Wat een onzin is het trouwens om te gaan zeuren of 1600kilo met 330pk wel of niet vooruit komt onder de 5 sec. Ik denk het wel, maar dat doet er niet toe. Sterker nog, kan sneller.... als jij de versnelling ernaar aanpast simpel gezegd.quote:Meneer snapt gewoon weinig van acceleratie, koppel, vermogen, het balang van het toerental waarop het vermogen bereikt wordt, bakverhoudingen e.d. Hoe kan dat ook anders, als je beweert dat 330pk/1600 kilo niet in < 5 seconden naar de 100 kan?
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar. Er zijn tig factoren die ervoor zorgen dat de ene auto stukken beter is dan de andere, en dus wel in <5 seconden naar de 100 kan. Snap je het nu of moet ik het gewoon tien keer herhalen?
Ach gossie, kun je niet lezen? De enige die hier 'wat van maakt' ben jij.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:49 schreef timvput het volgende:
DS4 heeft gelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Niet alles gelezen, maar iig:
Het is bullshit dat een auto met een gelijkwaardig gewicht en pk sneller is dan de gene met minder koppel.
Het is rpm & koppel = pk
en niet:
pk en rpm = koppel, of wat die stefp er ook van maakt....
De uitspraak horsepower sells torque wins races slaat dan ook nergens op![]()
![]()
![]()
Weet niet wie dat verzonnen heeft.
Kun jij niet lezen? Ik zei: ik heb niet alles gelezenquote:Op woensdag 24 oktober 2007 23:16 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ach gossie, kun je niet lezen? De enige die hier 'wat van maakt' ben jij.
Leer hier Stefke p iets over vermogen en koppel...
![]()
300 = 300quote:Op woensdag 24 oktober 2007 23:16 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ach gossie, kun je niet lezen? De enige die hier 'wat van maakt' ben jij.
Leer hier Stefke p iets over vermogen en koppel...
![]()
Maakt werkelijk geen ene flikker uit. Even snel.quote:Een auto die meer koppel op een hoger toerental behaalt is stukken sneller dan een auto met hetzelfde koppel maar op een lager toerental.
Dat zegt alleen nog niet dat 300 pk geen 300 pk is.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 23:37 schreef Merkie het volgende:
Als je datzelfde koppel behaalt op een lager toerental is je vermogen veel lager, maakt wel uit dus.
De grootheid 'koppel' is alleen nuttig i.c.m. toerental. Vermogen maakt niet uit bij welk toerental je dat hebt.
Zoals ik al zei: als we het hebben over auto's met een gelijk vermogen (pk). Vermogen staat dus al vast, dus vanzelfsprekend dat de auto met het koppel op een laag toerental ook een lager max toeren heeft. Daarom zeg ik al, zoals jij ook zegt en ik ook: het maakt geen flikker uit of je je koppel vroeg of laat los laat.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 23:37 schreef Merkie het volgende:
Als je datzelfde koppel behaalt op een lager toerental is je vermogen veel lager, maakt wel uit dus.
De grootheid 'koppel' is alleen nuttig i.c.m. toerental. Vermogen maakt niet uit bij welk toerental je dat hebt.
Oh, okee, ik dacht even dat je bedoelde dat hetzelfde koppel op toerental A of toerental B niet uitmaakt. Maar als het vermogen vaststaat zal het koppel op een lager toerental natuurlijk veel hoger zijn.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 23:40 schreef timvput het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: als we het hebben over auto's met een gelijk vermogen (pk). Vermogen staat dus al vast, dus vanzelfsprekend dat de auto met het koppel op een laag toerental ook een lager max toeren heeft. Daarom zeg ik al, zoals jij ook zegt en ik ook: het maakt geen flikker uit of je je koppel vroeg of laat los laat.
[..]
Ze schijnen het maar niet te snappen
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 23:41 schreef Merkie het volgende:
Ja duh, maar ik reageer op de persoon boven mij die zegt dat het niet uitmaakt bij welk toerental je je koppel haalt (ervan uitgaande dat we het over dezelfde maximale koppel hebben).
[..]
Oh, okee, ik dacht even dat je bedoelde dat hetzelfde koppel op toerental A of toerental B niet uitmaakt. Maar als het vermogen vaststaat zal het koppel op een lager toerental natuurlijk veel hoger zijn.
preciesquote:
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 23:25 schreef timvput het volgende:
Maakt werkelijk geen ene flikker uit. Even snel.
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 10:24 schreef Dromer het volgende:
300PK is simpelweg twee keer de helft.
Dat was ook een goed topicquote:Op donderdag 25 oktober 2007 10:24 schreef Dromer het volgende:
300PK is simpelweg twee keer de helft.
Dat is dus niet zo. Ik heb denk ik nu toch wel vaak genoeg uitgelegd waarom de hoogte van het koppel nietszeggend is. Stefan meent dat de hoogte van het koppel wel van belang is.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 10:10 schreef Evenveel het volgende:
Geef gewoon toe dat in wat jullie beide zeggen een kern van waarheid zit.
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:00 schreef leolinedance het volgende:
DS4 heeft gelijk![]()
Geen idee, maar ik vind StefanP niet zo'n relaxte usert![]()
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 00:41 schreef StefanP het volgende:
[..]
Lees jij je natuurkunde boekjes nog maar eens na.
Voor een discussie op internet laat je je wel kennen...quote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:16 schreef DS4 het volgende:
Beiden een kern van waarheid? Laat me niet lachen.
Als jij echt meent dat "beiden een kern van waarheid" een goede opsomming is van deze discussie dan heb je de discussie of niet gelezen of niet begrepen.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:41 schreef Evenveel het volgende:
Voor een discussie op internet laat je je wel kennen...
Dat is juist slim, zijn advocaten ook goed inquote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:06 schreef CasB het volgende:
Wat een briljant topic
Jammer dat StefanP de posts selectief leest, want juist op de posts waar het duidelijk uitgelegd staat reageert hij niet
Hij heeft volgens mij een aantal dingen gezegd die waar zijn en die niet waar zijn. Als mensen zichzelf tegenspreken, waar jij hem volgens mij een keer van beschuldigt hebt, is de kans groot dat hij minstens 1x de waarheid heeft gezegd. Ik bedoel niet dat de hele strekking van zijn posts persé op waarheid berust is dus. En ook niet die van jou. Ik weet het antwoord niet, en meng mij verder dus ook niet in die discussie, inhoudelijk.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als jij echt meent dat "beiden een kern van waarheid" een goede opsomming is van deze discussie dan heb je de discussie of niet gelezen of niet begrepen.
Dat zou je voor de gein eens moeten doen incl. het draadje waar dit draadje een spin-off van is.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:32 schreef Evenveel het volgende:
ik heb het hele topic idd niet doorgelezen.
Het gaat mij niet om het gelijk. Het lijkt mij inmiddels voor diegenen die zich er in verdiepen wel duidelijk waar dat ligt. Waar het mij om gaat is dat Stefan eens leert om niet een te grote broek aan te trekken. Een maatje groter kom je mee weg, maar 10 maten en je staat in je onderbroek...quote:Ik zou het niet eens proberen zo ver te gaan, het heeft gewoon niet echt een toegevoegde waarde. Als je je gelijk hebt, wat dan? Zou je je dan beter voelen? Wil je dat hij dan zijn excuses aanbied? Wat ga je dan doen? Weer iets nieuws verzinnen waarin jij je gelijk weer wilt halen?
Misschien ben ik gewoon niet sympathiek. Misschien is actie reactie. Misschien een beetje van beiden. Hoe ik hier overkom interesseert mij niet zo heel veel. Als ik hier sociaal uitgekotst zou worden kan ik gewoon niet meer op deze site komen en het is opgelost...quote:je komt niet echt sympathiek over.
Goed en wel beschouwd is 99% van wat hier op fok! gebeurt nutteloos. Het kan echter wel vermakelijk zijn en geloof het of niet, ik vermaak mij prima met Stefan. En ik geloof dat er meerderen zijn die zich hier vermaken.quote:mij lijkt het namelijk (en volgens mij ben ik niet alleen) redelijk nutteloos om op internet je gelijk te gaan halen...
Maar als je maar een kwart van de snelheid hebt met 300PK, ben je dan met 300Nm juist 4x sneller? Zodat je dus 4 x 4 keer sneller bent, en dus 16x sneller? Wowquote:Op donderdag 25 oktober 2007 10:42 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Dat was ook een goed topic
2 x 0,5 = 0,25
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 10:42 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Dat was ook een goed topic [afbeelding]
2 x 0,5 = 0,25 [afbeelding]
Toch snap ik de verwarring wel.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 10:42 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Dat was ook een goed topic
2 x 0,5 = 0,25
Ja, dat kloptquote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:03 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Maar als je maar een kwart van de snelheid hebt met 300PK, ben je dan met 300Nm juist 4x sneller? Zodat je dus 4 x 4 keer sneller bent, en dus 16x sneller? Wowik ga mijn auto inruilen denk ik!
Toch, als iemand tegen mij zégt, 2 keer de helft, dan ga ik er vanuit dat ie 1 bedoelt.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:30 schreef Merkie het volgende:
[..]
Toch snap ik de verwarring wel.
Twee keer de helft kan je interpreteren als:
0,5 * 2 = 1 (duh)
of:
0,5 (= één keer de helft) * 0,5 (= tweede keer de helft) = 0,25
De eerste is de wiskundige interpretatie, de tweede de tekstuele interpretatie.
sterk afhankelijk van welke type AWD gebruikt is, dus voor het gemak er gewoon van uit gaan dat er geen verliezen zijn.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:33 schreef Herr.Flick het volgende:
Wel lollig dat transmissieverliezen hier schijnbaar geen drol uitmaken...
In mijn studietijd is me geleerd dat een 4WD meer transmissieverlies heeft dan een 2WD, maar verder boeit het me geen hol, het viel me alleen maar op dat 2 geleerde slimmerikken zoiets over het hoofd zien.
Game on!
maw. zet ze maar eens op een zandweg, kijken wat er dan sneller is...
Hoezo zien we dat over het hoofd? Is het ter sprake gekomen? Hebben we gezegd dat het geen drol uit maakt, of is er nog zoiets gezegd over "om en nabij"? Laat ik dat laatste nu even zeker weten.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:33 schreef Herr.Flick het volgende:
Wel lollig dat transmissieverliezen hier schijnbaar geen drol uitmaken...
In mijn studietijd is me geleerd dat een 4WD meer transmissieverlies heeft dan een 2WD, maar verder boeit het me geen hol, het viel me alleen maar op dat 2 geleerde slimmerikken zoiets over het hoofd zien.
Het zit je nogal hoog he!quote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoezo zien we dat over het hoofd? Is het ter sprake gekomen? Hebben we gezegd dat het geen drol uit maakt, of is er nog zoiets gezegd over "om en nabij"? Laat ik dat laatste nu even zeker weten.
Natuurlijk maken transmissieverliezen uit, maar er is niet eens zoiets als een vaste waarde daarvoor. De beste 4wd scoort beter dan de beste 2wd. Komt nog eens bij dat je 4wd verliezen niet op één lijn mag stellen met 2wd verliezen. Dat 4wd vanaf stilstand tractievoordelen biedt. Enz.
Er zijn nog wel ik weet niet hoeveel factoren die op detailniveau uitmaken. Zoals luchtweerstand, rolweerstand, bandenkeuze, enz., enz.
Dit alles maakt voor de discussie geen donder uit. Het ging om koppel vs vermogen.
Als je nu een echte slimmerik was geweest, dan had je dat kunnen lezen.
Dus eerst probeer je slim te zijn door te zeiken over iets wat helegaar niet van belang is en als ik dan aangeef dat het eigenlijk helemaal niet slim was wat je te vertellen had, maar gewoon niet ter zake doende, dan zit het mij hoog...quote:
Omdat slimme mensen natuurlijk meteen naar de wiskundige interpretatie grijpen. Niet iedereen is geboren met een briljant stel hersenenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:38 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Toch, als iemand tegen mij zégt, 2 keer de helft, dan ga ik er vanuit dat ie 1 bedoelt.
Zeg anders gewoon een kwart
Of de helft van de helft.
Daar heb je wel een puntquote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:22 schreef Merkie het volgende:
[..]
Omdat slimme mensen natuurlijk meteen naar de wiskundige interpretatie grijpen. Niet iedereen is geboren met een briljant stel hersenen.
Als iedereen een fantastisch stel hersens zou hebben, zou er ook niemand uit nederland naar amerika verhuizenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:22 schreef Merkie het volgende:
[..]
Omdat slimme mensen natuurlijk meteen naar de wiskundige interpretatie grijpen. Niet iedereen is geboren met een briljant stel hersenen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |