Nou nou nou, wat een onbeschrijfelijk kinderleed toch allemaal weer. De 49xx'en worden gewoon met een aantal tegelijk aan de dienst onttrokken wegens de inbouw van OV-Sufkaart apparatuur. En reservebussen is een woord wat niet bestaat bij GVU, maar dat is niet nieuw natuurlijk Dus dan wordt er wat geschoven ja. Nou, wees blij, iedere afgeplempte 12meterbus naar de Uithof is een extra argument voor het versneld aanleggen van die tramlijn die er ooit heus wel gaat komenquote:Op woensdag 13 februari 2008 22:36 schreef zwahiel het volgende:
Vraag me wel eens af waar men in godshemelsnaam mee bezig is. [hoop gejammer over materieelinzet op GVU 11 en 12]
Meer spoor!quote:Op donderdag 14 februari 2008 09:44 schreef Dr_Flash het volgende:
En mijn sluitpost nog even:
[..]
die tramlijn die er ooit heus wel gaat komen
Lijn 11 en 15 in Groningen schijnen ook te zijn voorzien van divers materieel... wa tik heb begrepen zijn het oude Volvo's uit Rotterdam... geen idee of dit nog steeds zo is... maar het lijkt te op dat Arriva te kort aan mat heeft..quote:Op donderdag 14 februari 2008 09:44 schreef Dr_Flash het volgende:
En mijn sluitpost nog even:
[..]
Nou nou nou, wat een onbeschrijfelijk kinderleed toch allemaal weer. De 49xx'en worden gewoon met een aantal tegelijk aan de dienst onttrokken wegens de inbouw van OV-Sufkaart apparatuur. En reservebussen is een woord wat niet bestaat bij GVU, maar dat is niet nieuw natuurlijk Dus dan wordt er wat geschoven ja. Nou, wees blij, iedere afgeplempte 12meterbus naar de Uithof is een extra argument voor het versneld aanleggen van die tramlijn die er ooit heus wel gaat komen
Busrellen op de zondagmiddag?quote:Op donderdag 14 februari 2008 17:57 schreef Alexxxxx het volgende:
tvp omdat dit de reeks binnen PTA is die de meeste moderatie behoeft
De Duvedecjes afkomstig van xx heb ik de laatste week niet meer op 11/15 in Groningen gespot. Het klopt dat Arriva 9 bussen gehuurd/gekocht heeft, omdat het stadsnet iets uitgebreid is en dan met name de Parkeerbussen. Daarvoor zijn 9 geledes van de streek onttrokken en dus opgevuld met de duvedecs. Verder zijn de lijnen 11 en 15 streeklijnen geworden en worden de lijnen 3 en 6 nu echt zo veel mogelijk met geledes gereden, Ook zijn zo nu en dan stadsgeledes op streeklijnen te vinden. Lijn 11/15 heeft in de afgelopen tijd al een bonte stoet materieel te verwerken gehad: Amba's, alliances, hoge vloers berkhofjes, een Q-liner en de duvedecs, naast de nodige inzet van UVO in de brede ochtendspits.quote:Op donderdag 14 februari 2008 10:56 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Lijn 11 en 15 in Groningen schijnen ook te zijn voorzien van divers materieel... wa tik heb begrepen zijn het oude Volvo's uit Rotterdam... geen idee of dit nog steeds zo is... maar het lijkt te op dat Arriva te kort aan mat heeft..
Bij een stalling naar keuzequote:
Toch is het jammer dat ze die groengestickerde touringcars er zo snel weer afhaalden.quote:Op donderdag 14 februari 2008 21:02 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Vorige week vanaf Vianen naar Breda (en terug) gereisd met de Brabantliner lijn 401.
Flink stuk over de snelweg gereden met maar een 2 tussenhaltes, ging lekker vlot!
Daarnaast ook nog gebruik van de stadsbus in Breda en dit alles bij elkaar voor maar 6 euro! Heel veel waar voor het geld!
Zal die van het programma De Bus kunnen zijn uit 2000, daar zullen ieder geval niet veel van rond rijden in NL. Denk dat ook een van de grootste touringcar bussen is van NL.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 17:33 schreef Borkydude het volgende:
Laatst toen ik lam door de stad fietste zag ik een dubbeldeks gelede touringcar, ik wist echt niet wat ik zag De volgende ochtend was ie weg
Heeft iemand een plaatje van zo'n ding?
Helaas heeft Arriva niet goed opgelet, 1 duvedec mag de weg niet op omdat er teveel speling in het stuur zit en er staat ook één buiten dienst die niet goed remt.quote:Op donderdag 14 februari 2008 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De Duvedecjes afkomstig van xx heb ik de laatste week niet meer op 11/15 in Groningen gespot. Het klopt dat Arriva 9 bussen gehuurd/gekocht heeft, omdat het stadsnet iets uitgebreid is en dan met name de Parkeerbussen. Daarvoor zijn 9 geledes van de streek onttrokken en dus opgevuld met de duvedecs.
Wat een raar dingquote:Op vrijdag 15 februari 2008 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
Kijk hier eens voor een gelede touringcar: http://bertie.willemsen7.fotopic.net/c462913.html
ow sorry Nijmegenquote:Op zaterdag 16 februari 2008 11:27 schreef Willy84 het volgende:
Over welke plaats heb je het?
Wist wel dat er een met problemen kampte, maar wist niet van de 2e afquote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:09 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Helaas heeft Arriva niet goed opgelet, 1 duvedec mag de weg niet op omdat er teveel speling in het stuur zit en er staat ook één buiten dienst die niet goed remt.
Doe mij die 2300 serie van Midnet maar. Zit heerlijkquote:Op zaterdag 16 februari 2008 11:12 schreef -chefke- het volgende:
Of van die oude midnet bussen en streekbussen die zijn wel zeer relaxt
inderdaad zijn van die halve touringcarstoelenquote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Doe mij die 2300 serie van Midnet maar. Zit heerlijk
Ohke het GVB gaat dus weer nieuwe bussen bestellen ? en ze vervangen toch die 101-155 jonckheers ?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 22:25 schreef Willy84 het volgende:
Het GVB heeft net 40 nieuwe citaro's geledes indienst gesteld.
Nu al wordt de aanbesteding voorbereid van 5 nieuwe midibussen.
De huidige zijn uit 1998 en
55 nieuwe standaard bussen ter vervanging van de huidige serie 100-155 ook uit 1998.
ik vroeg niet steeds hetzelfde ik vroeg of je antwoord kon geven op mijn vraag die ik je stelde en ik ga me vraag nog een keer stellen in het topic.quote:Op zondag 17 februari 2008 18:36 schreef Willy84 het volgende:
Bedankt DJ-Flas voor de 10 PB's over dezelfde bussen. Ik meld hier iets dat ik weet en dan ga je hetzelfde weer vragen. Inmiddels heb ik je een block moeten geven vanwege je opdringerige manier van berichten sturen.
quote:Op zondag 17 februari 2008 16:58 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
Ohke het GVB gaat dus weer nieuwe bussen bestellen ? en ze vervangen toch die 101-155 jonckheers ?
Wat dacht je van een verbod voor het stellen van domme, irritante vragenquote:Op zondag 17 februari 2008 19:37 schreef Battlefan het volgende:
! Ook in het jubileumtopic maar een GVB verbod?
Misschien moet je je vraag stellen in het GVB topic, wat je zelf geopend hebt enzo
Ik Stel Geen Domme Vragen Maar Kan Je Effe Anwoord op me vraagstellen Dan Stop Eroverquote:Op zondag 17 februari 2008 19:42 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Wat dacht je van een verbod voor het stellen van domme, irritante vragen
Die PM van zonet heb je niet voor niks gekregenquote:Op zondag 17 februari 2008 19:55 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
Ik Stel Geen Domme Vragen Maar Kan Je Effe Anwoord op me vraagstellen Dan Stop Erover
Worden die jonckheers-bussen 101-155 binnenkort vervangen of pas later van dit jaar ?
Ik zou het niet wetenquote:Op zondag 17 februari 2008 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
Wat denk je zelf
Zelfs als ik het antwoord zou weten, zou ik het je niet vertellen. Leer eens op een normale, vriendelijke manier communiceren, het helpt echt!quote:Op zondag 17 februari 2008 19:55 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
Ik Stel Geen Domme Vragen Maar Kan Je Effe Anwoord op me vraagstellen Dan Stop Erover
Worden die jonckheers-bussen 101-155 binnenkort vervangen of pas later van dit jaar ?
Ik denk dat ik van FokMC hiernaar verhuis, wat een soap.quote:Op zondag 17 februari 2008 20:01 schreef Alexxxxx het volgende:
Die PM van zonet heb je niet voor niks gekregen
het bustopic heeft zn eigen rietvaerderquote:Op maandag 18 februari 2008 06:57 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Ik denk dat ik van FokMC hiernaar verhuis, wat een soap.
Bus topic ftw
Nee, vanuit lijn 28, die redelijk vaak onderdeel is van mijn dienstquote:Op maandag 18 februari 2008 22:51 schreef Alexxxxx het volgende:
Beter zoeken op BuzzyBee, daar staat het antwoord wel! Die bussen zijn voor Israel De plaatselijke vervoerder van Tel Aviv was geinspireerd door de Connexxion kleuren
En ze staan daar omndat dat de Berkhof fabriek is.. Ik neem aan dat je ze vanuit de trein ziet?
Yntema? Denk dat ze daar gespoten worden, iig de metallic?quote:Op maandag 18 februari 2008 23:16 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Nee, vanuit lijn 28, die redelijk vaak onderdeel is van mijn dienst
Ja, bij Yntema inderdaad, aan de Leeuwarderstraatwegquote:Op maandag 18 februari 2008 23:19 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Yntema? Denk dat ze daar gespoten worden, iig de metallic?
Dan kom je ook langs Elzinga in Irnsum. Daar staan af en toe ook nog bussen, naast vrachtwagens en andere te spuiten voertuigen.quote:Op maandag 18 februari 2008 23:16 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Nee, vanuit lijn 28, die redelijk vaak onderdeel is van mijn dienst
Kloptquote:Op maandag 18 februari 2008 23:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan kom je ook langs Elzinga in Irnsum. Daar staan af en toe ook nog bussen, naast vrachtwagens en andere te spuiten voertuigen.
Bestaat er geen mogelijkheid zulke opdringerige users harder aan te pakken dan PM's te sturen?quote:Op zondag 17 februari 2008 20:01 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Die PM van zonet heb je niet voor niks gekregen
Verdergaande maatregelen volgen vanzelf, bij zulke hardnekkige gastenquote:Op dinsdag 19 februari 2008 00:47 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Bestaat er geen mogelijkheid zulke opdringerige users harder aan te pakken dan PM's te sturen?
Waarom blijven jullie er verder over doorgaan? we zijn er al over uitgepraat maar tochquote:Op dinsdag 19 februari 2008 11:51 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Verdergaande maatregelen volgen vanzelf, bij zulke hardnekkige gasten
En nu ga jij er ook over doorquote:Op dinsdag 19 februari 2008 11:55 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
Waarom blijven jullie er verder over doorgaan? we zijn er al over uitgepraat maar toch
Dat is het beste voorbeeld van rijwindkoeling wat ik tot nu toe gezien hebquote:
Er stond ook een filmpje over een orgie in een bus, maar die zal ik maar niet linkenquote:Op dinsdag 19 februari 2008 21:30 schreef sander89 het volgende:
[..]
Je linkt wel meteen naar de beste site waar het filmpje staat
Tadaaaam! ISSIE!quote:Op maandag 18 februari 2008 22:48 schreef NoBody122 het volgende:
Al een tijdje vallen mij de lichtgroene bussen op, die altijd geparkeerd staan in Haskerdijken (vlak voor Heerenveen).. Ik heb alle topics uit deze reeks doorgelezen, alsook enkele topics op BuzzyBee maar ben deze bussen praktisch niet tegengekomen, op 1 foto na..
Van wie zijn deze bussen en waar worden ze voor gebruikt
Yep, dat zijn ze. Mooi dat ik nu weet hoe het zit met die bussenquote:
kssst, geen reclame voor je eigen site makenquote:Op donderdag 28 februari 2008 17:31 schreef Alexxxxx het volgende:
BuzzyBee is dan natuurlijk ook HET busforum van nederland, waar OV en touringcars hand in hand gaan
Overigens, over de Phileas gesproken: Istanbul heeft zich op het laatste moment teruggetrokken en wacht nu een aflevering van 50 Mercedes CapaCity's af.quote:Op donderdag 28 februari 2008 12:36 schreef Betse het volgende:
Wat is er met de Phileas bussen gebeurt? In Eindhoven zie ik ze niet meer...
Maar niets overtreft www.openbaarvervoerinboskoop.nl (nee, nee, dit is geen reclame voor mezelf).quote:Op donderdag 28 februari 2008 17:31 schreef Alexxxxx het volgende:
BuzzyBee is dan natuurlijk ook HET busforum van nederland, waar OV en touringcars hand in hand gaan
Gaat het hier om een Berkhof Radial of een Integro L?quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:14 schreef Peterselieman het volgende:
Of voor Arriva, want die rijden ook op een lijn 300
Over Arriva gesproken:
Politicus valt bijna uit aftandse Arriva-bus
Ik dacht dat Arriva Groningen Integro's zat had?quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:27 schreef Peterselieman het volgende:
Die 2 dingen staan even los van elkaar, want ik ga er vanuit dat er vanuit Emmen naar Assen een gewone streekbus gereden heeft.
Op de uitgebrande 6135 en 7154 na rijdt alles nog. Maar ik ga er niet vanuit dat hij in een Q-linerbus zatquote:Op donderdag 28 februari 2008 20:28 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik dacht dat Arriva Groningen Integro's zat had?
Of ligt de helft daarvan in de panne?
Vraag er even om hequote:Op donderdag 28 februari 2008 17:31 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik hoop niet dat een PTA modje die post te zien krijgt, dan krijg ik op mn flikker!
A. Reclamequote:Op vrijdag 29 februari 2008 08:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vraag er even om he
Over bussen gesproken, ik kreeg vanochtend een mailtje van Connexxion dat ik een geheime aanbidder zou hebben Is dit
a) Reclame
b) Een virus
c) Een goeie grap
d) Een gestoorde gek?
Pak uw kastjes en STEMMM!!
Alsof normale mensen meer weten dan buslijn en vervoersmaatschappij.quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:18 schreef Ofyles2 het volgende:
Gaat het hier om een Berkhof Radial of een Integro L?
Of is die kneus uit schrik vergeten in wat voor soort bus hij zat?
zsm krijgen we een nieuwe poepkleur Oh en mn ex heeft geloof ik al haar fotos weg geghaald, kun je niet meer op haar rukkenquote:Op vrijdag 29 februari 2008 14:31 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Watskebeurt met de poepkleur?
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat het amba 6188 betrof.quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:18 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Gaat het hier om een Berkhof Radial of een Integro L?
Of is die kneus uit schrik vergeten in wat voor soort bus hij zat?
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 20:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat het amba 6188 betrof.
Je hebt ook touringcars van connexxion als spitsbussen. Trouwens verbaasd me dat in Arnhem het trolleypark wel een beetje oud begint te worden, steeds meer lijnen zijn gewone bussen. Rijdt nog een bus rond met een informatiebordje voor de GVM .quote:Op dinsdag 4 maart 2008 19:30 schreef NoBody122 het volgende:
Sinds vorige week hebben we in Leeuwarden een integro (ex-QLiner) in de groene Connexxion-kleuren rondrijden, gewoon als lijnbus
Kan ie mooi op 22 tuffen Die Fryskerbarrels beginnen me namelijk de strok uit te hangen. Jammer dat het Fryskerbarrel van gisterochtend niet verder kwam dan een bijna botsing toen er een auto van rechts voorrang nam, terwijl die had moeten wachten.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 19:30 schreef NoBody122 het volgende:
Sinds vorige week hebben we in Leeuwarden een integro (ex-QLiner) in de groene Connexxion-kleuren rondrijden, gewoon als lijnbus
liever niet, de frysker is perfect voor al die rotondes in goutum.quote:Kan ie mooi op 22 tuffen
rotondes er uit schoppen ja!quote:Op woensdag 5 maart 2008 12:02 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
liever niet, de frysker is perfect voor al die rotondes in goutum.
Alleen maar zeker omdat ze dan eerder kaduuk gaanquote:Op woensdag 5 maart 2008 12:02 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
liever niet, de frysker is perfect voor al die rotondes in goutum.
Weetje wel zeker dat die rechts.. links.. rechts deed? en niet omhoog omlaag?quote:Op woensdag 5 maart 2008 17:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alleen maar zeker omdat ze dan eerder kaduuk gaan
Het snelst door Goutum ben ik een keer gereden met een 2600 Alliance. Die had de sokken bij al die rotondes goed in zitten.
Jaquote:Op woensdag 5 maart 2008 18:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Weetje wel zeker dat die rechts.. links.. rechts deed? en niet omhoog omlaag?
Hoe gaat GVU dat managen? Ik voorzie megaproblemen bij overlopende diensten op de lijnen 27/28/37/38.quote:Op woensdag 5 maart 2008 12:46 schreef ReisT het volgende:
Weer even over het Utrechtse bussenprobleem, volgens mij is dat gewoon allemaal te wijten aan de omruilactie van Connexxion. Want wat is er nou gebeurd: Utrecht kreeg een stel 'nieuwe' geledes (32 stuks), inj ruil daarvoor gingen er 14 standaardbussen naar Novio. Best een mooie ruil dacht ik eerst: Utrecht meer capaciteit, Novio eindelijk vervanging voor de deels uit 1989(!) stammende busjes.
En wat is dan het probleem? Nou, die Zuidtangent-bussen waren helemaal geen áanvulliing, maar eigenlijk net precies genoeg om de oude Volvo's te vervangen. Ik heb zitten rekenen met het materieelpark, het GVU had begin 2005 in totaal 195 bussen ter beschikking. Nu begin 2008 zijn er, als straks alle Volvo's weg zijn, nog maar 181 (ja, precies 14 minder dus, precies wat er naar Novio is gestuurd)! En dat terwijl er alleen maar meer lijnen bijgekomen zijn.
Oh, maar Fryskers rijden best fijn en vooral lekker pittig, wat met name praktisch is als je om wat voor reden ook met vertraging komt te zittenquote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kan ie mooi op 22 tuffen Die Fryskerbarrels beginnen me namelijk de strok uit te hangen. Jammer dat het Fryskerbarrel van gisterochtend niet verder kwam dan een bijna botsing toen er een auto van rechts voorrang nam, terwijl die had moeten wachten.
Nou, die geleden van xx zijn überhaupt geen aanvulling, aangezien 90% van lijnfilms ķf niet verlicht is ķf gewoon uit staat... Het is echt beschamend, ik zie Chileense taferelen met blaadjes met lijnnummers erop... 't Is echt niet normaal.quote:Op woensdag 5 maart 2008 12:46 schreef ReisT het volgende:
Weer even over het Utrechtse bussenprobleem, volgens mij is dat gewoon allemaal te wijten aan de omruilactie van Connexxion. Want wat is er nou gebeurd: Utrecht kreeg een stel 'nieuwe' geledes (32 stuks), inj ruil daarvoor gingen er 14 standaardbussen naar Novio. Best een mooie ruil dacht ik eerst: Utrecht meer capaciteit, Novio eindelijk vervanging voor de deels uit 1989(!) stammende busjes.
En wat is dan het probleem? Nou, die Zuidtangent-bussen waren helemaal geen áanvulliing, maar eigenlijk net precies genoeg om de oude Volvo's te vervangen. Ik heb zitten rekenen met het materieelpark, het GVU had begin 2005 in totaal 195 bussen ter beschikking. Nu begin 2008 zijn er, als straks alle Volvo's weg zijn, nog maar 181 (ja, precies 14 minder dus, precies wat er naar Novio is gestuurd)! En dat terwijl er alleen maar meer lijnen bijgekomen zijn.
I know. Ik uit hier ook alleen maar mijn wensquote:Op donderdag 6 maart 2008 01:10 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Oh, maar Fryskers rijden best fijn en vooral lekker pittig, wat met name praktisch is als je om wat voor reden ook met vertraging komt te zitten
Jammer genoeg zijn de Fryskers voor de reiziger niet zo comfortabel, omdat die stoelen hard zijn en bovendien maakt een Frysker ook best veel lawaai (vooral bij hoge toerentallen, zoals bij sneller optrekken).
Ik begrijp verder wel heel goed dat ze op rustige tijdstippen Fryskers inzetten; als je bijv. al nagaat dat een gemiddelde 12-meter bus zo 1 op 3 rijdt, tegenover 1 op 12 bij een Frysker... Hou daarbij ook nog even rekening met de nog altijd stijgende dieselprijzen: You do the math
Bovendien biedt het gebruik van de Frysker mogelijkheden om minder goed bereikbare plaatsen alsnog aan een route toe te voegen, aangezien hij veel wendbaarder is. De meeste flexhaltes in Frieslân zijn met een grote bus niet te doen. Overigens kennen enkele bestaande lijnen ook krappe punten, zoals bijv. lijn 54 door Holwerd, waar geparkeerde auto's de toch al nauwe punten vaak nog nauwer maken. Ook lijn 22 kent een redeljik vergelijkbaar punt; de 'hoofd'straat in Warten, eind- en beginpunt van die lijn.. Ander leuk (en tevens het beste) voorbeeld is lijn 73, die praktisch alleen máár over smalle dijkjes rijdt
een amba doet t net zo goed als een frysker kwa verbruik hoorquote:Op donderdag 6 maart 2008 01:10 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Oh, maar Fryskers rijden best fijn en vooral lekker pittig, wat met name praktisch is als je om wat voor reden ook met vertraging komt te zitten
Jammer genoeg zijn de Fryskers voor de reiziger niet zo comfortabel, omdat die stoelen hard zijn en bovendien maakt een Frysker ook best veel lawaai (vooral bij hoge toerentallen, zoals bij sneller optrekken).
