Groningen - Groningen Europapark en Duivendrecht - Bijlmer Arena zijn ook erg kort.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:51 schreef bork het volgende:
Voor mijn gevoel is Hilversum CS - Hilversum sportpark de kortste?
vet vet!quote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vast wel, maar daar GAAT het natuurlijk helemaal niet om. Men bedoelt niet "het kortste spoortraject". Men bedoelt "het kortste net". Wat overigens ook niet waar is, maar wel één van de kortere
als we het over "het kortste spoortraject" gaan hebben nomineer ik The Zagreb Funicular
Sorry hoor, maar dit gaat echt nergens over Die haakse bocht Er is daar ook niet echt plaats voor een draaischijf van 200 meter doorsnee of zo. En de Jutfaseweg is ook, zeg maar, net niet breed genoeg voor nog een spoorlijn erbij.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:04 schreef Fixers het volgende:
Ik ben eens creatief geweest:
In groen het huidige sneltram trace, in rood een mogelijk trace voor een trein in de richting van utrecht naar Nieuwegein:
[ afbeelding ]
Vanaf de gemeente grens zou het wel eens over de trambaan verder kunnen.
Ja, dat snap ik best Maar jij snapt ook best dat ongeveer de halve stad er voor afgebroken moet wordenquote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:44 schreef Fixers het volgende:
Hey 't is een snel schetsje, naar wat een mogelijkheid zou zijn. Als je uitgaat van het feit dat er een trein van utrecht cs door nieuwegein moet. Je snapt best dat daar een boog in moet.
Ik zie de haalbaarheid nog niet;quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:12 schreef Fixers het volgende:
Bij nader inzien denk ik dat een spoor van utrecht naar breda beter pas ná lunetten kan aftakken en dan bij houten bij de snelweg gevoegd kan worden, zo missen ze welliswaas nieuwegein, maar pakken nog wel ijsselstein mee. Zou wel heel wat moeilijk bouw en sloopwerk in utrecht schelen.
Ik zie tot mijn verbazing dat het net andersom is. Groningen - Groningen Europark is op zn meest 1,5 km.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:37 schreef Luco het volgende:
Diemen Zuid - Duivendrecht is ook een kort kippenstukje?
Diemen Zuid - Duivendrecht: 1400 -1500 meter ongeveer
Duivendrecht - Bijlmer ArenA: 1300-1400 meter.
Scheelt niet veel dus
Niet als we als een stelletje stinkspruitjespoldermongolen concessies voor anderhalf jaar gaan lopen uitschrijven nee Kutland. Zo komen we nooit ergensquote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:52 schreef Brembo het volgende:
Ik zie de haalbaarheid nog niet;
er moeten maar liefst 3 bruggen worden aangelegd (Nieuwegein; Vianen; Gorinchem; Geertruidenberg). Das momenteel nog niet de investering waard, zeker voor zo'n onzekere lijn.
Ach Utrecht is toch een kutstadquote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik best Maar jij snapt ook best dat ongeveer de halve stad er voor afgebroken moet worden
Google earth, rechte lijnen trekken, ongeveer, natte vinger werk, dus ik kan er steeds wat afzittenquote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zie tot mijn verbazing dat het net andersom is. Groningen - Groningen Europark is op zn meest 1,5 km.
Begin maar met het afbreken van de flat waar Fles woontquote:
Begin maar met een maglev aanleggen naar de flat waar Fles woontquote:Op dinsdag 4 maart 2008 22:09 schreef Peterselieman het volgende:
Begin maar met het afbreken van de flat waar Fles woont
Arnhem CS - Arnhem Presikhaaf?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zie tot mijn verbazing dat het net andersom is. Groningen - Groningen Europark is op zn meest 1,5 km.
Waarom zou je gorinchem knoopunt maken, Gorinchem heeft behoefte aan een snelle verbinding met Utrecht. Dus een directe boog naar Utrecht toe (zo iets als harmelen - breukelen). Daarbij 2x per uur een directe 'diesel IC'. En 1x per uur een stoptrein, de verbinding naar Geldermalsen 1x per uur maken en je hebt een leuk dorpje een goede spoorverbinding gegeven.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet als we als een stelletje stinkspruitjespoldermongolen concessies voor anderhalf jaar gaan lopen uitschrijven nee Kutland. Zo komen we nooit ergens
Met wat goeie wil en de bereidheid om daar ook de centjes naartoe te schuiven, kan Gorinchem bijvoorbeeld een knooppunt worden van 2 belangrijke verkeersassen, die allebei de Randstad ontlasten. Maar ja, durf dat maar eens
Dat is iets voor OHIHquote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Laten we het nogeens over Hoogezand 1 t/m 4 hebben anders
Arnhem - Arnhem Velperpoort, ligt er aan waar je het station telt maar gok 1200 m .quote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:08 schreef bork het volgende:
Tussenstandje, niet met google maar met de reisplanner van de DB (HAFAS)
Waddinxveen - Waddinxveen Noord -> 2 kilometer, geeft aan andere reismogelijkheid: lopen
Duivendrecht - Bijlmer ArenA -> 3,4 kilometer, dit komt omdat je van de DB niet over het spoor mag lopen, hemelsbreed 2 kilometer volgens mij
Diemen Zuid - Duivendrecht -> 2,9 kilometer, geeft aan andere reismogelijkheid: lopen,1200 hemelsbreed imho
Groningen - Groningen Europark -> geeft de DB niks, durf het zelf niet te zeggen, ik weet niet waar dat staton exact ligt maar toch meer dan 2 kilometer.
Den Haag - Laan van Nieuw Oost Indie -> geeft de DB ook geen afstand, bijna 5 kilometer volgens hun kaartje.
Hilversum - Hilversum sportpark -> 1,4 km, DB geeft geeft aan andere reismogelijkheid in hun planner: lopen, hemelsbreed 1200 met ongeveer, deze dus met Diemen Zuid - Duivendrecht zullen de meest kort op elkaar zittende stations (stops zoals u wilt) zijn.
Als je bij Lunetten aftakt kom je niet langs IJsselstein, tenzij je dwars door Nieuwegein heen gaat. Je komt wel langs Nieuwegein na Lunettenquote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:12 schreef Fixers het volgende:
Bij nader inzien denk ik dat een spoor van utrecht naar breda beter pas ná lunetten kan aftakken en dan bij houten bij de snelweg gevoegd kan worden, zo missen ze welliswaas nieuwegein, maar pakken nog wel ijsselstein mee. Zou wel heel wat moeilijk bouw en sloopwerk in utrecht schelen.
En hoeveel miljoenen/miljarden gaat dit gekkenwerk kosten?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:04 schreef Fixers het volgende:
Ik ben eens creatief geweest:
In groen het huidige sneltram trace, in rood een mogelijk trace voor een trein in de richting van utrecht naar Nieuwegein:
[ afbeelding ]
Vanaf de gemeente grens zou het wel eens over de trambaan verder kunnen.
Ja klopt hij moet iets dichter langs de snelweg, die boeren willen vast wel stuk land verkopenquote:Op woensdag 5 maart 2008 01:20 schreef Battlefan het volgende:
Je spoor gaat dwars door een recreatieplas waar ze al jaren mee bezig zijn, ik denk niet dat dat gaat gebeuren, om over die tunnels maar te zwijgen Ik denk, dat als het komt, dat er direct na Lunetten naar links wordt afgebogen, en dan gewoon de a27 volgen
Prima plan om de A2 en de A27 ermee te ontstoppen.quote:Op woensdag 5 maart 2008 01:14 schreef sander89 het volgende:
Kon ook niet effe laten wat te tekenen, dus hier is mijn idee
Zal denk ik wel uitvoerbaar kunnen zijn ongeveer, alleen zal wel iets te duur zijn al die tunnels
Verder kan het spoor gewoon de snelweg volgen naar Breda, alleen Gorinchem word ook nog wel een lastig obstakel.
Maar verwacht komende 20 jaar ieder geval geen spoorlijn Utrecht - Breda(als die er ooit komt), alles duurt hier veel te lang in NL
Trouwens IJsselstein hoeft geen treinstation die kunnen altijd nog overstappen in Nieuwegein op de trein als ze willen.
[ afbeelding ]
Zeist hād wel spoor, maar dat is gesloopt.quote:Op woensdag 5 maart 2008 01:03 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik verbaas me nog dat Zeist nog steeds geen railverbinding heeft.
Is dat niet een beetje heel erg om?quote:Op woensdag 5 maart 2008 00:39 schreef bork het volgende:
In het kader van de wilde plannen opteer ik voor een metro van Utrecht CS (wordt toch en zooitje) naar Neude - Lucasbolwerk - Griftpark (handig voor ons) - Oorsprongpark - Rijnsweerd - Uithof-West en Uithof-Oost. Is er geld over dan nog een buisje naar Leidsche Rijn met halte Belle van ZuylenToren.
Die plannen zijn al uit de jaren '70 zo af en toe steekt er weer eens iemand een ballonnetje de lucht inquote:Op woensdag 5 maart 2008 09:44 schreef Charango het volgende:
Laatst stond er wel een stukje in het UU-blad over een tram van Centraal naar de Uithof, deze zou dan ongeveer moeten rijden waar nu bus 12 rijdt.
Ik heb het laatst opgemeten in GE, en van het einde van het ene perron (in Sportpark richting noorden) tot het begin van dat van H'sum CS was 530 meter.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:51 schreef bork het volgende:
Voor mijn gevoel is Hilversum CS - Hilversum sportpark de kortste?
Dat was vorig jaar dan ook het officieële alternatief van NS toen dat stukje er een tijdje eruitlag! Was een special NS-wandelroute ingesteld.quote:Humor: De planner van de DB geeft als alternatief: lopen
De Houtense tram wordt najaar 2008 opgeheven, dat is dus al best snelquote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:38 schreef Willy84 het volgende:
Is een tijdelijke situatie tot 20?? ivm die viersporigheid aldaar.
Hmm, dan binnenkort maar weer eens een ritje maken met dat dingquote:Op woensdag 5 maart 2008 11:00 schreef ReisT het volgende:
De Houtense tram wordt najaar 2008 opgeheven, dat is dus al best snel
Neuh, metro gaat toch snel maakt niks uitquote:Op woensdag 5 maart 2008 09:44 schreef Charango het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje heel erg om?
Metrohaltes in Wilhelminapark en nabij Gerrit Rietveldhuis zal ook mooi zijn
Niet dat ik tegen de tijd dat dat ding af is er nog iets aan heb.
Laatst stond er wel een stukje in het UU-blad over een tram van Centraal naar de Uithof, deze zou dan ongeveer moeten rijden waar nu bus 12 rijdt.
Maak je geen zorgen, dat loopt vast weer uitquote:Op woensdag 5 maart 2008 11:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hmm, dan binnenkort maar weer eens een ritje maken met dat ding
Een kabelbaan, een stoeltjeslift, een gratis Witte Helikopters-Projekt, een teleportatie-terminal, de mogelijkheden zijn eindeloos!quote:Op woensdag 5 maart 2008 12:36 schreef ReisT het volgende:
Okée, een wild plan dan maar:
Dat tracé langs de Jutphase weg zou makkelijk kunnen, als de Vaartsche Rijn gewoon gedempt werd! Of je bouwt er een Schwebebaan boven, of je kan er een tunnel in afzinken ofzo: de mogelijkheden zijn eindeloos!.
Ik zou gaan fietsen.quote:Op woensdag 5 maart 2008 12:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een kabelbaan, een stoeltjeslift, een gratis Witte Helikopters-Projekt, een teleportatie-terminal, de mogelijkheden zijn eindeloos!
Ah verhip is dat de Ijzeren Rijn... beetje jammer... was namelijk wel een leuk stukkie geweest volgens mij.quote:Op woensdag 5 maart 2008 12:28 schreef Dr_Flash het volgende:
De ijzeren rijn wordt alleen gebruikt voor goederenvervoer
De enige mogelijkheden om als reiziger per trein van Nederland naar Belgie te gaan of omgekeerd zijn Roosendaal - Antwerpen en Maastricht - Luik.
Wel een beetje realistisch blijven graagquote:Op woensdag 5 maart 2008 13:04 schreef Duvel het volgende:
Ik zou gaan fietsen.
Vanuit Belgie kan je tot Neerpelt komen op die lijn. Maar voorbij Mol is het al diesel. Het is echt een beetje troosteloze rimboe daarquote:Op woensdag 5 maart 2008 13:07 schreef Dichterbijer het volgende:
Ah verhip is dat de Ijzeren Rijn... beetje jammer... was namelijk wel een leuk stukkie geweest volgens mij.
Nou...
* Dichterbijer zet een streep door zijn plan.
Oh ja sorry.quote:Op woensdag 5 maart 2008 13:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel een beetje realistisch blijven graag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |