Jij moet je echt de ogen uit je kop schamen als treinofiel.quote:
Wat een onzinnig plan zeg, Ja OK, bij 3000V zou je de bestaande bovenleiding kunnen blijven gebruiken maar je moet toch alle treinen ombouwen, een hoop gedoe voor een tijdswinst van 6,5 minuut. Doe het dan gelijk goed en maak er 25 kV van.quote:Op maandag 21 juli 2008 23:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Over 3000 Volt, zie de PDF op deze pagina, kijk maar eens op pagina 25 en verder.
Klinkt als een zeer interessante reis! Heb je een reisschema dat je wil posten? Ben zelf (ook) ICE-fan en ben benieuwd naar je (ICE)-reisschema. Ook met dat stukje met een ICE op de boot enzo?quote:Op maandag 21 juli 2008 21:41 schreef sander89 het volgende:
Ga eind van deze week serieus trein kilometers maken in een korte tijd met een Interrailpas.![]()
Ga eerst naar Kopenhagen een paar dagen, daarna in de buurt van Frankfurt bij familie op bezoek ook voor een paar dagen en dan weer terug naar NL.![]()
Wat een mooie waanzin! Het snelheidsgrafiekje dat je met 3000V twee keer zo snel optrekt als op 1500V lijkt me echt bizarre onzin.quote:Op maandag 21 juli 2008 23:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nja, een gewone VIRM4 die op 3 kV rijdt dan.
Over 3000 Volt, zie de PDF op deze pagina, kijk maar eens op pagina 25 en verder.
moet je niet sowieso je kaartje tot aan de grens betalen?quote:Op maandag 21 juli 2008 22:40 schreef sander89 het volgende:
[..]
Heb ook OV maarja 50% is beter, maar vond net ergens anders dat vanaf Grensstation gratis is?
Dus pak de ICE vanaf Arnhem naar Duitsland kost het niks extra?![]()
Ga dan gewoon naar Arnhem met de IC IPV ICE.
En dan bij Barneveld Noord ineens alle BMW's op de A1 eruit trekkenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 07:52 schreef Duvel het volgende:
beter op 25kV over kunt gaan.
Dat is correctquote:Op dinsdag 22 juli 2008 08:33 schreef Guppyfriend het volgende:
moet je niet sowieso je kaartje tot aan de grens betalen?
anyway, zoals ik het begrepen heb, is arnhem niet de grens, maar echt de grensovergang bij emmerich. dat kaartje kan je niet bij de automaat kopen, maar alleen aan de (internationale) balie.
Met een OCP werkt het niet lijkt me. Voor Belgie kan je die niet eens krijgen aangezien Benelux 1 "land" is voor het OCP gebeuren. En voor alle andere landen behalve Duitsland slaat het nergens op om die mogelijkheid aan te biedenquote:maar ik reis met een one country pass, dus misschien dat het anders is dan. ik zou het voor de zekerheid even navragen bij de balie, scheelt je een hoop gedoe eventueel.
oud nieuwsquote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:05 schreef TommyGun het volgende:
Mochten er nog mensen geinteresseerd in zijn, de studenten-OV kaart (weekend) is gedurende de periode 16 juli - 16 augustus _niet_ geldig. Je kunt echter _wel_ met korting reizen gedurende de gehele dag die periode. (Zojuist de NS gebeld, moest dit even navragen voor een vriend van me).
bij de balie is me verteld dat ik in combinatie met mijn One Country Pass voor Duitsland nog wel een kaartje van Doetinchem naar de grens nodig heb, in mijn geval dus de grensovergang bij Emmerich, en op de terugweg die bij Bad Bentheim.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 09:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Met een OCP werkt het niet lijkt me. Voor Belgie kan je die niet eens krijgen aangezien Benelux 1 "land" is voor het OCP gebeuren. En voor alle andere landen behalve Duitsland slaat het nergens op om die mogelijkheid aan te biedenZou me verbazen als dat zo zou werken dus.
dat staat toch gewoon op de achterkant van de OV kaart...? hoeft je vriend jou NS niet voor te laten bellen toch?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:05 schreef TommyGun het volgende:
Mochten er nog mensen geinteresseerd in zijn, de studenten-OV kaart (weekend) is gedurende de periode 16 juli - 16 augustus _niet_ geldig. Je kunt echter _wel_ met korting reizen gedurende de gehele dag die periode. (Zojuist de NS gebeld, moest dit even navragen voor een vriend van me).
Als je toch al in Doetinchem bent, kun je je dan niet beter meteen naar Emmerich laten brengen?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:14 schreef Guppyfriend het volgende:
bij de balie is me verteld dat ik in combinatie met mijn One Country Pass voor Duitsland nog wel een kaartje van Doetinchem naar de grens nodig heb, in mijn geval dus de grensovergang bij Emmerich, en op de terugweg die bij Bad Bentheim.
maar zoals jij dat uitlegt klopt dat dus ook![]()
ik moet die kaartjes alleen nog wel kopen, omdat er misschien mensen zijn die ons naar Arnhem willen brengen. en dan is het een beetje zonde als je al kaartjes hebt en zo. maar komt goed!
daar stopt de ICE die we willen nemen nietquote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je toch al in Doetinchem bent, kun je je dan niet beter meteen naar Emmerich laten brengen?
ga je een uurtje eerder met de RE 5 richting Koblenzquote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:46 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
daar stopt de ICE die we willen nemen niet
Dacht alleen op dat zwarte hoesje maar dat is overtollig materiaal wat je toch niet bewaardquote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:14 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
dat staat toch gewoon op de achterkant van de OV kaart...? hoeft je vriend jou NS niet voor te laten bellen toch?
Het ging er denk ik om of de OV-weekendkaart in de zomer ook voor 9 uur korting geeft. Dat staan namelijk niet op de achterkant van de kaart.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:14 schreef Guppyfriend het volgende:
dat staat toch gewoon op de achterkant van de OV kaart...? hoeft je vriend jou NS niet voor te laten bellen toch?
Najah, daar ging het niet om maar idd, doordeweeks voor 9 uur krijg je wel korting jaquote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:35 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het ging er denk ik om of de OV-weekendkaart in de zomer ook voor 9 uur korting geeft. Dat staan namelijk niet op de achterkant van de kaart.
Velen zijn in de veronderstelling dat voor die kaart andere regels gelden dan er achterop staan. Zelfs bij NS weten ze het niet precies.
quote:11:37 Arnhem 8 ICE 123 - InterCityExpress
Ģ 12:32 Duisburg Hbf 2
13:10 Duisburg Hbf 13 ICE 549 - InterCityExpress
(ipv IC is wel sneller maar moet je langer wachten op Duisburg 1.5 uur ipv 38 min)
Ģ 15:28 Hannover Hbf 9
ģ 15:36 Hannover Hbf 8 D-G ICE 588 - InterCityExpress
Toeslag verplicht, Restauratie
16:53 Hamburg Hbf 11a/b
ģ 17:28 Hamburg Hbf 5b ICE 37 - InterCityExpress
22:11 Koebenhavn H
Dinsdag?quote:Koebenhavn H Di, 22.07.08 ab 13:42 EC 34 Eurocity
Hamburg Hbf Di, 22.07.08 an 18:16 8a/b
Hamburg Hbf Di, 22.07.08 ab 18:24 14a/b ICE 677 Intercity-Express
Frankfurt(Main)Hbf Di, 22.07.08 an 22:00 6
quote:09:28 Frankfurt(Main)Hbf 19 ICE 128 - InterCityExpress
12:23 Arnhem 9
Fuck... nu moet ik de onderkant van mijn bureau gaan schoonmakenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 14:33 schreef Acyrus het volgende:
Elke dag zie ik wel treinenspotters lopen hier op het station, kan iemand mij vertellen wat het nut is van treinenspotten en wat er nou leuk aan is? Het zijn maar treintjes.....
Hier zo`n gek die klaarkomt van een trein![]()
![]()
![]()
Dat is iets wat toch niet uit te leggen is aan een persoon die niets met treinen heeft (Ook al zeg je 50x hetzelfde), dus ik ga er ook niet aan beginnenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 14:33 schreef Acyrus het volgende:
Elke dag zie ik wel treinenspotters lopen hier op het station, kan iemand mij vertellen wat het nut is van treinenspotten en wat er nou leuk aan is? Het zijn maar treintjes.....
dat gevoel had ik ook, maar toch is dat op dit moment niet zo. heeft het misschien met de zomermaanden te maken?? NS heeft toch altijd materiaal te kort/logistieke problemen?quote:Op maandag 21 juli 2008 20:47 schreef Brembo het volgende:
[..]
Staan al lange tijd in Zutphen, ik heb het gevoel dat ze eerder ingezet worden voor Deventer - Amsterdam ipv in de 3700. Wanneer zal er eigenlijk tussen Zutphen en Deventer 4x per uur gereden worden. Want zijn al redelijke stations, maar 2x per uur is niet echt veel.
Dan moet je daar eerst het spoor verdubbelen...quote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:52 schreef ghizzer het volgende:
[..]
dat gevoel had ik ook, maar toch is dat op dit moment niet zo. heeft het misschien met de zomermaanden te maken?? NS heeft toch altijd materiaal te kort/logistieke problemen?
en tja.. over Zutphen-Deventer.. weet niet of dat zinvol is. Maar ik denk wel als straks Deventer Zuid/Transferium er is en/of Deventer Noord/Borgele, dat een stoptreinverbinding naast een IC-verbinding geen overbodige luxe is. En dan gewoon weer Olst en Wijhe ipv 2x, 1x per uur aandoen.
Wat ik moet, hoef ik niet van ene Ofyles2 te horenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 00:07 schreef Ofyles2 het volgende:
Jij moet je echt de ogen uit je kop schamen als treinofiel.![]()
dat weet ik, maar dan zijn ze ook al vol mee bezig dat er door te krijgen. vooral omdat er meer dan genoeg draagvlak voor toekomstig station Zwolle Zuid blijkt te zijn.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 17:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan moet je daar eerst het spoor verdubbelen...
Mee eens, ik ga niet aan de baan staan schreeuwen als ik een trein voorbij zie komen. Wat dat betreft ben ik meer een stille genieterquote:Op dinsdag 22 juli 2008 14:33 schreef Acyrus het volgende:
Elke dag zie ik wel treinenspotters lopen hier op het station, kan iemand mij vertellen wat het nut is van treinenspotten en wat er nou leuk aan is? Het zijn maar treintjes.....
Hier zo`n gek die klaarkomt van een trein![]()
![]()
![]()
Plan T dat de Atlantische Oceaan inrijdtquote:
Kijk maar op Wikipedia en zoek op 'IRM'. Dan zul je zien dat ik gelijk heb.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat ik moet, hoef ik niet van ene Ofyles2 te horen
Ik wens je heel veel plezier om 3500 km aan een stuk in die piepende schommelboot door te brengen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Mja, goed punt. Maar het was maar een voorbeeldquote:Op maandag 21 juli 2008 23:39 schreef sander89 het volgende:
[..]
WTF jij wilt meer dan 3 uur in een VIRM gaan zitten![]()
![]()
![]()
Denk dat je dat niet overleeft een VIRM naar Frankrijk/Spanje.
Lijkt mij ook, maar het zou mooi zijn als het zou kunnenquote:Laat maar gewoon over aan de HST over de HSL, die rijden stukken comfortabeler en dan gaat mijn voorkeur uit naar ICE3 die heeft tenminste genoeg been ruimte.
Als ADIF in Spanje een beetje opschiet wel jaquote:Ook ben je stukken sneller etc, zal vast wel ooit is in de toekomst een HST rijden van Amsterdam naar Barcelona over de HSL in 7/8 uur
Materieel tekort, vind het zo'n vreemd. Mat'64 wordt nu toch ook al afgeschreven terwijl sommige stellen nog niet aan hun onderhoudstermijn toe zijn. Daarnaast zal me niks verbazen dat er momenteel nog geen goedkeuring / onderhoudsplaats is voor het materiaal.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:52 schreef ghizzer het volgende:
[..]
dat gevoel had ik ook, maar toch is dat op dit moment niet zo. heeft het misschien met de zomermaanden te maken?? NS heeft toch altijd materiaal te kort/logistieke problemen?
en tja.. over Zutphen-Deventer.. weet niet of dat zinvol is. Maar ik denk wel als straks Deventer Zuid/Transferium er is en/of Deventer Noord/Borgele, dat een stoptreinverbinding naast een IC-verbinding geen overbodige luxe is. En dan gewoon weer Olst en Wijhe ipv 2x, 1x per uur aandoen.
Ik ga het niet te moeilijk maken voor een euro meer of minder. Ik krijg een vergoeding ervoor van de baas en naar waarschijnlijkheid ga ik eens per week in mijn weekend op en neer. Helaas winkelwerk geeft een zondag-maandag weekend. weekend retouren zijn op een enkele uitzondering na geen optie. Ik denk dat ik inderdaad maar even naar de internationaal balie loop.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Je zou voor het belgische traject Essen-Roosendaal kunnen denken aan een Rail Pass (of als je <26 bent een Go Pass). 10 enkele reizen naar keuze binnen een jaar door heel België voor 71 Euro (een Go Pass is 52 euro geloof ik, zoiets). Daarmee zou je een hele week op en neer kunnen dus. Heb je nog steeds een 5-retourkaart Den Haag - Roosendaal en 5 grensretourtjes nodig. Echt heel rendabel is dat misschien niet (aangezien je voor 1 rit ook Essen - Athus zou kunnen nemen bijvoorbeeld), maar iig minder geklooi dan losse enkeltjes of retourtjes. Anders ff naar de Internationale balie lopen en je situatie voorleggen.
Dat weet ik niet, dat zou je ook ff aan de Int balie moeten vragen denk ik. Zoeen railpass is op zich wel handig hoor. Je hebt op zich met een grenskaartje en een railpass genoeg om in de frambozenlollie-expres te duiken. Je hoeft in Roosendaal niet een uur te verliezen met het stoppertje naar Essen. Dat mag gewoonquote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:23 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik ga het niet te moeilijk maken voor een euro meer of minder. Ik krijg een vergoeding ervoor van de baas en naar waarschijnlijkheid ga ik eens per week in mijn weekend op en neer. Helaas winkelwerk geeft een zondag-maandag weekend. weekend retouren zijn op een enkele uitzondering na geen optie. Ik denk dat ik inderdaad maar even naar de internationaal balie loop.
Nog een klein vraagje alvast: Zijn de weekend retouren voor België nu ook al vrijdag in de ochtenduren geldig? De gewone zijn dat pas 's avonds. Maar volgens de Hispeed site kan je op vrijdagochtend met een weekendretour opstappen in de zuurstok.
WEL naar een grensSTATIONquote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:42 schreef James1988 het volgende:
Met een Go Pass mag je níet naar grensstation reizen (dacht met een Rail Pass ook niet). Wel t/m Essen bijvoorbeeld, niet tot Roosendaal-Grens.
Hmm, ok... wat is dan precies het verschil?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
WEL naar een grensSTATION
NIET naar een grensPUNT
Ik vind het best leuke kleuren hoor, gelukkig staan er geen vlinders op zoals bij dit model:quote:Maar als jij een kaartje Roosendaal-Essen hebt en op je Go/Rail Pass een rit Essen - Antwerpen invult, mag je gewoon de kauwgomballentrein in
Zie mijn editquote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:50 schreef James1988 het volgende:
Hmm, ok... wat is dan precies het verschil?
Het meervoud van "transformator" is "transformatoren"! En was het maar zo makkelijk...quote:Op dinsdag 22 juli 2008 00:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De VIRM's kunnen wel degelijk op 25 kV wisselspanning rijden als je er transformators inbouwt.
Bordjesfoto'squote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:29 schreef petre86 het volgende:
Donderdag naar Valence, en maandag terug. Das dus achtereenvolgens:
- Zuurstokexpres
- TGV
- TGV
- Thalys
kan ik toch net zo goed vanuit Doetinchem gaan? is nog korter ookquote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ga je een uurtje eerder met de RE 5 richting Koblenz![]()
Pak je in Oberhausen alsnog een vette ICE ergens heen
Op mijn OV-weekkaart staat het volgende:quote:Op dinsdag 22 juli 2008 11:43 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Najah, daar ging het niet om maar idd, doordeweeks voor 9 uur krijg je wel korting ja
Dat is dus ook wat ik zeiquote:Op woensdag 23 juli 2008 09:20 schreef Guppyfriend het volgende:
kan ik toch net zo goed vanuit Doetinchem gaan? is nog korter ook![]()
quote:Op woensdag 23 juli 2008 09:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar als je per se in de ICE wil zitten is dat ook een goed punt natuurlijk
Dat is 't nou, er is nu even geen materieeltekort, 't is zomer dus is er minder nodig. En na de zomer komen de nieuwe VIRM's als aanvulling. Bovendien gaan Arriva/Vejolija hun V'tjes zo weer inleveren omdat de GTWs komen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:15 schreef Brembo het volgende:
[..]
Materieel tekort, vind het zo'n vreemd. Mat'64 wordt nu toch ook al afgeschreven terwijl sommige stellen nog niet aan hun onderhoudstermijn toe zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |