MaxMark | zondag 5 augustus 2007 @ 20:36 |
Transport Tycoon Het beste spel ooit gemaakt Wat is het? Transport Tycoon is een Tycoon spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen. In de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, daarna diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail. Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD. Maar wil ik nu OpenTTD of TTDPatch? Er zijn een aantal verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch. Hieronder de belangrijkste vernieuwingen op een rij: Belangrijkste verbeteringen OpenTTD t.o.v. TTD for Windows: Belangrijkste verbeteringen TTDpatch t.o.v. TTD for Windows: Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het? Om te beginnen moet je hier Transport Tycoon DeLuxe for Windows downloaden en installeren. Deze versie werkt echter niet onder Windows XP. Hiervoor heb je dus TTDPatch (download hier) of OpenTTD (download hier) nodig. Installeren van TTDPatch: Unzip de bestanden in je TTD map. Klik hier voor een FAQ over de installatie. Om het spel te spelen moet je ttdpacthW.exe starten. Om patches te wijzigen moet je ttdpatch.cfg openen in kladblok, je kunt dan wijzigen wat je wil. Installeren van OpenTTD: Bij OpenTTD zit gewoon een installatie programma, dit wijst zichzelf. Ook het wijzigen van patches zit in de grafische interface van OpenTTD verwerkt, in het spel zelf. Ik snap er helemaal niets van! Oke, dan volgt hier een korte tutorial. Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen! De basis is voor alle voertuigen hetzelfde. Je hebt minimaal 2 stations/docks/vliegvelden/bushaltes (vanaf nu allemaal stations) nodig. Verder heb je natuurlijk een voertuig nodig, die bouw je in een depot. Je geeft een voertuig een order om naar het ene station te gaan, en een order om naar het andere station te gaan. Als de stations verbonden zijn met elkaar (door respectievelijk rails/water/lucht/weg) kan het voertuig zijn orders gaan uitvoeren. Dit houdt natuurlijk niet gelijk winst in! Hiervoor moeten goederen vervoerd worden. Je zet dus 1 station bij een kolenmijn, een andere bij een energiecentrale, je verbindt ze met elkaar en je laat er vervolgens een trein tussen rijden met orders om van het ene station naar het andere te rijden. Et voila, du profit! Ik wil meer winst! Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen. Om botsingen te voorkomen maak je seinen (signals). Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers. Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen. Oke, wat zien we hier? Weer een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is er zo gemaakt dan aankomende treinen naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, en tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden. Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen). Wat is het verschil tussen een one-way en een two-way op een splitsing? Bij een splitsing met one-way signals (onderste situatie) zal een trein de korste route kiezen. De route is in dit geval bezet, voor de trein maakt dit echter niet uit, hij zal net zo lang wachten tot de route vrij is. Bij een two-way signal splitsing zal de trein niet de kortste route pakken, maar de vrije. Zie de bovenste situatie. Dit is ook de reden waarom bij de ingang van een station altijd two-way signals moeten zijn. Op deze manier zal een trein altijd een leeg spoor kiezen, tenzij er geen meer zijn! Als een station one-way signals zou hebben, zou een spoor altijd bezet zijn, en er een file voor dat spoor staan, terwijl er bijvoorbeeld 3 lege sporen zijn! Hieronder zie je een plaatje waarin het verschil tussen pre-signals en gewone signals wordt weergegeven: Voor een nog veel uitgebreidere sein-uitleg verwijs ik naar deze site. Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off. Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje. Zo maak je een kruising van een lijn naar een andere lijn. Hieruit kun je ook een soort van klaverblad afleiden: Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt. Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar? Jazeker! Handige links OpenTTD TTDPatch Informatie Vorige delen: Transport Tycoon - Deel 13 Transport Tycoon - Deel 12 Transport Tycoon deeltje 11 Transport Tycoon deel 10 Transport Tycoon Deel 9 Transport Tycoon Deel 8 Transport Tycoon Deel 7 Transport Tycoon Deel 6 Transport Tycoon Deel 5 Transport Tycoon Deel 4 Transport Tycoon Deel 3 Transport Tycoon Deel 2 Transport Tycoon Deze OP is gemaakt door Merovingian, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht. | |
MaxMark | zondag 5 augustus 2007 @ 20:36 |
quote:Je moet eigenlijk niet als Server Admin denken. Je bent gewoon de eigenaar, klaar uit. Je kunt in principe de belachelijkste beslissingen nemen die je maar wilt, want je je hoeft je tegenover niemand te verantwoorden | |
Bart | zondag 5 augustus 2007 @ 20:37 |
quote:Je kan inderdaad doen wat je wil, maar ik wil graag het imago van een eerlijke admin, iedereen heeft bij mij dezelfde rechten en dezelfde kansen. Lijkt mij als je een eikel bent die mensen voortrekt, je weinig players meer krijgt op je server En MaxMark: edit je laatste post in deel 13 anders even met een linkje naar dit topic [ Bericht 11% gewijzigd door Bart op 05-08-2007 20:42:52 ] | |
FitzChevalric_Ziener | zondag 5 augustus 2007 @ 20:47 |
Hoe moet ik die pre-signals en exit-signals eigenlijk zien...wanneer zijn ze handig en vooral waar gebruik ik combo signals voor? | |
yosander | zondag 5 augustus 2007 @ 20:47 |
Klinkt leuk, morgen maar eens mee beginnen! | |
spoor4 | zondag 5 augustus 2007 @ 20:50 |
quote:http://wiki.openttd.org/index.php/Advanced_signal_placement | |
Bart | zondag 5 augustus 2007 @ 20:56 |
quote:Goeie link! Waar heb je die vandaan Pre- en exitsignals gebruik je dus voornamelijk voor je stations, om ervoor te zorgen dat je treinen een leeg spoor pakken zodra er eentje vrij komt, in plaats van te wachten op een willekeurig spoor tot deze vrij komt, terwijl er misschien al drie andere vrij zijn. Lees anders de OP eens goed door, daar staat e.e.a. redelijk duidelijk in beschreven, plus dat er wat handige links in staan, zoals bovengenoemde. | |
FitzChevalric_Ziener | zondag 5 augustus 2007 @ 20:56 |
tnx | |
Bart | zondag 5 augustus 2007 @ 20:56 |
quote:Vandaag kan ook! | |
yosander | zondag 5 augustus 2007 @ 21:05 |
quote:Misschien maar moet Vista nog even "opnieuw installeren". http://www.pcmweb.nl/nieuws.jsp?id=1851518 | |
Bart | zondag 5 augustus 2007 @ 21:44 |
quote:Je hebt toch wel meer dan 1 pc | |
dubidub | zondag 5 augustus 2007 @ 21:45 |
Draait dit ook onder vista? Ik ben mss iets te snel door de OP heen gescrolled, maar lijkt me een leuk spelletje | |
existenz | zondag 5 augustus 2007 @ 21:46 |
quote:Ja, openttd doet het. | |
dubidub | zondag 5 augustus 2007 @ 21:51 |
quote:Goud, na m'n vakantie maar 'es installeren. * dubidub blijft dit topic volgen | |
jna | zondag 5 augustus 2007 @ 22:13 |
quote:Same here | |
Crazy-M | zondag 5 augustus 2007 @ 22:16 |
tvp, morgen maar is installeren goede OP. Heb ik de systeemeisen gemist of staan die er niet in ? | |
Bart | zondag 5 augustus 2007 @ 22:22 |
quote:Zolang je boven een 486 zit is het speelbaar. | |
MaxMark | zondag 5 augustus 2007 @ 22:22 |
quote:Systeemeisen komen ongeveer neer op "een computer". | |
Rens_Wilders | zondag 5 augustus 2007 @ 22:25 |
Doet me weer denken aan Rollercoaster , tvp dus. | |
Crazy-M | zondag 5 augustus 2007 @ 22:25 |
ok, dan kan ik dus makkelijk op mn laptop installeren ;p | |
Bart | zondag 5 augustus 2007 @ 22:28 |
Er moet wel gezegd worden dat als je op de grootste map speelt met zeg maar 500+ treinen op een enorm netwerk, het wat trager gaat lopen en een snelle cpu wel gewenst is. Maar die grenzen zullen de meeste spelers nooit bereiken | |
Gewoonik | zondag 5 augustus 2007 @ 23:00 |
TeeVeePee | |
EnGCatjuh | zondag 5 augustus 2007 @ 23:09 |
Topspel | |
sk888er | zondag 5 augustus 2007 @ 23:38 |
Zodra er een nieuw topic word gemaakt komen er altijd veel nieuwe spelers bij | |
punkjunk | zondag 5 augustus 2007 @ 23:43 |
tvp! en een vraagje, ik kan niet op maartens server komen omdat het een adere versie is! terwijl ik toch de nieust heb, is de server van maartens een oude versie? | |
hierissiedan | maandag 6 augustus 2007 @ 00:16 |
Oww, wat geweldig. En ik maar denken dat ik de enigste halve gare was die dit spel (en echt alleen dit spel) speel... | |
Bart | maandag 6 augustus 2007 @ 09:33 |
quote:Je kan de versie van de server zien als je hem aanklikt in het multiplayer venster. Ook kan je de versie zien op http://www.openttd.org/servers.php Mijn server (Barts Server voor de newbies ) en die van Maarten ook geloof ik, gebruiken altijd de laatste stable of release candidate (als die tenminste stable is ), in dit geval 0.5.3-RC2. Als je er niet op kan komen heb je niet de nieuwste stable/RC. Misschien heb je de nieuwste nightly? Zie ook http://www.openttd.org/downloads.php | |
dubidub | maandag 6 augustus 2007 @ 16:28 |
Waar haal ik een originele versie van TTD? Die heb je toch nodig voor OpenTTD? | |
MaxMark | maandag 6 augustus 2007 @ 16:29 |
quote:Uit de OP: quote: | |
Bart | maandag 6 augustus 2007 @ 16:30 |
quote:Anders lees je de OP gewoon ff door | |
dubidub | maandag 6 augustus 2007 @ 16:31 |
Kenker ik ben scheel, ik lees de op 4 x en nog zie ik het niet, totdat ik het de 5de ker wel zag | |
MaxMark | maandag 6 augustus 2007 @ 16:31 |
quote:Het is allemaal voor niets geweest | |
dubidub | maandag 6 augustus 2007 @ 16:34 |
Zo, da's geinstalleerd | |
Bart | maandag 6 augustus 2007 @ 16:40 |
quote:Ja edit je post maar gewoon zodat ie leeg is, niemand die het verschil ziet | |
dubidub | maandag 6 augustus 2007 @ 16:57 |
quote:Hhahah Hoe bouw ik nou 'n station? Ik heb een wagendepot, meerdere vrachtwagens, alleen ze willen niet van de boerderij naar de fabriek | |
armmoetzaaier | maandag 6 augustus 2007 @ 18:40 |
ik heb al drie keer op nieuwe begonnen met nederland te maken. maar telkens als ik bijna aan het end ben heb ik er weinig zin meer in. omdat ik alleen maar kleine dingen doen. dus dnek dat ik toch maar weer ga multieplayeren. | |
Crazy-M | maandag 6 augustus 2007 @ 19:04 |
En de installatie loopt dadelijk maaris kijken of ik er iets van kan | |
dubidub | maandag 6 augustus 2007 @ 19:13 |
Het lukt! Een beetje | |
dubidub | maandag 6 augustus 2007 @ 20:00 |
't is alleen verdomde moeilijk :p | |
existenz | maandag 6 augustus 2007 @ 20:03 |
quote:Ctrl+Alt+Windows+C | |
Bart | maandag 6 augustus 2007 @ 20:59 |
quote:Zonder windows-toets mag het ook hoor! | |
punkjunk | maandag 6 augustus 2007 @ 20:59 |
quote:ah, ik had 5.2! maar bij 5.3 kreeg ik de eerste keer door dat het een incorupt file was, tweede keer downloaden zegt ie dat er een langue pack error is | |
Bart | maandag 6 augustus 2007 @ 21:01 |
quote:Als je rechts klikt op een knop zie je wat hij doet. Ga alle knopjes af onder het wegenbouw-balkje en je komt vanzelf een knop tegen waarmee je bushaltes voor passagiers maakt. Of goederen-laadstations voor vracht. Hetzelfde voor het spoor-balkje, daar kom je vanzelf een station-knop tegen. | |
dubidub | maandag 6 augustus 2007 @ 21:08 |
quote:'t was al gelukt, maar alsnog bedankt. Waar laat ik trouwens de pallets van de houtzagerij en de raffinaderij? | |
Crazy-M | maandag 6 augustus 2007 @ 21:10 |
pffff nog veel uittevinden in het spel, had net mn eerste vrachtwagen rijdend | |
yosander | maandag 6 augustus 2007 @ 21:46 |
Hoe kan ik een vliegveld verwijderen? Had ik mijn concurrent maar niet overgekocht voor ¤2,-! [ Bericht 3% gewijzigd door yosander op 06-08-2007 21:55:41 ] | |
Bart | maandag 6 augustus 2007 @ 22:09 |
quote:Goods/goederen moeten naar een stad vervoerd worden. Zorg wel dat de stad groot genoeg is, anders accepteert je station nog geen goederen. quote:Met de bulldozer, net als je alles verwijderd wat je weg wil halen! Wel zorgen dat er geen vliegtuigen op het vliegveld aanwezig zijn, stuur ze naar het depot. Vliegtuigen in het depot verkopen, en daarna kan je je vliegveld bulldozen. | |
yosander | maandag 6 augustus 2007 @ 22:14 |
quote:Bedankt. Dan deed ik het toch wel goed, maar er stonden nog vliegtuigen. | |
Bart | maandag 6 augustus 2007 @ 22:24 |
quote:Je kan niets verwijderen waar nog voertuigen aanwezig zijn. Wegen met bussen, stations met treinen, enz enz. | |
Bart | dinsdag 7 augustus 2007 @ 07:49 |
Ik vind eigenlijk dat de newbies eens wat screenshots moeten plaatsen! (ctrl-s, wel graag in png-formaat ) | |
yosander | dinsdag 7 augustus 2007 @ 10:05 |
quote:Ik wil wel, maar of je het interessant vindt om naar een lijntje van een kolenmijn naar een energiecentrale te kijken. | |
dubidub | dinsdag 7 augustus 2007 @ 10:05 |
quote:Dat vind ik het leuke aan het spel | |
dubidub | dinsdag 7 augustus 2007 @ 10:17 |
quote:Waar worden crtl s screenshots opgeslagen? Ik kan hem nie tvinden | |
Bart | dinsdag 7 augustus 2007 @ 10:27 |
quote:Je blijft echt leren aan dit spel, dat is het mooie. Eerst een simpel lijntje, dan 2 aan elkaar, dan met seintjes klooien, dan grotere netwerken, en op een gegeven moment kun je zelfs load-balancing gaan toepassen met viervoudige sporen Je raakt echt niet uitgeleerd de komende jaren... | |
Rens_Wilders | dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:32 |
Nou de de laatste paar dagen zit ik af en toe wat te prutsen met het spelletje, maar ik kan nou niet zeggen dat het erg lekker gaat Met die seinen kan ik echt niet werken | |
Bart | dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:50 |
Wat snap je er dan niet aan? Laat eens een plaatje zien van wat er niet lukt, dan kunnen we helpen... | |
MaxMark | dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:26 |
quote:Zodra je een beetje geld hebt moet je je eigen proeftuintje maken met een groot station (meerdere sporen) en een aantal treintjes. Zet de treintjes op verschillende plekken voor/achter de signalen en ga dan met de signalen spelen om te kijken hoe ze werken/reageren op elkaar. Zo leer je het spelenderwijs en hoef je niet die saaie stukken uitleg erover te lezen | |
Bart | dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:33 |
quote:Saai??? Nee is goed, volgende OP plaats ik hier en daar wel wat foto's van blote wijven tussendoor om het wat interessanter te maken, goed? Hier alvast een voorproefje. | |
MaxMark | dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:45 |
quote:Ik heb nog nooit zo'n uitleg, waar dan ook, uitgelezen. Je leert nu eenmaal beter door zelf te proberen. | |
hierissiedan | woensdag 8 augustus 2007 @ 01:59 |
He, wat een pesthekel, moet je je hele auto voertuigen bestand gaan vernieuwen. Dacht ik een leuke optie te hebben gevonden in openTT die automatisch alle voertuigen vervangt wanneer ze ouder zijn, maar die werkt blijkbaar niet! Balen! | |
MaxMark | woensdag 8 augustus 2007 @ 02:08 |
quote:Kun je aanvinken bij de Patches onder "voertuigen" hoor | |
vanOekelen | woensdag 8 augustus 2007 @ 02:21 |
quote:Hoe bedoel je? Ik gok dat het probleem is dat servicing uit staat. Het vervangen van voertuigen kan alleen in een depot, dus je moet of alle voertuigen tegelijkertijd naar het depot sturen of je moet aanzetten dat voertuigen ook geserviced worden als breakdowns uit staan, dan zou het vanzelf moeten gaan. | |
Gewoonik | woensdag 8 augustus 2007 @ 09:10 |
quote:Werkt hier anders prima. | |
Bart | woensdag 8 augustus 2007 @ 10:07 |
quote:Als je breakdowns uit hebt staan heeft het trouwens helemaal geen zin om oude voertuigen te vervangen door nieuwe voertuigen van hetzelfde type. Ze gaan er echt niet sneller door. En de autorenew vehicles when old optie werkt alleen als de voertuigen een depot ingaan, dus servicing moet wel aan staan. Of je moet bij al je voertuigen een order opnemen om naar een depot te gaan, dat zou ook nog kunnen. | |
vanOekelen | woensdag 8 augustus 2007 @ 14:59 |
Zover ik weet is het ook van invloed op je rating bij de stations. edit: Dat is alleen de eerste 2 jaar, zie hier. | |
Jump | woensdag 8 augustus 2007 @ 17:44 |
Zijn er het laatste half jaar belangrijke wijzigingen doorgevoerd in OpenTTD? Lang geleden dat ik het nog eens gespeeld heb. Hoe zit het met hun nieuwe graphics? | |
Bart | woensdag 8 augustus 2007 @ 17:45 |
quote:Inderdaad, en je gaat niet elke 2 jaar al je treinen vernieuwen om een hogere rating te krijgen | |
Bart | woensdag 8 augustus 2007 @ 18:03 |
quote:32bpp wordt nu geloof ik ondersteund in de nightlies, je moet alleen wel zoeken naar 32bpp newgrf's... Maar het vordert dus wel gestaag. En belangrijke wijzigingen... Tja, bruggen over van alles (schuine sporen, sporen met seinen), autocomplete signals (ook door bochten), timetabling (treinen op een vaste afstand van elkaar laten rijden), one-way roads en trams zijn denk ik de grootste veranderingen van de afgelopen tijd. | |
Bart | woensdag 8 augustus 2007 @ 20:50 |
Ik zit eens te denken, is het misschien wat om een Fok-beginners-server op te zetten, met wachtwoord beveiligd, zodat alleen Fokkers erop kunnen? Daarin kunnen beginners dan dingen bouwen en aanklooien, en hulp vragen aan ervaren spelers. Als er geen ervaren spelers aanwezig zijn, kun je bordjes plaatsen met je vraag bij het stukje dat je hebt gebouwd, waarna de ervaren spelers het vervolgens aanpassen of uitleggen op het forum. Is hier animo voor? | |
armmoetzaaier | woensdag 8 augustus 2007 @ 22:18 |
best goed idee. | |
Froop | donderdag 9 augustus 2007 @ 03:15 |
@Merovingian: Goed idee. Ik speel sinds een maandje weer TT, een stukje historie komt in m'n jongen leven terug. Ik kan me herinneren dat ik en m'n pa hier helemaal verslaafd aan waren, ook al was ik nog maar 8. Nu ik het weer gedownload heb en m'n pa ook, spelen we regelmatig een spelletje, meestal één waar we al mee bezig waren. Gewoon heerlijk om m'n pa in te maken via het draadloos netwerk hier.:) | |
Automatic_Rock | donderdag 9 augustus 2007 @ 07:15 |
Iedere keer als ik er weer aan begin raak ik weer verslaafd Ik heb maanden geleden al OpenTTD gedownload, maar nog steeds niet gespeeld, omdat ik dan weer verslaafd wordt, en daar heb ik helemaal geen tijd voor Is de AI wel al beter geworden trouwens?? Want dat vond ik altijd het grote nadeel van dit spel, je hebt eigenlijk geen tegenstand. En na een jaar of 20/30 komt er meer geld binnen dan je op kan maken in een jaar, en nog eens 20 jaar later heb je alles vol gebouwd (en dan is m'n verslaving weer over voor een tijdje..) | |
Bart | donderdag 9 augustus 2007 @ 07:44 |
Er is een AI die slimmer is, maar hij maakt alleen bussen en geen treinen. E.e.a. is nog in ontwikkeling. | |
Automatic_Rock | donderdag 9 augustus 2007 @ 07:58 |
Die AI kan beter alleen treinen en geen bussen maken, dan wordt het misschien nog wat | |
MaxMark | donderdag 9 augustus 2007 @ 11:53 |
quote:De maps zijn kun je nu ipv 256x256 vergroten tot 2048x2048, dus zo snel zul je het niet meer vol kunnen bouwen | |
webbyplus | donderdag 9 augustus 2007 @ 12:15 |
OMFG! Ik wist niet dat hier een topic van was! Vroeger speelde ik dit spel altijd! Ik was er echt supergoed in Vanavond weer eens een keer uitproberen. Thx voor de tip Webby | |
Bart | donderdag 9 augustus 2007 @ 12:20 |
quote:En er is zelfs een patch waarmee je ze nog groter kunt maken... En ook enorm langgerekt, 128x32768 ofzo | |
MaxMark | donderdag 9 augustus 2007 @ 12:29 |
quote:Zouden er mensen zijn die dat vol krijgen? | |
Jump | donderdag 9 augustus 2007 @ 12:32 |
Heeft er iemand zitten spelen met die 32b versie en wie heeft er enkele screenshots? Ik heb er nu nog maar 1 ingame shot gevonden. | |
Bart | donderdag 9 augustus 2007 @ 12:33 |
quote:Tja het is wel smal... Je bouwt 1 superlange lijn van 2x2 sporen en daar sluit je dan alle op aan. Lijkt me op zich wel leuk om een keer te doen | |
Bart | donderdag 9 augustus 2007 @ 12:40 |
quote:Ik heb er wel mee gespeeld. Geen screenshots gemaakt. Aangezien de graphics bij mij nog hetzelfde waren zag je er ook niet echt veel aan, behalve bij uitzoomen. Dan wordt er een soort van anti-aliasing toegepast, waardoor je alles scherp blijft zien. Wel kleiner natuurlijk want je zoomt uit. Maar als je maximaal uitzoomt kun je nog zien of een graantrein vol of leeg is, probeer dat met de gewone versie maar eens te onderscheiden... Wat plaatjes van 32bpp: http://lidars.narod.ru/index.files/image5017.png http://lidars.narod.ru/index.files/image7202.png (menubalk en doorzichtige brug) http://www.tt-forums.net/download.php?id=75290 edit: nog meer: http://lidars.narod.ru/index.files/Page4914.htm | |
hierissiedan | donderdag 9 augustus 2007 @ 13:08 |
Vanaf wanneer is die 32versie klaar/speelbaar? Ik zie er erg naar uit. Wat trouwens ook wel leuk zou zijn is als je zelf meerdere bedrijfjes kan starten. Dus dat je een bedrijfje voor je bussen hebt en een bedrijfje voor de treinen enz. | |
Bart | donderdag 9 augustus 2007 @ 13:27 |
quote:"When it's done." Het wordt nog steeds door vrijwilligers gemaakt. Je kan 2 dingen doen: afwachten en niet vragen, of meehelpen... quote:Dat kon met de subsidaries patch. Die was nogal buggy, maar er zijn weer wat mensen aan bezig om hem op te lappen. Dat is echt superleuk, aangezien je dan ook over spoor van concurrenten kan rijden, die daar dan geld voor krijgen (als je dat zo instelt). Gevolg is dus dat je samen enorme netwerken kunt bouwen, maar wel je eigen winst enzo behoudt. Het blijft namelijk wel je eigen bedrijf. In singleplayer kun je met die patch meerdere bedrijven starten, en dan switchen. Bedrijf voor hout en bedrijf voor passagiers om maar wat te noemen. | |
vanOekelen | donderdag 9 augustus 2007 @ 14:46 |
quote:Hij is al klaar+speelbaar, de nieuwste nightly's hebben alemaal de mogelijkheid om 32 bits graphics weer te geven, probleem is alleen dat die er gewoonweg nog niet (veel) zijn. | |
hierissiedan | vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:12 |
nightly's ?? en waar haal ik de subsidaries patch? Overigens heb ik mijn spelletje alweer uitgespeeld naar 3 dagen. Het trotst ben ik nog op mijn allereerste keer dat het lukte... Zo trost een weekje gespeeld en ik was zo rijk dat de teller het niet meer kon bijhouden! Maar jammer genoeg is dat verleden tijd... | |
Bart | vrijdag 10 augustus 2007 @ 06:31 |
quote:Lees de OP. quote:Op www.tt-forums.net een beetje zoeken. Patch invoegen in broncode en dan zelf compilen. quote:Maak de map gewoon 2048 bij 2048, dan heb je hem na 3 dagen echt niet uitgespeeld... [ Bericht 3% gewijzigd door Bart op 10-08-2007 08:17:16 ] | |
MaxMark | vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:28 |
quote:Ik denk dat hij bedoelt dat hij het jaar 2050 heeft gehaald.. | |
Bart | vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:47 |
quote:Oh Persoonlijk noem ik dat geen uitspelen, dat is al zo snel... Transport Tycoon speel ik nooit "uit". Zelf vind ik dat eigenlijk als je alle industrien en alle steden heb "connected", en dat doe ik nooit Maar iedereen geeft er natuurlijk zijn eigen definitie aan... | |
InnocentFR | vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:56 |
quote:Super, dan ga ik het ook maar es proberen! Vroeger heel veel gespeeld, lijkt me wel weer wat. | |
Crazy-M | vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:18 |
hmm, al weer weekje niet meer gespeeld, geen tijd gehad:o zal dit weekend wel weer is kijken | |
Bart | zondag 12 augustus 2007 @ 15:45 |
Ik ben nu lekker online aan het spelen, helaas nog alleen. Iemand zin om mee te doen? Barts Server, ip 85.144.78.174:3979 | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 16 augustus 2007 @ 19:46 |
ik ga binnenkort hiermee ook maar weer eens beginnen nadat ik het lang geleden speelde. Edit: Ik heb mijn eerste drie treintjes intussen rijden. de eerste twee vervoeren Kolen, de derde trein moet ijzer gaan vervoeren. http://img2.putfile.com/main/8/22812262645.jpg Hier is de lijn van mijn twee kolentreinen te zien. Ik heb het in een linkje gezet, zodat het laden van de pagina niet te lang duurt en de layout niet verziekt wordt [ Bericht 76% gewijzigd door Luctor.et.Emergo op 17-08-2007 18:33:03 ] | |
Elixabete | maandag 20 augustus 2007 @ 19:52 |
TTDPatch krijg ik niet werkend op WinXP | |
Bart | maandag 20 augustus 2007 @ 20:30 |
Moet je wel even de patch aanzetten om onder windows XP te werken... Lees anders dit en dit even door. Kortom: quote: [ Bericht 36% gewijzigd door Bart op 20-08-2007 20:39:34 ] | |
Elixabete | woensdag 22 augustus 2007 @ 10:25 |
En dan nog een vraagje. Ik heb altijd een server draaien van OpenTTD. Maar hij zegt dat het een "niet-Dedicated" is. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij wel Dedicated is? (met versie 0.5.2 of 0.5.3) | |
Elixabete | woensdag 22 augustus 2007 @ 10:33 |
quote:Ik kan een server ervoor maken eventueel. | |
MaxMark | woensdag 22 augustus 2007 @ 11:42 |
quote:Servers hebben we al genoeg hoor | |
NJ | woensdag 22 augustus 2007 @ 12:07 |
tvp, binnenkort maar weer eens installeren. | |
Harmen1984 | woensdag 22 augustus 2007 @ 12:28 |
Ik zit nu even in een "Sim City 4-periode", maar TTD komt toch altijd weer terug.. | |
Dreammaster | woensdag 22 augustus 2007 @ 13:34 |
Ben open TTD sinds een paar maanden aan het spelen.. Zal vanavond als ik thuis ben (en tijd heb) wel wat screenshots plaatsen. tevens tvp | |
Bart | woensdag 22 augustus 2007 @ 21:04 |
quote:Opstarten met -D als toevoeging. Dus C:Program FilesOpenTTDOpenTTD.exe" -D in je snelkoppeling zetten. (backslashes laat fok weer weg, logisch... maar je bedoelt wat ik snap). Daarbij is het wel handig als je de console commands kent, moet je even in de manual zoeken op console commands ofzo edit: ik heb ze in mijn bladwijzers staan: http://wiki.openttd.org/index.php/Console_Commands | |
Elixabete | donderdag 23 augustus 2007 @ 00:28 |
quote:yeah thanks | |
Bart | donderdag 23 augustus 2007 @ 06:36 |
quote:En? Heb je je eigen server al draaien? | |
dome | vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:30 |
ik speel al een lange tijd openttd met vlagen hier een ss in deze map zitten iets van 400 treinen en paar bootjes | |
Bart | vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:39 |
Inefficient langzame 90graden-bochten... Verder wel impressive | |
Automatic_Rock | zaterdag 25 augustus 2007 @ 04:07 |
Het is allemaal niet zo efficient geregeld... Maar ziet er wel cool uit | |
W00fer | zaterdag 25 augustus 2007 @ 04:36 |
Op de PSP speelt Openttd echt waardeloos. De analoge stick als muis is nou niet echt grandioos te noemen. | |
dome | zondag 26 augustus 2007 @ 14:59 |
quote:mja die aanpassing dat je langzamer gaat in een 90 graden bocht staat dan ook uit. in die tijd toen ik aan de map begon bestond dat nog niet | |
sk888er | zondag 26 augustus 2007 @ 15:16 |
quote:Is ook wel te zien Ik zie een heleboel 45 graden bochten | |
Automatic_Rock | donderdag 30 augustus 2007 @ 17:02 |
Ik meen me te herinneren dat ik ooit een site gezien heb waar Nederlandse treinen te downloaden waren. Die heb ik ook op geslagen ...Op m'n oude computer..... En nu kan ik die site niet meer vinden | |
Jump | donderdag 30 augustus 2007 @ 17:04 |
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=5033 Leef je uit, 161 pagina's | |
vanOekelen | donderdag 30 augustus 2007 @ 17:20 |
En hier kan je een zeer oude teaserversie downloaden met slechts een paar treinen, waarschijnlijk had je die. Als het goed is komt er binnenkort een alpha-release met een hoop meer treinen (ze hopen nog dit jaar helemaal klaar te zijn met deze set. [ Bericht 1% gewijzigd door vanOekelen op 30-08-2007 22:23:41 ] | |
Automatic_Rock | donderdag 30 augustus 2007 @ 17:45 |
Hmm, ik kan me herinneren dat ik een screenshot gezien had waar toch een hoop locomotieven al op stonden, zowel diesel als electrisch.. | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 30 augustus 2007 @ 19:47 |
de newgrf map heb ik niet, dus ik neem aan dat ik deze zelf moet maken Maar waar moet ik die nieuwe map plaatsen? | |
Bart | donderdag 30 augustus 2007 @ 21:38 |
quote:Newgrf's plaats je gewoon in je data directory. | |
vanOekelen | donderdag 30 augustus 2007 @ 22:26 |
quote:Klopt, die screenshots zijn onder andere te vinden in het vorige deel van dit topic en op de site van het tt-forum wat al gegeven is. Maar het enige wat tot nu toe is vrijgegeven is wat te downloaden valt via dat linkje dat ik toen straks heb gepost. En hier even de linkjes die ik in vorig topic ook al had gepost: quote: | |
MaxMark | donderdag 30 augustus 2007 @ 23:06 |
Ok, vaagheid. Mijn cheatmenu komt niet meer tevoorschijn met ctrl+alt+c Ik mis de magic bulldozer | |
vanOekelen | vrijdag 31 augustus 2007 @ 00:31 |
quote:Welke versie speel je en speel je niet per ongeluk in multiplayer modus? Ps, OpenTTD 0.5.3-RC3 is net uitgekomen! | |
MaxMark | vrijdag 31 augustus 2007 @ 01:42 |
quote:0.5.3-RC2 speel ik gewoon. Wel toevallig dat RC3 nu uit is, toen ik het vorige bericht postte was ie er nog niet | |
Douwe | vrijdag 31 augustus 2007 @ 01:51 |
Ben ik de enige die na verloop van tijd (lees: als je toch geld als water hebt ) het niet meer interesseert dat hele divisies (in mijn geval busdivisie, >400 bussen) dik verlies maken? Ik heb gewoon écht geen zin om al die 400 bussen andere orders te geven zodat ze wel weer winstgevend worden | |
MaxMark | vrijdag 31 augustus 2007 @ 01:53 |
quote:Bij mij maken voertuigen nooit verlies, ook bussen niet. Hoe zou dat kunnen, je zet ze neer op een plek waar ze sowieso winst maken, en dat groeit vanaf dan alleen maar, gezien de stad dan ook groeit | |
MaxMark | vrijdag 31 augustus 2007 @ 01:53 |
Ge-upgrade naar RC3, maar nog steeds geen cheatmenu | |
Douwe | vrijdag 31 augustus 2007 @ 02:05 |
quote:Als ik een spel begin zijn bussen een snelle money-maker... en ook vervoer binnen een stad levert dan veel geld op. Alleen na verloop van tijd is vervoer binnen een stad alleen maar verliesgevend, maar aangezien al mn steden dan al volzitten met busnetwerken, heb ik gewoon geen zin om al die bussen te verleggen naar andere steden, met daarbij ook weer de risico's dat ze ten prooi vallen aan mijn treinen | |
Automatic_Rock | vrijdag 31 augustus 2007 @ 04:14 |
Als ik een spel begin maak ik in principe geen bussen, een trein maakt altijd meer winst... Maar als een bus verlies maakt, en je hebt geen zin om de route te verleggen, waarom delete dan gewoon de bus niet?? | |
Bart | vrijdag 31 augustus 2007 @ 06:24 |
quote:Heb je al ctrl-alt-windows-c geprobeerd? Schijnt voor sommige mensen wel te werken. Oorzaak is bij mij niet bekend. quote:Als je voertuigen kloont tewijl je ctrl ingedrukt houdt, worden de orders van de voertuigen gekoppeld. Als je dan de orders van 1 voertuig verandert, worden ze automagisch van alle 400 veranderd | |
Automatic_Rock | vrijdag 31 augustus 2007 @ 08:52 |
Ik heb een nieuw landschap gemaakt met de inspiratie volle naam bergjes Heeft iemand anders zin om deze ook te spelen?? Dan kunnen we na 50 jaar ofzo gaan vergelijken. Niet wie het meeste geld heeft, maar hoe de infrastructuur gemaakt is, en hoe de dorpjes en steden zich ontwikkeld hebben | |
MaxMark | vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:15 |
quote:Et voila ! Thanks, deze kende ik nog niet | |
vanOekelen | vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:47 |
quote:De oorzaak ervan is dat andere programma's die op (de achtergrond van) je pc meedraaien al ctrl-alt-c opeisen als snelkoppeling, een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld trillian. | |
MaxMark | vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:48 |
quote:Mja, ik had m'n ATI-programma daar dus op staan, maar die snelkoppeling had ik verwijderd. Daarna deed 'ie het nog steeds niet | |
PopeOfTheSubspace | vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:03 |
Is het over het algemeen handig de treinen op full load te zetten, of gewoon zelf laten rijden? | |
vanOekelen | vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:08 |
quote:Persoonlijk zet ik ze zoveel mogelijk op full-load, omdat ik het nogal zonde vind als ze een heel stuk moeten rijden op mijn nogal drukke netwerken zonder al te veel goederen erin. Op stations met weinig sporen waar heel veel treinen komen of bij secondaire industrienen probeer ik het echter zoveel mogelijk te vermijden. (om respectievelijk opstoppingen op mijn hoofd-netwerk en dead-locks te voorkomen) | |
Bart | vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:51 |
quote:Ik zet altijd al mijn treinen op full load. En dan bouw ik precies zoveel treinen dat er altijd minimaal 1 en maximaal 2 staan te laden op het station. Dan heb je dus minimale kosten (als er 5 treinen staan te laden heb je 5x kosten voor treinen die niets doen), en maximale ratings bij je station. | |
Automatic_Rock | vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:24 |
quote:Niemand die zin heeft?? | |
Bart | vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:03 |
quote:Ik speel alleen nog maar multiplayer... | |
Automatic_Rock | vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:39 |
Ik heb nog nooit multiplayer gespeeld... Maar dan kan je toch alleen maar verder spelen als de andere ook online is lijkt me | |
MaxMark | vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:57 |
quote:Je speelt gewoon op een server waarop altijd een map/spel draait. Of er nou 0 of 8 spelers zijn | |
Bart | vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:01 |
quote:Ik zou zeggen, kom eens online, dan zie je vanzelf hoe het gaat | |
bleiblei | vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:15 |
Gaat echt hard de goeie kant op! Wat ik me nu afvraag, kan je beinvloeden welke variant je krijgt? Dit principe zie je ook wel eens bij goodsvrachtwagens en bussen. Dat je allemaal varianten krijgt. In het geval met de treinen zou het bijv. tof zijn om de lijnen in het noorden met Noordnet treinen te doen, in het zuiden met Veolia en de rest NS. Die dutchtrainset gaat echt zo vet worden: Purno zat trouwens toch ook op Fok? Als je dit leest.. . [ Bericht 11% gewijzigd door bleiblei op 31-08-2007 15:21:02 ] | |
Automatic_Rock | vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:59 |
MaxMark | vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:06 |
Die koplopers zien eruit alsof ze ergens tegenaan zijn gereden (korter in verhouding), maar verder | |
Bart | vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:04 |
Enige nadeel is dat tegen de tijd dat het echt af is, iedereen lang en breed in de 32bpp zit... | |
vanOekelen | vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:27 |
Ik denk dat je voorlopig nog wel even kunt wachten totdat alle graphics omgezet zijn, een eerste stap zou kunnen zijn om eindelijk eens af te spreken hoe alles gemaakt moet worden qua belichting, schaal, textures enzo... Daarnaast kun je natuurlijk altijd de newgrf's blijven gebruiken, er hoeven "alleen" nog maar 3d modellen overal van gemaakt te worden, alles is binnenkort als het goed is immers al wel gecoded. | |
bleiblei | vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:08 |
quote:Ik blijf voorlopig nog wel TTDen met de 16bpp? graphics. Puur voor de nostalgie . Die 32bpp graphics doen me ook te veel denken aan locomotion met die ellendige bochten . Ben na 10 jaar (in het spel dan) weer terug gegaan naar TTD. Veel toffer . | |
vanOekelen | zaterdag 1 september 2007 @ 00:38 |
quote:De 32 bpp graphics zullen alleen als extra schil die om de 8bpp graphics heen gaan draaien. Jij kunt dus ook gewoon 8bpp graphics blijven draaien in een multiplayer game waarbij de rest allemaal in 32 bpp speelt. Of als je dat leuk vindt kan je bijvoorbeeld een treintje (type) enkel in 32 bpp laten werken enz. | |
existenz | zaterdag 1 september 2007 @ 00:41 |
In de laatste trunk versie moet je met control de signals veranderen. Dat sux, Ik had eerst een mooi selectieboxje.. Dat was veel overzichtelijker | |
bleiblei | zaterdag 1 september 2007 @ 00:50 |
quote:weet ik . maar de 8bpp graphics hebben voor mij behoorlijk wat nostalgische waarde . | |
Bart | zaterdag 1 september 2007 @ 10:36 |
quote:Volgens mij heeft dat nooit in trunk gezeten, alleen in MiniIN en nu in ChrisIN... Probeer die eens uit als je dat weer wil hebben. | |
existenz | zaterdag 1 september 2007 @ 13:52 |
quote:Hmm de miniin idd... | |
Automatic_Rock | zondag 2 september 2007 @ 10:58 |
Ik heb openTDD 0.5.2, in welke jaar komen de electrische treinen?? Of komen die niet?? | |
Bart | zondag 2 september 2007 @ 11:18 |
Ongeveer 1966. Bouw je wel elektrisch spoor en elektrische treindepots? Anders kan je ze in 2398 nog niet bouwen namelijk. | |
Automatic_Rock | zondag 2 september 2007 @ 11:27 |
Ah ok. Ik zit nu in 1962. Ik zit steeds te kijken of ik electrisch spoor kan bouwen, maar ik vond het zo lang duren | |
Bart | zondag 2 september 2007 @ 12:02 |
quote:ctrl-alt-c en paar jaar vooruit gaan | |
zagevent | zondag 2 september 2007 @ 15:36 |
Heb dus een probleem met een netwerk. Heb zelf een scenario gemaakt om eens mijn eerste grote netwerk te bouwen. Inclusief pre-en exit signalen en junctions. Maar het loopt niet zo goed. Snap vooral dat met die pré en exit signalen niet goed. En ik zou ook een tussenstation willen bouwen dat groter kan dan 1x1. Ik heb een screenshot van de hele map genomen om het beter te laten zien, en de savegame upgeloaded.: Afbeelding (let op, meer dan 5MB groot) savegame | |
Paran0id | zondag 2 september 2007 @ 15:44 |
Werkt dit spel ook onder vista? Heb dit spel vroeger erg vaak gespeeld, stukje nostalgie | |
Credence | zondag 2 september 2007 @ 15:46 |
quote:215 KB . | |
existenz | zondag 2 september 2007 @ 15:46 |
quote:Ja, werkt prima. | |
zagevent | zondag 2 september 2007 @ 15:48 |
quote:wtf, op mijn pc kon je helemaal inzoomen. | |
Credence | zondag 2 september 2007 @ 15:52 |
quote:Ik denk niet dat photobucket pics van 5 MB leuk vindt en dat 'ie daarom verkleind is. | |
Automatic_Rock | zondag 2 september 2007 @ 15:57 |
quote:Ik snap zelf het nut van exit signalen niet helemaal..., ik vraag me altijd af waarom daar niet een pre-signaal gebruikt kan worden.. quote:Uhmm, waarom zou je een groter tussenstation nodig hebben???? | |
zagevent | zondag 2 september 2007 @ 16:04 |
Ik heb een goederenlijn van twéé of meer sporen. Omdat ik wil dat ze niet verdwalen wil ik ze via een tussenstation laten gaan. Maar omdat een tussenstation maar 1x1 groot is moet ik óf twee sporen één laten worden óf meer tussenstaions bouwen. | |
vanOekelen | zondag 2 september 2007 @ 17:21 |
Waarom gebruik je niet een gewoon station van lengte=1 daarvoor? Ergens in de opties kan je aanzetten dat ene trein gewoon op max snelheid door een station doorrijdt als deze niet in zijn orders staan. edit: Volgens mij is het de optie: "TTDpatch-compatible nonstop gebruik" onder patches->stations deze moet aan staan. [ Bericht 24% gewijzigd door vanOekelen op 02-09-2007 17:26:27 ] | |
zagevent | zondag 2 september 2007 @ 17:49 |
Ok, bedankt voor de tip. | |
Paran0id | zondag 2 september 2007 @ 18:11 |
Ik heb dat scenario Nederland nu ingeladen. Maar waarom kan ik geen sporen bouwen, en wanneer ik bushaltes gebouwd heb met een depot kan ik ook geen bussen aanschaffen? | |
MaxMark | zondag 2 september 2007 @ 18:13 |
quote:Je zit waarschijnlijk nog te vroeg in de tijd, voordat er treinen en/of bussen in het spel komen. Zet de startdatum eens naar minimaal 1935 | |
Paran0id | zondag 2 september 2007 @ 18:44 |
Thanks, kan ik weer ff vooruit | |
Bart | zondag 2 september 2007 @ 20:59 |
quote:Ik snap je vraag niet helemaal. Zonder exit-signalen heeft een pre-signal helemaal geen zin. Het doel van een pre-signal is juist dat hij op rood gaat als alle exit-signals erachter ook op rood staan... Maar als er dus geen exit-signals zijn werkt hij dus niet. | |
Zero2Nine | woensdag 5 september 2007 @ 22:09 |
quote:Ik speel op een Pentium III 500 Mhz, 256 MB werkgeheugen en daar begint het best wel te kraken een 256 X 512 map met een flink netwerk erop. Het loopt nog redelijk allemaal maar je merkt wel dat wanneer je de game versnelt je niet zoveel verschil merkt, eigenlijk loopt het dan normaal | |
Zero2Nine | woensdag 5 september 2007 @ 22:23 |
quote:goederen die qua prijs stabiel zijn altijd op fullload (kolen gaan nauwelijks in waarde achteruit als de trein lang staat in te laden), passagiers in principe niet. Niet alleen voor de prijs (passagiers dalen erg snel in waarde) maar ook voor de doorstroom op de tussenstations is het fijner als de trein gewoon doorgaat. Alleen met sneltreinen over hele lange afstanden zou je fullload kunnen doen omdat de kosten voor leeg vertrekken zo hoog zijn. | |
MaxMark | donderdag 6 september 2007 @ 00:12 |
quote:Wat leuk is om te doen: Opzij bewegen met de pijltjestoetsen en dan op pauze zetten terwijl je de pijltjestoetsen vast blijft houden. Dan zie je heel goed het verschil in performance | |
Automatic_Rock | maandag 10 september 2007 @ 17:53 |
Oke, ik zit nu ergens in 2040, en vind het wel welletjes (ben in 1934 begonnen..) Ik wil nu wel eens online spelen Is er een server waar fokkers op spelen?? | |
Bart | maandag 10 september 2007 @ 18:17 |
Mijn server: Barts Server spelen wel eens Fokkers op. Andere optie is Maartens Server, van Maartena. | |
Automatic_Rock | maandag 10 september 2007 @ 18:22 |
Speel jij daar ook Merovingian?? | |
Automatic_Rock | maandag 10 september 2007 @ 18:22 |
En hoe kom ik achter het adres van die servers?? | |
Automatic_Rock | maandag 10 september 2007 @ 18:26 |
Ah, gevonden!! Alleen staat er 'andere versie', dus ik kan niet meespelen | |
Automatic_Rock | maandag 10 september 2007 @ 18:35 |
Ik heb trouwens OpenTTD 0.5.2 Welke versie moet ik hebben om wel mee te kunnen spelen?? | |
Bart | maandag 10 september 2007 @ 18:41 |
Ik speel wel eens op mijn eigen server ja Mijn versie is 0.5.3-RC3. | |
Bart | maandag 10 september 2007 @ 18:42 |
quote:Als je op een server klikt in het multiplayer venster kun je trouwens ook zien wat de versie van de server is... | |
Automatic_Rock | maandag 10 september 2007 @ 18:47 |
oke. Ik ga 0.5.3-RC3 ook downloaden en installeren. En dan eens uitvogelen hoe zo'n multiplayergame precies in z'n werk gaat. Want het is mij nog niet duidelijk hoe het precies zit met het verlopen van de tijd in het spel enzo... | |
starla | maandag 10 september 2007 @ 18:57 |
Tycoon is master en ik ben master in tycoon | |
Bart | maandag 10 september 2007 @ 19:37 |
quote:De tijd gaat gewoon door... Weinig bijzonders aan hoor | |
Bart | maandag 10 september 2007 @ 19:45 |
quote:Laat eerst maar eens wat savegames zien dan, waarbij je meer dan 100 miljoen euro winst per jaar maakt met alleen treinen, dan praten we wel verder. | |
Automatic_Rock | maandag 10 september 2007 @ 20:06 |
quote:Oh, in dat geval ben ik supermaster | |
Bart | maandag 10 september 2007 @ 20:08 |
quote:Hoezo? Bij 100 miljoen beginnen we pas met praten. Je bent pas master vanaf een miljard per jaar. Supermaster moet nog gedefinieerd worden, maar mijn voorstel zal 10 miljard per jaar zijn En inflation staat uiteraard uit! | |
starla | maandag 10 september 2007 @ 20:08 |
quote: | |
Automatic_Rock | maandag 10 september 2007 @ 20:10 |
quote:Ik zie het. Kon nu meteen al m'n schulden afbetalen | |
Bart | maandag 10 september 2007 @ 20:12 |
quote:Waar ben je nu aan het spelen dan? | |
Bart | maandag 10 september 2007 @ 20:21 |
Even een plaatje van mijn laatste (onvoltooide) savegame die ik samen met iemand anders heb opgebouwd. clickable | |
Bart | maandag 10 september 2007 @ 20:30 |
Zeg automatic_rock, ben je nu AR op mijn server, zoja dan mag je ook wat terugzeggen Chatten met [enter]lullen[enter] | |
Automatic_Rock | maandag 10 september 2007 @ 20:30 |
Als je mij verteld hoe ik kan reageren, dan reageer ik | |
Bart | maandag 10 september 2007 @ 20:37 |
quote:Dat heb ik verteld ingame, en als je mijn post leest, dan staat het daar ook nog in. Maar voor het geval je echt niet kan lezen: Druk op de Enter-toets. Typ je tekst. Druk op de Enter-toets. Snappez-vous? | |
Automatic_Rock | maandag 10 september 2007 @ 20:37 |
quote:Het is ook nogal een jaartal he... Ik zit 200 jaar eerder en mijn jaarkomen is al de helft van dat... (en niet samen met iemand anders) | |
Bart | maandag 10 september 2007 @ 20:38 |
quote:Met of zonder inflatie? En de tijd loopt online gewoon door he, we hebben niet de gehele tijd gespeeld natuurlijk. | |
Bart | maandag 10 september 2007 @ 20:41 |
Daarbij zijn we veel tijd kwijt met optimaliseren... Geen bochten die treinen vertragen, switches van de binnen- naar buitenbaan, delen omzetten van 2x1 naar 2x2 spoor, enz enz... Al onze treinen lopen over 1 netwerk dat fully-interconnected is, elke trein kan van overal naar overal komen | |
Automatic_Rock | dinsdag 11 september 2007 @ 11:15 |
quote:met geloof ik... Maar wel met de moeilijkste instellingen en een enorm bergachtig landschap, best veel water. | |
Zero2Nine | dinsdag 11 september 2007 @ 14:58 |
Lol, ik heb net een game gejoind die zich in het jaar 3982 bevindt... met inflatie. Je begint met een saldo van 1 miljard ¤ de maximale lening is 850 miljoen edit: laat maar deze hele game moet corrupt zijn, ik krijg er geld bij als ik een weggetje aanleg. overigens zijn ook alle steden aan elkaar gegroeid waardoor er geen ruimte meer vrij is | |
Automatic_Rock | dinsdag 11 september 2007 @ 15:37 |
quote:Die game van gisteren, is die al weer afgelopen?? Want ik zie m'n bedrijf niet meer | |
Lord Dreamer | dinsdag 11 september 2007 @ 15:38 |
Is er nog ergens een wijze om geld te krijgen , ja noem het cheaten . maar ik wil gewoon lekker bouwen zonder me daar druk om te maken , zonder tegenstanders maar gewoon de kaart vol bouwen | |
Automatic_Rock | dinsdag 11 september 2007 @ 15:40 |
Na zo'n 20 jaar is je bedrijf meestal zo groot dat je onbeperkt kan bouwen... Cheats voor dit spel ken ik niet... | |
Lord Dreamer | dinsdag 11 september 2007 @ 15:43 |
quote:Ik heb met de open ttd nu 4 treintjes en 6 bussen/mailtransport met winst. maar het gaat zo traag om dat ik niet verder kan bouwen elke keer wachten tot het saldo hoog genoeg is om weer een stukkie te bouwen het mooie is dat het gewoon op een simpele laptop kan draaien in een window. gewoon heerlijk relaxed | |
Automatic_Rock | dinsdag 11 september 2007 @ 15:47 |
Nu ja, rechts van de pauze knop zit de fastforward-knop. Misschien die even een paar minuten ingedrukt laten Treinen over een lange afstand maken trouwens meer winst dan over een korte afstand, misschien een tip | |
Lord Dreamer | dinsdag 11 september 2007 @ 16:23 |
btw, welke extra grafische set gebruiken jullie voor open TDD / de UK renewal set denk ik en welke nog meer ? | |
MaxMark | dinsdag 11 september 2007 @ 16:35 |
quote:Ctrl+Alt+C tovert een mooi cheatmenuutje tevoorschijn. Als je trouwens éven in het begin een klein beetje moeite doet om fatsoenlijke (kolen)lijnen te bouwen, heb je al heel snel genoeg geld om je er geen zorgen meer om te hoeven maken. De money-cheat moet je dus echt niet gebruiken, want dan moet je je toch wel schamen | |
Lord Dreamer | dinsdag 11 september 2007 @ 16:42 |
Ik speelde altijd met de TTD patch en niet met open TTD , met de andere versie begon het ook inderdaad langzaam en ben je eenmaal opgang dan is geld geen optie meer. daar heb je zat van | |
Automatic_Rock | dinsdag 11 september 2007 @ 17:05 |
Ik heb een mooi landschap gemaakt Wie heeft een server om hem op te zetten?? | |
Bart | dinsdag 11 september 2007 @ 17:46 |
quote:Ik heb autoclean companies aanstaan, een company die 5 jaar idle is wordt automatisch verwijderd om ruimte te maken voor nieuwe spelers. Zolang je ingelogd blijft op de server zal de company niet verwijderd worden. | |
Automatic_Rock | dinsdag 11 september 2007 @ 17:48 |
quote:Ik ben even gaan slapen en daarna gaan werken Dat andere mensen 5 jaar voorbij laten gaan kan ik toch niks aan doen, ik keek er zo naar uit om na m'n werk verder te spelen | |
Bart | dinsdag 11 september 2007 @ 18:00 |
quote:Je kunt gewoon je pc aan laten staan... | |
Automatic_Rock | dinsdag 11 september 2007 @ 18:23 |
quote:Dan wordt Al Gore boos | |
MaxMark | dinsdag 11 september 2007 @ 18:32 |
quote:Dan moet je in het vervolg even saven als je weggaat, kun je 'em later in singeplayer weer verder spelen | |
Automatic_Rock | dinsdag 11 september 2007 @ 18:39 |
quote:Ja, dat had ik ook ontdekt. Maarja, het leek me juist zo leuk om tegen een intelligente tegenstander te spelen. Want de computer verslaan in TTD kan iedereen, slapend nog wel | |
starla | dinsdag 11 september 2007 @ 21:11 |
Hier een screenshotje (uit '65) van mijn favoriete bezigheid: centra bouwen waar alle treintjes naar toe gaan. Slecht voor de economie van andere steden, maarreuh...schijt. Kan iemand mij vertellen waar ik die screenshots -gemaakt in tycoon- terug kan vinden om te bekijken? Ik heb bovenstaande namelijk gemaakt met PrtScr en de kwaliteit is dus bagger. | |
Zero2Nine | dinsdag 11 september 2007 @ 21:17 |
bij mij komen die gewoon in de root van OpenTTD | |
Bart | dinsdag 11 september 2007 @ 21:20 |
quote:Wat is dat nou weer voor klets? | |
Zero2Nine | dinsdag 11 september 2007 @ 21:20 |
quote:De Deutsche Bahn set (XL) kan ook heel relax zijn met bijvoorbeeld ICE treinen. Total Town Replacement is ook wel aardig. Daar zitten veel nieuwe gebouwen in, maar misschien is dat dezelfde als de UK renewal. | |
starla | dinsdag 11 september 2007 @ 21:26 |
quote:Is toch wel te zien ohnie? | |
Bart | dinsdag 11 september 2007 @ 22:13 |
quote:Ik zie dat ie bagger is. Alleen jij concludeert dat het komt doordat het een printscreen is. Als je even naar mijn screen kijkt van een paar posts terug, kun je zien waarom ik zeg dat dat klets is. Dat is namelijk ook een printscreen. | |
starla | woensdag 12 september 2007 @ 07:28 |
quote:Ik snap het niet meer...die shot van jou is een .png, dacht dat die gemaakt was in tycoon. | |
Lord Dreamer | woensdag 12 september 2007 @ 10:36 |
quote:de UKRS zitten inderdaad een hoop gebouwen en zo bij. de Deutsche baan is ook een goede, ga ik daar even naar kijken . Thx | |
liefie_ | woensdag 12 september 2007 @ 16:11 |
euhm.. ik geloof dat ik dit spelletje wil spelen maar ik heb helemaal geen verstand van downloaden! kan ik dit zelf instaleren en zo? en ik snap dat ik een van 2 maniertjes moet kiezen om te spelen of zoiets maar ik weet niet welke want ik heb geen idee wat dingen als beperkte newgrf ondersteuning en PBS is nog in ontwikkeling betekenen... kan iemand zeggen welke de beste is? | |
spoor4 | woensdag 12 september 2007 @ 16:19 |
quote:Eerst deze downloaden: http://www.owenrudge.net/download/download?t=1&id=129 en het zip bestand uitpakken. Bijvoorbeeld in een map op je bureaublad, zodat je hem makkelijk terug kan vinden. vervolgens deze deze downloaden: http://downloads.sourceforge.net/openttd/openttd-0.5.2-win32.exe en openen. Tijdens de installatie wordt gevraagd naar de originele graphics. Dan moet je dus verwijzen naar die map op je bureaublad. Nadat je het spel aan de praat hebt gekregen kan die map op je bureaublad weg. | |
liefie_ | woensdag 12 september 2007 @ 16:23 |
aha nou ik ga t proberen! ik hoop dat ik het kan! | |
liefie_ | woensdag 12 september 2007 @ 16:25 |
ja ben ik weer ik klikte op je eerste link en dan moet ik weer iets kiezen! kies ik dan de nederlandse? ja denk ik he? | |
spoor4 | woensdag 12 september 2007 @ 16:28 |
quote:Maakt niet uit, zijn allemaal hetzelfde. Als er één niet meer doet heb je nog andere locaties om vanaf te downloaden. | |
liefie_ | woensdag 12 september 2007 @ 16:28 |
sorry ik ben hier zo niet in thuis maar tnx! ik ga t weer proberen! | |
liefie_ | woensdag 12 september 2007 @ 16:41 |
ow jeuj ow jeuj ow jeuj ik heb een spelletje geinstaleerd! wauw tnx spoor | |
spoor4 | woensdag 12 september 2007 @ 16:43 |
quote:Niets te danken. Speel ze | |
liefie_ | woensdag 12 september 2007 @ 17:27 |
jeetje ik heb nu echt al 6 keer een heel mooi spoortje gelegd van bv mn bos naar mn houtdinges maar ik heb geen treintjes! en dan klik ik op t treintje en dan op beschikbare treintjes en dan kan ik geen treintje kopen! wat doe ik fout? | |
Automatic_Rock | woensdag 12 september 2007 @ 17:34 |
quote:Je moet een depot bouwen (Zo'n huisje, zit in hetzelfde balkje als waarmee je het spoor gemaakt hebt) En als je dan het depot aanklikt kan je een trein + wagonnetjes kopen | |
liefie_ | woensdag 12 september 2007 @ 17:37 |
ow jeuj! en die maak ik dan gewoon met een zijpaadje aan mn mooie spoortje? ik ben echt zo niet thuis in de computer spelletjes maar ja | |
Bart | woensdag 12 september 2007 @ 17:43 |
quote:Als je dat depot in de juiste richting aan een spoor bouwt, maakt ie vanzelf de aftakkingen. quote:Je kan gewoon met prtscr een screenshot maken, dan start je een willekeurig tekenprogramma, desnoods paint, je knipt het TTD vernster eruit, en slaat hem op als png. Ik snap niet wat er zo moeilijk aan is | |
liefie_ | woensdag 12 september 2007 @ 17:46 |
quote:I did! en ik heb nog geen treintjes! | |
liefie_ | woensdag 12 september 2007 @ 17:50 |
ow jeuj ow jeuj ik heb een trein! ik hoop dat ik niet te lastig ben | |
Automatic_Rock | woensdag 12 september 2007 @ 17:57 |
Vergeet niet dat je de trein ook nog moet vertellen van waar naar waar hij moet rijden | |
liefie_ | woensdag 12 september 2007 @ 17:58 |
aha eens kijken of me dat lukt dan hij zeurt over orders? is dat dat? | |
Bart | woensdag 12 september 2007 @ 18:02 |
Ja je moet hem orders geven, eerst naar het station bij het bos, dan naar het station bij de sawmill. Je zou ook de OP kunnen lezen natuurlijk, als je vindt dat je lastig bent | |
liefie_ | woensdag 12 september 2007 @ 18:06 |
I did! maar ik was idd halverwege gestopt omdat ik er niks van snapte! maar oke ik ga het weer eens proberen en zo en dan moet het ooit lukken! | |
Bart | woensdag 12 september 2007 @ 18:23 |
Speciaal voor jou heb ik even een stappenplan in elkaar gedraaid: 1. Bouw een depot in de juiste richting. 2. Klik op nieuwe voertuigen. 3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast. 4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder). 5. Klik op de Ga naar-knop. 6. Klik op een station. 7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station. 8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten. Klaar! | |
liefie_ | woensdag 12 september 2007 @ 18:28 |
ow jeuj! dankjewel! | |
Bart | woensdag 12 september 2007 @ 18:29 |
Ik heb een zwak voor blonde meisjes... | |
liefie_ | woensdag 12 september 2007 @ 18:31 |
ow jeuj ow jeuj! ik heb een rijdende trein! wauw | |
Bart | woensdag 12 september 2007 @ 18:35 |
liefie_ | woensdag 12 september 2007 @ 18:37 |
dankje voor het stappenplan! nu ga ik rijk worden | |
sk888er | woensdag 12 september 2007 @ 18:39 |
quote:We vinden het zelfs helemaal niet erg Nu houd teminste iemand weer het topic wakker met als gevolg dat hij weer boven aan in G&C (of myat) komt met als gevolg dat mensen weer gaan kijken met als gevolg dat mensen dit spel (weer) gaan spelen met als gevolg dat de userbase van het spel groter wordt met als gevolg dat dit topic weer actiever wordt met als gevolg dat we een opgaande cirkel zitten. | |
Bart | woensdag 12 september 2007 @ 18:40 |
Ik heb het stappenplan in de OP toegevoegd, dus als we dit topic volmaken, staat ie in het nieuwe topic erbij | |
liefie_ | woensdag 12 september 2007 @ 18:40 |
fijn dat ik zo nuttig kan zijn (ik ben al mn 2e trein aan het bouwen! ) | |
liefie_ | woensdag 12 september 2007 @ 18:48 |
he bah mn geld is op! ik dacht dat het een spelletje was! zo lijkt het meer het echte leven | |
spoor4 | woensdag 12 september 2007 @ 19:01 |
quote:Je kan geld lenen. Net als in het echte leven | |
liefie_ | woensdag 12 september 2007 @ 19:04 |
echt! ow nu vind ik het weer leuk! er zat al iemand te zeuren dat ik bijna faliet was! | |
liefie_ | woensdag 12 september 2007 @ 19:07 |
hey iemand anders maakt een weg! bah | |
spoor4 | woensdag 12 september 2007 @ 19:07 |
Je kan sowieso het beste beginnen met een paar spoorlijntjes van kolenmijnen naar energiecentrales. Hoe verder ze uit elkaar liggen, hoe meer geld je er aan verdient. | |
liefie_ | woensdag 12 september 2007 @ 19:16 |
ik begin op nieuw die stomme andere schopt al mn plannen in de war! leuk spelletje! | |
Martijn_77 | woensdag 12 september 2007 @ 19:24 |
quote:Die andere kun je ook uitzetten in een nieuw spel | |
liefie_ | woensdag 12 september 2007 @ 19:26 |
quote:waar! ze zijn echt lastig! nu heb ik een ding met alleen maar snoep geniaal spel! ik voel me net 12 | |
Martijn_77 | woensdag 12 september 2007 @ 19:28 |
quote:In het begin menu kun je settings / niveaus kiezen en daar kun je instellen dat de tegenstanders niet beginnen | |
liefie_ | woensdag 12 september 2007 @ 19:30 |
aha tnx! wat helpt iedereen toch fijn! tnx | |
Bart | woensdag 12 september 2007 @ 19:47 |
Automatic_Rock, je server draait op 85.144.78.174:3982 | |
liefie_ | woensdag 12 september 2007 @ 19:52 |
kan mijn trein ook 2 dingen tegelijk ophalen? dat hij eerst toffees gaat halen en dan suiker en dan af gaat geven en dan weer terug gaat? of word dat te lastig? | |
Bart | woensdag 12 september 2007 @ 19:53 |
Kan. Kwestie van de juiste wagons bouwen en de juiste orders geven. | |
Martijn_77 | woensdag 12 september 2007 @ 19:55 |
quote:Idd | |
liefie_ | woensdag 12 september 2007 @ 19:57 |
tnx! ik word hier nog goed in | |
liefie_ | woensdag 12 september 2007 @ 20:24 |
ik denk dat ik het weet hoor maar even checken: als ik een mooie autoweg wil maken moet ik dan eerst een lorry station aan de uiteindes en dan de weg en dan ergens een road depot? | |
Lord Dreamer | woensdag 12 september 2007 @ 20:32 |
Voor de total new towns in open ttd heb ik die nighlies nodig toch ? Waar vind ik een goede versie die ook new industries ondersteunt ?. | |
liefie_ | woensdag 12 september 2007 @ 21:10 |
ja ben ik weer! ik breng mn cola fabriek cola en bubbels en toch maakt ie geen drinken! hoe zit dat? | |
zagevent | woensdag 12 september 2007 @ 23:40 |
Je moet eerst wat voertuigen hebben die drinken transporteren naar een plaats dat dan dat drinken accepteert. De eerste tuigen zullen zonder drinken rijden, maar na een tijdje transporteren je voertuigen drinken. Allez, ik doe het toch altijd zo. | |
Zero2Nine | woensdag 12 september 2007 @ 23:43 |
quote:tja een vrouw die openttd speelt, dat zie je niet elke dag | |
Zero2Nine | woensdag 12 september 2007 @ 23:45 |
quote:new industries wordt helaas nog niet door OpenTTD ondersteund, zelf niet in de nightlies. Daarvoor moet je toch echt TTDpatch hebben. je hebt idd wel een nightly nodig voor Total Town Replacement Versie 3 | |
Zero2Nine | woensdag 12 september 2007 @ 23:46 |
quote:respect dat jullie op dat speelgoedland kunnen spelen. dat landschap doet gewoon pijn aan je ogen. | |
liefie_ | woensdag 12 september 2007 @ 23:46 |
quote:tnx! | |
liefie_ | woensdag 12 september 2007 @ 23:47 |
quote:en ze hebben nog wel speciaal zo'n ding met cola en snoep en zo! dat ziet er girly uit! of is het gewoon voor kindjes en vind ik weer iets voor kindjes gewoon geweldig | |
liefie_ | woensdag 12 september 2007 @ 23:48 |
quote:maar het is toch veel leuker om snoep en speelgoed te maken dan papier | |
liefie_ | woensdag 12 september 2007 @ 23:49 |
het scheelt trouwens als je de bomen uit zet (zelf uitgevonden jeuj! ) | |
Zero2Nine | woensdag 12 september 2007 @ 23:49 |
quote:En | |
liefie_ | woensdag 12 september 2007 @ 23:52 |
ik ben nog niet bij de bussen ik zit nog vol in de treinen | |
zagevent | donderdag 13 september 2007 @ 00:00 |
quote:Ik speel nooit in speelgoedland, maar met elk type van dat soort (twee basisproducten worden tot één product gemaakt) is het bij mij zo. Ik heb het voorgehad met goederen die moesten getransporteerd worden. En goederen is hetzelfde als drinken. Alleen de vlag is anders, de lading niet. | |
starla | donderdag 13 september 2007 @ 07:38 |
quote:Ik zet de depots altijd achter het station neer, is iets praktischer. Je mist het punt een beetje, mijn vraag was: hoe maak ik een screenshot in tycoon en kan ik hem weer terugvinden? | |
vanOekelen | donderdag 13 september 2007 @ 07:47 |
Kleine screenshot: ctrl-s, grote screenshot ctrl-g. Bij de nightly's komt het dat in "mijn documenten/openttd" te staan en bij 0.5.x als ik het goed heb in de root van het spel (de map waar je het spel geinstalleerd hebt staan dus). | |
starla | donderdag 13 september 2007 @ 08:46 |
Ok thx! | |
Zero2Nine | donderdag 13 september 2007 @ 12:49 |
quote:als je het depot achter je station neerzet in het geval van een Roll-on Roll-off (RoRo) dan moet je wel zorgen dat ze weer terug naar het begin kunnen want anders rijden ze volgeladen (of juist leeg, het is maar net wat ze op het station moeten doen) naar het depot (in dat geval crossen ze zo door het station heen zonder te stoppen) en moeten ze een takkeneind omrijden om weer bij het station te komen. Als je een terminus (doodlopend station) hebt dan kan je natuurlijk wel depots achter elk spoot zetten. | |
liefie_ | donderdag 13 september 2007 @ 15:55 |
ja ik weer! 2 vraagjes hoe laat ik meer dan een vrachtwagentje op mn weg rijden? en waarom mag ik soms van de overheid geen stations maken en hoe los ik dat op? he dat waren er eigenlijk 3 maar ja | |
MaxMark | donderdag 13 september 2007 @ 16:01 |
quote:Door een tweede te kopen Gewoon het kloonknopje gebruiken dat in het depot zit, dan maak je als het ware een kopie van de eerste wagen. Hoef je ook niet meer opnieuw orders te geven. quote:Je kunt op een stad(naam) klikken en dan het knopje "Gemeente". Daar zie je de houding van de gemeente tov jou. De houding daalt als je wegen/gebouwen/bomen in en rondom de stad verwijdert. De houding stijgt door goede verbindingen te hebben in de stad. Wat je ook kunt doen is de stad omkopen (erg duur), maar de beste manier is om asociaal veel bomen rondom te stad neer te planten. Vinden ze leuk. | |
Automatic_Rock | donderdag 13 september 2007 @ 16:04 |
Of je koopt ze om kost alleen wel veel geld | |
liefie_ | donderdag 13 september 2007 @ 16:06 |
quote:ja maar toen ging mn vrachtwagen zeuren dat ie te weinig orders had en tnx voor de bomen tip! | |
liefie_ | donderdag 13 september 2007 @ 16:08 |
ow is er trouwens ook iets om bv mn suikerspinplantage meer suikerspin te laten maken? of gaat dat automatisch? | |
zagevent | donderdag 13 september 2007 @ 16:21 |
Dat gaat automatisch. Je kan wel cheaten en zo kan je de productie kunstmatig verhogen tot wel meer dan 2000 ton. | |
liefie_ | donderdag 13 september 2007 @ 16:30 |
ow nee valsspelen is niet leuk | |
Bart | donderdag 13 september 2007 @ 18:00 |
quote:Elk voertuig heeft orders nodig. Je kan klikken op een al bestaand voertuig, dan neemt ie de orders over. | |
liefie_ | donderdag 13 september 2007 @ 18:06 |
aha ik ben falliet aaarrrgghh | |
vanOekelen | donderdag 13 september 2007 @ 18:17 |
quote:Na een tijdje spelen snap je niet dat je ooit failliet hebt kunnen gaan . Dat vind ik meteen ook een (klein) nadeel aan het spel, als je het eenmaal doorhebt is het eigenlijk te simpel. (het blijft natuurlijk nog steeds uitdagend alleen meestal heb ik na een paar jaar zoveel geld dat ik kan doen wat ik wil zonder dat het iets uitmaakt). Tip; Begin eens met een klein kolenlijntje (met treinen dus), als je dat eenmaal hebt lopen maak je gegarandeerd winst. | |
Automatic_Rock | donderdag 13 september 2007 @ 18:20 |
quote:Da's mij nog nooit gelukt | |
Automatic_Rock | donderdag 13 september 2007 @ 18:21 |
quote:Daarom maak ik altijd een bergachtig landschap, en veel water. Dan wordt het al wat uitdagender Ik heb nu net m'n nieuwe PC Dus ik zal zo TTD weer installeren, en dan eens kijken wat Merovingian voor mij gedaan heeft | |
Bart | donderdag 13 september 2007 @ 18:26 |
quote:Hoe kan dat nou Je moet natuurlijk wel al je treinen in de gaten houden of ze wel winst maken... Als ze verlies maken moet je ze verkopen, of er is iets mis met de lijn... Je kunt ook je startgeld verhogen, maakt het wat makkelijker in het begin. | |
liefie_ | donderdag 13 september 2007 @ 18:26 |
hey ik ben een vrouw he ik spendeer te snel geloof ik | |
liefie_ | donderdag 13 september 2007 @ 18:28 |
neuh ik vind het wel leuk zo begin sowieso telkens een nieuwe als ik t niet meer leuk vind kan me niet zo lang met een ding bezig houden haha | |
Bart | donderdag 13 september 2007 @ 18:30 |
quote:Het ligt niet aan het spenderen... Als je geld uitgeeft, houdt het vanzelf op als je op 0 euro zit. Als je treinen winst maken, komt er geld bij, en kun je dus nooit onder de 0 euro komen. Niet lang genoeg om failliet te gaan tenminste. Maar vrouweren spenderen inderdaad te veel | |
liefie_ | donderdag 13 september 2007 @ 18:33 |
kan ik het knopje rood staan dan uitzetten net als bij mn echte bank? | |
Bart | donderdag 13 september 2007 @ 18:40 |
quote:Je kan wel multiplayer spelen en dan bij anderen gaan bedelen om geld | |
liefie_ | donderdag 13 september 2007 @ 18:43 |
ja dat is idd ook net echt een man zoeken die me onderhoudt nee ik kan het zelf! en het maakt niet uit als ik faliet ga want dan ben ik t landje meestal toch al we beu :'') ik zal er nog eens een proberen | |
Hari-Bo | donderdag 13 september 2007 @ 18:45 |
Ik ben ook vollop bezig met OpenTTD maar wat is die AI simpel zeg | |
liefie_ | donderdag 13 september 2007 @ 18:49 |
nu voel ik me dom | |
Bart | donderdag 13 september 2007 @ 18:51 |
quote:Goh | |
Automatic_Rock | donderdag 13 september 2007 @ 18:51 |
quote:Done!! Bedankt Merovingian Een Automatic-rock server Die instellingen die je allemaal vroeg over eindjaar etc, zijn die nu nog in te stellen, of is het daar te laar voor?? Er zijn al 3 andere mensen die m'n map aan het spelen zijn |