Hoho..., Albers heeft lange tijd Takuma Sato achter zich gehouden, was sneller in de race dan z'n teamgenoot Adrian Sutil op het moment dat deze uitviel én kon de rondetijden van een flink aantal coureurs (STR's, SA's, Trulli, Webber) gedurende lange tijd redelijk benaderen (te volgen via LiveTiming). Dat is in de SpykerF1 gewoon een prima prestatie en terecht een goede race van Albers. Hij heeft geen fouten gemaakt, goed meegedaan en gezien de omstandigheden waarschijnlijk het maximale resultaat behaaldquote:Op zondag 8 juli 2007 20:43 schreef mbn het volgende:
[..]
Hij heeft vandaag een race uitgereden op de laatste plaats. Als we dat al een goede race moeten noemen, dan is het wel erg treurig gesteld. Ik ben het er mee eens dat er dit seizoen met de Spyker niet veel in zit, maar je kan het toch serieus niet een goede race noemen. De race in Canada was hij tot zijn fouten goed bezig, vandaag deed hij wat redelijkerwijs van hem mag worden verwacht.
Amen.quote:Op zondag 8 juli 2007 20:54 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Hoho..., Albers heeft lange tijd Takuma Sato achter zich gehouden, was sneller in de race dan z'n teamgenoot Adrian Sutil op het moment dat deze uitviel én kon de rondetijden van een flink aantal coureurs (STR's, SA's, Trulli, Webber) gedurende lange tijd redelijk benaderen (te volgen via LiveTiming). Dat is in de SpykerF1 gewoon een prima prestatie en terecht een goede race van Albers. Hij heeft geen fouten gemaakt, goed meegedaan en gezien de omstandigheden waarschijnlijk het maximale resultaat behaald
Zeg ik dat ergens? Maar iemand beweerde dat Albers "zich al bewezen had in de F1", daar doelde ik eerder op.quote:Op zondag 8 juli 2007 20:41 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dus jij gaat nu vertellen dat Hamilton geen ervaring heeft uit voorgaande klasses en uit het niets in de F1 is ingestapt?
Dat is speculatie. Hij bewees sowieso afgelopen weekend al met een fout om te kunnen gaan.quote:Ook grote coureurs maken/maakten fouten en er komt ook een dag dat we op de grond liggen van het lachen na een flater van Hamilton. Die heeft nu alles mee, maar de tijd komt dat hij niks mee heeft!
Ik ook.quote:Disclaimer: Ik ben alles behalve een Albers fan!
Maar het verschil was dan ook dat de lolloipopman de lollipop naar beneden hield. Bij Albers deed die hem omhoog.quote:Op maandag 9 juli 2007 08:04 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Zeg ik dat ergens? Maar iemand beweerde dat Albers "zich al bewezen had in de F1", daar doelde ik eerder op.
[..]
Dat is speculatie. Hij bewees sowieso afgelopen weekend al met een fout om te kunnen gaan.
Nogmaals, Hamilton stond meteen stil....
[..]
Ik ook..
quote:Op maandag 9 juli 2007 08:15 schreef sanger het volgende:
Bij Albers deed die hem omhoog.
Op het moment dat Albers begint te rijden trekt hij hem omhoog ja. Kijk eens naar de situatie bij Hamilton, op het moment dat die begint te bewegen laat hij hem omlaag. Kijk naar Button vorig jaar, ook toen bleef de lollipop omlaag.quote:Op maandag 9 juli 2007 08:18 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..].
Die was gewoon naar beneden hoor.
Let me refresh your memory
http://uk.youtube.com/watch?v=Em5V8FYAxG0
Kijk maar na 40 sec. Lollipop wordt omhoog getrokken omdat Albers al op het gas gaat.
Zie hier bovenquote:Op maandag 9 juli 2007 08:36 schreef TJDoornbos het volgende:
Sanger is draaien tegenwoordig omhoog??
Dude, die gozer reageert gewoon op het feit dat die auto naar voren gaat.. Daarom trekt ie de lollipop naar boven. Niet omdat Albers weg mag.quote:Op maandag 9 juli 2007 08:43 schreef sanger het volgende:
[..]
Op het moment dat Albers begint te rijden trekt hij hem omhoog ja. Kijk eens naar de situatie bij Hamilton, op het moment dat die begint te bewegen laat hij hem omlaag. Kijk naar Button vorig jaar, ook toen bleef de lollipop omlaag.
Albers kon, toen hij eenmaal reed, niet meer zien dat hij niet mocht rijden, en Button vorig jaar wel, vandaar dat die 20 meter verderop stilstond.
Dan nog moet hij de lolli naar beneden houden....... Zodat Albers alsnog op de rem kan trappen als hij de lolli tegen zijn helm ziet slaan (die kun je dan niet missen namelijk).quote:Op maandag 9 juli 2007 08:45 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dude, die gozer reageert gewoon op het feit dat die auto naar voren gaat.. Daarom trekt ie de lollipop naar boven. Niet omdat Albers weg mag.
Met "iemand" zul je mij wel bedoelen.. Wat ik zei was dat het onzin is dat iemand die net 9 races heeft gereden zich al bewezen heeft in de F1.. Dat als reactie op de post van MrBadGuy. En helemaal als dan wordt gezegd dat 'ie 9x op het podium gefinished is... Als jij gewoon een goede (niet eens topcoureur) bent die in veruit de beste auto van het veld (althans, 1 vd 4 beste auto's) rijdt, een goed team, etc., achter je hebt staan is het moeilijker NIET het podium te halen dan wel!!quote:Op maandag 9 juli 2007 08:04 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Zeg ik dat ergens? Maar iemand beweerde dat Albers "zich al bewezen had in de F1", daar doelde ik eerder op.
[..]
Dat is leuk in het sprookjesbos, maar in de F1 heb je hier natuurlijk niks aan.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:10 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
En met het oog daarop stelde ik dat de prestaties van Christijan Albers in de Minardi/Jordan-Midland/Spyker mogelijk nog wel beter zijn ook (relatief gezien.. prestatie t.o.v. potentieel)..
Helemaal waar en niets op af te dingen...quote:Op maandag 9 juli 2007 14:20 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat is leuk in het sprookjesbos, maar in de F1 heb je hier natuurlijk niks aan.
Kijk stel dat ik F1 ga rijden, en mij lukt het wel een pitstop te voltooien dan zou ik de held zijn omdat mijn F1-potentieel 0,0% is en ik toch een prestatie neer zit wat niet iedereen zou kunnen.
Allemaal leuke theorieën, maar dat is niet waar F1 om gaat. F1 gaat om resultaten, en ook alleen dat
vergelijkbare fout? Ik denk dat Lauda vooral doelde op het doorrijden met een complete benzine-slang achter je aan en dit pas merken als je de pits al uit bent. Je zou het al moeten merken zodra je dit ding losrukt van de benzinetank, want niet zo makkelijk gaat. Hamilton stopte op tijd, waardoor hij zijn 'foutje' al oploste voordat het echt een fout werd. Wat Albers deed was gewoon echt een hele domme fout...quote:Op maandag 9 juli 2007 14:33 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Helemaal waar en niets op af te dingen...
Echter, er werd gezegd (al dan niet met een knipoog) dat Hamilton zich (itt CA) al lang bewezen heeft in de F1, dit als argument waarom Lauda niet ook Hamilton uit de F1 zou willen laten zetten voor een vergelijkbare fout.. Daar reageerde ik (misschien ietwat overdreven/chauvinistisch) op..
Laat Hamilton eerst maar eens bewijzen met wat tegenslag/minder materiaal om te kunnen gaan, zoals bijvoorbeeld Alonso met een probleem in Q3 vorige week, Massa wiens motor voor de start afslaat gister, etc. Tot nog toe heeft 't hem alleen nog maar meegezeten in de F1 (wat overigens niets afdoet aan de prima prestaties..). Voor 'zich bewezen hebben in de F1' is echter meer nodig. En in die zin sla ik 'qua zich bewezen hebben in de F1' Christijan Albers hoger aan dan Lewis Hamilton.
Dat gaat gedeeltelijk op indd. Maar je probeert wel appels met peren te vergelijken. Je kunt geen vergelijking maken tussen Albers en Hamilton omdat ze niet in hetzelfde team rijden.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:20 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat is leuk in het sprookjesbos, maar in de F1 heb je hier natuurlijk niks aan.
Kijk stel dat ik F1 ga rijden, en mij lukt het wel een pitstop te voltooien dan zou ik de held zijn omdat mijn F1-potentieel 0,0% is en ik toch een prestatie neer zit wat niet iedereen zou kunnen.
Allemaal leuke theorieën, maar dat is niet waar F1 om gaat. F1 gaat om resultaten, en ook alleen dat
Denk je dat? Heb je enig idee met hoeveel pk'tjes aan die slang is gesleurd?quote:Op maandag 9 juli 2007 15:26 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik denk dat Lauda vooral doelde op het doorrijden met een complete benzine-slang achter je aan en dit pas merken als je de pits al uit bent. Je zou het al moeten merken zodra je dit ding losrukt van de benzinetank, want niet zo makkelijk gaat.
als coureur merk je dat echt wel hoor. In het filmpje zie je de auto ook vertragen en vervolgens weer doorschieten, 1 blik in zijn spiegel was genoeg geweest om te zien dat de slang er nog aan hing. Als coureur moet je zoiets gewoon snel doorhebben (als team trouwens ook, ze hadden gelijk STOP! STOP! moeten schreeuwen door zijn oortje). Feit is gewoon dat het een hele domme fout was van Albers en hopelijk ook de laatste keer dat tie zo'n fout maakt.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:52 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Denk je dat? Heb je enig idee met hoeveel pk'tjes aan die slang is gesleurd?
Echt flauw dat er nu nog steeds wordt gezeken over die slang.
Ik vind dit wat een vaag verhaal..quote:Op maandag 9 juli 2007 01:00 schreef TJDoornbos het volgende:
http://www.ad.nl/dossiers/spyker/article1493233.ece
CA eruit als die niet betaald............
Elke F1-coureur is een paydriver, zelfs Michael Schumacher was dat. Die bracht ook sponsoren mee naar het team. De sponsoren betalen een bepaald bedrag aan het team en uit dat bedrag wordt dan weer het salaris betaald voor de coureur. Strikt gezien is hij dus geen paydriver omdat het team hem betaald, maar het geld komt gewoon van sponsoren af.quote:Op maandag 9 juli 2007 18:15 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Ik vind dit wat een vaag verhaal..
Albers is in dienst van SpykerF1 en wordt juist door officiëel door het team betaald, in die zin is hij géén pay-driver..
Lodewijk Varossieau (ex-manager) schijnt een aantal deals/afspraken over aantrekken van sponsors en het verkopen van merchandising te hebben gemaakt, die aantallen worden niet gehaald en daar moet dan nu CA BV, de partij die in Christijan Albers' loopbaan investeert, voor opdraaien?? Maar dat maakt Albers dan toch juist wél weer een pay-driver?? Dan moest hij dus wél geld/sponsoring meebrengen??
Iemand die van de hoed en de rand weet??
Overigens, mochten er inderdaad betalingsafspraken bestaan die niet (kunnen) worden nagekomen, dan is het waarschijnlijk terecht einde oefening.. Ik vraag me echter af hoe het met de positie van Sutil zit, hoeveel sponsoring neemt die eigenlijk mee??
Ik doelde er op dat Albers, althans zo werd voor aanvang van het seizoen gezegd, géén sponsoren hoefde mee te brengen, dat het geen verplichting is/was.. Natuurlijk neemt iedere coureur sponsoren mee, al dan niet persoonlijke. Maar juist omdat hij dat niet hoeft, kan SpykerF1 hem hierom er toch nooit uit zetten??quote:Op maandag 9 juli 2007 18:20 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Elke F1-coureur is een paydriver, zelfs Michael Schumacher was dat. Die bracht ook sponsoren mee naar het team. De sponsoren betalen een bepaald bedrag aan het team en uit dat bedrag wordt dan weer het salaris betaald voor de coureur. Strikt gezien is hij dus geen paydriver omdat het team hem betaald, maar het geld komt gewoon van sponsoren af.
Over de situatie zoals hij nu is bij Albers kan ik niet oordelen, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze van hem af willen en dit nu aangrijpen als middel. Misschien zit Marcel B. er wel achter, zodat Giedo in die bak terechtkomt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |