abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 oktober 2007 @ 19:43:13 #201
26788 SilentRimmer
Geniet in stilte ..
pi_54095209
Zoals je ziet, Nm's worden gecompenseerd met rpm:

GOlfIV 2.0 GTI - 1335kg - 230pk @ 5500tpm - 300 Nm @ 2200tpm - 6.8sec - 245kmh
Collora T-Sport compressor - 1215kg - 225pk @ 7800tpm - 230 Nm @ 3600tpm - 6.8sec - 235kmh
Astra GTC OPC - 1293 kg - 240 pk @ 5600tpm - 320 Nm @ 2400tpm - 6.4 sec - 244km/h
pi_54098774
tvp
  maandag 22 oktober 2007 @ 23:08:25 #203
80382 manny
30 is best veel
pi_54099379
Mooi dit.

Lekker meeleestopic.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  woensdag 24 oktober 2007 @ 14:30:49 #204
62973 Kaj_A
Tot de schijt ons dood!
pi_54134842
Ik ben het eens met StefanP, hij heeft natuurlijk gelijk, de rest is dom! Kut Nederlanders. America 4 life. Supra's ook!
Dat moet je zelf weten!
Wee hij, die er slecht over denkt!
pi_54146965
DS4 heeft gelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Niet alles gelezen, maar iig:

Het is bullshit dat een auto met een gelijkwaardig gewicht en pk sneller is dan de gene met minder koppel.

Het is rpm & koppel = pk
en niet:
pk en rpm = koppel, of wat die stefp er ook van maakt....

De uitspraak horsepower sells torque wins races slaat dan ook nergens op
Weet niet wie dat verzonnen heeft.

[ Bericht 77% gewijzigd door timvput op 24-10-2007 23:09:06 ]
Six milion ways to die... choose one.
pi_54147732
quote:
Meneer snapt gewoon weinig van acceleratie, koppel, vermogen, het balang van het toerental waarop het vermogen bereikt wordt, bakverhoudingen e.d. Hoe kan dat ook anders, als je beweert dat 330pk/1600 kilo niet in < 5 seconden naar de 100 kan?

300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar. Er zijn tig factoren die ervoor zorgen dat de ene auto stukken beter is dan de andere, en dus wel in <5 seconden naar de 100 kan. Snap je het nu of moet ik het gewoon tien keer herhalen?
Wat een onzin is het trouwens om te gaan zeuren of 1600kilo met 330pk wel of niet vooruit komt onder de 5 sec. Ik denk het wel, maar dat doet er niet toe. Sterker nog, kan sneller.... als jij de versnelling ernaar aanpast simpel gezegd.

Maargoed, voor de rest heeft DS4 gelijk wat het koppel verhaaltje betreft

Oh, en dan nog iets:
Supra's:
Amerika:
Auto's uit Amerika:

[ Bericht 24% gewijzigd door timvput op 24-10-2007 23:22:09 ]
Six milion ways to die... choose one.
pi_54147799
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 22:49 schreef timvput het volgende:
DS4 heeft gelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Niet alles gelezen, maar iig:

Het is bullshit dat een auto met een gelijkwaardig gewicht en pk sneller is dan de gene met minder koppel.

Het is rpm & koppel = pk
en niet:
pk en rpm = koppel, of wat die stefp er ook van maakt....

De uitspraak horsepower sells torque wins races slaat dan ook nergens op
Weet niet wie dat verzonnen heeft.
Ach gossie, kun je niet lezen? De enige die hier 'wat van maakt' ben jij.

Leer hier Stefke p iets over vermogen en koppel...

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54147939
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 23:16 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ach gossie, kun je niet lezen? De enige die hier 'wat van maakt' ben jij.

Leer hier Stefke p iets over vermogen en koppel...

Kun jij niet lezen? Ik zei: ik heb niet alles gelezen maw, ik heb niet elk zinnetje uit dit topic gelezen, te veel.... en waarwschijnlijk zie ik dus het een en ander over het hoofd. Maargoed...

Kom hier net binnen in dit topic en heb gewoon effe zin om jou te pesten
Six milion ways to die... choose one.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 24 oktober 2007 @ 23:22:05 #209
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_54147994
Typisch fok dit
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  woensdag 24 oktober 2007 @ 23:22:34 #210
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_54148012
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 23:22 schreef paultjuhhh het volgende:
Typisch fok dit
Mooi he
Signature.
pi_54148101
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 23:16 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ach gossie, kun je niet lezen? De enige die hier 'wat van maakt' ben jij.

Leer hier Stefke p iets over vermogen en koppel...

300 = 300
quote:
Een auto die meer koppel op een hoger toerental behaalt is stukken sneller dan een auto met hetzelfde koppel maar op een lager toerental.
Maakt werkelijk geen ene flikker uit. Even snel.
Mits, zelfde in vermogen, gewicht etc.

[ Bericht 11% gewijzigd door timvput op 24-10-2007 23:31:50 ]
Six milion ways to die... choose one.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 23:37:55 #212
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_54148482
Als je datzelfde koppel behaalt op een lager toerental is je vermogen veel lager, maakt wel uit dus.

De grootheid 'koppel' is alleen nuttig i.c.m. toerental. Vermogen maakt niet uit bij welk toerental je dat hebt.
2000 light years from home
  woensdag 24 oktober 2007 @ 23:39:26 #213
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_54148532
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 23:37 schreef Merkie het volgende:
Als je datzelfde koppel behaalt op een lager toerental is je vermogen veel lager, maakt wel uit dus.

De grootheid 'koppel' is alleen nuttig i.c.m. toerental. Vermogen maakt niet uit bij welk toerental je dat hebt.
Dat zegt alleen nog niet dat 300 pk geen 300 pk is.
Het zegt alleen dat het anders gevormd/gebruikt wordt.
300 pk is, en blijft, 300 pk.
Signature.
pi_54148570
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 23:37 schreef Merkie het volgende:
Als je datzelfde koppel behaalt op een lager toerental is je vermogen veel lager, maakt wel uit dus.

De grootheid 'koppel' is alleen nuttig i.c.m. toerental. Vermogen maakt niet uit bij welk toerental je dat hebt.
Zoals ik al zei: als we het hebben over auto's met een gelijk vermogen (pk). Vermogen staat dus al vast, dus vanzelfsprekend dat de auto met het koppel op een laag toerental ook een lager max toeren heeft. Daarom zeg ik al, zoals jij ook zegt en ik ook: het maakt geen flikker uit of je je koppel vroeg of laat los laat.

[ Bericht 22% gewijzigd door timvput op 24-10-2007 23:46:03 ]
Six milion ways to die... choose one.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 23:41:04 #215
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_54148593
Ja duh, maar ik reageer op de persoon boven mij die zegt dat het niet uitmaakt bij welk toerental je je koppel haalt (ervan uitgaande dat we het over dezelfde maximale koppel hebben).
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 23:40 schreef timvput het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: als we het hebben over auto's met een gelijk vermogen (pk). Vermogen staat dus al vast, dus vanzelfsprekend dat de auto met het koppel op een laag toerental ook een lager max toeren heeft. Daarom zeg ik al, zoals jij ook zegt en ik ook: het maakt geen flikker uit of je je koppel vroeg of laat los laat.
[..]

Ze schijnen het maar niet te snappen
Oh, okee, ik dacht even dat je bedoelde dat hetzelfde koppel op toerental A of toerental B niet uitmaakt. Maar als het vermogen vaststaat zal het koppel op een lager toerental natuurlijk veel hoger zijn.
2000 light years from home
pi_54148663



foutje, moest edit hebben, klikte op quote
Six milion ways to die... choose one.
pi_54148773
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 23:41 schreef Merkie het volgende:
Ja duh, maar ik reageer op de persoon boven mij die zegt dat het niet uitmaakt bij welk toerental je je koppel haalt (ervan uitgaande dat we het over dezelfde maximale koppel hebben).
[..]

Oh, okee, ik dacht even dat je bedoelde dat hetzelfde koppel op toerental A of toerental B niet uitmaakt. Maar als het vermogen vaststaat zal het koppel op een lager toerental natuurlijk veel hoger zijn.
Six milion ways to die... choose one.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 23:50:49 #218
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_54148935
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 23:46 schreef timvput het volgende:

[..]

[afbeelding]
precies
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_54150335
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 23:25 schreef timvput het volgende:

Maakt werkelijk geen ene flikker uit. Even snel.


Lees jij je natuurkunde boekjes nog maar eens na.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 25 oktober 2007 @ 00:42:28 #220
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_54150355
Ok jongens nu weer verder op de PM dank
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  donderdag 25 oktober 2007 @ 10:10:01 #221
177810 Evenveel
en niet minder
pi_54154182
Waarom gaan jullie niet eens een keer een biertje samen drinken? Een van jullie zal vast wel eens of in Amerika, of in NL komen. Kunnen jullie mooi samen een biertje drinken en het verder uitvechten.

Geef gewoon toe dat in wat jullie beide zeggen een kern van waarheid zit. Maar jullie willen zo erg je gelijk halen dat je gewoon alles wat de ander zegt volledig uit het verband trekt of gewoon hoort wat je wilt horen.

Ik hoop voor jullie beide dat jullie nooit in discussie hoeven te gaan met jullie klanten... Over wat dan ook...
Doei.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 10:24:35 #222
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_54154407
300PK is simpelweg twee keer de helft.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  donderdag 25 oktober 2007 @ 10:28:52 #223
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_54154480
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 10:24 schreef Dromer het volgende:
300PK is simpelweg twee keer de helft.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  donderdag 25 oktober 2007 @ 10:42:08 #224
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_54154705
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 10:24 schreef Dromer het volgende:
300PK is simpelweg twee keer de helft.
Dat was ook een goed topic

2 x 0,5 = 0,25
Signature.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 11:00:27 #225
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_54154990
DS4 heeft gelijk

Geen idee, maar ik vind StefanP niet zo'n relaxte usert
pi_54155292
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 10:10 schreef Evenveel het volgende:

Geef gewoon toe dat in wat jullie beide zeggen een kern van waarheid zit.
Dat is dus niet zo. Ik heb denk ik nu toch wel vaak genoeg uitgelegd waarom de hoogte van het koppel nietszeggend is. Stefan meent dat de hoogte van het koppel wel van belang is.

Dat er nu wat mensen zijn die beginnen over ultrakorte bakverhoudingen kan ik ze op zich niet kwalijk nemen, dat is an sich niet onjuist, maar het was niet onderdeel van de discussie: in het begin stond al vast dat we het hadden over normale versnellingsbakken (want we hadden het over straatauto's en die worden niet (bij een auto met 330pk op 1600kg) uitgerust met een bak die op 160 km/u is afgeregeld om sneller te kunnen accelereren). Nadrukkelijk is ook gesproken over bakken met (om en nabij) dezelfde theoretische topsnelheid als het ging om de kwestie welke het snelst accelereert.

De stelling van Stefan was dus dat een auto met 300pk die een max koppel had van 300 Nm minder snel zou zijn dan een auto met 300pk met een max. koppel van 500 Nm, uitgaande van (om en nabij) hetzelfde gewicht en dezelfde theoretische topsnelheid.

Dat is volledig onjuist.

De klok-klepel van Stefan zit in het bruikbare toerengebied en de vorm van de koppelkromme. Stel je hebt twee auto's die bij (zeg) 6.000 tpm 300 pk leveren, maar de een levert bij 2000 tpm 300 Nm en de ander bij 2000 tpm 500 Nm, dan is die met 500 Nm in de lage toerenregionen (meer precies: iig bij 2.000 tpm) sneller (want heeft bij 2.000 tpm dan MEER VERMOGEN). Bij 6.000 tpm zijn ze echter even snel (wederom uitgaande van zelfde gewicht, zelfde theoretische topsnelheid).

Punt is gewoon dat Stefan er geen donder van begrijpt en dus herhaalt wat hij leest en het vervolgens in het verkeerde kader zet waardoor hij volslagen onzin produceert.

Dat zou nog niet zo'n probleem zijn als hij gewoon normaal deed, maar nee: Stefan meent in de discussie tegen iedereen die het niet met hem eens is te melden dat ze een "dwaas" zijn, of "achterlijk", niet zoals hij in alle exoten rondrijden, maar alleen op een fiets of achter de Playstation zitten en dus iedereen zijn bek moet houden omdat hij alwetend is.

Nou, als je met die grote waffel dan zo door de mand valt, dan kun je van mij de wind van voren krijgen.

En het is dan ook nog uitermate grappig dat hij zich in de discussie beroept op het zijn van ingenieur... terwijl de ander maar een advocaatje is. Dit is wat lachwekkend als je ing. (dus HBO) bent in de bits en bytes en dus met je studie net zoveel over koppel en vermogen hebt geleerd als iemand die rechten heeft gestudeerd (of politicologie, of geschiedenis, of...). Niets dus.

Beiden een kern van waarheid? Laat me niet lachen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54155302
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 11:00 schreef leolinedance het volgende:
DS4 heeft gelijk

Geen idee, maar ik vind StefanP niet zo'n relaxte usert
pi_54155314
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 00:41 schreef StefanP het volgende:

[..]



Lees jij je natuurkunde boekjes nog maar eens na.

Ik zal mijn natuurkunde boekjes er nog eens even op nalezen, ook al doe ik dat alleen voor jouw plezier, op de voorwaarde dat jij er uberhaupt eentje opent? Niet dat het veel uit zal maken, want uit een natuurkunde boek haal je omtrent dit onderwerp niet héél veel. Hier komen andere boeken toch meer tot hun recht dan een natuurkunde boek. Maargoed, ik weet van mezelf al dat ik geen natuurkunde boek nodig heb.

Goh, ondanks DS4 zoveel aanhang heeft, gezien zijn gelijk, toch blijf je bij je standpunt. Heel vermakelijk om te zien.
Six milion ways to die... choose one.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 11:41:01 #229
177810 Evenveel
en niet minder
pi_54155823
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 11:16 schreef DS4 het volgende:
Beiden een kern van waarheid? Laat me niet lachen.
Voor een discussie op internet laat je je wel kennen...
Doei.
pi_54156278
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 11:41 schreef Evenveel het volgende:

Voor een discussie op internet laat je je wel kennen...
Als jij echt meent dat "beiden een kern van waarheid" een goede opsomming is van deze discussie dan heb je de discussie of niet gelezen of niet begrepen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54156395
Wat een briljant topic

Jammer dat StefanP de posts selectief leest, want juist op de posts waar het duidelijk uitgelegd staat reageert hij niet
  donderdag 25 oktober 2007 @ 12:08:45 #232
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_54156441
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 12:06 schreef CasB het volgende:
Wat een briljant topic

Jammer dat StefanP de posts selectief leest, want juist op de posts waar het duidelijk uitgelegd staat reageert hij niet
Dat is juist slim, zijn advocaten ook goed in
pi_54156487
Al die nummertjes zijn een indicatie
Met een bad driver erachter schiet ook niet op
  donderdag 25 oktober 2007 @ 12:32:05 #234
177810 Evenveel
en niet minder
pi_54156943
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 12:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als jij echt meent dat "beiden een kern van waarheid" een goede opsomming is van deze discussie dan heb je de discussie of niet gelezen of niet begrepen.
Hij heeft volgens mij een aantal dingen gezegd die waar zijn en die niet waar zijn. Als mensen zichzelf tegenspreken, waar jij hem volgens mij een keer van beschuldigt hebt, is de kans groot dat hij minstens 1x de waarheid heeft gezegd. Ik bedoel niet dat de hele strekking van zijn posts persé op waarheid berust is dus. En ook niet die van jou. Ik weet het antwoord niet, en meng mij verder dus ook niet in die discussie, inhoudelijk.

Maar verder heb je wel gelijk, ik heb het hele topic idd niet doorgelezen. Als ik met jou in een soortgelijke discussie zou belanden, zou ik je uitnodigen voor een biertje. Dat praat toch veel makkelijker? En kan nog gezellig worden ook! Ok, in geval van StefanP wel moeilijk, maar laat het gewoon zitten dan...

Ik zou het niet eens proberen zo ver te gaan, het heeft gewoon niet echt een toegevoegde waarde. Als je je gelijk hebt, wat dan? Zou je je dan beter voelen? Wil je dat hij dan zijn excuses aanbied? Wat ga je dan doen? Weer iets nieuws verzinnen waarin jij je gelijk weer wilt halen?

Maw, ook al heb je gelijk, je komt niet echt sympathiek over. Misschien zal je zo je werk als advocaat (dat had ik begrepen iig) wel goed doen Maarja, like I care, als jij je er prettiger bij voelt moet je natuurlijk gewoon je gelijk halen. Ik zeg ook niet dat het slecht is... En als StefanP zich er prettig bij voelt om zijn gelijk te halen op deze manier, moet hij ook gewoon door gaan... Dit was gewoon even mijn mening, mij lijkt het namelijk (en volgens mij ben ik niet alleen) redelijk nutteloos om op internet je gelijk te gaan halen...
Doei.
pi_54157801
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 12:32 schreef Evenveel het volgende:

ik heb het hele topic idd niet doorgelezen.
Dat zou je voor de gein eens moeten doen incl. het draadje waar dit draadje een spin-off van is.
quote:
Ik zou het niet eens proberen zo ver te gaan, het heeft gewoon niet echt een toegevoegde waarde. Als je je gelijk hebt, wat dan? Zou je je dan beter voelen? Wil je dat hij dan zijn excuses aanbied? Wat ga je dan doen? Weer iets nieuws verzinnen waarin jij je gelijk weer wilt halen?
Het gaat mij niet om het gelijk. Het lijkt mij inmiddels voor diegenen die zich er in verdiepen wel duidelijk waar dat ligt. Waar het mij om gaat is dat Stefan eens leert om niet een te grote broek aan te trekken. Een maatje groter kom je mee weg, maar 10 maten en je staat in je onderbroek...
quote:
je komt niet echt sympathiek over.
Misschien ben ik gewoon niet sympathiek. Misschien is actie reactie. Misschien een beetje van beiden. Hoe ik hier overkom interesseert mij niet zo heel veel. Als ik hier sociaal uitgekotst zou worden kan ik gewoon niet meer op deze site komen en het is opgelost...
quote:
mij lijkt het namelijk (en volgens mij ben ik niet alleen) redelijk nutteloos om op internet je gelijk te gaan halen...
Goed en wel beschouwd is 99% van wat hier op fok! gebeurt nutteloos. Het kan echter wel vermakelijk zijn en geloof het of niet, ik vermaak mij prima met Stefan. En ik geloof dat er meerderen zijn die zich hier vermaken.

Dat jij er de lol niet van in ziet is jammer, maar ook hier weer het voordeel van internet: er is altijd een leuke pagina elders op het web!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 15:03:01 #236
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_54160220
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 10:42 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Dat was ook een goed topic

2 x 0,5 = 0,25
Maar als je maar een kwart van de snelheid hebt met 300PK, ben je dan met 300Nm juist 4x sneller? Zodat je dus 4 x 4 keer sneller bent, en dus 16x sneller? Wow ik ga mijn auto inruilen denk ik!
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 25 oktober 2007 @ 15:16:48 #237
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_54160487
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 10:42 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Dat was ook een goed topic [afbeelding]

2 x 0,5 = 0,25 [afbeelding]
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  donderdag 25 oktober 2007 @ 15:30:06 #238
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_54160756
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 10:42 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Dat was ook een goed topic

2 x 0,5 = 0,25
Toch snap ik de verwarring wel.

Twee keer de helft kan je interpreteren als:
0,5 * 2 = 1 (duh)

of:
0,5 (= één keer de helft) * 0,5 (= tweede keer de helft) = 0,25

De eerste is de wiskundige interpretatie, de tweede de tekstuele interpretatie.
2000 light years from home
  donderdag 25 oktober 2007 @ 15:32:07 #239
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_54160794
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 15:03 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Maar als je maar een kwart van de snelheid hebt met 300PK, ben je dan met 300Nm juist 4x sneller? Zodat je dus 4 x 4 keer sneller bent, en dus 16x sneller? Wow ik ga mijn auto inruilen denk ik!
Ja, dat klopt
Signature.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 15:33:21 #240
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_54160818
Wel lollig dat transmissieverliezen hier schijnbaar geen drol uitmaken...

In mijn studietijd is me geleerd dat een 4WD meer transmissieverlies heeft dan een 2WD, maar verder boeit het me geen hol, het viel me alleen maar op dat 2 geleerde slimmerikken zoiets over het hoofd zien.

Game on!



maw. zet ze maar eens op een zandweg, kijken wat er dan sneller is...
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  donderdag 25 oktober 2007 @ 15:38:29 #241
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_54160942
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 15:30 schreef Merkie het volgende:

[..]

Toch snap ik de verwarring wel.

Twee keer de helft kan je interpreteren als:
0,5 * 2 = 1 (duh)

of:
0,5 (= één keer de helft) * 0,5 (= tweede keer de helft) = 0,25

De eerste is de wiskundige interpretatie, de tweede de tekstuele interpretatie.
Toch, als iemand tegen mij zégt, 2 keer de helft, dan ga ik er vanuit dat ie 1 bedoelt.
Zeg anders gewoon een kwart
Of de helft van de helft.
Signature.
pi_54161020
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 15:33 schreef Herr.Flick het volgende:
Wel lollig dat transmissieverliezen hier schijnbaar geen drol uitmaken...

In mijn studietijd is me geleerd dat een 4WD meer transmissieverlies heeft dan een 2WD, maar verder boeit het me geen hol, het viel me alleen maar op dat 2 geleerde slimmerikken zoiets over het hoofd zien.

Game on!



maw. zet ze maar eens op een zandweg, kijken wat er dan sneller is...
sterk afhankelijk van welke type AWD gebruikt is, dus voor het gemak er gewoon van uit gaan dat er geen verliezen zijn.
V10
pi_54161168
http://www.youtube.com/watch?v=XyLgYskj-oc <--- is een duidelijk voorbeeld van verschillende 4wd systemen.. de 1 werkt wel, de ander is alleen maar onzin en prut
pi_54161232
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 15:33 schreef Herr.Flick het volgende:
Wel lollig dat transmissieverliezen hier schijnbaar geen drol uitmaken...

In mijn studietijd is me geleerd dat een 4WD meer transmissieverlies heeft dan een 2WD, maar verder boeit het me geen hol, het viel me alleen maar op dat 2 geleerde slimmerikken zoiets over het hoofd zien.
Hoezo zien we dat over het hoofd? Is het ter sprake gekomen? Hebben we gezegd dat het geen drol uit maakt, of is er nog zoiets gezegd over "om en nabij"? Laat ik dat laatste nu even zeker weten.

Natuurlijk maken transmissieverliezen uit, maar er is niet eens zoiets als een vaste waarde daarvoor. De beste 4wd scoort beter dan de beste 2wd. Komt nog eens bij dat je 4wd verliezen niet op één lijn mag stellen met 2wd verliezen. Dat 4wd vanaf stilstand tractievoordelen biedt. Enz.

Er zijn nog wel ik weet niet hoeveel factoren die op detailniveau uitmaken. Zoals luchtweerstand, rolweerstand, bandenkeuze, enz., enz.

Dit alles maakt voor de discussie geen donder uit. Het ging om koppel vs vermogen.

Als je nu een echte slimmerik was geweest, dan had je dat kunnen lezen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 16:10:26 #245
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_54161646
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 15:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoezo zien we dat over het hoofd? Is het ter sprake gekomen? Hebben we gezegd dat het geen drol uit maakt, of is er nog zoiets gezegd over "om en nabij"? Laat ik dat laatste nu even zeker weten.

Natuurlijk maken transmissieverliezen uit, maar er is niet eens zoiets als een vaste waarde daarvoor. De beste 4wd scoort beter dan de beste 2wd. Komt nog eens bij dat je 4wd verliezen niet op één lijn mag stellen met 2wd verliezen. Dat 4wd vanaf stilstand tractievoordelen biedt. Enz.

Er zijn nog wel ik weet niet hoeveel factoren die op detailniveau uitmaken. Zoals luchtweerstand, rolweerstand, bandenkeuze, enz., enz.

Dit alles maakt voor de discussie geen donder uit. Het ging om koppel vs vermogen.

Als je nu een echte slimmerik was geweest, dan had je dat kunnen lezen.
Het zit je nogal hoog he!

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_54161736
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 16:10 schreef Herr.Flick het volgende:

Het zit je nogal hoog he!
Dus eerst probeer je slim te zijn door te zeiken over iets wat helegaar niet van belang is en als ik dan aangeef dat het eigenlijk helemaal niet slim was wat je te vertellen had, maar gewoon niet ter zake doende, dan zit het mij hoog...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 16:15:26 #247
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_54161750
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 16:10 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Het zit je nogal hoog he!

Hij heeft wel gelijk
  donderdag 25 oktober 2007 @ 16:22:36 #248
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_54161893
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 15:38 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Toch, als iemand tegen mij zégt, 2 keer de helft, dan ga ik er vanuit dat ie 1 bedoelt.
Zeg anders gewoon een kwart
Of de helft van de helft.
Omdat slimme mensen natuurlijk meteen naar de wiskundige interpretatie grijpen. Niet iedereen is geboren met een briljant stel hersenen .
2000 light years from home
  donderdag 25 oktober 2007 @ 16:24:06 #249
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_54161909
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 16:22 schreef Merkie het volgende:

[..]

Omdat slimme mensen natuurlijk meteen naar de wiskundige interpretatie grijpen. Niet iedereen is geboren met een briljant stel hersenen .
Daar heb je wel een punt
Signature.
pi_54162084
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 16:22 schreef Merkie het volgende:

[..]

Omdat slimme mensen natuurlijk meteen naar de wiskundige interpretatie grijpen. Niet iedereen is geboren met een briljant stel hersenen .
Als iedereen een fantastisch stel hersens zou hebben, zou er ook niemand uit nederland naar amerika verhuizen
  donderdag 25 oktober 2007 @ 16:38:25 #251
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_54162149
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 16:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dus eerst probeer je slim te zijn door te zeiken over iets wat helegaar niet van belang is en als ik dan aangeef dat het eigenlijk helemaal niet slim was wat je te vertellen had, maar gewoon niet ter zake doende, dan zit het mij hoog...
Nee, je voert een kansloos topic over 2 totaal verschillende dingen.

In feite hebben hebben jullie misschien wel beide gelijk, of zelfs ongelijk. (Ik ga geen onzinnig topic helemaal lezen! )

Theorie en praktijk liggen mijlenver uit elkaar, dat zal een ieder met een gram technisch verstand kunnen beamen, maar je kunt ook tot het einde doorgaan met je gelijk krijgen.


Misschien is dit een beroepsmatig trekje van je



[ Bericht 2% gewijzigd door Herr.Flick op 25-10-2007 17:00:10 ]
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_54162157
Ik heb Stefan P nog steeds geen reactie zien geven om mijn behoorlijke stuk tekst wat ik hier neer heb gezet wat DS4 gelijk geeft!

Stefan P heeft maar op 1 manier gelijk en dat is als de overbrengen van beide motoren 100% gelijk zijn. Anders is het onzin.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_54163024
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 16:38 schreef Herr.Flick het volgende:

Nee, je voert een kansloos topic over 2 totaal verschillende dingen.
Ik tel er precies 1. Is bij acceleratie de hoogte van koppel van belang, of de hoogte van het vermogen. E.e.a is meermaals uitgelegd, dus ik zou zeggen: lees het eens.
quote:
In feite hebben hebben jullie misschien wel beide gelijk, of zelfs ongelijk. (Ik ga geen onzinnig topic helemaal lezen! )
Dus jij baseert jouw mening op wat jij DENKT dat er staat?
quote:
Theorie en praktijk liggen mijlenver uit elkaar, dat zal een ieder met een gram technisch verstand kunnen beamen, maar je kunt ook tot het einde doorgaan met je gelijk krijgen.
De theorie en de praktijk liggen in deze helemaal niet mijlenver uit elkaar. Maar dat had je misschien wel geweten als je gewoon eens had gekeken waar het om gaat in plaats van maar wat te roepen...

Wat ook zo maar eens kan is dat je slim probeerde te zijn, daarbij de plank mis sloeg en dat je nu je gezicht aan het redden bent.

Hoe dan ook: zowel in theorie als in de praktijk is niet de hoogte van het koppel waaraan je de versnelling kan inschatten, maar de hoogte van het vermogen. Als je nog eens wil weten waarom, dan staat het in dit draadje een aantal maal uitgelegd.

Als jij wil volhouden dat de theorie en de praktijk hier uiteenlopen dan mag je dat onderbouwen. Succes!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54163058
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 16:38 schreef casejunkie het volgende:

Stefan P heeft maar op 1 manier gelijk en dat is als de overbrengen van beide motoren 100% gelijk zijn. Anders is het onzin.
Alleen is het zo sneu voor Stefan dat door de frase "uitgaande van een gelijke theoretische topsnelheid" hier dwars gezeten wordt vanaf het begin van de discussie...

(en dan nog...)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 17:53:47 #255
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_54163669
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 17:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik tel er precies 1. Is bij acceleratie de hoogte van koppel van belang, of de hoogte van het vermogen. E.e.a is meermaals uitgelegd, dus ik zou zeggen: lees het eens.
[..]

Dus jij baseert jouw mening op wat jij DENKT dat er staat?
[..]

De theorie en de praktijk liggen in deze helemaal niet mijlenver uit elkaar. Maar dat had je misschien wel geweten als je gewoon eens had gekeken waar het om gaat in plaats van maar wat te roepen...

Wat ook zo maar eens kan is dat je slim probeerde te zijn, daarbij de plank mis sloeg en dat je nu je gezicht aan het redden bent.


Als jij wil volhouden dat de theorie en de praktijk hier uiteenlopen dan mag je dat onderbouwen. Succes!
Theorie en praktijk liggen mijlenver uit elkaar, het is niet voor niets dat op papier sterke motoren/auto's/vliegtuigen/raketten/traktoren en zelfs spoelbakken van de wc herzien worden, omdat het gewenste(lees gehoopte) resultaat uitblijft (kijk maar eens naar Yamaha in de GP op dit moment), of naar de F1 waar verschillende teams slecht presteren door technische mankementen terwijl het op papier zo goed zou moeten zijn! Vaak gaat een goed idee terug naar de tekentafel omdat het in de praktijk toch niet zo goed werkte.


Ik hoef m'n gezicht niet te redden hier op PTA, sterker nog ik zou het niet eens willen, maar wat je wel met deze zin onderbouwd is je drang naar gelijk krijgen, want het topic gaat immers nergens anders over, ik heb gereageerd op de OP, niets meer, niets minder, want in de OP staat (als het goed is) beschreven waarover dit topic ZOU moeten gaan.

Mensen mogen van mij geloven wat ze willen, en als jij denkt dat ik hier niet technisch genoeg voor ben, mij best!
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  donderdag 25 oktober 2007 @ 18:29:28 #256
177810 Evenveel
en niet minder
pi_54164504
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 13:08 schreef DS4 het volgende:

Het gaat mij niet om het gelijk. Het lijkt mij inmiddels voor diegenen die zich er in verdiepen wel duidelijk waar dat ligt. Waar het mij om gaat is dat Stefan eens leert om niet een te grote broek aan te trekken. Een maatje groter kom je mee weg, maar 10 maten en je staat in je onderbroek...
Ach... Later bedacht ik me dat StefanP en jij eigenlijk helemaal niet zo veel verschillen wat dat betreft. Jullie kunnen eeuwig door gaan met welles/nietes volgens mij. Hoe oud ben jij eigenlijk? Eind 20 begin 30? 13? 65+?
quote:
Misschien ben ik gewoon niet sympathiek. Misschien is actie reactie. Misschien een beetje van beiden. Hoe ik hier overkom interesseert mij niet zo heel veel. Als ik hier sociaal uitgekotst zou worden kan ik gewoon niet meer op deze site komen en het is opgelost...
Als je sommige dingen net wat anders zou zeggen zou je ineens wat sympathieker en misschien intelligenter overkomen. Maarja, dat maakt jou niets uit, maakt mij niets uit, maar daardoor nemen weinig mensen jou niet serieus (meer). Dat is toch jammer, want volgens mij wil je wel serieus genomen worden. Dat het je daarnaast niets uitmaakt of je sociaal uitgekotst zou worden op een forum kan ik mij ook wel in vinden. Zou niet goed met je gaan als dat niet zo is.
quote:
Goed en wel beschouwd is 99% van wat hier op fok! gebeurt nutteloos. Het kan echter wel vermakelijk zijn en geloof het of niet, ik vermaak mij prima met Stefan. En ik geloof dat er meerderen zijn die zich hier vermaken.
Ieder zijn meug.
quote:
Dat jij er de lol niet van in ziet is jammer, maar ook hier weer het voordeel van internet: er is altijd een leuke pagina elders op het web!
Ik heb nooit gezegd dat ik er de lol niet van in kan zien
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 17:53 schreef Herr.Flick het volgende:
maar wat je wel met deze zin onderbouwd is je drang naar gelijk krijgen,
Doei.
pi_54164723
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 17:53 schreef Herr.Flick het volgende:

Theorie en praktijk liggen mijlenver uit elkaar, het is niet voor niets dat op papier sterke motoren/auto's/vliegtuigen/raketten/traktoren en zelfs spoelbakken van de wc herzien worden, omdat het gewenste(lees gehoopte) resultaat uitblijft (kijk maar eens naar Yamaha in de GP op dit moment), of naar de F1 waar verschillende teams slecht presteren door technische mankementen terwijl het op papier zo goed zou moeten zijn! Vaak gaat een goed idee terug naar de tekentafel omdat het in de praktijk toch niet zo goed werkte.
Je lult er volledig overheen. Het gaat hier om iets van een totaal andere orde.
quote:
Ik hoef m'n gezicht niet te redden hier op PTA, sterker nog ik zou het niet eens willen, maar wat je wel met deze zin onderbouwd is je drang naar gelijk krijgen, want het topic gaat immers nergens anders over, ik heb gereageerd op de OP, niets meer, niets minder, want in de OP staat (als het goed is) beschreven waarover dit topic ZOU moeten gaan.
Uit de OP:

We hadden dit al meteen kunnen zien aan het vermogen van de auto’s. Beide hebben ongeveer hetzelfde vermogen. De Honda haalt zijn kracht uit hoge toerentallen en een bijpassend korte overbrengingen en de Subaru zuiver uit een hoog draaimoment. Het nettoresultaat aan de wielen is hetzelfde. In de berekening van het vermogen zitten draaimoment en toerental als gelijkwaardige factoren zodat met beide effecten wordt rekening gehouden. Vermogen is dus een soort wondergetal dat kan vertellen of een auto veel of weinig draaimoment aan de wielen kan brengen zonder daarvoor de overbrengingsverhoudingen te hoeven kennen!

Vertel eens waarom praktijk en theorie hier mijlenver uit elkaar liggen en de hoogte van het koppel ineens wel een enorme rol gaat spelen. Mocht het zo zijn dat jij gelijk hebt, dan ben ik daar oprecht benieuwd naar!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54164795
Pagina 1 was nog een grap, pagina 2 werd al veel, maar 6 pagina's over deze onzin is overdreven

Wat kan het jullie nou rotten dat de ander het niet met je eens is?
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
pi_54164828
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 18:29 schreef Evenveel het volgende:

Ik heb nooit gezegd dat ik er de lol niet van in kan zien
Wat zeur je dan?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54164853
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 18:42 schreef vlad het volgende:

Wat kan het jullie nou rotten dat de ander het niet met je eens is?
Het einde van het vermaak op een discussieforum. Als iedereen het met elkaar eens is...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54164870
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 18:42 schreef vlad het volgende:
Pagina 1 was nog een grap, pagina 2 werd al veel, maar 6 pagina's over deze onzin is overdreven

Wat kan het jullie nou rotten dat de ander het niet met je eens is?
De eeuwige drang naar het gelijk hebben is bij deze 2 heren blijkbaar sterk aanwezig.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_54164933
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 18:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het einde van het vermaak op een discussieforum. Als iedereen het met elkaar eens is...
mja, het punt van vermaak was na pagina 1 toch echt al voorbij.

Nu is het gelul in de ruimte, jullie willen beide niets toegeven, zijn allebei zeker van jezelf.

Laat het gewoon bij gelijkspel, slotje, klaar
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
pi_54164994
Het begint inderdaad een beetje zielig te worden
pi_54165067
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 18:50 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Het begint inderdaad een beetje zielig te worden
dit is geen discussie meer, dit is een obsessie

En wat kan het nou rotten dat een auto veel koppel of vermogen heeft? Ik wil een ato die kwalitatief oke is, lekker rijdt, en er goed uitziet vermogen pomp ik er zelf wel in

olie en vuur enzo
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
pi_54165162
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 18:53 schreef vlad het volgende:

[..]

dit is geen discussie meer, dit is een obsessie

En wat kan het nou rotten dat een auto veel koppel of vermogen heeft? Ik wil een ato die kwalitatief oke is, lekker rijdt, en er goed uitziet vermogen pomp ik er zelf wel in

olie en vuur enzo
Dan moet je vooral in een Seat gaan rijden.
pi_54165181
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 18:56 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Dan moet je vooral in een Seat gaan rijden.
Hij is wel geblazen
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
pi_54165249
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 18:57 schreef vlad het volgende:

[..]

Hij is wel geblazen
Goh, niet eens LPG?
Wat is het maximale piek koppelvermogen bij 12500 tpm trouwens?
pi_54165395
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 19:00 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Goh, niet eens LPG?
Wat is het maximale piek koppelvermogen bij 12500 tpm trouwens?
Uiteraard LPG. Daardoor begint ie bij 12500 rpm net een beetje te trekken. Partij koppel wat ik dan heb joh Zo blij met m'n draaimoment al had ik liever een hoger piekmaximaalvermogen gehad maar helaas gaat het allemaal niet samen
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
pi_54165454
Ah ok ...

"Niets te zien mensen ... discussie op een forum gaande. Doorlopen!"
Calm down, please!
  donderdag 25 oktober 2007 @ 19:09:08 #270
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_54165471
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 18:57 schreef vlad het volgende:

[..]

Hij is wel geblazen
OPgeblazen?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_54165474
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 19:06 schreef vlad het volgende:

[..]

Uiteraard LPG. Daardoor begint ie bij 12500 rpm net een beetje te trekken. Partij koppel wat ik dan heb joh Zo blij met m'n draaimoment al had ik liever een hoger piekmaximaalvermogen gehad maar helaas gaat het allemaal niet samen
Dan zou ik een Supra nemen. Die heeft dus een mega draaimoment bij een enorm hoog piekmaximaalvermogen en dat begint al bij 1900 tpm!!
Dus pak jij je natuurkunde boek er maar even bij!
pi_54165611
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 19:09 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Dan zou ik een Supra nemen. Die heeft dus een mega draaimoment bij een enorm hoog piekmaximaalvermogen en dat begint al bij 1900 tpm!!
Dus pak jij je natuurkunde boek er maar even bij!
pfff, een vtec heeft al een piekvermogen bij 1200 tpm, en max koppel bij 3000 tpm
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
  donderdag 25 oktober 2007 @ 19:16:50 #273
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_54165648
als je in de achterbak van je golf nog een motor bouwt ben je ook sneller
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_54165662
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 19:15 schreef vlad het volgende:

[..]

pfff, een vtec heeft al een piekvermogen bij 1200 tpm, en max koppel bij 3000 tpm
Wat een sukkel ben je ook hè.. je hebt ECHT EEN BORD VOOR JE KOP!!
Iedereen weet toch dat een VTEC onwijs weinig koppel heeft zelfs met dezelfde gearing als de Supra komt dat ding nog niet in de buurt.
pi_54165666
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 19:09 schreef lipje het volgende:

[..]

OPgeblazen?
tis geen italiaan
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
pi_54165707
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 19:17 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Wat een sukkel ben je ook hè ECHT EEN BORD VOOR JE KOP!!
Iedereen weet toch dat een VTEC onwijs weinig koppel heeft zelfs met dezelfde gearing als de Supra komt dat ding nog niet in de buurt.
pfff, maar op topsnelheid kan die jouw supra nog op sleeptouw nemen, want door max.hoog koppel merkt ie er niets van
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
  donderdag 25 oktober 2007 @ 20:14:51 #277
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_54166853
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 19:19 schreef vlad het volgende:

[..]

pfff, maar op topsnelheid kan die jouw supra nog op sleeptouw nemen, want door max.hoog koppel merkt ie er niets van
Onmogelijk, een Supra is ongeëvenaard.

Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_54167032
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 20:14 schreef fathank het volgende:

[..]

Onmogelijk, een Supra is ongeëvenaard.

knakenbakken zijn het
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
  donderdag 25 oktober 2007 @ 20:23:40 #279
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_54167073
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 20:22 schreef vlad het volgende:

[..]

knakenbakken zijn het
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  donderdag 25 oktober 2007 @ 20:50:31 #280
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_54167640
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 18:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je lult er volledig overheen. Het gaat hier om iets van een totaal andere orde.
[..]

Uit de OP:

We hadden dit al meteen kunnen zien aan het vermogen van de auto’s. Beide hebben ongeveer hetzelfde vermogen. De Honda haalt zijn kracht uit hoge toerentallen en een bijpassend korte overbrengingen en de Subaru zuiver uit een hoog draaimoment. Het nettoresultaat aan de wielen is hetzelfde. In de berekening van het vermogen zitten draaimoment en toerental als gelijkwaardige factoren zodat met beide effecten wordt rekening gehouden. Vermogen is dus een soort wondergetal dat kan vertellen of een auto veel of weinig draaimoment aan de wielen kan brengen zonder daarvoor de overbrengingsverhoudingen te hoeven kennen!

Vertel eens waarom praktijk en theorie hier mijlenver uit elkaar liggen en de hoogte van het koppel ineens wel een enorme rol gaat spelen. Mocht het zo zijn dat jij gelijk hebt, dan ben ik daar oprecht benieuwd naar!
Ga maar eens langs elkaar sprinten bergje op
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_54168870
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 20:50 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Ga maar eens langs elkaar sprinten bergje op
en dan?
Calm down, please!
pi_54169580
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 19:16 schreef lipje het volgende:
als je in de achterbak van je golf nog een motor bouwt ben je ook sneller
Ik zweer het je, op het dak is sneller...
Six milion ways to die... choose one.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 22:53:50 #283
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_54170971
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 21:41 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

en dan?
Ga je omhoog!

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 00:44:25 #284
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_54173543
Zo'n goed topic is dit
Supra vergelijken met een supercar
Signature.
pi_54176311
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 00:44 schreef eer-ik het volgende:
Zo'n goed topic is dit
Supra vergelijken met een supercar
Da's een ander topic, heur.
Calm down, please!
pi_54176938
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 20:50 schreef Herr.Flick het volgende:

Ga maar eens langs elkaar sprinten bergje op
Maakt geen donder uit zo lang als het vermogen gelijk is en de theoretische top ook, omdat... daar gaan we weer: het hogere koppel van de een teniet wordt gedaan door de langere overbrenging.

Bergop, bergaf, wind mee, wind tegen, enz.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54176994
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 18:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:

De eeuwige drang naar het gelijk hebben is bij deze 2 heren blijkbaar sterk aanwezig.
Gelukkig kom jij nooit terug op dezelfde zaken...

***Hat-MMGW-sjoe***
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:13:50 #288
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_54177074
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 20:14 schreef fathank het volgende:

[..]

Onmogelijk, een Supra is ongeëvenaard.
pi_54177137
TVP
pi_54177189
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 18:48 schreef vlad het volgende:

mja, het punt van vermaak was na pagina 1 toch echt al voorbij.
Voor jou kennelijk. Maar heel gek: bij draadjes waar voor mij de lol vanaf is na pag. 1 zal ik pagina 2 nooit zien, laat staan 6, laat staan dat ik nog op pag. 6 ga posten.
quote:
jullie willen beide niets toegeven, zijn allebei zeker van jezelf.
Ik denk (mag hopen) dat Stefan inmiddels ook wel weet dat hij het mis had en dat hij alleen nog probeerde om mist op te werpen... Anders zou hij wel inhoudelijk gaan.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:26:51 #291
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_54177309
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 10:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

[..]

Ik denk (mag hopen) dat Stefan inmiddels ook wel weet dat hij het mis had en dat hij alleen nog probeerde om mist op te werpen... Anders zou hij wel inhoudelijk gaan.
Klopt, nu jij nog...
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_54177523
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 10:26 schreef Herr.Flick het volgende:

Klopt, nu jij nog...
Zei de nitwit die dacht dat e.e.a. anders werkt als je bergopwaarts rijdt...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:50:32 #293
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_54177727
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 10:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zei de nitwit die dacht dat e.e.a. anders werkt als je bergopwaarts rijdt...
Ik probeer alleen maar mee te helpen zodat dit topic zsm vol is, dan is die hele zinloze shit tenminste voorbij, en dan hoef jij je geen zorgen meer te maken over je gelijkheid!

Lief he...
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_54177755
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 10:50 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Ik probeer alleen maar mee te helpen zodat dit topic zsm vol is, dan is die hele zinloze shit tenminste voorbij, en dan hoef jij je geen zorgen meer te maken over je gelijkheid!

Lief he...
Als hij die hele discussie nou ook gestart was

Maar intussen is het leuk leesvoer.
Calm down, please!
pi_54177790
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 10:50 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Ik probeer alleen maar mee te helpen zodat dit topic zsm vol is, dan is die hele zinloze shit tenminste voorbij, en dan hoef jij je geen zorgen meer te maken over je gelijkheid!

Lief he...
Dan opent DS4 gewoon deeltje 3.
"leer hier stefke p en Herr.Flick iets over vermogen en koppel... "

  vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:56:48 #296
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_54177860
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 10:52 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Als hij die hele discussie nou ook gestart was

Maar intussen is het leuk leesvoer.
Nee, maar wel dit kansloos topic..
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 10:54 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Dan opent DS4 gewoon deeltje 3.
"leer hier stefke p en Herr.Flick iets over vermogen en koppel... "

Whoooeeeehoeeeee....!!
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:06:09 #297
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_54178089
Dan heb ik nog een vraagje. Waarom kunnen diesels maar ruwweg max 5.000 toeren draaien? Er zal vast een technische reden zijn die jullie mij vast kunnen vertellen. Want als je een diesel met 8000 toeren kan draaien heb je natuurlijk heel veel koppel, op heel veel toeren, wat resulteert in een hoog vermogen .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:08:42 #298
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_54178157
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 11:06 schreef fathank het volgende:
Dan heb ik nog een vraagje. Waarom kunnen diesels maar ruwweg max 5.000 toeren draaien? Er zal vast een technische reden zijn die jullie mij vast kunnen vertellen. Want als je een diesel met 8000 toeren kan draaien heb je natuurlijk heel veel koppel, op heel veel toeren, wat resulteert in een hoog vermogen .
Om het heel plat te zeggen (en simpel)

Diesel verbrand trager dan benzine/gas
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:11:09 #299
62973 Kaj_A
Tot de schijt ons dood!
pi_54178222
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 10:52 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Als hij die hele discussie nou ook gestart was

Maar intussen is het leuk leesvoer.
Hey ouwe relnicht, geef nou maar toe dat StefanP gelijk heeft
Dat moet je zelf weten!
Wee hij, die er slecht over denkt!
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:14:22 #300
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_54178299
Nog 1...
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')