pfff, maar op topsnelheid kan die jouw supra nog op sleeptouw nemen, want door max.hoog koppel merkt ie er niets vanquote:Op donderdag 25 oktober 2007 19:17 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Wat een sukkel ben je ook hč ECHT EEN BORD VOOR JE KOP!!
Iedereen weet toch dat een VTEC onwijs weinig koppel heeft zelfs met dezelfde gearing als de Supra komt dat ding nog niet in de buurt.
Onmogelijk, een Supra is ongeėvenaard.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 19:19 schreef vlad het volgende:
[..]
pfff, maar op topsnelheid kan die jouw supra nog op sleeptouw nemen, want door max.hoog koppel merkt ie er niets van![]()
knakenbakken zijn hetquote:Op donderdag 25 oktober 2007 20:14 schreef fathank het volgende:
[..]
Onmogelijk, een Supra is ongeėvenaard.
![]()
quote:
Ga maar eens langs elkaar sprinten bergje opquote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je lult er volledig overheen. Het gaat hier om iets van een totaal andere orde.
[..]
Uit de OP:
We hadden dit al meteen kunnen zien aan het vermogen van de auto’s. Beide hebben ongeveer hetzelfde vermogen. De Honda haalt zijn kracht uit hoge toerentallen en een bijpassend korte overbrengingen en de Subaru zuiver uit een hoog draaimoment. Het nettoresultaat aan de wielen is hetzelfde. In de berekening van het vermogen zitten draaimoment en toerental als gelijkwaardige factoren zodat met beide effecten wordt rekening gehouden. Vermogen is dus een soort wondergetal dat kan vertellen of een auto veel of weinig draaimoment aan de wielen kan brengen zonder daarvoor de overbrengingsverhoudingen te hoeven kennen!
Vertel eens waarom praktijk en theorie hier mijlenver uit elkaar liggen en de hoogte van het koppel ineens wel een enorme rol gaat spelen. Mocht het zo zijn dat jij gelijk hebt, dan ben ik daar oprecht benieuwd naar!
en dan?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 20:50 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Ga maar eens langs elkaar sprinten bergje op![]()
Ik zweer het je, op het dak is sneller...quote:Op donderdag 25 oktober 2007 19:16 schreef lipje het volgende:
als je in de achterbak van je golf nog een motor bouwt ben je ook sneller
quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 00:44 schreef eer-ik het volgende:
Zo'n goed topic is dit
Supra vergelijken met een supercar
Maakt geen donder uit zo lang als het vermogen gelijk is en de theoretische top ook, omdat... daar gaan we weer: het hogere koppel van de een teniet wordt gedaan door de langere overbrenging.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 20:50 schreef Herr.Flick het volgende:
Ga maar eens langs elkaar sprinten bergje op![]()
Gelukkig kom jij nooit terug op dezelfde zaken...quote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
De eeuwige drang naar het gelijk hebben is bij deze 2 heren blijkbaar sterk aanwezig.
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 20:14 schreef fathank het volgende:
[..]
Onmogelijk, een Supra is ongeėvenaard.
Voor jou kennelijk. Maar heel gek: bij draadjes waar voor mij de lol vanaf is na pag. 1 zal ik pagina 2 nooit zien, laat staan 6, laat staan dat ik nog op pag. 6 ga posten.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:48 schreef vlad het volgende:
mja, het punt van vermaak was na pagina 1 toch echt al voorbij.
Ik denk (mag hopen) dat Stefan inmiddels ook wel weet dat hij het mis had en dat hij alleen nog probeerde om mist op te werpen... Anders zou hij wel inhoudelijk gaan.quote:jullie willen beide niets toegeven, zijn allebei zeker van jezelf.
Klopt, nu jij nog...quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
[..]
Ik denk (mag hopen) dat Stefan inmiddels ook wel weet dat hij het mis had en dat hij alleen nog probeerde om mist op te werpen... Anders zou hij wel inhoudelijk gaan.
Zei de nitwit die dacht dat e.e.a. anders werkt als je bergopwaarts rijdt...quote:
Ik probeer alleen maar mee te helpen zodat dit topic zsm vol is, dan is die hele zinloze shit tenminste voorbij, en dan hoef jij je geen zorgen meer te maken over je gelijkheid!quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zei de nitwit die dacht dat e.e.a. anders werkt als je bergopwaarts rijdt...
Als hij die hele discussie nou ook gestart wasquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:50 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Ik probeer alleen maar mee te helpen zodat dit topic zsm vol is, dan is die hele zinloze shit tenminste voorbij, en dan hoef jij je geen zorgen meer te maken over je gelijkheid!
Lief he...![]()
Dan opent DS4 gewoon deeltje 3.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:50 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Ik probeer alleen maar mee te helpen zodat dit topic zsm vol is, dan is die hele zinloze shit tenminste voorbij, en dan hoef jij je geen zorgen meer te maken over je gelijkheid!
Lief he...![]()
Nee, maar wel dit kansloos topic..quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:52 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Als hij die hele discussie nou ook gestart was![]()
Maar intussen is het leuk leesvoer.
Whoooeeeehoeeeee....!!quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:54 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dan opent DS4 gewoon deeltje 3.
"leer hier stefke p en Herr.Flick iets over vermogen en koppel... "
Om het heel plat te zeggen (en simpel)quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:06 schreef fathank het volgende:
Dan heb ik nog een vraagje. Waarom kunnen diesels maar ruwweg max 5.000 toeren draaien? Er zal vast een technische reden zijn die jullie mij vast kunnen vertellen. Want als je een diesel met 8000 toeren kan draaien heb je natuurlijk heel veel koppel, op heel veel toeren, wat resulteert in een hoog vermogen.
Hey ouwe relnicht, geef nou maar toe dat StefanP gelijk heeftquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:52 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Als hij die hele discussie nou ook gestart was![]()
Maar intussen is het leuk leesvoer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |