quote:
Op donderdag 29 mei 2008 21:14 schreef SpaceSpiff het volgende:Is dat mailtje een 1 op 1 kopie?
Wat een tenenkrommende spel/type fouten.
Mja, er zijn nog een flink aantal lange mailtjes aan vooraf gegaan zonder dergelijke fouten. Kan de beste overkomen. Het was in ieder geval de eerste mail zonder dreigementen en stoere taal vanuit die kant. Wellicht dat dat even wennen was.
quote:
Ben wel benieuwd naar dat overleg tussen Schuld en het OM. Ik verwacht er niet veel van.
Mja, ik ook niet, maar je weet maar nooit. Ik zou het persoonlijk wel kwalijk vinden als mijn belastingcenten besteed zouden worden aan het opsporen van mensen die op een forum een foto plaatsen om een topic op te leuken. Dat ze mensen die grootschalig inbreuk maken op winstgevende basis, danwel het als vorm van content gebruiken waar normaliter voor betaald zou worden kan ik me nog enigszins in vinden. Geen user zou normaliter echter honderden euro's (of 5 eurocent) betalen om een foto hier of op eender welk forum te plaatsen. Dan maar geen foto, zullen de meeste users imo denken. De economische schade is imo dan ook zo goed als nihil. De mensen die nu een aanklacht hebben van swordstone zouden nooit van z'n leven die foto gekocht hebben, derhalve is er niet direct sprake van financiële schade. Maar goed, da's mijn mening. Dat wil niet zeggen dat de mening van het OM daaraan gelijk is.
Overigens kan er nu ook al aangifte gedaan worden van dergelijke inbreuk. Het is oorspronkelijk een misdrijf namelijk. In de praktijk wordt het echter nauwelijks aangepakt. Dit omdat het veelal gaat om nietsvermoedende burgers die voor de lol een keer een fotootje plaatsen. Moet je eigenlijk niet aan willen pakken, omdat je er niets mee wint. Probeer liever de wet veranderd te krijgen opdat dit soort gebruik gewoon legaal wordt onder bepaalde voorwaarden. Dat is een stuk goedkoper voor de staat (en burger) dan dweilen met de kraan open. De auteurswet stamt, een paar toevoegingen uitgezonderd, alweer uit 1912. In die honderd jaar hebben we televisie gekregen, computers, internet, hebben we de maan meerdere keren bezocht en is de hele wereld een fractie van een seconde van je verwijderd. De wet gaat echter nog steeds uit van een drukpers waarbij elke letter nog met de hand wordt ingelegd. Tijd om dat eens aan te passen en te moderniseren.
FOK! op je site? |
flickr |
Twitter | '
My dog licked my balls' |
Natalie Portman Rap |
OompaLoompa |
film.fok.nl |
FOK!pricecheckNikon D3s (
NASA heeft 'm ook! :P) + Nikkor AF-S 24-70 f/2.8G ED + Nikkor AF-S 70-200 f/2.8G ED VR II + Nikkor 70-300mm + Nikkor 50mm 1.4D + Nikkor AF-S 105mm f/2.8G ED Micro - SB-900 + Raynox DCR-250 Macro
Nikon D80 + Nikkor 16-85VR + Nikkor 18-200VR + Nikkor 10-24mm