Wat een onzin is het trouwens om te gaan zeuren of 1600kilo met 330pk wel of niet vooruit komt onder de 5 sec. Ik denk het wel, maar dat doet er niet toe. Sterker nog, kan sneller.... als jij de versnelling ernaar aanpast simpel gezegd.quote:Meneer snapt gewoon weinig van acceleratie, koppel, vermogen, het balang van het toerental waarop het vermogen bereikt wordt, bakverhoudingen e.d. Hoe kan dat ook anders, als je beweert dat 330pk/1600 kilo niet in < 5 seconden naar de 100 kan?
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar. Er zijn tig factoren die ervoor zorgen dat de ene auto stukken beter is dan de andere, en dus wel in <5 seconden naar de 100 kan. Snap je het nu of moet ik het gewoon tien keer herhalen?
Ach gossie, kun je niet lezen? De enige die hier 'wat van maakt' ben jij.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:49 schreef timvput het volgende:
DS4 heeft gelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Niet alles gelezen, maar iig:
Het is bullshit dat een auto met een gelijkwaardig gewicht en pk sneller is dan de gene met minder koppel.
Het is rpm & koppel = pk
en niet:
pk en rpm = koppel, of wat die stefp er ook van maakt....
De uitspraak horsepower sells torque wins races slaat dan ook nergens op![]()
![]()
![]()
Weet niet wie dat verzonnen heeft.
Kun jij niet lezen? Ik zei: ik heb niet alles gelezenquote:Op woensdag 24 oktober 2007 23:16 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ach gossie, kun je niet lezen? De enige die hier 'wat van maakt' ben jij.
Leer hier Stefke p iets over vermogen en koppel...
![]()
300 = 300quote:Op woensdag 24 oktober 2007 23:16 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ach gossie, kun je niet lezen? De enige die hier 'wat van maakt' ben jij.
Leer hier Stefke p iets over vermogen en koppel...
![]()
Maakt werkelijk geen ene flikker uit. Even snel.quote:Een auto die meer koppel op een hoger toerental behaalt is stukken sneller dan een auto met hetzelfde koppel maar op een lager toerental.
Dat zegt alleen nog niet dat 300 pk geen 300 pk is.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 23:37 schreef Merkie het volgende:
Als je datzelfde koppel behaalt op een lager toerental is je vermogen veel lager, maakt wel uit dus.
De grootheid 'koppel' is alleen nuttig i.c.m. toerental. Vermogen maakt niet uit bij welk toerental je dat hebt.
Zoals ik al zei: als we het hebben over auto's met een gelijk vermogen (pk). Vermogen staat dus al vast, dus vanzelfsprekend dat de auto met het koppel op een laag toerental ook een lager max toeren heeft. Daarom zeg ik al, zoals jij ook zegt en ik ook: het maakt geen flikker uit of je je koppel vroeg of laat los laat.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 23:37 schreef Merkie het volgende:
Als je datzelfde koppel behaalt op een lager toerental is je vermogen veel lager, maakt wel uit dus.
De grootheid 'koppel' is alleen nuttig i.c.m. toerental. Vermogen maakt niet uit bij welk toerental je dat hebt.
Oh, okee, ik dacht even dat je bedoelde dat hetzelfde koppel op toerental A of toerental B niet uitmaakt. Maar als het vermogen vaststaat zal het koppel op een lager toerental natuurlijk veel hoger zijn.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 23:40 schreef timvput het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: als we het hebben over auto's met een gelijk vermogen (pk). Vermogen staat dus al vast, dus vanzelfsprekend dat de auto met het koppel op een laag toerental ook een lager max toeren heeft. Daarom zeg ik al, zoals jij ook zegt en ik ook: het maakt geen flikker uit of je je koppel vroeg of laat los laat.
[..]
Ze schijnen het maar niet te snappen
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 23:41 schreef Merkie het volgende:
Ja duh, maar ik reageer op de persoon boven mij die zegt dat het niet uitmaakt bij welk toerental je je koppel haalt (ervan uitgaande dat we het over dezelfde maximale koppel hebben).
[..]
Oh, okee, ik dacht even dat je bedoelde dat hetzelfde koppel op toerental A of toerental B niet uitmaakt. Maar als het vermogen vaststaat zal het koppel op een lager toerental natuurlijk veel hoger zijn.
preciesquote:
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 23:25 schreef timvput het volgende:
Maakt werkelijk geen ene flikker uit. Even snel.
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 10:24 schreef Dromer het volgende:
300PK is simpelweg twee keer de helft.
Dat was ook een goed topicquote:Op donderdag 25 oktober 2007 10:24 schreef Dromer het volgende:
300PK is simpelweg twee keer de helft.
Dat is dus niet zo. Ik heb denk ik nu toch wel vaak genoeg uitgelegd waarom de hoogte van het koppel nietszeggend is. Stefan meent dat de hoogte van het koppel wel van belang is.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 10:10 schreef Evenveel het volgende:
Geef gewoon toe dat in wat jullie beide zeggen een kern van waarheid zit.
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:00 schreef leolinedance het volgende:
DS4 heeft gelijk![]()
Geen idee, maar ik vind StefanP niet zo'n relaxte usert![]()
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 00:41 schreef StefanP het volgende:
[..]
Lees jij je natuurkunde boekjes nog maar eens na.
Voor een discussie op internet laat je je wel kennen...quote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:16 schreef DS4 het volgende:
Beiden een kern van waarheid? Laat me niet lachen.
Als jij echt meent dat "beiden een kern van waarheid" een goede opsomming is van deze discussie dan heb je de discussie of niet gelezen of niet begrepen.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:41 schreef Evenveel het volgende:
Voor een discussie op internet laat je je wel kennen...
Dat is juist slim, zijn advocaten ook goed inquote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:06 schreef CasB het volgende:
Wat een briljant topic
Jammer dat StefanP de posts selectief leest, want juist op de posts waar het duidelijk uitgelegd staat reageert hij niet
Hij heeft volgens mij een aantal dingen gezegd die waar zijn en die niet waar zijn. Als mensen zichzelf tegenspreken, waar jij hem volgens mij een keer van beschuldigt hebt, is de kans groot dat hij minstens 1x de waarheid heeft gezegd. Ik bedoel niet dat de hele strekking van zijn posts persé op waarheid berust is dus. En ook niet die van jou. Ik weet het antwoord niet, en meng mij verder dus ook niet in die discussie, inhoudelijk.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als jij echt meent dat "beiden een kern van waarheid" een goede opsomming is van deze discussie dan heb je de discussie of niet gelezen of niet begrepen.
Dat zou je voor de gein eens moeten doen incl. het draadje waar dit draadje een spin-off van is.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:32 schreef Evenveel het volgende:
ik heb het hele topic idd niet doorgelezen.
Het gaat mij niet om het gelijk. Het lijkt mij inmiddels voor diegenen die zich er in verdiepen wel duidelijk waar dat ligt. Waar het mij om gaat is dat Stefan eens leert om niet een te grote broek aan te trekken. Een maatje groter kom je mee weg, maar 10 maten en je staat in je onderbroek...quote:Ik zou het niet eens proberen zo ver te gaan, het heeft gewoon niet echt een toegevoegde waarde. Als je je gelijk hebt, wat dan? Zou je je dan beter voelen? Wil je dat hij dan zijn excuses aanbied? Wat ga je dan doen? Weer iets nieuws verzinnen waarin jij je gelijk weer wilt halen?
Misschien ben ik gewoon niet sympathiek. Misschien is actie reactie. Misschien een beetje van beiden. Hoe ik hier overkom interesseert mij niet zo heel veel. Als ik hier sociaal uitgekotst zou worden kan ik gewoon niet meer op deze site komen en het is opgelost...quote:je komt niet echt sympathiek over.
Goed en wel beschouwd is 99% van wat hier op fok! gebeurt nutteloos. Het kan echter wel vermakelijk zijn en geloof het of niet, ik vermaak mij prima met Stefan. En ik geloof dat er meerderen zijn die zich hier vermaken.quote:mij lijkt het namelijk (en volgens mij ben ik niet alleen) redelijk nutteloos om op internet je gelijk te gaan halen...
Maar als je maar een kwart van de snelheid hebt met 300PK, ben je dan met 300Nm juist 4x sneller? Zodat je dus 4 x 4 keer sneller bent, en dus 16x sneller? Wowquote:Op donderdag 25 oktober 2007 10:42 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Dat was ook een goed topic
2 x 0,5 = 0,25
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 10:42 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Dat was ook een goed topic [afbeelding]
2 x 0,5 = 0,25 [afbeelding]
Toch snap ik de verwarring wel.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 10:42 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Dat was ook een goed topic
2 x 0,5 = 0,25
Ja, dat kloptquote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:03 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Maar als je maar een kwart van de snelheid hebt met 300PK, ben je dan met 300Nm juist 4x sneller? Zodat je dus 4 x 4 keer sneller bent, en dus 16x sneller? Wowik ga mijn auto inruilen denk ik!
Toch, als iemand tegen mij zégt, 2 keer de helft, dan ga ik er vanuit dat ie 1 bedoelt.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:30 schreef Merkie het volgende:
[..]
Toch snap ik de verwarring wel.
Twee keer de helft kan je interpreteren als:
0,5 * 2 = 1 (duh)
of:
0,5 (= één keer de helft) * 0,5 (= tweede keer de helft) = 0,25
De eerste is de wiskundige interpretatie, de tweede de tekstuele interpretatie.
sterk afhankelijk van welke type AWD gebruikt is, dus voor het gemak er gewoon van uit gaan dat er geen verliezen zijn.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:33 schreef Herr.Flick het volgende:
Wel lollig dat transmissieverliezen hier schijnbaar geen drol uitmaken...
In mijn studietijd is me geleerd dat een 4WD meer transmissieverlies heeft dan een 2WD, maar verder boeit het me geen hol, het viel me alleen maar op dat 2 geleerde slimmerikken zoiets over het hoofd zien.
Game on!
maw. zet ze maar eens op een zandweg, kijken wat er dan sneller is...
Hoezo zien we dat over het hoofd? Is het ter sprake gekomen? Hebben we gezegd dat het geen drol uit maakt, of is er nog zoiets gezegd over "om en nabij"? Laat ik dat laatste nu even zeker weten.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:33 schreef Herr.Flick het volgende:
Wel lollig dat transmissieverliezen hier schijnbaar geen drol uitmaken...
In mijn studietijd is me geleerd dat een 4WD meer transmissieverlies heeft dan een 2WD, maar verder boeit het me geen hol, het viel me alleen maar op dat 2 geleerde slimmerikken zoiets over het hoofd zien.
Het zit je nogal hoog he!quote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoezo zien we dat over het hoofd? Is het ter sprake gekomen? Hebben we gezegd dat het geen drol uit maakt, of is er nog zoiets gezegd over "om en nabij"? Laat ik dat laatste nu even zeker weten.
Natuurlijk maken transmissieverliezen uit, maar er is niet eens zoiets als een vaste waarde daarvoor. De beste 4wd scoort beter dan de beste 2wd. Komt nog eens bij dat je 4wd verliezen niet op één lijn mag stellen met 2wd verliezen. Dat 4wd vanaf stilstand tractievoordelen biedt. Enz.
Er zijn nog wel ik weet niet hoeveel factoren die op detailniveau uitmaken. Zoals luchtweerstand, rolweerstand, bandenkeuze, enz., enz.
Dit alles maakt voor de discussie geen donder uit. Het ging om koppel vs vermogen.
Als je nu een echte slimmerik was geweest, dan had je dat kunnen lezen.
Dus eerst probeer je slim te zijn door te zeiken over iets wat helegaar niet van belang is en als ik dan aangeef dat het eigenlijk helemaal niet slim was wat je te vertellen had, maar gewoon niet ter zake doende, dan zit het mij hoog...quote:
Omdat slimme mensen natuurlijk meteen naar de wiskundige interpretatie grijpen. Niet iedereen is geboren met een briljant stel hersenenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:38 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Toch, als iemand tegen mij zégt, 2 keer de helft, dan ga ik er vanuit dat ie 1 bedoelt.
Zeg anders gewoon een kwart
Of de helft van de helft.
Daar heb je wel een puntquote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:22 schreef Merkie het volgende:
[..]
Omdat slimme mensen natuurlijk meteen naar de wiskundige interpretatie grijpen. Niet iedereen is geboren met een briljant stel hersenen.
Als iedereen een fantastisch stel hersens zou hebben, zou er ook niemand uit nederland naar amerika verhuizenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:22 schreef Merkie het volgende:
[..]
Omdat slimme mensen natuurlijk meteen naar de wiskundige interpretatie grijpen. Niet iedereen is geboren met een briljant stel hersenen.
Nee, je voert een kansloos topic over 2 totaal verschillende dingen.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dus eerst probeer je slim te zijn door te zeiken over iets wat helegaar niet van belang is en als ik dan aangeef dat het eigenlijk helemaal niet slim was wat je te vertellen had, maar gewoon niet ter zake doende, dan zit het mij hoog...
Ik tel er precies 1. Is bij acceleratie de hoogte van koppel van belang, of de hoogte van het vermogen. E.e.a is meermaals uitgelegd, dus ik zou zeggen: lees het eens.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:38 schreef Herr.Flick het volgende:
Nee, je voert een kansloos topic over 2 totaal verschillende dingen.
Dus jij baseert jouw mening op wat jij DENKT dat er staat?quote:In feite hebben hebben jullie misschien wel beide gelijk, of zelfs ongelijk. (Ik ga geen onzinnig topic helemaal lezen!)
De theorie en de praktijk liggen in deze helemaal niet mijlenver uit elkaar. Maar dat had je misschien wel geweten als je gewoon eens had gekeken waar het om gaat in plaats van maar wat te roepen...quote:Theorie en praktijk liggen mijlenver uit elkaar, dat zal een ieder met een gram technisch verstand kunnen beamen, maar je kunt ook tot het einde doorgaan met je gelijk krijgen.
Alleen is het zo sneu voor Stefan dat door de frase "uitgaande van een gelijke theoretische topsnelheid" hier dwars gezeten wordt vanaf het begin van de discussie...quote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:38 schreef casejunkie het volgende:
Stefan P heeft maar op 1 manier gelijk en dat is als de overbrengen van beide motoren 100% gelijk zijn. Anders is het onzin.
Theorie en praktijk liggen mijlenver uit elkaar, het is niet voor niets dat op papier sterke motoren/auto's/vliegtuigen/raketten/traktoren en zelfs spoelbakken van de wc herzien worden, omdat het gewenste(lees gehoopte) resultaat uitblijft (kijk maar eens naar Yamaha in de GP op dit moment), of naar de F1 waar verschillende teams slecht presteren door technische mankementen terwijl het op papier zo goed zou moeten zijn! Vaak gaat een goed idee terug naar de tekentafel omdat het in de praktijk toch niet zo goed werkte.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik tel er precies 1. Is bij acceleratie de hoogte van koppel van belang, of de hoogte van het vermogen. E.e.a is meermaals uitgelegd, dus ik zou zeggen: lees het eens.
[..]
Dus jij baseert jouw mening op wat jij DENKT dat er staat?![]()
[..]
De theorie en de praktijk liggen in deze helemaal niet mijlenver uit elkaar. Maar dat had je misschien wel geweten als je gewoon eens had gekeken waar het om gaat in plaats van maar wat te roepen...
Wat ook zo maar eens kan is dat je slim probeerde te zijn, daarbij de plank mis sloeg en dat je nu je gezicht aan het redden bent.
Als jij wil volhouden dat de theorie en de praktijk hier uiteenlopen dan mag je dat onderbouwen. Succes!
Ach... Later bedacht ik me dat StefanP en jij eigenlijk helemaal niet zo veel verschillen wat dat betreft. Jullie kunnen eeuwig door gaan met welles/nietes volgens mij. Hoe oud ben jij eigenlijk? Eind 20 begin 30? 13? 65+?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 13:08 schreef DS4 het volgende:
Het gaat mij niet om het gelijk. Het lijkt mij inmiddels voor diegenen die zich er in verdiepen wel duidelijk waar dat ligt. Waar het mij om gaat is dat Stefan eens leert om niet een te grote broek aan te trekken. Een maatje groter kom je mee weg, maar 10 maten en je staat in je onderbroek...
Als je sommige dingen net wat anders zou zeggen zou je ineens wat sympathieker en misschien intelligenter overkomen. Maarja, dat maakt jou niets uit, maakt mij niets uit, maar daardoor nemen weinig mensen jou niet serieus (meer). Dat is toch jammer, want volgens mij wil je wel serieus genomen worden. Dat het je daarnaast niets uitmaakt of je sociaal uitgekotst zou worden op een forum kan ik mij ook wel in vinden. Zou niet goed met je gaan als dat niet zo is.quote:Misschien ben ik gewoon niet sympathiek. Misschien is actie reactie. Misschien een beetje van beiden. Hoe ik hier overkom interesseert mij niet zo heel veel. Als ik hier sociaal uitgekotst zou worden kan ik gewoon niet meer op deze site komen en het is opgelost...
Ieder zijn meug.quote:Goed en wel beschouwd is 99% van wat hier op fok! gebeurt nutteloos. Het kan echter wel vermakelijk zijn en geloof het of niet, ik vermaak mij prima met Stefan. En ik geloof dat er meerderen zijn die zich hier vermaken.
Ik heb nooit gezegd dat ik er de lol niet van in kan zienquote:Dat jij er de lol niet van in ziet is jammer, maar ook hier weer het voordeel van internet: er is altijd een leuke pagina elders op het web!
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:53 schreef Herr.Flick het volgende:
maar wat je wel met deze zin onderbouwd is je drang naar gelijk krijgen,
Je lult er volledig overheen. Het gaat hier om iets van een totaal andere orde.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:53 schreef Herr.Flick het volgende:
Theorie en praktijk liggen mijlenver uit elkaar, het is niet voor niets dat op papier sterke motoren/auto's/vliegtuigen/raketten/traktoren en zelfs spoelbakken van de wc herzien worden, omdat het gewenste(lees gehoopte) resultaat uitblijft (kijk maar eens naar Yamaha in de GP op dit moment), of naar de F1 waar verschillende teams slecht presteren door technische mankementen terwijl het op papier zo goed zou moeten zijn! Vaak gaat een goed idee terug naar de tekentafel omdat het in de praktijk toch niet zo goed werkte.
Uit de OP:quote:Ik hoef m'n gezicht niet te redden hier op PTA, sterker nog ik zou het niet eens willen, maar wat je wel met deze zin onderbouwd is je drang naar gelijk krijgen, want het topic gaat immers nergens anders over, ik heb gereageerd op de OP, niets meer, niets minder, want in de OP staat (als het goed is) beschreven waarover dit topic ZOU moeten gaan.
Wat zeur je dan?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:29 schreef Evenveel het volgende:
Ik heb nooit gezegd dat ik er de lol niet van in kan zien
Het einde van het vermaak op een discussieforum. Als iedereen het met elkaar eens is...quote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:42 schreef vlad het volgende:
Wat kan het jullie nou rotten dat de ander het niet met je eens is?![]()
De eeuwige drang naar het gelijk hebben is bij deze 2 heren blijkbaar sterk aanwezig.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:42 schreef vlad het volgende:
Pagina 1 was nog een grap, pagina 2 werd al veel, maar 6 pagina's over deze onzin is overdreven![]()
Wat kan het jullie nou rotten dat de ander het niet met je eens is?![]()
mja, het punt van vermaak was na pagina 1 toch echt al voorbij.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het einde van het vermaak op een discussieforum. Als iedereen het met elkaar eens is...
dit is geen discussie meer, dit is een obsessiequote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:50 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Het begint inderdaad een beetje zielig te worden
Dan moet je vooral in een Seat gaan rijden.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:53 schreef vlad het volgende:
[..]
dit is geen discussie meer, dit is een obsessie
En wat kan het nou rotten dat een auto veel koppel of vermogen heeft? Ik wil een ato die kwalitatief oke is, lekker rijdt, en er goed uitzietvermogen pomp ik er zelf wel in
![]()
olie en vuur enzo![]()
Hij is wel geblazenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:56 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dan moet je vooral in een Seat gaan rijden.![]()
Uiteraard LPG. Daardoor begint ie bij 12500 rpm net een beetje te trekken. Partij koppel wat ik dan heb johquote:Op donderdag 25 oktober 2007 19:00 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Goh, niet eens LPG?
Wat is het maximale piek koppelvermogen bij 12500 tpm trouwens?
OPgeblazen?quote:
Dan zou ik een Supra nemen. Die heeft dus een mega draaimoment bij een enorm hoog piekmaximaalvermogen en dat begint al bij 1900 tpm!!quote:Op donderdag 25 oktober 2007 19:06 schreef vlad het volgende:
[..]
Uiteraard LPG. Daardoor begint ie bij 12500 rpm net een beetje te trekken. Partij koppel wat ik dan heb johZo blij met m'n draaimoment
al had ik liever een hoger piekmaximaalvermogen gehad
maar helaas gaat het allemaal niet samen
![]()
pfff, een vtec heeft al een piekvermogen bij 1200 tpm, en max koppel bij 3000 tpmquote:Op donderdag 25 oktober 2007 19:09 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dan zou ik een Supra nemen. Die heeft dus een mega draaimoment bij een enorm hoog piekmaximaalvermogen en dat begint al bij 1900 tpm!!
Dus pak jij je natuurkunde boek er maar even bij!
Wat een sukkel ben je ook hè.. je hebt ECHT EEN BORD VOOR JE KOP!!quote:Op donderdag 25 oktober 2007 19:15 schreef vlad het volgende:
[..]
pfff, een vtec heeft al een piekvermogen bij 1200 tpm, en max koppel bij 3000 tpm![]()
pfff, maar op topsnelheid kan die jouw supra nog op sleeptouw nemen, want door max.hoog koppel merkt ie er niets vanquote:Op donderdag 25 oktober 2007 19:17 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Wat een sukkel ben je ook hè ECHT EEN BORD VOOR JE KOP!!
Iedereen weet toch dat een VTEC onwijs weinig koppel heeft zelfs met dezelfde gearing als de Supra komt dat ding nog niet in de buurt.
Onmogelijk, een Supra is ongeëvenaard.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 19:19 schreef vlad het volgende:
[..]
pfff, maar op topsnelheid kan die jouw supra nog op sleeptouw nemen, want door max.hoog koppel merkt ie er niets van![]()
knakenbakken zijn hetquote:Op donderdag 25 oktober 2007 20:14 schreef fathank het volgende:
[..]
Onmogelijk, een Supra is ongeëvenaard.
![]()
quote:
Ga maar eens langs elkaar sprinten bergje opquote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je lult er volledig overheen. Het gaat hier om iets van een totaal andere orde.
[..]
Uit de OP:
We hadden dit al meteen kunnen zien aan het vermogen van de auto’s. Beide hebben ongeveer hetzelfde vermogen. De Honda haalt zijn kracht uit hoge toerentallen en een bijpassend korte overbrengingen en de Subaru zuiver uit een hoog draaimoment. Het nettoresultaat aan de wielen is hetzelfde. In de berekening van het vermogen zitten draaimoment en toerental als gelijkwaardige factoren zodat met beide effecten wordt rekening gehouden. Vermogen is dus een soort wondergetal dat kan vertellen of een auto veel of weinig draaimoment aan de wielen kan brengen zonder daarvoor de overbrengingsverhoudingen te hoeven kennen!
Vertel eens waarom praktijk en theorie hier mijlenver uit elkaar liggen en de hoogte van het koppel ineens wel een enorme rol gaat spelen. Mocht het zo zijn dat jij gelijk hebt, dan ben ik daar oprecht benieuwd naar!
en dan?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 20:50 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Ga maar eens langs elkaar sprinten bergje op![]()
Ik zweer het je, op het dak is sneller...quote:Op donderdag 25 oktober 2007 19:16 schreef lipje het volgende:
als je in de achterbak van je golf nog een motor bouwt ben je ook sneller
quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 00:44 schreef eer-ik het volgende:
Zo'n goed topic is dit
Supra vergelijken met een supercar
Maakt geen donder uit zo lang als het vermogen gelijk is en de theoretische top ook, omdat... daar gaan we weer: het hogere koppel van de een teniet wordt gedaan door de langere overbrenging.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 20:50 schreef Herr.Flick het volgende:
Ga maar eens langs elkaar sprinten bergje op![]()
Gelukkig kom jij nooit terug op dezelfde zaken...quote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
De eeuwige drang naar het gelijk hebben is bij deze 2 heren blijkbaar sterk aanwezig.
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 20:14 schreef fathank het volgende:
[..]
Onmogelijk, een Supra is ongeëvenaard.
Voor jou kennelijk. Maar heel gek: bij draadjes waar voor mij de lol vanaf is na pag. 1 zal ik pagina 2 nooit zien, laat staan 6, laat staan dat ik nog op pag. 6 ga posten.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 18:48 schreef vlad het volgende:
mja, het punt van vermaak was na pagina 1 toch echt al voorbij.
Ik denk (mag hopen) dat Stefan inmiddels ook wel weet dat hij het mis had en dat hij alleen nog probeerde om mist op te werpen... Anders zou hij wel inhoudelijk gaan.quote:jullie willen beide niets toegeven, zijn allebei zeker van jezelf.
Klopt, nu jij nog...quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
[..]
Ik denk (mag hopen) dat Stefan inmiddels ook wel weet dat hij het mis had en dat hij alleen nog probeerde om mist op te werpen... Anders zou hij wel inhoudelijk gaan.
Zei de nitwit die dacht dat e.e.a. anders werkt als je bergopwaarts rijdt...quote:
Ik probeer alleen maar mee te helpen zodat dit topic zsm vol is, dan is die hele zinloze shit tenminste voorbij, en dan hoef jij je geen zorgen meer te maken over je gelijkheid!quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zei de nitwit die dacht dat e.e.a. anders werkt als je bergopwaarts rijdt...
Als hij die hele discussie nou ook gestart wasquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:50 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Ik probeer alleen maar mee te helpen zodat dit topic zsm vol is, dan is die hele zinloze shit tenminste voorbij, en dan hoef jij je geen zorgen meer te maken over je gelijkheid!
Lief he...![]()
Dan opent DS4 gewoon deeltje 3.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:50 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Ik probeer alleen maar mee te helpen zodat dit topic zsm vol is, dan is die hele zinloze shit tenminste voorbij, en dan hoef jij je geen zorgen meer te maken over je gelijkheid!
Lief he...![]()
Nee, maar wel dit kansloos topic..quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:52 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Als hij die hele discussie nou ook gestart was![]()
Maar intussen is het leuk leesvoer.
Whoooeeeehoeeeee....!!quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:54 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dan opent DS4 gewoon deeltje 3.
"leer hier stefke p en Herr.Flick iets over vermogen en koppel... "
Om het heel plat te zeggen (en simpel)quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:06 schreef fathank het volgende:
Dan heb ik nog een vraagje. Waarom kunnen diesels maar ruwweg max 5.000 toeren draaien? Er zal vast een technische reden zijn die jullie mij vast kunnen vertellen. Want als je een diesel met 8000 toeren kan draaien heb je natuurlijk heel veel koppel, op heel veel toeren, wat resulteert in een hoog vermogen.
Hey ouwe relnicht, geef nou maar toe dat StefanP gelijk heeftquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:52 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Als hij die hele discussie nou ook gestart was![]()
Maar intussen is het leuk leesvoer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |