abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 19 december 2007 @ 17:55:03 #51
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_55393354
quote:
Op woensdag 19 december 2007 17:49 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

OMG, komt zij werkelijk terug?
én André 'incompetent is my middle name' Flahaut zelfs ook als we sommige persbronnen mogen geloven.

Het ergste is dat als je in Wallonië over die twee gaat klagen dat men je aankijkt met een blik waarvan ze zich afvragen over wat je het in godsnaam hebt. Al hun blunders zijn nooit groot in de Waalse pers verschenen, hoogstens ergens in een klein kolommetje ver in de krant ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_55395719
quote:
Op woensdag 19 december 2007 17:49 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

OMG, komt zij werkelijk terug?
Liever Onckelinckx dan Flahaut toch?
pi_55405279
In Wallonie geldt nog echt de gedachte "wat zou je zelf doen als je aan de macht was?" dus ze vinden het daar nog doodnormaal dat politici proberen te profiteren, rijk te worden en ergens beneden op de prioriteitenlijst staat besturen
pi_55406092
O, dan wordt Kosovo dan toch de eerstvolgende Europese staat.
pi_55418922
De laatste PS'er voor een ministerpost zal Flahaut wel niet worden. Dat durven zelfs de Waalse socialisten niet meer. Maar niet getreurd, er zijn nog genoeg zatlappen en andere groten waar ze uit kunnen kiezen!

Vlaanderen is in 2008 blijkbaar schuldenvrij als alles goed gaat. Benieuwd of we daar wat mee kunnen.
http://www.vrtnieuws.net/(...)begroting_Vlaanderen
  donderdag 20 december 2007 @ 17:43:27 #56
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_55421315
quote:
Op donderdag 20 december 2007 16:11 schreef tupolev141 het volgende:
De laatste PS'er voor een ministerpost zal Flahaut wel niet worden. Dat durven zelfs de Waalse socialisten niet meer. Maar niet getreurd, er zijn nog genoeg zatlappen en andere groten waar ze uit kunnen kiezen!
Je moet niet vergeten dat Flahaut de penningmeester van de PS is. Dat lijkt mij toch een vrij stevige boom om achter te kunnen staan. Maar allicht zullen ze een van hun ministers in de Waalse regering promoveren en Flahaut diens plaats laten innemen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 20 december 2007 @ 20:30:32 #57
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_55424819
Vandaag is volgens het Journaal de uitbaggering van de Westerschelde begonnen, en Nederland mag weer betalen. Daar zou best wel eens wat meer waardering tegenover kunnen staan.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_55424927
quote:
Op woensdag 19 december 2007 19:29 schreef warpozio het volgende:

[..]

Liever Onckelinckx dan Flahaut toch?
liever Flahaut eigenlijk. Die zit op defensie, dus op die post mag hij wat aanmodderen & knoeien, of hij die 3 straaljagers die België nog heeft nu goed inzet of niet maakt op zich niet zoveel uit, met dergelijke aantallen kan je toch niets uitrichten.

Als onckelinckx weer justitie zou krijgen zou ik dat véél erger vinden, want daar kan je nog echt last van hebben.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  donderdag 20 december 2007 @ 20:35:58 #59
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_55424970
quote:
Op donderdag 20 december 2007 20:30 schreef Klopkoek het volgende:
Vandaag is volgens het Journaal de uitbaggering van de Westerschelde begonnen, en Nederland mag weer betalen. Daar zou best wel eens wat meer waardering tegenover kunnen staan.
Het heeft verdorie tien jaar geduurd voor ze eraan wilden beginnen ...

En dan vraagt Nederland zélf om voor het Thalys traject Brussel/Antwerpen - Amsterdam/Rotterdam een miljardenproject waarbij half Antwerpen moest ondertunneld worden en dan mag de TGV door half nederland maar aan halve snelheid rijden
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 20 december 2007 @ 20:36:51 #60
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_55424986
quote:
Op donderdag 20 december 2007 20:34 schreef Athmozz het volgende:

[..]

liever Flahaut eigenlijk. Die zit op defensie, dus op die post mag hij wat aanmodderen & knoeien, of hij die 3 straaljagers die België nog heeft nu goed inzet of niet maakt op zich niet zoveel uit, met dergelijke aantallen kan je toch niets uitrichten.

