Nee, je voert een kansloos topic over 2 totaal verschillende dingen.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dus eerst probeer je slim te zijn door te zeiken over iets wat helegaar niet van belang is en als ik dan aangeef dat het eigenlijk helemaal niet slim was wat je te vertellen had, maar gewoon niet ter zake doende, dan zit het mij hoog...
Ik tel er precies 1. Is bij acceleratie de hoogte van koppel van belang, of de hoogte van het vermogen. E.e.a is meermaals uitgelegd, dus ik zou zeggen: lees het eens.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:38 schreef Herr.Flick het volgende:
Nee, je voert een kansloos topic over 2 totaal verschillende dingen.
Dus jij baseert jouw mening op wat jij DENKT dat er staat?quote:In feite hebben hebben jullie misschien wel beide gelijk, of zelfs ongelijk. (Ik ga geen onzinnig topic helemaal lezen! )
De theorie en de praktijk liggen in deze helemaal niet mijlenver uit elkaar. Maar dat had je misschien wel geweten als je gewoon eens had gekeken waar het om gaat in plaats van maar wat te roepen...quote:Theorie en praktijk liggen mijlenver uit elkaar, dat zal een ieder met een gram technisch verstand kunnen beamen, maar je kunt ook tot het einde doorgaan met je gelijk krijgen.
Alleen is het zo sneu voor Stefan dat door de frase "uitgaande van een gelijke theoretische topsnelheid" hier dwars gezeten wordt vanaf het begin van de discussie...quote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:38 schreef casejunkie het volgende:
Stefan P heeft maar op 1 manier gelijk en dat is als de overbrengen van beide motoren 100% gelijk zijn. Anders is het onzin.
Theorie en praktijk liggen mijlenver uit elkaar, het is niet voor niets dat op papier sterke motoren/auto's/vliegtuigen/raketten/traktoren en zelfs spoelbakken van de wc herzien worden, omdat het gewenste(lees gehoopte) resultaat uitblijft (kijk maar eens naar Yamaha in de GP op dit moment), of naar de F1 waar verschillende teams slecht presteren door technische mankementen terwijl het op papier zo goed zou moeten zijn! Vaak gaat een goed idee terug naar de tekentafel omdat het in de praktijk toch niet zo goed werkte.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik tel er precies 1. Is bij acceleratie de hoogte van koppel van belang, of de hoogte van het vermogen. E.e.a is meermaals uitgelegd, dus ik zou zeggen: lees het eens.
[..]
Dus jij baseert jouw mening op wat jij DENKT dat er staat?
[..]
De theorie en de praktijk liggen in deze helemaal niet mijlenver uit elkaar. Maar dat had je misschien wel geweten als je gewoon eens had gekeken waar het om gaat in plaats van maar wat te roepen...
Wat ook zo maar eens kan is dat je slim probeerde te zijn, daarbij de plank mis sloeg en dat je nu je gezicht aan het redden bent.
Als jij wil volhouden dat de theorie en de praktijk hier uiteenlopen dan mag je dat onderbouwen. Succes!
Ach... Later bedacht ik me dat StefanP en jij eigenlijk helemaal niet zo veel verschillen wat dat betreft. Jullie kunnen eeuwig door gaan met welles/nietes volgens mij. Hoe oud ben jij eigenlijk? Eind 20 begin 30? 13? 65+?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 13:08 schreef DS4 het volgende:
Het gaat mij niet om het gelijk. Het lijkt mij inmiddels voor diegenen die zich er in verdiepen wel duidelijk waar dat ligt. Waar het mij om gaat is dat Stefan eens leert om niet een te grote broek aan te trekken. Een maatje groter kom je mee weg, maar 10 maten en je staat in je onderbroek...
Als je sommige dingen net wat anders zou zeggen zou je ineens wat sympathieker en misschien intelligenter overkomen. Maarja, dat maakt jou niets uit, maakt mij niets uit, maar daardoor nemen weinig mensen jou niet serieus (meer). Dat is toch jammer, want volgens mij wil je wel serieus genomen worden. Dat het je daarnaast niets uitmaakt of je sociaal uitgekotst zou worden op een forum kan ik mij ook wel in vinden. Zou niet goed met je gaan als dat niet zo is.quote:Misschien ben ik gewoon niet sympathiek. Misschien is actie reactie. Misschien een beetje van beiden. Hoe ik hier overkom interesseert mij niet zo heel veel. Als ik hier sociaal uitgekotst zou worden kan ik gewoon niet meer op deze site komen en het is opgelost...
Ieder zijn meug.quote:Goed en wel beschouwd is 99% van wat hier op fok! gebeurt nutteloos. Het kan echter wel vermakelijk zijn en geloof het of niet, ik vermaak mij prima met Stefan. En ik geloof dat er meerderen zijn die zich hier vermaken.
Ik heb nooit gezegd dat ik er de lol niet van in kan zienquote:Dat jij er de lol niet van in ziet is jammer, maar ook hier weer het voordeel van internet: er is altijd een leuke pagina elders op het web!
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:53 schreef Herr.Flick het volgende:
maar wat je wel met deze zin onderbouwd is je drang naar gelijk krijgen,
Je lult er volledig overheen. Het gaat hier om iets van een totaal andere orde.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:53 schreef Herr.Flick het volgende:
Theorie en praktijk liggen mijlenver uit elkaar, het is niet voor niets dat op papier sterke motoren/auto's/vliegtuigen/raketten/traktoren en zelfs spoelbakken van de wc herzien worden, omdat het gewenste(lees gehoopte) resultaat uitblijft (kijk maar eens naar Yamaha in de GP op dit moment), of naar de F1 waar verschillende teams slecht presteren door technische mankementen terwijl het op papier zo goed zou moeten zijn! Vaak gaat een goed idee terug naar de tekentafel omdat het in de praktijk toch niet zo goed werkte.
Uit de OP:quote:Ik hoef m'n gezicht niet te redden hier op PTA, sterker nog ik zou het niet eens willen, maar wat je wel met deze zin onderbouwd is je drang naar gelijk krijgen, want het topic gaat immers nergens anders over, ik heb gereageerd op de OP, niets meer, niets minder, want in de OP staat (als het goed is) beschreven waarover dit topic ZOU moeten gaan.
Wat zeur je dan?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:29 schreef Evenveel het volgende:
Ik heb nooit gezegd dat ik er de lol niet van in kan zien
Het einde van het vermaak op een discussieforum. Als iedereen het met elkaar eens is...quote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:42 schreef vlad het volgende:
Wat kan het jullie nou rotten dat de ander het niet met je eens is?
De eeuwige drang naar het gelijk hebben is bij deze 2 heren blijkbaar sterk aanwezig.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:42 schreef vlad het volgende:
Pagina 1 was nog een grap, pagina 2 werd al veel, maar 6 pagina's over deze onzin is overdreven
Wat kan het jullie nou rotten dat de ander het niet met je eens is?
mja, het punt van vermaak was na pagina 1 toch echt al voorbij.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het einde van het vermaak op een discussieforum. Als iedereen het met elkaar eens is...
dit is geen discussie meer, dit is een obsessiequote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:50 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Het begint inderdaad een beetje zielig te worden
Dan moet je vooral in een Seat gaan rijden.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:53 schreef vlad het volgende:
[..]
dit is geen discussie meer, dit is een obsessie
En wat kan het nou rotten dat een auto veel koppel of vermogen heeft? Ik wil een ato die kwalitatief oke is, lekker rijdt, en er goed uitziet vermogen pomp ik er zelf wel in
olie en vuur enzo
Hij is wel geblazenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:56 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dan moet je vooral in een Seat gaan rijden.
Uiteraard LPG. Daardoor begint ie bij 12500 rpm net een beetje te trekken. Partij koppel wat ik dan heb joh Zo blij met m'n draaimoment al had ik liever een hoger piekmaximaalvermogen gehad maar helaas gaat het allemaal niet samenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 19:00 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Goh, niet eens LPG?
Wat is het maximale piek koppelvermogen bij 12500 tpm trouwens?
OPgeblazen?quote:
Dan zou ik een Supra nemen. Die heeft dus een mega draaimoment bij een enorm hoog piekmaximaalvermogen en dat begint al bij 1900 tpm!!quote:Op donderdag 25 oktober 2007 19:06 schreef vlad het volgende:
[..]
Uiteraard LPG. Daardoor begint ie bij 12500 rpm net een beetje te trekken. Partij koppel wat ik dan heb joh Zo blij met m'n draaimoment al had ik liever een hoger piekmaximaalvermogen gehad maar helaas gaat het allemaal niet samen
pfff, een vtec heeft al een piekvermogen bij 1200 tpm, en max koppel bij 3000 tpmquote:Op donderdag 25 oktober 2007 19:09 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dan zou ik een Supra nemen. Die heeft dus een mega draaimoment bij een enorm hoog piekmaximaalvermogen en dat begint al bij 1900 tpm!!
Dus pak jij je natuurkunde boek er maar even bij!
Wat een sukkel ben je ook hè.. je hebt ECHT EEN BORD VOOR JE KOP!!quote:Op donderdag 25 oktober 2007 19:15 schreef vlad het volgende:
[..]
pfff, een vtec heeft al een piekvermogen bij 1200 tpm, en max koppel bij 3000 tpm
pfff, maar op topsnelheid kan die jouw supra nog op sleeptouw nemen, want door max.hoog koppel merkt ie er niets vanquote:Op donderdag 25 oktober 2007 19:17 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Wat een sukkel ben je ook hè ECHT EEN BORD VOOR JE KOP!!
Iedereen weet toch dat een VTEC onwijs weinig koppel heeft zelfs met dezelfde gearing als de Supra komt dat ding nog niet in de buurt.
Onmogelijk, een Supra is ongeëvenaard.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 19:19 schreef vlad het volgende:
[..]
pfff, maar op topsnelheid kan die jouw supra nog op sleeptouw nemen, want door max.hoog koppel merkt ie er niets van
knakenbakken zijn hetquote:Op donderdag 25 oktober 2007 20:14 schreef fathank het volgende:
[..]
Onmogelijk, een Supra is ongeëvenaard.
quote:
Ga maar eens langs elkaar sprinten bergje opquote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je lult er volledig overheen. Het gaat hier om iets van een totaal andere orde.
[..]
Uit de OP:
We hadden dit al meteen kunnen zien aan het vermogen van de auto’s. Beide hebben ongeveer hetzelfde vermogen. De Honda haalt zijn kracht uit hoge toerentallen en een bijpassend korte overbrengingen en de Subaru zuiver uit een hoog draaimoment. Het nettoresultaat aan de wielen is hetzelfde. In de berekening van het vermogen zitten draaimoment en toerental als gelijkwaardige factoren zodat met beide effecten wordt rekening gehouden. Vermogen is dus een soort wondergetal dat kan vertellen of een auto veel of weinig draaimoment aan de wielen kan brengen zonder daarvoor de overbrengingsverhoudingen te hoeven kennen!
Vertel eens waarom praktijk en theorie hier mijlenver uit elkaar liggen en de hoogte van het koppel ineens wel een enorme rol gaat spelen. Mocht het zo zijn dat jij gelijk hebt, dan ben ik daar oprecht benieuwd naar!
en dan?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 20:50 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Ga maar eens langs elkaar sprinten bergje op
Ik zweer het je, op het dak is sneller...quote:Op donderdag 25 oktober 2007 19:16 schreef lipje het volgende:
als je in de achterbak van je golf nog een motor bouwt ben je ook sneller
Da's een ander topic, heur.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 00:44 schreef eer-ik het volgende:
Zo'n goed topic is dit
Supra vergelijken met een supercar
Maakt geen donder uit zo lang als het vermogen gelijk is en de theoretische top ook, omdat... daar gaan we weer: het hogere koppel van de een teniet wordt gedaan door de langere overbrenging.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 20:50 schreef Herr.Flick het volgende:
Ga maar eens langs elkaar sprinten bergje op
Gelukkig kom jij nooit terug op dezelfde zaken...quote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
De eeuwige drang naar het gelijk hebben is bij deze 2 heren blijkbaar sterk aanwezig.
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 20:14 schreef fathank het volgende:
[..]
Onmogelijk, een Supra is ongeëvenaard.
Voor jou kennelijk. Maar heel gek: bij draadjes waar voor mij de lol vanaf is na pag. 1 zal ik pagina 2 nooit zien, laat staan 6, laat staan dat ik nog op pag. 6 ga posten.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:48 schreef vlad het volgende:
mja, het punt van vermaak was na pagina 1 toch echt al voorbij.
Ik denk (mag hopen) dat Stefan inmiddels ook wel weet dat hij het mis had en dat hij alleen nog probeerde om mist op te werpen... Anders zou hij wel inhoudelijk gaan.quote:jullie willen beide niets toegeven, zijn allebei zeker van jezelf.
Klopt, nu jij nog...quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
[..]
Ik denk (mag hopen) dat Stefan inmiddels ook wel weet dat hij het mis had en dat hij alleen nog probeerde om mist op te werpen... Anders zou hij wel inhoudelijk gaan.
Zei de nitwit die dacht dat e.e.a. anders werkt als je bergopwaarts rijdt...quote:
Ik probeer alleen maar mee te helpen zodat dit topic zsm vol is, dan is die hele zinloze shit tenminste voorbij, en dan hoef jij je geen zorgen meer te maken over je gelijkheid!quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zei de nitwit die dacht dat e.e.a. anders werkt als je bergopwaarts rijdt...
Als hij die hele discussie nou ook gestart wasquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:50 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Ik probeer alleen maar mee te helpen zodat dit topic zsm vol is, dan is die hele zinloze shit tenminste voorbij, en dan hoef jij je geen zorgen meer te maken over je gelijkheid!
Lief he...
Dan opent DS4 gewoon deeltje 3.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:50 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Ik probeer alleen maar mee te helpen zodat dit topic zsm vol is, dan is die hele zinloze shit tenminste voorbij, en dan hoef jij je geen zorgen meer te maken over je gelijkheid!
Lief he...
Nee, maar wel dit kansloos topic..quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:52 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Als hij die hele discussie nou ook gestart was
Maar intussen is het leuk leesvoer.
Whoooeeeehoeeeee....!!quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:54 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dan opent DS4 gewoon deeltje 3.
"leer hier stefke p en Herr.Flick iets over vermogen en koppel... "
Om het heel plat te zeggen (en simpel)quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:06 schreef fathank het volgende:
Dan heb ik nog een vraagje. Waarom kunnen diesels maar ruwweg max 5.000 toeren draaien? Er zal vast een technische reden zijn die jullie mij vast kunnen vertellen. Want als je een diesel met 8000 toeren kan draaien heb je natuurlijk heel veel koppel, op heel veel toeren, wat resulteert in een hoog vermogen .
Hey ouwe relnicht, geef nou maar toe dat StefanP gelijk heeftquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:52 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Als hij die hele discussie nou ook gestart was
Maar intussen is het leuk leesvoer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |