bronquote:Vijf Nederlandse vrouwen op werkvakantie verkracht
AMERSFOORT - Vijf jonge Nederlandse vrouwen zijn afgelopen donderdag tijdens een werkvakantie in Kenia beroofd en verkracht door een groep Keniaanse mannen. De vrouwen van 17 tot 25 jaar oud maakten onderdeel uit van een groep van twaalf Nederlanders die namens de organisatie Livingstone een schooltje opknapten in het plaatsje Kakamega.
Een groep van zo’n tien Keniaanse mannen wist het beveiligde terrein op te komen door een buurman te gijzelen. De vrijwilligers werden in een kamer bijeengedreven en gedwongen hun waardevolle spullen af te staan. Daarna werden ze vastgebonden en moesten ze op de buik gaan liggen. De overvallers hadden volgens een woordvoerder van Livingstone behalve een vuurwapen ook harken en speren bij zich.
Vijf vrouwen werden meegenomen naar een andere ruimte en verkracht. Op het complex waren ook enkele Kenianen aanwezig, maar die werden volgens de hulporganisatie uiteindelijk niet verkracht omdat ze baby’s bij zich hadden.
Medewerkers van Livingstone zijn “ontzettend geschokt”. De jonge vrouwen zijn in het ziekenhuis onderzocht en inmiddels terug in Nederland. Ze worden ondersteund door familie en mensen van Livingstone en krijgen medische en psychische zorg.
De christelijke organisatie organiseert al tientallen jaren werkvakanties in Afrika, Oost-Europa en Zuid-Amerika. Het project in Kenia is per direct stopgezet. De Keniaanse politie onderzoekt de zaak met dertig mensen en zou al honderd mensen hebben verhoord.
Nederlandse hulporganisaties die actief zijn in de Keniaanse regio Kakamega reageren eveneens geschokt. Bouwe Jan Smeding, adjunct-directeur van Simavi, noemt het “een ontstellend vervelend en afschuwelijk incident”. Maar, zegt hij erbij, “het had ook in andere landen kunnen gebeuren.”. Smeding reisde vorig jaar nog met een cameraploeg door de regio. Die is volgens hem niet onveiliger dan andere gebieden.
Rosa Draaisma, die namens de stichting SIW jongeren aanstuurt die vrijwilligerswerk in Afrika gaan doen, kreeg van het nieuws “rillingen op de rug”. Ze verwacht nu minder belangstelling voor Kenia, net nu de rust na de gewelddadige presidentsverkiezingen terug lijkt. “Negatieve berichten blijven lang hangen. Jammer, want dit is een incident. Heel veel domme pech.”
Nou ja, als je het loslaten van menselijkheid als voordeel ziet dan he. En de natuurlijke balans is in de context van de menselijke maatschappijen in deze tijden nogal een onzinnig begrip. Wat is natuurlijk in het geval van Afrika? Leg dat eens uit?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 15:51 schreef Oksel het volgende:
Deel 1 is dicht.
Maargoed, ik ben dus van mening dat als we maar lang genoeg niets doen in Afrika dat de natuurlijke balans zich vanzelf hersteld.. wat natuurlijk voor iedereen beter is.
Hij trollt, hoor.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:28 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nou ja, als je het loslaten van menselijkheid als voordeel ziet dan he. En de natuurlijke balans is in de context van de menselijke maatschappijen in deze tijden nogal een onzinnig begrip. Wat is natuurlijk in het geval van Afrika? Leg dat eens uit?
En trouwens, valt het niet opheffen van de oceaan aan subsidies voor westerse landbouwers ook onder "niets doen"?
Of het hulp bieden igv noodsituaties? Ik bedoel, een tsunami in Azië wél en in Afrika niet?
En het niet stoppen van wapenleveringen?
En Aidsremmers, mogen die er nog wel naartoe? En wat als er een medicijn tegen Aids wordt uitgevonden eindelijk?
En als "de natuurlijke balans" wordt hersteld dmv genocide(s)?
Triest genoeg is het verschil met sommige andere reacties miniemquote:
Dat klopt.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:57 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Triest genoeg is het verschil met sommige andere reacties miniem
Te dom is niet altijd het geval. Het is gewoon zo lekker om onwetend te blijven en lekker tegen iets minderwaardigs aan te schoppen he. Plus dat papegaaien ook niet uit te roeien valt. Als er eentje roept "dat ze het maar lekker uit moeten zoeken want het wordt toch nooit wat met die @*#&$^" dan vallen ze over elkaar heen om dat ofwel in andere bewoordingen te herhalen ofwel om het quasi-intellectueel in te kleden met altijd die quote van die ene Afrikaanse econoom van ergens in de twintig en termen als "darwinisme" en "kolonisatie was een zegen".quote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:02 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat klopt.
Lekker vanachter je PC'tje zeggen dat Afrika maar moet stikken, maar te laf om het continent te gaan bekijken en te dom om in the Economist te lezen dat 't goed gaat met Afrika.
Juist ja.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:40 schreef Ghazi het volgende:
Men doet net alsof die meiden baanbrekend werk deden en gedaan hebben.
Alsof donkere mensen geen muren kunnen bouwen voor een schooltje. Waarom moet zo'n organisatie wat wereldvreemde, verwende Westerlingen naar zo'n gebied zorgen? Het is niet meer dan een snoepreisje met zo nu en dan wat bakstenen bij elkaar stapelen. Voor de rest is het gewoon van de zon genieten, partyen en zo nu en dan een neger naaien. En natuurlijk op de foto gaan met 'zielige' negerkindertjes om het geweten te sussen voor al 'de goede dingen die ze daar gedaan hebben' en kiekjes te hebben om er mee te showen en te pronken in het thuisland.
Uiteraard moeten de daders wel gestraft worden, en wel volgens het Oude Testament.
Natuurlijk, het is een samenzwering, net als elf september en de bilderbergconferentiequote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:08 schreef qonmann het volgende:
Het meest opmerkelijke is dat het in nieuws is gekomen.
Meestal wordt dit soort nieuws in de doofpot gestopt en verhaalt men liever hoe goed het geld en werk is besteed en hoe blij de plaatselijke bevolking was met de geboden hulp.
Wij happen heup aan heup, schat.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:14 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Te dom is niet altijd het geval. Het is gewoon zo lekker om onwetend te blijven en lekker tegen iets minderwaardigs aan te schoppen he. Plus dat papegaaien ook niet uit te roeien valt. Als er eentje roept "dat ze het maar lekker uit moeten zoeken want het wordt toch nooit wat met die @*#&$^" dan vallen ze over elkaar heen om dat ofwel in andere bewoordingen te herhalen ofwel om het quasi-intellectueel in te kleden met altijd die quote van die ene Afrikaanse econoom van ergens in de twintig en termen als "darwinisme" en "kolonisatie was een zegen".
En dan als kers op de slagroom uiteindelijk StefanP die het dunnetjes en iets welbespraakter overdoet en met nog net iets walgelijker links opvrolijkt met als excuus "ik kan het weten want ik heb er jaren gewoond".
Ach ja.
Ik hap wel
En toch is het waar ..quote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
Natuurlijk, het is een samenzwering, net als elf september en de bilderbergconferentie
Uhuh. Maar dan nog: bewustwording, is dat een schande? Dacht het niet.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:34 schreef qonmann het volgende:
[..]
En toch is het waar ..
lees maar
[ afbeelding ]
ff doubleclicken
Ik toon alleen aan dat dit soort nieuws normaal de media niet haaltquote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:38 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Uhuh. Maar dan nog: bewustwording, is dat een schande? Dacht het niet.
Het zal vast aan de sekse liggen... Mss iets meer inlevingsvermogen voor de gruwelijkheid van deze gebeurtenis voor de slachtoffers? De 'eigen schuld, moet je maar niet naar Afrika gaan'-reacties, daar hap ik elke keer opquote:
Toegegeven, die landen hebben een ietwat hogere levensstandaard dan de rest van Afrika maar het is nog steeds niet te vergelijken met het Westen.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 09:40 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Er zijn er zat, alleen halen die het nieuws niet. Ghana, Mali, Burkina Faso, Gabon, Kameroen. Hoor je nooit iets van.
Mooi zo.quote:Nee. Ghana heeft de corruptie dmv regetmatige campagnes aardig onder controle. Nooit iets hoeven betalen. Ook is er geen oorlog, honger en AIDS is dat dankzij goede voorlichting ook.
Europa is ooit ook een puinzooi geweest, toch is het volk slim genoeg geweest om zich te bewegen naar de huidige situatie.quote:Nee, maar het is wel een direct gevolg van dit kolonialisme. De manier van regeren bijvoorbeeld en de kliek die aan de macht is en blijft in veel gevallen, is met opzet gecreëerd. De hele politieke infrastructuur was toegespitst op despotisme en het creëren van een inheemse elite als draagvlak. Toen de staten zelfstandig werden, was er eenvoudigweg geen ervaring met een ander systeem, en al helemaal niemand die opgeleid en gekwalificeerd genoeg was om het anders te zien of toepassen. In plaats hiervan kwam hetzelfde beeld steeds in een ander kleurtje naar voren (panafrikanisme! communisme! democratie!).
Ik voel me niet schuldig. Jij wel? En zo ja, waarom?quote:Verantwoordelijk niet nee. Schuldig wel.
Vooruitgang is ook geen noodzaak. Als een willekeurige Afrikaan zelfvoorzienend wil leven is dat natuurlijk prima. Maar zoals jij al zei komen er dan op een gegeven moment leden van de corrupte regering hun 'deel' eisen. Blijkbaar zijn er te veel mensen die mee willen werken aan zo'n dictatuur en het machtsmisbruik wat daarbij komt kijken.quote:Zodra een Afrikaan leert vissen, hengels maken of een vishandel opzet, komt die corrupte kliek in veel landen weer in beeld en eist zijn deel. Afrikanen hebben in veel gevallen niet de zelfbeschikking die jij nu voor ogen hebt. Onderwijs, bloeiende bedrijven, inspraak, vrouwenrechten etc. zijn gewoon niet binnen handbereik van velen. Daarnaast kunnen Afrikanen prima voor zichzelf zorgen in omstandigheden waarin Europeanen al jankend van naar hun moeder rennen. Alleen vooruitgang en zelfbeschikking wordt stelselmatig gefrustreerd binnen dictaturen, iets wat zonder twijfel in gang gezet is door de koloniale machthebbers.
Dat is ongelukkige realiteit van de wereld.quote:Het gaat eigenlijk best goed met een aantal delen van Afrika op economisch gebied. Er zijn een aantal staten zoals het al eerder genoemde Ghana, maar ook Nigeria (verder een hel van een land overigens) die op dit moment ontdekt worden voor bijvoorbeeld callcenters en goedkope arbeid (Chinezen worden ook te duur namelijk).
En dan is het extra zuur om te constateren dat sommige van die staten met opzet gedestabiliseerd zijn in de post-koloniale periode door westerse of zelfs Chinese bedrijven. Sierra Leone, Liberia en nu ook Ivoorkust waren betrekkelijk rustig en hadden nu op hetzelfde niveau gezeten als Ghana als er geen corporaties waren opgedoken om tropisch hardhout en diamanten weg te roven midden in een gruwelijke burgeroorlog.
Klopt, maar met het bijkomend voordeel dat het zich ten koste van haar koloniën heeft kunnen ontwikkelen, geen embargo's of subsidienetwerken tegenover zich zag en qua klimaat meer mensen kan voeden per km2 grond zonder elkaar bij een misoogst de hersens in te slaan.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 19:00 schreef waht het volgende:
Ter verduidelijking, ik ben nog nooit in Afrika geweest en ook niet van plan er ooit heen te gaan.
...
Europa is ooit ook een puinzooi geweest, toch is het volk slim genoeg geweest om zich te bewegen naar de huidige situatie.
[..]
Haha, nee natuurlijk niet. Ik heb persoonlijk niets met kolonialisme en aanverwante wandaden te maken, op een Indonesische oma na, getrouwd met een opa die diende in de Oost ten tijde van de Politionele Acties.quote:Ik voel me niet schuldig. Jij wel? En zo ja, waarom?
[..]
Dát is het probleem van dictatuur in een notendop: je komt alleen verder als je meedoet in het systeem. Dus niet opvallen en vooruit proberen te komen, maar juist meedoen en profiteren van een ander. Het is geen willen, het is moeten. Opnieuw is de zelfbeschikking niet op het niveau wat we er ons hier van voorstellen. (Zelfvoorzienend =/= zelfbeschikking overigens, voor het geval je dat verkeerd gelezen hadquote:Vooruitgang is ook geen noodzaak. Als een willekeurige Afrikaan zelfvoorzienend wil leven is dat natuurlijk prima. Maar zoals jij al zei komen er dan op een gegeven moment leden van de corrupte regering hun 'deel' eisen. Blijkbaar zijn er te veel mensen die mee willen werken aan zo'n dictatuur en het machtsmisbruik wat daarbij komt kijken.
[..]
Ja, maar met "dat is nou eenmaal zo" wordt het niet minder krom en is het feit evenmin weerlegd, wel?quote:Dat is ongelukkige realiteit van de wereld.
Inderdaad. Die gasten hebben hun ride of the century gehad. En die heeft nog een paar uur mogen duren ook!quote:Op dinsdag 29 juli 2008 15:26 schreef TubewayDigital het volgende:
vanuit het perspectief van die afrikaanse mannen bekeken hebben die de slag van hun leven gemaakt. Leuke blanke vrouw naaien, een droom voor ze die uitkomt. Triest maar zo zien zij het wel
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:40 schreef Ghazi het volgende:
Voor de rest is het gewoon van de zon genieten, partyen en zo nu en dan een neger naaien.
En daarom kan ik niet zeggen dat dit bericht me zo raakt om eerlijk te zijn. Gebrek aan moraal wordt wederom bestraft. Een beetje onder de vlag van het christendom en ontwikkelngswerk vakantie vieren en feestenquote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:40 schreef Ghazi het volgende:
Alsof donkere mensen geen muren kunnen bouwen voor een schooltje. Waarom moet zo'n organisatie wat wereldvreemde, verwende Westerlingen naar zo'n gebied zorgen? Het is niet meer dan een snoepreisje met zo nu en dan wat bakstenen bij elkaar stapelen. Voor de rest is het gewoon van de zon genieten, partyen en zo nu en dan een neger naaien. En natuurlijk op de foto gaan met 'zielige' negerkindertjes om het geweten te sussen voor al 'de goede dingen die ze daar gedaan hebben' en kiekjes te hebben om er mee te showen en te pronken in het thuisland.
Het is heel simpel: als niemand er belang bij heeft dat het in het nieuws komt, dan komt het in de meeste gevallen gewoon niet in het nieuws. Dat heeft niks met "samenzwering" of "aluhoedjes" te maken, maar gewoon met gedeelde belangen.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
Natuurlijk, het is een samenzwering, net als elf september en de bilderbergconferentie
dus dan kunnen we de ontwikkelingsgelden nu zinvoller gaan gebruiken voor bv. bejaarden en geestelijk gehandicapten?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:02 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat klopt.
Lekker vanachter je PC'tje zeggen dat Afrika maar moet stikken, maar te laf om het continent te gaan bekijken en te dom om in the Economist te lezen dat 't goed gaat met Afrika.
Ah, de "dat wordt rechtstreeks uit de fondsen voor bejaarden enzo gepompt"-redenering. Die hadden we hier nog niet gehad.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 19:44 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
dus dan kunnen we de ontwikkelingsgelden nu zinvoller gaan gebruiken voor bv. bejaarden en geestelijk gehandicapten?
Je kunt toch zeker wel op- en aftrekken mag ik hopen, of niet soms?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 19:55 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ah, de "dat wordt rechtstreeks uit de fondsen voor bejaarden enzo gepompt"-redenering. Die hadden we hier nog niet gehad.
moet ik hier nog zinvol op ingaan, of blijf je deze zinloze opmerkingen plaatsen?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 19:55 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ah, de "dat wordt rechtstreeks uit de fondsen voor bejaarden enzo gepompt"-redenering. Die hadden we hier nog niet gehad.
Ja lekker, zelf wat eenregeligs zonder hoofdletter of wat roepen en dan janken dat ik niet zinvol bezig zou zijn.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 20:01 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
moet ik hier nog zinvol op ingaan, of blijf je deze zinloze opmerkingen plaatsen?
Ik schrijf zoals ik wens te schrijvenquote:Op dinsdag 29 juli 2008 20:08 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja lekker, zelf wat eenregeligs zonder hoofdletter of wat roepen en dan janken dat ik niet zinvol bezig zou zijn.
Hulp in vorm van medicijnen en voorlichting om AIDS te bestrijden juig ik toe.quote:Als laatste had ik dan ook nog graag waarom jij denkt dat ontwikkelingshulp in Afrika zó nutteloos zou zijn, dat het gestopt zou moeten worden. En omvat dat stoppen dan ook noodhulp, medicijnen, voorlichting en het delen van kennis zoals bijvoorbeeld genetisch gemanipuleerde gewassen en nieuwe inzichten in Aidsbestrijding?
laten we eerst in Nederland maar eens de zaken goed op orde maken, ipv zinloos geld blijven over te maken naar dat continent.quote:Schrijf jij eerst zelf maar eens wat doordachts aangaande waarom jij denkt dat de ontwikkelingsgelden de gemiddelde bejaarde schade toedoen.
En dan niet met verhalen over de toestanden in de zorg, want daar zit natuurlijk flink wat scheef, maar causale verbanden aub.
quote:Bevolkingsgroei
De aanhoudende bevolkingsgroei is daarentegen wel een enorm probleem, stellen de wetenschappers. Door die bevolkingsgroei is er altijd het risico van voedselschaarste, blijven landen afhankelijk van internationale hulp en komt er geen einde aan de Afrikaanse migratiegolven.
Kijk naar Azië, waar, hoewel de bevolkingsdichtheid enorm is, de bevolkingsgroei afneemt en armoede met succes wordt teruggedrongen. Maar in Afrika is vrijwel geen aandacht voor geboortebeperking. De meeste Afrikanen willen een gezin met zes kinderen. In Azië ligt die wens veel lager.
Bovendien worden in grote delen van Afrika moderne anticonceptiemiddelen nauwelijks gebruikt en er is weinig internationale steun zoals Azië jarenlang kreeg om de geboortecijfers omlaag te krijgen. Conclusie: de aandacht voor aids mag het belang van geboortebeperking niet verdrukken.
quote:In de periode van 2005 tot 2050 wordt volgens deze voorspelling verwacht dat de wereldbevolking met 40% zal toenemen. Deze toename zal niet gelijk verspreid over de aarde plaatsvinden, maar met name in Afrika beneden de Sahara, het Midden-Oosten en zuidelijk Azië.
Goed planquote:Op dinsdag 29 juli 2008 20:32 schreef Het_hupt het volgende:
en daarbij is mijn motto: "Als Mbattu 15 km moet lopen om schoon water te halen, laat hem dan bij de bron gaan wonen ipv die 15 km te lopen elke dag".
Tuuk. Het was maar een handvatquote:Op dinsdag 29 juli 2008 20:32 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Ik schrijf zoals ik wens te schrijven
[..]
Ja, maar dat is een beetje een dooddoener. Het wordt hier nooit perfect.quote:Hulp in vorm van medicijnen en voorlichting om AIDS te bestrijden juig ik toe.
[..]
laten we eerst in Nederland maar eens de zaken goed op orde maken, ipv zinloos geld blijven over te maken naar dat continent.
Hmmmm. Zou Mbattu gewoon dom zijn dat hij er niet pal naast gaat wonen? Wat als die bron al "bezet" is? Of er zwaarwegender redenen zijn om het dorp te laten staan waar het is? Het is niet alsof je in dat soort gebieden gewoon fluitend een huis erbij bouwt of huurt en lekker verhuist naar een dorp ernaast?quote:en daarbij is mijn motto: "Als Mbattu 15 km moet lopen om schoon water te halen, laat hem dan bij de bron gaan wonen ipv die 15 km te lopen elke dag".
Yup. En weet je wat nou dé remmer is op bevolkingsgroei? Welvaart.quote:daarbij komt nog eens de enorme bevolkingsgroei in Afrika, in Percentages de hoogste
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Op zich is het ook bizar dat het hele continent in dit topic weer eens afgeschreven wordt door een gebeurtenis met 5 Kenyanenquote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:03 schreef ColdFeet het volgende:
Ah, de discussie over het 'nut' van polygamie voor de positie vrouw is buitengewoon interessant. Maar ik geloof niet dat het heel zinvol is om die hier te gaan voeren
Daarom dus... Maar ik vond het bizar om te zien hoe -relatief- goed meer-vrouwengezinnen functioneren. Mijn westerse beeld, wat doe jequote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:07 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Op zich is het ook bizar dat het hele continent in dit topic weer eens afgeschreven wordt door een gebeurtenis met 5 Kenyanen
En ik denk dat polygamie geen nut meer heeft in deze tijden hoor. Integendeel.
Fout. AIDS. Maar dat is een theorie van mezelf waar ik je niet mee lastig zal vallen...quote:Op dinsdag 29 juli 2008 20:55 schreef Mwanatabu het volgende:
Yup. En weet je wat nou dé remmer is op bevolkingsgroei? Welvaart.
Bedanktquote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:07 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Op zich is het ook bizar dat het hele continent in dit topic weer eens afgeschreven wordt door een gebeurtenis met 5 Kenyanen
Okay ik formuleer het opnieuw: welvaart is de beste remmer van de bewuste vorming van grote gezinnen.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:28 schreef Rumboon het volgende:
[..]
Fout. AIDS. Maar dat is een theorie van mezelf waar ik je niet mee lastig zal vallen...
[..]
Ik snap niet waarvoor, maar het zij je gegundquote:Bedankt
Zie je bepaalde woorden vet gedrukt staan? Denk er maar even over na...quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:30 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Okay ik formuleer het opnieuw: welvaart is de beste remmer van de bewuste vorming van grote gezinnen.
[..]
Ik snap niet waarvoor, maar het zij je gegund
De link tussen "weer eens" en "bedankt" ontgaat me gewoon, eens temeer omdat ik je verder niet in het topic gezien heb.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:35 schreef Rumboon het volgende:
[..]
Zie je bepaalde woorden vet gedrukt staan? Denk er maar even over na...
Statistiek :')quote:Op dinsdag 29 juli 2008 20:32 schreef Het_hupt het volgende:
daarbij komt nog eens de enorme bevolkingsgroei in Afrika, in Percentages de hoogste ;)
[..]
[..]
[ afbeelding ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | Year Population density 1950 24 1955 25 1960 26 1965 28 1970 28 1975 29 1980 30 1985 31 1990 31 1995 32 2000 32 2005 32 2010 32 2015 32 2020 31 2025 31 2030 31 2035 30 2040 30 2045 29 2050 29 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | 1950 7 1955 8 1960 9 1965 11 1970 12 1975 14 1980 16 1985 18 1990 21 1995 24 2000 27 2005 30 2010 34 2015 38 2020 42 2025 46 2030 50 2035 54 2040 58 2045 62 2050 66 |
Dan zou ik toch even terugzappen naar het vorige deel waarin ik wel redelijk mijn zegje heb gedaan...quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:41 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
De link tussen "weer eens" en "bedankt" ontgaat me gewoon, eens temeer omdat ik je verder niet in het topic gezien heb.
Hoe belangrijk vind je dit trouwens?
En waarom? In Afrika zal het best mooi zijn. Geloof ik meteen. Lang leve NGC..quote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:41 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Het zal vast aan de sekse liggen... Mss iets meer inlevingsvermogen voor de gruwelijkheid van deze gebeurtenis voor de slachtoffers? De 'eigen schuld, moet je maar niet naar Afrika gaan'-reacties, daar hap ik elke keer op
Ja!quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:52 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
En waarom? In Afrika zal het best mooi zijn. Geloof ik meteen. Lang leve NGC..
Je weet gewoon dat er in bepaalde landen andere dingen gebeuren dan hier. Risico van het vak.
Een militair stapt op een landmijn--> is zelf het leger in gegaan
Een westers toerist wordt overvallen en voor dood achtergelaten in Moskou--> is zelf op vakantie gegaan
Een stel westerse (blanke) vrouwen worden verkracht in Afrika--> lang leve zelf ontplooiing.
Het blijft allemaal afschuwelijk, maar waarom het überhaupt in het nieuws moet komen?
quote:
Wat moeten ze precies inhalen dan?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:51 schreef Floripas het volgende:
Het is gewoon een inhaalslag.
Mensen gaan hun geboortes pas beperken als ze een oudedagvoorziening hebben. Mensen hebben pas een oudedagvoorziening bij de volgende factoren: (of-of)quote:Op dinsdag 29 juli 2008 22:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wel heel knap dat ze nu al weten dat er op 1 januari 2050 in Afrika exact 1.936.952 mensen wonen! Daar moeten toch heel wat factoren voor berekend worden!!
Los van dat is geboortebeperking absoluut de enige manier om in de toekomst een menswaardig bestaan voor volkeren te garanderen. Wanneer we werkelijk met 10 miljard op deze planeet gaan rondlopen wordt het een moord- en gekkenhuis.
Bevolkingsdichtheid na forse landbouwtechnologische verbeteringen sinds 1950.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 22:22 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Wat moeten ze precies inhalen dan?
Dat is helemaal waar, en misschien is welvaart wel het beste voorbehoedsmiddel dat bestaat, maar hoe dan ook moeten die geboortecijfers omlaag. Het is een catch-22. Zolang de geboortecijfers zo hoog blijven komt de welvaart niet op gang en zolang de welvaart niet op gang komt blijven de geboortecijfers hoog. Maar die cirkel moet dus doorbroken worden.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 22:22 schreef Floripas het volgende:
[..]
Mensen gaan hun geboortes pas beperken als ze een oudedagvoorziening hebben. Mensen hebben pas een oudedagvoorziening bij de volgende factoren: (of-of)
- Een stabiel pensioen, ofwel van de staat, ofwel zelf gespaard
- Dat niet verdampt door inflatie
- Dat niet wordt geconfisceerd door een malafide couppleger
- Dat in handen is van een fonds dat niet failliet gaat
Tot dit is geregeld gaan mensen niet minder kinderen krijgen.
Geen nood. That's where Gaia comes inquote:Op dinsdag 29 juli 2008 22:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wel heel knap dat ze nu al weten dat er op 1 januari 2050 in Afrika exact 1.936.952 mensen wonen! Daar moeten toch heel wat factoren voor berekend worden!!
Los van dat is geboortebeperking absoluut de enige manier om in de toekomst een menswaardig bestaan voor volkeren te garanderen. Wanneer we werkelijk met 10 miljard op deze planeet gaan rondlopen wordt het een moord- en gekkenhuis.
Zoiets is niet grappig, dat heet ironisch.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 22:25 schreef Rumboon het volgende:
[..]
Geen nood. That's where Gaia comes inDoor bijvoorbeeld het verspreiden van AIDS. Wel grappig dat een ziekte dat zo ernstig heerst in een gebied dat afstevent op overbevolking nou net een geslachtsziekte is, niet?
Je snapt toch wat ik bedoel of niet?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 22:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zoiets is niet grappig, dat heet ironisch.
We hebben in Nederland ook een gigantisch na-ijl-effect gehad na de welvaartsstijging na de industriële revolutie en de landbouwinnovatie.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 22:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is helemaal waar, en misschien is welvaart wel het beste voorbehoedsmiddel dat bestaat, maar hoe dan ook moeten die geboortecijfers omlaag. Het is een catch-22. Zolang de geboortecijfers zo hoog blijven komt de welvaart niet op gang en zolang de welvaart niet op gang komt blijven de geboortecijfers hoog. Maar die cirkel moet dus doorbroken worden.
Hoe kom je erbij dat ik mensen wil verbieden om kinderen te krijgen? Er zijn allerlei methodes om ze hiertoe te motiveren, zoals het voorhanden zijn van voorbehoedsmiddelen, het garanderen van de minimale levensbehoeften voor ouderen, voorlichting en opleiding, noem maar op. Hier in Nederland is het geboortecijfer toch ook gezakt zonder dwang van de overheid?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 22:33 schreef Floripas het volgende:
[..]
We hebben in Nederland ook een gigantisch na-ijl-effect gehad na de welvaartsstijging na de industriële revolutie en de landbouwinnovatie.
Je kunt mensen niet verbieden om kinderen te krijgen, dat is een mensenrecht dat alleen gebroken zou worden door nazi's en moaïsten.
Wat moet je dus doen? Waarom houden we niet op met het dumpen van voedsel (want dat doen we dus op grote schaal, voedsel dumpen onder de marktprijs dat wij in de EU over hebben om er toch nog een centje op te verdienen) en stoppen we het geld voor ontwikkeling niet in pensioenfondsen?
Nee. Die verkrachting is een incident. Gebeurt hier ook in de Bijlmer door de plaatselijke negers. Als er in 2050 2x zoveel mensen wonen wordt het nog erger. We zouden ze dus nu helpen door gewoon alle hulp terug te trekken.. neemt de groei vanzelf af.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 22:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar moet er nu echt genocide gepleegd worden omdat tien negers vijf van onze roomblanke dochters verkracht hebben? We gaan de Oostenrijkers toch ook niet uitroeien voor hetgeen in Amstetten heeft plaatsgevonden?
Voor een man die mij net de Nederlandse taal heeft proberen uit te leggen ben je wel een beetje slecht in begrijpend lezen. Waar zie jij genocide staan? Ik probeer te zeggen dat Moeder Aarde echt wel een oplossing vindt voor overbevolking en dat is nog altijd ziekte. AIDS in Afrika. SARS in China. En als we het onder controle hebben steekt er wel weer iets nieuws de kop op. Zo. toch nog een beetje van mijn theorie uit de doeken kunnen doen.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 22:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar moet er nu echt genocide gepleegd worden omdat tien negers vijf van onze roomblanke dochters verkracht hebben? We gaan de Oostenrijkers toch ook niet uitroeien voor hetgeen in Amstetten heeft plaatsgevonden?
Oh, nee hoor, dat was niet op jou gericht, dat was een algemene overweging, Mij dunkt dat juist jij daar geen voorstander van zou zijnquote:Op dinsdag 29 juli 2008 22:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat ik mensen wil verbieden om kinderen te krijgen?
Mee eens.quote:Er zijn allerlei methodes om ze hiertoe te motiveren, zoals het voorhanden zijn van voorbehoedsmiddelen, het garanderen van de minimale levensbehoeften voor ouderen, voorlichting en opleiding, noem maar op. Hier in Nederland is het geboortecijfer toch ook gezakt zonder dwang van de overheid?
Nee, ik ben daar helemaal niet tegen - ik ben zelfs voor, om sustainability-redenen. Onafhankelijk van de achterliggende redenen.quote:Los van dat valt het me wel op dat -juist links- altijd in het geweer komt wanneer er gesuggereerd wordt om de geboortecijfers van zwarten omlaag te brengen. Terwijl ze anders juist altijd enorm voor geboortebeperking zijn. Er zijn toch negers genoeg lijkt me, voor iedere blonde meid die wil wel tien?
Je bedoelt de theorie van Malthus, een theorie die al decennialang uit de wetenschappelijke gratie is.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 22:44 schreef Rumboon het volgende:
[..]
Voor een man die mij net de Nederlandse taal heeft proberen uit te leggen ben je wel een beetje slecht in begrijpend lezen. Waar zie jij genocide staan? Ik probeer te zeggen dat Moeder Aarde echt wel een oplossing vindt voor overbevolking en dat is nog altijd ziekte. AIDS in Afrika. SARS in China. En als we het onder controle hebben steekt er wel weer iets nieuws de kop op. Zo. toch nog een beetje van mijn theorie uit de doeken kunnen doen.
Dus je denkt dat het genetisch is?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 22:42 schreef Oksel het volgende:
[..]
Nee. Die verkrachting is een incident. Gebeurt hier ook in de Bijlmer door de plaatselijke negers. Als er in 2050 2x zoveel mensen wonen wordt het nog erger. We zouden ze dus nu helpen door gewoon alle hulp terug te trekken.. neemt de groei vanzelf af.
Het is toch achterlijk dat we toelaten dat de bevolking TOENEEMT terwijl ze godverdomme niet eens voor zichzelf kunnen zorgen op dit moment? Laat staan dat ze het kunnen als er 2x zoveel zijn. 2x zoveel honger, 2x zoveel AIDS.. nee, top! Laat ze eerst eens zorgen dat ze voor zichzelf kunnen zorgen? Het hele continent is 1 grote typhuszooi. En als het er geen zooi is, gebeurt dat wel als de blanken zich terug trekken. Kijk naar wat er in Z-Afrika gebeurd.. blanke regering afgezet, en het land gaat naar de klote.
Ja, alleen vind ik SARS en AIDS nog een beetje tegenvallen. Zat toch meer te hopen op iets sterkers. Gewoon BAM, 50% van de wereldbevolking pleitos. Alle zwakkeren, jongeren en ouderen. Zou gezond zijn voor de aarde. Paar jaar gezonde chaos, waarin iedereen weer back2basic gaat, binnen 2 jaar zijn we er bovenop.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 22:44 schreef Rumboon het volgende:
[..]
Voor een man die mij net de Nederlandse taal heeft proberen uit te leggen ben je wel een beetje slecht in begrijpend lezen. Waar zie jij genocide staan? Ik probeer te zeggen dat Moeder Aarde echt wel een oplossing vindt voor overbevolking en dat is nog altijd ziekte. AIDS in Afrika. SARS in China. En als we het onder controle hebben steekt er wel weer iets nieuws de kop op. Zo. toch nog een beetje van mijn theorie uit de doeken kunnen doen.
Welnee, er is genoeg landbouwgrond om nog eens het dubbele van de wereldbevolking te voorzien van voedsel.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 22:48 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja, alleen vind ik SARS en AIDS nog een beetje tegenvallen. Zat toch meer te hopen op iets sterkers. Gewoon BAM, 50% van de wereldbevolking pleitos. Alle zwakkeren, jongeren en ouderen. Zou gezond zijn voor de aarde. Paar jaar gezonde chaos, waarin iedereen weer back2basic gaat, binnen 2 jaar zijn we er bovenop.
Dan zijn we het eens. Het liefste zie ik juist een kleine, welvarende, gezonde en intelligente wereldbevolking. Het is hoe dan ook niet mogelijk de bevolking eeuwig te laten groeien, en om enorme mensenmassa's in mensonwaardige omstandigheden te laten lijden heeft geen enkele meerwaarde.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 22:45 schreef Floripas het volgende:
[..]
Oh, nee hoor, dat was niet op jou gericht, dat was een algemene overweging, Mij dunkt dat juist jij daar geen voorstander van zou zijn
Enkele trolls alhier wel, overigens.
[..]
Mee eens.
[..]
Nee, ik ben daar helemaal niet tegen - ik ben zelfs voor, om sustainability-redenen. Onafhankelijk van de achterliggende redenen.
Noem eens 1 land waar zwarten aan de macht en en waar het geen chaos is. Sorry hoor.. maar ze zijn gewoon niet toe aan de westerse cultuur, dwing ze dat dan ook niet op door ontwikkelingshulp.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 22:47 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dus je denkt dat het genetisch is?
Je weet overigens geen reet af van dat continent, zoveel blijkt wel weer. Hoeveel procent denk je dat AIDS heeft? En hoeveel procent leeft boven de amroedegrens? Doe eens een gok, zonder wiki of google of wat dan ook.
Maar waarom zou je dat willen dan? Wat is de meerwaarde van een bevolking van 12 miljard? Is een welvarende bevolking die vreedzaam leeft van 2 miljard niet veel beter?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 22:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Welnee, er is genoeg landbouwgrond om nog eens het dubbele van de wereldbevolking te voorzien van voedsel.
Nee, ik bedoel de theorie van mij. Nog nooit gehoord van Malthus.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 22:46 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je bedoelt de theorie van Malthus, een theorie die al decennialang uit de wetenschappelijke gratie is.
Bron? Ik geloof er niets van. Bovendien kan het nooit goed gaan zoveel mensen. Wat is de meerwaarde?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 22:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Welnee, er is genoeg landbouwgrond om nog eens het dubbele van de wereldbevolking te voorzien van voedsel.
Equatoriaal Guinea? Als de Thatchers van deze wereld er tenminste geen coup plegen.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 22:52 schreef Oksel het volgende:
[..]
Noem eens 1 land waar zwarten aan de macht en en waar het geen chaos is. Sorry hoor.. maar ze zijn gewoon niet toe aan de westerse cultuur, dwing ze dat dan ook niet op door ontwikkelingshulp.
Armoedegrens is een relatief iets.. zijn ze arm als ze geen TV/Internet/4WD hebben? Of zijn ze arm als ze niet elke dag vlees kunnen eten? Of zijn ze pas arm als ze niet elke dag kunnen eten? Als ze kunnen eten zijn ze niet te arm. Kunnen ze dat niet, zijn er teveel mensen, of zijn ze gewoon dom bezig. AIDS? Geen idee.. zal tussen de 1% en 5% liggen?
Ja maar ja, we zijn nu eenmaal met z'n 6 miljardenquote:Op dinsdag 29 juli 2008 22:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar waarom zou je dat willen dan? Wat is de meerwaarde van een bevolking van 12 miljard? Is een welvarende bevolking die vreedzaam leeft van 2 miljard niet veel beter?
Ik las in het eerste topic ook al een dergelijke post over dergelijke vrijwilligers en mensen die daarmee instemden. Verderop wordt ook een artikel aangehaald die stelt dat dergelijke vrijwilligers enkel voor zichzelf gaan zonder deze conclusie die als titel is gebruikt te onderbouwen.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:40 schreef Ghazi het volgende:
Uiteraard moeten de daders wel gestraft worden, en wel volgens het Oude Testament.
Burkina Faso is bij mijn weten ook een land dat, hoewel arm, zich prima ontwikkelt. Met ontwikkeling bedoel ik o.a. scholing en emancipatie van vrouwen.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:03 schreef Floripas het volgende:
[..]
Equatoriaal Guinea? Als de Thatchers van deze wereld er tenminste geen coup plegen.
Gambia. Gaat best lekker.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:08 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Burkina Faso is bij mijn weten ook een land dat, hoewel arm, zich prima ontwikkelt. Met ontwikkeling bedoel ik o.a. scholing en emancipatie van vrouwen.
In alle eerlijkheid is het natuurlijk vreselijk wat er allemaal gebeurd is. En het zou gvd je zusje maar wezen enzo.quote:Op maandag 28 juli 2008 14:54 schreef RonaldRegen het volgende:
Gelukkig hebben deze meiden nog de wetenschap dat God zal zorgen dat alles weer goedkomt, en dat uiteindelijk iedereen krijgt wat hij/zij verdient.
Eens. Geen greintje medeleven voor mensen met goede intenties, bahquote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:06 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik las in het eerste topic ook al een dergelijke post over dergelijke vrijwilligers en mensen die daarmee instemden. Verderop wordt ook een artikel aangehaald die stelt dat dergelijke vrijwilligers enkel voor zichzelf gaan zonder deze conclusie die als titel is gebruikt te onderbouwen.
Ik vind het stijlloos om zo af te geven op mensen die wel proberen iets voor anderen te betekenen en daar geld en vrije tijd voor opofferen.
Ik zie in je profiel staan "Opleiding: Hóóg". Hoe kun je dan in godsnaam ontkennen dat genetica weldegelijk een rol kan spelen? Nooit van evolutie gehoord, die in Afrika al eeuwen lijkt stil te staan? Of geloof je daar niet in, evolutie?quote:
Wordt het een neger- én kerk-bash-topic! Jeuj!quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:10 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
In alle eerlijkheid is het natuurlijk vreselijk wat er allemaal gebeurd is. En het zou gvd je zusje maar wezen enzo.
Maar deze gebeurtenis begint zolangzamerhand episch-ironische proporties aan te nemen. Ik lees zojuist op RTL teletekst dat er zeven verdachten zijn aangehouden, en dat ter plekke het gerucht gaat dat er een dominee bij betrokken is.
En hier speel ik even handig op in met nog een linkje uit het vorige deel...quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:27 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Ik zie in je profiel staan "Opleiding: Hóóg". Hoe kun je dan in godsnaam ontkennen dat genetica weldegelijk een rol kan spelen? Nooit van evolutie gehoord, die in Afrika al eeuwen lijkt stil te staan? Of geloof je daar niet in, evolutie?
Of ben je soms zo'n idioot die werkelijk gelooft dat alle mensen gelijk zijn, zowel van buiten als van binnen? Hoe verklaar je dan bijvoorbeeld dat zij zwart zijn en wij blank? Door het betere weer?
Ik zeg absoluut niet dat de grote economische verschillen voor de volle 100% door genetische verschillen te verklaren zijn. Want dat is volgens mij simpelweg niet zo. Maar er bestaat geen enkel bewijs dat genetica hierin geen enkele rol zou spelen, terwijl alle aanwijzingen juist suggereren dat het wel zo is.
Allemaal leuk, lief en aardig, maar het wordt natuurlijk een ander verhaal wanneer corrupte regeringen en bendes het hele land om zeep helpen, en de rest van de bevolking er maar mee te leven heeft.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:16 schreef Oksel het volgende:
Goede intenties. Lekker de Westerse leefstijl door hun strot duwen. Want ze zijn zo zielig als ze geen breedbeeld hebben. Laat die mensen lekker met een geit en een maisveld aanstoeien. Laat die mensen lekker analfabeet blijven. Laat die mensen lekker doen waar ze zin in hebben..
Bronquote:De politie in Kenia heeft zeven mannen opgepakt op verdenking van verkrachting van vijf Nederlandse vrouwen.
Volgens geruchten zou een dominee bij de verkrachtingen zijn betrokken, maar de plaatselijke politie ontkent noch bevestigt dat bericht. Zeker is dat de dominee na het drama de politie heeft gebeld. Volgens de politie kan het onderzoek eind deze week worden afgerond.
Doen ze snel.quote:Volgens de politie kan het onderzoek eind deze week worden afgerond.
Jij hebt echt geen flauw benul van het werk dat op dit soort vakanties wordt gedaanquote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:16 schreef Oksel het volgende:
Goede intenties. Lekker de Westerse leefstijl door hun strot duwen. Want ze zijn zo zielig als ze geen breedbeeld hebben. Laat die mensen lekker met een geit en een maisveld aanstoeien. Laat die mensen lekker analfabeet blijven. Laat die mensen lekker doen waar ze zin in hebben..
Oh, dan heb je de FP-reacties nog niet gelezenquote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:30 schreef Rumboon het volgende:
[..]
Wordt het een neger- én kerk-bash-topic! Jeuj!
Hm, een vriend van me heeft zoiets gedaan. Verhalen over gehoord. Leek me een bijzonder kleine druppel op de spreekwoordelijke hete plaat. En dat vond hij zelf ook. Maar het was wel een leuk uitstapje, zei 'ie.quote:Op woensdag 30 juli 2008 00:08 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Jij hebt echt geen flauw benul van het werk dat op dit soort vakanties wordt gedaan
Hmm.. op school zitten is een westerse levensstijl, dat lijkt me duidelijk. Dus duw je dat hun door de strot ja. Laat ze eerst eens leren voor zichzelf te zorgen.. als ze zover zijn kunnen de stap maken naar een westerse cultuur met scholen etc.quote:Op woensdag 30 juli 2008 11:52 schreef ColdFeet het volgende:
Oh, die druppel op de gloeiende plaat, dat is absoluut waar. Maar westerse levensstijl door de strot duwen , gelukkig zonder breedbeeldtelevisie? Volgens mij zijn het vaak (kraam)klinieken en scholen, die ze daar bouwen. Al met al meestal voor beide partijen een positief effect, zij het klein.
Heeft die ook negers geneukt?quote:Op woensdag 30 juli 2008 11:17 schreef Oksel het volgende:
Maar het was wel een leuk uitstapje, zei 'ie.
Inderdaad een snoepreisje waar ze zelf voor betaald hebben... alles wat westerlingen doen is slecht enzoquote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:40 schreef Ghazi het volgende:
Vermeld je bronnen ook evenquote:
Mwah iq hangt voor een deel samen met scholing, zo zie je bijvoorbeeld Guatemala (waar een groot deel niet geletterd is of niet naar school gaat) erg laag scoren. Verder spelen vaak zaken als ondervoeding op jonge leeftijd, cultuur en dergelijke een rol.quote:Op woensdag 30 juli 2008 15:10 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Vermeld je bronnen ook even
Ik geloof niet dat je wetenschapper hoeft te zijn om je bij het zien van deze kaart af te vragen of de onderzoeksmethode misschien de resultaten wat vertekend heeft
De test laat niet zien wat jij graag had willen zien, en dus is de test 'niet eerlijk'.quote:Op woensdag 30 juli 2008 15:38 schreef ColdFeet het volgende:
Ik wil best geloven dat er kleine verschillen zijn in IQ tussen diverse rassen. Net zoals er verschillen zijn in fysieke bouw e.d. Maar zulke grote verschillen?Geen 'eerlijke' test gebruikt dus, waarop iedereen in principe gelijkwaardig kan scoren.
Egyptenaren (ook Afrikanen) bouwden al pyramides met een foutmarge van bijna niks toen jouw voorouders nog in beestenvellen rondliepen en "gnoef gnoef" zeiden....quote:Op woensdag 30 juli 2008 16:44 schreef Tsicsaf het volgende:
Mensen die denken dat Afrikanen hetzelfde IQ hebben als Europeanen.
Ik weet je te vertellen dat Frankrijk een soort van netwerk of groep had vroeger met de slimste mensen in het republiek, en dat toen Frankrijk de kolonien nog had, dat 40% van die groep uit west-afrika kwam. Een super hoog percentage gezien de ontwikkeling van beide werelddelen in die tijd.quote:Op woensdag 30 juli 2008 17:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Egyptenaren (ook Afrikanen) bouwden al pyramides met een foutmarge van bijna niks toen jouw voorouders nog in beestenvellen rondliepen en "gnoef gnoef" zeiden....
Dus inderdaad, ik denk dat er vele Afrikanen zijn die een hoger IQ hebben dan Europeanen.
dat denk ik ook. maar gemiddeld genomen is het IQ lager.quote:Op woensdag 30 juli 2008 17:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
ik denk dat er vele Afrikanen zijn die een hoger IQ hebben dan Europeanen.
Ga je daar voor je rust (?) wonen, krijg je dit...quote:Nederlandse vrouw (66) verkracht in Afrika
Witbank - Een vrouw van 66 jaar ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis in Zuid-Afrika. De Nederlandse is mishandeld en verschillende keren verkracht.
Dinsdagochtend drongen gewapende inbrekers haar huis binnen via een raam. De vrouw is enkele jaren geleden verhuisd naar Witbank in Zuid-Afrika. Ze ligt in kritieke toestand aan de beademingsapparatuur in het Life Health Cosmos-ziekenhuis. Politiewoordvoerder Eddie Hall zegt in de krant Beeld dat een week geleden nog een raam van haar woning is stukgeslagen door een groep gewapende jongeren.
quote:Op woensdag 30 juli 2008 16:10 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
De test laat niet zien wat jij graag had willen zien, en dus is de test 'niet eerlijk'.Zeker geen wetenschappelijke opleiding genoten?
Zou best kunnen. Maar toon het maar aan dan, dat de test niet eerlijk was.
Tragisch inderdaad...quote:Op woensdag 30 juli 2008 18:25 schreef Elfletterig het volgende:
Opnieuw is een Nederlandse vrouw in Afrika slachtoffer van verkrachting. Ze vecht voor haar leven:
[..]
Ga je daar voor je rust (?) wonen, krijg je dit...
Mensen die denken dat de gemiddelde Afrikaan zwakbegaafd of geestelijk gehandicapt isquote:Op woensdag 30 juli 2008 16:44 schreef Tsicsaf het volgende:
Mensen die denken dat Afrikanen hetzelfde IQ hebben als Europeanen.
Ikke wel.quote:Op woensdag 30 juli 2008 18:43 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Mensen die denken dat de gemiddelde Afrikaan zwakbegaafd of geestelijk gehandicapt is
Niemand hier die er ooit is geweest
Regel 1: Er bestaan dus geen verschillen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 15:38 schreef ColdFeet het volgende:
Geen 'eerlijke' test gebruikt dus, waarop iedereen in principe gelijkwaardig kan scoren.
Bull. Het zijn de socio-economische omstandigheden. Europa is eeuwenlang net zo dom geweest. We spreken niet voor niets van de Dark Ages. Het heeft eeuwen geduurd voordat de Europeanen zich een beetje opwerkten en er iets van scholing voor de gewonere man kwam. Tot het begin van de vorige eeuw was kinderarbeid volkomen normaal en ik gok dat als je dezelfde test had losgelaten op Europeanen van toen en de Afrikanen van nu, dat de uitkomsten ongeveer gelijk geweest zouden zijn.quote:Op woensdag 30 juli 2008 17:07 schreef Tsicsaf het volgende:
[..]
dat denk ik ook. maar gemiddeld genomen is het IQ lager.
Feit 1: IQ is een coëfficient dat niet gelijk staat aan aangeboren intelligentie.quote:Op woensdag 30 juli 2008 18:47 schreef qonmann het volgende:
[..]
Regel 1: Er bestaan dus geen verschillen.
Regel 2: En als er verschillen worden geconstateerd ligt het aan de test.
Ach ja wel zo gemakkelijk
Bron?quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:03 schreef Oksel het volgende:
Dat ze lui zijn is wat anders, en geen behoefte / streven naar meer, groter, beter hebben is een feit.
Dus als je niet kunt schrijven heb je geen IQ?quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:03 schreef Oksel het volgende:
Overigens heeft IQ er geen fuck mee te maken. Natuurlijk kun je geen IQ test maken als je nog nooit een pen hebt vastgehouden.
Whaha, ik ben de laatste om te beweren dat dit in een incident was. Integendeel. Jaarlijks worden er tien- zoniet honderdduizenden vrouwen verkracht in Afrika. Alleen dan zwarte vrouwen waar niemand om maalt.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:52 schreef Rumboon het volgende:
[..]
Dan zou ik toch even terugzappen naar het vorige deel waarin ik wel redelijk mijn zegje heb gedaan...
Ik vond het gewoon grappig (ironisch) om te zien hoe je zegt dat het continent door weer eens zo'n "uitzondering" wordt afgeschreven en door middel van het zeggen van weer eens je jezelf eigenlijk tegenspreekt. Dat "weer eens" duidt op frustratie dat dit nou niet bepaald de eerste keer is...In feite geef je toe dat de uitzondering regel is geworden. En vanwege die regel wordt het continent (onder andere door mij) afgeschreven. Maar je krijgt er een terug hoor. Je moet 'm echter wel aannemen voordat je terug scrollt naar het vorige topic
Nee, wat Floripas probeert te zeggen is dat een IQ test maar een bepaald veld van intelligentie peilt, en niet geheel toevallig het soort intelligentie wat het meest aan de orde komt in westerse beschavingen en daarin het meest getraind wordt dmv scholing. Dus ja, het is logisch dat als je een schaapherder achter zijn kudde vandaan rukt, hij dan lager scoort dan een westerling. Het IQ zegt dan verder niks over andere vormen van intelligentie.quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dus als je niet kunt schrijven heb je geen IQ?
Ik reageer helemaal niet op Floripas...quote:Op woensdag 30 juli 2008 20:56 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee, wat Floripas probeert te zeggen is dat een IQ test maar een bepaald veld van intelligentie peilt,
Dat heb ik zelf ook al gezegd een paar posts hierboven.quote:en niet geheel toevallig het soort intelligentie wat het meest aan de orde komt in westerse beschavingen en daarin het meest getraind wordt dmv scholing. Dus ja, het is logisch dat als je een schaapherder achter zijn kudde vandaan rukt, hij dan lager scoort dan een westerling. Het IQ zegt dan verder niks over andere vormen van intelligentie.
Onzin, de meeste koloniën lagen in Azië en Zuid Amerika. Deze gebieden waren veel belangrijker voor de Europeanen dan Afrika. Donker Afrika is daarom ook pas "ontdekt" na 1800. Daarvoor hadden de Europeanen enkel een paar nederzettingen in aan de kust van Afrika, maar echt niet in de schaal als bv de Cariben en Zuid Amerika.quote:Op woensdag 30 juli 2008 18:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Vervolgens ging Europa groeien en had grondstoffen nodig en waar haalden ze die? Juist, In de kolonies en vele daarvan lagen in Afrika.
Uit wikipedia genomen:quote:
quote:Het centrale thema van het boek was dat intelligentie een betere voorspeller is van allerlei maatschappelijke variabelen, zoals inkomen, werkprestatie, ongehuwde zwangerschap en misdaad, dan de sociaal economische status of het opleidingsniveau van de ouders. In het boek werd verder betoogd dat de scheiding tussen de groep mensen met een hoge intelligentie (de "cognitieve elite") en de grote meerderheid van mensen met een gemiddelde of beneden-gemiddelde intelligentie zich steeds scherper aftekent, en dat dit een bedenkelijke maatschappelijke ontwikkeling is.
betwist ik dat dan? ik zeg nergens dat negers dommer zijn dan blanken, ik zei dat afrikanen dommer zijn dan europeanen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 18:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bull. Het zijn de socio-economische omstandigheden.
Ook dat is te betwijfelen, er blijft maar 1 ding staan, Europeanen hebben langer op school gezeten gemiddeld genomen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 07:18 schreef Tsicsaf het volgende:
[..]
betwist ik dat dan? ik zeg nergens dat negers dommer zijn dan blanken, ik zei dat afrikanen dommer zijn dan europeanen.
pak twee identieke mensen, de een binnen een westerse culltuur, de ander binnen een inheems-afrikaanse/arabisch-islamitische/etc cultuur, maar voor het overige identieke situatie. je meent dat beiden een gelijke intellectuele ontwikkeling ondergaan?quote:Op donderdag 31 juli 2008 07:26 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Ook dat is te betwijfelen, er blijft maar 1 ding staan, Europeanen hebben langer op school gezeten gemiddeld genomen.
Uhh nee dat probeer ik zonet ook uit te leggen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 07:38 schreef Tsicsaf het volgende:
[..]
pak twee identieke mensen, de een binnen een westerse culltuur, de ander binnen een inheems-afrikaanse/arabisch-islamitische/etc cultuur, maar voor het overige identieke situatie. je meent dat beiden een gelijke intellectuele ontwikkeling ondergaan?
Als je dat als maatstaf aanlegt dan heeft de gemiddelde dombo in Europa een grote voorsprong.quote:Op donderdag 31 juli 2008 07:52 schreef Tsicsaf het volgende:
het leek er meer op dat je het puur aan het aantal onderwijsjaren verbindt.
De individuelen natuurlijk niet. Anders zou iedereen hier in het Westen even intelligent zijn. Neem twee culturen en laat ze dezelfde ontwikkeling doormaken en je eindigt met twee gelijkwaardige culturen. Kijk maar naar Azie en Europa. Twee verschillende culturen, en toch zijn bijvoorbeeld Japanners, die hetzelfde soort leefsysteem hanteren, even ontwikkeld als Europeanen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 07:38 schreef Tsicsaf het volgende:
[..]
pak twee identieke mensen, de een binnen een westerse culltuur, de ander binnen een inheems-afrikaanse/arabisch-islamitische/etc cultuur, maar voor het overige identieke situatie. je meent dat beiden een gelijke intellectuele ontwikkeling ondergaan?
En dat maakt je dus een racist. Je noemt een bevolkingsgroep (in Afrika wonen nu eenmaal heel veel negers) dommer dan jouw bevolkingsgroep, terwijl ik je net heb uitgelegd, dat dit wellicht zo lijkt, maar dat dit veroorzaakt wordt door wat er in het verleden met dat gebied is gebeurd. Wanneer Afrika zich onafhankelijk van Europa had kunnen ontwikkelen, hadden we er nu een welvarend continent bij gehad. Door klimatologische en geologische omstandigheden wellicht iets minder, maar in ieder geval een stuk beter dan hoe het er nu, dank zij de blanke man's superioriteitsgevoel in de vorige paar eeuwen, bij ligt.quote:Op donderdag 31 juli 2008 07:18 schreef Tsicsaf het volgende:
[..]
betwist ik dat dan? ik zeg nergens dat negers dommer zijn dan blanken, ik zei dat afrikanen dommer zijn dan europeanen.
Ja sorry ik was niet helemaal helder geloof ikquote:Op woensdag 30 juli 2008 21:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik reageer helemaal niet op Floripas...
[..]
Dat heb ik zelf ook al gezegd een paar posts hierboven.
niemand wordt identiek geboren.quote:Op donderdag 31 juli 2008 08:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De individuelen natuurlijk niet. Anders zou iedereen hier in het Westen even intelligent zijn.
dat is m.i. meer een kwestie van welvaart. welvarende mensen leven waar dan ook ter wereld op ongeveer dezelfde wijze; de eigen cultuur wordt verwaarloosd en het kale consumeren wordt omarmd.quote:Neem twee culturen en laat ze dezelfde ontwikkeling doormaken en je eindigt met twee gelijkwaardige culturen. Kijk maar naar Azie en Europa. Twee verschillende culturen, en toch zijn bijvoorbeeld Japanners, die hetzelfde soort leefsysteem hanteren, even ontwikkeld als Europeanen.
Bedankt dat je zelf je eigen stelling dat Afrikanen dommer zijn onderuit schopt. Afrika is namelijk veel armer dan Europa en heeft zich dus minder ontwikkeld. Je geeft hier dus aan, dat het wel degelijk de siocio-economische factoren zijn.quote:Op donderdag 31 juli 2008 08:22 schreef Tsicsaf het volgende:
dat is m.i. meer een kwestie van welvaart. welvarende mensen leven waar dan ook ter wereld op ongeveer dezelfde wijze; de eigen cultuur wordt verwaarloosd en het kale consumeren wordt omarmd.
je praat jezelf tegen:quote:Op donderdag 31 juli 2008 08:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bedankt dat je zelf je eigen stelling dat Afrikanen dommer zijn onderuit schopt. Afrika is namelijk veel armer dan Europa en heeft zich dus minder ontwikkeld. Je geeft hier dus aan, dat het wel degelijk de siocio-economische factoren zijn.
dat je werkwoorden niet correct kan vervoegen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 09:10 schreef kraakvandaal het volgende:
Leg me eens uit wat dom nu precies betekend?
Dan scoren we hier in de westerse wereld lager dan je wel zou willen maar dat hangt weer samen met het natuurlijk evenwicht wat alreeds lang verdwenen is.quote:Op donderdag 31 juli 2008 09:14 schreef Tsicsaf het volgende:
[..]
dat je werkwoorden niet correct kan vervoegen.maar serieus, dom = lage intelligentie = laag IQ.
wat een hoop slap geneuzel. volgens de gangbare definitie ben ik geen racist, dat jij je eigen definitie hanteert is jouw zaak. intelligentie wordt hoofdzakelijk bepaald door ontwikkeling, en die is in afrika anders dan in europa, waardoor afrikanen dommer zijn dan europeanen. kan je hoog of laag springen en met zoveel krachttermen gooien als je wil, maar dat verandert er niets aan.quote:Op donderdag 31 juli 2008 08:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En dat maakt je dus een racist. Je noemt een bevolkingsgroep (in Afrika wonen nu eenmaal heel veel negers) dommer dan jouw bevolkingsgroep, terwijl ik je net heb uitgelegd, dat dit wellicht zo lijkt, maar dat dit veroorzaakt wordt door wat er in het verleden met dat gebied is gebeurd. Wanneer Afrika zich onafhankelijk van Europa had kunnen ontwikkelen, hadden we er nu een welvarend continent bij gehad. Door klimatologische en geologische omstandigheden wellicht iets minder, maar in ieder geval een stuk beter dan hoe het er nu, dank zij de blanke man's superioriteitsgevoel in de vorige paar eeuwen, bij ligt.
Afrikanen zijn niet dommer dan Europeanen. Afrikanen hebben niet de ontwikkelingsmogelijkheden die Europeanen wel hebben. Jij hoefde niet vanaf je vijfde elke dag al op het land te werken om te zorgen dat er gegeten kon worden. Europa in de Middeleeuwen is prima te vergelijken met Afrika nu. Een toplaag die het goed heeft, een massa die het werk doet, zonder zich te kunnen ontwikkelen.
Ik ben het met je eens dat de gemiddelde Europeaan meer kennis heeft dan de gemiddelde Afrikaan, en door de betere omstandigheden ook meer intelligentie. maar oneens ben ik het dat de democratische mislukkingen te maken hebben met domheid, imo, eerder met het feit dat men eerst aan z'n eigen primaire levensbehoeftes wilt voldoen, voordat het anders om zich heen kijkt. Wat maakt politiek je uit als je door droogte een misoogst hebt? Echte democratie komt pas als iedereen op z'n eigen benen kan staan en zich dan gaat afvragen hoe de maatschappij het beste kan werken.quote:Op donderdag 31 juli 2008 09:34 schreef Tsicsaf het volgende:
[..]
wij zijn net intelligent genoeg voor een systeem als de democratie. afrikanen niet. dit systeem aan hen opdringen werkt dus niet, zoals de praktijk onderstreept.
Even over die aboriginals in Australië. Ze kiezen er bewust voor om hun traditionele waarden te behouden. Waar ze in een woestijn werden gedropt, tegen werden gewerkt wisten ze toch te overleven. Ze hebben niet om die Westerse waarden gevraagd. Vermoorden iemand niet voor de lol of macht. Ze weten te overleven en zijn bewust tevreden met wat de natuur hun schenkt. Ik weet bijna zeker, dat wanneer de westerse mens of de Arabische/Perzische mens ineens zonder stroom zou komen te zitten de aarde meer van deze mensen op zou slokken dan dat deze dat met een aboriginals zou kunnen doen.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:17 schreef Oksel het volgende:
Oftewel: LEVEN en LATEN LEVEN.
Zelfde problem met de Aboriginals in Australie. Kunnen ook niets, en kunnen zich ook niet aanpassen.
-edit-
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
Jij verwart domheid met ontwikkeling. Ontwikkeling is een westerse maatstaf in de context waarin jij het gebruikt.quote:Op donderdag 31 juli 2008 09:34 schreef Tsicsaf het volgende:
[..]
wat een hoop slap geneuzel. volgens de gangbare definitie ben ik geen racist, dat jij je eigen definitie hanteert is jouw zaak. intelligentie wordt hoofdzakelijk bepaald door ontwikkeling, en die is in afrika anders dan in europa, waardoor afrikanen dommer zijn dan europeanen. kan je hoog of laag springen en met zoveel krachttermen gooien als je wil, maar dat verandert er niets aan.
Helaas kun jij het begrip "hoofdletter" dan weer niet aan.quote:het besef dat afrikanen dommer zijn dan europeanen is overigens van groot belang. wij zijn net intelligent genoeg voor een systeem als de democratie. afrikanen niet. dit systeem aan hen opdringen werkt dus niet, zoals de praktijk onderstreept.
En heb je dit ook gedaan, of was je toch het zoontje van een blanke elite die het wel prima vond dat zwarte wijken 's nachts met hekken dicht werden gegooid zodat de blanken er 's avonds bij het uitgaan geen last van zou hebben?quote:Op donderdag 31 juli 2008 15:24 schreef Rumboon het volgende:
Lekker uit je luie stoel in Nederland lullen is zo heerlijk makkelijk. Geschiedenislesje hier, duur woord daar...ow wat weten we het allemaal goed. Dare: reis af naar Arika en start een bedrijf. Neem die negers in dienst (je bent immers zo overtuigd van hun kunnen) en tel de dagen af voordat je gillend naar huis rent en je stiekem moet toegeven dat je nu een racist bent.
Ik wil best toegeven dat ik, op bepaalde momenten, racisten begon te BEGRIJPEN (een klein beetje maar).quote:Op donderdag 31 juli 2008 15:24 schreef Rumboon het volgende:
Lekker uit je luie stoel in Nederland lullen is zo heerlijk makkelijk. Geschiedenislesje hier, duur woord daar...ow wat weten we het allemaal goed. Dare: reis af naar Arika en start een bedrijf. Neem die negers in dienst (je bent immers zo overtuigd van hun kunnen) en tel de dagen af voordat je gillend naar huis rent en je stiekem moet toegeven dat je nu een racist bent.
En toch gaat het enorm goed met Afrikaanse bedrijven.quote:Op donderdag 31 juli 2008 15:50 schreef Oksel het volgende:
Feit is dat als je iets helpt opbouwen daar, dat wanneer je je rug toekeert het binnen no-time CHAOS is. Kapot, verrot, niet meer werkend, etc. etc.
Het WERKT NIET zonder dat er blanken zijn die het zooitje aansturen.
Misschien toch wat verder kijken dan het journaal en Oorlogs films?quote:The Ghana Stock Exchange was adjudged as the world’s best-performing market at end of 2004 with a year return of 144 percent in US dollar terms compared with 30 percent return by Morgan Stanley Capital International Global Index (Databank Group, 2004). Within the continent itself five other bourses—Uganda, Kenya, Egypt, Mauritius and Nigeria apart from Ghana—were amongst the best performers in the year.
Wie praat je nu na of is dat je eigen ervaring uit de praktijk? Want dit is dus niet het beeld dat ik ken uit mijn ervaringen en die van mijn "kringetje". Wat doe je precies aan ontwikkelingswerk en noem eens een praktijkvoorbeeld van bovenstaande bewering?quote:Op donderdag 31 juli 2008 15:50 schreef Oksel het volgende:
Feit is dat als je iets helpt opbouwen daar, dat wanneer je je rug toekeert het binnen no-time CHAOS is. Kapot, verrot, niet meer werkend, etc. etc.
Het WERKT NIET zonder dat er blanken zijn die het zooitje aansturen.
En de emancipatie van de vrouw!quote:Op donderdag 31 juli 2008 16:16 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Wie praat je nu na of is dat je eigen ervaring uit de praktijk? Want dit is dus niet het beeld dat ik ken uit mijn ervaringen en die van mijn "kringetje". Wat doe je precies aan ontwikkelingswerk en noem eens een praktijkvoorbeeld van bovenstaande bewering?
Het beleid is de afgelopen 10, 15 jaar juist steeds meer toegespitst op duurzame hulp. Vooral het helpen opzetten van zelfstandige bedrijfjes op micronieau is enorm lucratief gebleken. De kleine schaal is hier een sleutelwoord. Je kunt de mensen bij wie de hulp destijds niet is aangekomen niet kwalijk nemen dat het westen pas de afgelopen decennia heeft geleerd dat het niet slim is om dingen via de profiterende regeerkliek te spelen omdat dan minstens de helft van het geld in de verkeerde zakken verdwijnt.
Dat had ik in eerste instantie ook erbij getypt, dat veel projecten zich met succes concentreren op de mevrouwen, maar ik vond mezelf al breedsprakig genoegquote:
Ik heb een Afrikaanse divisie geleid, uit Gambia voornamelijk, paar Senegalezen, een enkele Sierra Leoneaan, een Nigeriaan en een mevrouw uit Burkina Faso.quote:Op donderdag 31 juli 2008 15:24 schreef Rumboon het volgende:
Maar was er dan geen Afrikaan die deze "divisie" kon leiden?quote:Op donderdag 31 juli 2008 21:40 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik heb een Afrikaanse divisie geleid, uit Gambia voornamelijk, paar Senegalezen, een enkele Sierra Leoneaan, een Nigeriaan en een mevrouw uit Burkina Faso.
Zeer hardwerkende mensen. Gut, wat hebben wij cultuurbotsingen gehad - maar die lui onderling ook nogal.
quote:Op donderdag 31 juli 2008 22:05 schreef SCH het volgende:
Lijkt me wel tof voor die hele christelijke vrouwen dat ze een keer sex hebben gehad. Kan geen kwaad
Het is wel een soort natte droom idd.quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:03 schreef HetOnzin het volgende:
[..]
![]()
Tja, jij zou het vast lekker hebben gevonden, genomen te worden van achteren, door die grote zwaargeschapen negers.
Da's nu een beetje jammerquote:Op donderdag 31 juli 2008 22:05 schreef SCH het volgende:
Lijkt me wel tof voor die hele christelijke vrouwen dat ze een keer sex hebben gehad. Kan geen kwaad
Ja tuurlijk. Maar ik moest hier toch wel een beetje om lachen. Van die hele brave christelijke dames voor wie samenwonen al veel te ver gaat en die absoluut geen sex voor het huweljik mogen en dan tegelijk even zijn ontmaagd. Ze hebben wel het voordeel dat ze meteen samen een lotgenotengroep kunnen opstarten.quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:07 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Da's nu een beetje jammer![]()
Juist van jou had ik een reactie verwacht, die enigzins van niveau zou zijn.
Sex onder dwang is altijd fout
ik moest dr niet om lachen, mensen die daar heen gaan om te helpen, worden door een stel achterlijke mongolen verkracht.quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. Maar ik moest hier toch wel een beetje om lachen. Van die hele brave christelijke dames voor wie samenwonen al veel te ver gaat en die absoluut geen sex voor het huweljik mogen en dan tegelijk even zijn ontmaagd. Ze hebben wel het voordeel dat ze meteen samen een lotgenotengroep kunnen opstarten.
Ben je er nou ineens tegen om overal grappen over te mogen maken?quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:18 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
ik moest dr niet om lachen, mensen die daar heen gaan om te helpen, worden door een stel achterlijke mongolen verkracht.
Door gasten met een IO lager dat lager ligt dan het aantal jaren basis onderwijs dat ze hebben genoten.
Immers wat hier het verschil tussen dit geval, of dat van een groep skinheads dat een Marokkaans meisje door de gangbang heen ragt?
neuh dat niet lolquote:Op donderdag 31 juli 2008 23:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Ben je er nou ineens tegen om overal grappen over te mogen maken?
Je hoeft er niet om te lachen maar gun mij de lol.
quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:23 schreef qonmann het volgende:
SCH is weer bezig ...
Nog nooit een serieuze post van hem gezien in dit subforum...
quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. Maar ik moest hier toch wel een beetje om lachen. Van die hele brave christelijke dames voor wie samenwonen al veel te ver gaat en die absoluut geen sex voor het huweljik mogen en dan tegelijk even zijn ontmaagd. Ze hebben wel het voordeel dat ze meteen samen een lotgenotengroep kunnen opstarten.
Het was een mudloggers-detacheringsbedrijf. Het hoofdkantoor zit in Amsterdam. Ze wilden dus iemand die Nederlands kon.quote:Op donderdag 31 juli 2008 22:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar was er dan geen Afrikaan die deze "divisie" kon leiden?
precies!quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:57 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Leuk hoor, als dit je eerste seksuele ervaring is![]()
Arme meiden.
Zonder steekpenningen, geen resultaten.quote:Inmiddels heeft Livingstone, de organisatie die de werkvakantie organiseerde, een veiligheidsbedrijf ingeschakeld dart in Kenia de politie aanspoort om vaart achter het onderzoek te zetten.
En al de hunebedden gebouwd hadden.quote:Op woensdag 30 juli 2008 17:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Egyptenaren (ook Afrikanen) bouwden al pyramides met een foutmarge van bijna niks toen jouw voorouders nog in beestenvellen rondliepen en "gnoef gnoef" zeiden....
Hoog staaltje techniek jaquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:45 schreef Apropos het volgende:
[..]
En al de hunebedden gebouwd hadden.
Een behoorlijke technische prestatie, hoor.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:52 schreef Xith het volgende:
[..]
Hoog staaltje techniek ja![]()
[ afbeelding ]
Ik zie jou graag zoiets bouwen in berevellen, zonder wielen, katrollen, etc. Succes!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:52 schreef Xith het volgende:
[..]
Hoog staaltje techniek ja![]()
[ afbeelding ]
Ja, echt vergelijkbaar met het bouwen vanquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 23:05 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik zie jou graag zoiets bouwen in berevellen, zonder wielen, katrollen, etc. Succes!
Is het nieuwsforum nu ook al een dependance van het onzinforum geworden?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 11:50 schreef Xith het volgende:
Haha, apropos, je kan er gewoon niet mee omgaan en nu ga je sarcastisch doen
[..]
Het volk iha? Want de andere 34.7 miljoen Kenyanen hebben die meisjes niet verkracht. Net zomin als dat alle Belgen Anne en Eefje in hun kelder hadden zitten of 300 miljoen Amerikanen nu in Bagdad rondlopen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:11 schreef Gia het volgende:
Zet je je in voor dat volk en loop je ook nog het risico met aids geïnfecteerd te zijn.
Te erg voor woorden. Alle hulp stopzetten. Het is het niet waard.
Als zoiets vaker gebeurt zullen de goeien onder de kwaden moeten lijden. Helaas. Dat is vaker het geval.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 15:27 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Het volk iha? Want de andere 34.7 miljoen Kenyanen hebben die meisjes niet verkracht. Net zomin als dat alle Belgen Anne en Eefje in hun kelder hadden zitten of 300 miljoen Amerikanen nu in Bagdad rondlopen.
Ehm... bij simplisten misschien ja.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 15:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Daarbij hebben "DE belgen" nu toch wel die naam, net zoals alle katholieke priesters.
Nou, dus dan kunnen we de verzekeringen ook wel afschaffen, want daar wordt ook weleens fraude bij gepleegd. En we mogen niet meer autorijden door een groep petjesvee dat rotondes bij voorkeur rechtdoor oversteekt zonder de voet van het pedaal te halen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 15:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Als zoiets vaker gebeurt zullen de goeien onder de kwaden moeten lijden. Helaas. Dat is vaker het geval.
En wegens een aantal bedreigingen aan docenten en het voorval met Murad is onderwijs ook afgeschaft, die leraren moeten zichzelf niet meer in gevaar brengen natuurlijk.quote:Ik persoonlijk vind het onverantwoord dat jonge vrouwen hun leven op het spel zetten in die gebieden. Dan zoeken ze het maar mooi zelf uit.
Ja en Afrikanen hebben de naam om lui en dom te zijn door de steevast opduikende beelden van groepen schuimbekkende pubers met machetes. En oh ja, alle zwarte mannen willen een Blanke Vrouw palen. Da's als een trofee voor ze.quote:Daarbij hebben "DE belgen" nu toch wel die naam, net zoals alle katholieke priesters.
Duh. Een gruwelijke verkrachting in Siberië heeft toch ook betrekking op heel Eurazië!quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:07 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik vind dit trouwens zo'n dooddoener.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 15:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Als zoiets vaker gebeurt zullen de goeien onder de kwaden moeten lijden. Helaas.
Iemand die overtredingen maakt bekeur je gewoon, iemand die een verzekering oplicht breng je voor de rechter, enz...... Uiteraard dienen die verkrachters ook veroordeeld te worden, maar dat maakt het aids-risico voor deze hulpverleensters niet minder.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 16:52 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nou, dus dan kunnen we de verzekeringen ook wel afschaffen, want daar wordt ook weleens fraude bij gepleegd. En we mogen niet meer autorijden door een groep petjesvee dat rotondes bij voorkeur rechtdoor oversteekt zonder de voet van het pedaal te halen.
[..]
En wegens een aantal bedreigingen aan docenten en het voorval met Murad is onderwijs ook afgeschaft, die leraren moeten zichzelf niet meer in gevaar brengen natuurlijk.
[..]
Ja en Afrikanen hebben de naam om lui en dom te zijn door de steevast opduikende beelden van groepen schuimbekkende pubers met machetes. En oh ja, alle zwarte mannen willen een Blanke Vrouw palen. Da's als een trofee voor ze.
totally agree !quote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:40 schreef Ghazi het volgende:
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 11:52 schreef qonmann het volgende:
Zulke bouwwerken staan niet in Kenia en daar gaat dit topic over
quote:Op maandag 11 augustus 2008 10:58 schreef Keltie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ook lastig, zonder auto's, kranen, katrollen enzo
[..]
Hufter.quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Ben je er nou ineens tegen om overal grappen over te mogen maken?
Je hoeft er niet om te lachen maar gun mij de lol.
schiet toch weg joh.quote:Op maandag 11 augustus 2008 15:04 schreef rutger05 het volgende:
[..]
[..]
Hufter.
Verkrachte vrouwen zijn een bron van vermaak voor jou en je hebt er nog meer lol aan dat het om christelijke vrouwen gaat. Wat zegt dat nou over jou.
bovenstaande reactie is me toch wel bijgebleven. Steeds vaker zie je vooral ook die foto's op bijv. sites als hyves. Een greep van 5 minuutjes op hyves (profielfoto) rondchecken en jouw mooie omschrijving wordt bevestigd.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:40 schreef Ghazi het volgende:
Idd al die luitjes die luitjes hongersnood/ziekte in Afrika als iets goeds zien. Want 'het ruimt lekker op'.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:14 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Te dom is niet altijd het geval. Het is gewoon zo lekker om onwetend te blijven en lekker tegen iets minderwaardigs aan te schoppen he.
Dat is toch wazig?quote:Op maandag 5 juli 2010 13:05 schreef TheThirdMark het volgende:
Ben even aan het googlen gegaan maar wordt er niet echt wijzer van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |