abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 juli 2008 @ 00:07:45 #151
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_60257677
quote:
Op maandag 21 juli 2008 21:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ra ra, wat klopt hier niet?
Jij moet je echt de ogen uit je kop schamen als treinofiel.

De VIRM's kunnen wel degelijk op 25 kV wisselspanning rijden als je er transformators inbouwt.
pi_60257780


Is niet erg, ik kan er ook wel soms wat van

[ Bericht 0% gewijzigd door sander89 op 22-07-2008 01:25:38 ]
............................
  dinsdag 22 juli 2008 @ 01:05:39 #153
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_60258479
quote:
Op maandag 21 juli 2008 23:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Over 3000 Volt, zie de PDF op deze pagina, kijk maar eens op pagina 25 en verder.
Wat een onzinnig plan zeg, Ja OK, bij 3000V zou je de bestaande bovenleiding kunnen blijven gebruiken maar je moet toch alle treinen ombouwen, een hoop gedoe voor een tijdswinst van 6,5 minuut. Doe het dan gelijk goed en maak er 25 kV van.

't is ook maar een plan van een paar jaar terug, en van NS - die gaan daar helemaal niet over. ProRail houdt ondertussen vast aan het plan in de toekomst (op z'n vroegst over een jaar of 10) over te gaan stappen op 25kV.
pi_60260096
quote:
Op maandag 21 juli 2008 21:41 schreef sander89 het volgende:
Ga eind van deze week serieus trein kilometers maken in een korte tijd met een Interrailpas.

Ga eerst naar Kopenhagen een paar dagen, daarna in de buurt van Frankfurt bij familie op bezoek ook voor een paar dagen en dan weer terug naar NL.
Klinkt als een zeer interessante reis! Heb je een reisschema dat je wil posten? Ben zelf (ook) ICE-fan en ben benieuwd naar je (ICE)-reisschema. Ook met dat stukje met een ICE op de boot enzo?
  dinsdag 22 juli 2008 @ 07:52:05 #155
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60260220
quote:
Op maandag 21 juli 2008 23:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nja, een gewone VIRM4 die op 3 kV rijdt dan.

Over 3000 Volt, zie de PDF op deze pagina, kijk maar eens op pagina 25 en verder.
Wat een mooie waanzin! Het snelheidsgrafiekje dat je met 3000V twee keer zo snel optrekt als op 1500V lijkt me echt bizarre onzin. Het ombouwen naar 3kV zie ik niet snel gebeuren aangezien je, als je dan al wilt standaardiseren, beter op 25kV over kunt gaan.

Verder vind ik in de afkortingenlijst terug:
"kVac = kiloVolt alternating currency"
"Vdc = Volt direct currency"
Grappig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator dinsdag 22 juli 2008 @ 08:33:23 #156
155227 crew  Guppy
dus
pi_60260563
quote:
Op maandag 21 juli 2008 22:40 schreef sander89 het volgende:

[..]

Heb ook OV maarja 50% is beter, maar vond net ergens anders dat vanaf Grensstation gratis is?
Dus pak de ICE vanaf Arnhem naar Duitsland kost het niks extra?
Ga dan gewoon naar Arnhem met de IC IPV ICE.

moet je niet sowieso je kaartje tot aan de grens betalen?
anyway, zoals ik het begrepen heb, is arnhem niet de grens, maar echt de grensovergang bij emmerich. dat kaartje kan je niet bij de automaat kopen, maar alleen aan de (internationale) balie.

maar ik reis met een one country pass, dus misschien dat het anders is dan. ik zou het voor de zekerheid even navragen bij de balie, scheelt je een hoop gedoe eventueel.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 22 juli 2008 @ 09:05:56 #157
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60260939
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 07:52 schreef Duvel het volgende:
beter op 25kV over kunt gaan.
En dan bij Barneveld Noord ineens alle BMW's op de A1 eruit trekken

Want dan trek je natuurlijk NOG 8 keer sneller op, dat begrijp je
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 22 juli 2008 @ 09:14:19 #158
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60261113
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 08:33 schreef Guppyfriend het volgende:
moet je niet sowieso je kaartje tot aan de grens betalen?
anyway, zoals ik het begrepen heb, is arnhem niet de grens, maar echt de grensovergang bij emmerich. dat kaartje kan je niet bij de automaat kopen, maar alleen aan de (internationale) balie.
Dat is correct Zo'n kaartje kun je alleen kopen in combinatie met een Interrail Global Pass, en dan inderdaad alleen bij het Internationale loket / balie. En ja, NATUURLIJK sluit eea dan op elkaar aan
quote:
maar ik reis met een one country pass, dus misschien dat het anders is dan. ik zou het voor de zekerheid even navragen bij de balie, scheelt je een hoop gedoe eventueel.
Met een OCP werkt het niet lijkt me. Voor Belgie kan je die niet eens krijgen aangezien Benelux 1 "land" is voor het OCP gebeuren. En voor alle andere landen behalve Duitsland slaat het nergens op om die mogelijkheid aan te bieden Zou me verbazen als dat zo zou werken dus.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 22 juli 2008 @ 10:05:23 #159
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_60262071
Mochten er nog mensen geinteresseerd in zijn, de studenten-OV kaart (weekend) is gedurende de periode 16 juli - 16 augustus _niet_ geldig. Je kunt echter _wel_ met korting reizen gedurende de gehele dag die periode. (Zojuist de NS gebeld, moest dit even navragen voor een vriend van me).
  Redactie Sport dinsdag 22 juli 2008 @ 10:13:44 #160
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_60262262
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 10:05 schreef TommyGun het volgende:
Mochten er nog mensen geinteresseerd in zijn, de studenten-OV kaart (weekend) is gedurende de periode 16 juli - 16 augustus _niet_ geldig. Je kunt echter _wel_ met korting reizen gedurende de gehele dag die periode. (Zojuist de NS gebeld, moest dit even navragen voor een vriend van me).
oud nieuws

maandag de 14e ben ik een keer of 3 gewaarschuwd door conducteurs daarvoor, om gek van te worden... op een gegeven moment zei ik zelf maar dat ik al wist dat ie niet geldig zou zijn
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator dinsdag 22 juli 2008 @ 10:14:24 #161
155227 crew  Guppy
dus
pi_60262281
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 09:14 schreef Dr_Flash het volgende:

Met een OCP werkt het niet lijkt me. Voor Belgie kan je die niet eens krijgen aangezien Benelux 1 "land" is voor het OCP gebeuren. En voor alle andere landen behalve Duitsland slaat het nergens op om die mogelijkheid aan te bieden Zou me verbazen als dat zo zou werken dus.
bij de balie is me verteld dat ik in combinatie met mijn One Country Pass voor Duitsland nog wel een kaartje van Doetinchem naar de grens nodig heb, in mijn geval dus de grensovergang bij Emmerich, en op de terugweg die bij Bad Bentheim.
maar zoals jij dat uitlegt klopt dat dus ook
ik moet die kaartjes alleen nog wel kopen, omdat er misschien mensen zijn die ons naar Arnhem willen brengen. en dan is het een beetje zonde als je al kaartjes hebt en zo. maar komt goed!
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 10:05 schreef TommyGun het volgende:
Mochten er nog mensen geinteresseerd in zijn, de studenten-OV kaart (weekend) is gedurende de periode 16 juli - 16 augustus _niet_ geldig. Je kunt echter _wel_ met korting reizen gedurende de gehele dag die periode. (Zojuist de NS gebeld, moest dit even navragen voor een vriend van me).
dat staat toch gewoon op de achterkant van de OV kaart...? hoeft je vriend jou NS niet voor te laten bellen toch?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 22 juli 2008 @ 10:45:00 #162
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60262953
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 10:14 schreef Guppyfriend het volgende:
bij de balie is me verteld dat ik in combinatie met mijn One Country Pass voor Duitsland nog wel een kaartje van Doetinchem naar de grens nodig heb, in mijn geval dus de grensovergang bij Emmerich, en op de terugweg die bij Bad Bentheim.
maar zoals jij dat uitlegt klopt dat dus ook
ik moet die kaartjes alleen nog wel kopen, omdat er misschien mensen zijn die ons naar Arnhem willen brengen. en dan is het een beetje zonde als je al kaartjes hebt en zo. maar komt goed!
Als je toch al in Doetinchem bent, kun je je dan niet beter meteen naar Emmerich laten brengen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 22 juli 2008 @ 10:46:10 #163
155227 crew  Guppy
dus
pi_60262974
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 10:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als je toch al in Doetinchem bent, kun je je dan niet beter meteen naar Emmerich laten brengen?
daar stopt de ICE die we willen nemen niet
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 22 juli 2008 @ 10:47:19 #164
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60262987
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 10:46 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

daar stopt de ICE die we willen nemen niet
ga je een uurtje eerder met de RE 5 richting Koblenz

Pak je in Oberhausen alsnog een vette ICE ergens heen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 22 juli 2008 @ 10:51:10 #165
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_60263092
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 10:14 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

dat staat toch gewoon op de achterkant van de OV kaart...? hoeft je vriend jou NS niet voor te laten bellen toch?
Dacht alleen op dat zwarte hoesje maar dat is overtollig materiaal wat je toch niet bewaard

Anyhow, heb het zelf niet meer (lang leve BBL )

Back OT
  dinsdag 22 juli 2008 @ 11:35:51 #166
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_60264200
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 10:14 schreef Guppyfriend het volgende:
dat staat toch gewoon op de achterkant van de OV kaart...? hoeft je vriend jou NS niet voor te laten bellen toch?
Het ging er denk ik om of de OV-weekendkaart in de zomer ook voor 9 uur korting geeft. Dat staan namelijk niet op de achterkant van de kaart.
Velen zijn in de veronderstelling dat voor die kaart andere regels gelden dan er achterop staan. Zelfs bij NS weten ze het niet precies.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 11:43:23 #167
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_60264372
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 11:35 schreef ReisT het volgende:

[..]

Het ging er denk ik om of de OV-weekendkaart in de zomer ook voor 9 uur korting geeft. Dat staan namelijk niet op de achterkant van de kaart.
Velen zijn in de veronderstelling dat voor die kaart andere regels gelden dan er achterop staan. Zelfs bij NS weten ze het niet precies.
Najah, daar ging het niet om maar idd, doordeweeks voor 9 uur krijg je wel korting ja
pi_60267045
Reisschema staat nog niet echt vast en hot(s)el's ook nog niet

Waarschijnlijk word het aankomende donderdag weg uit NL en dinsdag weer terug in NL.

Donderdag?
quote:
11:37 Arnhem 8 ICE 123 - InterCityExpress

Ģ 12:32 Duisburg Hbf 2

13:10 Duisburg Hbf 13 ICE 549 - InterCityExpress
(ipv IC is wel sneller maar moet je langer wachten op Duisburg 1.5 uur ipv 38 min)

Ģ 15:28 Hannover Hbf 9

ģ 15:36 Hannover Hbf 8 D-G ICE 588 - InterCityExpress
Toeslag verplicht, Restauratie
16:53 Hamburg Hbf 11a/b

ģ 17:28 Hamburg Hbf 5b ICE 37 - InterCityExpress

22:11 Koebenhavn H

Zaterdagmiddag? Of toch heel misschien zaterdagavond vertrekken uit Kopenhagen?
Als het de avond word het de Euronight van Malmo naar Berlijn, gaat met de boot 100 km de Oostzee over.
Kost iets van 15/30 euro extra: http://berlin-night-express.com/
Vanaf de Berlijn dan de ICE rechtstreeks naar Frankfurt zijn we daar zondag om 10 uur ofzo.
quote:
Koebenhavn H Di, 22.07.08 ab 13:42 EC 34 Eurocity
Hamburg Hbf Di, 22.07.08 an 18:16 8a/b

Hamburg Hbf Di, 22.07.08 ab 18:24 14a/b ICE 677 Intercity-Express
Frankfurt(Main)Hbf Di, 22.07.08 an 22:00 6
Dinsdag?
quote:
09:28 Frankfurt(Main)Hbf 19 ICE 128 - InterCityExpress

12:23 Arnhem 9

Word iedergeval heel veel ICE treinen

Ik ga er niet vanuit dat dit helemaal klopt
We zien vanzelf waar we terecht komen, hebben toch geen echt haast

[ Bericht 0% gewijzigd door sander89 op 22-07-2008 13:34:50 ]
............................
pi_60268968
Elke dag zie ik wel treinenspotters lopen hier op het station, kan iemand mij vertellen wat het nut is van treinenspotten en wat er nou leuk aan is? Het zijn maar treintjes.....

Hier zo`n gek die klaarkomt van een trein
Ik heb FOK!verkering met AdvancedPower. Kusje! O+
  dinsdag 22 juli 2008 @ 14:38:54 #170
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_60269097
FapfapfapfapFapfapfapfap
pi_60269443
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 14:33 schreef Acyrus het volgende:
Elke dag zie ik wel treinenspotters lopen hier op het station, kan iemand mij vertellen wat het nut is van treinenspotten en wat er nou leuk aan is? Het zijn maar treintjes.....

Hier zo`n gek die klaarkomt van een trein
Fuck... nu moet ik de onderkant van mijn bureau gaan schoonmaken
  dinsdag 22 juli 2008 @ 16:24:18 #172
148385 Wadloper
Noorderling
pi_60271860
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 14:33 schreef Acyrus het volgende:
Elke dag zie ik wel treinenspotters lopen hier op het station, kan iemand mij vertellen wat het nut is van treinenspotten en wat er nou leuk aan is? Het zijn maar treintjes.....
Dat is iets wat toch niet uit te leggen is aan een persoon die niets met treinen heeft (Ook al zeg je 50x hetzelfde), dus ik ga er ook niet aan beginnen

Zo heeft ieder zo zijn/haar hobby, en als ieder daar gewoon respect voor heeft, zie ik geen problemen

[ Bericht 11% gewijzigd door Wadloper op 22-07-2008 16:32:44 ]
pi_60272621
quote:
Op maandag 21 juli 2008 20:47 schreef Brembo het volgende:

[..]

Staan al lange tijd in Zutphen, ik heb het gevoel dat ze eerder ingezet worden voor Deventer - Amsterdam ipv in de 3700. Wanneer zal er eigenlijk tussen Zutphen en Deventer 4x per uur gereden worden . Want zijn al redelijke stations, maar 2x per uur is niet echt veel.
dat gevoel had ik ook, maar toch is dat op dit moment niet zo. heeft het misschien met de zomermaanden te maken?? NS heeft toch altijd materiaal te kort/logistieke problemen?

en tja.. over Zutphen-Deventer.. weet niet of dat zinvol is. Maar ik denk wel als straks Deventer Zuid/Transferium er is en/of Deventer Noord/Borgele, dat een stoptreinverbinding naast een IC-verbinding geen overbodige luxe is. En dan gewoon weer Olst en Wijhe ipv 2x, 1x per uur aandoen.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 17:29:03 #174
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60273672
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 16:52 schreef ghizzer het volgende:

[..]

dat gevoel had ik ook, maar toch is dat op dit moment niet zo. heeft het misschien met de zomermaanden te maken?? NS heeft toch altijd materiaal te kort/logistieke problemen?

en tja.. over Zutphen-Deventer.. weet niet of dat zinvol is. Maar ik denk wel als straks Deventer Zuid/Transferium er is en/of Deventer Noord/Borgele, dat een stoptreinverbinding naast een IC-verbinding geen overbodige luxe is. En dan gewoon weer Olst en Wijhe ipv 2x, 1x per uur aandoen.
Dan moet je daar eerst het spoor verdubbelen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 22 juli 2008 @ 18:02:00 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60274305
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 00:07 schreef Ofyles2 het volgende:

Jij moet je echt de ogen uit je kop schamen als treinofiel.
Wat ik moet, hoef ik niet van ene Ofyles2 te horen

Ik wens je heel veel plezier om 3500 km aan een stuk in die piepende schommelboot door te brengen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_60274344
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 17:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dan moet je daar eerst het spoor verdubbelen...
dat weet ik, maar dan zijn ze ook al vol mee bezig dat er door te krijgen. vooral omdat er meer dan genoeg draagvlak voor toekomstig station Zwolle Zuid blijkt te zijn.
pi_60276056
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 14:33 schreef Acyrus het volgende:
Elke dag zie ik wel treinenspotters lopen hier op het station, kan iemand mij vertellen wat het nut is van treinenspotten en wat er nou leuk aan is? Het zijn maar treintjes.....

Hier zo`n gek die klaarkomt van een trein

Mee eens, ik ga niet aan de baan staan schreeuwen als ik een trein voorbij zie komen. Wat dat betreft ben ik meer een stille genieter
Dit vind ik dan weer wel mooi om te zien.
pi_60276178
quote:
Op maandag 21 juli 2008 22:50 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Plan V kan prima.
Plan T dat de Atlantische Oceaan inrijdt Al vind ik dat karakterestieke remmen wel iets moois hebben.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 19:32:27 #179
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_60276181
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat ik moet, hoef ik niet van ene Ofyles2 te horen

Ik wens je heel veel plezier om 3500 km aan een stuk in die piepende schommelboot door te brengen
Kijk maar op Wikipedia en zoek op 'IRM'. Dan zul je zien dat ik gelijk heb.

En hierbij sluit ik deze discussie af, voordat de trein echt gruwelijk uit de rails loopt.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 19:41:56 #180
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60276364
Beste jongen, je mag van mij aan alle kanten gelijk hebben over feitelijke zaken. Dat heb ik ook nergens in twijfel getrokken. Dat ik het er nou eenmaal niet mee eens ben dat het "mooi" zou zijn als je met een IRM naar Portugal zou kunnen rijden, dat is gewoon iets anders. IK VIND het gewoon ontzettend waardeloze vervelende verknetterde zaaddodende kuttreinen, wat er op wikipedia dan ook staat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_60276952
Plan U! Prachtige film.
pi_60277147
Als de prijs van de kaartjes weer omhoog gaat komend jaar, kan de NS dan wat van dat extra geld spenderen aan een paar stukkies teflon en wat glijmiddel. Dat gejank en gepiep van de loopplankjes in de rijtuigkoppelingen werkt echt op de zenuwen.

Nu nog een serieuze vraag: Ik werk vanaf komende week in Antwerpen en zal nog een aantal keren met de trein heen en weer moeten tussen Antwerpen en Den Haag. Welke kaartsoorten zijn daar nu makkelijk voor? Die NS-hispeed site blinkt weer eens uit in waardeloosheid. Is het makkelijkste gewoon steeds enkeltjes kopen hier en in belgië. Of zijn er ook open retouren, dat de terugreis op een latere datum plaats kan vinden. (heen en terugreis zal niet op dezelfde dag plaats gaan vinden).
  dinsdag 22 juli 2008 @ 20:23:56 #183
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60277250
Je zou voor het belgische traject Essen-Roosendaal kunnen denken aan een Rail Pass (of als je <26 bent een Go Pass). 10 enkele reizen naar keuze binnen een jaar door heel België voor 71 Euro (een Go Pass is 52 euro geloof ik, zoiets). Daarmee zou je een hele week op en neer kunnen dus. Heb je nog steeds een 5-retourkaart Den Haag - Roosendaal en 5 grensretourtjes nodig. Echt heel rendabel is dat misschien niet (aangezien je voor 1 rit ook Essen - Athus zou kunnen nemen bijvoorbeeld), maar iig minder geklooi dan losse enkeltjes of retourtjes. Anders ff naar de Internationale balie lopen en je situatie voorleggen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 22 juli 2008 @ 20:25:26 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_60277286
quote:
Op maandag 21 juli 2008 23:39 schreef sander89 het volgende:

[..]

WTF jij wilt meer dan 3 uur in een VIRM gaan zitten
Denk dat je dat niet overleeft een VIRM naar Frankrijk/Spanje.
Mja, goed punt. Maar het was maar een voorbeeld
quote:
Laat maar gewoon over aan de HST over de HSL, die rijden stukken comfortabeler en dan gaat mijn voorkeur uit naar ICE3 die heeft tenminste genoeg been ruimte.
Lijkt mij ook, maar het zou mooi zijn als het zou kunnen
quote:
Ook ben je stukken sneller etc, zal vast wel ooit is in de toekomst een HST rijden van Amsterdam naar Barcelona over de HSL in 7/8 uur
Als ADIF in Spanje een beetje opschiet wel ja
pi_60277570
Er rijdt al een rechtstreekse hogesnelheidstrein in 7,5 uur van Amsterdam naar Marseille. We zijn al aardig in de buurt.
pi_60278455
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 16:52 schreef ghizzer het volgende:

[..]

dat gevoel had ik ook, maar toch is dat op dit moment niet zo. heeft het misschien met de zomermaanden te maken?? NS heeft toch altijd materiaal te kort/logistieke problemen?

en tja.. over Zutphen-Deventer.. weet niet of dat zinvol is. Maar ik denk wel als straks Deventer Zuid/Transferium er is en/of Deventer Noord/Borgele, dat een stoptreinverbinding naast een IC-verbinding geen overbodige luxe is. En dan gewoon weer Olst en Wijhe ipv 2x, 1x per uur aandoen.
Materieel tekort, vind het zo'n vreemd. Mat'64 wordt nu toch ook al afgeschreven terwijl sommige stellen nog niet aan hun onderhoudstermijn toe zijn. Daarnaast zal me niks verbazen dat er momenteel nog geen goedkeuring / onderhoudsplaats is voor het materiaal.

Daarnaast mag de 3600 Eerder een IC dienst als Zwolle - Deventer - Zutphen doen en de kleine 'toekomstige' stations aan doen door een stoptrein Arnhem - Zwolle.
pi_60278723
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Je zou voor het belgische traject Essen-Roosendaal kunnen denken aan een Rail Pass (of als je <26 bent een Go Pass). 10 enkele reizen naar keuze binnen een jaar door heel België voor 71 Euro (een Go Pass is 52 euro geloof ik, zoiets). Daarmee zou je een hele week op en neer kunnen dus. Heb je nog steeds een 5-retourkaart Den Haag - Roosendaal en 5 grensretourtjes nodig. Echt heel rendabel is dat misschien niet (aangezien je voor 1 rit ook Essen - Athus zou kunnen nemen bijvoorbeeld), maar iig minder geklooi dan losse enkeltjes of retourtjes. Anders ff naar de Internationale balie lopen en je situatie voorleggen.
Ik ga het niet te moeilijk maken voor een euro meer of minder. Ik krijg een vergoeding ervoor van de baas en naar waarschijnlijkheid ga ik eens per week in mijn weekend op en neer. Helaas winkelwerk geeft een zondag-maandag weekend. weekend retouren zijn op een enkele uitzondering na geen optie. Ik denk dat ik inderdaad maar even naar de internationaal balie loop.

Nog een klein vraagje alvast: Zijn de weekend retouren voor België nu ook al vrijdag in de ochtenduren geldig? De gewone zijn dat pas 's avonds. Maar volgens de Hispeed site kan je op vrijdagochtend met een weekendretour opstappen in de zuurstok.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 21:33:13 #188
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60279072
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 21:23 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik ga het niet te moeilijk maken voor een euro meer of minder. Ik krijg een vergoeding ervoor van de baas en naar waarschijnlijkheid ga ik eens per week in mijn weekend op en neer. Helaas winkelwerk geeft een zondag-maandag weekend. weekend retouren zijn op een enkele uitzondering na geen optie. Ik denk dat ik inderdaad maar even naar de internationaal balie loop.

Nog een klein vraagje alvast: Zijn de weekend retouren voor België nu ook al vrijdag in de ochtenduren geldig? De gewone zijn dat pas 's avonds. Maar volgens de Hispeed site kan je op vrijdagochtend met een weekendretour opstappen in de zuurstok.
Dat weet ik niet, dat zou je ook ff aan de Int balie moeten vragen denk ik. Zoeen railpass is op zich wel handig hoor. Je hebt op zich met een grenskaartje en een railpass genoeg om in de frambozenlollie-expres te duiken. Je hoeft in Roosendaal niet een uur te verliezen met het stoppertje naar Essen. Dat mag gewoon
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 22 juli 2008 @ 21:42:37 #189
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_60279432
Met een Go Pass mag je níet naar grensstation reizen (dacht met een Rail Pass ook niet). Wel t/m Essen bijvoorbeeld, niet tot Roosendaal-Grens.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 21:47:12 #190
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60279582
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 21:42 schreef James1988 het volgende:
Met een Go Pass mag je níet naar grensstation reizen (dacht met een Rail Pass ook niet). Wel t/m Essen bijvoorbeeld, niet tot Roosendaal-Grens.
WEL naar een grensSTATION
NIET naar een grensPUNT

Maar als jij een kaartje Roosendaal-Essen hebt en op je Go/Rail Pass een rit Essen - Antwerpen invult, mag je gewoon de kauwgomballentrein in

Dat houdt dus in dat als je

een SOV Roosendaal - Roosendaal Grens EN
een enkeltje Roosendaal grens - Essen EN
een ritje op je Go/Rail Pass Essen - Antwerpen invult/hebt

dat dat mag
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 22 juli 2008 @ 21:50:17 #191
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_60279708
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

WEL naar een grensSTATION
NIET naar een grensPUNT
Hmm, ok... wat is dan precies het verschil?
quote:
Maar als jij een kaartje Roosendaal-Essen hebt en op je Go/Rail Pass een rit Essen - Antwerpen invult, mag je gewoon de kauwgomballentrein in
Ik vind het best leuke kleuren hoor, gelukkig staan er geen vlinders op zoals bij dit model:



(En gelukkig komen die ook niet op het eindresultaat van de HST's)
  dinsdag 22 juli 2008 @ 21:51:25 #192
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60279752
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 21:50 schreef James1988 het volgende:

Hmm, ok... wat is dan precies het verschil?
Zie mijn edit
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 22 juli 2008 @ 22:19:47 #193
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60280968
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 00:07 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]
De VIRM's kunnen wel degelijk op 25 kV wisselspanning rijden als je er transformators inbouwt.
Het meervoud van "transformator" is "transformatoren"! En was het maar zo makkelijk...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_60281371
Donderdag naar Valence, en maandag terug. Das dus achtereenvolgens:
- Zuurstokexpres
- TGV
- TGV
- Thalys
dag
  dinsdag 22 juli 2008 @ 22:44:56 #195
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60282120
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:29 schreef petre86 het volgende:
Donderdag naar Valence, en maandag terug. Das dus achtereenvolgens:
- Zuurstokexpres
- TGV
- TGV
- Thalys
Bordjesfoto's
treinenfoto's
schema

achteraf posten

Veel plezier vast
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 23 juli 2008 @ 09:20:57 #196
155227 crew  Guppy
dus
pi_60288293
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 10:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ga je een uurtje eerder met de RE 5 richting Koblenz

Pak je in Oberhausen alsnog een vette ICE ergens heen
kan ik toch net zo goed vanuit Doetinchem gaan? is nog korter ook
en bovendien sta ik al jarenlang te kwijlen als de ICE in Arnhem aankomt ('dat wil ik oook'), dus nu wil ik er daar ook wel eens instappen
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 11:43 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Najah, daar ging het niet om maar idd, doordeweeks voor 9 uur krijg je wel korting ja
Op mijn OV-weekkaart staat het volgende:

- Korting: van zaterdag 4,00 tot maandag 4,00, van 16 juli 4,00 tot 16 augustus 4,00 en op feestdagen van 4,00 tot 4,00 de volgende dag.

Met studenten OV heb je, als je geen vrij reizen hebt, dus altijd recht op korting. Magoed, nu weet ie t toch al
Ik wil mijn OV niet inleveren 5 september
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 23 juli 2008 @ 09:34:19 #197
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60288514
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 09:20 schreef Guppyfriend het volgende:
kan ik toch net zo goed vanuit Doetinchem gaan? is nog korter ook
Dat is dus ook wat ik zei

Maar als je per se in de ICE wil zitten is dat ook een goed punt natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 23 juli 2008 @ 10:15:41 #198
155227 crew  Guppy
dus
pi_60289343
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 09:34 schreef Dr_Flash het volgende:

Maar als je per se in de ICE wil zitten is dat ook een goed punt natuurlijk
en veel leuker, die RE's heb ik al een keer gedaan
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 23 juli 2008 @ 14:38:29 #199
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_60295668
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 21:15 schreef Brembo het volgende:

[..]

Materieel tekort, vind het zo'n vreemd. Mat'64 wordt nu toch ook al afgeschreven terwijl sommige stellen nog niet aan hun onderhoudstermijn toe zijn.
Dat is 't nou, er is nu even geen materieeltekort, 't is zomer dus is er minder nodig. En na de zomer komen de nieuwe VIRM's als aanvulling. Bovendien gaan Arriva/Vejolija hun V'tjes zo weer inleveren omdat de GTWs komen.
Dus dat er nu wat Mat'64 een paar maandjes eerder aan de kant gaat, ze doen er gewoon geen moeite meer voor.
Totdat natuurlijk de nieuwe dienstregeling begint en er toch weer te weinig treinen blijken te zijn, want zo gaat dat altijd.
  donderdag 24 juli 2008 @ 12:46:22 #200
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_60317536
Ik vermoed dat de nieuwe vierdelige VIRM's treinstellen worden in plaats van treinstammen. Ik hoor wel iets over de 9547 en de 9548, maar hun zesdelige alter-ego's 8747 en 8748 heb ik nog niet op de baan gezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')