Dichterbijer | vrijdag 11 april 2008 @ 12:34 |
Bustopic #9 - Zonder GVB, zonder Citaro's, ZONDER lijn 41 Bussentopic #10. Ringlijn jubileumkwartier. And game on! | |
Willy84 | vrijdag 11 april 2008 @ 12:38 |
SPOILER | |
Alexxxxx | vrijdag 11 april 2008 @ 12:43 |
terugvindspam | |
Peterselieman | vrijdag 11 april 2008 @ 12:44 |
Die Touristbus is mooi | |
Battlefan | vrijdag 11 april 2008 @ 12:50 |
tvp | |
Reneuh | vrijdag 11 april 2008 @ 13:01 |
Iemand fotootjes van die Citaro's die voor stadsbus Maastricht/Veolia hebben gereden, in hun huidige functie? Ze zullen nu wel elders in het land rijden. Deze bedoel ik dus. [ Bericht 23% gewijzigd door Reneuh op 11-04-2008 13:26:56 ] | |
Peterselieman | vrijdag 11 april 2008 @ 13:17 |
Link werkt niet goed, maar ik vertellen dat er 10 stuks in Dordrecht rijden en de rest is geëxporteerd naar oa Oostenrijk. Bij Arriva hebben die 10 bussen de wagenparknummers 721-730 gekregen. | |
Reneuh | vrijdag 11 april 2008 @ 13:27 |
Ik heb de link even aangepast, in IE werkt hij idd niet.. | |
NoBody122 | vrijdag 11 april 2008 @ 20:22 |
Tegen Vervoer Prutsers | |
Alexxxxx | vrijdag 11 april 2008 @ 20:25 |
Vandaag drie Fryskers van NOF op de foto gezet | |
Peterselieman | vrijdag 11 april 2008 @ 20:41 |
Die dingen zijn niet eens een foto waard. Vandaag gelukkig weer eens in een normale bus gezeten ipv zo'n barrel | |
Ou-Tannu | vrijdag 11 april 2008 @ 20:59 |
Terug Vind Bus! | |
Alexxxxx | vrijdag 11 april 2008 @ 21:10 |
quote:Over een paar jaar lachen we er om | |
Alexxxxx | vrijdag 11 april 2008 @ 21:11 |
Oh, wacht, k schiet nog steeds elke keer in de lach als k dat ding zie | |
Ou-Tannu | zaterdag 12 april 2008 @ 15:24 |
Zeg, iemand die t toevallig weet.. ik moet morgen met de bus van groningen naar heerenveen terug ( lijn 100 ) wat is dan het voordeligste? 18 stippen afpegelen? of kan ik een euro kaartje ook op die lijn kopen? of $vul in | |
Peterselieman | zaterdag 12 april 2008 @ 16:23 |
http://www.arriva.nl/page.php?id=538 Van Heerenveen naar Groningen kun je voor ¤1, de andere kant op voor ¤5. Die ¤5 is goedkoper dan 18 strippen afstempelen op een roze strippenkaart. | |
Ou-Tannu | zaterdag 12 april 2008 @ 16:29 |
mja totaal dus 7 epo | |
Alexxxxx | zaterdag 12 april 2008 @ 19:15 |
Vandaag in het Noordelijk Openbaar Vervoers Museum geweest De moeite meer dan waard! | |
Willy84 | zaterdag 12 april 2008 @ 20:00 |
quote:Ik heb nog nooit in zo'n barrel gezeten | |
Peterselieman | zaterdag 12 april 2008 @ 20:02 |
wees blij, want vrolijk wordt je niet van die dingen | |
NoBody122 | zondag 13 april 2008 @ 03:34 |
quote:En de locatie/URL van die foto's is... ? Of heb je ze nog niet op het web gezet | |
Alexxxxx | zondag 13 april 2008 @ 08:09 |
quote:Tuurlijk wel Je kent me toch? Foto's Noordelijk OV-museum foto's NOF Fryskers NOF heeft er 13 gekocht btw Sterkte aan de NOF chauffeurs, passagiers en accountant! | |
Willy84 | zondag 13 april 2008 @ 11:05 |
Leuk, jouw foto staat er ook op Alexxx | |
Alexxxxx | zondag 13 april 2008 @ 11:19 |
Waar staat mijn foto op? | |
Willy84 | zondag 13 april 2008 @ 11:26 |
quote: | |
Alexxxxx | zondag 13 april 2008 @ 11:45 |
Oh! Ja dat ben ik idd | |
RealZeus | zondag 13 april 2008 @ 17:29 |
Deze kwam ik gisteren tegen op de A12 bij De Meern. En idd, die komt uit het topic van Alexxxx z'n forum [ Bericht 16% gewijzigd door RealZeus op 13-04-2008 17:37:13 ] | |
Alexxxxx | zondag 13 april 2008 @ 17:43 |
Ze waren onderweg naar Rotterdam. En daar sta ik dus alweer op de foto Zit een bar in deze bus De witte Smit zullen de glasblazers als hij af is denk ik vaker gaan gebruiken. Heb ook al even bij de Smit-bar gezeten | |
RealZeus | zondag 13 april 2008 @ 17:48 |
Als ik het goed heb was dit toch de Samsam-bus? De bus die zowel Gado als GVB kleuren had? En iets uit mijn mooie boek:"De Gele Rijder" klopt niet. Daar stond in dat de GADO/Arriva 7625 naar het NOV zou gaan, maar dat is dus blijkbaar niet gebeurd. | |
Alexxxxx | zondag 13 april 2008 @ 17:51 |
Ik heb geen idee en ik heb geen idee | |
NoBody122 | maandag 14 april 2008 @ 01:48 |
Wie stond er vanavond vroeg onze mooie 2908 te fotograferen, toen die bij Wommels aan een sleepwagen werd gehangen? | |
-chefke- | maandag 14 april 2008 @ 08:59 |
ik zat vrijdag in de bus in arnhem zo`n bus met voelsprieten en toen had onze chaufeur het briljante idee om zo`n andere bus met voelsprieten in te halen op 1 bovenleiden. drie keer raden wat er gebeurde vonken als de ziekte een hoop herie en een hele hoop kwade bestuurders erachter. De heren chaufers gingen bekvechten wie fout was en daarna op hen de dode gemak het zaakje uit de knoop halen. hierdoor wel mijn trein gemist. | |
Willy84 | maandag 14 april 2008 @ 09:16 |
quote:Kewl! Vind trolleybussen altijd gaaf! Laatst nog een ritje gemaakt Ze zouden heel Almere Trolley stad moeten maken | |
Ofyles2 | maandag 14 april 2008 @ 10:51 |
quote:Bizar verhaal! Maar toch de moeite waard. | |
NoBody122 | maandag 14 april 2008 @ 12:08 |
quote:Dat was wel een pic-waardige gebeurtenis | |
Ou-Tannu | maandag 14 april 2008 @ 15:14 |
quote:zijn er dus 13 minder op mijn lijntjes? (A) dan is het een goede zaak! | |
Dangel | maandag 14 april 2008 @ 16:37 |
quote:Klaes van BuzzyBee http://www.buzzybeeforum.nl/viewtopic.php?f=123&t=10380 | |
Peterselieman | maandag 14 april 2008 @ 17:49 |
quote:Ik tref ze helaas af en toe wel | |
Ou-Tannu | maandag 14 april 2008 @ 18:10 |
dr rijden nu ook al weer extra ambatjes | |
NoBody122 | maandag 14 april 2008 @ 19:31 |
quote:Thnx quote:Wie wat waar | |
Alexxxxx | maandag 14 april 2008 @ 19:37 |
quote:NP | |
Peterselieman | maandag 14 april 2008 @ 19:43 |
quote:Zal wel Joure en omstreken zijn Kunnen trouwens ook ter vervanging van de 8000 serie Alliances zijn die ik nog maar zeer sporadisch zie. | |
Ou-Tannu | maandag 14 april 2008 @ 20:35 |
quote:ooh nee hoor die rijden hier nog met bakken alleen het onderhoud schort er nu wel aan.. missende panelen.. ramen die met ducttape op zn plek worden gehouden... :/ | |
NoBody122 | maandag 14 april 2008 @ 21:01 |
quote:In Leeuwarden is er in ieder geval niets veranderd kwa samenstelling Fryskers t.o.v. grote bussen.. Wel zijn er de laatste tijd meer groene Alliances (26xx/27xx) bijgekomen t.o.v. 8000-serie Alliances | |
Peterselieman | maandag 14 april 2008 @ 21:06 |
Mja, die groene alliances zitten prima, net als de 808x alliances die ook zwaar relaxt zitten. En vergeleken bij een Frysker zit alles beter. | |
Ou-Tannu | maandag 14 april 2008 @ 21:08 |
de 24/25/26/2800 serie is idd best fijn ambatjes in de 8100 rollen ook al rondjes | |
Peterselieman | maandag 14 april 2008 @ 21:20 |
Helaas wel. Dat is een baggerserie amba's | |
Alexxxxx | maandag 14 april 2008 @ 21:23 |
Berkhof is niet meer wat het geweest is. | |
Ou-Tannu | maandag 14 april 2008 @ 21:34 |
mja liever een 8100 dan een 3700/3800 bagger :p | |
RealZeus | dinsdag 15 april 2008 @ 16:25 |
quote:Doet Alexxxx het onderhoud van die bussen? | |
Alexxxxx | dinsdag 15 april 2008 @ 17:14 |
quote:nope. | |
Willy84 | dinsdag 15 april 2008 @ 19:18 |
quote:Berkhof is kut. Eerste serie van het GVB 101-155: Lekkende daken Vocht tussen het dubbelglas Slecht comfort Kortom een pauper bus. | |
Ou-Tannu | dinsdag 15 april 2008 @ 19:54 |
Vond ik vroeger toen er nog Noordned was altijd wel vet in de ramen.. zo`n raam met een laag water er tussen golfde altijd heel leuk heen en weer | |
NoBody122 | woensdag 16 april 2008 @ 02:10 |
Ik blijf erbij: Wat zou ik er veel voor over hebben om daar nog ooit eens een volle dienst mee te rijden Helaas zullen die bussen wel nooit meer terugkomen bij ons in Frieslân | |
Ou-Tannu | woensdag 16 april 2008 @ 11:03 |
die zijn waarsch al verhakkelt tot fryskers | |
Gnittoo | woensdag 16 april 2008 @ 12:30 |
quote:de fijnste bussen die er in friesland zijn. helaas rijd ik al 4 dagen op rij in een frysker | |
Ou-Tannu | woensdag 16 april 2008 @ 13:09 |
quote:jij was toch sjoof? parkeer hem dan perongelijk even in het water ofzo | |
NoBody122 | woensdag 16 april 2008 @ 16:38 |
quote:Ja, jammer dat ze niet wat vaker op zijn hé op het moment dat je een bus moet zoeken | |
RealZeus | woensdag 16 april 2008 @ 17:37 |
quote:Oeh, dat is een hele oude. Die heeft nl kleinere ramen. Maar idd, dat zijn de bussen. Onverslijtbaar. Mijn vader is chauffeur en die vindt ze ook fijner rijden dan de nieuwere bussen. Al is het alleen maar door de ondervloermotor, die de bus stabieler en minder zijwindgevoelig maakt. | |
Ou-Tannu | vrijdag 18 april 2008 @ 12:06 |
hoe komen ze er met dit weer op om de airco maar vast aan te zetten? | |
ReisT | zaterdag 19 april 2008 @ 22:38 |
Zomaar een paar busjes, vanmiddag in Luik: | |
NoBody122 | zondag 20 april 2008 @ 00:23 |
Mooie bussen ook, heb je er ook in gezeten? | |
Battlefan | zondag 20 april 2008 @ 16:50 |
Van NuFoto: Afgelopen donderdag 17 april 2008 reed deze Syntus bus (lijn Doetinchem-Enschede) op het viaduct bij het knooppunt van de A18 bij Varsseveld. Bij de tegemoetkomende tractor/mestwagen combinatie schoot spontaan een afsluitklep los terwijl beiden langs elkaar reden. Zie hier het resultaat toen de bus in Groenlo vervangen werd….En ja, de chauffeur had ook op dat moment het raampje ook open……. | |
Ou-Tannu | zondag 20 april 2008 @ 17:03 |
zie je wel dat bussen stinken? | |
Gnittoo | zondag 20 april 2008 @ 17:04 |
quote: | |
sander89 | zondag 20 april 2008 @ 17:55 |
quote: | |
NoBody122 | zondag 20 april 2008 @ 22:02 |
quote:Die chauffeur gaat daar nog vaak collega's over horen, gok ik zomaar | |
RealZeus | maandag 21 april 2008 @ 00:06 |
Mijn MB200 , wat doe je | |
Peterselieman | maandag 21 april 2008 @ 14:31 |
quote:Bron: Leeuwarder Courant Gaat goed daar | |
Ou-Tannu | maandag 21 april 2008 @ 15:33 |
Fryskers heel hard ompersen tot amba 120/200s? enkele bussen uit de 8200 serie rijden hier nu ook rondjes | |
ReisT | maandag 21 april 2008 @ 17:35 |
Herinneren we ons deze nog?quote:Ik zat 'm net op 't busstation (BT-HB-50), nu als lijn 180 volgens het A4-tje achter de voorruit. | |
ReisT | maandag 21 april 2008 @ 17:36 |
Morgen maar een camera meenemen, en hopen dat 'ie weer de zelfde rit rijdt ofzo. | |
Ofyles2 | dinsdag 22 april 2008 @ 01:34 |
quote:De bovenste 2 zijn nieuwe bussen. Nog een nutteloze feit: het is voor het eerst sinds lange tijd dat de TEC nieuwe bussen bij Van Hool koopt, in vergelijking met VVM De Lijn wordt slechts mondjesmaat nieuw materieel gekocht. Ik weet niet wat de gedachte hierachter is. | |
Willy84 | dinsdag 22 april 2008 @ 01:48 |
quote:Dacht dat jij daar woonde? Laatst zo'n busje van buiten gekeken. Als ik erin zou zitten krijg ik zo'n stadsmobiel idee denk ik en da's niet positief | |
Peterselieman | dinsdag 22 april 2008 @ 02:08 |
mja, mn ouderlijk huis staat daar in de buurt. Zelf woon ik in Groningen | |
Willy84 | dinsdag 22 april 2008 @ 02:31 |
quote:Heb jij nog tips van leuke routes met de bus vanaf Leeuwarden, en dat je ook weer een beetje normaal kan terug komen? Dus zonder belbusjes en busjes die eens per uur rijden enzo. Afgezien van de rit naar Alkmaar. Leuke rit maar te lang in zo'n bus is niks | |
NoBody122 | dinsdag 22 april 2008 @ 04:55 |
quote:Vanaf Leeuwarden naar Dokkum met lijn 54, dan vanaf daar ff een volle slag meegaan met lijn 52 en dan op 51 weer terug Zo heb je de meest variërende route en met name de route van lijn 52 is best mooi. Al met al zit je een goeie 3 uur in de bus Nadeel van lijn 52 is dat je vrijwel zeker in een Frysker zit, of je moet net die Dokkumse chauffeur treffen die stiekem een grote bus meepakt i.p.v. een Frysker. Dat is echter zo goed als uitgesloten i.v.m. controle daarop In Dokkum kun je in de stationskantine, bij Theo, tussendoor wat snacken/drinken ofzo als je tussendoor wat langer moet wachten. Lijn 73 vanuit Leeuwarden is ook best aardig trouwens, over de hoge dijken boven st. Annaparochië, door Oude/Nieuwe Bildtzijl. Nadeel van deze lijn is dat hij in het weekend niet rijdt. Na de 1e volle slag (anderhalf uur) kun je desgewenst bij de Mooie Paal overstappen op 71 of 72 naar Leeuwarden terug. Je kunt ook blijven zitten, alleen ben je dan weer anderhalf uur verder voordat je weer in Leeuwarden bent | |
Ou-Tannu | dinsdag 22 april 2008 @ 09:22 |
en is er weer een Q-linertje (MB Integro) kapot gegaan? | |
Ou-Tannu | dinsdag 22 april 2008 @ 09:22 |
staat nu een XX service busje en een politie wagentje bij [ Bericht 32% gewijzigd door Ou-Tannu op 22-04-2008 09:41:34 ] | |
Peterselieman | dinsdag 22 april 2008 @ 11:39 |
quote:Misschien is een leuke optie dat je met lijn 62 van Leeuwarden naar Kollum reist, daar overstapt op lijn 63 naar Dokkum, dan een slagje 52 om met de 54 weer terug naar Leeuwarden te gaan. Is wel een tripje waar veel Fryskers op zitten, maar gaat wel door diverse landschappen in de provincie. Over het zuidwesten van de provincie kan ik helaas weinig melden, simpelweg omdat ik daar nog nooit met de bus gereisd heb. | |
Willy84 | dinsdag 22 april 2008 @ 12:00 |
quote:Komt mooi uit, want ik heb er nooit in gezeten. Voor een keertje wel lacheh. quote:. Kalfskroketje quote:Dat komt me prima uit, want ik heb toch een OV en ik betaal geen stuiver | |
Willy84 | dinsdag 22 april 2008 @ 12:02 |
quote:Goeiemoggul en thanx! Ga toch eens een ritje maken binnenkort | |
NoBody122 | dinsdag 22 april 2008 @ 12:27 |
quote:Keep us posted | |
zwahiel | dinsdag 22 april 2008 @ 12:37 |
quote:Da's toch naar Oudewater? Heb 'm nog niet gezien, maar kom tegenwoordig ook wat minder op 't busstation aangezien ik alweer een tijdje praktisch elke dag naar de Uithof fiets vanuit mijn huisje in Lombok. | |
Willy84 | dinsdag 22 april 2008 @ 12:52 |
quote:Oowwwwww nu moet ik nog echt gaan ook zit ik 3 uur in een bielebusjes in me uppie met alleen de sjoof en alleen maar weilanden om me heen | |
NoBody122 | dinsdag 22 april 2008 @ 17:13 |
quote:Dat is toch wat je wilde? Als je liever in een stadse omgeving blijft, moet je maar wat rondjes Maxx doen quote:Bron, locatie Meer info plz, dit zegt geen reet zo... | |
Ou-Tannu | dinsdag 22 april 2008 @ 17:27 |
quote: Heerenveen oprit naar de A32 vanaf de KR poststraat hij is later op eigenkracht toch weer weg gekomen | |
ReisT | dinsdag 22 april 2008 @ 18:13 |
quote:Extra spitsritje, rijdt niet verder dan De Meern... en tegelijk met de 245 naar Oudewater die De Meern overslaat. Die Luxemburger was denk ik een toevalstreffer, 't is een rit verzorgd door de Pouw Vervoer, en die doen maar wat denk ik (gelede is voor die rit niet echt nodig). Vandaag hebben ze de BD-TT-94 ingezet: | |
Dichterbijer | woensdag 23 april 2008 @ 11:33 |
Ben weer es sinds lange tijd in Groningen en zie opeens dat alle bussen incl. wat oudere modellen van Arriva een oranje koersrol hebben gekregen. Vind dat wel een goede vooruit gang aangezien de meeste groene er niet meer uitzagen | |
Peterselieman | woensdag 23 april 2008 @ 11:41 |
mja, ze zijn pas sinds een week of 2 bezig met het inbouwen van die dingen, dus het duurt nog even voordat alle bussen ze hebben. | |
Ou-Tannu | woensdag 23 april 2008 @ 14:34 |
andere charakter set zit er volgens mij ook in? | |
Peterselieman | woensdag 23 april 2008 @ 14:36 |
Lijkt me wel. Alles voor de leesbaarheid | |
Ou-Tannu | woensdag 23 april 2008 @ 15:15 |
als XX de koersrollen ook eens fixt dan hoef ik niet elke keer de bus te laten stoppen en te vragen welke lijn het nou is :p handig als er 2 komen op t zelfde tijdstip enzo | |
NoBody122 | woensdag 23 april 2008 @ 15:20 |
Er reed vanochtend zo tussen 8-12 een gelede Citaro van Alkmaar op lijn 350 | |
Peterselieman | woensdag 23 april 2008 @ 15:23 |
Oude tijden herleven Vroeger reden er ook wel eens geledes van de NZH op lijn 97 die toen nog over de Afsluitdijk ging | |
Ou-Tannu | woensdag 23 april 2008 @ 15:57 |
quote:yeah en vanmiddag ook al een gelede Citaro op lijn 100.. welke daar doorgaans alleen in de ochtend spits rijd.. vaak nog versterkt met een Integrotje :p | |
Peterselieman | woensdag 23 april 2008 @ 17:34 |
ehm 's ochtends rijdt er vaak een scania op lijn 100 en idd ondertussen zo nu en dan weer een Citaro. Arriva begint het eindelijk eens te leren. | |
Gnittoo | woensdag 23 april 2008 @ 20:40 |
quote:ik kwam 's middags zo'n bus tegen als 350 richting alkmaar: lekker comfortabel | |
Ou-Tannu | woensdag 23 april 2008 @ 22:32 |
quote:pas als er een frysker rijd is het comfort tot onder het nul punt he :p | |
Peterselieman | woensdag 23 april 2008 @ 22:45 |
Mja, ik vind Amba's nu ook niet bepaald lange afstandsbussen | |
Ou-Tannu | woensdag 23 april 2008 @ 22:50 |
quote:hangt van t nummertje af wat er op zit sommigen zitten wel stukken beter dan anderen | |
Peterselieman | woensdag 23 april 2008 @ 22:54 |
True, want de nieuwste amba's zijn stukken beter dan de oudere series | |
Ou-Tannu | woensdag 23 april 2008 @ 23:19 |
had ik al gezegt dat ik vandaag in 2 totaal verschillende bussen heb gezeten.. maar. met t zelfde wagenpark nummer? | |
Peterselieman | woensdag 23 april 2008 @ 23:21 |
Nee, maar dat kan prima met een 8000 Arriva Amba en een 8000 ex-Hermes Alliance | |
Ou-Tannu | donderdag 24 april 2008 @ 09:24 |
quote:idd | |
Ofyles2 | donderdag 24 april 2008 @ 13:08 |
quote:Het zijn matrixdisplays. Maar goed, ik ben helemaal uitgekeken op koersrollen. Moeilijk te bewerken en meer storingsgevoelig. | |
Ou-Tannu | donderdag 24 april 2008 @ 18:46 |
quote:mag ook! ! zolang t maar leesbaar is :w :p | |
Peterselieman | donderdag 24 april 2008 @ 18:52 |
En niet om de haverklap blijft hangen zoals dat aankondigingenbord in Leeuwarden doet. Als het al werkt, dan blijft het gewoon hangen, maar wel een verbetering: het ding staat weer recht. | |
Ou-Tannu | donderdag 24 april 2008 @ 19:04 |
quote:LOL! die op heerenveen gaf toen er weer iets op stond info voor een half uur later aan !!! | |
NoBody122 | vrijdag 25 april 2008 @ 02:09 |
quote:omg Er was die dag zeker één van Alkmaar's Volvo's uit de roulatie Vraag me af of die amba wel een wayfarer heeft; kan ik uit jouw foto niet gewaar worden. | |
Peterselieman | vrijdag 25 april 2008 @ 02:12 |
Dat is een ex-BBA, exex-MTI en een Fryslân Amba. Waren de allereerste amba's op lijndienst. Heb nog nooit in zo'n ding moegen zitten, dus ik kan niet zeggen hoe luxe die bus is. | |
NoBody122 | vrijdag 25 april 2008 @ 02:20 |
quote:Zou best kunnen, maar volgens mij hebben wij in Leeuwarden momenteel geen volledig witte amba's, alleen die VDL-bus (amba 200). Aangezien 350 alleen vanuit Alkmaar en Leeuwarden wordt gereden ga ik er derhalve vanuit dat deze (momenteel) van Alkmaar is | |
Ou-Tannu | vrijdag 25 april 2008 @ 07:26 |
quote:doorgaans rijden die "afwijkende" bussen een soort van roullatie schema? tussen de verschillende punten :p | |
Willy84 | vrijdag 25 april 2008 @ 08:45 |
Triestheid Camera's bewaken chauffeur door Gijsbert Termaat en Tjerk de Vries AMSTERDAM - Camera's met speciale agressiedetectoren moeten buschauffeurs gaan beschermen tegen vandalen en geweldplegers in Amsterdam-Noord. Burgemeester Job Cohen heeft besloten in te gaan op het verzoek van Stadsregio Amsterdam om binnen enkele maanden een dergelijk systeem aan te leggen rond het viaduct van de Waddenweg. Op die locatie hebben buschauffeurs regelmatig te kampen met agressie en geweld bij de bushaltes. Chauffeurs klagen met grote regelmaat over jongeren die daar rondhangen en hen het leven zuur maken. Vooral vervoersbedrijf Arriva heeft er veel last van. Cohen erkent de situatie, mede door het aantal aangiften, en wil maatregelen. Met agressiedetectie wordt met behulp van microfoontjes in een vroegtijdig stadium naderend onheil gesignaleerd. Stemverheffingen worden geconstateerd en op dat moment gaat er een alarm af bij de uitkijkcentrale en worden de camera's gericht op de locatie waar het geluid vandaan komt. De politie kan op die manier beslissen of zij in actie moet komen. Volgens Cohen kan het cameratoezicht op deze manier nog effectiever worden toegepast. Bij agressiedetectie wordt ter bescherming van de privacy geen geluid opgenomen. Benieuwd Het is voor het eerst dat agressiedetectie bij een cameraproject wordt gebruikt in het kader van handhaving van de openbare orde in Amsterdam. "Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de resultaten ervan", zegt Cohen, die toestemming voor het project geeft tot en met 31 december 2010. Verder komt op het Buikslotermeerplein een nieuw flexibel draadloos camerasysteem dat onmiddellijk kan verhuizen als de situatie daarom vraagt. De grootscheepse renovatie- en bouwwerkzaamheden die op stapel staan, dwingen het stadsdeel ertoe deze maatregel in te voeren. De verwachting is dat steeds op andere plekken rond het plein de problemen de kop opsteken. Televaag | |
NoBody122 | zaterdag 26 april 2008 @ 01:55 |
quote:Officiëel zouden alle Q-Liner bussen van lijn 350 gewoon rond moeten rouleren en at random in Alkmaar danwel Leeuwarden moeten overnachten, afhankelijk van waar ze die dag eindigen.. Echter omdat er in Leeuwarden geen voldoende ruimte is, om i.p.v. de 12-meter Integro's, 15-meter Volvo's te stallen (het past in de huidige situatie allemaal nog maar net), wordt er bij buswissels (dus bij Zurich ('Kop Afsluitdijk')) niet van chauffeur, maar van passagiers gewisseld. Zo blijven de Integro's in Frieslân en de Volvo's in Noord-Holland Wanneer er bij uitzondering eens een ander type bus rijdt op lijn 350, zoals dus een paar dagen terug het geval was, komt die bus zo dus altijd gewoon weer terug bij de eigen standplaats Er stond vandaag trouwens een antieke touringbus (met nummer 18) op de buffer. Die was ingehuurd door een bedrijf dat vandaag een feestje had in het Oranje-hotel, omdat het bedrijf pas gelanceerd was. Helaas kon ik geen foto maken voor dit topic, want de IRDA van mijn GSM is dood, waardoor ik er geen foto's meer vanaf kan halen quote:Goeie zaak, hopelijk is dit een oplossing die ook daadwerkelijk tot goede resultaten leidt! | |
Gnittoo | zaterdag 26 april 2008 @ 10:09 |
quote:geen alliances meer.... | |
Willy84 | zaterdag 26 april 2008 @ 11:58 |
quote:Zijn ook wel zeer zeldzame bussen. | |
Ou-Tannu | zaterdag 26 april 2008 @ 13:46 |
quote:valt hier wel mee hoor maar goed.. gaan alle Alliances van Connexxion aan de kant? O.o dan hebben ze heel wat bussen bij te kopen denk ik | |
Cerbie | zaterdag 26 april 2008 @ 15:36 |
quote:Als die van Hermes dan ook meteen verdwijnen. Die van Connexxion hebben wel goede stoelen trouwens. | |
ReisT | zaterdag 26 april 2008 @ 17:36 |
quote:Daarom hebben ze ook net 360 bussen besteld bij Berkhof. Dat zullen dus wel weer Amba's worden... | |
Ou-Tannu | zondag 27 april 2008 @ 15:38 |
quote:liever 10 ambas op de weg dan 1 frysker zeg maar | |
Peterselieman | zondag 27 april 2008 @ 19:32 |
quote:Daar sluit ik me bij aan | |
NoBody122 | maandag 28 april 2008 @ 02:18 |
Vandaag reed die gelede Citaro van Alkmaar alweer rond op de 350... Er zal wel 1 van hun Volvo's met een defect bij de garage staan, of om gekeurd te worden natuurlijk En om even in te gaan op bovenstaande; in Frieslân worden niet -alle- Alliances vervangen, degenen waar nu InfoXX in zit blijven voorlopig | |
Ou-Tannu | maandag 28 april 2008 @ 10:12 |
quote:ow hebben die dan ook dat foutje opgelost? | |
Gnittoo | maandag 28 april 2008 @ 15:47 |
quote:jammer, de alliances met infoxx vind ik een stuk minder lekker rijden dan de 2500/2600-serie. | |
NoBody122 | maandag 28 april 2008 @ 18:08 |
quote:Welk foutje? | |
Gnittoo | maandag 28 april 2008 @ 19:12 |
uit de oude doos | |
Ou-Tannu | maandag 28 april 2008 @ 19:16 |
quote:iets met verhoogdekans op een motorbrandje :p | |
NoBody122 | maandag 28 april 2008 @ 19:44 |
quote:Oh ja, dat.. Die bussen zijn allemaal onderzocht na dat incident op lijn 135, het veroorzakende euvel bij dat geval is bij geen van de andere Alliances geconstateerd Er valt dus niets te verhelpen | |
dery1990 | maandag 28 april 2008 @ 23:41 |
Hee ! Zo'n 1 euro kaartje in Groningen is toch gewoon voor heel Groningen, niet alleen het centrum? Thnxz! | |
Ou-Tannu | dinsdag 29 april 2008 @ 02:40 |
quote:dr was nog iets waardoor die alliances nogal goed in de fik wouden vliegen iets met een ophanging van een slang | |
Peterselieman | dinsdag 29 april 2008 @ 10:56 |
quote:Geldig in de bijna de gehele stad Groningen http://www.arriva.nl/page.php?id=1811 | |
densmee | maandag 5 mei 2008 @ 19:03 |
vandaag op de n284 ter hoogte van duizel bus die moest uitwijken voor personenwagen http://www.brandweerkempen.nl/page/index.php?option=com_content&task=view&id=1173&Itemid=7 | |
Ofyles2 | maandag 5 mei 2008 @ 20:00 |
That's nasty. | |
NoBody122 | maandag 5 mei 2008 @ 22:13 |
Naar ongeluk, dat gaat die automobilist veel geld kosten (en diens verzekeraar nog meer) | |
Willy84 | dinsdag 6 mei 2008 @ 00:06 |
Jezus wat een foto's! Valt me wel tegen van die Citaro. Alle ramen liggen er ongeveer uit en ding is compleet naar de maan. Wie gaat er dan ook uitwijken met een vrachtwagen of bus. Je kan beter gewoon tegen een auto aanrijden dan tegen een boom. En dat er dan ook maar 1 passagier in zit he. Streekbus | |
Ou-Tannu | dinsdag 6 mei 2008 @ 00:37 |
in betere tijden | |
Kleffe_Dop | donderdag 8 mei 2008 @ 22:21 |
quote:Geluk bij een ongeluk? Dit is gebeurd op 5 mei (bevrijdingsdag). Het Eindhovens Dagblad berichtte al dat die lijn normaal gesproken vol zit met scholieren en studenten, die toevallig die dag vrij hadden. Een dag later had het dus heel wat lelijker af kunnen lopen... | |
Ou-Tannu | donderdag 8 mei 2008 @ 23:40 |
quote:tja maar.. dan wassie waarschijnlijk weer niet tegen een boom gereden:) omdat die personen bak er niet was geweest | |
densmee | vrijdag 9 mei 2008 @ 20:38 |
quote:die kant op valt het smorgens mee maar de andere kant op is gegarandeerd staan | |
zwahiel | zondag 11 mei 2008 @ 13:51 |
2 meter is die boom die Citaro in gegaan... Spijt me maar dat vind ik wel erg aan de hoge kant, twee meter. Die sjoof had geen kreukelzone, maar wás zelf de kreukelzone. Dat die er nog levend uit gekomen is zeg! Als je dat met een Alliance gedaan had, was die boom gewoon doormidden geweest denk ik, of in elk geval was die boom niet twee meter de bus ingeschoven. Hoe hard ging die bus? (denk 80 of zo). Damn zal je maar gebeuren Begin toch behoorlijk sympathie te krijgen voor die klachten van de buschauffeurs over hun eigen veiligheid met betrekking tot lage vloer bussen. Dat er tussen hun en de weg of een object van een ongeluk echt alleen maar blik zit. | |
ReisT | maandag 12 mei 2008 @ 13:12 |
Ravage na busongeval In Amsterdam is een ravage ontstaan na een aanrijding tussen een personenauto en een stadsbus zondagmiddag. De bus knalde op een lichtmast, waarna de chauffeur uit het totaal vernielde voertuig geknipt moest worden. De toestand van de chauffeur is onbekend. Er zaten op het moment van de aanrijding geen passagiers in de bus. | |
Volvoman | woensdag 14 mei 2008 @ 07:24 |
Gelukkig rijdt connexxion hier nog wel met lijn 53. Hoef ik niet op de fiets naar het sation | |
Luco | woensdag 14 mei 2008 @ 12:34 |
Zo ziet het er wel heel ernstig uit... Hoe zou dat zijn afgelopen met een volle bus in de spits? | |
Dichterbijer | woensdag 14 mei 2008 @ 19:30 |
Mijn god... dit zijn best heftige foto's... ik had ook iets meer verwacht van die Citaro's.... | |
Willy84 | woensdag 14 mei 2008 @ 21:03 |
Als die bus helemaal vol zat, of een zooitje ouderen: dan was het echt een drama geworden. Thank god! | |
NoBody122 | woensdag 14 mei 2008 @ 21:46 |
quote:Ik hoop voor je dat men zo verstandig was/is om grote bussen in te zetten op die lijn, i.v.m. het ontbreken van de Arriva-bussen vandaag en morgen Zal wel druk zijn voor 53 | |
Peterselieman | woensdag 14 mei 2008 @ 21:51 |
Een hele drukke buslijn ja | |
Volvoman | donderdag 15 mei 2008 @ 06:22 |
Haha :p. Was lekker rustig gister hoor. Alleen had Arriva de kleinste trein ingezet die ze konden vinden | |
Ou-Tannu | donderdag 15 mei 2008 @ 08:32 |
nou ik ga zometeen eens lekker met de bus!! | |
Ou-Tannu | donderdag 15 mei 2008 @ 09:00 |
hm, owkee :d hoop dat er een bus komt.. gezien er ook HIER gestaakt word :S | |
Lausteen | donderdag 15 mei 2008 @ 11:54 |
Weet iemand hier hoe het morgen zit met de bussen en in het weekend? Rijden ze gewoon volgens dienstregeling en moet er ook weer gewoon betaald worden | |
dennistd | donderdag 15 mei 2008 @ 12:09 |
ze rijden vanaf morgen weer gewoon, tot en met maandag dan gaan ze dinsdag, woensdag en donderdag gratis rijden tot 9u, en van 16u tot 19u. buiten die tijden rijden ze niet daarna weet ik het zo niet | |
Peterselieman | donderdag 15 mei 2008 @ 12:09 |
Ja ze rijden en ja er moet gewoon betaald worden. Komende dinsdag tot en met donderdag wordt er buiten de spitsuren verder gestaakt. | |
Peterselieman | vrijdag 16 mei 2008 @ 21:19 |
vandaag in Alliance 8030 van xx gezeten die een werkende halteomroep had | |
Cerbie | vrijdag 16 mei 2008 @ 21:57 |
Vanmorgen weer 2 kapotte Alliances van Hermes gezien in Nijmegen De eerste stond midden op de Smetiusstraat voor het stoplicht, de tweede langs de busbaan bij het station. Lekker rommelig met die ontruiming van dat kraakpand trouwens, hadden ze beter tijdens die staking kunnen doen | |
Ou-Tannu | vrijdag 16 mei 2008 @ 22:02 |
quote:al mijn bussen van afgelopen week niet wel voorzover aanwezig werkende INFOXX! | |
Willy84 | zaterdag 17 mei 2008 @ 02:55 |
Werkgevers schijnen een nieuw loonbod te hebben gedaan stond in de Telegraaf. Staken helpt is de boodschap blijkbaar... | |
dennistd | zaterdag 17 mei 2008 @ 09:43 |
quote:behalve als ze buiten de spits staken, dan is het wel gratis in de spits | |
dennistd | zaterdag 17 mei 2008 @ 09:43 |
quote:volgens mij had de fnv als reactie daarop dat het geen sigaar uit eigen doos was, maar een hele tabaksplantage... dat wordt hem dus niet denk ik zo | |
Gnittoo | zaterdag 17 mei 2008 @ 11:45 |
quote:de halteomroep is gelukkig uit te zetten. | |
Ou-Tannu | zaterdag 17 mei 2008 @ 14:19 |
quote:goede zaak! vind t een onding :p infoxx gaat vanzelf wel stuq | |
Ofyles2 | zaterdag 17 mei 2008 @ 14:27 |
quote:De vakbond kan zoveel lullen, het enige waarop ze uit zijn, is bedrijven naar de Filistijnen helpen met hun chantage- en intrigepraktijken. Er moeten meer bedrijven zoals Syntus komen, bedrijven die hun CAO's superieur stellen boven die van die verkapte guerillastrijders. | |
NoBody122 | zaterdag 17 mei 2008 @ 16:17 |
quote:Aan één kant geef ik je gelijk, echter als ik dan lees, dat er één of andere topman bij Cxx is vertrokken met een 'gouden handdruk' van ¤800.000,-... Tsja... Laat ze die 800k (en er zullen vast wel meer van dat soort belachelijke uitgaven zijn) maar lekker houden bij Cxx en daar dingen mee doen die er -wel- toe doen | |
Willy84 | zaterdag 17 mei 2008 @ 17:01 |
Krijg je met aanbestedingen. Ze proberen het directe personeel uit te knijpen en sluiten een CAO van iedere keer 1 jaar af. Zorgt niet echt voor een stabiele sector. | |
RealZeus | zondag 18 mei 2008 @ 15:11 |
quote:En terecht. Mijn vader is ook chauffeur en die ziet de arbeidsvoorwaarden achteruit hollen. Je hebt amper tijd om je brood op te eten. Ik heb hem wel even zitten zieken gisteren:"Zeg pa, jij kent nu zeker alle kaartspellen wel uit je hoofd?" Pa: En toen ik weg ging:"Moet ik nog even een 100-spellen doos langs brengen?" Pa wederom: | |
zwahiel | zondag 18 mei 2008 @ 17:00 |
Goh waarom is het busvervoer in Limburg toch zo slecht!? Nou een simpele reden, mismanagement. Veolia heeft nu alweer besloten om het aantal busbewegingen terug te brengen, het aantal grote bussen te verminderen en hopla hopla, we zijn weer terug bij de klein pokkebusjes die altijd overvol zitten en waardoor veel mensen blijven staan omdat ze vol zitten. Ze hadden al een aantal bussen verpacht aan lokale taxibedrijven (geen personeel voor Veolia) en nu dus de revenge of the little busses die weer terug komt in de regio's. Ja, 2,5 miljoen verlies moet gecompenseerd worden hé. Bedenk d'r even bij dat de aanwinst van de nieuwe gebouwen, de megaorder die bij VDL geplaatst is om op te starten en de aanschaf van de treinen ook geld gekost heeft. Dat er een 1 euro kaartje was wat toch echt al langer in de regio was en een beetje rekenwonder kan bedenken dat je dat geld gaat kosten. En je hebt de huidige situatie. Wie gaat erop vooruit? Niemand! Maar wel ene heer Vestjens. De aanstichter van het hele OV gebeuren. Eigenlijk was men best content met Hermes, ok idd wat kleinere bussen, maar tenminste niet altijd en niet van die taxibusjes. Maar VDL Parade busjes. Wat groter en wat meer lijkende op een echte bus. Chipknip in de bus, lekker makkelijk en veel gebruikt. Nu wordt je dus dubbel genaaid. Weer wijzigingen. Snapt men bij de vervoerders nu echt niet dat reizigers niet altijd zitten te wachten op wijzigingen. Dat men ook eens gewoon de bus wil nemen op het vertrouwde tijdstip. Een bus die op tijd rijdt, waar plek is en die op tijd aankomt. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn? Of wel? Overig, Hermes? Kwam vandaag met een XX bus aanzetten. En dat is niet de eerste keer. Wil XX Hermes toch een beetje uitfaseren op lijn 83 Venlo - Nijmegen? | |
NoBody122 | maandag 19 mei 2008 @ 00:53 |
Ik kwam vandaag een gelede Volvo van Arriva tegen bij de haven van Lauwersoog; helemaal in de Cxx-kleuren nog en met Cxx-stoelbekleding. Er zit aan de zijkant alleen een Arriva-logo geplakt 9055 was het geloof ik... | |
Ou-Tannu | maandag 19 mei 2008 @ 09:08 |
quote:gezien XX eigenaar is van Hermes zou het prima kunnen dat er even een busje gewisseld is gebeurde hier ook nog wel toen Noordned er nog reed, kwam je sporatisch ook wel eens een Arriva bus tegen omdat dat toch de eigenaar was | |
Peterselieman | maandag 19 mei 2008 @ 10:56 |
quote:Die hebben ze niet, wel de 9085 geloof ik. | |
Bommenlegger | maandag 19 mei 2008 @ 15:46 |
Net als dat er nu ook bussen, gelede citaro, interliner en standaardbus van xx op bepaalde lijnen van het gvu ingezet worden. Enige is dat er een bord voor de ruit staat met: rijd in opdracht van gvu. En worden gereden door gvu chauffeurs. | |
NoBody122 | maandag 19 mei 2008 @ 20:03 |
quote:Soit. | |
Ou-Tannu | maandag 19 mei 2008 @ 21:35 |
quote:als je er kwa materieel op vooruit gaat op dat moment whaai not? | |
Willy84 | dinsdag 20 mei 2008 @ 00:14 |
Dat staken is vandaag toch ook geweest buiten de spits? Zag om 21.30 nog een XX bus van Almere naar Amsterdam Amstel met passagiers rijden. Of staken sommige dan weer niet...... | |
Peterselieman | dinsdag 20 mei 2008 @ 00:15 |
vandaag is er niet gestaakt. Alleen dinsdag, woensdag en donderdag buiten de spitsuren. Daarom ben ik vandaag al naar Laren geweest ipv morgen. | |
Ou-Tannu | dinsdag 20 mei 2008 @ 07:43 |
gelukkig ontwijk ik vandaag de bus | |
Dr_Flash | dinsdag 20 mei 2008 @ 17:49 |
In Utrecht wordt niet gestaakt Nee, want dat irriteert de mensen niet genoeg Weet je wat we doen? We laten gewoon lekker iedereen bij alle haltes een half uur lang barsten, maar we rijden WEL vrolijk iedere 5 minuten met een dikke dubbelgelede bus met "Buiten Dienst" erop. DAT is pas lachen GVU, sterf aan de kanker. Ik hoop echt dat er binnenkort eens een aantal buschauffeurs goed in elkaar gerost worden | |
zwahiel | dinsdag 20 mei 2008 @ 19:25 |
Met dank aan xx, toen is dat gezeik met buiten dienst begonnen. BBA flikt dat ook altijd, neem dan gewoon mensen mee zeg, stelletje debielen! Blergh! | |
Dr_Flash | dinsdag 20 mei 2008 @ 20:21 |
Nou, rij voor mijn part net zo veel bussen buiten dienst als je wil, maar hou je ook gewoon aan je dienstregeling. Dit is niet meer "staken om je rechten of een betere CAO" dit is puur irritatie uitlokken. | |
Willy84 | dinsdag 20 mei 2008 @ 20:22 |
In Amsterdam ook geen staking Maar nog steeds kut VMBO kinderen in de bus Ze hebben hier nu al een paar weken een actie waarbij toezicht en veiligheids mensen bij de halte voor die kut school staan. En nog steeds zitten die bussen stinkend vol met gore kut kinderen. Voortaan pak ik dus de fiets, is nog sneller ook! SPOILER | |
ReisT | woensdag 21 mei 2008 @ 09:58 |
21 mei 2008 08:22 Groningen GRONINGEN - De chaufeur had zijn bus even op het pleintje naast de A in Groningen geparkeerd, omdat hij de weg wilde vragen naar de Butjesstraat. Daar moest hij heen omdat hij schoolkinderen naar zwemles moest brengen. Als hij uitstapt om de weg te vragen, komt met een hoop gesis de bus weer in beweging en rijdt zichzelf richting de kade. Terwijl deze met zijn voorwielen al boven het water hangt, duwen de draaiende achterwielen de bus verder over de rand totdat deze met een grote plons in het water beland. | |
Peterselieman | woensdag 21 mei 2008 @ 11:48 |
Oeps. Afwachten in hoeverre die Alliance van Arriva Touring beschadigd is geraakt bij dit geintje | |
Ou-Tannu | woensdag 21 mei 2008 @ 12:14 |
quote:de motor is nog droog datscheelt over bussen waar leverd berkhof nou kanarie gele ambas aan af? | |
zwahiel | woensdag 21 mei 2008 @ 12:14 |
Iets met de handrem erop zetten Diesels willen wel 's zelf rijden, Alliances hebben daar wel 's last van ja. Moet je de rem er goed op zetten... | |
Peterselieman | woensdag 21 mei 2008 @ 12:17 |
quote:Denemarken? Als er ikke i rute op die dingen verschijnt, dan weet je wel genoeg | |
Ou-Tannu | woensdag 21 mei 2008 @ 12:48 |
quote:geen idee lijnfilm was uit | |
Bommenlegger | woensdag 21 mei 2008 @ 16:17 |
quote:Ten eerste: die ziekte die je toewenst, denk eens na zielig figuur, je weet niet wat je zegt. (verder hou ik me in) Ten tweede: ik hoop dat je zelf total loss geslagen word. Ten derde: je weet de reden niet waarom die buiten dienst reed, wie weet naar de garage ivm storing of wat dan ook. Trieste reactie weer helaas. Verder ga ik niet eens in op je zogenaamde zielige probleempjes, omdat jij benadeeld word. | |
Alexxxxx | woensdag 21 mei 2008 @ 16:47 |
quote:Houd je hoofd koel, eet even een ijsje of zo. | |
Bommenlegger | woensdag 21 mei 2008 @ 17:03 |
quote:Zal een ijsje nemen en misschien nog wat anders, maar je weet hoe het werkt, actie-reactie... | |
Dr_Flash | woensdag 21 mei 2008 @ 18:13 |
quote:Ach, weet je. Ik irriteer me er gewoon dood aan, en het gaat maar door met het GVU. En het was voor een groot deel ook simpelweg stoom afblazen. Ik begrijp jouw reactie op mijn post ook heel goed hoor. Maar inderdaad, laten we een ijsje nemen. En hopen dat ergens iemand in gaat zien dat alleen "Hart voor de klant" op je bus schilderen, misschien een goed begin is, maar zeker niet het halve werk | |
Dr_Flash | donderdag 22 mei 2008 @ 21:58 |
Ik zag trouwens weer die genaturaliseerde CFL-bus rondrijden vanmiddag. En vorige week ook al eens. | |
Dr_Flash | donderdag 22 mei 2008 @ 23:27 |
quote:Oh ja nog even inhoudelijk: als er iedere 5 minuten een bus langs komt met "Buiten Dienst" erop, 5 achter elkaar, en er tegelijkertijd geen enkele bus "in dienst" langs komt, een half uur lang, terwijl er op papier iedere 5 minuten gereden wordt, dan weet ik heus wel hoe laat het is hoor Normale mensen worden voor werkweigering op staande voet ontslagen, maar hey, misschien zijn het wel 5 defecten op rij | |
RealZeus | vrijdag 23 mei 2008 @ 01:14 |
quote:Wat een onzin. Als jij gaat staken wordt je toch ook niet gelijk ontslagen? Het is alleen lullig voor degenen die afhankelijk zijn van het OV, maar ik kan mij de irritatie van de buschauffeurs goed voorstellen. | |
Dr_Flash | vrijdag 23 mei 2008 @ 12:16 |
quote:Het was geen staken. Dan wzou er op al die bussen "Actie bus" of zo gestaan hebben, en zou het uitgebreid in de media aangekondigd zijn, zoals met de stakingen in het streekvervoer momenteel. Dit gaat over STADSvervoer, wat "gewoon" rijdt. Tenminste, op papier dan | |
thatsme | vrijdag 23 mei 2008 @ 14:55 |
Tijdens de stakingen in het streekvervoer rijden de meeste stadsbussen in nederland niet. Alleen de in de 4 grote steden. De rest van de steden ligt gewoon alles plat. Heel misleidend. | |
Peterselieman | vrijdag 23 mei 2008 @ 14:58 |
quote:Idd, want in Dordrecht wordt er ook gewoon gereden en in Noord- en Zuid-West Fryslân ook | |
Ou-Tannu | vrijdag 23 mei 2008 @ 15:21 |
quote:hier vielen anders nog genoeg ritten uit! buiten de qliners om :/ die reden ook al niet :/ | |
Dr_Flash | vrijdag 23 mei 2008 @ 15:42 |
Ik heb de indruk dat men het in Utrecht af en toe wel handig vindt om bij CXX te horen, zo naar eigen goeddunken | |
kip_zonder-kop | vrijdag 23 mei 2008 @ 20:29 |
Vanmiddag moest ik m`n broertje ophalen die met de bus thuis kwam van schoolkamp Toen de bus na 1.5 uur eindelijk arriveerde bleek deze gloednieuw te zijn. Tijdens het achteruit rijden reed deze chauffeur doodleuk tegen een paal aan. Er was echter geen schrammetje te zien en de bus reed daarna weer vrolijk verder. Was leuk om aan te zien. | |
Bommenlegger | zondag 25 mei 2008 @ 14:46 |
quote:Over een vorige opmerking: Hart voor de Klant. DIe leus heeft onze directrice met haar wijsheid besloten erop te zetten. DIe kan en mag je er alleen opzetten als je het waar kan maken. Helaas gebeurt dat niet. En daar worden dus de bestuurders op afgerekend. Dan nu over het een half uur moeten wachten. Lijn 11 rijd buiten de spits om de 10 min, in de spits om de 7 min. Lijn 12 rijd buiten de spits om de 5 min, in de spits om de 3 min. Reken maar uit hoeveel bussen dat moeten zijn dan. Ook wel eens opgevallen dat als je een bus ziet die buiten dienst rijdt, dat er voorin een paar personen staan? Dat zijn de lesbussen die de route leren rijden en met de dubbelgelede bussen leren rijden. Wat betreft dat werkweigering, dat begrijp ik ff niet wat dat ermee te maken heeft, en over de storing al net zo min. Maar kan aan mij liggen. Ik zie het waarschijnlijk allemaal anders, omdat ik aan de "andere" kant sta dan jij. En om nog ff terug te komen op bussen die buiten dienst rijden, als dat vanaf 17.00 uur gebeurd dan zijn dat bussen die naar de garage gaan, simpelweg omdat de dienst van deze bussen erop zit. Misschien is het nu iets duidelijker geworden, het gebeuren over buiten dienst rijden. | |
Dr_Flash | zondag 25 mei 2008 @ 16:12 |
quote:Ja, dat is zo. En misschien niet eens omdat de chauffeurs er debet aan zijn, maar simpelweg omdat de chauffeurs het meest voor de hand liggende aanspreekpunt van de klant zijn. En in sommige gevallen is dat best oneerlijk misschien ja. quote:Ik weet niet of ze jou verkeerd geïnstrueerd hebben, of mij verkeerd geïnformeerd, maar lijn 11 rijdt in de spits iedere 5 minuten, niet iedere 7. Dat staat in de Abri's, en dat staat op www.gvu.nl. quote:Yep, die zie ik geregeld. Overigens staat er dan meestal "Leswagen" op. Hoe dan ook, er was hier geen sprake van leswagens. quote:@Werkweigering: Ik constateer dat er een half uur lang geen reizigers meegenomen worden, dat betekent dat men niet doet waarvoor men betaald wordt. Ik constateer dat er geen staking voor het stadsvervoer in de grote steden is afgekondigd. 1 + 1 = 2. @Storing, daar begon je zelf over quote:Dat lijdt geen twijfel quote:Ja, dat begrijp ik allemaal wel. En het hoeft ook strikt genomen niet eens iets met elkaar te maken te hebben. Maar als je een half uur staat te wachten tot een bus je eindelijk eens mee wil nemen, terwijl er wel vrolijk af en aan "Buiten dienst" gereden wordt, dan gaan mensen dingen met elkaar in verband brengen, al is dat misschien niet terecht. En ik heb ook mensen middelvingers op zien steken en tegen bussen aan zien schoppen toen hoor. Dan kan ik me maar beter hier even afreageren, lijkt me | |
Gnittoo | zondag 25 mei 2008 @ 19:52 |
[ Bericht 34% gewijzigd door Gnittoo op 25-05-2008 20:00:45 ] | |
Ou-Tannu | zondag 25 mei 2008 @ 20:58 |
quote: die eerste | |
Bommenlegger | zondag 25 mei 2008 @ 22:45 |
quote:We kunnen er hier lang of kort over praten. Ik vertel het uit de kant van chauffeur en jij als klant die staat te wachten om vervoerd te worden. Misschien kan je me eens vertellen op welke datum het was en hoelaat. | |
Willy84 | zondag 25 mei 2008 @ 23:51 |
Ik wist niet dat GVU nog schraler dan GVB was. | |
Dr_Flash | maandag 26 mei 2008 @ 20:04 |
quote:Okee, ik wil ook wel wat meer begrip hebben voor de prestaties die ik dagelijks mag meemaken. Wanneer en hoe laat? Ongeveer een half uur voorafgaande aan mijn post. Toegegeven, 5 bussen op rij die uitvallen, dat is een uitzondering. Maar het is dit jaar minimaal de 3e keer dat er 3 of meer op rij uitvallen. En dat is dan gewoon wat ik zelf meemaak. Wat er op de rest van het net gebeurt, geen idee. Morgen kan ik wel een overzicht leveren van ongeveer alles wat me aan metro, tram en bus dwars gezeten heeft in de laatste anderhalf jaar (maar ik heb mijn USB-stick op kantoor laten liggen ). | |
Battlefan | maandag 26 mei 2008 @ 22:40 |
Toch wonderlijk dat het bij mij nog nooit mis is gegaan bij het GVU, het lijkt echt bij lijn 11 en 12 te zitten als ik het zo lees | |
blup | maandag 26 mei 2008 @ 23:00 |
quote:Je kan 't ook aan de andere kant eens bekijken, dit trekt jou aandacht nóg meer dan als ze er helemaal niet zijn. Slim gedaan van ze, vervelend is het wel. Maar waarom laat jij je zo ontzettend opjutten. Je wist tenslotte dat er gestaakt word her en der. Pak de fiets. | |
Dr_Flash | maandag 26 mei 2008 @ 23:42 |
quote:Ik heb geen fiets. Niet dat dat de schuld van GVU is natuurlijk, maar er was duidelijk aangegeven dat het STREEKvervoer zou staken. En dat minstens in de 4 grote steden het STADSvervoer zou rijden. dus dat zou er niks mee te maken moeten hebben. EN wat ik al eerder zei: al die buiten Dienst bussen hoeven er ook niet per se iets mee te maken te hebben. Feit is wel dat er om de 5 minuten een bus verwacht wordt te rijden, en dat er dus in dit geval 5 achter elkaar uitvallen. Ik weet niet HOE je wilt dat ik dat ga bekijken hoor, maar als betaldende reiziger heb ik tot op heden nog geen enkele manier gevonden om daar blij van te worden. Hoe graag ik ook wil. | |
Dr_Flash | maandag 26 mei 2008 @ 23:45 |
quote:Dat zou kunnen. Maar zelfs al zou GVU op alle andere fronten perfect presteren (ja vast wel ) Dan is het minstens een signaal om eens te gaan kijken naar wat er op lijn 11 en 12 zoal wel, en ook niet, ingezet wordt aan materieel en personeel. Want als ik daarop alleen mijn beeld van het GVU baseer, dan ben ik van lotje getikt dat ik nog één stuiver betaal voor het "geleverde product". | |
Willy84 | dinsdag 27 mei 2008 @ 02:36 |
controleren ze die studentebussen eigenlijk weleens in de spits? | |
Ou-Tannu | dinsdag 27 mei 2008 @ 09:19 |
quote:ik ben hier vanmorgen niet gecontroleerd.. zowel bij CXX als bij Arriva | |
ReisT | dinsdag 27 mei 2008 @ 10:05 |
quote:Op lijn 12? Dat is toch praktisch onmogelijk... Vanochtend had zo'n dubbelgelede het trouwens begeven, midden op het busstation. Moest weggesleept worden. | |
Ou-Tannu | woensdag 28 mei 2008 @ 12:35 |
Bommenlegger | woensdag 28 mei 2008 @ 12:45 |
quote:Gisteren werd er ineens weer gecontroleerd. s'Morgens lijn 11 en s'middags lijn 12. Ze hadden het groots aangepakt. Een reservebus erbij om met de boefjes te gaan zitten om de bekeuringen uit te schrijven. Wanneer de resultaten bekend zijn post ik deze. | |
Dr_Flash | woensdag 28 mei 2008 @ 16:39 |
quote:Ik heb gisteren (rond 8:10) inderdaad wel een oude A300 stil zien staan met wat bonnenschrijvers. Stond bij het Provinciekantoor. En het was erg druk met uniformen op de stoep. Begreep er niet zo veel van, en er stond "LESWAGEN" op de display. Maar dat was dus idd controle begrijp ik? Overigens mocht mijn 11 ongehinderd doorrijden | |
Willy84 | woensdag 28 mei 2008 @ 19:01 |
Oke, maar gaat dat dan zo dat er 10 man instappen en gaan controleren, en ondertussen rijdt de bus langzaam verder? Of wordt er gestopt waarna iedereen uit moet stappen en moet overstappen op een er voorstaande bus? Heb eens gelezen dat ze in Den Haag preventief naar wapens gingen fouileren. Dat hadden ze zo georganiseerd dat je moest uitstappen bij een halte waar allemaal hekken stonden. | |
Bommenlegger | woensdag 28 mei 2008 @ 23:08 |
quote:Klopt, die bus gebruikten ze om daarin te gaan zitten en de bonnen uit te schrijven. In de middag stond die bus op de Sorbonnelaan. En dat de bus door mocht, wil denk ik zeggen dat in de bus daarvoor genoeg gepakt is, en niet voldoende mensen hadden dan om de volgende bus te controleren. | |
Bommenlegger | woensdag 28 mei 2008 @ 23:09 |
quote:In dit geval stopt de bus waar ze staan, en rijd pas verder als de controle gedaan is. Eventuele zwartrijders worden mee uit de bus genomen, en mogen instappen in een bus, die daar staat, om daar hun bekeuring in ontvangst te nemen. | |
Dr_Flash | donderdag 29 mei 2008 @ 08:52 |
quote:Dat lijkt me ook ja, die "schrijfbus" was behoorlijk druk | |
Carport | donderdag 29 mei 2008 @ 22:32 |
quote:Kanariegele bussen voor het BRU: http://www.blikopnieuws.nl/bericht/76361 | |
Ou-Tannu | donderdag 29 mei 2008 @ 23:39 |
quote:JA die dus | |
zwahiel | vrijdag 30 mei 2008 @ 16:03 |
't zou ook 's geen geld moeten kosten hé. Heeft xx net allemaal nieuwe bussen geregeld die wel prima rijden. Hebben we eindelijk geen Amba's zonder vering, hopla. Komt de kanariebus ineens om de hoek kijken... Maar begrijp ik nu goed dat BRU die bussen zelf gekocht heeft en dat xx ze alleen maar rondrijdt? In dat geval heeft XX het slim bekeken, ander geval hebben ze 't ruk bekeken, zij betalen de nieuwprijs voor de bus en de volgende dokt de gebruikte prijs. Lekker geld klopperij dan. Moet de tram straks ook geel worden Even tussendoor: quote:Wel grappig dat dat 088 nummer NERGENS maar dan ook echt NERGENS publiekelijk bekend gemaakt is of ook maar ergens bij een halte vermeld staat. Denk dat 't ze 't dan aardig druk gaan krijgen bij die lijn... [ Bericht 55% gewijzigd door zwahiel op 30-05-2008 16:09:08 ] | |
ReisT | vrijdag 30 mei 2008 @ 20:30 |
quote:Die Franse tram die hier op bezoek was, was ook geel, toeval? Of stiekem een voorproefje... quote:Dat nummer wordt pas in december ingevoerd he, dus ze hebben nog een half jaar om dat bekend te maken | |
vw_caddy | zaterdag 31 mei 2008 @ 07:51 |
De communicatie over die kutstakingen verloopt echt weer prima.... Gaan ze nog onderhandelen met de vakbonden? Zou mooi zijn als ik maandag met de bus kon. | |
Lausteen | zaterdag 31 mei 2008 @ 10:53 |
quote:Dat kan je wel vergeten | |
zwahiel | zaterdag 31 mei 2008 @ 13:10 |
quote:nee want dat zou ik december 2007 al ingevoerd moeten zijn en vanaf de nieuwe dienstregeling afgelopen december al gecommuniceerd moeten zijn Dat is het actiepunten lijstje van 2008. Ze zijn er een beetje onduidelijk over hoe 't nou precies ermee zit. Bommelegger weet jij daar meer van Overigens feest bij GVU als ik naar die omleidingen kijk, leuk man zo'n gemeente die even half Utrecht opbreekt en daar lekker Nederlands überlang over doet. | |
ReisT | zaterdag 31 mei 2008 @ 16:20 |
quote:Dat 088-nummer staat in dat lijstje hier toch genoemd bij de nieuwe dingen voor de nieuwe concessie vanaf komende december. Vorig jaar is er ook geen nieuwe concessie geweest. | |
NoBody122 | zaterdag 31 mei 2008 @ 20:21 |
Gisteren was er een gelede Volvo overhit geraakt zeer kort na vertrek van de haven in Holwerd.. Op verzoek heb ik toen een andere daarheen gebracht voor betreffende collega en vervolgens bij de kapotte bus gewacht op de monteur... Foto die ik ff gemaakt had met mn GSM (wat ook meteen de slechte kwaliteit verklaart): | |
Willy84 | zaterdag 31 mei 2008 @ 20:35 |
Die bus lijkt afkomstig uit de concessie Amstelland-Meerlanden? | |
Peterselieman | zaterdag 31 mei 2008 @ 20:43 |
Hoe laat was dat, want ik heb om 16.22 wel een gelede op 66 Leeuwarden binnen zien rijden, een tijd die er bij zou kunnen passen, maar ook zou kunnen komen door een vertraagde boot. | |
NoBody122 | zondag 1 juni 2008 @ 14:07 |
Dat was zo rond een uur of 13:00 Overigens sta ik sinds vandaag ook met mn kop op openbaarvervoerinboskoop.nl, kwam die Hugo gisterochtend tegen op t treinstation in Veenwouden | |
Dr_Flash | zondag 1 juni 2008 @ 17:56 |
quote: | |
Willy84 | zondag 1 juni 2008 @ 18:28 |
Goed bezig weer, misschien dat dit opgelost kan worden door IVW aan te besteden | |
Dr_Flash | zondag 1 juni 2008 @ 18:30 |
quote:Ja, wat een geweldig idee Ga in België wonen met je briljante ingevingen jij | |
Willy84 | zondag 1 juni 2008 @ 19:08 |
quote:Ik woon in Amsterdam, dat is al erg genoeg | |
Peterselieman | zondag 1 juni 2008 @ 21:19 |
Eerst Arriva, nu Herpes (xx), wie zal volgen? | |
Willy84 | zondag 1 juni 2008 @ 23:29 |
quote:Ho Ho Ho..!!! GVB was eerst http://www.eenveiligamste(...)r_vervoer/2006/3289/ [ Bericht 17% gewijzigd door Willy84 op 01-06-2008 23:38:54 ] | |
Peterselieman | zondag 1 juni 2008 @ 23:53 |
je hebt gelijk | |
Alexxxxx | zondag 1 juni 2008 @ 23:55 |
ach, de fryskers waren al afgekeurd voor ze reden | |
Peterselieman | zondag 1 juni 2008 @ 23:58 |
quote:Was dat maar zo gebleven | |
Ou-Tannu | maandag 2 juni 2008 @ 10:06 |
quote:vandaar dat ik ze hier bijna niet meer zie rijden | |
Peterselieman | maandag 2 juni 2008 @ 11:04 |
ik zie er anders nog genoeg hoor. Vanochtend weer in zo'n kreng gezeten | |
Ou-Tannu | maandag 2 juni 2008 @ 14:09 |
quote: zelfs lijn 95 rijd niet meer met fryskers | |
Willy84 | maandag 2 juni 2008 @ 14:46 |
Freek bestuurt speciale EK-tram Maandag 2 juni 2008 Cabaretier Freek de Jonge bestuurt maandagmiddag de speciale EK-tram van het Gemeentevervoerbedrijf (GVB). Het voertuig, dat speciaal is uitgedost voor het Europees kampioenschap voetbal, rijdt vanaf dat moment enkele weken door de hoofdstad. De cabaretier bestuurt de tram hoogstpersoonlijk van een remise naar het Centraal Station. Vervolgens zal hij als conducteur aan boord gaan, samen met dweilorkest de Teletoeters. | |
kip_zonder-kop | maandag 2 juni 2008 @ 20:08 |
Toen Arriva de diensten van Connexxion had overgenomen voor Amsterdam en omstreken was ik onder de indruk hoeveel Arriva bussen ik continu rond het Amsterdam CS zag rijden. Vandaag was ik onder de indruk van de enorme leegte op hetzelfde station bij het Arriva gedeelte. Zo`n staking heeft toch wel wat. | |
NoBody122 | maandag 2 juni 2008 @ 20:18 |
quote:In theorie wel; echter ontdekt men steeds meer dat er geen haan naar kraait als je in het weekend gewoon 'stiekem' een grote bus meeneemt ipv een Frysker, zoals opgedragen Met het warme weer van de afgelopen dagen kiest men toch weer wat meer voor een Frysker trouwens; die koelen beter aan de chauffeurskant | |
Willy84 | maandag 2 juni 2008 @ 22:38 |
quote:Ja kan ik me voorstellen en heb ook wel hetzelfde gehad. Doordat het XX en Arriva is zie je ook het verschil tussen de 2 concessies op het streekbusplatform. Dan zie je hoe weinig lijntjes en bussen er ri Zaandam gaan en hoeveel Arriva er heeft rijden. Ben alleen benieuwd wat voor alternatief vervoer mensen hebben gekozen. Hoorde wel op school van mensen die maar niet waren gekomen. Overigens is er een nieuw loonbod gedaan welke is afgewezen. Zo blijven we bezig! Miste de bussen op Amstel al | |
RealZeus | dinsdag 3 juni 2008 @ 01:27 |
quote: Ik heb ze anders ook al in de stadsdienst van Almere gespot | |
NoBody122 | dinsdag 3 juni 2008 @ 17:21 |
quote:Heb je een url met wat meer info over dat nieuwe loonbod? Ik zie daar niets over terug op de FP danwel nu.nl, namelijk... | |
JeePee83 | dinsdag 3 juni 2008 @ 17:49 |
Hiero staat het loonbod weergegeven. Dank u Veolia | |
Ou-Tannu | woensdag 4 juni 2008 @ 00:00 |
quote:zijn dat niet die andere 8 of 10 meter barrels van VDL? of waren het echt fryskers? | |
Willy84 | woensdag 4 juni 2008 @ 01:11 |
Wanneer gaan die stinkbussen weer rijden? | |
NoBody122 | woensdag 4 juni 2008 @ 01:41 |
quote:Het komt in ieder geval wel weer een stap dichterbij Benieuwd waar die ene knakker vrijdag mee komt (kamerlid die 'onafhankelijk' onderzoek doet naar dit gebeuren en vrijdag met een rapport komt) | |
Willy84 | woensdag 4 juni 2008 @ 11:10 |
Nou wat een onderzoek! Normaliter hebben ze 3 jaar voor zo'n onderzoek nodig. Nu kan het ineens in 3 en een halve dag. Prachtig | |
Ou-Tannu | woensdag 4 juni 2008 @ 15:50 |
quote:onderzoeken worden dus NIET medemogelijk gemaakt door het streek vervoer | |
NoBody122 | woensdag 4 juni 2008 @ 15:57 |
quote:Ze zullen wel moeten, de busbedrijven gaan het vast niet trekken als hun bussen 3 jaar lang niet gereden worden | |
Ou-Tannu | woensdag 4 juni 2008 @ 16:01 |
quote:ow maar! XX rijd hier nog redelijk hoor | |
Peterselieman | woensdag 4 juni 2008 @ 20:01 |
Ik heb zostraks gehoord dat er maar een vervoerder heeft ingeschreven voor de concessie Zuid-Oost Fryslân en dat is NS dochter Qbuzz. | |
ReisT | woensdag 4 juni 2008 @ 20:24 |
Busje komt zo!quote: | |
Ou-Tannu | woensdag 4 juni 2008 @ 21:13 |
quote:meteen in een andere CAO trappen graag | |
Dr_Flash | woensdag 4 juni 2008 @ 21:31 |
quote:Briljant! | |
Ofyles2 | woensdag 4 juni 2008 @ 23:40 |
quote:Dat is omdat Arriva zich heeft teruggetrokken. Arriva vindt deze regio simpelweg niet winstgevend genoeg om zich daar uit te kunnen leven. | |
RealZeus | donderdag 5 juni 2008 @ 01:07 |
quote:Nou , er zitten stickers op de zijkant met Frysker, dus dan mag ik er toch vanuit gaan dat ze het zijn. | |
Willy84 | donderdag 5 juni 2008 @ 01:27 |
quote: | |
RealZeus | donderdag 5 juni 2008 @ 01:48 |
quote:Dat kan nog wel een paar weken gaan duren. Tenzij de bonden en werkgevers tot elkaar komen maar dat verwacht ik niet. Als ze weer gaan rijden weten ze wel gelijk van welke bussen de accu's allemaal slecht zijn. Die starten dan niet meer. | |
Ou-Tannu | donderdag 5 juni 2008 @ 10:01 |
quote:beter! dan zijn ze hier niet meer geflopt concept van XX? quote:hm dat worden dus nog kut bussen naar school quote:nogal simpel.. laat de consessie verlenders gewoon BOETES opleggen voor elke NIET Gereden dag. met terug werkende kracht! moet je opletten hoesnel het gedaan is! | |
Peterselieman | donderdag 5 juni 2008 @ 17:48 |
quote:Dat doen ze al, want voor elke niet gereden dag ontvangt de vervoerder geen subsidie. En dan kan het bedrag aan gemiste inkomsten snel oplopen. | |
Ou-Tannu | donderdag 5 juni 2008 @ 17:58 |
quote:das niet voldoende he per niet gereden dag 1000¤! per consessie gebied dat is dus aantikken | |
Peterselieman | donderdag 5 juni 2008 @ 17:59 |
Ehm, het gaat voor al die concessies samen meer dan een miljoen per week wat de vervoerders mislopen!! | |
Dr_Flash | vrijdag 6 juni 2008 @ 08:40 |
quote:Dat lijkt me eerder ja, die 1000 euro ligt niet echt iemand van wakker | |
Ou-Tannu | vrijdag 6 juni 2008 @ 11:00 |
quote:dan schijf je er een paar nulletjes bij niet zo moeilijk hoor | |
Willy84 | vrijdag 6 juni 2008 @ 13:00 |
Alles leuk en aardig allemaal. Maar wanneer gaan die stinkbussen weer rijden? Straks daalt de brandstofprijs is de VS nog omdat de bussen in Nederland niet meer rijden. Net zoals de brandstof hier duurder wordt als ze daar op vakantie gaan. | |
NoBody122 | zondag 8 juni 2008 @ 01:53 |
Hoorde zo'n 2 uurtjes geleden op de radio, dat de werkgevers aan de vakbonden hebben gevraagd om opschorting van de stakingen, zodat zij ruimte hebben om dat rapport van de Vries te bestuderen en daarop verder kunnen besluiten/doen... Bonden hebben tot dusver nog niet gereageerd, maar ik ben zeer benieuwd wat die gaan zeggen | |
zwahiel | zondag 8 juni 2008 @ 18:35 |
tsssk, dat rapport heeft ook weken nodig om te lezen, als ze 't in zo'n korte tijd kunnen maken dan kunnen ze ook wel even doorbladeren naar de conclusies van 't rapport Neem maximaal een week (en da's echt lang gerekt) maak het prioriteit en leg al je andere werkzaamheden even neer en regel dit eerst. Maar ja dat komt er in de botte koppen van de overbetaalde en vrijedaggenietende directies niet in... De vervoerders willen dit gewoon omdat hun klandizie gewoon massaal weg loopt en het vertrouwen in hun eigen functioneren tot een vriespunt gedaald is. En dat wil men niet, want deze staking gaat nog een staartje krijgen in het aantal reizigers wat af gaat nemen door de onzekerheid. (en da's niet zo raar). | |
Alexxxxx | maandag 9 juni 2008 @ 16:29 |
Eens een indexje gemaakt van alle busmerken waarvan foto's op de site staan Zijn er zo'n 150 Aabenraa AEC Ajokki APTS Arna Austin Autosan Auwärter Avia Ayats Barbi Bedford Berkhof Berna Beulas BMC BOVA Bristol BUS AND CAR Büssing Cacciamali Caetano Camo Carrus Castrosua Chausson Chevrolet Citroën Contrac-Cobus DAC DAF Bus Dallavia Dennis Den Oudsten Dina Dodge Domburg Drögmöller Duvedec Eggli EOS ESA FAW FBW Ferqui Fiat Fleetwood Ford Foreland Frysker Greyhound Groenewold Hoogezand Gumpen Guy Hägglund & Söner Hainje Heida Wolvega Henschel Hentocar Hino Hispano Ikarus INDCAR International Irisbus Irizar Irmaos Mota Isuzu Iveco Jelcz Jonckheere Jongerius Kabus Karosa Kässbohrer Katrineholm Karossen Kiitokori Knudsen Kromhout Kusters Kutsenits LAG Lahaden Autokori Lansen Leyland Lier Magirus-Deutz MAN Marbus Marco Polo MCI Mercedes-Benz Neoplan Noge NorteBus Obradors Opel Optare Otokar Pegaso Peugeot Phänomen Plaxton Praga Prevost Renault Repstad Karosseri Robur Roman Roset Routemaster Säffle Saurer Saviem Scalvo (Zweedse eigenbouw) Scania Setra Skoda Smit Appingedam Smit Joure Sitcar Solaris SOR Staco Stanley Steamer Steyr Sunsundegui Tedom Temsa Thesi Thomas Toyota Twincoach Unicar Unimog Van Hool Van Rooijen VBK VDL Berkhof VDL BOVA VDL Jonckheere VDL Kusters VDL Pro City (Frysker) Verheul Vest Volkswagen Volvo Werkspoor Wright ZABO | |
Dr_Flash | maandag 9 juni 2008 @ 16:38 |
Beter 150 busmerken op je sijt dan een streekvervoer wat niet rijdt! | |
Alexxxxx | maandag 9 juni 2008 @ 16:42 |
Wil je vandaag rijden met de bus, word dat nog een hele klus beter neem je de taxi dus | |
Dr_Flash | maandag 9 juni 2008 @ 16:43 |
Mooi dat je zo'n lijstje maak maar het is een droeve zaak ik krijg vlekken van dat gestaak | |
Peterselieman | maandag 9 juni 2008 @ 18:02 |
Frysker is geen merk, maar een concept van xx, dus die mag van het lijstje geschrapt worden | |
Alexxxxx | maandag 9 juni 2008 @ 18:06 |
quote:Duvedec is ook geen merk lamlul. APTS idem. Heb ik ooit beweerd dat ik konzuquind ben? | |
Alexxxxx | maandag 9 juni 2008 @ 18:07 |
Staat nog een niet merk tussen, +1 kudd0w voor de persoon die die aanwijst. Edit: twee zelfs! | |
Peterselieman | maandag 9 juni 2008 @ 18:11 |
Presenteer ze dan beter | |
Alexxxxx | maandag 9 juni 2008 @ 18:21 |
Nee. | |
Dr_Flash | maandag 9 juni 2008 @ 18:33 |
quote:Of bedoel je gewoon lege topics? Want dan zal ik die Säffles nog ff opnieuw posten | |
Alexxxxx | maandag 9 juni 2008 @ 19:03 |
quote:Whehe graag Ik was het topic al ingedoken om te kijken hoe je het nu precies spelde, de ä was weggevallen bij de conversie naar phpBB 3 | |
Peterselieman | maandag 9 juni 2008 @ 19:08 |
quote:Waardeloos modje zeg | |
Alexxxxx | maandag 9 juni 2008 @ 19:22 |
quote:Nee, het gaat nu over BuzzyBee. Daar ben ik een waardeloze admin. | |
Peterselieman | maandag 9 juni 2008 @ 19:36 |
quote:Het zou hier ook van toepassing kunnen zijn Ontopic: vandaag slechts 1 fryskerbarrel gezien, maar echt vrolijk word je daar niet van. | |
Gnittoo | dinsdag 10 juni 2008 @ 18:42 |
quote: | |
Ou-Tannu | donderdag 12 juni 2008 @ 01:09 |
Mooi! weer bussen! ) | |
Ofyles2 | donderdag 12 juni 2008 @ 13:37 |
Qbuzz maakt komende december niet alleen zijn debuut in Zuidoost-Fryslân, maar mogelijk ook rond Rotterdam:quote: | |
NoBody122 | donderdag 12 juni 2008 @ 17:23 |
Lijkt erop dat Huizinga toch over de brug gaat komen, gezien dit bericht van vanmiddag op nu.nl: http://www.nu.nl/news/161(...)r_streekvervoer.html Daar staat tevens dat vanaf zaterdag in het hele land weer gereden gaat worden tijdens de spitsuren. | |
Peterselieman | donderdag 12 juni 2008 @ 20:12 |
Zag vandaag dat de route van lijn 22 gewijzigd gaat worden. Kwam vanochtend opeens 2 haltepalen tegen, waarna ik op onderzoek uit ben gegaan. Blijkt dat de oude route richting Goutum gereden gaat worden, waarna via de noordelijke weg richting Drachtsterbrug gereden gaat worden. Wel een langere omweg zo te lezen, maar het is niet anders. | |
Ou-Tannu | donderdag 12 juni 2008 @ 20:30 |
quote:dr schijnen meer routes te veranderen | |
Peterselieman | donderdag 12 juni 2008 @ 20:40 |
Als je aan het werk bent, zie je nog eens wat Zoals deze bus die achter een hek staat in Grou: | |
Ou-Tannu | donderdag 12 juni 2008 @ 20:47 |
quote:jammer van t biermerk lijn 41 krijgt ook een verlenging dus en rijd langer door \o/ ! | |
Mercy | donderdag 12 juni 2008 @ 21:39 |
vraagje ! wat is er zo bijzonder aan bussen ? en zijn er speciale type's die nu rijden waar weinig foto's van zijn ? en of er behoefte hier in dit topic aan foto's daarvan ? | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2008 @ 18:59 |
109 Teletekst vr 13 jun *************************************** Akkoord bussen,toch nog stakingen *************************************** ` De vakbonden en werkgevers in het streekvervoer hebben na een nacht en een dag praten een principe-akkoord bereikt over een nieuwe cao.Toch gaan de stakingsacties voorlopig door,"als stok achter de deur",zegt de FNV. In het akkoord gaan de partijen ervan uit dat staatssecretaris Huizinga van Verkeer inderdaad met geld over de brug komt.De partijen werden het eens over een cao voor 1,5 jaar,met een in twee fasen doorgevoerde loonstijging van 5,5 procent. Het overleg begon gisteravond om half negen in een hotel in Bussum en ging tot het einde van de middag door. *************************************** volgende nieuws weer & verkeer sport Goed bezig ja, het lijkt godverdomme België wel. Kutstakers | |
Ou-Tannu | vrijdag 13 juni 2008 @ 20:07 |
quote:ja heb de buffer op heerenveen nog nooit zo vol zien staan met Arriva bussen trouwens | |
Peterselieman | vrijdag 13 juni 2008 @ 20:08 |
Hebben ze zoveel bussen dan |