Als onckelinckx weer justitie zou krijgen zou ik dat véél erger vinden, want daar kan je nog echt last van hebben.
Het ziet er naar uit dat Onkelinkx nu de sociale zekerheid om zeep mag helpen toch ? (kon men daar Demotte niet op houden eigenlijk ???)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_55425036
quote:
Op donderdag 20 december 2007 20:30 schreef Klopkoek het volgende:
Vandaag is volgens het Journaal de uitbaggering van de Westerschelde begonnen, en Nederland mag weer betalen. Daar zou best wel eens wat meer waardering tegenover kunnen staan.
De kosten zijn ook voor een flink deel op rekening van Vlaanderen.
Maar ja, ik waardeer dat. Ik moedig elke samenwerking met het noorden aan.
.
  donderdag 20 december 2007 @ 20:39:13 #62
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_55425040
quote:
Op donderdag 20 december 2007 20:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Het heeft verdorie tien jaar geduurd voor ze eraan wilden beginnen ...

En dan vraagt Nederland zélf om voor het Thalys traject Brussel/Antwerpen - Amsterdam/Rotterdam een miljardenproject waarbij half Antwerpen moest ondertunneld worden en dan mag de TGV door half nederland maar aan halve snelheid rijden
Ach man, het is toch te gek voor woorden dat Nederland nu letterlijk op eigen kosten zijn eigen graf loopt te graven. Het is Antwerpen dat ervan profiteert, maar nee hoor, Nederland kan weer betalen.

En die HSL gaat vanaf 2009 niet meer op halve snelheid rijden, er wordt nu zelfs al op volle snelheid proef gereden dus lang zal het niet meer duren. Sowieso profiteren jullie natuurlijk ook van zo'n HSL verbinding.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 20 december 2007 @ 20:40:27 #63
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_55425069
quote:
Op donderdag 20 december 2007 20:39 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

De kosten zijn ook voor een flink deel op rekening van Vlaanderen.
Maar ja, ik waardeer dat. Ik moedig elke samenwerking met het noorden aan.
.
Nederland betaalt 40%. Eigenlijk natuurlijk veel meer omdat Rotterdam hier hinder van ondervindt, grond onteigend wordt van boeren en Zeeland nu last krijgt van milieuvervuiling.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 20 december 2007 @ 20:52:52 #64
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_55425467
quote:
Op donderdag 20 december 2007 20:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ach man, het is toch te gek voor woorden dat Nederland nu letterlijk op eigen kosten zijn eigen graf loopt te graven. Het is Antwerpen dat ervan profiteert, maar nee hoor, Nederland kan weer betalen.

En die HSL gaat vanaf 2009 niet meer op halve snelheid rijden, er wordt nu zelfs al op volle snelheid proef gereden dus lang zal het niet meer duren. Sowieso profiteren jullie natuurlijk ook van zo'n HSL verbinding.
Dat is pure onzin. De industrie in het zuidelijke deel van Nederland profiteert evengoed van een florerende Antwerpse haven ... Net zoals men in de Vlaams-Franse grensstreek trouwens eerder de haven van Calais gebruikt dan die van Antwerpen.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_55425496
Ik dacht dat de haven van Rotterdam aandelen had in het Antwerps havenbedrijf? Bovendien kan Rotterdam ook niet alle traffiek aan. Dat het lang geduurd heeft kan misschien ook liggen aan het feit dat Nederland het zeer moeilijk had zich aan te passen aan de federale structuur van Belgie. Nederland dacht even met de 'belgen' te gaan onderhandelen en dan blijkt bijvoorbeeld dat ze moeten praten met de Vlamingen voor het ene en met de Walen voor het andere, terwijl men dacht weet je wat wij baggeren voor een deel de Schelde uit en dan zorgen jullie voor een schone Maas bijvoorbeeld.
  donderdag 20 december 2007 @ 20:58:11 #66
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_55425642
quote:
Op donderdag 20 december 2007 20:53 schreef tupolev141 het volgende:
Ik dacht dat de haven van Rotterdam aandelen had in het Antwerps havenbedrijf? Bovendien kan Rotterdam ook niet alle traffiek aan. Dat het lang geduurd heeft kan misschien ook liggen aan het feit dat Nederland het zeer moeilijk had zich aan te passen aan de federale structuur van Belgie. Nederland dacht even met de 'belgen' te gaan onderhandelen en dan blijkt bijvoorbeeld dat ze moeten praten met de Vlamingen voor het ene en met de Walen voor het andere, terwijl men dacht weet je wat wij baggeren voor een deel de Schelde uit en dan zorgen jullie voor een schone Maas bijvoorbeeld.
Wacht maar tot Michel Daerden nog eens een pint teveel opheeft en droomt van een Luikse haven die de concurrentie met Antwerpen moet aangaan ... Dan kun je beginnen met de Maas zelf uit te diepen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 20 december 2007 @ 20:58:19 #67
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_55425646
quote:
Op donderdag 20 december 2007 20:53 schreef tupolev141 het volgende:
Ik dacht dat de haven van Rotterdam aandelen had in het Antwerps havenbedrijf? Bovendien kan Rotterdam ook niet alle traffiek aan. Dat het lang geduurd heeft kan misschien ook liggen aan het feit dat Nederland het zeer moeilijk had zich aan te passen aan de federale structuur van Belgie. Nederland dacht even met de 'belgen' te gaan onderhandelen en dan blijkt bijvoorbeeld dat ze moeten praten met de Vlamingen voor het ene en met de Walen voor het andere, terwijl men dacht weet je wat wij baggeren voor een deel de Schelde uit en dan zorgen jullie voor een schone Maas bijvoorbeeld.
Dat is zeker waar Maar die hele houding dat Nederland opzettelijk België wil frustreren (wat ik bespeur) slaat gewoon nergens op. Die ijzeren rijn is ook zoiets, dat lijntje is indertijd gewoon verkocht aan Nederland en nu wil België daar kostenloos aanspraak op maken.... Nu heeft dacht ik zo'n internationaal hof daarover moeten oordelen maar dat had natuurlijk nooit mogen gebeuren.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 20 december 2007 @ 21:00:51 #68
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_55425740
quote:
Op donderdag 20 december 2007 20:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat is pure onzin. De industrie in het zuidelijke deel van Nederland profiteert evengoed van een florerende Antwerpse haven ... Net zoals men in de Vlaams-Franse grensstreek trouwens eerder de haven van Calais gebruikt dan die van Antwerpen.
Hmm nee dat wist ik niet, ik dacht altijd dat Antwerpen meer van de stukgoederen was en Rotterdam van de bulkgoederen en al sinds jaar en dag de ambitie heeft om ook groot te worden in stukgoederen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_55425965
Jullie rijden al jaren onze wegen kapot zonder ervoor te betalen. Zeur dus niet zo. .
pi_55426187
quote:
Op donderdag 20 december 2007 20:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is zeker waar Maar die hele houding dat Nederland opzettelijk België wil frustreren (wat ik bespeur) slaat gewoon nergens op. Die ijzeren rijn is ook zoiets, dat lijntje is indertijd gewoon verkocht aan Nederland en nu wil België daar kostenloos aanspraak op maken.... Nu heeft dacht ik zo'n internationaal hof daarover moeten oordelen maar dat had natuurlijk nooit mogen gebeuren.
Daar ging het fout :
quote:
Wallonië vindt IJzeren Rijn "weggegooid geld"

De Waalse regering kant zich in een advies aan de Nederlandse provincie Limburg vierkant tegen de heropening van de IJzeren Rijn. Investeren in de historische treinverbinding tussen Antwerpen en het Ruhrgebied is volgens de Waalse regering "weggegooid geld". De regering Di Rupo vreest dat de IJzeren Rijn trafiek gaat afsnoepen van de Montzenlijn (Antwerpen-Hasselt-Visé-Montzen-Aken) die in het Luikse een aantal arbeidsplaatsen oplevert.

De opmerkelijke reactie van de Waalse regering kwam er op vraag van het provinciebestuur in Maastricht. Naar aanleiding van de opmaak van het Provinciaal Omgevingsplan Limburg (POL), een soort van structuurplan voor Nederlands-Limburg, heeft Maastricht ook de mening gevraagd aan Wallonië over allerlei grensoverschrijdende kwesties. De Waalse reactie dateert al van vorig jaar, maar werd stilgehouden.

Arbeidsplaatsen
"De heropening van de IJzeren Rijn zou kunnen leiden tot een belangrijke verschuiving in het vervoer, en wel ten koste van lijn 24 (de Montzenlijn), terwijl het goederenvervoer daar een aanzienlijk aantal arbeidsplaatsen oplevert (via Tongeren-Visé-Voeren-Montzen-Aken). Voor het realiseren van de IJzeren Rijn zijn aanzienlijke financiële middelen vereist. Dat is weggegooid geld, omdat de NMBS onlangs reeds allerlei investeringen heeft toegezegd voor een kwalitatieve verbetering van het traject van lijn 24", luidt de reactie van Wallonië. (belga/hln)
  donderdag 20 december 2007 @ 22:52:54 #71
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_55429153
quote:
Op donderdag 20 december 2007 21:16 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Daar ging het fout :
[..]
Aha, vandaar dat dat Demotte en Balkenende onlangs nog met elkaar getoost. Ja, laten we die twee gebieden maar mooi tegen elkaar uit spelen
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 20 december 2007 @ 22:53:45 #72
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_55429174
quote:
Op donderdag 20 december 2007 21:08 schreef Heero87 het volgende:
Jullie rijden al jaren onze wegen kapot zonder ervoor te betalen. Zeur dus niet zo. .
Das toch onvergelijkbaar... Sowieso doen jullie dat zelf als ik die dikke BMW's daar zo zie.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_55429202
quote:
Op donderdag 20 december 2007 22:52 schreef Klopkoek het volgende:
Aha, vandaar dat dat Demotte en Balkenende onlangs nog met elkaar getoost. Ja, laten we die twee gebieden maar mooi tegen elkaar uit spelen
Franstalig België speelt Vlamingen en Nederlanders tegen elkaar uit. Daar moet dringend een einde aan komen
pi_55429309
quote:
Op donderdag 20 december 2007 20:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is zeker waar Maar die hele houding dat Nederland opzettelijk België wil frustreren (wat ik bespeur) slaat gewoon nergens op.
Daar geloof ik ook niks van Die onderlinge 'haat' is gecultiveerd. Belgen hebben een aangeboren calimero complex ten opzichte van Nederlanders en die Nederlanders proberen de splitsing van de Lage Landen te vergeten door met de blik op verre horizonten over Belgie heen te kijken. Belgen verspillen ook gigantisch veel energie aan interne twisten en alle nationale beslissingen zijn emotioneel geladen. Wat voor mij ook de grootste reden is om het land zo ver mogelijk te splitsen tot een confederatie.

Herinner je je nog wat er met Sabena gebeurd is? Onderhandelingen met KLM: afgeschoten door de Walen want teveel nederlandstalige invloed. Onderhandelingen met Air France: afgeschoten door de Vlamingen want teveel franstalige invloed. Wie is er nu met succes een grote speler onder de Europese vliegmaatschappijen? Juist. KLM/Air France. Nu zijn KLM en Air France min of meer gelijkwaardige partners maar toch. Het soort pragmatisme om tot zulke rationele beslissingen te komen ontbreekt nu gewoon.
  donderdag 20 december 2007 @ 23:01:33 #75
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_55429457
Sabena is een apart geval. Dat moest failliet gaan om er een rendabel bedrijf ( Brussels Airlines ) van te kunnen maken ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')