abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 1 april 2008 @ 10:43:47 #1
45833 crew  Fogel
pi_57756350
Het centrale topic voor al je ervaringen met luchtvaartmaatschappijen. Deel 6!
Van Easyjet tot Singapore Airlines en van KLM tot Uzbekistan Airways.

Geef het volgende even aan:


Geef het volgende even aan:

  • Maatschappij?
  • Traject?
  • Vertraging?
  • Vriendelijk personeel?
  • Lekker eten?
  • Entertainment?
  • Algehele indruk?
  • Iets over de luchthavens?

    Voor al je vragen over vliegen kun je terecht in: [Centraal] Vragen over vliegen #2
    En voor je awards, miles and more in: Frequent Flyer Programma's #1

    Vorige delen:
    Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #1
    Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #2
    Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #3
    Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #4

    Happy Flying

    [ Bericht 53% gewijzigd door DutchTrain op 01-04-2008 15:14:57 ]
  • I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_57759456
    quote:
    Op dinsdag 1 april 2008 10:31 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Om een of andere reden land ik altijd op die baan en ik vind dat altijd zo'n teleurstelling; dan denk je dat je er bent, moet je nog 20 mnts.
    Ik heb dit linkje in mijn bookmarks staan en kijk ook altijd even voor vertrek. Meestal verandert er niks tussen vertrek en aankomst (mits je binnen europa vliegt). Misschien een aanrader zodat je je van te voren mentaal kan opladen voor de rit van Haarlem naar Amsterdam (oftewel, polderbaan):

    http://www.luchtverkeersl(...)?source=baan_actueel
    pi_57760026
    quote:
    Op dinsdag 1 april 2008 13:28 schreef Apache4U het volgende:

    [..]

    Ik heb dit linkje in mijn bookmarks staan en kijk ook altijd even voor vertrek. Meestal verandert er niks tussen vertrek en aankomst (mits je binnen europa vliegt). Misschien een aanrader zodat je je van te voren mentaal kan opladen voor de rit van Haarlem naar Amsterdam (oftewel, polderbaan):

    http://www.luchtverkeersl(...)?source=baan_actueel
    Sinds 28 maart is de voorkeur voor het gebruik van de banen veranderd. Nu land men, indien mogelijk qua wind, in noordelijke richting (aalsmeer- en kaagbaan). Vetrekken diet men dan vanaf de kolder- en de zwanenburgbaan.
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
    pi_57766278
    quote:
    Op dinsdag 1 april 2008 10:31 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Om een of andere reden land ik altijd op die baan en ik vind dat altijd zo'n teleurstelling; dan denk je dat je er bent, moet je nog 20 mnts.
    Eens. Vreselijk irritant dat je vanaf Londen naar Schiphol maar 45 minuten onderweg bent maar vervolgens nog wel 20 minuten aan het taxiën bent. Beetje jammer maar het is niet anders.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      dinsdag 1 april 2008 @ 23:56:24 #5
    157428 GoodGawd
    This is your captain speaking!
    pi_57770665
    tvpilot
    Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
    pi_57770952
    Maatschappij?
    EasyJet

    Toestel?
    Airbus A319

    Traject?
    Dortmund - Thessaloniki - Dortmund

    Vertraging?
    Heen 20 minuten voor op schema, terug precies op tijd.

    Bezetting?
    Heen (za) en terug (di) op 2 of 3 stoelen na geheel gevuld.

    Vriendelijk personeel?
    Ja, waren attent en behulpzaam.

    Lekker eten?
    Alleen water genomen.

    Entertainment?
    In-flight magazine en raampje.

    Algehele indruk?
    Aan boord alles naar behoren, maar het boarden in Thessaloniki ging een beetje chaotisch. Er is daar geen aparte ruimte bij de gate, waardoor iedereen op een gegeven moment samendromde voor de enige deur richting bus. Bij EasyJet heb je 4 verschillende groepen, Speedy Boarding, Special Assistance, A en B. Vooroordeel bevestigend was het een grote groep Duitsers en een paar Turken uit groep B die vooraan stonden, waardoor het boarden veel langer duurde dan noodzakelijk was. Blijkbaar anticiperen ze daarop in het vluchtschema, want zoals gezegd kwamen we ondanks een later vertrek op tijd aan.

    Iets over de luchthavens?
    Dortmund is een heel klein luchthaventje, waardoor het er niet druk is en je in een poep en scheet door de security heen bent. Nadeel is wel dat er geen moer te doen is.
    Thessaloniki is iets groter, heeft een paar winkeltjes en zo, maar zoals gezegd, hebben de meeste gates geen aparte ruimte, waardoor er bij het boarden een grote groep midden in de algemene ruimte ontstaan en de doorgang iets minder wordt. Alleen Olympic had zo te zien een eigen wachtruimte.
      woensdag 2 april 2008 @ 00:26:38 #7
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_57771383
    quote:
    Op dinsdag 1 april 2008 13:55 schreef The_stranger het volgende:

    [..]

    Sinds 28 maart is de voorkeur voor het gebruik van de banen veranderd. Nu land men, indien mogelijk qua wind, in noordelijke richting (aalsmeer- en kaagbaan). Vetrekken diet men dan vanaf de kolder- en de zwanenburgbaan.
    Ik zag vanmiddag wat aparts op Spl: Buitenveldert was open voor landing, maar een RJ schoot niet op en toen switchde een F70 naar de Aalsmeerbaan om geen g/a te doen. Doen ze dit wel vaker?!
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_57774981
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 00:26 schreef Public_NME het volgende:

    [..]

    Ik zag vanmiddag wat aparts op Spl: Buitenveldert was open voor landing, maar een RJ schoot niet op en toen switchde een F70 naar de Aalsmeerbaan om geen g/a te doen. Doen ze dit wel vaker?!
    Weet je zeker dat het niet de kaagbaan was waarop hij landde? Dat gebeurt wel vaker namelijk. (scheelt taxitijd). Van de buitenvelderd naar de aalsmeerbaan is vrijwel onmogelijk...
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
    pi_57779780
    Maatschappij?
    Lufthanse

    Toestel?
    Boeijng 747-400Traject?
    Singapore - Jakarta

    Vertraging?
    Prima op tijd.

    Bezetting?
    Bijna leeg; dit is de vlucht Dortmund - Singapore die daarna Jakarta nog even 'meepakt'.

    Vriendelijk personeel?
    Ze praatten de hele tijd Duits tegen me

    Lekker eten?
    Ja, een kleine lunch, best goed voor een vlucht van maar 75 minuten.

    Entertainment?
    Niet op gelet.

    Algehele indruk?
    Deutsche puncktlichheid.

    Iets over de luchthavens?
    Singapore is erg goed (o.a. nog even je BTW terug vragen zodat je die daarna meteen weer Taxfree kunt uitgeven. Jakarta is een derdewereldland vliegveld (mede dankzij ons ), maar mijn bagage kwam als eerste door het luik en de rij om een visa aan te vragen ging ook best snel. Jammer dat mijn bagage niet meteen doorgezonden kon worden naar mijn volgende vlucht (met Garuda naar Jayapura); maar dat overleef ik ook wel weer.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_57821735
    Maatschappij
    Mandala Airlines

    Traject
    Jakarta - Surabaya v.v.

    Vertraging
    Ja: heenreis 3 uur, terugreis 4,5 uur. Bij de heenreis werd dit pas bekendgemaakt toen we al aan het instappen waren. We werden wel voorzien van water en brood. Bij de terugreis kreeg ik een sms in de middag dat de vlucht van 20 uur vertraagd was tot half een 's nachts. Dit zorgde voor wat meer speling en mogelijkheden om om te boeken (dat laatste dan weer tevergeefs)

    Vriendelijk personeel
    Redelijk vriendelijk. Niet echt contact mee gehad, maar zoals bekend bij alle aziatische maatschappijen zit de vriendelijkheid er best goed in.

    Lekker eten?

    Het was te koop. Alleen op de terugweg heb ik een vegetarische ciabatta geprobeerd. Een beetje teveel gekruid.

    Entertainment
    geen.

    Algehele indruk
    Typisch geval van 'waar voor je geld'. Maar best aan te raden.

    Iets over de luchthavens
    Jakarta, domestic terminal, geen winkels meer na de controle. Niet echt 'spannend'. Surabaya was modern en veel winkels, alleen die waren om 22:00 uur al dicht.
    pi_57827369
    Maatschappij?
    KLM

    Toestel?
    Boeing 777-200

    Traject?
    Amsterdam - Toronto

    Vertraging?
    Nope. Zelfs een half uurtje eerder op Pearson Int. Airport.

    Bezetting?
    Helemaal vol.

    Vriendelijk personeel?
    Niets mis mee. Gewoon goed en behulpzaam.

    Lekker eten?
    Vond het goed te doen. Het warme eten bestond uit stukjes kip in tomaten-basilicum-saus met zachte rijst met kleine pepertjes. Verder the usual: bakje salade en een cakje.

    Entertainment?
    Eigen schermpjes met films, maar vond het kwaliteit om te janken (out-of-synch geluid). Heb maar gewoon film gekeken op mijn eigen media player.
    Entertainment ook bij de landing. Erg mooie aanvliegroute naar Toronto (langs Lake Ontario en downtown Toronto).

    Algehele indruk?
    Prima vlucht gehad. Ondanks de drukte verliep alles netjes op tijd.

    Iets over de luchthavens?
    Kan me over Toronto weinig meer herinneren, behalve dat ik zeer snel mijn koffer had!

    ------------------

    Maatschappij?
    KLM

    Toestel?
    MD-11

    Traject?
    Washington DC (Dulles) - Amsterdam

    Vertraging?
    Ongeveer 45 minuten te laat vertrokken, 15 minuten eerder op Schiphol.

    Bezetting?
    70-80% zou ik zeggen.

    Vriendelijk personeel?
    Absoluut. Nog een tijdje met een van de stewardessen zitten praten, vriendelijk en geinteresseerd.

    Lekker eten?
    Minder dan de heenreis. Weer die kip, maar de saus was uhm.. verrassend. Ontbijt was wat karig; een bakje yoghurt en een cakje.

    Entertainment?
    Geen eigen schermpjes dit keer (terwijl op KLM.nl staat dat alle MD-11's afgelopen winter zijn aanpast met een personal entertainment), maar gezien mijn ervaringen op de heenreis was dat geen ramp.
    Mijn eigen mediaplayer deed zijn werk weer.

    Algehele indruk?
    Weinig te klagen weer, al was het eten niet helemaal geweldig. Zeer snelle vlucht gehad, dus met een beetje slapen was het in een zucht voorbij.

    Iets over de luchthavens?
    Weinig te beleven op Dulles en qua sfeer ook doods, maar heb me goed vermaakt aan een bar (met bier, een medereiziger en Arsenal-Liverpool op ESPN2 ).

    [ Bericht 1% gewijzigd door Piet_Veerman op 04-04-2008 15:43:23 ]
    pi_57829861
    Maatschappij?
    Arke-fly

    Traject?
    Amsterdam - Fortaleza - Natal - Fortaleza - Amsterdam

    Vertraging?
    Niet zo'n beetje ook. Terug zo'n 54 uur vertraging. 2 extra dagen aan mijn vakantie kunnen plakken, hetgeen ik als zeeeeer vervelend ervaarde.

    Vriendelijk personeel?
    Redelijk. Alleen jammer dat ze ook van die overdreven relnichten aannemen bij zo'n
    luchtvaartmaatschappij.

    Lekker eten?
    Niet te vreten. Een of andere prei stammpot op de heenweg.
    Op de terugweg heb ik niks genomen, aangezien het fokking heet was in dat vliegtuig en ik alleen maar dorst had.

    Entertainment?
    Je kon op de heenreis een "digi-player" huren voor een tientje. Ik had zelf een dvd-spelertje bij me, dus voor mij was het niet nodig.

    Algehele indruk?
    Slecht! Wat een oude vliegtuigen. Terug vlogen we met een afgetrapt apparaat van Luzair, aangezien het toestel waar we eigenlijk mee terug zouden vliegen vanwege een defect aan de brandstof toevoer o.i.d aan de grond stond.

    Als ik dit --> http://www.galjaard.net/L(...)rlaat%20schiphol.htm van te voren had geweten over dat toestel, had ik nooit in dat ding gestapt. Maar goed..... wat niet weet, dat niet deert. Airco was wel stuk in dat vliegtuig, wat inhield dat ik zo'n 12 uur in de 35 tot 40 graden heb mogen vertoeven (economy class)

    Informatievoorziening van Arke-fly was ook om te huilen. Niemand op de luchthaven te bekennen die je iets kon vertellen. Enige positieve was dat we nog 2 dagen langer in een mooi 5-sterren hotel mochten verblijven. Arke-fly heeft nu een claim van ons aan haar broek. Als het meezit krijgen wel 600¤ per persoon terug.

    Iets over de luchthavens?
    Bij aankomst in Natal kun je maar beter zorgen dat je vooraan staat bij de paspoortcontrole. Hier zit namelijk 1 douanier en die heeft alle tijd. Gelukkig wist ik dit van te voren en was dus vrij snel aan de beurt. Klein sprintje getrokken. Vrij lame, maar goed.... na 9.5 uur in een vliegtuig heb je het wel gehad
    Boentekaf die grote foentebak
      vrijdag 11 april 2008 @ 20:14:22 #13
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_57989504
    Maatschappij?
    Easyjet

    Traject?
    Amsterdam - Milan Malpensa - Amsterdam

    Vliegtuig
    Airbus 319

    Prijs
    51,50 Euro retour inclusief belasting

    Load factor?
    Heen 84%
    Terug 86%

    Vertraging?
    Heen; door de regen en bewolking konden we niet direct aanvliegen en landen uiteindelijk 15 minuten te laat, terug had het vliegtuig vertraging van 1 uur, en doordat er 1 incheckdame was ging het boarden niet bijster snel, zeg maar gerust langzaam.

    Vriendelijk personeel
    Prima, ze waren allemaal vriendelijk en met glimlach, ze hadden ook plezier in het werk.
    Piloot op de terugweg was Nederlands, en deze deed naast de flight info vooraf en onderweg in het Engels (kort) ook een uitgebreidere in het Nederlands, nu versta ik prima Engels, maar ik vind het toch ook wel leuk om eens wat in het Nederlands te horen, want zo vaak vlieg ik niet met NL maatschappijen, er werd ook uitgelegd waardoor de vertraging is ontstaan, als iemand nog werkt zoekt, Milan Malpensa Terminal 2 heeft vacatures!

    Lekker eten?
    Geen idee, zit er niet bij in, en het is maar 1,5 uur, dus dan hoef ik geen broodje voor 8 euro.

    Entertainment?
    Een Raamplaats, en een inflight magazine. Zeker over de Alpen vliegen is een mooi gezicht, omdat daar de bewoling openbreekt, en terug naar Nederland een schitterend uitzicht over Nederland zelf. (Al zullen de mensen in de woonwijken waar ik overvloog daar wellicht anders over gedacht hebben).

    Algehele indruk?
    Blijft een goede maatschappij die tegen aantrekkelijke tarieven je kan vervoeren naar een Europese bestemming

    Iets over de luchthavens?
    Amsterdam was de M-pier, geen wachttijden bij de veiligheidscontrole, en op de terugweg geen paspoortcontrole dus je bent zo weer buiten.
    Milan Malpensa terminal 2 is een oude zooi, ze moeten zodra Al Italia failliet is (over 2 maanden ofzo) alle vluchten lekker naar Terminal 1 verplaatsen, want dat ziet er goed uit, de Mc Donalds heeft 'Landside' fijne zitplaatsen over het vliegveld. (Als Al Italia failliet gaat is gelijk het personeelsprobleem opgelost, want die mensen van Al Italia moeten toch ergens heen).
    Advies voor terminal 2, omdat hier budgetairliners van vertrekken is het extra druk, maar extra security medewerkers aannemen kan waarschijnlijk niet, wat resulteert in wachttijden van 30 minuten, wat zeker gezien de andere luchthavens in europa gewoon te lang is, en als je dan ziet dat er 2 scanners open zijn.. tja. Maar misschien doen ze het wel omdat achter die controle het niet meer is dan een noodgebouw met 2 winkels.... en dat mensen anders te verveeld raken.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_58154042
    Maatschappij?
    Garuda

    Traject?
    Jakarta - Jayapura

    Vliegtuig
    Boeing 737-400

    Vertraging?
    Geen

    personeel
    Vriendelijk

    Lekker eten?
    Matige taaie hap

    Entertainment?
    Geen, maar dat hoeft ook niet als je over het prachtige West-Papua vliegt.

    Algehele indruk?
    Garuda heeft een slechte naam qua veiligheid en mag op een aantal Europese luchthavens hierdoor niet meer landen. Voor binnenlandse vluchten in Indonesie zijn ze echter relatief het veiligst. De vlucht verschilde niet van andere vergelijkbare vluchten in voorzieningen en dergelijke, maar je kunt de staat van een vliegtuig daar moeilijk uit afleiden.

    Iets over de luchthavens?
    Jakarta is saai maar ik vond er wel gratis wireless ergens. Het vliegveld van Jayapura is een landingsbaan naast een hangar.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_58368984
    Vlucht 1
    Maatschappij?
    Ted (Dochterbedrijf van United Airlines die alle US Flights doet)

    Traject?
    Las Vegas - Chicago

    Vliegtuig?
    Airbus A320

    Vertraging?
    3 uur vertraging, waardoor we de connectie naar Amsterdam gemist hebben en we moesten overnachten in Chicago.

    Personeel?
    Normaal, niet echt mee gepraat

    Lekker eten?
    Geen.

    Entertainment?
    Window seat was het enige.

    Algehele indruk?
    Het kan zijn dat ik net de pech had, maar van de vier vluchten die ik die reis met United en Ted maakte, waren ze alle vier vertraagd. Deze vlucht waar ik het nu over schrijf, Las Vegas - Chicago, had vertraging door een muis aan boord, zodat de Captain niet durfde op te stijgen(niet omdat hij bang was voor muizen, meer omdat ze kortsluiting kunnen veroorzaken), zodat we naar een ander toestel moesten. Heeft dus 3 uur geduurd in totaal, en dus een te late aankomst om Amsterdam nog te kunnen pakken.

    Iets over de luchthavens?
    Las Vegas en Chicago zijn allebei erg standaard. Het enige opvallende is dat Las Vegas ongeveer 1300 slot machines heeft


    Vlucht 2
    Maatschappij?
    KLM

    Traject?
    Montréal - Amsterdam

    Vliegtuig?
    Boeing 747-406

    Vertraging?
    10 minuten, omdat het vliegtuig anders voor 7 uur aan zou komen en dat mag niet vanwege geluidsoverlast Maar daar kan KLM uiteraard niks aan doen. Uiteindelijk netjes om iets over 7 geland.

    Personeel?


    Lekker eten?
    Prima avondmaal en nog een ontbijt, verder kon je de hele nacht nog te drinken halen zoals gewoonlijk.

    Entertainment?
    Algemene TV's en ik had wel een raamplaats, maar het was toch donker dus had er niet zoveel aan.

    Algehele indruk?
    Beste vlucht in tijden. Normaal vliegt de MD-11 naar Montréal, maar die was kaput, dus kwam er een 747 voor in de plaats. Het mooie was dat hij wel op de MD-11 geboekt was die ongeveer 100 minder plaatsen bied. Het gevolg is dat ik 3 stoelen naast elkaar aan de rechterkant van het vliegtuig voor me alleen had en ik dus heerlijk heb geslapen

    Iets over de luchthavens?
    Beide vliegvelden erg normaal.
    I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
      dinsdag 29 april 2008 @ 13:19:07 #16
    93505 SaskiaR
    The sword of ice and fire
    pi_58379086
    Maatschappij?
    Air France

    Traject?
    Lyon (LYS)- Rome FCO

    Vliegtuig?
    Fokker 100

    Vertraging?
    Een uur (eerst technische problemen, toen moest alle bagage nog ingeladen worden en toen stonden er 10 andere vlieguigen voor ons die eerst weg moesten).

    Personeel?
    Prima, alleen zat ik naast de motor waardoor ik ze echt niet kon verstaan en het dus wat moeite kostte ze duidelijk te maken wat ik wilde hebben.

    Lekker eten?
    Cola en een koekje.

    Entertainment?
    Window seat was het enige.

    Algehele indruk?
    Jammer van de vertraging, maar daar konden zij neem ik aan ook niks aan doen.

    Iets over de luchthavens?
    Lyon Saint-Exupery was een beetje chaotisch; het was niet helemaal duidelijk bij welke incheckbalie je moest zijn. Maargoed, er stonden ook van die zelf-incheckdingen, dus ik hoefde alleen mijn bagage af te geven.
    Rome erg snel qua aflevering van de bagage.
    Carpe diem, quam minimum credula postero.
      vrijdag 2 mei 2008 @ 01:30:35 #17
    32029 Basson
    Dodge This!
    pi_58428999
    Maatschappij?
    TAP Air Portugal

    Traject?
    Dakar - Lissabon

    Vertraging?
    Kleine 45 minuten

    Vriendelijk personeel?
    Mooiste stewardes die ik ooit van mijn leven heb gezien. Type Alizee, maar dan niet zo ordinair. Een plaatje!

    Lekker eten?
    Geen flauw idee

    Entertainment?
    Mooiste stewardes ooit! En een inflight magazine

    Algehele indruk?
    Vriendelijk, verzorgd. Overhead compartments werden wel even gedesinfecteerd met een of ander middel, maar ik heb er niets aan over gehouden.

    Iets over de luchthavens?
    Dakar... tja, voor je terminal binnenloopt wordt je van links en rechts aangeschoten door mensen die je bagage wel willen dragen. Links van de incheckbalie zaten twee mannen lekker te pitten in luxe bureaustoelen. In de VIP lounge???? Kon je voor 20 Euro + complimentary drink lekker tot rust komen. Op de TV was een in het Frans vertaalde aflevering van 24 te zien.

    Ik kan me niets meer herinneren van Lissabon...... we moesten in Lissabon wel een andere vlucht regelen vanwege de vertraging in Dakar. Ik ben goed thuisgekomen, maar mijn bagage ging via een andere route. een paar dagen later kon ik mijn bagage ook van Schiphol ophalen.
      maandag 5 mei 2008 @ 22:18:54 #18
    38920 dutchdevil
    Bunny phone home
    pi_58500923
    Maatschappij?
    Pegasus Airlnies

    Traject?
    Amsterdam-Antalya en Antalya-Amsterdam

    Vliegtuig
    Boeing 737-400

    Vertraging?
    vertrokken met 15 minuten vertraging zowel heen als terugreis maar we landden ruim op tijd op Antalya/Amsterdam Airport

    Personeel
    Vriendelijk

    Lekker eten?
    geen eten of drinken. Je kunt (net als bij Transavia) a la carte eten en drinken kopen. Ik zal later als ik tijd heb voor de liefhebbers nog even een foto uploaden die m'n man heeft gemaakt van de kaart. Prijzen zijn redelijk, frisdrank (blikje cola, sinas, 7-up etc) bijvoorbeeld ¤ 2,50

    Entertainment?
    Geen. Maar met een mp3 speler en een boekje vermaak ik me prima op een vlucht van nog geen 4 uur

    Algehele indruk?
    Pegasus Airlines staat bekend als de beste airline van Turkije. Toestellen hebben leren stoelen. Beenruimte is niet super maar "normaal" (net zoals bij Transavia denk ik). Vlucht was uitstekend. Heb op zowel de heen als terugreis geen lastig gehad van druk op m'n oren wat ik normaal gesproken wel heb.
    Zowel heen als terug zat de vlucht helemaal vol (niet zo gek in de meivakantie).

    Iets over de luchthavens?
    Schiphol is bekend.
    Antalya: mooie luchthaven maar alles is daar duur! (20 lira voor een menu van de BK, ze rekenen met een koers voor de euro van 1.84 dus zeg maar ¤ 11 voor en menu) Op zich valt dit nog me. Tot een jaar geleden lagen de prijzen nog hoger. Ongeveer ¤ 15 voor een BK menu, ¤ 7 voor een drankje etc. Wat ik over het algemeen vervelend vind op Antalya Airport is de lange rijen voor de uitgave van het visum en de douane. Maar dit keer konden we gelukkig zo doorlopen. Wat wel perfect is is de bagage afhandeling. Op het moment dat je bij de band aankomt komen de koffers bijna meteen al

    foto's van de menukaart van Pegasus Airlines:
    http://i29.tinypic.com/2vwv0x3.jpg
    http://i28.tinypic.com/igxcmh.jpg

    [ Bericht 6% gewijzigd door dutchdevil op 07-05-2008 20:10:28 (Foto's menukaart) ]
      dinsdag 6 mei 2008 @ 09:45:50 #19
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_58506726
    Maatschappij
    Ryanair

    Traject?
    Charleroi - Madrid v.v.

    Vertraging?
    Nee, beide vluchten prima op tijd, op de terugweg zelfs 20 minuten te vroeg

    Vriendelijk personeel?
    Voor zover je daar een beeld van kan krijgen op een vlucht van ongeveer 2 uur, was prima

    Lekker eten?
    geen eten op

    Entertainment?
    inflight magazine was niet echt boeiend

    Algehele indruk?
    Veevervoer voor weinig geld. Enorme rijen bij het inchecken omdat er maar 2 balies open waren. Vervolgens bij het boarden één grote chaos en totaal geen orde.

    Iets over de luchthavens?
    Charleroi heeft een nieuwe terminal, ziet er prima uit. Weinig van gezien omdat we net op tijd waren voor de vlucht. Madrid is een beetje saai en oud. Moet flink stuk lopen voor de metro naar het centrum toe. Neemt niet weg dat een metro het centrum in natuurlijk wel ideaal is. Om 1 uur landen en om 2 uur was ik in het appartement hartje centrum
      dinsdag 6 mei 2008 @ 21:55:51 #20
    214634 luchtverkeersleider
    Ready for take off
    pi_58520148
    Maatschappij?
    Corendon Airlines (CAI) (Boeing 737-300)

    Traject?
    Eindhoven Airport (EIN) - Antalya Airport (AYT) (Retour)

    Vertraging?
    Ja, de dag voor vertrek zagen we dat we niet om 8 uur smorgens vertrokken maar om 12 uur smorgens. En bij de terugreis was het eigenlijk 7 uur smorgens maar dat werd tot 5x toe uitgesteld totdat het 8.35 was.

    Vriendelijk personeel?
    Nee, ze konden nog niet één keer lachen en ze praatte alleen maar turks.

    Lekker eten?
    Niet op.

    Entertainment?
    Er was geen tv in het vliegtuig aanwezig, dus maar een beetje zitten puzzelen in een puzzelboekje.

    Algehele indruk?
    Slecht, allemaal kauwgoms aan stoelen vast geplakt, stoelen kapot, onvriendelijk personeel, veel vertraging, zakjes met afval waren niet leeggemaakt en veel last van onze oren gehad.

    Iets over de luchthavens?
    Eindhoven: Fijne luchthaven omdat het zo klein is, dus ook minder drukte en de koffers waren snel aanwezig.
    Antalya: Dure spullen die ze verkopen, lange rijen bij inchecken maar koffers wel snel aanwezig.
      vrijdag 9 mei 2008 @ 02:07:09 #21
    182871 Telates
    Heer van Thebe
    pi_58567914
  • Maatschappij?

    US Airways
  • Traject?
    AMS- Philadelphia- San Francisco
  • Vertraging?
    Geen
  • Vriendelijk personeel?
    Jazeker, wat ouder personeel maar zeer vriendelijk. Was gezellig mee te praten achter in het vliegtuig en geen probleem om extra drankjes en snacks te krijgen
  • Lekker eten?
    Alleen op AMS-Philadelphia een maaltijd: pasta. Prima te eten, niet heel speciaal. Verder wat mini-pretzels als snacks tussendoor (wel extra veel gekregen van stewardess )
  • Entertainment?
    AMS-Philadelphia, 3 films op monitoren in cabine, waarvan een enigzins de moeite waard. (National Treasure 2)
    Philly naar SF, 1 film en Friends aflevering.
  • Algehele indruk?
    Prima airline, zelfs genoeg beenruimte voor wat langere mensen.
  • Iets over de luchthavens?
    Drie uur overstap tijd op Philadelphia benut door in een diner te gaan eten (Fridays tussen A en andere terminals), prima voedsel. Schommelstoelen in terminals om in te relaxen, gratis wifi voor studenten.

  • Maatschappij?

    US Airways
  • Traject?
    Las Vegas-Philadelphia-AMS
  • Vertraging?
    anderhalf uur in Philadelphia vanwege een ruimdeur die niet goed sloot (teruggereden naar gate vanaf runway), dus anderhalf uur te laat in Schiphol
  • Vriendelijk personeel?
    Net als op de heenreis was het personeel ouder (40+), vriendelijk maar wel wat verveeld.
  • Lekker eten?
    In coma gelegen tussen Vegas en Philly, dus daar niets van meegekregen. Pasta richting Amsterdam was prima, salade met goeie dressing.
  • Entertainment?
    Film (Golden Compass) tussen Philadelphia en Amsterdam op monitors in gangpad. Waren slecht te zien vanaf window seats.
  • Iets over de luchthavens?
    Gokautomaten op Las Vegas
  •   vrijdag 9 mei 2008 @ 12:40:14 #22
    152047 Yurithemaster
    Winter is coming
    pi_58573596
    Vlucht 1
    Maatschappij?
    BMI

    Traject?
    Amsterdam - heathrow

    Vliegtuig?
    Airbus a319

    Vertraging?
    geen

    Personeel?
    Niet bijzonder was ook maar 1 uur vliegen dus niet gezien

    Lekker eten?
    Geen.

    Entertainment?
    een stoeltje aan het raam en een inflight magazine

    Algehele indruk?
    gewoon standaard

    Iets over de luchthavens?
    Heathrow is groot en lelijk maar viel me allemaal wel mee.


    Vlucht 2
    Maatschappij?
    United airlines

    Traject?
    Heathrow - Los angeles(LAX)

    Vliegtuig?
    Boeing 777

    Vertraging?
    Geen

    Personeel?
    standaard.

    Lekker eten?
    Heb de kip genomen en dat was gewoon standaard vliegtiugmaal niks bijzonders mee.

    Entertainment?
    Iedereen had een eigen schermpje dus je kon kijken wat je wilde.

    Algehele indruk?
    Goed. de crew kwam vak langs met extra drinken en ik had een plaatje aan het gangpad waardoor ik mijn benen nog enigsinds kwijt kon.

    Iets over de luchthavens?
    LAX is groot maar toch redleijk overzichtbaar.
      vrijdag 9 mei 2008 @ 12:41:47 #23
    152047 Yurithemaster
    Winter is coming
    pi_58573629
    Vlucht 3
    Maatschappij?
    United airlines

    Traject?
    LAX -Heathrow

    Vliegtuig?
    Boeing 777

    Vertraging?
    2 uur wegens aircraft servecing. had gelukkig 3 uur overstap tijd op heathrow voor mijn vlucht naar amsterdam.

    Personeel?
    Standaard

    Lekker eten?
    Lunch ging wel en onbijt was een bakje fruit en een baksteen met kaas en vleeswaar.

    Alleen lunch en ontijt was wel wat wening voor een vlucht van bijna 10 uur en ze konden ook wel wat wat vaker langkomen met drinken


    Entertainment?
    Iedereen had weer een eigenschermpje en ik had een raamplaatsje maar daar heb je niet veel aan als het donder is en je over de oceaan vliegt.

    Algehele indruk?
    Redelijk tot goed.

    Vlucht 4
    Maatschappij?
    BMI

    Traject?
    Heathrow - Amsterdam

    Vliegtuig?
    A319

    Vertraging?
    Geen

    Personeel?
    Is een keer langsgekomen met koffie die je tegen betaling kon kopen.

    Lekker eten?
    Geen

    Entertainment?
    Een raamplaatsje en een veiligheidsinstructie kaart.

    Algehele indruk?
    Standaard kortje vlucht.

    Bijzondere opmerkingen.
    Terug op schiphol kwam ik er achter dat mijn koffer nog in london was.dus nadat ik al 1 uur op mijn koffer had gewacht. kon ik 'gelukkig' nog 1 uur wachten dan kwam mijn koffer mee met een andere vlucht. ik was ook niet de enige van het traject LAX- heathrow-schiphol die geen koffer had. leuk detail is dat ik tijdens het inladen van de koffers op heathrow zelf zag hoe ze doodleuk wegreden met een vol wagentje koffers.
      zaterdag 10 mei 2008 @ 06:22:47 #24
    21350 breaky
    Harder praten a.u.b
    pi_58589728
    Maatschappij
    Lao Airlines

    Toestel
    Xian MA60

    Traject
    Luang Prabang - Vientian, meerdere keren gevlogen.

    Vertraging
    Vaak..soms vallen er vluchten uit maar meestal kun je dan mee op de volgende vlucht.

    Vriendelijk personeel?
    Ja...behulpzaam en doelgericht

    Lekker eten?
    Broodje, Sinaasappel en snoepjes...het is maar een korte vlucht. Broodjes zijn vaak iets te zoet

    Entertainment?
    Nee..dit zijn maar kleine vliegtuigen. Max 60 personen.

    Algehele indruk?
    Goed. Behulpzaam maar zakelijk.

    Iets over de luchthavens?
    Vientiane en Luang Prabang hebben kleine luchthavens Vientiane heeft een aparte, oude, aftandse terminal voor binnenlandse vluchten. Op beide luchthavens zijn er wel snacks te krijgen en drinken maar verder eigenlijk ook niet.

    Bijzonderheden
    Lao Airlines vliegt o.a. dus met Xian MA60 vliegtuigen. Dit zijn chinese vliegtuigen, gelijk aan een russiche Antonov An-24 maar gemoderniseerd. De vliegtuigen zien er goed en modern uit en vliegen prima, alhoewel niet erg verfijnd. Veel mensen schrikken echter als ze horen dat Lao Airlines dit soort vliegtuigen vliegt...
    Modus Vivendi!
    Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
    Soda water en Earl Grey :-)
    pi_58653946
    Maatschappij?
    ArkeFly

    Toestel?
    Boeing 767-300

    Traject?
    Amsterdam - St. Maarten - Curacao - Amsterdam

    Vertraging
    Alleen op de terugweg, hierdoor kregen we wel een latere checkout in het hotel dus het heeft alleen maar voordelen gehad. Op het half 6 's avonds aankomen op Schiphol na, het hoorde een nachtvlucht te zijn.

    Vriendelijk personeel?
    Ja

    Lekker eten?
    Standaard vliegtuigvoedsel, niet anders dan bij andere maatschappijen.

    Entertainment?
    Ja, voor 10 euro een PES.

    Algehele indruk?
    Prima, ik hoor vele slechte verhalen over ArkeFly, en het zal dan dus nu net de mazzel zijn geweest dat ik een prima vlucht gehad heb. De stoelen waren zelfs comfortabeler dan bij KLM.

    Iets over de luchthavens?
    Amsterdam kennen we wel. St. Maarten is uitstekend, een gloednieuwe terminal die niet zo groot is en daarom erg overzichtelijk. Curacao had dan wel weer het vliegveld die er nog slechter uitzag dan dat van een derdewereldland.

    Bijzonderheden
    Nee.
    I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')