Ik begrijp verder wel heel goed dat ze op rustige tijdstippen Fryskers inzetten; als je bijv. al nagaat dat een gemiddelde 12-meter bus zo 1 op 3 rijdt, tegenover 1 op 12 bij een Frysker... Hou daarbij ook nog even rekening met de nog altijd stijgende dieselprijzen: You do the math
Bovendien biedt het gebruik van de Frysker mogelijkheden om minder goed bereikbare plaatsen alsnog aan een route toe te voegen, aangezien hij veel wendbaarder is. De meeste flexhaltes in Frieslân zijn met een grote bus niet te doen. Overigens kennen enkele bestaande lijnen ook krappe punten, zoals bijv. lijn 54 door Holwerd, waar geparkeerde auto's de toch al nauwe punten vaak nog nauwer maken. Ook lijn 22 kent een redeljik vergelijkbaar punt; de 'hoofd'straat in Warten, eind- en beginpunt van die lijn.. Ander leuk (en tevens het beste) voorbeeld is lijn 73, die praktisch alleen máár over smalle dijkjes rijdt
wat dacht je van lijn 52?quote:Bovendien biedt het gebruik van de Frysker mogelijkheden om minder goed bereikbare plaatsen alsnog aan een route toe te voegen, aangezien hij veel wendbaarder is. De meeste flexhaltes in Frieslân zijn met een grote bus niet te doen. Overigens kennen enkele bestaande lijnen ook krappe punten, zoals bijv. lijn 54 door Holwerd, waar geparkeerde auto's de toch al nauwe punten vaak nog nauwer maken. Ook lijn 22 kent een redeljik vergelijkbaar punt; de 'hoofd'straat in Warten, eind- en beginpunt van die lijn.. Ander leuk (en tevens het beste) voorbeeld is lijn 73, die praktisch alleen máár over smalle dijkjes rijdt
1 op 12 met een frysker?? 12l/100km komt dichter in de buurt.quote:als je bijv. al nagaat dat een gemiddelde 12-meter bus zo 1 op 3 rijdt, tegenover 1 op 12 bij een Frysker.
Tja, maar waarom plaatst GVU dan dit bericht op hun site?quote:Op donderdag 6 maart 2008 02:38 schreef zwahiel het volgende: Die geledes van XX zijn dus NIET ter vervanging van de Volvo's. Die worden nu nog volop ingezet en dat blijft wel eventjes als het goed is.
quote:Vernieuwing bussenvloot GVU is bijdrage aan verbetering luchtkwaliteit
Met het vervangen van de 15 jaar oude Volvo-bussen door moderne bussen met Euro III motoren voorzien van CRT-filter, kiest GVU voor het leveren van een actieve bijdrage aan het verbeteren van de luchtkwaliteit in de regio Utrecht.
Met ingang van maart rijden bij GVU 32 moderne gelede bussen die tot voor kort dienst hebben gedaan in de regio Schiphol/Haarlem op de Zuidtangent HOV-baan. De ‘nieuwe’ GVU bussen zijn voorzien van een EURO lll motor met CRT-filter en voldoen daarmee aan alle de geldende milieu-eisen. De bussen, die zes jaar dienst hebben gedaan op de Zuidtangent, vervangen de oude Volvo's, die inmiddels meer dan 15 jaar trouwe dienst achter de rug hebben. Wegens uitbreiding van de dienstregeling wordt tevens een aantal standaard bussen vervangen door gelede bussen.
De nieuwe GVU bussen zijn aan de buitenzijde voorzien van de GVU-huisstijl. In de bussen zijn de stoelen bekleed met stof in GVU kleur. Ook is in alle bussen een camerasysteem aangebracht voor de veiligheid van passagiers en buschauffeur. Door de aanschaf van de 32 moderne gelede bussen is de gemiddelde leeftijd van de GVU-bussen-vloot teruggebracht naar 6,4 jaar.
Dit voorjaar rijdt er nog een beperkt aantal Volvo’s voor GVU. Zij dienen als wisselvoertuigen voor bussen die voor de inbouw van de OV-chipkaart apparatuur tijdelijk enkele dagen uit de dienst worden genomen. Naar verwachting is dit inbouwprogramma eind april afgerond en zullen de laatste Volvo’s worden afgevoerd.
Ik ken de technische specificaties verder niet, maar alleen het feit dat een amba vrijwel net zoveel vermogen heeft als een Frysker, zegt niets over het verbruik. Een amba is een mooi stuk zwaarder dan een Fryskerquote:Op donderdag 6 maart 2008 10:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
een amba doet t net zo goed als een frysker kwa verbruik hoor
ligt maar.. 4KW extra motor vermogen in een amba200..
tegenover een Alliance weet ik het niet maar goed.. dan zou XX maar meer amba's moeten kopen
snap ook niet waarom ze geen Amba 120s gekocht hebben ipv die fryskers te laten ontwikkelen met alle tegenslagen van dien
Durf ik geen uitspraken over te doen, 'tis alweer een aantal maanden terug dat ik op die lijn mee ben gereden wegens lijnverkenning. Ben hem verder nog niet op 1 van mijn diensten tegengekomen Maar je hebt gelijk idd..quote:
Je hebt ook hierin gelijk; ik haal l/100km en l/KM door de war.. Omgerekend naar KM/l zit ik dan op een Frysker meestal rond de 9, 1:9 dus; nog altijd grofweg 3x zuiniger dan een 12mquote:[..]
1 op 12 met een frysker?? 12l/100km komt dichter in de buurt.
Hoe zit 't dan met die order van GVU die ze uit zouden breiden bij Van Hool. Dus de laatst geleverde serie zou + 15 of +20 uitgeleverd worden, maar wachtte op bevestiging. Toen XX de boel overnam kwam dat 'n beetje op de achtergrond. En nu is 't dus kennelijk van de baan. 't Is nog met wat bombarie aangekondigd toendertijd.quote:Op donderdag 6 maart 2008 16:34 schreef Bommenlegger het volgende:
Hallo.
Hier wat info voor ReisT.
De reden dat er 32 gelede bussen van de Zuidtangent lijn naar het GVU zijn gekomen, is omdat er iemand in het management van mening was dat het GVU te weinig gelede bussen had in zijn wagenpark.
Dus is er een soort van handjeklap gespeeld, wij de gelede bussen, en standaardbussen naar Connexxion, die ze weer hebben ondergebracht bij Novio.
De Volvo's zijn al een jaar afgeschreven, en elke rit die daarmee gereden word, is winst...
Dus wat dat betreft heeft zwahiel daarin gelijk.
De reden dat de richting en lijnfilms het niet deden van deze bussen is omdat infoxx nog ingebouwd moest worden.
De meeste hebben ze nu gedaan, maar sommige rijden nog met een stuk papier voor de voorruit.
Dus tot die tijd even doorbijten..:)
Die lijnfilms zullen wel gerepareerd worden. Het ergste voorbeeld is Cxx 7819 die tot op heden een kapotte LCD aan de achterkant heeft.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 01:53 schreef zwahiel het volgende:
En die lijnfilm, juist op de 78xx serie werken die krengen niet. Vaak is de verlichting kapot, of staan ze gewoon uit. Dat op de 'eigen' modellen de lijnfilms niet werken, kan ik me voorstellen voor InfoXX ja, dat is begrijpelijk. Maar dat die halve 78 serie zonder werkende lijnfilms rondrijd is wel een kwalijke zaak. Vaak zijn 't de achterste lijnfilm en de zijkanten. En bij een stuk of 5 is een kant van de verlichting stuk aan de voorkant van de lijnfilm.
geloof dat een amba ook rond de 1:10 ligt kwa verbruikquote:Op donderdag 6 maart 2008 18:38 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik ken de technische specificaties verder niet, maar alleen het feit dat een amba vrijwel net zoveel vermogen heeft als een Frysker, zegt niets over het verbruik. Een amba is een mooi stuk zwaarder dan een Frysker
[..]
Durf ik geen uitspraken over te doen, 'tis alweer een aantal maanden terug dat ik op die lijn mee ben gereden wegens lijnverkenning. Ben hem verder nog niet op 1 van mijn diensten tegengekomen Maar je hebt gelijk idd..
[..]
Je hebt ook hierin gelijk; ik haal l/100km en l/KM door de war.. Omgerekend naar KM/l zit ik dan op een Frysker meestal rond de 9, 1:9 dus; nog altijd grofweg 3x zuiniger dan een 12m
Mja, als dat echt het ergste is... Lekker boeiend danquote:Op vrijdag 7 maart 2008 02:15 schreef Ofyles2 het volgende:
Het ergste voorbeeld is Cxx 7819 die tot op heden een kapotte LCD aan de achterkant heeft.
Er zitten geen LCD's in die bussen... En de 78xx is over geheveld naar GVU.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 02:15 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Die lijnfilms zullen wel gerepareerd worden. Het ergste voorbeeld is Cxx 7819 die tot op heden een kapotte LCD aan de achterkant heeft.
MIVB=Brusselquote:De MIVB bestelt 52 bijkomende gelede bussen van het type Citaro bij de firma Mercedes-Benz . De eerste voertuigen zullen op het net ingezet worden vanaf september 2008. De laatste zullen geleverd worden in december 2008. De vloot van de MIVB zal dan 83 autobussen van dit type tellen
LED schermen zijn goeed jaa!!quote:Op vrijdag 7 maart 2008 22:47 schreef Battlefan het volgende:
Als ze wel werken zijn ze gewoon slecht leesbaar, maar die van de lpg geledes en de eerste generatie NewAG zijn ook niet echt goed leesbaar vanaf een afstandje. De beste zijn de EuroV AG's met de LED schermen
GVU is gewoon GVU hoor, is nog altijd een NV, waarbij de aandelen bij XX liggen. Dus het is geen business unit, maar nog gewoon een NV, een dochter van dus.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 18:41 schreef Willy84 het volgende:
GVU is geen GVU
Gewoon overgenomen door Connexxion..!!!
En zij bezuinigen gewoon! Op 1-1-2012 gaat er een nieuwe consessie in. Die willen ze (XX) graag winnen+ze willen winst maken. check!
Simpel, XX besteld geen extra bussen, de gemeente heeft de consessie nog niet aabesteed, gok eerder dat ze de ouwe troep naar Utrecht sturen (vanuit BRU en Noord-Holland Noord) en dat ik 2012 alles, of veel nieuw wordt.
Het ging om een Berkhof Duvedec die zijn loopbaan in Zaandam begon.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 22:29 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Er zitten geen LCD's in die bussen... En de 78xx is over geheveld naar GVU.
Defect display kan ik me iets bij voorstellen dat t een low priority heeft.. maar als je ook geen lijnnummer draagt.. tja.. even een papiertje uit de printer draaien en met 2 stukkies plakband zit t zo opt raam!!quote:Op zaterdag 8 maart 2008 15:33 schreef zwahiel het volgende:
beetje zonde idd dat 't erg stil omtrend die nieuwe levering geworden is.
Er worden een aantal streekbussen omgeruild voor geleden bussen en de volvo's verdwijnen waarvoor in de plaats minder gelede bussen komen. Waar blijft die order van Van Hool dan?
En idd geduld hebben, maar ja, je kunt 't reizigers geduld niet zo op de proef stellen. Het is ook te stom voor woorden dat die bussen alleen maar motorisch en licht technisch nagekeken werden. Mijn nieuwe auto check ik ook volledig voor ik daarin wegrij. Als een display niet werkt is dat reden tot onderhoud. Dezelfde prio als een defecte koplamp bijvoorbeeld...
Gisteren nog: 52 BUS VOLquote:Op woensdag 12 maart 2008 10:33 schreef zwahiel het volgende:
Nou...
999 Sinterklaas
990 Prettige Feestdagen
- Sorry nu geen dienst -
Gereserveerd
en heb zelfs een keertje
980 Prettig weekend
gezien
xx is af en toe best origineel hoor
Hee dat heb ik ook, maar dan 300 meterquote:Op woensdag 12 maart 2008 15:13 schreef Peterselieman het volgende:
Ik weet niet welke idioot het heeft bedacht, maar ze hebben net de bushalte bij mij voor de flat weggehaald en 50 meter verderop neergeplant. Moet ik verder lopen naar de bushalte
Uithof he. DE centrale halte, zomaar opgeheven. Kost je altijd minstens 1 bus die je anders goed had kunnen halen. GVU stinkt sowieso trouwens. Ik heb een lange lijst met uitgevallen bussen, kapotte bussen, achterlijke kankermongolenchauffeurs, van alles.quote:Op woensdag 12 maart 2008 16:45 schreef zwahiel het volgende:
haha die bus vol is wel stijlvol stiekem. Mogen ze op lijn 12 ook wel plakken af en toe
En ach bushaltes die verplaatsen nou en... Als ze maar niet 1 km verder weg gaan. 300 meter is nog best te overzien. Waar is 't?
geen " tinadag"?quote:Op woensdag 12 maart 2008 16:47 schreef NoBody122 het volgende:
Ik heb er meestal "LEGO World 2007" op staan, of "Military"
ook al eens op een frysker gezien die rare taal :pquote:Op woensdag 12 maart 2008 17:18 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
geen " tinadag"?
of deze:
[ afbeelding ]
"Tinadag" is voor vrouwen, dus neequote:Op woensdag 12 maart 2008 17:18 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
geen " tinadag"?
of deze:
[ afbeelding ]
Opvallend dat Novio zo hoog scoort. Ze reden van alle vervoerders zo ongeveer met het oudste materieel rond.quote:GVB zwakste openbaar vervoerder
ROTTERDAM - Het Gemeentelijk Vervoersbedrijf (GVB) in Amsterdam levert de klant het minst waar voor zijn of haar geld.
Novio, de Connexxion-dochter die het stadsvervoerder in Nijmegen verzorgt, presteert het beste. Dat blijkt uit de OV-klantenbarometer 2007.
Het vakblad OV-Magazine publiceerde donderdag de belangrijkste gegevens uit de jaarlijkse enquęte onder 70.000 reizigers donderdag.
Over een week presenteert het Kennisplatform Verkeer en Vervoer (KpVV), de ontwikkelaar en beheerder van de barometer, de complete resultaten en een aantal analyses
Oordeel
In de barometer geven de reizigers hun oordeel over een reeks aspecten, zoals reistijd en doorstroming, prijs, rijcomfort, informatie en veiligheid.
Novio kreeg met een 7,4 het beste algemene rapportcijfer. Het GVB is met een 6,7 "zoals gebruikelijk de hekkensluiter", meldt OV-Magazine.
Onderste regionen
In de onderste regionen van de 88 vervoersconcessies komt het GVB opvallend vaak voor.
De tram, bus en metro in de hoofdstad staan respectievelijk op de 81e, de 83e en 86e plaats. De treindienst van Syntus tussen Arnhem en Winterswijk eindigt met een 6,2 als 88e en laatste.
Wadden
Bovenaan eindigde de busdienst op de Waddeneilanden van Arriva en TCR met een 8,4. Connexxion completeert de top 3 met de veerdienst Rotterdam-Dordrecht (8,2) en de stadbus Twente (7,9). "Het beeld is duidelijk", concludeert OV-Magazine. "Particuliere vervoerbedrijven die aanbestedingen winnen, scoren ongeveer 0,5 punt hoger dan de overheidsbedrijven GVB, HTM en RET met hun onderhandse concessies." .
Lekker voortaan lopen dan ipv van kankeren, ownee, voor 1 halte stap je al in een bus omdat je te lui bent om te lopen.quote:Op woensdag 12 maart 2008 16:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Uithof he. DE centrale halte, zomaar opgeheven. Kost je altijd minstens 1 bus die je anders goed had kunnen halen. GVU stinkt sowieso trouwens. Ik heb een lange lijst met uitgevallen bussen, kapotte bussen, achterlijke kankermongolenchauffeurs, van alles.
Liever een oude Alliance dan een.. FRYKSER! dus JA! oud zegt niks :pquote:Op donderdag 13 maart 2008 15:53 schreef Peterselieman het volgende:
Van Nu.nl
[..]
Opvallend dat Novio zo hoog scoort. Ze reden van alle vervoerders zo ongeveer met het oudste materieel rond.
Dat kan de meeste reizigers toch ook helemaal niet schelen? En die 600- en 700-serie van Novio ziet er ook niet onverzorgd of hopeloos ouderwets uit ofzo. Het enige echt ouderwetse eraan is die hoge vloer. Verder gewoon netjes ondanks dat het relatief oud spul is. Veel moderner uiterlijk ook eigenlijk dan de GVU-Volvo's.quote:Op donderdag 13 maart 2008 15:53 schreef Peterselieman het volgende:
Van Nu.nl
[..]
Opvallend dat Novio zo hoog scoort. Ze reden van alle vervoerders zo ongeveer met het oudste materieel rond.
Een CSA moderner qua uiterlijk dan een Volvo Den Oudsten? Van die berkhofjes kan ik het nog begrijpen, maar NOVIO heeft nogal de neiging gehad om met een bonte stoet bussen te rijden. Of het goed onderhouden is, weet ik niet, omdat ik nog nooit met Novio gereisd heb.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:19 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat kan de meeste reizigers toch ook helemaal niet schelen? En die 600- en 700-serie van Novio ziet er ook niet onverzorgd of hopeloos ouderwets uit ofzo. Het enige echt ouderwetse eraan is die hoge vloer. Verder gewoon netjes ondanks dat het relatief oud spul is. Veel moderner uiterlijk ook eigenlijk dan de GVU-Volvo's.
Tuurlijk, daar heb ik ook niets over te melden, alleen over de leeftijd van het wagenpark. Kan ook zijn dat ze in Nijmegen niets met moderne bussen hebbenquote:En dan nog is dat maar een klein deel van dat onderzoek natuurlijk. Geen idee wat er precies gevraagd is, maar goede dienstverlening bieden is veel belangrijker dan of je toevallig oude bussen hebt (als ze maar goed onderhouden zijn).
UIteraard niet, maar een Alliance is nu niet bepaald met een CSA te vergelijken, al schaal ik een CSA wel hoger in dan een Frysker.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Liever een oude Alliance dan een.. FRYKSER! dus JA! oud zegt niks :p
bingo! onderhouden en comfort :pquote:Op donderdag 13 maart 2008 19:19 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat kan de meeste reizigers toch ook helemaal niet schelen? En die 600- en 700-serie van Novio ziet er ook niet onverzorgd of hopeloos ouderwets uit ofzo. Het enige echt ouderwetse eraan is die hoge vloer. Verder gewoon netjes ondanks dat het relatief oud spul is. Veel moderner uiterlijk ook eigenlijk dan de GVU-Volvo's.
En dan nog is dat maar een klein deel van dat onderzoek natuurlijk. Geen idee wat er precies gevraagd is, maar goede dienstverlening bieden is veel belangrijker dan of je toevallig oude bussen hebt (als ze maar goed onderhouden zijn).
Ik heb het niet over CSA, zo ver loopt Nijmegen ook weer niet achter hoor. Maar 't was vorig jaar nog wel bijna allemaal hogevloers, de Berkhofjes dus.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een CSA moderner qua uiterlijk dan een Volvo Den Oudsten? Van die berkhofjes kan ik het nog begrijpen, maar NOVIO heeft nogal de neiging gehad om met een bonte stoet bussen te rijden. Of het goed onderhouden is, weet ik niet, omdat ik nog nooit met Novio gereisd heb.
[..]
Tuurlijk, daar heb ik ook niets over te melden, alleen over de leeftijd van het wagenpark. Kan ook zijn dat ze in Nijmegen niets met moderne bussen hebben
Vandaag de 51 ook weer stervens druk vol, en dat buiten de spits. D'r vallen ook steeds meer uit, is echt vervelend. En wanneer is eigenlijk de "releasedatum" van de NZL? Want die prut ewaar ze nu mee rijden is ook drie keer niks.quote:Op donderdag 13 maart 2008 21:09 schreef Willy84 het volgende:
Tekort aan wagons: overvolle metro
Donderdag 13 maart 2008
De Amsterdamse metro zit barstensvol. Volgens directeur Gertjan Kroon kunnen er tot de opening van de Noord/Zuidlijn geen reizigers meer bij in de spits. Nu blijven er regelmatig reizigers op het perron staan, omdat de metro's overvol zijn.
Het stadsbestuur wil dat nog meer mensen in plaats van met de auto met het openbaar vervoer gaan. Kroon zegt dat er geen plaats voor hen is omdat er niet genoeg metrostellen zijn.
Snel nieuwe bestellen is volgens het GVB geen optie. Dat gebeurt pas als de Noord/Zuidlijn in gebruik wordt genomen.
http://www.haarlemsdagbla(...)r/article3301513.ecequote:Op vrijdag 21 maart 2008 22:42 schreef Peterselieman het volgende:
Er schijnt trouwens ook een sjoof van het sternet rond Schiphol omgekomen te zijn, nadat zijn bus in onzachte aanraking met een vrachtwagen is gekomen. De toedracht van het ongeval in nog niet bekend.
Zoals wat dan?quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
Klopt. GVB wil allerlei aanpassingen aan de bussen en voert deze in de eigen werkplaats uit, omdat Evobus weigert mee te werken.
Daar heb ik geen weet van. Kan vanuit Groningen niet kijken wat ze in Amsterdam willen.quote:
Waar heb je die info eigenlijk vandaan?quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
Klopt. GVB wil allerlei aanpassingen aan de bussen en voert deze in de eigen werkplaats uit, omdat Evobus weigert mee te werken.
Waterlandquote:Op donderdag 27 maart 2008 00:47 schreef Willy84 het volgende:
Nou kan het zo snel niet vinden. Zal wel een betrouwbare bron uit Groningen zijn.
Arriva zit ook overalquote:
Hermes is XX.quote:Op donderdag 27 maart 2008 01:07 schreef Willy84 het volgende:
XX ownt Arriva en alle anderen.
Herpes heeft alleen Eindhoven gewonnen meen ik
En ik kan het weten, want ik ben ook lid van dat Arriva-forum.quote:
OP openbaarvervoerinboskoop.nl zie ik de 9032 (1 nrtje hoger dan die op de foto) naar Stelledam gaan. Dat ligt in Zeeland, dus zou heel aannemelijk zijn.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
Voor de bovenste gok ik op Zeeland, de andere zou ik niet weten.
De 9032 is afkomstig uit de Hoeksche Waard of Goeree-Overflakkee.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
Voor de bovenste gok ik op Zeeland, de andere zou ik niet weten.
Gaaf! Met een ouwe 143'er ervoor vroegahhhhh nog aan gesleutelt.quote:
mm misschien is het chassis wel kromquote:Op woensdag 2 april 2008 23:19 schreef zwahiel het volgende:
Mwoh gewoon de kappen d'raf gereden, valt nog wel mee.
Plukbarrelquote:Op woensdag 2 april 2008 23:28 schreef Willy84 het volgende:
[..]
mm misschien is het chassis wel krom
Dat ongelukje is een paar weken terug gebeurd in Spannenburg.quote:Op woensdag 2 april 2008 19:49 schreef Battlefan het volgende:
Wat mooie foto's via OV in Boskoop:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel zonde van die deur van die volvo
Nee, Battlefan komt er nu pas meequote:Op donderdag 3 april 2008 18:43 schreef Willy84 het volgende:
en dan kom je er nu pas mee
OV in Boskoop komt er nu pas meequote:Op donderdag 3 april 2008 19:08 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Nee, Battlefan komt er nu pas mee
Die ingedutte kerel op de eerste foto!quote:Op woensdag 2 april 2008 19:49 schreef Battlefan het volgende:
Wat mooie foto's via OV in Boskoop:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel zonde van die deur van die volvo
Groningen Stad had O405. Streek had/heeft O408quote:Op vrijdag 4 april 2008 11:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu adoreerd de MB O408 die vanmorgen in totaal ongeschonden toestand het ritje naar school verzorgde
waarsch ex stadsbusje groningen
ik zeg toch ook waarschijnlijk :>quote:Op vrijdag 4 april 2008 11:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Groningen Stad had O405. Streek had/heeft O408
En die is in zijn begin tijd bio-ethanol bus geweest.quote:Op vrijdag 4 april 2008 13:11 schreef Peterselieman het volgende:
Miste helemaal geen cijfer. Bus is van Arriva Touring en draagt daar het nummer 430. Het oude wagenparknummer is de 4677
WTF, wie van de 2 is hier kankerdom geweest.quote:Op woensdag 2 april 2008 19:49 schreef Battlefan het volgende:
Wat mooie foto's via OV in Boskoop:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel zonde van die deur van die volvo
Een uit een serie van 3 bussen meende ikquote:Op vrijdag 4 april 2008 17:13 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En die is in zijn begin tijd bio-ethanol bus geweest.
nou t motortje had nog voldoende krachtquote:Op vrijdag 4 april 2008 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een uit een serie van 3 bussen meende ik
Hehe, die had ik ook al via gtaforums.com gespot. Kan niet meer wachten tot 'ie uitkomt!quote:Op vrijdag 4 april 2008 20:45 schreef sander89 het volgende:
Dit is wel een super vette bus
GTA IV
[ afbeelding ]
Als ik mij goed herinner waren dat de 4677, 4678 en 4679 waarbij de 4679 voortijdig is omgebouwd wegens een motorbrand.quote:Op vrijdag 4 april 2008 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een uit een serie van 3 bussen meende ik
Toen ze op ethanol liepen hadden ze teveel kracht. Er zijn destijds kleinere sproeiers ingezet omdat de bussen zo snel optrokken dat de passagiers die stonden op hun bek lazerden.quote:Op vrijdag 4 april 2008 20:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nou t motortje had nog voldoende kracht
ooh!quote:Op zaterdag 5 april 2008 17:41 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Als ik mij goed herinner waren dat de 4677, 4678 en 4679 waarbij de 4679 voortijdig is omgebouwd wegens een motorbrand.
[..]
Toen ze op ethanol liepen hadden ze teveel kracht. Er zijn destijds kleinere sproeiers ingezet omdat de bussen zo snel optrokken dat de passagiers die stonden op hun bek lazerden.
Dat is al jaren zo.quote:Op zaterdag 5 april 2008 19:15 schreef Willy84 het volgende:
Meestal kopen die busmaatschappijen een uber schraal motortje met minimaal vermogen. Knal er lekker 380 pk in. Gaat lekkerrrrrrr
Ik vind hem lelijk.quote:Op maandag 7 april 2008 01:00 schreef Ofyles2 het volgende:
Dit is de Volvo 7800, of het een mooie gelede bus is laat ik aan jullie over, hij ziet er zo eng uit aan de voorkant:
[ afbeelding ]
Het is inderdaad China, om precies te zijn een dochteronderneming van Volvo: Sunwin.quote:Op maandag 7 april 2008 01:04 schreef Willy84 het volgende:
Huh, China zeker. Wel extra deuren. Beetje vreemd rooster. Lijkt me niet dat de motor daar vaarin ligt. Ken dat type ook helemaal niet.
Bron: Rtvnoordquote:Chauffeurs voelen zich onveilig in lagevloerbussen
GRONINGEN - Buschauffeurs van Arriva maken zich zorgen over hun veiligheid in lagevloerbussen.
In deze bussen, die ideaal zijn voor mensen die slecht ter been zijn, zit de veilige zone ook heel laag. Ter hoogte van de chauffeur is er enkel glas, blik en plastic. Ook is er geen kooicontructie. Als een scooter tegen zo'n bus rijdt, gaat hij er van voren in en van achteren uit, zo zeggen de chauffeurs. Ze eisen dat de beveiliging van de bussen geregeld wordt bij de komende aanbesteding van het openbaar vervoer.
mms://media.rtvnoord.nl/nieuwsaudioitems/08040702.wma
Jammer dat het er geen 2 waren, maar het is een beginquote:Op maandag 7 april 2008 14:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
en er ging van morgen een frysker op de sleepwagen er vandoor
quote:Op maandag 7 april 2008 21:36 schreef zwahiel het volgende:
Volvo cassis.
quote:
Niet iedereen heeft elke bus van welk bussenpark dan ook in het hoofd zitten, de busspotters hier in dit topic zijn er beter van op de hoogte dan de gemiddelde chauffeurquote:Op dinsdag 8 april 2008 01:36 schreef Ofyles2 het volgende:
Know your facts.
Het gaat om een Den Oudsten B95 (2700, 2701, 2797-2799).
Die gasten blijven ook maar bezig Wel gratis rondjes makenquote:Gratis busvervoer op Koninginnedag
Uitgegeven: 8 april 2008 10:45
LEEUWARDEN - Op Koninginnedag, 30 april, bieden buschauffeurs gratis vervoer aan omdat ze meer loon willen. Ook op 1 (Hemelvaart), 5, 6, 11 en 12 mei (Pinksteren) hoeven reizigers niet te betalen.
De buschauffeurs willen 4 procent meer loon, maar de openbaarvervoerbedrijven zeggen dat niet te kunnen betalen.
Bestuurders Ed van Eijbergen van FNV Bondgenoten en Emiel Peper van CNV Bedrijvenbond meldden dat dinsdag.
Vorige week liepen de cao-onderhandelingen vast. Toen spraken de bonden al over mogelijke acties. Leveren de publieksvriendelijke acties niets op, dan gaan de chauffeurs staken.
(c) ANP
Dat gaat over heel Nederlandquote:Op dinsdag 8 april 2008 11:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
gaat dat nou ook voor de rest van de provincie?
of alleen voor de stadsbussen ?
Ziet er wel stoer uit. Alleen het Volvo embleem lijkt er opgeplakt, maar de grill boven aan de voorkant doet het hem wel.quote:Op maandag 7 april 2008 01:00 schreef Ofyles2 het volgende:
Dit is de Volvo 7800, of het een mooie gelede bus is laat ik aan jullie over, hij ziet er zo eng uit aan de voorkant:
[ afbeelding ]
Geldt in Fryslân voor Leeuwarden Stad en ZOFquote:Op dinsdag 8 april 2008 11:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
gaat dat nou ook voor de rest van de provincie?
of alleen voor de stadsbussen ?
Is goedkoper dan zelf rijdenquote:Op dinsdag 8 april 2008 11:35 schreef vw_caddy het volgende:
In Groningen valt het mij op dat Arriva voor steeds meer streekdiensten bussen van externe partijen inhuurt. De UVO uit Uithuizermeeden rijdt de hele dag steevast met vijf touringcars rond die allen beginnen op lijn 65 (Zoutkamp-Grunn), en zich daarna verspreiden richting Delfzijl, Uithuizen, Leek etcetc. En vanmorgen zag ik ook een hoop touringcars van Drenthe Tours als streekbus fungeren.
Het is volgens mij een landelijke actie dat er gratis gereisd mag worden. Dit in verband met de onvrede over de CAO onderhandelingen. Leeuwarden stad was sowieso al gratis geweest op 5 mei, niet op 30 april. Maar nu dus allemaal dagen dat er rondjes gepland kunnen wordenquote:Op dinsdag 8 april 2008 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Geldt in Fryslân voor Leeuwarden Stad en ZOF
ik hoop hetquote:Op dinsdag 8 april 2008 20:12 schreef JeePee83 het volgende:
[..]
Het is volgens mij een landelijke actie dat er gratis gereisd mag worden. Dit in verband met de onvrede over de CAO onderhandelingen. Leeuwarden stad was sowieso al gratis geweest op 5 mei, niet op 30 april. Maar nu dus allemaal dagen dat er rondjes gepland kunnen worden
Ik ben ooit met de bus van Leeuwaren naar Amsterdam gereden, jaar of 4 a 5 geleden Er s geen bus van Alkmaar naar A'dam, dus ben via Beverwijk gegaan.quote:Op dinsdag 8 april 2008 22:45 schreef Willy84 het volgende:
Als je die interliner Leeuwarden-Alkmaar gratis kan nemen dan ben je al een heel eind. Dan nog in Amsterdam zien te komen en je bent er :p
Da's geen rammelbarrel, da's nostalgie. En voor de Friezen: Made in Friesland.quote:Op dinsdag 8 april 2008 22:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
ooh das ook een rammelbarrel!!
alleen ik durf te wedden dat t comfort in die rammelbarrel hoger is dan in een frysker
actie is voorlopig alleen voor de chauffeur die onder de cao ov vallen.quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:12 schreef JeePee83 het volgende:
[..]
Het is volgens mij een landelijke actie dat er gratis gereisd mag worden. Dit in verband met de onvrede over de CAO onderhandelingen. Leeuwarden stad was sowieso al gratis geweest op 5 mei, niet op 30 april. Maar nu dus allemaal dagen dat er rondjes gepland kunnen worden
Hainjequote:Op woensdag 9 april 2008 15:56 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Da's geen rammelbarrel, da's nostalgie. En voor de Friezen: Made in Friesland.
quote:Over die touringcarbedrijven die lijndiensten rijden: ik zag gisteren Drenthe Tours die een bus had met koersfilm a la de Q-liners. Kon niet zo snel zien wat voor bus het was.
Die heeft Arriva gelukkig in het noorden nietquote:
Doet me denken aan die ene Gelderse knaap die tot twee keer toe een bus jatte. In tegenstelling tot de idioot uit Groningen kon deze gast wel netjes rijden.quote:Op woensdag 9 april 2008 18:57 schreef vw_caddy het volgende:
Kan ook niet sturen he.
Kansloos inderdaad. Kereltje was lichtelijk overmoedig.quote:Op woensdag 9 april 2008 20:21 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Doet me denken aan die ene Gelderse knaap die tot twee keer toe een bus jatte. In tegenstelling tot de idioot uit Groningen kon deze gast wel netjes rijden.
Zo'n bussenfapper hebben we op het station in Leeuwarden ook al jarenquote:Op donderdag 10 april 2008 11:00 schreef Peterselieman het volgende:
Schijnt trouwens een bussenfapper te zijn geweest die regelmatig op de buffer van het busstation Groningen loopt.
Gast van rond de 40, schat ik, niet helemaal mentaal in orde; beetje kinderlijk.quote:Op donderdag 10 april 2008 19:45 schreef Peterselieman het volgende:
Geen idee wie dat is, maar ik zal m vast wel eens gezien hebben
vogeltje.quote:Op donderdag 10 april 2008 19:43 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Zo'n bussenfapper hebben we op het station in Leeuwarden ook al jaren
Komt me wel vaag bekend voorquote:Op donderdag 10 april 2008 19:51 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Gast van rond de 40, schat ik, niet helemaal mentaal in orde; beetje kinderlijk.
Ook altijd leuk als ie je aanspreekt, daar kom je niet meer vanaf. Gaar figuur is dat. Ik mis trouwens al een tijdje die gek die altijd naar iedereen toe loopt en zegt dat Jezus terug komt. Vrouw van in de 40 geloof ik. Al een tijdje niet meer gezien.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |