abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 8 maart 2008 @ 22:16:28 #101
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57252213
eeh wat is de beste maat om je foto op te resizen? ik typ nu in img=610,500

ik kom er niet echt uit
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  zaterdag 8 maart 2008 @ 22:49:18 #102
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_57252842
De foto's mogen maximaal 610 pixels breed zijn.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  zaterdag 8 maart 2008 @ 22:50:20 #103
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_57252858
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 22:13 schreef mrSPLIFFY het volgende:
+ is dat je net als ik een nikon d40 heb gekocht ( ik ook net een paar dagen).. aan de foto zie ik eerlijk gezegd geen pluspunten
- vindt ik persoonlijk de foto te blauw, gebouw boeit me niet echt en dat hek maakt t helemaal lelijk

vandaag heb ik deze gemaakt...

[ afbeelding ]
+ het gras is scherp.Kleuren
- ehhh, wat is de bedoeling van deze foto? ik zie eigenlijk niks waar op ik mijn aandacht moet vestigen(of het moet wel die auto zijn die storend op de achtergrond staat) ..

Mijn foto dit keer:


Vloog met knetterhad geluid vanmorgen over mijn huis, kon nog net mijn bed uitrollen en snel de camera pakken om een shotje te maken..
Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
pi_57258077
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 18:16 schreef Flatus het volgende:
ElizabethR

+ Schilderachtig mooi, leuk dat die mensen daar op die positie staan.
- Eigenlijk weet ik niet wat ik er niet mooi aan vind. Alleen de foto zou je zo als poster kunnen maken maar dan eigenlijk weer net zonder die 2 mensen.??

Vlaardingen, Geen zwembad Was eigenlijk mijn eerste keer op pad met mijn d40 want ik kreeg mijn crumpler tas vandaag binnen. dus dit is echt een van de eerste foto's Deze vond ik zeer leuk door het opvallen gebouw. ben er niet tevreden over want al mijn foto;s zijn een beetje blauw nu ga ik volgende week wat meer met de auto functie proberen en ik moet nog veel leren
[ afbeelding ]
Hee alle begin is lastig (hoewel ik niet begrijp waarom je meteen zo'n 'dure' camera koopt) en vooral met fotografie in het begin

Het lijkt er beetje op dat je witbalans verkeerd ingesteld staat waardoor je camera alles (in dit geval) als blauw ziet, kijk ff op wikipedia voor wat uitleg, waarschijnlijk staat je witbalans nu op manual of iets dergelijks. Denk dat dat 1 van de eerste dingen is die je moet fixen en probeer daarna hetzelfde gebouw opnieuw te fotograferen maar dan met verschillende composities en kijk waarom een foto beter/slechter wordt door van verschillende posities te fotograferen

@ Spliffy, change your attitude dude, beetje de stoere gozer uithangen op FOT gaat je echt niet verder helpen en al helemaal niet door iemands foto af te kraken terwijl je eigen foto zelf ook vrij kansloos is ...
Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
  zondag 9 maart 2008 @ 09:59:28 #105
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57258287
is toch de bedoeling om commentaar te geven op foto's??
zowel plus als negatief? ik zie jouw ook niet direct een pluspunt geven op die blauwe foto, dus je doet hetzelfde als ik...
en zo stoer doe ik niet, heb al paar keer aangegeven dat ik ook newbee ben op foto gebied, en ik ook moet leren..
dus ik weet niet waar jij die wijsheid vandaan haalt pik...
maar ach jullie zijn allemaal vrij snel op je pikkie getrapt hier geloof ik
vanwaar komt dat eigenlijk??
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_57258562
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 22:50 schreef klappernoot2000 het volgende:

[..]

+ het gras is scherp.Kleuren
- ehhh, wat is de bedoeling van deze foto? ik zie eigenlijk niks waar op ik mijn aandacht moet vestigen(of het moet wel die auto zijn die storend op de achtergrond staat) ..

Mijn foto dit keer:
[ afbeelding ]

Vloog met knetterhad geluid vanmorgen over mijn huis, kon nog net mijn bed uitrollen en snel de camera pakken om een shotje te maken..
+ Mooie wolkenlucht, jammer van de donkere wolk
- Helikopter is zwaar donker, iets lichter zou ik mooier vinden (of helemaal in silouhet)

De mijne. Ik heb nu een weekje de 400D voor een keuzevak op school. Nog nooit eerder gefotografeerd. Het is het Huygensmuseum Hofwijck in Voorburg. Ik heb er nog meer, misschien de moeite waard voor een showcase?

Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 9 maart 2008 @ 10:34:53 #107
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57258601
quote:
Op zondag 9 maart 2008 10:30 schreef Areyoutalkingtome het volgende:

[..]

+ Mooie wolkenlucht, jammer van de donkere wolk
- Helikopter is zwaar donker, iets lichter zou ik mooier vinden (of helemaal in silouhet)

De mijne. Ik heb nu een weekje de 400D voor een keuzevak op school. Nog nooit eerder gefotografeerd. Het is het Huygensmuseum Hofwijck in Voorburg. Ik heb er nog meer, misschien de moeite waard voor een showcase?

[ link | afbeelding ]
gut is dat een museum
bijna iedere dag langsgekomen om naar t werk te reizen, altijd leuk uit vinden zien, maar wist niet dat het een museum was

mooie foto, ben benieuwd naar de rest
jammer dat door de fellere lucht de tekeningen op t gebouw wat minder naar buiten komen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_57258686
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 18:43 schreef k_man het volgende:
Goh, moet ik weer een foto van ER beoordelen? Gisteren ook al.

Nou goed, ik vind deze wel mooi, maar minder dan die van gisteren. Ik weet niet zo goed waar ik moet kijken; alles is nogal druk. Ik denk dat je van deze plek een mooiere foto had kunnen maken door meer in te zoomen.

[ afbeelding ]
Calatrava

Überstrakke foto!
Het kan aan mij liggen, maar de horizon lijkt een klein beetje scheef te staan?
You don't need eyes to see, you need vision.
pi_57258717
quote:
Op zondag 9 maart 2008 10:34 schreef Ynske het volgende:

[..]

gut is dat een museum
bijna iedere dag langsgekomen om naar t werk te reizen, altijd leuk uit vinden zien, maar wist niet dat het een museum was

mooie foto, ben benieuwd naar de rest
jammer dat door de fellere lucht de tekeningen op t gebouw wat minder naar buiten komen
Dat heeft een heel andere reden, namelijk dat ze versleten zijn Van dichtbij zijn ze ook nauwelijks te zien. Nog meer punten voor verbetering?
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  zondag 9 maart 2008 @ 13:07:54 #110
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_57260797
quote:
Op zondag 9 maart 2008 09:23 schreef Pr0-n00b het volgende:

@ Spliffy, change your attitude dude, beetje de stoere gozer uithangen op FOT gaat je echt niet verder helpen en al helemaal niet door iemands foto af te kraken terwijl je eigen foto zelf ook vrij kansloos is ...
quote:
Op zondag 9 maart 2008 09:59 schreef mrSPLIFFY het volgende:
is toch de bedoeling om commentaar te geven op foto's??
zowel plus als negatief? ik zie jouw ook niet direct een pluspunt geven op die blauwe foto, dus je doet hetzelfde als ik...
en zo stoer doe ik niet, heb al paar keer aangegeven dat ik ook newbee ben op foto gebied, en ik ook moet leren..
dus ik weet niet waar jij die wijsheid vandaan haalt pik...
maar ach jullie zijn allemaal vrij snel op je pikkie getrapt hier geloof ik
vanwaar komt dat eigenlijk??
Willen de dames Pr0-n00b en mrSPLIFFY hun beider haantjes gedrag eens minderen?
Iedereen maakt fouten en iedereen heeft wel eens een mening.
Dat jullie die willen geven is okee, maar gelieve jullie tekst eerst even te lezen voor je op de knop Invoeren drukt.
Bedenk dat je alleen je zelf er mee hebt als je gaat schelden en afkraken op een minder nette manier.

Dit geldt ook voor de rest van de mensen hier.
Probeer vriendelijk te blijven naar elkaar. Dat is niet moeilijk.

En nu weer verder met foto's posten en beoordelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door HMaster-II op 09-03-2008 13:39:08 ]
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  zondag 9 maart 2008 @ 13:32:12 #111
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57261274
@ areyoutalkingtome: mooie kleuren door lucht en gebouw samen. Ik vind de compositie niet zo: had rechts denk ik de ruimte naast het gebouw weggelaten. Sowieso vind ik de foto niet heel erg boeiend, maar hij sprankelt wel door het licht en de kleuren.

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 9 maart 2008 @ 15:53:46 #112
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57264307
quote:
Op zondag 9 maart 2008 13:07 schreef HMaster-II het volgende:

[..]


[..]

-knip-
TY!
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  zondag 9 maart 2008 @ 16:02:08 #113
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_57264485
Sugar:

+ Leuke compositie! Hij komt echt het beeld inlopen.
- Jammer dat is scherp is op de nekveren en minder op de ogen/snavel. Verder zou ik het dingeltje wat ter hoogte van de snavelpunt op de grond ligt (veertje???) even wegklonen, dat trekt enorm mijn aandacht en haalt diezelfde aandacht dus weg bij het onderwerp.

Mijne, mooie zandlagen

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zondag 9 maart 2008 @ 16:11:28 #114
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57264654
quote:
Op zondag 9 maart 2008 16:02 schreef ElizabethR het volgende:
Sugar:

+ Leuke compositie! Hij komt echt het beeld inlopen.
- Jammer dat is scherp is op de nekveren en minder op de ogen/snavel. Verder zou ik het dingeltje wat ter hoogte van de snavelpunt op de grond ligt (veertje???) even wegklonen, dat trekt enorm mijn aandacht en haalt diezelfde aandacht dus weg bij het onderwerp.

Mijne, mooie zandlagen

[ afbeelding ]
dat weg klonen is dat niet een beetje vreemd?? zo'n aandacht trekt t niet toch? tot dat jij erover begon was t me niet eens opgevallen.... kwa scherpte vind ik dat je wel gelijk hebt
verder best mooi plaatje zo.. heeft ook wel iets als niet alles zo steriel is toch??
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  FOK!fotograaf zondag 9 maart 2008 @ 19:46:21 #115
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_57268748
quote:
Op zondag 9 maart 2008 16:02 schreef ElizabethR het volgende:
Sugar:

+ Leuke compositie! Hij komt echt het beeld inlopen.
- Jammer dat is scherp is op de nekveren en minder op de ogen/snavel. Verder zou ik het dingeltje wat ter hoogte van de snavelpunt op de grond ligt (veertje???) even wegklonen, dat trekt enorm mijn aandacht en haalt diezelfde aandacht dus weg bij het onderwerp.

Mijne, mooie zandlagen

[ afbeelding ]
Ik vind het niet echt een mooie foto. De structuur van de zandlagen is wel mooi, maar ik had die misschien wat abstracter in beeld proberen te brengen.
In deze foto mis ik net even wat. Misschien iets qua tint, want hij komt mij nu kil over.
Goed gezien wel dus, maar ik denk dat ie wel iets beter zou kunnen.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zondag 9 maart 2008 @ 20:29:20 #116
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57269639
quote:
Op zondag 9 maart 2008 16:02 schreef ElizabethR het volgende:
Sugar:

+ Leuke compositie! Hij komt echt het beeld inlopen.
- Jammer dat is scherp is op de nekveren en minder op de ogen/snavel. Verder zou ik het dingeltje wat ter hoogte van de snavelpunt op de grond ligt (veertje???) even wegklonen, dat trekt enorm mijn aandacht en haalt diezelfde aandacht dus weg bij het onderwerp.

Mijne, mooie zandlagen

[ afbeelding ]
Vindt em wel mooi eigenlijk... Al die lagen is wel apart...
Alleen vraag ik me af of die korrel echt zo grof is kwa zand of kwa opnamen??
+ Mooie foto dus, mooi onderwerp...
- te grove korrel, lijkt daardoor onscherp ofzo ( maar ik kan er naast zitten.. just trying )

nu mijne maar weer....
"Angel"



[ Bericht 3% gewijzigd door mrSPLIFFY op 09-03-2008 23:13:50 ]
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 9 maart 2008 @ 21:02:41 #117
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57270427
quote:
Op zondag 9 maart 2008 20:29 schreef mrSPLIFFY het volgende:

[..]

Vindt em wel mooi eigenlijk... Al die lagen is wel apart...
Alleen vraag ik me af of die korrel echt zo grof is kwa zand of kwa opnamen??
+ Mooie foto dus, mooi onderwerp...
- te grove korrel, lijkt daardoor onscherp ofzo ( maar ik kan er naast zitten.. just trying )

nu mijne maar weer....
"Angel"

[ afbeelding ]
ik zou als ik jou was eens je foto's door photoshop halen en je kleurbalans aanpassen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 9 maart 2008 @ 21:17:18 #118
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57270730
ja dat heb ik al gedaan met een andere, maar ik vond em persoonlijk wel wat hebben met dat blauwe...
je bedoelt zoiets?

KLIK
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  zondag 9 maart 2008 @ 21:18:29 #119
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_57270755
MrSpliffy:
+ Scherpte
- Zoals reeds gezegd: kleuren.

Weer een plaatje uit de Ricoh meetzoekercamera:

Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  FOK!fotograaf zondag 9 maart 2008 @ 21:19:15 #120
18921 freud
Who's John Galt?
pi_57270771
quote:
Op zondag 9 maart 2008 21:17 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ja dat heb ik al gedaan met een andere, maar ik vond em persoonlijk wel wat hebben met dat blauwe...
je bedoelt zoiets?

KLIK
En dan de levels nog omhoog...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  zondag 9 maart 2008 @ 21:37:36 #121
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57271169
quote:
Op zondag 9 maart 2008 21:19 schreef freud het volgende:

[..]

En dan de levels nog omhoog...
lol ik ben echt leek op foto,- en shop gebied...
wat bedoel je met levels omhoog?

zoietsss????
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  zondag 9 maart 2008 @ 23:02:54 #122
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_57273459
quote:
Op zondag 9 maart 2008 21:37 schreef mrSPLIFFY het volgende:

[..]

lol ik ben echt leek op foto,- en shop gebied...
wat bedoel je met levels omhoog?

zoietsss????
Hoi mrSPLIFFY,

Ik had eigenlijk een verzoekje, jij gaat echt op elk commentaar helemaal in en post dan vrolijk weer een linkje naar een aangepaste foto met de vraag of het zo beter is, anders gezegd, je post dit hele topic bijna in je eentje vol terwijl het beslist niet bedoeld is als slowchattopic. Als je probeerseltjes van je foto's wilt laten zien en het over tips wilt hebben en laten beoordelen is [Beginners] Hoe foto's mooier kunnen #6 het daarvoor bedoelde topic. Je kunt uiteraard een post van dit topic naar daar kopieeren en je probeersels in photoshop dan daar onder de loep laten nemen. Dus misschien kun je beter daarheen verkassen met al die vragen en linkjes en gewoon, net zoals de rest in dit topic doet, één foto per dag hier posten en de voorgaande foto even beoordelen??

Met dank!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  FOK!fotograaf zondag 9 maart 2008 @ 23:06:43 #123
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_57273555
ElizabethR slaat hier de spijker op de kop.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_57273578
quote:
Op zondag 9 maart 2008 23:02 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Hoi mrSPLIFFY,

Ik had eigenlijk een verzoekje, jij gaat echt op elk commentaar helemaal in en post dan vrolijk weer een linkje naar een aangepaste foto met de vraag of het zo beter is, anders gezegd, je post dit hele topic bijna in je eentje vol terwijl het beslist niet bedoeld is als slowchattopic. Als je probeerseltjes van je foto's wilt laten zien en het over tips wilt hebben en laten beoordelen is [Beginners] Hoe foto's mooier kunnen #6 het daarvoor bedoelde topic. Je kunt uiteraard een post van dit topic naar daar kopieeren en je probeersels in photoshop dan daar onder de loep laten nemen. Dus misschien kun je beter daarheen verkassen met al die vragen en linkjes en gewoon, net zoals de rest in dit topic doet, één foto per dag hier posten en de voorgaande foto even beoordelen??

Met dank!!
ER for mod
Thank Drunk I'm a Goddess!
  zondag 9 maart 2008 @ 23:15:07 #125
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57273783
ok ben al weg!
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')