Erg netjes, het zit zelfs in hun systeem ingebouwd lijkt het. Hulde.quote:Geachte heer,
U kunt uw pakket retourneren voor reclamatie binnen de periode van 7 werkdagen na ontvangst indien:
- U een Account heeft aangemaakt als privé persoon
- U het product niet heeft geopend/gebruikt of slechts voor een korte periode heeft getest
- Er geen zichtbare schade op het product te vinden is of duidelijke tekenen van gebruik zichtbaar zijn (dat geldt ook voor kort testen)
- Het product en alle onderdelen die erbij horen, in dezelfde staat wordt geretourneerd zoals het naar u was verstuurd
Als u aan deze voorwaarden voldoet, mag u een RMA aanvragen vanaf uw account. Klik op uw bestelverleden (Kompleet bestelverleden op jaar) en dan op de relevante order. Klik dan op herroepingsrecht. Vanaf daar kan u een product retourneren.
Met vriendelijke groet,
quote:Beste Jaap,
in de markt is het een gegeven dat monitors een bepaalde tolerantie mogen hebben inzake de pixelfouten. Dit gegeven is een feit; meerdere winkeliers bieden de optie om een dode pixel garantie af te sluiten. Indien u dus volledig zeker wilt zijn van een scherm zonder pixelfouten zou ik gaan voor een shop waarbij u deze garantie tegen betaling af kunt sluiten.
Indien u de monitor wilt retourneren op basis van de pixelfouten zult u eerst de monitor in gebruik moeten nemen om te kijken of het zich voordoet, het product is dan door ons niet meer als nieuw te verkopen als u het retourneert. De verpakkingen zijn dan namelijk allen geopend.
Met vriendelijke groet,
Best regards,
quote:Beste ,
Het is zo dat u met een dode pixel garantie een nieuw beeldscherm van ons ontvangt als er een dode pixel in zit.
Als u hem terug brengt kunnen wij alleen de “dagwaarde” van de monitor teruggeven.
Wij hopen u hier voldoende mee geinformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Welke winkel? Ik ben wel benieuwd naar namen. Dat mag best negatieve op positieve publiciteit zijn wat mij betreft. Overigens vind ik dit echt wel een vage reactie. De "dagwaarde"? Wat the fuck? Wie bepaalt dat? De ANWB Occassion lijst? Wat is de dagwaarde van een vrijwel ongebruikte monitor van 1 dag oud?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 17:16 schreef dikkedorus het volgende:
Een laatkomertje, dit keer van een grote internetwinkel.
[..]
Is dit rechtsgeldig? Want uiteindelijk heb je daar dus nog steeds niets aan.quote:Sinds 1 februari 2001 is de wet "kopen op afstand" van kracht. Door deze wet hebben consumenten een sterkere rechtspositie gekregen, dus ook als het om kopen via internet gaat. Volgens de wet is er van kopen op afstand sprake wanneer consument en verkoper elkaar bij de aankoop niet hebben gezien. De volgende belangrijke uitbreidingen voor wat betreft de rechten van consumenten zijn in de wet kopen op afstand opgenomen: Consumenten hebben recht op een afkoelingsperiode van 7 werkdagen na levering van het product. Zij mogen een product binnen die periode terugsturen, waarbij ze alleen de portokosten voor het terugsturen hoeven te betalen. Bij het annuleren van uw bestelling berekenen wij geen annuleringskosten. De verkoper mag wel voorwaarden verbinden aan het retour zenden. De voorwaarde die Central Point stelt is dat u de verpakking niet geopend mag hebben. Een geopende verpakking of een gebruikt product nemen wij niet retour. De afkoelingsperiode geldt niet in de volgende gevallen:
Aankopen die speciaal, op bestelling, zijn geleverd
Aankopen die snel kunnen verouderen (zoals geheugenmodules en inktcardtridges)
Cd’s, video’s, cd-roms en licenties waarvan de verzegeling is verbroken
Producten voor zakelijk gebruik
Reserveronderdelen, zogenaamde spareparts
quote:Op zaterdag 29 maart 2008 00:29 schreef dikkedorus het volgende:
Centralpoint.nl heeft een aparte disclaimer. Ze erkennen wel de afkoelingsperiode, mits het product niet geopend weer retour komt.
[..]
Is dit rechtsgeldig? Want uiteindelijk heb je daar dus nog steeds niets aan.
Monitoren staan niet genoemd in 4d, dus niet rechtsgeldig.quote:1. Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen.
2. In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 kan de verkoper, behoudens ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, aan de koper geen vergoeding in rekening brengen.
3. In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 heeft de koper recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de ontbinding plaatsvinden.
4. De leden 1–3 zijn niet van toepassing op de koop op afstand:
a. van zaken waarvan de prijs gebonden is aan de schommelingen op de financiële markt, waarop de verkoper geen invloed heeft;
b. van zaken die:
1°. zijn tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper;
2°. duidelijk persoonlijk van aard zijn;
3°. door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
4°. snel kunnen bederven of verouderen;
c. van audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur, indien de koper hun verzegeling heeft verbroken;
d. van kranten en tijdschriften.
Als er niets over gezegd wordt in de wet is het dus niet rechtsgeldig lijkt mij.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 01:12 schreef dikkedorus het volgende:
Maar er wordt niet gezegd over extra condities die kunnen worden opgelegd door de winkel. Zoals het niet openmaken van de verpakking. (Waardoor je dus niets "op zicht" kan hebben, en je dus uiteindelijk niets aan je 7 dagen hebt.)
Uit de regeling, de jurisprudentie en de literatuur volgt dat de eis van een ongeopende verpakking in strijd is met de regeling.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 01:12 schreef dikkedorus het volgende:
Maar er wordt niet gezegd over extra condities die kunnen worden opgelegd door de winkel. Zoals het niet openmaken van de verpakking. (Waardoor je dus niets "op zicht" kan hebben, en je dus uiteindelijk niets aan je 7 dagen hebt.)
Nee, ik denk niet dat het geldig is gezien de wetregeling, maar de gewone consument kan er helaas weinig aan doen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 09:13 schreef sanger het volgende:
[..]
En jij denkt dat dit geldig is omdat die winkel het wilt, ondanks dat het tegen de wet in gaat
Dat heeft niet zozeer te maken met de (on)bekendheid van consumenten met de regeltjes, alswel dat de meeste consumenten niet genoeg ruggengraad hebben. Gewoon hardnekkig op je standpunt blijven staan en de verkoper gaat 9/10 keer alsnog om. De meeste consumenten getroosten zich die moeite niet en daar anticiperen webwinkels en gewone verkopers op.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 10:38 schreef dikkedorus het volgende:
Ik snap je beslissing, maar eigenlijk moet je daar nooit genoegen mee nemen, en gewoon herrie gaan schoppen.
Maar je hebt wel een goed punt. Recht hebben is niet altijd recht halen. Dat was ook de reden voor dit topic. Veel bedrijven vertikken het gewoonweg om zich te houden aan de wet.
Als je een scherm koopt, er zitten kapotte pixels op en je stuurt het terug onder het mom van k.o.a., ben je dus nog steeds aan hun genade overgeleverd. Zij moeten dan immers nog het geld terugstorten.
Het is geschillencommissie en die (SGC) staat los van een thuiswinkelorganisatie. Een of andere consumentenrechts-instelling kan je alleen van advies dienen, niet een geschil beslechten. Dat kan alleen de geschillencommissie (als het bedrijf daar bij is aangesloten) of anders de kantonrechter.quote:Dan moet je dus gelijk drastische stappen ondernemen een naar de verschillenkommissie gaan (als ze zijn aangesloten bij een thuiswinkel-geval), of naar een of andere consumentenrechts-instelling.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |