongeren en ouderen. Zou gezond zijn voor de aarde. Paar jaar gezonde chaos, waarin iedereen weer back2basic gaat, binnen 2 jaar zijn we er bovenop.
Welnee, er is genoeg landbouwgrond om nog eens het dubbele van de wereldbevolking te voorzien van voedsel.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 22:51:39 #71
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60431140
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 22:45 schreef Floripas het volgende:

[..]

Oh, nee hoor, dat was niet op jou gericht, dat was een algemene overweging, Mij dunkt dat juist jij daar geen voorstander van zou zijn
Enkele trolls alhier wel, overigens.
[..]

Mee eens.
[..]

Nee, ik ben daar helemaal niet tegen - ik ben zelfs voor, om sustainability-redenen. Onafhankelijk van de achterliggende redenen.
Dan zijn we het eens. Het liefste zie ik juist een kleine, welvarende, gezonde en intelligente wereldbevolking. Het is hoe dan ook niet mogelijk de bevolking eeuwig te laten groeien, en om enorme mensenmassa's in mensonwaardige omstandigheden te laten lijden heeft geen enkele meerwaarde.
The End Times are wild
  dinsdag 29 juli 2008 @ 22:52:22 #72
58560 Oksel
Gezellig.
pi_60431169
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 22:47 schreef Floripas het volgende:

[..]

Je weet overigens geen reet af van dat continent, zoveel blijkt wel weer. Hoeveel procent denk je dat AIDS heeft? En hoeveel procent leeft boven de amroedegrens? Doe eens een gok, zonder wiki of google of wat dan ook.
Noem eens 1 land waar zwarten aan de macht en en waar het geen chaos is. Sorry hoor.. maar ze zijn gewoon niet toe aan de westerse cultuur, dwing ze dat dan ook niet op door ontwikkelingshulp.

Armoedegrens is een relatief iets.. zijn ze arm als ze geen TV/Internet/4WD hebben? Of zijn ze arm als ze niet elke dag vlees kunnen eten? Of zijn ze pas arm als ze niet elke dag kunnen eten? Als ze kunnen eten zijn ze niet te arm. Kunnen ze dat niet, zijn er teveel mensen, of zijn ze gewoon dom bezig. AIDS? Geen idee.. zal tussen de 1% en 5% liggen?
  dinsdag 29 juli 2008 @ 22:52:36 #73
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60431175
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 22:50 schreef Floripas het volgende:

[..]

Welnee, er is genoeg landbouwgrond om nog eens het dubbele van de wereldbevolking te voorzien van voedsel.
Maar waarom zou je dat willen dan? Wat is de meerwaarde van een bevolking van 12 miljard? Is een welvarende bevolking die vreedzaam leeft van 2 miljard niet veel beter?
The End Times are wild
  dinsdag 29 juli 2008 @ 22:52:49 #74
145255 Rumboon
OK, ik doe normaal...
pi_60431187
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 22:46 schreef Floripas het volgende:

[..]

Je bedoelt de theorie van Malthus, een theorie die al decennialang uit de wetenschappelijke gratie is.
Nee, ik bedoel de theorie van mij. Nog nooit gehoord van Malthus.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 22:53:36 #75
58560 Oksel
Gezellig.
pi_60431216
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 22:50 schreef Floripas het volgende:

[..]

Bron? Ik geloof er niets van. Bovendien kan het nooit goed gaan zoveel mensen. Wat is de meerwaarde?
  dinsdag 29 juli 2008 @ 23:03:59 #76
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60431500
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 22:52 schreef Oksel het volgende:

[..]

Noem eens 1 land waar zwarten aan de macht en en waar het geen chaos is. Sorry hoor.. maar ze zijn gewoon niet toe aan de westerse cultuur, dwing ze dat dan ook niet op door ontwikkelingshulp.

Armoedegrens is een relatief iets.. zijn ze arm als ze geen TV/Internet/4WD hebben? Of zijn ze arm als ze niet elke dag vlees kunnen eten? Of zijn ze pas arm als ze niet elke dag kunnen eten? Als ze kunnen eten zijn ze niet te arm. Kunnen ze dat niet, zijn er teveel mensen, of zijn ze gewoon dom bezig. AIDS? Geen idee.. zal tussen de 1% en 5% liggen?
Equatoriaal Guinea? Als de Thatchers van deze wereld er tenminste geen coup plegen.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 23:04:50 #77
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60431527
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 22:53 schreef Oksel het volgende:

[..]

Bron?
Domweg berekenen wat de calorische waarde is van wat we verbouwen als voedsel.
pi_60431580
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 22:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar waarom zou je dat willen dan? Wat is de meerwaarde van een bevolking van 12 miljard? Is een welvarende bevolking die vreedzaam leeft van 2 miljard niet veel beter?
Ja maar ja, we zijn nu eenmaal met z'n 6 miljarden Wil je alles was niet in je straatje van 'gezond, intelligent en beschaafd' past dan maar gewoon van de planeet afflikkeren?

Oh my, wat zal het rustig worden op fok!
pi_60431584
quote:

Ik las in het eerste topic ook al een dergelijke post over dergelijke vrijwilligers en mensen die daarmee instemden. Verderop wordt ook een artikel aangehaald die stelt dat dergelijke vrijwilligers enkel voor zichzelf gaan zonder deze conclusie die als titel is gebruikt te onderbouwen.

Ik vind het stijlloos om zo af te geven op mensen die wel proberen iets voor anderen te betekenen en daar geld en vrije tijd voor opofferen.
pi_60431629
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:03 schreef Floripas het volgende:

[..]

Equatoriaal Guinea? Als de Thatchers van deze wereld er tenminste geen coup plegen.
Burkina Faso is bij mijn weten ook een land dat, hoewel arm, zich prima ontwikkelt. Met ontwikkeling bedoel ik o.a. scholing en emancipatie van vrouwen.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 23:09:47 #81
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60431674
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:08 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Burkina Faso is bij mijn weten ook een land dat, hoewel arm, zich prima ontwikkelt. Met ontwikkeling bedoel ik o.a. scholing en emancipatie van vrouwen.
Gambia. Gaat best lekker.
Botswana doet het ook niet verkeerd.
pi_60431695
quote:
Op maandag 28 juli 2008 14:54 schreef RonaldRegen het volgende:
Gelukkig hebben deze meiden nog de wetenschap dat God zal zorgen dat alles weer goedkomt, en dat uiteindelijk iedereen krijgt wat hij/zij verdient.
In alle eerlijkheid is het natuurlijk vreselijk wat er allemaal gebeurd is. En het zou gvd je zusje maar wezen enzo.

Maar deze gebeurtenis begint zolangzamerhand episch-ironische proporties aan te nemen. Ik lees zojuist op RTL teletekst dat er zeven verdachten zijn aangehouden, en dat ter plekke het gerucht gaat dat er een dominee bij betrokken is.
pi_60431708
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:06 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik las in het eerste topic ook al een dergelijke post over dergelijke vrijwilligers en mensen die daarmee instemden. Verderop wordt ook een artikel aangehaald die stelt dat dergelijke vrijwilligers enkel voor zichzelf gaan zonder deze conclusie die als titel is gebruikt te onderbouwen.

Ik vind het stijlloos om zo af te geven op mensen die wel proberen iets voor anderen te betekenen en daar geld en vrije tijd voor opofferen.
Eens. Geen greintje medeleven voor mensen met goede intenties, bah
  dinsdag 29 juli 2008 @ 23:16:37 #84
58560 Oksel
Gezellig.
pi_60431846
Goede intenties. Lekker de Westerse leefstijl door hun strot duwen. Want ze zijn zo zielig als ze geen breedbeeld hebben. Laat die mensen lekker met een geit en een maisveld aanstoeien. Laat die mensen lekker analfabeet blijven. Laat die mensen lekker doen waar ze zin in hebben..
  dinsdag 29 juli 2008 @ 23:17:41 #85
58560 Oksel
Gezellig.
pi_60431872
Oftewel: LEVEN en LATEN LEVEN.

Zelfde problem met de Aboriginals in Australie. Kunnen ook niets, en kunnen zich ook niet aanpassen.
-edit-

[ Bericht 20% gewijzigd door paddy op 30-07-2008 15:19:14 ]
pi_60432112
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 22:47 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik zie in je profiel staan "Opleiding: Hóóg". Hoe kun je dan in godsnaam ontkennen dat genetica weldegelijk een rol kan spelen? Nooit van evolutie gehoord, die in Afrika al eeuwen lijkt stil te staan? Of geloof je daar niet in, evolutie?

Of ben je soms zo'n idioot die werkelijk gelooft dat alle mensen gelijk zijn, zowel van buiten als van binnen? Hoe verklaar je dan bijvoorbeeld dat zij zwart zijn en wij blank? Door het betere weer?

Ik zeg absoluut niet dat de grote economische verschillen voor de volle 100% door genetische verschillen te verklaren zijn. Want dat is volgens mij simpelweg niet zo. Maar er bestaat geen enkel bewijs dat genetica hierin geen enkele rol zou spelen, terwijl alle aanwijzingen juist suggereren dat het wel zo is.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 23:30:12 #87
145255 Rumboon
OK, ik doe normaal...
pi_60432187
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:10 schreef RonaldRegen het volgende:

[..]

In alle eerlijkheid is het natuurlijk vreselijk wat er allemaal gebeurd is. En het zou gvd je zusje maar wezen enzo.

Maar deze gebeurtenis begint zolangzamerhand episch-ironische proporties aan te nemen. Ik lees zojuist op RTL teletekst dat er zeven verdachten zijn aangehouden, en dat ter plekke het gerucht gaat dat er een dominee bij betrokken is.
Wordt het een neger- én kerk-bash-topic! Jeuj!
  dinsdag 29 juli 2008 @ 23:32:52 #88
145255 Rumboon
OK, ik doe normaal...
pi_60432240
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:27 schreef RonaldRegen het volgende:

[..]

Ik zie in je profiel staan "Opleiding: Hóóg". Hoe kun je dan in godsnaam ontkennen dat genetica weldegelijk een rol kan spelen? Nooit van evolutie gehoord, die in Afrika al eeuwen lijkt stil te staan? Of geloof je daar niet in, evolutie?

Of ben je soms zo'n idioot die werkelijk gelooft dat alle mensen gelijk zijn, zowel van buiten als van binnen? Hoe verklaar je dan bijvoorbeeld dat zij zwart zijn en wij blank? Door het betere weer?

Ik zeg absoluut niet dat de grote economische verschillen voor de volle 100% door genetische verschillen te verklaren zijn. Want dat is volgens mij simpelweg niet zo. Maar er bestaat geen enkel bewijs dat genetica hierin geen enkele rol zou spelen, terwijl alle aanwijzingen juist suggereren dat het wel zo is.
En hier speel ik even handig op in met nog een linkje uit het vorige deel...
  dinsdag 29 juli 2008 @ 23:35:11 #89
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_60432297
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:16 schreef Oksel het volgende:
Goede intenties. Lekker de Westerse leefstijl door hun strot duwen. Want ze zijn zo zielig als ze geen breedbeeld hebben. Laat die mensen lekker met een geit en een maisveld aanstoeien. Laat die mensen lekker analfabeet blijven. Laat die mensen lekker doen waar ze zin in hebben..
Allemaal leuk, lief en aardig, maar het wordt natuurlijk een ander verhaal wanneer corrupte regeringen en bendes het hele land om zeep helpen, en de rest van de bevolking er maar mee te leven heeft.

Dan is zo'n groep buitenlandse vrijwilligers die probeert je land weer een beetje leefbaarder te maken een geschenk uit de hemel. pun fully intended.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_60432341
quote:
De politie in Kenia heeft zeven mannen opgepakt op verdenking van verkrachting van vijf Nederlandse vrouwen.

Volgens geruchten zou een dominee bij de verkrachtingen zijn betrokken, maar de plaatselijke politie ontkent noch bevestigt dat bericht. Zeker is dat de dominee na het drama de politie heeft gebeld. Volgens de politie kan het onderzoek eind deze week worden afgerond.
Bron
quote:
Volgens de politie kan het onderzoek eind deze week worden afgerond.
Doen ze snel.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_60432818
De oprichter van de moederorganisatie, met z'n vrouw, volgens de telegraaf.

Zijn de VO-leerlingen die met hetzelfde doel in Kenia zitten al terug, of is het reisadvies niet zó negatief? http://www.ad.nl/rotterda(...)e_slag_in_Kenia.html
pi_60432930
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:16 schreef Oksel het volgende:
Jij hebt echt geen flauw benul van het werk dat op dit soort vakanties wordt gedaan
pi_60432958
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:30 schreef Rumboon het volgende:

[..]

Wordt het een neger- én kerk-bash-topic! Jeuj!
Oh, dan heb je de FP-reacties nog niet gelezen
  woensdag 30 juli 2008 @ 11:17:12 #94
58560 Oksel
Gezellig.
pi_60439172
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 00:08 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Jij hebt echt geen flauw benul van het werk dat op dit soort vakanties wordt gedaan
Hm, een vriend van me heeft zoiets gedaan. Verhalen over gehoord. Leek me een bijzonder kleine druppel op de spreekwoordelijke hete plaat. En dat vond hij zelf ook. Maar het was wel een leuk uitstapje, zei 'ie.
pi_60440080
Oh, die druppel op de gloeiende plaat, dat is absoluut waar. Maar westerse levensstijl door de strot duwen , gelukkig zonder breedbeeldtelevisie? Volgens mij zijn het vaak (kraam)klinieken en scholen, die ze daar bouwen. Al met al meestal voor beide partijen een positief effect, zij het klein.
  woensdag 30 juli 2008 @ 12:00:26 #96
58560 Oksel
Gezellig.
pi_60440284
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 11:52 schreef ColdFeet het volgende:
Oh, die druppel op de gloeiende plaat, dat is absoluut waar. Maar westerse levensstijl door de strot duwen , gelukkig zonder breedbeeldtelevisie? Volgens mij zijn het vaak (kraam)klinieken en scholen, die ze daar bouwen. Al met al meestal voor beide partijen een positief effect, zij het klein.
Hmm.. op school zitten is een westerse levensstijl, dat lijkt me duidelijk. Dus duw je dat hun door de strot ja. Laat ze eerst eens leren voor zichzelf te zorgen.. als ze zover zijn kunnen de stap maken naar een westerse cultuur met scholen etc.

En kraamklinieken? Er wonen al duizenden jaren mensen in Afrika, toen ging het ook al prima met de geboorte. Ook Westers dus.

Laat die mensen lekker. Maar daar is het nu te laat voor.
pi_60440343
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 11:17 schreef Oksel het volgende:
Maar het was wel een leuk uitstapje, zei 'ie.
Heeft die ook negers geneukt?
pi_60443295
quote:

Inderdaad een snoepreisje waar ze zelf voor betaald hebben... alles wat westerlingen doen is slecht enzo Mogen ze het lekker zelf uitzoeken.

Wist je al dat ze zelf 1200 p.p voor de reis betaald hebben?
pi_60443826
pi_60444469
<70

In Nederland noemen we een persoon met dat IQ geestelijk gehandicapt.
pi_60444655
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 14:38 schreef Pyroman het volgende:
[ afbeelding ]
Vermeld je bronnen ook even

Ik geloof niet dat je wetenschapper hoeft te zijn om je bij het zien van deze kaart af te vragen of de onderzoeksmethode misschien de resultaten wat vertekend heeft
  woensdag 30 juli 2008 @ 15:31:57 #102
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_60445263
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 15:10 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Vermeld je bronnen ook even

Ik geloof niet dat je wetenschapper hoeft te zijn om je bij het zien van deze kaart af te vragen of de onderzoeksmethode misschien de resultaten wat vertekend heeft
Mwah iq hangt voor een deel samen met scholing, zo zie je bijvoorbeeld Guatemala (waar een groot deel niet geletterd is of niet naar school gaat) erg laag scoren. Verder spelen vaak zaken als ondervoeding op jonge leeftijd, cultuur en dergelijke een rol.

Als je werkelijk wilt bekijken of het ene ras slimmer is dan het andere zou je een onderzoek moeten doen naar bijvoorbeeld Chinese (willekeurige andere groep mag van mij ook) adoptiekinderen in Nederland en normale Nederlandse kinderen van ongeveer dezelfde sociaal economische status. Die hebben dan vrijwel dezelfde culturele waarden meegekregen en pas dan kun je onderzoeken of ras (dus genen) een rol spelen.
pi_60445465
Ik wil best geloven dat er kleine verschillen zijn in IQ tussen diverse rassen. Net zoals er verschillen zijn in fysieke bouw e.d. Maar zulke grote verschillen? Geen 'eerlijke' test gebruikt dus, waarop iedereen in principe gelijkwaardig kan scoren.

Dat experiment met adoptiekinderen zou dan wel een goede zijn, hoewel je dan weer rekening moet houden met het verleden van de kinderen - kan me voorstellen dat het ook weer verschil maakt of je met drie maanden uit China wordt geadopteerd, of met 3 jaar uit Colombia. Om maar eens wat te noemen.
pi_60446293
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 15:38 schreef ColdFeet het volgende:
Ik wil best geloven dat er kleine verschillen zijn in IQ tussen diverse rassen. Net zoals er verschillen zijn in fysieke bouw e.d. Maar zulke grote verschillen? Geen 'eerlijke' test gebruikt dus, waarop iedereen in principe gelijkwaardig kan scoren.
De test laat niet zien wat jij graag had willen zien, en dus is de test 'niet eerlijk'. Zeker geen wetenschappelijke opleiding genoten?

Zou best kunnen. Maar toon het maar aan dan, dat de test niet eerlijk was.
pi_60447083
Ah hier waren we verder!
pi_60447134
Mensen die denken dat Afrikanen hetzelfde IQ hebben als Europeanen.
  woensdag 30 juli 2008 @ 17:00:21 #107
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_60447484
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 16:44 schreef Tsicsaf het volgende:
Egyptenaren (ook Afrikanen) bouwden al pyramides met een foutmarge van bijna niks toen jouw voorouders nog in beestenvellen rondliepen en "gnoef gnoef" zeiden....

Dus inderdaad, ik denk dat er vele Afrikanen zijn die een hoger IQ hebben dan Europeanen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_60447584
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 17:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Egyptenaren (ook Afrikanen) bouwden al pyramides met een foutmarge van bijna niks toen jouw voorouders nog in beestenvellen rondliepen en "gnoef gnoef" zeiden....

Dus inderdaad, ik denk dat er vele Afrikanen zijn die een hoger IQ hebben dan Europeanen.
Ik weet je te vertellen dat Frankrijk een soort van netwerk of groep had vroeger met de slimste mensen in het republiek, en dat toen Frankrijk de kolonien nog had, dat 40% van die groep uit west-afrika kwam. Een super hoog percentage gezien de ontwikkeling van beide werelddelen in die tijd.
pi_60447632
quote:
ik denk dat er vele Afrikanen zijn die een hoger IQ hebben dan Europeanen.
dat denk ik ook. maar gemiddeld genomen is het IQ lager.
pi_60447771
A white man's burden zeiden ze vroeger, maar dat mag niet meer.

Veel verder dan corrupt zijn en zakken vullen komt men niet daar.

The white man's burden Easterly, W.
waarom heeft ontwikkelingshulp meer kwaad dan goed gedaan?
pi_60448897
Opnieuw is een Nederlandse vrouw in Afrika slachtoffer van verkrachting. Ze vecht voor haar leven:
quote:
Nederlandse vrouw (66) verkracht in Afrika
Witbank - Een vrouw van 66 jaar ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis in Zuid-Afrika. De Nederlandse is mishandeld en verschillende keren verkracht.

Dinsdagochtend drongen gewapende inbrekers haar huis binnen via een raam. De vrouw is enkele jaren geleden verhuisd naar Witbank in Zuid-Afrika. Ze ligt in kritieke toestand aan de beademingsapparatuur in het Life Health Cosmos-ziekenhuis. Politiewoordvoerder Eddie Hall zegt in de krant Beeld dat een week geleden nog een raam van haar woning is stukgeslagen door een groep gewapende jongeren.
Ga je daar voor je rust (?) wonen, krijg je dit...
  woensdag 30 juli 2008 @ 18:39:50 #112
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60449193
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 16:10 schreef RonaldRegen het volgende:

[..]

De test laat niet zien wat jij graag had willen zien, en dus is de test 'niet eerlijk'. Zeker geen wetenschappelijke opleiding genoten?

Zou best kunnen. Maar toon het maar aan dan, dat de test niet eerlijk was.

Ik ga er geloof ik maar niet eens op in. Het is beneden mijn waardigheid om te zeggen: 'kijk maar op wikipedia'.
pi_60449208
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 18:25 schreef Elfletterig het volgende:
Opnieuw is een Nederlandse vrouw in Afrika slachtoffer van verkrachting. Ze vecht voor haar leven:
[..]

Ga je daar voor je rust (?) wonen, krijg je dit...
Tragisch inderdaad...

Afrika
pi_60449241
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 16:44 schreef Tsicsaf het volgende:
Mensen die denken dat de gemiddelde Afrikaan zwakbegaafd of geestelijk gehandicapt is

Niemand hier die er ooit is geweest
  woensdag 30 juli 2008 @ 18:45:12 #116
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60449270
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 18:43 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Mensen die denken dat de gemiddelde Afrikaan zwakbegaafd of geestelijk gehandicapt is

Niemand hier die er ooit is geweest
Ikke wel.

Overigens zijn die links echt interessant.
pi_60449329
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 15:38 schreef ColdFeet het volgende:
Geen 'eerlijke' test gebruikt dus, waarop iedereen in principe gelijkwaardig kan scoren.
Regel 1: Er bestaan dus geen verschillen.
Regel 2: En als er verschillen worden geconstateerd ligt het aan de test.

Ach ja wel zo gemakkelijk
  woensdag 30 juli 2008 @ 18:52:17 #118
66444 Lord_Vetinari
pi_60449414
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 17:07 schreef Tsicsaf het volgende:

[..]

dat denk ik ook. maar gemiddeld genomen is het IQ lager.
Bull. Het zijn de socio-economische omstandigheden. Europa is eeuwenlang net zo dom geweest. We spreken niet voor niets van de Dark Ages. Het heeft eeuwen geduurd voordat de Europeanen zich een beetje opwerkten en er iets van scholing voor de gewonere man kwam. Tot het begin van de vorige eeuw was kinderarbeid volkomen normaal en ik gok dat als je dezelfde test had losgelaten op Europeanen van toen en de Afrikanen van nu, dat de uitkomsten ongeveer gelijk geweest zouden zijn.

Vervolgens ging Europa groeien en had grondstoffen nodig en waar haalden ze die? Juist, In de kolonies en vele daarvan lagen in Afrika. Aangezien kennis macht is en kennis en macht tesamen kunnen leiden tot dingen als onafhankelijkheidsbewegingen, hebben de kolonialiserende mogendheden de inheemse bevolking bewust dom gehouden en onderwijs ontzegd. Pas de laatste jaren begint er iets van scholing op te komen in Afrika en het zal echt nog wel even duren voordat alle intellectuele potentie in Afrika volledig benut gaat worden. Als dat gebeurt, kunnen we echt wel lachen hier in Europa, want dan krijgen we er een enorme concurrent bij.
  woensdag 30 juli 2008 @ 18:56:02 #119
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60449480
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 18:47 schreef qonmann het volgende:

[..]

Regel 1: Er bestaan dus geen verschillen.
Regel 2: En als er verschillen worden geconstateerd ligt het aan de test.

Ach ja wel zo gemakkelijk
Feit 1: IQ is een coëfficient dat niet gelijk staat aan aangeboren intelligentie.
Feit 2: In al die landen is dit nietszeggende IQ op tienduizend onvergelijkbare manieren gemeten.

Conclusie: er valt helemaal geen uitspraak over te doen.
  woensdag 30 juli 2008 @ 19:03:16 #120
58560 Oksel
Gezellig.
pi_60449635
Jeetje Floripas, wat ben je gematigd links vandaag.

Overigens heeft IQ er geen fuck mee te maken. Natuurlijk kun je geen IQ test maken als je nog nooit een pen hebt vastgehouden.

Dat ze lui zijn is wat anders, en geen behoefte / streven naar meer, groter, beter hebben is een feit.
pi_60449686
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 19:03 schreef Oksel het volgende:
Dat ze lui zijn is wat anders, en geen behoefte / streven naar meer, groter, beter hebben is een feit.
Bron?
  woensdag 30 juli 2008 @ 19:06:58 #122
66444 Lord_Vetinari
pi_60449733
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 19:03 schreef Oksel het volgende:

Overigens heeft IQ er geen fuck mee te maken. Natuurlijk kun je geen IQ test maken als je nog nooit een pen hebt vastgehouden.
Dus als je niet kunt schrijven heb je geen IQ?
pi_60452404
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 21:52 schreef Rumboon het volgende:

[..]

Dan zou ik toch even terugzappen naar het vorige deel waarin ik wel redelijk mijn zegje heb gedaan...

Ik vond het gewoon grappig (ironisch) om te zien hoe je zegt dat het continent door weer eens zo'n "uitzondering" wordt afgeschreven en door middel van het zeggen van weer eens je jezelf eigenlijk tegenspreekt. Dat "weer eens" duidt op frustratie dat dit nou niet bepaald de eerste keer is...In feite geef je toe dat de uitzondering regel is geworden. En vanwege die regel wordt het continent (onder andere door mij) afgeschreven. Maar je krijgt er een terug hoor . Je moet 'm echter wel aannemen voordat je terug scrollt naar het vorige topic
Whaha, ik ben de laatste om te beweren dat dit in een incident was. Integendeel. Jaarlijks worden er tien- zoniet honderdduizenden vrouwen verkracht in Afrika. Alleen dan zwarte vrouwen waar niemand om maalt.
Alleen wordt Afrika stelselmatig afgeschreven in elke topic waarin het woord überhaupt voorkomt.

Ik heb inmiddels (een beetje) teruggelezen in Deel 1 en kan alleen maar zeggen: zeggen dat je heel Afrika kunt kenschetsen omdat jij persoonlijke ervaring hebt met Zuid-Afrika is net zo steekhoudend als heel Europa kunnen karakteriseren op grond van een paar jaar in Finland. En het continent Afrika is dan ook nog genetisch, cultureel en taalkundig veel diverser dan Europa.
pi_60452468
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 19:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dus als je niet kunt schrijven heb je geen IQ?
Nee, wat Floripas probeert te zeggen is dat een IQ test maar een bepaald veld van intelligentie peilt, en niet geheel toevallig het soort intelligentie wat het meest aan de orde komt in westerse beschavingen en daarin het meest getraind wordt dmv scholing. Dus ja, het is logisch dat als je een schaapherder achter zijn kudde vandaan rukt, hij dan lager scoort dan een westerling. Het IQ zegt dan verder niks over andere vormen van intelligentie.
  woensdag 30 juli 2008 @ 21:16:51 #125
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_60452897
Niet te geloven. Echt schandalig dat barmhartig gedrag op zo'n manier wordt geruineerd.

Mijn zusje en een aantal van haar kennissen zijn een paar maanden terug ook naar Kenia gegaan voor een dergelijk project. Je moet er niet aan denken dat zoiets je eigen familie zou overkomen.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  woensdag 30 juli 2008 @ 21:41:05 #126
66444 Lord_Vetinari
pi_60453472
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 20:56 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nee, wat Floripas probeert te zeggen is dat een IQ test maar een bepaald veld van intelligentie peilt,
Ik reageer helemaal niet op Floripas...
quote:
en niet geheel toevallig het soort intelligentie wat het meest aan de orde komt in westerse beschavingen en daarin het meest getraind wordt dmv scholing. Dus ja, het is logisch dat als je een schaapherder achter zijn kudde vandaan rukt, hij dan lager scoort dan een westerling. Het IQ zegt dan verder niks over andere vormen van intelligentie.
Dat heb ik zelf ook al gezegd een paar posts hierboven.
pi_60457347
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 18:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Vervolgens ging Europa groeien en had grondstoffen nodig en waar haalden ze die? Juist, In de kolonies en vele daarvan lagen in Afrika.
Onzin, de meeste koloniën lagen in Azië en Zuid Amerika. Deze gebieden waren veel belangrijker voor de Europeanen dan Afrika. Donker Afrika is daarom ook pas "ontdekt" na 1800. Daarvoor hadden de Europeanen enkel een paar nederzettingen in aan de kust van Afrika, maar echt niet in de schaal als bv de Cariben en Zuid Amerika.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_60458520
Jeez, gaat het nu over de Bell curve? .
I´m back.
pi_60458531
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 02:05 schreef Ryan3 het volgende:
Jeez, gaat het nu over de Bell curve? .
Wasda?
*****Kraak........
pi_60458554
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 02:06 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Wasda?
Uit wikipedia genomen:
quote:
Het centrale thema van het boek was dat intelligentie een betere voorspeller is van allerlei maatschappelijke variabelen, zoals inkomen, werkprestatie, ongehuwde zwangerschap en misdaad, dan de sociaal economische status of het opleidingsniveau van de ouders. In het boek werd verder betoogd dat de scheiding tussen de groep mensen met een hoge intelligentie (de "cognitieve elite") en de grote meerderheid van mensen met een gemiddelde of beneden-gemiddelde intelligentie zich steeds scherper aftekent, en dat dit een bedenkelijke maatschappelijke ontwikkeling is.
I´m back.
pi_60459116
Heilige scheit, ik ben reddeloos verloren.
*****Kraak........
pi_60459578
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 18:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Bull. Het zijn de socio-economische omstandigheden.
betwist ik dat dan? ik zeg nergens dat negers dommer zijn dan blanken, ik zei dat afrikanen dommer zijn dan europeanen.
pi_60459620
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 07:18 schreef Tsicsaf het volgende:

[..]

betwist ik dat dan? ik zeg nergens dat negers dommer zijn dan blanken, ik zei dat afrikanen dommer zijn dan europeanen.
Ook dat is te betwijfelen, er blijft maar 1 ding staan, Europeanen hebben langer op school gezeten gemiddeld genomen.
*****Kraak........
pi_60459676
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 07:26 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Ook dat is te betwijfelen, er blijft maar 1 ding staan, Europeanen hebben langer op school gezeten gemiddeld genomen.
pak twee identieke mensen, de een binnen een westerse culltuur, de ander binnen een inheems-afrikaanse/arabisch-islamitische/etc cultuur, maar voor het overige identieke situatie. je meent dat beiden een gelijke intellectuele ontwikkeling ondergaan?
pi_60459696
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 07:38 schreef Tsicsaf het volgende:

[..]

pak twee identieke mensen, de een binnen een westerse culltuur, de ander binnen een inheems-afrikaanse/arabisch-islamitische/etc cultuur, maar voor het overige identieke situatie. je meent dat beiden een gelijke intellectuele ontwikkeling ondergaan?
Uhh nee dat probeer ik zonet ook uit te leggen.
*****Kraak........
pi_60459777
het leek er meer op dat je het puur aan het aantal onderwijsjaren verbindt.
pi_60459809
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 07:52 schreef Tsicsaf het volgende:
het leek er meer op dat je het puur aan het aantal onderwijsjaren verbindt.
Als je dat als maatstaf aanlegt dan heeft de gemiddelde dombo in Europa een grote voorsprong.
*****Kraak........
  donderdag 31 juli 2008 @ 08:11:33 #138
66444 Lord_Vetinari
pi_60459907
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 07:38 schreef Tsicsaf het volgende:

[..]

De individuelen natuurlijk niet. Anders zou iedereen hier in het Westen even intelligent zijn. Neem twee culturen en laat ze dezelfde ontwikkeling doormaken en je eindigt met twee gelijkwaardige culturen. Kijk maar naar Azie en Europa. Twee verschillende culturen, en toch zijn bijvoorbeeld Japanners, die hetzelfde soort leefsysteem hanteren, even ontwikkeld als Europeanen.
  donderdag 31 juli 2008 @ 08:17:31 #139
66444 Lord_Vetinari
pi_60459954
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 07:18 schreef Tsicsaf het volgende:

[..]

En dat maakt je dus een racist. Je noemt een bevolkingsgroep (in Afrika wonen nu eenmaal heel veel negers) dommer dan jouw bevolkingsgroep, terwijl ik je net heb uitgelegd, dat dit wellicht zo lijkt, maar dat dit veroorzaakt wordt door wat er in het verleden met dat gebied is gebeurd. Wanneer Afrika zich onafhankelijk van Europa had kunnen ontwikkelen, hadden we er nu een welvarend continent bij gehad. Door klimatologische en geologische omstandigheden wellicht iets minder, maar in ieder geval een stuk beter dan hoe het er nu, dank zij de blanke man's superioriteitsgevoel in de vorige paar eeuwen, bij ligt.

Afrikanen zijn niet dommer dan Europeanen. Afrikanen hebben niet de ontwikkelingsmogelijkheden die Europeanen wel hebben. Jij hoefde niet vanaf je vijfde elke dag al op het land te werken om te zorgen dat er gegeten kon worden. Europa in de Middeleeuwen is prima te vergelijken met Afrika nu. Een toplaag die het goed heeft, een massa die het werk doet, zonder zich te kunnen ontwikkelen.
pi_60459977
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 21:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik reageer helemaal niet op Floripas...
[..]

Dat heb ik zelf ook al gezegd een paar posts hierboven.
Ja sorry ik was niet helemaal helder geloof ik
pi_60459987
L_V is goed op dreef en heeft het juiste ding te pakken.
*****Kraak........
pi_60459995
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 08:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

De individuelen natuurlijk niet. Anders zou iedereen hier in het Westen even intelligent zijn.
niemand wordt identiek geboren.
quote:
Neem twee culturen en laat ze dezelfde ontwikkeling doormaken en je eindigt met twee gelijkwaardige culturen. Kijk maar naar Azie en Europa. Twee verschillende culturen, en toch zijn bijvoorbeeld Japanners, die hetzelfde soort leefsysteem hanteren, even ontwikkeld als Europeanen.
dat is m.i. meer een kwestie van welvaart. welvarende mensen leven waar dan ook ter wereld op ongeveer dezelfde wijze; de eigen cultuur wordt verwaarloosd en het kale consumeren wordt omarmd.
  donderdag 31 juli 2008 @ 08:30:49 #143
66444 Lord_Vetinari
pi_60460070
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 08:22 schreef Tsicsaf het volgende:

dat is m.i. meer een kwestie van welvaart. welvarende mensen leven waar dan ook ter wereld op ongeveer dezelfde wijze; de eigen cultuur wordt verwaarloosd en het kale consumeren wordt omarmd.
Bedankt dat je zelf je eigen stelling dat Afrikanen dommer zijn onderuit schopt. Afrika is namelijk veel armer dan Europa en heeft zich dus minder ontwikkeld. Je geeft hier dus aan, dat het wel degelijk de siocio-economische factoren zijn.
pi_60460116
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 08:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Bedankt dat je zelf je eigen stelling dat Afrikanen dommer zijn onderuit schopt. Afrika is namelijk veel armer dan Europa en heeft zich dus minder ontwikkeld. Je geeft hier dus aan, dat het wel degelijk de siocio-economische factoren zijn.
je praat jezelf tegen:
1) afrikanen zijn niet dommer dan europeanen.
2) afrikanen zijn armer en minder ontwikkeld dan europeanen, en dus dommer.

ik ben het er juist mee eens dat afrikanen dommer zijn door hun cultuur en de daaruit voortvloeiende gebrekkige economie.

daarbij mis je het punt van mijn door jou gequote post, maar goed.
pi_60460493
Leg me eens uit wat dom nu precies betekend?
*****Kraak........
pi_60460510
Ok naar Afrika gaan en dan verkracht worden, telt niet mee.
*****Kraak........
pi_60460536
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 09:10 schreef kraakvandaal het volgende:
Leg me eens uit wat dom nu precies betekend?
dat je werkwoorden niet correct kan vervoegen. maar serieus, dom = lage intelligentie = laag IQ.
pi_60460659
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 09:14 schreef Tsicsaf het volgende:

[..]

dat je werkwoorden niet correct kan vervoegen. maar serieus, dom = lage intelligentie = laag IQ.
Dan scoren we hier in de westerse wereld lager dan je wel zou willen maar dat hangt weer samen met het natuurlijk evenwicht wat alreeds lang verdwenen is.
*****Kraak........
pi_60460827
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 08:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En dat maakt je dus een racist. Je noemt een bevolkingsgroep (in Afrika wonen nu eenmaal heel veel negers) dommer dan jouw bevolkingsgroep, terwijl ik je net heb uitgelegd, dat dit wellicht zo lijkt, maar dat dit veroorzaakt wordt door wat er in het verleden met dat gebied is gebeurd. Wanneer Afrika zich onafhankelijk van Europa had kunnen ontwikkelen, hadden we er nu een welvarend continent bij gehad. Door klimatologische en geologische omstandigheden wellicht iets minder, maar in ieder geval een stuk beter dan hoe het er nu, dank zij de blanke man's superioriteitsgevoel in de vorige paar eeuwen, bij ligt.

Afrikanen zijn niet dommer dan Europeanen. Afrikanen hebben niet de ontwikkelingsmogelijkheden die Europeanen wel hebben. Jij hoefde niet vanaf je vijfde elke dag al op het land te werken om te zorgen dat er gegeten kon worden. Europa in de Middeleeuwen is prima te vergelijken met Afrika nu. Een toplaag die het goed heeft, een massa die het werk doet, zonder zich te kunnen ontwikkelen.
wat een hoop slap geneuzel. volgens de gangbare definitie ben ik geen racist, dat jij je eigen definitie hanteert is jouw zaak. intelligentie wordt hoofdzakelijk bepaald door ontwikkeling, en die is in afrika anders dan in europa, waardoor afrikanen dommer zijn dan europeanen. kan je hoog of laag springen en met zoveel krachttermen gooien als je wil, maar dat verandert er niets aan.

het besef dat afrikanen dommer zijn dan europeanen is overigens van groot belang. wij zijn net intelligent genoeg voor een systeem als de democratie. afrikanen niet. dit systeem aan hen opdringen werkt dus niet, zoals de praktijk onderstreept.
pi_60460971
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 09:34 schreef Tsicsaf het volgende:

[..]
wij zijn net intelligent genoeg voor een systeem als de democratie. afrikanen niet. dit systeem aan hen opdringen werkt dus niet, zoals de praktijk onderstreept.
Ik ben het met je eens dat de gemiddelde Europeaan meer kennis heeft dan de gemiddelde Afrikaan, en door de betere omstandigheden ook meer intelligentie. maar oneens ben ik het dat de democratische mislukkingen te maken hebben met domheid, imo, eerder met het feit dat men eerst aan z'n eigen primaire levensbehoeftes wilt voldoen, voordat het anders om zich heen kijkt. Wat maakt politiek je uit als je door droogte een misoogst hebt? Echte democratie komt pas als iedereen op z'n eigen benen kan staan en zich dan gaat afvragen hoe de maatschappij het beste kan werken.
pi_60461150
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:17 schreef Oksel het volgende:
Oftewel: LEVEN en LATEN LEVEN.

Zelfde problem met de Aboriginals in Australie. Kunnen ook niets, en kunnen zich ook niet aanpassen.
-edit-
Even over die aboriginals in Australië. Ze kiezen er bewust voor om hun traditionele waarden te behouden. Waar ze in een woestijn werden gedropt, tegen werden gewerkt wisten ze toch te overleven. Ze hebben niet om die Westerse waarden gevraagd. Vermoorden iemand niet voor de lol of macht. Ze weten te overleven en zijn bewust tevreden met wat de natuur hun schenkt. Ik weet bijna zeker, dat wanneer de westerse mens of de Arabische/Perzische mens ineens zonder stroom zou komen te zitten de aarde meer van deze mensen op zou slokken dan dat deze dat met een aboriginals zou kunnen doen.

Juist omdat ze water en voedsel weten te halen op plekken die wij dan misschien op internet hebben opgeslagen, maar waarvan de info dus verdwenen is, omdat je geen stroom meer hebt. Maar goed dat die mensen niet zo generaliserend ingesteld zijn. Misschien hebben we ooit nog wat aan hun wijsheid van de natuur. (eentje die niet op internet staat)

Het generaliseren hier gaat trouwens beide kanten op zie ik. Alleen zie ik dat nooit gemeld worden. Luister maar eens Gaat trouwens ook op voor de rest van de wereld.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_60463950
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 09:34 schreef Tsicsaf het volgende:

[..]

wat een hoop slap geneuzel. volgens de gangbare definitie ben ik geen racist, dat jij je eigen definitie hanteert is jouw zaak. intelligentie wordt hoofdzakelijk bepaald door ontwikkeling, en die is in afrika anders dan in europa, waardoor afrikanen dommer zijn dan europeanen. kan je hoog of laag springen en met zoveel krachttermen gooien als je wil, maar dat verandert er niets aan.
Jij verwart domheid met ontwikkeling. Ontwikkeling is een westerse maatstaf in de context waarin jij het gebruikt.
Weet je wie er pas dom uitziet? Een Europeaan die naar een stuk grond geleid wordt in een snikheet klimaat en te horen krijgt: "Nou, maak er maar brood van!" Of een Europeaan die een geit probeert te aaien of in een kraal gaat staan bazelen over transvetzuren en de zegeningen van het veganisme. De zelfredzaamheid van Europeanen in het algemeen is nihil.
quote:
het besef dat afrikanen dommer zijn dan europeanen is overigens van groot belang. wij zijn net intelligent genoeg voor een systeem als de democratie. afrikanen niet. dit systeem aan hen opdringen werkt dus niet, zoals de praktijk onderstreept.
Helaas kun jij het begrip "hoofdletter" dan weer niet aan.
Dat democratie niet lijkt te werken in de subsaharaanse contreien ligt aan het feit dat het gros van de landen dictaturen zijn, een erfenis van de koloniale periode.

Het continent is zo ontzettend divers, dat de enige gemene deler de koloniale periode is. En laat dat nou een hele gemene deler zijn.
  donderdag 31 juli 2008 @ 15:24:20 #153
145255 Rumboon
OK, ik doe normaal...
pi_60467918
Lekker uit je luie stoel in Nederland lullen is zo heerlijk makkelijk. Geschiedenislesje hier, duur woord daar...ow wat weten we het allemaal goed. Dare: reis af naar Arika en start een bedrijf. Neem die negers in dienst (je bent immers zo overtuigd van hun kunnen) en tel de dagen af voordat je gillend naar huis rent en je stiekem moet toegeven dat je nu een racist bent.
pi_60467983
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 15:24 schreef Rumboon het volgende:
Lekker uit je luie stoel in Nederland lullen is zo heerlijk makkelijk. Geschiedenislesje hier, duur woord daar...ow wat weten we het allemaal goed. Dare: reis af naar Arika en start een bedrijf. Neem die negers in dienst (je bent immers zo overtuigd van hun kunnen) en tel de dagen af voordat je gillend naar huis rent en je stiekem moet toegeven dat je nu een racist bent.
En heb je dit ook gedaan, of was je toch het zoontje van een blanke elite die het wel prima vond dat zwarte wijken 's nachts met hekken dicht werden gegooid zodat de blanken er 's avonds bij het uitgaan geen last van zou hebben?

En toen kregen ze allemaal ook rechten
pi_60468348
quote:
Ik wil best toegeven dat ik, op bepaalde momenten, racisten begon te BEGRIJPEN (een klein beetje maar).

Maar jij overdrijft. Komop, alsof er geen zwarte advocaten zijn, wetenschappers, artsen... Dat zijn zeker allemaal luie domme flikkers die op kosten van de regering een fake diploma hebben gehaald?
  donderdag 31 juli 2008 @ 15:50:46 #156
58560 Oksel
Gezellig.
pi_60468484
Feit is dat als je iets helpt opbouwen daar, dat wanneer je je rug toekeert het binnen no-time CHAOS is. Kapot, verrot, niet meer werkend, etc. etc.

Het WERKT NIET zonder dat er blanken zijn die het zooitje aansturen.
pi_60469037
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 15:50 schreef Oksel het volgende:
Feit is dat als je iets helpt opbouwen daar, dat wanneer je je rug toekeert het binnen no-time CHAOS is. Kapot, verrot, niet meer werkend, etc. etc.

En toch gaat het enorm goed met Afrikaanse bedrijven.
quote:
The Ghana Stock Exchange was adjudged as the world’s best-performing market at end of 2004 with a year return of 144 percent in US dollar terms compared with 30 percent return by Morgan Stanley Capital International Global Index (Databank Group, 2004). Within the continent itself five other bourses—Uganda, Kenya, Egypt, Mauritius and Nigeria apart from Ghana—were amongst the best performers in the year.
Misschien toch wat verder kijken dan het journaal en Oorlogs films?
pi_60469064
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 15:50 schreef Oksel het volgende:

Wie praat je nu na of is dat je eigen ervaring uit de praktijk? Want dit is dus niet het beeld dat ik ken uit mijn ervaringen en die van mijn "kringetje". Wat doe je precies aan ontwikkelingswerk en noem eens een praktijkvoorbeeld van bovenstaande bewering?

Het beleid is de afgelopen 10, 15 jaar juist steeds meer toegespitst op duurzame hulp. Vooral het helpen opzetten van zelfstandige bedrijfjes op micronieau is enorm lucratief gebleken. De kleine schaal is hier een sleutelwoord. Je kunt de mensen bij wie de hulp destijds niet is aangekomen niet kwalijk nemen dat het westen pas de afgelopen decennia heeft geleerd dat het niet slim is om dingen via de profiterende regeerkliek te spelen omdat dan minstens de helft van het geld in de verkeerde zakken verdwijnt.
pi_60469161
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 16:16 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Wie praat je nu na of is dat je eigen ervaring uit de praktijk? Want dit is dus niet het beeld dat ik ken uit mijn ervaringen en die van mijn "kringetje". Wat doe je precies aan ontwikkelingswerk en noem eens een praktijkvoorbeeld van bovenstaande bewering?

Het beleid is de afgelopen 10, 15 jaar juist steeds meer toegespitst op duurzame hulp. Vooral het helpen opzetten van zelfstandige bedrijfjes op micronieau is enorm lucratief gebleken. De kleine schaal is hier een sleutelwoord. Je kunt de mensen bij wie de hulp destijds niet is aangekomen niet kwalijk nemen dat het westen pas de afgelopen decennia heeft geleerd dat het niet slim is om dingen via de profiterende regeerkliek te spelen omdat dan minstens de helft van het geld in de verkeerde zakken verdwijnt.
En de emancipatie van de vrouw!
pi_60469194
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 16:19 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

En de emancipatie van de vrouw!
Dat had ik in eerste instantie ook erbij getypt, dat veel projecten zich met succes concentreren op de mevrouwen, maar ik vond mezelf al breedsprakig genoeg
  donderdag 31 juli 2008 @ 21:40:56 #161
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60475392
quote:
Ik heb een Afrikaanse divisie geleid, uit Gambia voornamelijk, paar Senegalezen, een enkele Sierra Leoneaan, een Nigeriaan en een mevrouw uit Burkina Faso.
Zeer hardwerkende mensen. Gut, wat hebben wij cultuurbotsingen gehad - maar die lui onderling ook nogal.
  donderdag 31 juli 2008 @ 22:04:41 #162
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60476020
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 21:40 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik heb een Afrikaanse divisie geleid, uit Gambia voornamelijk, paar Senegalezen, een enkele Sierra Leoneaan, een Nigeriaan en een mevrouw uit Burkina Faso.
Zeer hardwerkende mensen. Gut, wat hebben wij cultuurbotsingen gehad - maar die lui onderling ook nogal.
Maar was er dan geen Afrikaan die deze "divisie" kon leiden?
The End Times are wild
pi_60476045
Lijkt me wel tof voor die hele christelijke vrouwen dat ze een keer sex hebben gehad. Kan geen kwaad
pi_60477374
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 22:05 schreef SCH het volgende:
Lijkt me wel tof voor die hele christelijke vrouwen dat ze een keer sex hebben gehad. Kan geen kwaad

Tja, jij zou het vast lekker hebben gevonden, genomen te worden van achteren, door die grote zwaargeschapen negers.
pi_60477447
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 23:03 schreef HetOnzin het volgende:

[..]

Tja, jij zou het vast lekker hebben gevonden, genomen te worden van achteren, door die grote zwaargeschapen negers.
Het is wel een soort natte droom idd.
  donderdag 31 juli 2008 @ 23:07:37 #166
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_60477467
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 22:05 schreef SCH het volgende:
Da's nu een beetje jammer
Juist van jou had ik een reactie verwacht, die enigzins van niveau zou zijn.
Sex onder dwang is altijd fout
pi_60477516
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 23:07 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Da's nu een beetje jammer
Juist van jou had ik een reactie verwacht, die enigzins van niveau zou zijn.
Sex onder dwang is altijd fout
Ja tuurlijk. Maar ik moest hier toch wel een beetje om lachen. Van die hele brave christelijke dames voor wie samenwonen al veel te ver gaat en die absoluut geen sex voor het huweljik mogen en dan tegelijk even zijn ontmaagd. Ze hebben wel het voordeel dat ze meteen samen een lotgenotengroep kunnen opstarten.
  donderdag 31 juli 2008 @ 23:18:14 #168
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_60477728
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 23:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja tuurlijk. Maar ik moest hier toch wel een beetje om lachen. Van die hele brave christelijke dames voor wie samenwonen al veel te ver gaat en die absoluut geen sex voor het huweljik mogen en dan tegelijk even zijn ontmaagd. Ze hebben wel het voordeel dat ze meteen samen een lotgenotengroep kunnen opstarten.
ik moest dr niet om lachen, mensen die daar heen gaan om te helpen, worden door een stel achterlijke mongolen verkracht.
Door gasten met een IO lager dat lager ligt dan het aantal jaren basis onderwijs dat ze hebben genoten.
Immers wat hier het verschil tussen dit geval, of dat van een groep skinheads dat een Marokkaans meisje door de gangbang heen ragt?
pi_60477818
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 23:18 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

ik moest dr niet om lachen, mensen die daar heen gaan om te helpen, worden door een stel achterlijke mongolen verkracht.
Door gasten met een IO lager dat lager ligt dan het aantal jaren basis onderwijs dat ze hebben genoten.
Immers wat hier het verschil tussen dit geval, of dat van een groep skinheads dat een Marokkaans meisje door de gangbang heen ragt?
Ben je er nou ineens tegen om overal grappen over te mogen maken?
Je hoeft er niet om te lachen maar gun mij de lol.
pi_60477852
SCH is weer bezig ...
Nog nooit een serieuze post van hem gezien in dit subforum...
  donderdag 31 juli 2008 @ 23:23:28 #171
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_60477858
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 23:21 schreef SCH het volgende:

[..]

neuh dat niet lol
maar ik dacht dat je wel van lekker stangen hield
pi_60477876
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 23:23 schreef qonmann het volgende:
SCH is weer bezig ...
Nog nooit een serieuze post van hem gezien in dit subforum...
pi_60478628
quote:

[..]

Leuk hoor, als dit je eerste seksuele ervaring is

Arme meiden.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 00:03:17 #174
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60478749
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 22:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar was er dan geen Afrikaan die deze "divisie" kon leiden?
Het was een mudloggers-detacheringsbedrijf. Het hoofdkantoor zit in Amsterdam. Ze wilden dus iemand die Nederlands kon.
Daar zijn er, behalve in Zuid- Afrika, niet gek veel van, en in ZA zitten geen mudloggers die voldeden aan ons profiel.
Nu wordt 't geloof ik wel geleid door een Keniaan.
pi_60479016
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 23:57 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Leuk hoor, als dit je eerste seksuele ervaring is

Arme meiden.
precies!
pi_60489293
Zoals verwacht gaat het onderzoek in het corrupte Kenia niet zo snel:

Onderzoek verkrachting Kenia verloopt moeizaam
Uitgegeven: 1 augustus 2008 13:52
Laatst gewijzigd: 1 augustus 2008 14:20

KAKAMEGA - Het onderzoek naar de verkrachting van vijf Nederlandse vrouwen in Kenia verloopt moeizaam. Er zijn nog geen mensen voorgeleid. Van alle mensen die zijn opgepakt, zitten nog vier verdachten vast.
ANP

De vijf vrouwen werden vorige week donderdagavond verkracht in Ikoneyere, een gehucht vlak buiten de stad Kakamega. Ze werkten als vrijwilligers op een project, toen de compound waarop de twaalf Nederlandse vrijwilligers woonden, werd overvallen.

"Er zijn in het begin veel mensen opgepakt door de politie, eigenlijk iedereen die in de buurt was. Maar de meesten van hen bleken onschuldig en zijn weer vrijgelaten.

Verontschuldigingen

"Ik bied mijn diepste verontschuldigingen aan aan de Nederlanders", aldus burgemeester Joe Serenge van Kakamega. Uit bronnen dichtbij het politieonderzoek blijkt dat ook de huidige vier arrestanten mogelijk weer snel op vrije voeten zullen komen.

De zaak is inmiddels van de districtspolitie overgedragen aan de regionale politie, maar de chefs van beide afdelingen weigerden informatie over het onderzoek te verstrekken. Ook de Nederlandse ambassade in Nairobi wil niet op de zaak ingaan.

Livingstone

Inmiddels heeft Livingstone, de organisatie die de werkvakantie organiseerde, een veiligheidsbedrijf ingeschakeld dart in Kenia de politie aanspoort om vaart achter het onderzoek te zetten.
quote:
Inmiddels heeft Livingstone, de organisatie die de werkvakantie organiseerde, een veiligheidsbedrijf ingeschakeld dart in Kenia de politie aanspoort om vaart achter het onderzoek te zetten.
Zonder steekpenningen, geen resultaten.
Het zal nu wel snel gaan
pi_60668611
quote:

[..]

En al de hunebedden gebouwd hadden.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_60668866
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 21:45 schreef Apropos het volgende:

[..]

En al de hunebedden gebouwd hadden.
Hoog staaltje techniek ja

pi_60669165
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 21:52 schreef Xith het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Een behoorlijke technische prestatie, hoor.
Verder geloof ik van die Bell-curve niets.
pi_60671568
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 21:52 schreef Xith het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik zie jou graag zoiets bouwen in berevellen, zonder wielen, katrollen, etc. Succes!
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 23:29:00 #181
66444 Lord_Vetinari
pi_60672258
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 23:05 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik zie jou graag zoiets bouwen in berevellen, zonder wielen, katrollen, etc. Succes!
Ja, echt vergelijkbaar met het bouwen van

in de brandende zon, met koperen gereedschap en zonder hijswerktuigen, takels, katrollen en wat dies meer zij

of

zonder gebruik van het wiel te kennen. En allebei met een nauwkeurigheid die eeuwenlang door de mens niet meer bereikt is.
pi_60678513
Wat een prachtig Afrikaans bouwwerk, die tweede pyramide. En veel ouder dan de kathedralen.
pi_60680171
Haha, apropos, je kan er gewoon niet mee omgaan en nu ga je sarcastisch doen
pi_60680201
Zulke bouwwerken staan niet in Kenia en daar gaat dit topic over
pi_60680213
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 11:50 schreef Xith het volgende:
Haha, apropos, je kan er gewoon niet mee omgaan en nu ga je sarcastisch doen
Is het nieuwsforum nu ook al een dependance van het onzinforum geworden?
pi_60680302
quote:

[..]

Jij bent rijp voor de psychiater.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:11:41 #187
3542 Gia
User under construction
pi_60683103
Zet je je in voor dat volk en loop je ook nog het risico met aids geïnfecteerd te zijn.

Te erg voor woorden. Alle hulp stopzetten. Het is het niet waard.
pi_60684552
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:11 schreef Gia het volgende:
Zet je je in voor dat volk en loop je ook nog het risico met aids geïnfecteerd te zijn.

Te erg voor woorden. Alle hulp stopzetten. Het is het niet waard.
Het volk iha? Want de andere 34.7 miljoen Kenyanen hebben die meisjes niet verkracht. Net zomin als dat alle Belgen Anne en Eefje in hun kelder hadden zitten of 300 miljoen Amerikanen nu in Bagdad rondlopen.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 15:32:36 #189
3542 Gia
User under construction
pi_60684630
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 15:27 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Het volk iha? Want de andere 34.7 miljoen Kenyanen hebben die meisjes niet verkracht. Net zomin als dat alle Belgen Anne en Eefje in hun kelder hadden zitten of 300 miljoen Amerikanen nu in Bagdad rondlopen.
Als zoiets vaker gebeurt zullen de goeien onder de kwaden moeten lijden. Helaas. Dat is vaker het geval.
Ik persoonlijk vind het onverantwoord dat jonge vrouwen hun leven op het spel zetten in die gebieden. Dan zoeken ze het maar mooi zelf uit.

Daarbij hebben "DE belgen" nu toch wel die naam, net zoals alle katholieke priesters.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 16:29:41 #190
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_60685444
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 15:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Daarbij hebben "DE belgen" nu toch wel die naam, net zoals alle katholieke priesters.
Ehm... bij simplisten misschien ja.

En ja, een grapje op z'n tijd moet kunnen, maar dat is iets anders dan daadwerkelijk ergens van overtuigd zijn.
Krekker is de bom!
pi_60685750
quote:

[..]

Als zoiets vaker gebeurt zullen de goeien onder de kwaden moeten lijden. Helaas. Dat is vaker het geval.
Nou, dus dan kunnen we de verzekeringen ook wel afschaffen, want daar wordt ook weleens fraude bij gepleegd. En we mogen niet meer autorijden door een groep petjesvee dat rotondes bij voorkeur rechtdoor oversteekt zonder de voet van het pedaal te halen.
quote:
Ik persoonlijk vind het onverantwoord dat jonge vrouwen hun leven op het spel zetten in die gebieden. Dan zoeken ze het maar mooi zelf uit.
En wegens een aantal bedreigingen aan docenten en het voorval met Murad is onderwijs ook afgeschaft, die leraren moeten zichzelf niet meer in gevaar brengen natuurlijk.
quote:
Ja en Afrikanen hebben de naam om lui en dom te zijn door de steevast opduikende beelden van groepen schuimbekkende pubers met machetes. En oh ja, alle zwarte mannen willen een Blanke Vrouw palen. Da's als een trofee voor ze.
pi_60685885
Kenia..stond net weer een artikel in de krant, de politici hebben het geweld na de verkiezingen zelf aangemoedigd, rommeltje daar .
En uiteraard zijn de daders ook nog niet gepakt..
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 17:11:58 #193
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_60686031
quote:

[..]

Duh. Een gruwelijke verkrachting in Siberië heeft toch ook betrekking op heel Eurazië!
Krekker is de bom!
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 17:17:32 #194
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_60686126
quote:

[..]

Als zoiets vaker gebeurt zullen de goeien onder de kwaden moeten lijden. Helaas.
Ik vind dit trouwens zo'n dooddoener.

Ja het is menseigen om te generaliseren dus in de praktijk ontkom je er niet aan dat de goeden onder de kwaden lijden daar waar het gaat om vingertje wijzen e.d., afname van vrijwillgers, etc. Niet meer dan begrijpelijk.

Maar om 'de goeden lijden helaas onder de kwaden' nu ook te gaan gebruiken als argument om (bijvoorbeeld vanuit overheden) structurele generaliserende maatregelen te treffen vind ik te zot voor woorden.
Krekker is de bom!
  maandag 11 augustus 2008 @ 09:54:19 #195
3542 Gia
User under construction
pi_60726067
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 16:52 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nou, dus dan kunnen we de verzekeringen ook wel afschaffen, want daar wordt ook weleens fraude bij gepleegd. En we mogen niet meer autorijden door een groep petjesvee dat rotondes bij voorkeur rechtdoor oversteekt zonder de voet van het pedaal te halen.
[..]

En wegens een aantal bedreigingen aan docenten en het voorval met Murad is onderwijs ook afgeschaft, die leraren moeten zichzelf niet meer in gevaar brengen natuurlijk.
[..]

Ja en Afrikanen hebben de naam om lui en dom te zijn door de steevast opduikende beelden van groepen schuimbekkende pubers met machetes. En oh ja, alle zwarte mannen willen een Blanke Vrouw palen. Da's als een trofee voor ze.
Iemand die overtredingen maakt bekeur je gewoon, iemand die een verzekering oplicht breng je voor de rechter, enz...... Uiteraard dienen die verkrachters ook veroordeeld te worden, maar dat maakt het aids-risico voor deze hulpverleensters niet minder.
Laat ik het anders stellen: Als deze organisatie besluit om geen jonge vrouwen meer naar die gebieden te sturen dan geef ik ze groot gelijk.
  maandag 11 augustus 2008 @ 10:13:35 #196
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_60726430
quote:

totally agree !
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  maandag 11 augustus 2008 @ 10:58:50 #197
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_60727471
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 11:52 schreef qonmann het volgende:
Zulke bouwwerken staan niet in Kenia en daar gaat dit topic over

Ook lastig, zonder auto's, kranen, katrollen enzo
pi_60727640
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 10:58 schreef Keltie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ook lastig, zonder auto's, kranen, katrollen enzo
pi_60733649
quote:

[..]

quote:
Op donderdag 31 juli 2008 23:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Hufter.

Verkrachte vrouwen zijn een bron van vermaak voor jou en je hebt er nog meer lol aan dat het om christelijke vrouwen gaat. Wat zegt dat nou over jou.
  maandag 11 augustus 2008 @ 16:09:14 #200
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_60735387
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:04 schreef rutger05 het volgende:

[..]

[..]

Hufter.

Verkrachte vrouwen zijn een bron van vermaak voor jou en je hebt er nog meer lol aan dat het om christelijke vrouwen gaat. Wat zegt dat nou over jou.
schiet toch weg joh.
Als, we noemen maar iemand, Hans Teeuwen het zou doen lag heel Nederland dubbel.

maandag 11 augustus 2008 @ 16:24:53 #201
224327 SunWu
Qui(s) custodiet ipsos custode
pi_60735782
Heel Nederland? nee, ik vind Hans Teeuwen niet grappig. En ik denk dat Hans Teeuwen zelfs over dit soort waargebeurde vreselijke misdaden het fatsoen kan opbrengen om niet van die zeer misplaatste grappen te maken. Ga toch eendjes voeren...

Het is echt afschuwelijk wat daar gebeurd is. Die afrikaanse mannen hadden blijkbaar hun libido niet onder controle bij het zien van die Nederlandse vrouwen. Ik hoop maar dat ze geen HIV hebben opgelopen...
tomorrow I'll change
pi_60738266
Missionarisen die worden geboned. --> Pwned.

p.s.

Het is natuurlijk wel een gruwelijke misdaad. Dat vooropgesteld. Sterkte aan de vrouwen.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_61726909
quote:

bovenstaande reactie is me toch wel bijgebleven. Steeds vaker zie je vooral ook die foto's op bijv. sites als hyves. Een greep van 5 minuutjes op hyves (profielfoto) rondchecken en jouw mooie omschrijving wordt bevestigd.

(ok, het is best een 'aandoenlijke foto' )

Love is in the air!
pi_83676557
Weet iemand hoe het nu met de 5 dames gaat?
Volgens mij afkomstig uit omgeving Zwolle, toentertijd net van de middelbare school af.
Hoe pak je je leven weer op na zo'n traumatische ervaring?

En zijn de daders ooit berecht?
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
  maandag 5 juli 2010 @ 13:05:45 #205
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_83677912
Ben even aan het googlen gegaan maar wordt er niet echt wijzer van.
  maandag 5 juli 2010 @ 13:08:25 #206
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_83677996
quote:

[..]

Te dom is niet altijd het geval. Het is gewoon zo lekker om onwetend te blijven en lekker tegen iets minderwaardigs aan te schoppen he.
Idd al die luitjes die luitjes hongersnood/ziekte in Afrika als iets goeds zien. Want 'het ruimt lekker op'.

Maar als Schindler's List op TV is, of iets over Hiroshima, dan zijn ze wél in een keer stil.

Edit: kutkick
pi_83679399
quote:
Op maandag 5 juli 2010 13:05 schreef TheThirdMark het volgende:
Ben even aan het googlen gegaan maar wordt er niet echt wijzer van.
Dat is toch wazig?

Doofpot.
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')