abonnement Unibet Coolblue
pi_56759905
Iedereen die de politiek een beetje met me volgt zal het toch wel met me eens zijn dat het nu te ver gaat.

Genoeg is genoeg.
En helaas, na deze beslissing, is ons mooie nederland, in 3 kabinetformatie's afgebroken tot een tottalitaire staat.

Wat kan ik doen? Weet dat iemand? Zijn er al acties gaande? Stakingen?

En wat vinden jullie van die zeik?
En kom niet aan met ik heb niks te verbergen, want dat is juist de reden dat het ze niks aangaat.
Death solves all problems: no man, no problem.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 22:24:15 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56760721
Welke beslissing?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_56760758
Hoezo, heb je wat te verbergen dan? He?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Donald Duck held vrijdag 15 februari 2008 @ 23:07:40 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_56761879
Zet deze op en leef je uit!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 16 februari 2008 @ 01:19:37 #5
151835 SuperbDeLux
Een ietwat hautain.
pi_56764309
Het is een middel om overheidsbeleid (politiewerk) effectiever mee uit te kunnen voeren.

Als je goeie "checks and balances" inbouwt denk ik dat je best zo'n database kunt hanteren zonder al teveel problemen mbt. privacy op te leveren.

Het idee is dus prima maar het voorstel moet worden aangevuld met waarborgen ter bescherming van de privacy.. Maw. die database moet pas geopend kunnen worden als er verschillende mensen met verschillende belangen naar een verzoek tot raadpleging ervan hebben gekeken en hebben vastgesteld dat er een wettelijke doelmatigheid aan ten grondslag ligt.
He wept for there were no more worlds to conquer.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 03:07:22 #6
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_56765234
Het overgrote merendeel van de bevolking kijkt niet verder dan de neus lang is en ziet dus niets kwaads in al die verloren wetten ter bescherming van de privacy. Helaas.

Dus er zal pas een public outcry komen zodra er straks een ergering zit die die nieuwe soepelere wetten misbruikt voor eigen belang, en tegen de burgers...
(Maar dan is het al te laat)
pi_56765258
Ja eens enzo.
Wat we er tegen kunnen doen? Uhm, niks helaas. Tough shit zeg maar.

ID plicht, pasfoto die aan regeementen vast zit zodat cameras je gizicht gelijk kunnen herkennen, OV-chip, je AH-bonuskaart, rekeningrijden. Gaat allemaal blijven.
Helaassss!!!
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  zaterdag 16 februari 2008 @ 09:22:37 #8
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_56766107
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 01:19 schreef SuperbDeLux het volgende:
Het is een middel om overheidsbeleid (politiewerk) effectiever mee uit te kunnen voeren.
Maar het middel ligt ver buiten de context waarin de overheid behoort te werken. De overheid is er om de burger te dienen, maar die rol lijkt inmiddels te zijn omgedraaid. Tegenwoordig is de burger een slaaf van de overheid die dient te gehoorzamen en te betalen voor het systeem, en gebruikt wordt om het systeem groter en dus machtiger te maken. Het genoemde voorstel voor het opslaan van vingerafdrukken moet dan ook binnen die context worden gezien. Het is een maatregel om het systeem te beschermen en te versterken, niet om de burger te dienen.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 09:59:51 #9
206273 teleuk
spellenspelen.freehostia.com
pi_56766389
zowieso!
speel online de leukste games!!!
http://spellenspelen.freehostia.com/
SPeel ONlInE TeGeN ElKaAr!!!
http://spellenspelen.freehostia.com/
pi_56766719
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Welke beslissing?
Oeh, beetje slecht leesbaar? http://www.nu.nl/news/143(...)ers_in_database.html
Death solves all problems: no man, no problem.
pi_56767806
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 03:07 schreef Yi-Long het volgende:
Het overgrote merendeel van de bevolking kijkt niet verder dan de neus lang is en ziet dus niets kwaads in al die verloren wetten ter bescherming van de privacy. Helaas.

Dus er zal pas een public outcry komen zodra er straks een ergering zit die die nieuwe soepelere wetten misbruikt voor eigen belang, en tegen de burgers...
(Maar dan is het al te laat)
Hmm, daar zit wel wat in.
Ik denk ook dat we het jarenlang te goed hebben gehad. Dsaardoor hebben we nu een slap en ongeintresseerd volk.

Ik ben ook niet bang voor deze regering, (al is huiverig wel een goed woord) maar voor de regeringen die erna komen? Ik weet het niet, dit vind ik gewoon te ver gaan. In 1945 hadden we ook mooie databases.
Ik hoef niet uit te leggen, dat dit de duitsers het werk heel wat gemakkelijker maakte? (En nee, ik post hier geen Hitlerverwijzing, ik wil alleen zeggen dat een zeer uitgebreide, bovengemiddelde database van de inwoners niet per se goed is)

Ik vind het niet normaal dat de staat iedereen als potentieel verdachte ziet.
Sure, er zullen flink wat mensen door de boot vallen, en een aantal moordzaken worden opgelost, maar weegt dit echt op tegen de laatste vorm van privacy die we nog hebben?

@superdeluxe: Je moet dit voorstel ook zien in combinatie met alle anderen wetten. Dataverkeeropslag, telefoon afluisteren mag, bankgegevens mogen opgevraagd worden, ov-chipkaart, zeer versterkte ID-kaart (wtf was mis met de oude ), belachelijke belastingen, en de verdomde bureaucratie waar dit land aan kapot gaat.

[ Bericht 8% gewijzigd door Rechterbal op 16-02-2008 11:56:47 ]
Death solves all problems: no man, no problem.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 12:54:46 #12
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_56768967
Dit had ik al gepost in een topic van tweakers.
quote:
Eigenlijk moeten wij allemaal gewoon de straat op om tegen zulke praktijken te demonsteren/protesteren. Dit is nog altijd een democratie waar de burgers hun stem kunnen en moeten laten horen. Nederland veranderd zo langzamerhand in een dictatuur als men gewoon thuis blijft zitten en naar Dhr. Wilders of de Gouden Kooi gaat kijken en hier niets tegen doen.

Als dit voor veiligheid zou moeten zorgen, dan hebben zij het mooi mis. Zoals de meeste het al gezegd hebben kan er dan makkelijk gefraudeerd worden en kan iedereen zomaar schuldig worden. Als dit de terroristen tegen moet houden dan zullen zij het aardig mis hebben, want als er een terroristische actie uitgevoerd zal worden, dan zal het ook gebeuren. Het zal nooit op deze manier voorkomen kunnen worden, maar wel door andere maatregelen.

En zoals een paar reacties boven deze reactie heeft iemand het al over de Joodse vervolging gehad die tijdens de tweede wereld oorlog plaats vondt. Hoe zijn de meeste slachtoffers gevallen? Juist, door de registratie die de overheid toen had gemaakt. Wie weet... Misschien gebeuren zulke praktijken dan weer in de toekomst. Wie weet... Misschien worden jou gegevens zomaar weggegeven aan de Amerikaanse overheid in de naam der "vrede". Wie weet... Misschien zullen Chinese krakers in de Nederlandse systemen komen en onze gegevens zo kunnen stelen. Wie weet, wat er dan allemaal zou kunnen gebeuren met onze privacy en vrijheid waar wij nog over beschikken en zo trost op zijn, dat misschien binnen minder dan een jaar van ons ontnomen wordt.

Men wilt ook langzamerhand het Internet censureren. Dit gebeurt natuurlijk op een kleine schaal wanneer het gebeurt, maar hoe zal het in de toekomst eruit zien? Het internet is een vrije plek waar geen regels zouden moeten gelden.

Nederland en/of Europa heeft het altijd wel over democratie en mensenrechten en geven altijd kritiek op China. Maar waarom geven zij kritiek op iets wat zij zelf willen implenteren in het land? Censuur wordt binnenkort toegepast als men er niets tegen doet. Een grote nutteloze registratie die voor grote problemen zal zorgen wordt binnenkort toegepast zonder dat men er iets tegen doet.

Langerzamerhand... Hoe langer wij stil blijven zitten, hoe meer van deze onnozele wetten worden gemaakt en toegepast. Als zulke dingen realiteit worden, dan kunnen wij ook RFID chips verwachten in de toekomst die dan in ons geimplanteerd zal worden. DNA gegevens die van pasgeboren baby's genomen wordt. Ik stel voor om op straat te gaan binnenkort en te demonstreren/protesteren tegen zulke praktijken. Praktijken die van Nederland een dictatuur maakt. Het censuur en privacy van de gegevens van de burger.

En excuseer mij voor de eventueel gemaakte taalvouten.
Ik heb een poll gemaakt en hoop echt dat er veel mensen geintresseerd zijn om op straat te gaan en tegen zulke acties te protesteren.


Poll: Ben je het ermee eens dat de Overheid gegevens gaat opslaan?
  • Ja, ik ben het ermee eens.
  • Nee, ik ben het er niet mee eens.
  • Niet mee eens en wij moeten protesteren!

    Ook een poll maken? Klik hier
  • All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
    pi_56770057
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 21:54 schreef Rechterbal het volgende:
    Iedereen die de politiek een beetje met me volgt zal het toch wel met me eens zijn dat het nu te ver gaat.

    Genoeg is genoeg.
    En helaas, na deze beslissing, is ons mooie nederland, in 3 kabinetformatie's afgebroken tot een tottalitaire staat.

    Wat kan ik doen? Weet dat iemand? Zijn er al acties gaande? Stakingen?

    En wat vinden jullie van die zeik?
    En kom niet aan met ik heb niks te verbergen, want dat is juist de reden dat het ze niks aangaat.
    ik heb de vingerafdrukken nog van de inbraak, top he??
    pi_56770158
    Als er een protestloop komt tegen dit soort rotzooi roept u maar. Ik maak er wel tijd voor.
    Als ik op welke andere manier kan helpen hiermee roept u maar, ik sta vooral digitaal mijn mannetje.
    Kan bijvoorbeeld websites in elkaar draaien hiervoor misschien.
      zaterdag 16 februari 2008 @ 14:15:04 #15
    151835 SuperbDeLux
    Een ietwat hautain.
    pi_56770269
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 09:22 schreef NewOrder het volgende:

    [..]

    Maar het middel ligt ver buiten de context waarin de overheid behoort te werken. De overheid is er om de burger te dienen, maar die rol lijkt inmiddels te zijn omgedraaid. Tegenwoordig is de burger een slaaf van de overheid die dient te gehoorzamen en te betalen voor het systeem, en gebruikt wordt om het systeem groter en dus machtiger te maken. Het genoemde voorstel voor het opslaan van vingerafdrukken moet dan ook binnen die context worden gezien. Het is een maatregel om het systeem te beschermen en te versterken, niet om de burger te dienen.
    Dus jij zegt dat de burger niet gedient is met een effectieve overheid? Dat is een beetje tegenstrijdig hoor. Het ene moment is de overheid incompetent en zou zij eens wat beter haar best moeten doen, het volgende moment is zij almachtig en zou het beter voor ons zijn als ze eens MINDER goed haar werk kon doen.

    Die vingerafdrukken-database kan enorm helpen bij opsporen van misdadigers, klaar. Een hulpmiddel voor jusititie om de strafrechtelijke bepalingen die door de wetgever zijn gemaakt zo goed mogelijk af te dwingen. Dat is helemaal geen vreemd concept en is inherent (en gewenst) aan elke vorm van overheid.

    Volgens mij fantaseer jij een of andere niet bestaande Leviathan die ons met harde hand onderdrukt. Je projecteert een gezicht op de overheid en attribueert het eigenschappen van een mens. Dat is dus totale onzin aangezien de overheid een in beginsel neutrale en gezichtsloos orgaan is wat enkel door democratische wetgeving aan het werk gezet wordt. Kortom, je projecteert je eigen paranoia op de regering.

    Alles wat de overheid doet is het gevolg van democratisch tot stand gekomen wetgeving. Dikke vette punt. Dan kun je het eens of oneens zijn over de inhoud ervan, maar dat ben je het gewoon oneens met je mede-burgers en is er geen reden voor een ongegronde fixatie op de veronderstelde kwade bedoelingen van de overheid op zich.
    He wept for there were no more worlds to conquer.
    pi_56770309
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 14:15 schreef SuperbDeLux het volgende:

    [..]

    Die vingerafdrukken-database kan enorm helpen bij opsporen van misdadigers, klaar.
    In dat kader kunnen we het beste direct elke vorm van privacy loslaten en ons 24/7 laten bespieden. DAT is effectief.
    Een beetje crimineel verbergt bij de misdaad zijn vingerafdrukken door handschoenen te dragen. Gelijk hele voordeel van die database naar de haaien.

    Ik zie dit gewoon als de zoveelste poging dit te drijven naar een situatie waarin de regering controle heeft over alles op elk moment. En het gaat ten koste van onze privacy.
    Ik voel me op dit moment behandeld als een crimineel terwijl het meest criminele dat ik ooit heb gedaan door rood fietsen is zo ongeveer...
    Als ik niets fout heb gedaan in mijn leven moet de regering ophoeren met het verzamelen van mijn gegevens en laat ik ze wat mij betreft op een need to know basis.
    pi_56770331
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 14:15 schreef SuperbDeLux het volgende:

    Dat is dus totale onzin aangezien de overheid een in beginsel neutrale en gezichtsloos orgaan is wat enkel door democratische wetgeving aan het werk gezet wordt.
    Wat een onzin. 'De overheid' als abstract begrip misschien ja, maar 'de overheid' bestaat uit partijen, ambtenaren, ministers, etc, etc welke allemaal verre van neutraal en gezichtloos zijn.
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
      zaterdag 16 februari 2008 @ 14:21:46 #18
    151835 SuperbDeLux
    Een ietwat hautain.
    pi_56770362
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 14:20 schreef Jarno het volgende:

    [..]

    Wat een onzin. 'De overheid' als abstract begrip misschien ja, maar 'de overheid' bestaat uit partijen, ambtenaren, ministers, etc, etc welke allemaal verre van neutraal en gezichtloos zijn.
    Stuk voor stuk door en uit het volk gekozen (de politici dan). En de ambtenaren voeren enkel dat beleid uit.
    He wept for there were no more worlds to conquer.
    pi_56770379
    @Rakotto: heel interessant om jouw poll te zien.

    Op de website van het Dagblad van het Noorden is namelijk op dit moment ook een vrijwel gelijke stemmig.

    Daar is tot mijn grote schrik en vrees op dit moment 66% voor het registreren van vingerafdrukken.

    Rechtsboven op deze pagina:
    http://www.dvhn.nl/nieuws/nederland/article3133777.ece


    Ik ben echt sprakeloos gewoon...
    pi_56770385
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 14:21 schreef SuperbDeLux het volgende:

    [..]

    Stuk voor stuk door en uit het volk gekozen (de politici dan). En de ambtenaren voeren enkel dat beleid uit.
    Ik denk dat je een beetje te naief bent (of doet, voor de discussie, kan ook natuurlijk).
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
    pi_56770391
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 14:21 schreef SuperbDeLux het volgende:

    [..]

    Stuk voor stuk door en uit het volk gekozen (de politici dan). En de ambtenaren voeren enkel dat beleid uit.
    Waarom gebeurt er dan zoveel dat niemand aanstaat?
    Ze paraderen alleenmaar met hun publieke agenda, op het moment dat ze gekozen zijn staat niets hun in de weg iets uit te voeren dat eigenlijk helemaal niet op hun agenda stond.
      zaterdag 16 februari 2008 @ 14:23:48 #22
    9883 Marble
    Was liever geaborteerd.
    pi_56770406
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 14:22 schreef Starfish het volgende:
    Daar is tot mijn grote schrik en vrees op dit moment 66% voor het registreren van vingerafdrukken.
    Als je niks te verbergen hebt hoef je ook geen schrik en vrees te hebben, dus het feit dat jij schrik en vrees hebt zegt al dat er iets niet helemaal zuivere koffie is.
    My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
    pi_56770433
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 14:23 schreef Marble het volgende:

    [..]

    Als je niks te verbergen hebt hoef je ook geen schrik en vrees te hebben, dus het feit dat jij schrik en vrees hebt zegt al dat er iets niet helemaal zuivere koffie is.
    Onzin, juist omdat ik niets te verbergen heb gaat het ze geen zak aan wat ik in mijn leven uitvreet.
    Dat is 100% MIJN zaak en niemand anders.
    pi_56770451
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 14:23 schreef Marble het volgende:

    [..]

    Als je niks te verbergen hebt hoef je ook geen schrik en vrees te hebben, dus het feit dat jij schrik en vrees hebt zegt al dat er iets niet helemaal zuivere koffie is.
    Ah, daar is het aloude 'al wie tegen is zal wel wat te verbergen hebben' argument. Voor je het weet flikkeren we het 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is' het raam uit op die manier.
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
    pi_56770463
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 14:25 schreef McKillem het volgende:

    [..]

    Onzin, juist omdat ik niets te verbergen heb gaat het ze geen zak aan wat ik in mijn leven uitvreet.
    Dat is 100% MIJN zaak en niemand anders.
    Daarnaast, iedereen heeft wel wat te verbergen. Alleen verschilt het van tijd tot tijd en van machthebber tot machthebben hoe erg dat precies is.
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
    pi_56770470
    “Ik heb niets te verbergen”

    Waar moet het zwaartepunt in het recht van onze samenleving liggen? Bij de rechtsbescherming of bij de instrumentaliteit? Een aantal ontwikkelingen van de afgelopen jaren zijn echter zorgwekkend. De strijd tegen het terrorisme heeft de weg vrijgemaakt voor allerhande initiatieven die onze rechtsstaat in gevaar brengen. Het woord politiestaat is dichter bij dan veel mensen denken.

    De impact van al dit soort onderzoeksbevoegdheden wordt grondig onderschat. Mensen hebben er steeds minder moeite mee dat de staat inbreuk maakt op één van hun grondrechten. “Ik heb niets te verbergen, dus ik vind het niet erg als mijn privacy wordt geschonden” zegt men dan. Ook de overheid gebruikt dit argument. “Als u niets misdaan heeft, dan hoeft u niet moeilijk te doen over inbreuken op uw privacy.”

    Deze redenering gaat echter uit van een fout begrip van de bescherming van de privacy. De bescherming van de persoonlijke levenssfeer heeft niets te maken met de vraag of iemand wel of niet iets te verbergen heeft. Want ook al heeft iemand helemaal niets te verbergen, dan nog dient de rechtsstaat het privé-leven van deze persoon te respecteren. Het feit dat sommige burgers zonder moeite afstand willen doen van een grondrecht, kan voor de staat geen rechtvaardiging betekenen om dit grondrecht te beperken.

    Men dient dus te waken dat men de rechtsstaat niet verkwanselt. De strijd voor het behoud van de rechtsstaat is ongeloofwaardig als we middelen gebruiken die haaks staan op de fundamentele uitgangspunten van diezelfde rechtsstaat. Hiermee geven we weinig blijk van ons vertrouwen in de weerbaarheid van de rechtsstaat. De stelling dat de veiligheid gediend zou zijn met het prijsgeven van grondrechten, is dan ook een onzinnig en gevaarlijk dogma.
    pi_56770497
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 14:27 schreef Techno het volgende:
    “Ik heb niets te verbergen”

    Waar moet het zwaartepunt in het recht van onze samenleving liggen? Bij de rechtsbescherming of bij de instrumentaliteit? Een aantal ontwikkelingen van de afgelopen jaren zijn echter zorgwekkend. De strijd tegen het terrorisme heeft de weg vrijgemaakt voor allerhande initiatieven die onze rechtsstaat in gevaar brengen. Het woord politiestaat is dichter bij dan veel mensen denken.

    De impact van al dit soort onderzoeksbevoegdheden wordt grondig onderschat. Mensen hebben er steeds minder moeite mee dat de staat inbreuk maakt op één van hun grondrechten. “Ik heb niets te verbergen, dus ik vind het niet erg als mijn privacy wordt geschonden” zegt men dan. Ook de overheid gebruikt dit argument. “Als u niets misdaan heeft, dan hoeft u niet moeilijk te doen over inbreuken op uw privacy.”

    Deze redenering gaat echter uit van een fout begrip van de bescherming van de privacy. De bescherming van de persoonlijke levenssfeer heeft niets te maken met de vraag of iemand wel of niet iets te verbergen heeft. Want ook al heeft iemand helemaal niets te verbergen, dan nog dient de rechtsstaat het privé-leven van deze persoon te respecteren. Het feit dat sommige burgers zonder moeite afstand willen doen van een grondrecht, kan voor de staat geen rechtvaardiging betekenen om dit grondrecht te beperken.

    Men dient dus te waken dat men de rechtsstaat niet verkwanselt. De strijd voor het behoud van de rechtsstaat is ongeloofwaardig als we middelen gebruiken die haaks staan op de fundamentele uitgangspunten van diezelfde rechtsstaat. Hiermee geven we weinig blijk van ons vertrouwen in de weerbaarheid van de rechtsstaat. De stelling dat de veiligheid gediend zou zijn met het prijsgeven van grondrechten, is dan ook een onzinnig en gevaarlijk dogma.
    He-le-maal mee eens.
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
      zaterdag 16 februari 2008 @ 14:30:17 #28
    151835 SuperbDeLux
    Een ietwat hautain.
    pi_56770508
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 14:18 schreef McKillem het volgende:

    [..]

    In dat kader kunnen we het beste direct elke vorm van privacy loslaten en ons 24/7 laten bespieden. DAT is effectief.
    Een beetje crimineel verbergt bij de misdaad zijn vingerafdrukken door handschoenen te dragen. Gelijk hele voordeel van die database naar de haaien.
    Eens, ik vind dat iedereen altijd een GPS chip in zich zou moeten hebben, opdat er nooit meer een misdaad ongestraft blijft. Zolang je maar een goed systeem inbouwt wat misbruik van een dergelijk systeem voorkomt is er geen probleem.
    quote:
    Ik zie dit gewoon als de zoveelste poging dit te drijven naar een situatie waarin de regering controle heeft over alles op elk moment. En het gaat ten koste van onze privacy.
    Ik voel me op dit moment behandeld als een crimineel terwijl het meest criminele dat ik ooit heb gedaan door rood fietsen is zo ongeveer...
    Als ik niets fout heb gedaan in mijn leven moet de regering ophoeren met het verzamelen van mijn gegevens en laat ik ze wat mij betreft op een need to know basis.
    De klassieke veiligheidsparadox: Oh oh, geef me vrijheid en privacy, maar Oh oh, bescherm me tegelijk voor alle boeven en terroristen en los misdaden op.

    De regering probeert haar beleid zo goed mogelijk uit te voeren op een legale manier. Zij kan alleen wetten maken als daar genoeg democratisch draagvlak voor is. Komt er een wet die die database mogelijk maakt? Dan is er kennelijk genoeg draagvlak voor deze maatregel onder de burgers. Dus: je medeburgers willen meer veiligheid en vinden dat dat ten kosten mag gaan van privacy. Spreek je medeburgers (partijleden, stemmers, kamerleden, enz.) er dus op aan en reageer die richtingloze woede niet af op de overheid omdat ze op legale wijze haar beleid wilt uitvoeren.

    Jammer dat je je een crimineel voelt, maar dat is verder geen enkel argument. "Onbehagen" voel ik ook bij het betalen van belasting, toch zie ik ook daar het nut wel van in.
    He wept for there were no more worlds to conquer.
    pi_56770518
    Ik wil weten wie er ingebroken heeft en wie bij mijn buren vorig jaar en op andere adressen in de wijk. OK ????
    pi_56770527
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 14:23 schreef Marble het volgende:

    [..]

    Als je niks te verbergen hebt hoef je ook geen schrik en vrees te hebben, dus het feit dat jij schrik en vrees hebt zegt al dat er iets niet helemaal zuivere koffie is.
    Dat is absoluut niet waar. Ik ben zelf een van de meest integere mensen die je kunt tegenkomen. Heb nooit wat gestolen, heb nooit een boete gehad, heb mijn middelbare school + HBO en 2 WO studies gedaan zonder ook maar een keer te spieken of het werk van iemand anders te kopieren. Verder ben ik zo zachtaardig dat ik spinnen en vliegen het raam uitgooi inplaats van ze dood te slaan,

    JIJ bent de persoon die de dingen omdraait! Als ik niets te verbergen heb, dan hoef jij ook niets van mij te weten.

    Daarnaast wil ik je aanraden om eens het volgende artikele te lezen

    The Eternal Value of Privacy
    http://www.schneier.com/essay-114.html

    Interessante quotes:

    Cardinal Richelieu understood the value of surveillance when he famously said, "If one would give me six lines written by the hand of the most honest man, I would find something in them to have him hanged." Watch someone long enough, and you'll find something to arrest -- or just blackmail -- with. Privacy is important because without it, surveillance information will be abused: to peep, to sell to marketers and to spy on political enemies -- whoever they happen to be at the time.

    Too many wrongly characterize the debate as "security versus privacy." The real choice is liberty versus control. Tyranny, whether it arises under threat of foreign physical attack or under constant domestic authoritative scrutiny, is still tyranny. Liberty requires security without intrusion, security plus privacy. Widespread police surveillance is the very definition of a police state. And that's why we should champion privacy even when we have nothing to hide.


    Vergeet niet dat jij nu voorstander bent van praktijken waar de SS/Gestapo en de Stasi van droomden... en dan ben ik de persoon bij wie het niet zuivere koffie zou zijn als ik daar van schrik?!?

    EDIT

    en juist jij met je avatar onderschrift: "No good deed goes unpunished" zou dat moeten begrijpen!
      zaterdag 16 februari 2008 @ 14:32:53 #31
    151835 SuperbDeLux
    Een ietwat hautain.
    pi_56770541
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 14:22 schreef Jarno het volgende:

    [..]

    Ik denk dat je een beetje te naief bent (of doet, voor de discussie, kan ook natuurlijk).
    Ik denk dat jij maar eens een tijdje in je lokale gemeenteraad moet gaan zitten om de politiek en de overheid een beetje te leren kennen..

    Dit soort threads komen allemaal op mij over alsof mensen geen idee hebben hoe de overheid werkt en welk constitutioneel systeem eraan ten grondslag ligt.
    He wept for there were no more worlds to conquer.
      zaterdag 16 februari 2008 @ 14:33:25 #32
    9883 Marble
    Was liever geaborteerd.
    pi_56770548
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 14:27 schreef Techno het volgende:
    Men dient dus te waken dat men de rechtsstaat niet verkwanselt.
    Oh give me a break. De rechtsstaat is ook maar een sociaal construct, die net zo goed op 5 miljard andere manieren vorm had kunnen worden geveven en vorm KAN worden gegeven. Uiteindelijk blijft het niet veel meer dan een combinatie van verzinsels en wat handjeklap.
    My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
    pi_56770551
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 14:30 schreef SuperbDeLux het volgende:

    [..]

    Eens, ik vind dat iedereen altijd een GPS chip in zich zou moeten hebben, opdat er nooit meer een misdaad ongestraft blijft. Zolang je maar een goed systeem inbouwt wat misbruik van een dergelijk systeem voorkomt is er geen probleem.
    [..]
    De dag dat er een chip in mijn lijf komt is de dag dat ze zon supernova gaat...
    quote:
    De klassieke veiligheidsparadox: Oh oh, geef me vrijheid en privacy, maar Oh oh, bescherm me tegelijk voor alle boeven en terroristen en los misdaden op.

    De regering probeert haar beleid zo goed mogelijk uit te voeren op een legale manier. Zij kan alleen wetten maken als daar genoeg democratisch draagvlak voor is. Komt er een wet die die database mogelijk maakt? Dan is er kennelijk genoeg draagvlak voor deze maatregel onder de burgers. Dus: je medeburgers willen meer veiligheid en vinden dat dat ten kosten mag gaan van privacy. Spreek je medeburgers (partijleden, stemmers, kamerleden, enz.) er dus op aan en reageer die richtingloze woede niet af op de overheid omdat ze op legale wijze haar beleid wilt uitvoeren.

    Jammer dat je je een crimineel voelt, maar dat is verder geen enkel argument. "Onbehagen" voel ik ook bij het betalen van belasting, toch zie ik ook daar het nut wel van in.
    Heel eerlijk? Ik ben niet bang voor criminelen, terroristen, whateverthefuckisten.
    Ik schaar mijn privacy tot een bepaald niveau hoger dan mijn veiligheid. Ga je niet dood door een terrorist, ga je dat wel aan kanker, of je komt onder een auto of wat dan ook.

    Liever vrij dood, dan gevangen levend.
    pi_56770581
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 14:32 schreef SuperbDeLux het volgende:

    [..]

    Ik denk dat jij maar eens een tijdje in je lokale gemeenteraad moet gaan zitten om de politiek en de overheid een beetje te leren kennen..

    Dit soort threads komen allemaal op mij over alsof mensen geen idee hebben hoe de overheid werkt en welk constitutioneel systeem eraan ten grondslag ligt.
    Ja, jij heet zeker Lubbers van achteren. Doe niet zo uit de hoogte man.
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
    pi_56770603
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 14:33 schreef McKillem het volgende:

    Heel eerlijk? Ik ben niet bang voor criminelen, terroristen, whateverthefuckisten.
    Ik schaar mijn privacy tot een bepaald niveau hoger dan mijn veiligheid. Ga je niet dood door een terrorist, ga je dat wel aan kanker, of je komt onder een auto of wat dan ook.

    Liever vrij dood, dan gevangen levend.
    De kans dat je inderdaad aan een of andere ziekte of een ongeval vroegtijdig deze wereld moet verlaten is magnitudes groter dan de kans dat je door een terrorist om het elven gebracht wordt.

    Daarnaast:

    Criminelen dragen HANDSCHOENEN
    pi_56770607
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 14:31 schreef Starfish het volgende:

    Vergeet niet dat jij nu voorstander bent van praktijken waar de SS/Gestapo en de Stasi van droomden... en dan ben ik de persoon bij wie het niet zuivere koffie zou zijn als ik daar van schrik?!?
    Tsja, ik ben niet zo van de Godwin, maar ik denk idd dat de nazi's een field day zouden hebben in het Nederland van 2008.
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
      zaterdag 16 februari 2008 @ 14:37:22 #37
    151835 SuperbDeLux
    Een ietwat hautain.
    pi_56770619
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 14:27 schreef Techno het volgende:
    “Ik heb niets te verbergen”


    Deze redenering gaat echter uit van een fout begrip van de bescherming van de privacy. De bescherming van de persoonlijke levenssfeer heeft niets te maken met de vraag of iemand wel of niet iets te verbergen heeft. Want ook al heeft iemand helemaal niets te verbergen, dan nog dient de rechtsstaat het privé-leven van deze persoon te respecteren. Het feit dat sommige burgers zonder moeite afstand willen doen van een grondrecht, kan voor de staat geen rechtvaardiging betekenen om dit grondrecht te beperken.

    Men dient dus te waken dat men de rechtsstaat niet verkwanselt. De strijd voor het behoud van de rechtsstaat is ongeloofwaardig als we middelen gebruiken die haaks staan op de fundamentele uitgangspunten van diezelfde rechtsstaat. Hiermee geven we weinig blijk van ons vertrouwen in de weerbaarheid van de rechtsstaat. De stelling dat de veiligheid gediend zou zijn met het prijsgeven van grondrechten, is dan ook een onzinnig en gevaarlijk dogma.
    En geef nou eens een concreet voorbeeld waar "de rechtsstaat" iemands privé-leven niet respecteert? Telefoontaps en dergelijke zijn allemaal wettelijk mogelijk, dus niks geen "verkwanseling van de rechtsstaat" (weet je uberhaupt wat een rechtsstaat is?).

    En een vingerafdruk laten nemen op het stadhuis als je een paspoort komt halen? Dat is net zozeer een inbreuk op je privé leven als een pasfoto laten maken, kom nou zeg. Dat lijkt me nou net niet het equivalent van kleine cameratjes die overal in je huis zitten en in de gaten houden of je al de fout in gaat.
    He wept for there were no more worlds to conquer.
    pi_56770625
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 14:36 schreef Jarno het volgende:

    [..]

    Tsja, ik ben niet zo van de Godwin, maar ik denk idd dat de nazi's een field day zouden hebben in het Nederland van 2008.
    In dit geval is Godwin's Law toegestaan om aan te roepen.
      zaterdag 16 februari 2008 @ 14:38:08 #39
    151835 SuperbDeLux
    Een ietwat hautain.
    pi_56770629
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 14:33 schreef McKillem het volgende:

    [..]

    De dag dat er een chip in mijn lijf komt is de dag dat ze zon supernova gaat...
    [..]

    Heel eerlijk? Ik ben niet bang voor criminelen, terroristen, whateverthefuckisten.
    Ik schaar mijn privacy tot een bepaald niveau hoger dan mijn veiligheid. Ga je niet dood door een terrorist, ga je dat wel aan kanker, of je komt onder een auto of wat dan ook.

    Liever vrij dood, dan gevangen levend.
    Mag je allemaal vinden, maar je dient wel rekening te houden met wat je medeburgers willen.
    He wept for there were no more worlds to conquer.
    pi_56770642
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 14:33 schreef Marble het volgende:
    Oh give me a break. De rechtsstaat is ook maar een sociaal construct, die net zo goed op 5 miljard andere manieren vorm had kunnen worden geveven en vorm KAN worden gegeven. Uiteindelijk blijft het niet veel meer dan een combinatie van verzinsels en wat handjeklap.
    Dus moeten we de grondwet en rechtsstaat maar met de voeten treden? Dan zul je toch met wat sterkere argumentatie moeten komen.
    pi_56770668
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 14:37 schreef SuperbDeLux het volgende:
    En geef nou eens een concreet voorbeeld waar "de rechtsstaat" iemands privé-leven niet respecteert? Telefoontaps en dergelijke zijn allemaal wettelijk mogelijk, dus niks geen "verkwanseling van de rechtsstaat" (weet je uberhaupt wat een rechtsstaat is?).

    En een vingerafdruk laten nemen op het stadhuis als je een paspoort komt halen? Dat is net zozeer een inbreuk op je privé leven als een pasfoto laten maken, kom nou zeg. Dat lijkt me nou net niet het equivalent van kleine cameratjes die overal in je huis zitten en in de gaten houden of je al de fout in gaat.
    Er zijn legio voorbeelden, dit is het zoveelste plan dat vergaande gevolgen gaat hebben.

    (Weet jij uberhaubt wat een grondwet is, en waarvoor hij dient?).
    pi_56770672
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 14:37 schreef SuperbDeLux het volgende:

    [..]

    En geef nou eens een concreet voorbeeld waar "de rechtsstaat" iemands privé-leven niet respecteert? Telefoontaps en dergelijke zijn allemaal wettelijk mogelijk, dus niks geen "verkwanseling van de rechtsstaat" (weet je uberhaupt wat een rechtsstaat is?).

    En een vingerafdruk laten nemen op het stadhuis als je een paspoort komt halen? Dat is net zozeer een inbreuk op je privé leven als een pasfoto laten maken, kom nou zeg. Dat lijkt me nou net niet het equivalent van kleine cameratjes die overal in je huis zitten en in de gaten houden of je al de fout in gaat.
    Het is niet alleen vingerafdrukken hooggeachte medeburger. Het zijn al die zgn veilligheidsmaatregelen bij elkaar.
    Een paar jaar geleden kon je nog over straat lopen zonder dat er direct te achterhalen viel wie je bent, tegenwoordig hoeven ze alleen maar je knip te jatten en ze hebben je leven op dat kutkaartje.
      zaterdag 16 februari 2008 @ 14:43:35 #43
    151835 SuperbDeLux
    Een ietwat hautain.
    pi_56770710
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 14:35 schreef Jarno het volgende:

    [..]

    Ja, jij heet zeker Lubbers van achteren. Doe niet zo uit de hoogte man.
    Al die onwetendheid hier en vooral het gebrek aan realiteitsbesef is gewoon genant. Kennelijk begrijpen weinig mensen hoe onze democratische rechtsstaat werkt en hebben ook niet de moeite genomen om zich erin te verdiepen. Hoeveel mensen kunnen uitleggen hoe een wet in formele zin tot stand komt?

    Nee, strooien met verontwaardiging en het lekker ouderwets afgeven op de overheid (nu met nòg meer klakkeloos over te nemen modewoorden als privacy, OV chipkaart, vingerafdruk!) is veel makkelijker he?

    Deze discussie is niet goed te voeren zonder kennis van zaken, en dat zal meer moeten behelzen dan een headline meepakken over "wat die overheid NU toch weer van plan isss".. Anders resulteert het in goedkope verontwaardiging, en dat is ook hoe deze thread is begonnen.

    Niet "laten we het er eens over hebben", of "is er hier een politieke oplossing", nee domweg "waar schrijf ik me in voor de demonstratie".
    He wept for there were no more worlds to conquer.
    pi_56770734
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 14:43 schreef SuperbDeLux het volgende:

    [..]

    Al die onwetendheid hier en vooral het gebrek aan realiteitsbesef is gewoon genant. Kennelijk begrijpen weinig mensen hoe onze democratische rechtsstaat werkt en hebben ook niet de moeite genomen om zich erin te verdiepen. Hoeveel mensen kunnen uitleggen hoe een wet in formele zin tot stand komt?

    Nee, strooien met verontwaardiging en het lekker ouderwets afgeven op de overheid (nu met nòg meer klakkeloos over te nemen modewoorden als privacy, OV chipkaart, vingerafdruk!) is veel makkelijker he?

    Deze discussie is niet goed te voeren zonder kennis van zaken, en dat zal meer moeten behelzen dan een headline meepakken over "wat die overheid NU toch weer van plan isss".. Anders resulteert het in goedkope verontwaardiging, en dat is ook hoe deze thread is begonnen.

    Niet "laten we het er eens over hebben", of "is er hier een politieke oplossing", nee domweg "waar schrijf ik me in voor de demonstratie".
    Ah, een 'het vollek moet zich niet bemoeie met waar het geen verstand van heb' regent.

    Zum kotzen, en bij de revolutie mag jij als eerste tegen de muur wmb, .
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
      zaterdag 16 februari 2008 @ 14:46:00 #45
    151835 SuperbDeLux
    Een ietwat hautain.
    pi_56770744
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 14:40 schreef Techno het volgende:

    [..]

    Er zijn legio voorbeelden, dit is het zoveelste plan dat vergaande gevolgen gaat hebben.

    (Weet jij uberhaubt wat een grondwet is, en waarvoor hij dient?).
    Alles wat de overheid in Nederland uitspookt, voldoet aan alle vereisten van de grondwet (en tevens het EVRM). En nu jij weer.
    He wept for there were no more worlds to conquer.
    pi_56770748
    Zo, als dat geen hit in Echolon oplevert weet ik het ook niet meer. .
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
    pi_56770785
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 14:46 schreef SuperbDeLux het volgende:

    [..]

    Alles wat de overheid in Nederland uitspookt, voldoet aan alle vereisten van de grondwet (en tevens het EVRM). En nu jij weer.
    Dus dan moeten we het ook maar tof en jofel vinden?
    Een van de onderdelen in een democratie is dat iedereen alles mag vinden van alles.
    pi_56770786
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 14:46 schreef SuperbDeLux het volgende:

    [..]

    Alles wat de overheid in Nederland uitspookt, voldoet aan alle vereisten van de grondwet
    Het is natuurlijk erg makkelijk om als machthebber te voldoen aan regels die je zelf kunt opstellen.
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
      zaterdag 16 februari 2008 @ 14:49:15 #49
    151835 SuperbDeLux
    Een ietwat hautain.
    pi_56770791
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 14:45 schreef Jarno het volgende:

    [..]

    Ah, een 'het vollek moet zich niet bemoeie met waar het geen verstand van heb' regent.

    Zum kotzen, en bij de revolutie mag jij als eerste tegen de muur wmb, .
    Lekker makkelijk he. Zo kom je er wel met je revolutie

    The Dunning-Kruger effect is the phenomenon wherein people who have little knowledge think that they know more than others who have much more knowledge.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Dunning-Kruger_effect
    He wept for there were no more worlds to conquer.
    pi_56770807
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 14:49 schreef SuperbDeLux het volgende:

    [..]

    Lekker makkelijk he. Zo kom je er wel met je revolutie

    The Dunning-Kruger effect is the phenomenon wherein people who have little knowledge think that they know more than others who have much more knowledge.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Dunning-Kruger_effect
    Het ontgaat me volledig wat dit met de discussie te maken heeft.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')