abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † maandag 25 juni 2007 @ 15:39:30 #1
128220 Peter6000
pi_50823125
Biografie

1976-2000

Erik de Jong groeit op in een muzikale omgeving. Zijn moeder speelt hawaïgitaar en ukelele en zijn vader gitaar. Op vijftienjarige leeftijd, in 1976, wordt De Jong het jongste bandlid in de punkband van zijn broer, Blitzkrieg en later The Duds. Hij speelt ook in de Utrechtse bands Hi Jinx en Judy Nylon. Een vast instrument bespeelt De Jong niet. Als de drummer niet kan, mag hij drummen en als de bassist niet kan, mag hij bassen. Later gaat De Jong naar het conservatorium om slagwerk te studeren. Als hij tot de ontdekking komt niet echt een instrumentalist te zijn, stapt hij over op de richting arrangement en compositie en raakt hij verslingerd aan elektronica en drumcomputers.

2001
Na jaren experimenteren, opnemen, knippen en plakken op een computer in zijn woning in Nieuwegein heeft de inmiddels 41-jarige Erik de Jong eindelijk een cassette met schetsen van drie nummers die hij verstuurt naar platenmaatschappij Excelsior. Labelbaas Ferry Roseboom is direct enthousiast over de - door De Jong zelf benoemde - singer-sample-songwritermuziek en twee weken later besluit Excelsior Spinvis te tekenen.

2002
Als op 1 april het album Spinvis uitkomt, reageert de pers unaniem enthousiast. Spinvis scoort vooral erg hoog bij muziekcritici en behaalt zodoende snel de hoogste positie in Oor's Moordlijst. Spinvis maakt muziek bij een kunstwerk van Walter van Broekhuizen voor de manifestatie Over Helden, Schurken En Hadewijch. In drie nummers verwerkt hij de stem van cabaretier Abraham de Winter (1841-1920) zoals die klinkt op 78 toerenplaten uit 1901. De tracks verschijnen in de zomer op een speciale single tijdens de manifestatie Het Geheugen Van Een Stad te Breda. In eerste instantie is De Jong niet van plan zijn muziek live ten gehore te brengen, maar eind 2002 staat Spinvis dan toch op de planken tijdens het Crossing Border festival in Amsterdam. Hij heeft voor deze gelegenheid een bijzondere zevenkoppige band samengesteld, bestaande uit vaak oudere ervaren muzikanten die niet uit de popmuziek komen, zoals drummer Louis Debij (vaste muzikant bij TROS Session, Toots Thielemans, Rogier van Otterloo, de Beau Hunks en Fungus), pianist Han Reiziger (o.a. componist en begeleider van cabaretgroep Lurelei), harpiste Carla Bos (o.a. Schönberg Ensemble en Holland Symfoniaen), saz-speler Cengiz Tutar en Erik's vader, gitarist Walter de Jong. Het optreden wordt als een van de hoogtepunten van Crossing Border gezien. In december belandt het album Spinvis op de tweede plaats in de eindlijst van muziekblad Oor. Het liedje Smalfilm wordt tweede in de door VPRO-luisteraars samengestelde Song van het Jaar 2002. In beide gevallen moet Spinvis de Amerikaanse band Queens Of The Stone Age voor zich laten. Eind 2002 ontvangt De Jong een Essent Award.

2003
Spinvis speelt in januari in een eenvoudigere bezetting op Noorderslag in Groningen. In het voorjaar doet hij een korte, succesvolle tournee met muzikanten die hem ook een jaar eerder begeleidden tijdens zijn livedebuut. Voor een compilatie op de website 3voor12.nl maakt Spinvis een liedje met Bauer. Spinvis speelt in augustus zowel op het Duitse Haldern Open Air festival als op het Beglische Pukkelpop. Nieuwegein Aan Zee is zowel een cd als een dvd, De cd bevat vier liedjes die niet op het debuutalbum waaronder een versie van Astronaut gezongen door het Belgische Lais en gespeeld door het Spinvis Orkest. De dvd bevat liveregistraties en het onderdeel De Tijdmachine ofwel een overzicht van een jaar Spinvis in beeld en geluid. Op 17 december doet Spinvis met orkest, voor de gelegenheid uitgebreid met strijkers, het laatste Nederlandse optreden in Vredenburg te Utrecht.

2004
Begin januari wordt bekend gemaakt dat Spinvis een Zilveren Harp heeft gewonnen. In maart wint hij de Annie M.G. Schmidt-prijs 2003 voor het lied Voor Ik Vergeet (in de uitvoering van cabaretière Lenette van Dongen). Voor de vierde editie van het festival Cross-Linx in Enschede maakt Spinvis in opdracht een compositie die bestaat uit drie ritmische monologen van tien minuten elk, uitgevoerd door actrice Roos Ouwehand, operazangeres Lucia Meeuwsen en acteur Hans Dagelet en begeleid door het Rosa Ensemble en het Ives Ensemble, aangevuld met gitaar en gemanipuleerde geluiden van Spinvis. In het seizoen 2004-2005 gaat Spinvis het theater in met het programma Lotus Europa.

2005
The Ringtone Society presenteert tijdens Noorderslag een website die is gericht op de artistieke ontwikkeling van de ringtones. Een van de deelnemende artiesten is Spinvis. De muzikant is met het nummer Idee Zeventien te horen op de compilatie The Pet Series : Volume 4. Na een try-out in Ekko te Utrecht op 25 februari gaat Spinvis in het voorjaar op tournee langs Nederlandse theaters met het programma Lotus Europa. Zijn band bestaat tijdens de tournee uit Jan van Eerd (vibrafoon), Saartje van Camp (cello), Lucas Oldeman (piano), Arjan Witte ('kosmos en echo'), Jeroen Kleijn (drums) en Cor van Ingen (basgitaar). Het duo Solo reist mee als voorprogramma. Speciaal voor de Filmmuseum Biënnale 2005 in april maakt Spinvis onder de titel De Explicateur een theatrale voorstelling met archiefmateriaal, muziek en dialogen. Hij voert de muziek zelf uit in Filmmuseum Cinerama samen met band en acteur Hans Dagelet. Op 28 november komt De Jong's 2e cd, Dagen van Gras, dagen van Stro uit.

2006
Spinvis maakt zelf een nieuwe mix voor de singleversie van Ik Wil Alleen Maar Zwemmen. De single bevat ook een dubversie van het nummer. Tekenaar Hanco Kolk maakt een stripversie van Voor Ik Vergeet. De strip is onderdeel van Strips In Stereo, een boek en cd met veertien stripversies van veertien Nederlandstalige liedjes. De uitgave wordt in maart in Paradiso gepresenteerd aan de vooravond van de Boekenweek 2006. Spinvis maakt onderdeel uit van de NL Impressionisten, een verzamelnaam voor zeven Nederlandstalige bands die hun eigen identiteit als uitgangspunt voor hun werk nemen. Naast Spinvis zijn ook Meindert Talma, De Kift, at the close of every day, André Manuel, Mondo Leone en D'r Sjaak bij dit project betrokken. Vanaf 18 maart spelen de NL Impressionisten in groepen van twee tot drie enkele maanden in diverse Nederlandse zalen. Op 20 maart verschijnt het album JA!, de honderdste uitgave op Excelsior en een samenwerking met Simon Vinkenoog. Het project vloeit voort uit een ontmoeting tussen de dichter en de muzikant op de Dag van de Literatuur in de Rotterdamse Doelen in 2005. Op het album staan zeven stukken, waarvan één live opgenomen in de Paradiso op 21 januari 2006. Het duo wordt terzijde gestaan door schrijver, 'Hammond- en echoman' Arjan Witte. JA! wordt ondersteund met optredens in Rotterdam, Antwerpen, Groningen en Drachten. Met het programma De Suikerklok staan het Spinvis-orkest en Simon Vinkenoog op De Parade. De Suikerklok is gebaseerd op een roman van de Portugese schrijver Michael Magio. Spinvis staat met zijn band op Lowlands, Waterpop, Dranouter en de Venlose Zomerfeesten. Het laatste optreden is op 1 september in het bostheater De Kersouwe te Heeswijk-Dinther. Voor het project De Kunst Van Het Wandelen, georganiseerd door het Centrum Beeldende Kunst Gelderland, maakt Spinvis het muziekstuk Hertenkoor (Deel 2)... Een Wandelsprookje. Wandelaars op het Zuid-Veluwse Elfbergenpad kunnen in december tijdens de tocht met koptelefoon luisteren naar een collage van heimachines, vogels, gitaarrifs en mijmeringen over het klokbekervolk. In zijn geluidscompositie verwijst Spinvis naar het wandellogboek van kunstenaar Q.S. Serafijn.

2007
Tijdens Noorderslag in Groningen krijgt Spinvis de Popprijs 2006 uitgereikt. 'Spinvis is eigenzinnig en origineel en trekt zich niets aan van de hitlijsten. Hij legt alleen verantwoording af aan zichzelf en heeft tekstdichten in de Nederlandse taal naar een nieuw plan getrokken', aldus de jury. Op 17 februari trad Spinvis met het Metropool Orkest op in Vredenburg voor 'Afdaling in de Ingewanden', waaraann ook Simon Vinkenoog, Margriet van Reisen (zang), Marloes Kupfer (striptease act), Hans Dagelet (trompet) en dokter Sjoerd van der Werf (inbrengen camera) meewerken. In het voorjaar ging Spinvis de theaters in met de voorstelling 'Op Een Avond In Het Heelal', begeleid door Saartje van Camp (cello), Lucas Oldeman (toetsen), Jeroen Kleijn (drums), Cor van Ingen (bas), Arjan Witte (orgel), Jan van Eerd (vibrafoon) en Hans Dagelet (trompet). Aan het begin van deze tour deed Spinvis ook vier optredens in Zuid-Afrika.

Discografie

2002


2003


2005


Vorige topic: Spinvis #10: En meneer Van Ouwenaar zet alle dingen recht!

De OP is hier te vinden

[ Bericht 3% gewijzigd door nipeng op 30-08-2007 19:21:16 (Foto verwijderd op verzoek vd eigenaar.) ]
  maandag 25 juni 2007 @ 17:12:02 #2
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_50826357
Het wordt vanavond druk met fokkers in utrecht. Ik zag dat de persoon die het topic sloot ging, Qyroz en ik gaan iig ook en volgens mij zag ik in Q's CC dat er nog een stuk of 5 fokkers gaan. Gezellig. .
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 25 juni 2007 @ 17:29:56 #3
141482 Q.
JurassiQ
pi_50826969
Wie is QyRoZ en waarom gaat hij naar Spinvis?
For great justice!
pi_50841312
Ben net terug! Het was zo tof!!

Geweldige versies van alle nummers! Dat prentenboek tijdens Smalfilm was geweldig! En die versie van Voor Ik Vergeet, tranen in m'n ogen. Echt super!

  maandag 25 juni 2007 @ 23:51:01 #5
141482 Q.
JurassiQ
pi_50841865
Ik heb een Spinvis-overdosis na 4x deze show te hebben gezien.
For great justice!
  maandag 25 juni 2007 @ 23:51:33 #6
141482 Q.
JurassiQ
pi_50841891
Voor ik vergeet was wel geniaal trouwens. En die MOEST is ook wel spelen, 100 meter bij de Biltstraat vandaan.
For great justice!
  dinsdag 26 juni 2007 @ 00:20:48 #7
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_50842928
En ik heb de tracklist.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 00:22:06 #8
141482 Q.
JurassiQ
pi_50842970
Jij bent echt stoer.
For great justice!
  † In Memoriam † dinsdag 26 juni 2007 @ 00:52:21 #9
128220 Peter6000
pi_50843825
Wat is Q`s CC, en waar was de FOK-meet.

Maar het was weer geweldig.
Ik had ook niet anders verwacht.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 00:55:59 #10
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_50843955
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 00:20 schreef I.R.Baboon het volgende:
En ik heb de tracklist.
Ik herinner je nog even aan het feit dat je dat stripboek nog niet hebt...
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  dinsdag 26 juni 2007 @ 07:31:03 #11
141482 Q.
JurassiQ
pi_50846964
Iemand nog iets opgemerkt in Narcose?
For great justice!
  dinsdag 26 juni 2007 @ 08:01:26 #12
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_50847148
Ja, hij nam z'n iPhone mee, en niet z'n Fender.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 08:35:14 #13
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_50847492
Helemaal vergeten nog... Saartje
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_50847620
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 08:01 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ja, hij nam z'n iPhone mee, en niet z'n Fender.
Ah, dat was het! Ik kon het al niet verstaan
  dinsdag 26 juni 2007 @ 08:45:55 #15
141482 Q.
JurassiQ
pi_50847641
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 08:01 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ja, hij nam z'n iPhone mee, en niet z'n Fender.
Jij was wakker.
For great justice!
  dinsdag 26 juni 2007 @ 11:46:04 #16
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_50852250
quote:
Op maandag 25 juni 2007 17:12 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het wordt vanavond druk met fokkers in utrecht. Ik zag dat de persoon die het topic sloot ging, Qyroz en ik gaan iig ook en volgens mij zag ik in Q's CC dat er nog een stuk of 5 fokkers gaan. Gezellig. .
Jij en Q waren wel erg snel weer weg.

Sommige stukken vond ik wat minder gisteravond, mede door mijn hoofdpijn. Alsof ik door een muzikale bulldozer werd overreden. Maar soit.
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
  dinsdag 26 juni 2007 @ 11:57:53 #17
141482 Q.
JurassiQ
pi_50852671
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 11:46 schreef TwistedDarling het volgende:

[..]

Jij en Q waren wel erg snel weer weg.
De bus stond klaar en ik moest er vandaag weer vroeg uit en jullie waren verdwenen. .
For great justice!
  dinsdag 26 juni 2007 @ 12:48:52 #18
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_50854332
Ik kon al die "ik heb geen mening over..." dingen niet verstaan. Behalve 'photoshop' dan.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 12:51:29 #19
141482 Q.
JurassiQ
pi_50854414
De Gazastrook.
For great justice!
  dinsdag 26 juni 2007 @ 15:03:50 #20
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_50859518
TerugVindPatchoulli
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
  dinsdag 26 juni 2007 @ 15:15:15 #21
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_50859954
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
pi_50861964
Ansichtkaarten had 'ie ook geen mening over. Een geweldig optreden, afgezien van de besluiteloosheid! Alleen wat onhandig dat hij een half uur uitliep, we hebben behoorlijk moeten rennen om de trein nog te halen. Maar het was de moeite waard!
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:17:20 #23
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_50891648
Spinvis is gaaf!! Ik heb 'm laatst in een cd-winkel in Arnhem gezien, dat was een erg leuk concert
  woensdag 27 juni 2007 @ 19:38:12 #24
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_50909959
Ik was er maandag ook en vond het een verschrikking.
Alleen met het laatste nummer deed hij me weer een beetje smelten, en overtuigde hij me ervan dat ik níét gelijk al z'n cd's hoefde weg te gooien.

En nu weet ik niet zo goed meer wat ik met 'm aan moet.

Zag ik Spinvis eerder altijd als een krankzinnige autist die toevallig op zijn zolderkamertje iets geniaals heeft ontdekt en daar wat mensen omheen heeft verzameld, nu zie ik alleen maar een doorgeslagen krankzinnige autist, die denkt dat hij geen autist meer is. Het volgende concert is vast eentje in de Messias-tournee.
KuikenGuppy
  woensdag 27 juni 2007 @ 19:48:18 #25
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_50910499
Mag ik de OP- wiki gewoon aanpassen om de biografie iets uit te breiden, want volgens mij heeft Spinvis in 2006 en 2007 ook wat gedaan
pi_50911239
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 19:38 schreef Burdie het volgende:
Ik was er maandag ook en vond het een verschrikking.
Alleen met het laatste nummer deed hij me weer een beetje smelten, en overtuigde hij me ervan dat ik níét gelijk al z'n cd's hoefde weg te gooien.

En nu weet ik niet zo goed meer wat ik met 'm aan moet.

Zag ik Spinvis eerder altijd als een krankzinnige autist die toevallig op zijn zolderkamertje iets geniaals heeft ontdekt en daar wat mensen omheen heeft verzameld, nu zie ik alleen maar een doorgeslagen krankzinnige autist, die denkt dat hij geen autist meer is. Het volgende concert is vast eentje in de Messias-tournee.
Waar blijkt dit krankzinnige autisme dan uit? Ik heb er niets van gemerkt. En zijn messias-gehalte valt toch ook wel mee, volgens mij.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
  woensdag 27 juni 2007 @ 20:05:56 #27
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_50911364
Hee.
Ik ga naar huis.
  woensdag 27 juni 2007 @ 20:45:11 #28
141482 Q.
JurassiQ
pi_50913176
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 19:48 schreef kciR het volgende:
Mag ik de OP- wiki gewoon aanpassen om de biografie iets uit te breiden, want volgens mij heeft Spinvis in 2006 en 2007 ook wat gedaan
Ga je gang.
For great justice!
  woensdag 27 juni 2007 @ 22:34:25 #29
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_50918274
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 20:03 schreef Orbis het volgende:

[..]

Waar blijkt dit krankzinnige autisme dan uit? Ik heb er niets van gemerkt. En zijn messias-gehalte valt toch ook wel mee, volgens mij.
Het is maar mijn mening, niet per sé ergens op gebaseerd.
KuikenGuppy
  woensdag 27 juni 2007 @ 22:53:50 #30
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_50919276
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 20:45 schreef Q. het volgende:

[..]

Ga je gang.
Hij is veranderd..
  donderdag 28 juni 2007 @ 00:51:33 #31
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_50923953
Voor de statistieken vind ik Spinvis ook geen krankzinnige autist.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 28 juni 2007 @ 09:05:50 #32
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_50927738
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 00:51 schreef I.R.Baboon het volgende:
Voor de statistieken vind ik Spinvis ook geen krankzinnige autist.
Voor diezelfde statistieken sluit ik mij erbij aan!
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  vrijdag 29 juni 2007 @ 11:30:23 #33
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_50964235
Uit de Excelsior Nwsbrf:
quote:
Ook als bijlage: de affiche van de nieuwe Spinvis-show Noga. Een erotische voorstelling, jawel, met naar verluidt een striptease maar ook liedjes en het hele ensemble. Op de Parade in Den Haag, Utrecht en Amsterdam: twee keer Noga per dag en de late voorstelling is Alleen maar liedjes. Ik ga niet weer roepen dat je moet komen maar het is natuurlijk wel zo.
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
pi_50964341
Kun je dat boek dat je zag tijden Smalfilm ook kopen? Heb het nog nergens gezien.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 11:35:51 #35
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_50964421
quote:
SPINVIS

’Niet alleen voor zoetekauwen’

Naam: Spinvis (Erik de Jong, 46)
Speelt in: Noga, een achtbaan van emoties.
Paradegeschiedenis: "Vorig jaar hebben we de Parade getest in Amsterdam. We hadden meteen de smaak te pakken. Tijdens een voorstelling begon het te onweren. Dat was zo’n theatraal moment. Dat kun je zelf niet bedenken."
Je bent dit jaar de publiekstrekker. Met de Popprijs op zak hoef jij geen parade te maken om de tent vol te krijgen?
"Ik geloof niet dat het zo werkt. Ik kan niet leunen op mijn naam. We zullen echt onze best moeten doen om mensen de tent in te lokken."
Noga klinkt nogal kleverig.
"Het gaat over het meisje Noga. Dat meisje bestaat niet echt. Ze is een soort droom. Omdat ze niet bestaat, heeft ze ook geen leeftijd. De ene keer is Noga een stripteasedanseres, de andere keer een celliste."
Noga is dus ook geschikt voor mensen met een kunstgebit?
"Noga is erotisch, vrolijk en droevig tegelijkertijd. Noga is variété waarin van alles in zit. Een show voor jong en oud. Zeker niet alleen bedoeld voor zoetekauwen."

BRON
+
Stukje over Spinvis in de 'Mitroskrant'
(Het nummer waar ze het over hebben heet toch 'Herfst En Nieuwegein' en niet 'Herfst In Nieuwegein'? )
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
pi_50994286
Spinvis op de Parade!
Eens kijken wanneer ik ga.
  woensdag 4 juli 2007 @ 01:22:48 #37
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_51116837
quote:
Anno 2007 is Spinvis zowat de produktiefste popartiest van de Lage Landen. In vijf jaar tijd verschenen er twee 'gewone' albums, twee speciale uitgaves (Nieuwegein aan zee en JA!), ondernam hij meerdere clubtours en twee theatertoernees, schreef-ie stukken voor het Metropole en het Nieuw Ensemble en deze zomer verschijnt er zo maar een hele nieuwe plaat.

Goochelaars & Geesten is een gevonden album. Met liedjes die hij in de loop der tijd maakte; in opdracht van een psychiatrische instelling in Vlaanderen (de single Wespen op de appeltaart), voor een kinderalbum (een huiveringwekkende, door zoon Gideon gezongen, versie van Alles in de wind), voor een Theo van Gogh-televisieserie (eindelijk, het veelgezochte Medea op plaat!), een stuk dat volgens Spinvis zelf om onbegrijpelijke redenen niet verscheen op z'n debuut (Mare Frigoris) en natuurlijk gewone popliedjes (waaronder Dag 1, de volgende single want ultra-catchy en leuk). En dat bij mekaar leverde zo maar een volwaardig album op dat artiest en label op 27 Augustus 2007 vol trots presenteren.

Tot die tijd is Spinvis non-stop op pad om nog meer mensen kennis te laten maken met z'n muziek. Na een uitverkochte serie eenmanhows op Oerol, trekt hij net met z'n hele ensemble (incl. Simon Vinkenoog en striptease-danseres) naar De Parade met het stuk Noga (en doet-ie ook elke avond een voorstelling met Alleen maar liedjes).

En begin Augustus is Spinvis ook aanwezig op de première in Antwerpen van de bioscoopfilm Man zkt Vrouw waarvoor hij de muziek componeerde. Die muziek, heel erg Spinvis en heel erg mooi, mogen wij als bonus-cd toevoegen aan de eerste oplage van Goochelaars & Geesten, de nieuwe mijlpaal van de artiest die groeit, bloeit en ons telkens weer boeit.

Bron: Excelsior Nieuws(te)Brief
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
pi_51223354
Allen, gaat naar Spinvis op de parade! Het is bijzonder wonderlijk en tof! Een mooi verhaal over een jongentje die een oude man werd inclusief stripster en wat bekende nummers die alweer in een nieuw jasje voorbij komen.
Er zijn 3 voorstellingen per avond, 2 gewone en de laatste bestaat uit alleen maar liedjes.

Ik vond het wonderschoon!
  zaterdag 7 juli 2007 @ 10:16:44 #39
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_51225267
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 03:03 schreef Liejannuh het volgende:
... wat bekende nummers die alweer in een nieuw jasje voorbij komen....
Alsof hij geen ander kunstje kent, jammer .
KuikenGuppy
  zaterdag 7 juli 2007 @ 10:25:38 #40
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_51225373
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 10:16 schreef Burdie het volgende:

[..]

Alsof hij geen ander kunstje kent, jammer .
De beste man heeft de afgelopen jaren meer nummers gemaakt dan de gemiddelde artiest. Daarnaast ben ik nog nooit iemand tegen gekomen die het weet te presteren van dezelfde nummers zoveel verschillende versies te maken. Het is iedere keer weer anders...
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  zaterdag 7 juli 2007 @ 10:29:09 #41
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_51225404
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 10:25 schreef AirwiN het volgende:

[..]

De beste man heeft de afgelopen jaren meer nummers gemaakt dan de gemiddelde artiest. Daarnaast ben ik nog nooit iemand tegen gekomen die het weet te presteren van dezelfde nummers zoveel verschillende versies te maken. Het is iedere keer weer anders...
Ik snap dat mensen het zo zien. Ik zie het zelf anders.... heb intussen écht wel genoeg van dezelfde nummers die telkens maar weer anders gespeeld worden.

Maar ik wil wel graag zijn show zien op de Parade, ben érg benieuwd.
KuikenGuppy
pi_51226329
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 10:16 schreef Burdie het volgende:

[..]

Alsof hij geen ander kunstje kent, jammer .
Ik vind het een leuker kunstje dan de nummers van een album gewoon naspelen en er niets aan veranderen. En het was heel mooi, heel wondelijk.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 12:14:05 #43
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_51227304
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 11:31 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik vind het een leuker kunstje dan de nummers van een album gewoon naspelen en er niets aan veranderen. En het was heel mooi, heel wondelijk.
Ja, ik weet watt je bedoelt. Het is ook meer een 'overdosis'-gevoel. Hij speelt dezelfde nummers al jarenlang, met af en toe iets nieuws erbij. Intussen ben ik op het punt waarop ik me bij elk concert kan afvragen hoe hij z'n nummers dit keer speelt en in welke volgorde, meer dan dat ik me afvraag wélke nummers hij speelt. Ik kan het ook niet zo goed verwoorden wat ik bedoel, het is meer een onderbuikgevoel.
KuikenGuppy
  zondag 8 juli 2007 @ 23:19:44 #44
141482 Q.
JurassiQ
pi_51275234
1 Goochelaars & Geesten
2 Loop der dingen
3 Wespen op de appeltaart
4 Dag 1
5 Wat zei Alice ook alweer
6 Op een ochtend in het heelal
7 Eine Kleine Nachtmuzik
8 Ik adem door mijn ogen
9 Een nagemaakte gek
10 Alles in de wind
11 Ferdinand Cheval
12 Was
13 Een kindje van God
14 Aap!
15 Het laatste wonder
16 Medea
17 Mare Frigoris
For great justice!
  zondag 8 juli 2007 @ 23:20:36 #45
141482 Q.
JurassiQ
pi_51275270
"Wat zei Alice ook alweer" staat ook al op Nieuwegein aan Zee, slecht hoor.
For great justice!
  zondag 8 juli 2007 @ 23:34:29 #46
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_51275877
Het laatste wonder ook, maar misschien is dit een andere versie.

En Loop der dingen, Alles in de wind en Was ken ik nog niet. Tenzij het tracks van Het Hoofd van Ferdinand Cheval zijn.

En oh, Idee 17 staat er niet op, en Verder kijken ook niet. En Winterwielen trouwens ook niet.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 8 juli 2007 @ 23:55:35 #47
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_51276668
Alles in de wind was voor een of ander kinderboek ofzo? Ik heb 'm ook nog wel ergens liggen. Vind het maar een beetje een oppropCD, maar da's waarschijnlijk meer omdat ik bijna alles al ken. Dan hoop ik maar dat die bonusCD iets tof nieuws brengt.
Ik ga naar huis.
  maandag 9 juli 2007 @ 09:22:04 #48
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_51281849
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het laatste wonder ook, maar misschien is dit een andere versie.

En Loop der dingen, Alles in de wind en Was ken ik nog niet. Tenzij het tracks van Het Hoofd van Ferdinand Cheval zijn.

En oh, Idee 17 staat er niet op, en Verder kijken ook niet. En Winterwielen trouwens ook niet.
Ik vind vooral Alles blijft, Andreas een opvallende afwezige. En Mes van God. Maar die zou nog wel eens op de bonus CD kunnen staan in de uitvoering met het Residentie Orkest.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  maandag 9 juli 2007 @ 11:03:00 #49
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_51284094
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:20 schreef Q. het volgende:
"Wat zei Alice ook alweer" staat ook al op Nieuwegein aan Zee, slecht hoor.
Kindje van God ook..
Het valt mij toch wel een beetje tegen dat ik de meeste nummers al ken, maar wel handig dat ze nu een keer allemaal bij elkaar staan en niet meer los zwerven. En ik ben benieuwd naar de voor mij nieuwe nummers
  maandag 9 juli 2007 @ 12:04:07 #50
141482 Q.
JurassiQ
pi_51286178
Oh ja, drie nummers in waarschijnlijk de originele versie die al eerder op een cd stonden. Nee, echt enthousiast word ik er niet van. Ik ken ook bijna alles al.
For great justice!
  maandag 9 juli 2007 @ 12:26:27 #51
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_51286951
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:55 schreef nietzman het volgende:
Vind het maar een beetje een oppropCD, maar da's waarschijnlijk meer omdat ik bijna alles al ken.
quote:
Op maandag 9 juli 2007 11:03 schreef kciR het volgende:
Het valt mij toch wel een beetje tegen dat ik de meeste nummers al ken,
quote:
Op maandag 9 juli 2007 12:04 schreef Q. het volgende:
Nee, echt enthousiast word ik er niet van. Ik ken ook bijna alles al.
Ha, medestanders.
De muziek blijft geniaal, maar hij mag écht wel eens met wat nieuws komen.
KuikenGuppy
  maandag 9 juli 2007 @ 12:29:57 #52
52034 U
bevindt zich hier
pi_51287070
Mensen 'm nog gezien in het Centraal Museum afgelopen zaterdagnacht tijdens de Museumnacht? Hij speelde samen met z'n celliste en iemand op de kerkorgel daar een aantal nummers waaronder Ik wil alleen maar zwemmen, Smalfilm, stukje Bagagedrager en Lotus Europa. Dat alles onder 't thema Spinvis speelt Bach.. Best aardig, maar niet alles even boeiend gevonden (vind 'm met hele band toch leuker), daarna begonnen ze met z'n drieën een beetje te improviseren, wat neerkwam op 'n hoop lawaai (toen weggegaan, was vrij moe)
Wat zegt U?
  † In Memoriam † maandag 9 juli 2007 @ 14:09:09 #53
128220 Peter6000
pi_51290187
quote:
Op maandag 9 juli 2007 09:22 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Ik vind vooral Alles blijft, Andreas een opvallende afwezige. En Mes van God. Maar die zou nog wel eens op de bonus CD kunnen staan in de uitvoering met het Residentie Orkest.
Mee eens.
O nee, dat moet op FOK om voor mij onduidelijke reden met sch.

Eensch.

Zou het misschien een politiek te gevoelig nummer zijn ofzo.
Het gaat over een RAF terrorist, maar ik vind het echt een heerlijk wegzink nummer, met een hele mooie Spinvistekst (en niet eens door hem geschreven, het is van de dichter Menno Wigman)

Andreas, je hebt gelijk, altijd gehad,
Je stikt van het gelijk, aan alle kanten


De cd is bedoeld als afsluiting van de eerste 5 jaar Spinvis, en dan is het werkelijk heel erg eigenaardig dat er 3 nummers op staan die ook al op Nieuwegein aan Zee staan, en die 2 nummers dus niet.

Maar ik begrijp dat er ook nog een bonus cd bij zit.
  † In Memoriam † maandag 9 juli 2007 @ 14:13:19 #54
128220 Peter6000
pi_51290310
quote:
Op maandag 9 juli 2007 12:29 schreef U het volgende:
Mensen 'm nog gezien in het Centraal Museum afgelopen zaterdagnacht tijdens de Museumnacht?
Dit roept bij mij wederom ergernis op dat zijn site zo slecht wordt bijgehouden.
Ik zou hem best wel wat vaker willen zien, maar dan wil ik wel weten waar hij komt.

Nu ook weer: het schema van de Theatertour, en de data van Zuid-Afrika (maart 2007) staan er nog op, maar over de Parade geen woord.

In die zin kan hij echt een voorbeeld nemen aan Dries Roelvink.
Zo`n site onderhouden lijkt me hooguit een half uurtje per dag werk, er is vast wel iemand die dat voor hem wil doen.
  † In Memoriam † maandag 9 juli 2007 @ 14:19:13 #55
128220 Peter6000
pi_51290526
quote:
Op maandag 9 juli 2007 12:26 schreef Burdie het volgende:
.
De muziek blijft geniaal, maar hij mag écht wel eens met wat nieuws komen.
Die kritiek stond al eerder in het topic, en het verbaast me echt.

Dagen van Gras, Dagen van Stro komt uit november 2005.
Volgend jaar gaat hij werken aan nieuwe nummers, dus als het een beetje meezit komt het nieuwe album eind 2008 uit.

Dan zit er dus telkens 3 jaar tussen de nieuwe albums. Dat vind ik zondermeer acceptabel voor zo`n groot artiest.
  maandag 9 juli 2007 @ 15:06:04 #56
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_51292203
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:19 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

Die kritiek stond al eerder in het topic, en het verbaast me echt.

Dagen van Gras, Dagen van Stro komt uit november 2005.
Volgend jaar gaat hij werken aan nieuwe nummers, dus als het een beetje meezit komt het nieuwe album eind 2008 uit.

Dan zit er dus telkens 3 jaar tussen de nieuwe albums. Dat vind ik zondermeer acceptabel voor zo`n groot artiest.
En dan hou je nog geen rekening met de tussentijdse projecten waar hij ook diverse nummers voor heeft geschreven...
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  maandag 9 juli 2007 @ 16:33:47 #57
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_51295211
Overigens zijn er 2 versies van kindje van god, dus misschien is dit de versie die niet op NaZ stond.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 08:11:58 #58
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_51419587
Ik kom er nu pas achter dat er een mooi spinviskanaal op youtube is: http://nl.youtube.com/user/spinvistv . Oa met een toffe clip van wespen op de appeltaart.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  † In Memoriam † vrijdag 13 juli 2007 @ 15:18:33 #59
128220 Peter6000
pi_51431944
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 08:11 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik kom er nu pas achter dat er een mooi spinviskanaal op youtube is: http://nl.youtube.com/user/spinvistv . Oa met een toffe clip van wespen op de appeltaart.
Geniale Spinvis - Hans Kok stijl.
En Saartje is genoemd naar een prinses.
  † In Memoriam † vrijdag 13 juli 2007 @ 19:25:02 #60
128220 Peter6000
pi_51439639

Er is behoorlijk wat bezoek vandaag.


Ze is genoemd naar een prinses.


Hij fluit heel vals en zwaait naar de portier.


Slagroom op de appeltaart.
  zondag 15 juli 2007 @ 19:47:09 #61
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_51498739
Kwam net op Youtube twee filmpjes tegen over Noga op de Parade
* Noga op de Parade (TV West)
* Spinvis - Noga

(leuke clip trouwens die van Wespen op de Appeltaart)
  dinsdag 17 juli 2007 @ 09:41:10 #62
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_51549317
De album art voor Goochelaars en Geesten

  † In Memoriam † maandag 23 juli 2007 @ 13:49:50 #63
128220 Peter6000
pi_51746340
Weet iemand (uit eigen ervaring) hoe het zit met Spinvis op de Parade in Amsterdam.

Je kan per datum kaartjes bestellen, maar er is geen keuze tussen een vroege of late voorstelling.
En ik meen toch ergens gelezen te hebben dat hij meerdere voorstellingen per dag geeft, waarvan de laatste alleen uit liedjes bestaat (mijn persoonlijke voorkeur).
pi_51746475
quote:
Op maandag 23 juli 2007 13:49 schreef Peter6000 het volgende:
Weet iemand (uit eigen ervaring) hoe het zit met Spinvis op de Parade in Amsterdam.

Je kan per datum kaartjes bestellen, maar er is geen keuze tussen een vroege of late voorstelling.
En ik meen toch ergens gelezen te hebben dat hij meerdere voorstellingen per dag geeft, waarvan de laatste alleen uit liedjes bestaat (mijn persoonlijke voorkeur).
Er zijn 3 voorstellingen op een avond. De eerste en tweede voorstelling doet hij Noga en de derde alleen maar liedjes. De kaartjes die je online kunt reserveren zijn alleen voor de eerste voorstelling. Voor de 2e en 3e voorstelling moet je op het paradeterrein kaartjes halen.
  † In Memoriam † maandag 23 juli 2007 @ 13:55:42 #65
128220 Peter6000
pi_51746537
quote:
Op maandag 23 juli 2007 13:54 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Er zijn 3 voorstellingen op een avond. De eerste en tweede voorstelling doet hij Noga en de derde alleen maar liedjes. De kaartjes die je online kunt reserveren zijn alleen voor de eerste voorstelling. Voor de 2e en 3e voorstelling moet je op het paradeterrein kaartjes halen.
Tnx.

Weet je ook hoe laat de laatste liedjesvoorstelling over het algemeen ongeveer begint?
pi_51747344
quote:
Op maandag 23 juli 2007 13:55 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

Tnx.

Weet je ook hoe laat de laatste liedjesvoorstelling over het algemeen ongeveer begint?
Kwart over 11 ofzo.
  † In Memoriam † maandag 23 juli 2007 @ 15:33:16 #67
128220 Peter6000
pi_51749674
quote:
Op maandag 23 juli 2007 14:20 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Kwart over 11 ofzo.
Mooi, dan komt mijn Spinvisteller binnenkort op 6.

Eigenlijk had ik besloten niet te gaan, omdat Utrecht toch niet overtroffen kan worden, maar ik merk bij mezelf een soort 'moeten' om ook dit weer te zien.....
Een soort plezierige verslaving, zeg maar.
  donderdag 26 juli 2007 @ 03:09:26 #68
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_51843166
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/35818302
quote:
Zomerkomkommers? 3VOOR12 grijpt de zomer aan om het eens te hebben over de essentie, over de teksten die we zo vaak horen, maar nog nooit echt hebben beluisterd. In de zesdelige tv-serie Rijmelarij En Dergelijke? licht 3VOOR12 songteksten uit samen met de vertolkers. De Kift, Pfaff, Spinvis, Lucky Fonz III, at the close of every day en Meindert Talma & The Negroes bespreken en beleven voor de camera een van hun songteksten nog een keer.

In de eerste aflevering die woensdagavond wordt uitgezonden op 3VOOR12/Central, maait Meindert Talma het gras en vertelt hij over het interview dat hij had met een yoga-leraar uit Heerenveen: de inspiratie voor het nummer Du Tinkst Dat It Komt.

In de laatste aflevering op 29 augustus gaan we zwemmen met Spinvis. Erik de Jong overpeinst bij het nummer Ik Wil Alleen Maar Zwemmen, met de voeten in het zwembad, het obsessief praten over ziektes. “Mensen willen praten over hun eigen ziektes, maar ook over de ziektes van ooms of tantes of buurvrouwen van ooms of tantes. Het is altijd wat de dokter zei, of, de dokter zegt: ‘Je bent een vechter’."

Daartussen krijg je ook nog de belevenissen van at the close of everyday, Lucky Fonz III in de Amsterdamse hortus botanicus, Pfaff in de kelder en ga je met De Kift op zoek naar de boerderij die niet meer bestaat.

Uitzending op digitaal tv-kanaal 3VOOR12/Central:

  • Meindert Talma: woe 25 juli 21.00 uur, HH op vrij,zat, zon 17.50 uur
  • De Kift: woe 1 augustus 21.00 uur, HH op zat, zon 17.50 uur
  • Pfaff: woe 8 augustus 21.00 uur, HH op zat, zon 17.50 uur
  • Lucky Fonz III: woe 15 augustus 21.00 uur, HH op don 21.00 uur
  • at the close of everyday: woe 22 augustus 21.00 uur, HH op vrij, zat, zon 17.50 uur
  • Spinvis: woe 29 augustus 21.00 uur, HH op vrij, zat, zon 17.50 uur
  • Clementine: Are you nuts?
    Joel: It's been suggested...
      zaterdag 28 juli 2007 @ 00:23:52 #69
    72347 Bupatih
    Meet me in Montauk.
    pi_51903822
    Clementine: Are you nuts?
    Joel: It's been suggested...
      zondag 29 juli 2007 @ 23:39:30 #70
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_51947486
    Noga was tof.
    For great justice!
      maandag 30 juli 2007 @ 00:06:26 #71
    176394 TwistedDarling
    Grumpy... but gorgeous.
    pi_51948214
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 23:39 schreef Q. het volgende:
    Noga was tof.
    En de cavia-geluiden heerlijk nostalgisch
    People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
      maandag 30 juli 2007 @ 00:38:18 #72
    13749 AirwiN
    Deeper shade of soul
    pi_51948967
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 23:39 schreef Q. het volgende:
    Noga was tof.
    Dat dus... En wat heeft Saartje leren zingen zeg. Ik was niet altijd even blij met haar pogingen tot zingen. Maar vanavond was helemaal fantastisch, kippevel!
    And if you don't like it then hey fuck you!
    I'm just a cool young brother who looks kinda old
    Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
      maandag 30 juli 2007 @ 18:32:16 #73
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_51966007
    Waren de nieuwe data voor de tour al bekend?

    http://www.kikproductions(...)het_heelal__reprise_
    For great justice!
      maandag 30 juli 2007 @ 20:14:19 #74
    23346 Evil_Koekje
    Niet altijd evil...
    pi_51968944
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 18:32 schreef Q. het volgende:
    Waren de nieuwe data voor de tour al bekend?

    http://www.kikproductions(...)het_heelal__reprise_
    Geen Groningen.
      maandag 30 juli 2007 @ 20:24:20 #75
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_51969276
    Helemaal geen Noorden, meh.
    Ik ga naar huis.
      maandag 30 juli 2007 @ 20:26:05 #76
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_51969334
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 20:24 schreef nietzman het volgende:
    Helemaal geen Noorden, meh.
    Steenwijk is noordelijk genoeg.
    For great justice!
      maandag 30 juli 2007 @ 22:10:14 #77
    23520 TomR
    Fulltime kansloos
    pi_51972892
    arnhem ontbreekt ook een beetje :s
    pi_51991342

    Heerlen!


    Venlo!

    2x weer dus, dan zit ik op 11
    Come on you cunt, let's have some Afx. acid.
      dinsdag 31 juli 2007 @ 22:41:45 #79
    27699 Ravage
    thinking about you
    pi_52003300
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 23:39 schreef Q. het volgende:
    Noga was tof.
    Noga was zeer tof.. had van mij nog veel langer mogen duren
    i'm not living, i'm just killing time
    pi_52016896
    tevepe
    pi_52050320
    Ik ga 2, 5, 9 én 14 november naarrr spinvis!
    Hoi
    pi_52053279
    Eigenlijk ben ik best verliefd op Wespen op de Appeltaart, sinds die clip te youtuben is.
      donderdag 2 augustus 2007 @ 19:51:47 #83
    23520 TomR
    Fulltime kansloos
    pi_52053545
    Ik ben helemaal verliefd op de versie van Astronaut met Lais, maar daar is helaas geen clip van te vinden.
      † In Memoriam † donderdag 2 augustus 2007 @ 19:55:03 #84
    128220 Peter6000
    pi_52053651
    quote:
    Op donderdag 2 augustus 2007 17:38 schreef roeliooo het volgende:
    Ik ga 2, 5, 9 én 14 november naarrr spinvis!
    Cool

    Ik ben er ook op 5 november, de derde keer `t Heelal alweer, maar wel mooi verdeeld over het jaar (maart, juni, november).

    En volgende week maandag post ik de eerste recensie van Noga die uit meer dan 20 woorden bestaat, en tevens hoe het was bij de late liedjesvoorstelling.
    pi_52053783
    quote:
    Op donderdag 2 augustus 2007 19:51 schreef TomR het volgende:
    Ik ben helemaal verliefd op de versie van Astronaut met Lais, maar daar is helaas geen clip van te vinden.
    Ze hebben voor zover ik weet 1x opgetreden in die combinatie, met Lais dus, was in 2003 in Vredenburg. En ik was daar bij.
    For great justice!
    pi_52054084
    quote:
    Op donderdag 2 augustus 2007 19:59 schreef Q. het volgende:

    [..]

    Ze hebben voor zover ik weet 1x opgetreden in die combinatie, met Lais dus, was in 2003 in Vredenburg. En ik was daar bij.
    En ik heb hem op mijn computer staan
    Hoi
      donderdag 2 augustus 2007 @ 20:38:21 #87
    13749 AirwiN
    Deeper shade of soul
    pi_52055021
    quote:
    Op donderdag 2 augustus 2007 19:51 schreef TomR het volgende:
    Ik ben helemaal verliefd op de versie van Astronaut met Lais, maar daar is helaas geen clip van te vinden.
    Op de DVD van Nieuwegein aan Zee staat daar toch een making of / videoclipachtig iets van?
    And if you don't like it then hey fuck you!
    I'm just a cool young brother who looks kinda old
    Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
      donderdag 2 augustus 2007 @ 20:48:56 #88
    23520 TomR
    Fulltime kansloos
    pi_52055379
    quote:
    Op donderdag 2 augustus 2007 19:59 schreef Q. het volgende:

    [..]

    Ze hebben voor zover ik weet 1x opgetreden in die combinatie, met Lais dus, was in 2003 in Vredenburg. En ik was daar bij.
    damn you!
    quote:
    Op donderdag 2 augustus 2007 20:38 schreef AirwiN het volgende:

    [..]

    Op de DVD van Nieuwegein aan Zee staat daar toch een making of / videoclipachtig iets van?
    ow? eens kijken binnenkort, die heb ik nog niet.
      † In Memoriam † donderdag 2 augustus 2007 @ 20:51:03 #89
    128220 Peter6000
    pi_52055447
    quote:
    Op donderdag 2 augustus 2007 20:48 schreef TomR het volgende:
    ow? eens kijken binnenkort, die heb ik nog niet.
    4 nummers van Aan Zee komen ook op Goochelaars en Geesten: dus die heb je binnenkort dubbel.
      donderdag 2 augustus 2007 @ 20:57:14 #90
    13749 AirwiN
    Deeper shade of soul
    pi_52055626
    quote:
    Op donderdag 2 augustus 2007 20:51 schreef Peter6000 het volgende:

    [..]

    4 nummers van Aan Zee komen ook op Goochelaars en Geesten: dus die heb je binnenkort dubbel.
    Alleen mis je dan de DVD met de videoclips en de live opnamen... En dat voor een tientje...
    And if you don't like it then hey fuck you!
    I'm just a cool young brother who looks kinda old
    Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
      † In Memoriam † donderdag 2 augustus 2007 @ 20:58:58 #91
    128220 Peter6000
    pi_52055674
    quote:
    Op donderdag 2 augustus 2007 20:57 schreef AirwiN het volgende:

    [..]

    Alleen mis je dan de DVD met de videoclips en de live opnamen... En dat voor een tientje...
    Ik wilde nog ff zeiken dat Alles Blijft Andreas niet op de nieuwe cd komt.
    En diverse nummers van de vorige tussen-cd/ dvd dus wel.
      donderdag 2 augustus 2007 @ 21:00:46 #92
    13749 AirwiN
    Deeper shade of soul
    pi_52055722
    quote:
    Op donderdag 2 augustus 2007 20:58 schreef Peter6000 het volgende:

    [..]

    Ik wilde nog ff zeiken dat Alles Blijft Andreas niet op de nieuwe cd komt.
    Eens! En Mes van God en de opnamen met het Residentie Orkest! En niet de live opname van Goochelaars en Geesten!

    Wat een kutalbum wordt dat hele Goochelaars en Geesten eigenlijk...
    And if you don't like it then hey fuck you!
    I'm just a cool young brother who looks kinda old
    Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
      † In Memoriam † donderdag 2 augustus 2007 @ 21:03:48 #93
    128220 Peter6000
    pi_52055796
    quote:
    Op donderdag 2 augustus 2007 21:00 schreef AirwiN het volgende:
    Wat een kutalbum wordt dat hele Goochelaars en Geesten eigenlijk...
    NEEN.

    Maar het bevat wel een aantal gemiste kansen.
      donderdag 2 augustus 2007 @ 21:25:09 #94
    13749 AirwiN
    Deeper shade of soul
    pi_52056513
    En ik kom er ook net achter dat ik 'voor ik vergeet' met het Metropole Orkest nog steeds niet heb gevonden...

    Iemand?
    And if you don't like it then hey fuck you!
    I'm just a cool young brother who looks kinda old
    Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
    pi_52059640
    quote:
    Op donderdag 2 augustus 2007 20:58 schreef Peter6000 het volgende:

    [..]

    Ik wilde nog ff zeiken dat Alles Blijft Andreas niet op de nieuwe cd komt.
    En diverse nummers van de vorige tussen-cd/ dvd dus wel.
    Hehe, ik had het in het vorige Spinvis topic al wel opgemerkt dat deze afwezig zou zijn.
    Maar naar aanleiding van die vraag had Erik toch mijn Dagen van gras, dagen van stro LP gesigneerd met "Alles, alles blijft".

    Maar het blijft jammer .
    Bertje en Henk
      donderdag 2 augustus 2007 @ 23:35:37 #96
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_52060836
    quote:
    Op donderdag 2 augustus 2007 21:00 schreef AirwiN het volgende:

    [..]

    Eens! En Mes van God en de opnamen met het Residentie Orkest! En niet de live opname van Goochelaars en Geesten!

    Wat een kutalbum wordt dat hele Goochelaars en Geesten eigenlijk...
    En Mammoet.
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
    pi_52102943
    Nummers die ik toch ECHT mis....:

    1. At The Close Of Every Day-'t Hellend Vlak (Spinvis Remix)
    2. Louis Wouters En Spinvis-Verder Kijken
    3. Spinvis En Lenette Van Dongen-Voor Ik Vergeet
    4. Spinvis - Dagen Van Gras, Dagen Van Stro (Ft. Lpg) (3:22)
    5. Spinvis - Drie Zomers Lang (2:45)
    9. Spinvis - Feestje (10:01)
    10. Spinvis - Idee Zeventien (3:24)
    11. Spinvis - Kindje van God (3:13) (ORGINELE VERSIE, *NIET* DE HERZIENDE)
    12. Spinvis - Zwezerik (3:43)
    13. Spinvis - Alles blijft, Andreas

    Ik denk dat ik zelf maar een Goochelaars & Geesten album samenstel. ;-)
    Hoi
    pi_52103092
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 18:32 schreef Q. het volgende:
    Waren de nieuwe data voor de tour al bekend?

    http://www.kikproductions(...)het_heelal__reprise_
    Noordwijk? Waarom zou je in Noordwijk optreden? Vlaardingen kan dan nog net, maar Noordwijk.
    I intend to live forever, or die trying.
    pi_52107397
    quote:
    Op zaterdag 4 augustus 2007 19:45 schreef roeliooo het volgende:
    Nummers die ik toch ECHT mis....:

    1. At The Close Of Every Day-'t Hellend Vlak (Spinvis Remix)
    2. Louis Wouters En Spinvis-Verder Kijken
    3. Spinvis En Lenette Van Dongen-Voor Ik Vergeet
    4. Spinvis - Dagen Van Gras, Dagen Van Stro (Ft. Lpg) (3:22)
    5. Spinvis - Drie Zomers Lang (2:45)
    9. Spinvis - Feestje (10:01)
    10. Spinvis - Idee Zeventien (3:24)
    11. Spinvis - Kindje van God (3:13) (ORGINELE VERSIE, *NIET* DE HERZIENDE)
    12. Spinvis - Zwezerik (3:43)
    13. Spinvis - Alles blijft, Andreas

    Ik denk dat ik zelf maar een Goochelaars & Geesten album samenstel. ;-)
    Ookal ga ik G&G zeker kopen zie ik dat ik van dit lijstje nog best veel mis.
    Hoe kom je hier aan (ik ga er vanuit dat ik dat wel mag vragen omdat Erik zelf ook altijd aan geeft al het nieuwe gewoon te downloaden)?
    Bertje en Henk
    pi_52107998
    Je mist van Dongen's Voor ik Vergeet? Je bedoelt die vlakke verbeeldingsloze theaterverkrachting van Spiv's nummer? Die hoef ik nou echt niet te hebben.
    En Andreas staat nog steeds op de spinvis site: http://www.spinvis.nl/allesblijft.mp3
      zondag 5 augustus 2007 @ 11:40:40 #101
    38530 Shedfire
    Zwaar Metaal
    pi_52114946
    1. At The Close Of Every Day-'t Hellend Vlak (Spinvis Remix)
    2. Louis Wouters En Spinvis-Verder Kijken
    3. Spinvis En Lenette Van Dongen-Voor Ik Vergeet
    4. Spinvis - Dagen Van Gras, Dagen Van Stro (Ft. Lpg) (3:22)
    9. Spinvis - Feestje (10:01) (of is dit enkel als filmpje uitgebracht?)
    10. Spinvis - Idee Zeventien (3:24)
    11. Spinvis - Kindje van God (3:13) (ORGINELE VERSIE, *NIET* DE HERZIENDE)

    Deze mis ik allemaal nog, dat is toch nog behoorlijk wat.
    Volgens mij heb ik die versie van Lenette gehoord (had ze toch een of andere prijs mee gewonnen?) die was inderdaad niet echt je-van-het.
    Bertje en Henk
    pi_52119833
    @thijsdetweede: Ja die versie van Lennete van dongen - Voor ik vergeet is inderdaad 3x niks (hoor die gore rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, bah!)...mja daarmee heeft hij wel de MG schmidtprijs gewonnen toen....zoiets zou toch eigenlijk ook op zijn CD moeten staan dan....

    @Shedfire: welke mis jij dan nog van mijn lijstje? Lala? Winterwielen? da's 1x luisteren en daarna nooit meer...Toch? Ik heb die nummers her en der geript / van internet gehaald, etc.
    Hoi
      † In Memoriam † maandag 6 augustus 2007 @ 20:56:09 #103
    128220 Peter6000
    pi_52150282
    Zo, ik heb Noga ook gezien.
    Op 2 meter afstand van Eric.

    Kan er alleen niet echt een beschrijving van geven, omdat ik dan teveel verraad, en dan is de verrassing eraf.
    Het zit toegankelijker in elkaar dan de Suikerklok (de voorstelling van vorige jaar, die ik alleen via internet gezien heb)

    Nog tm donderdag 3 voorstellingen per avond op de Parade in Amsterdam (vlak bij het Amsterdam Amstel station). Het duurt zo`n 45 minuten.
    En er is om 1700 uur een 'alleen liedjes' voorstelling.

    Na afloop kreeg ik een 'flyer' in mijn hand gedrukt met de mededeling dat je je bij BOL.COM kan inschrijven voor een eerste oplage van Goochelaars en Geesten met bones-cd, met daarop de filmmuziek voor Man zkt Vrouw ('een grote Belgische speelfilm') die Spinvis componeerde.
    En de gelimiteerde eerste oplage is gesigneerd door Eric.

    De titels van disc 2 (ik weet niet of dit een dvd of een cd is, ik vermoed een dvd) staan er ook alvast bij:

    Disc 2
    1. Het Huis, De Keuken
    2. Snel Naar Het Station
    3. Goed Gekleed
    4. Maarten
    5. LinoPers
    6. Mijn Zee
    7. Boze, Boze Alina
    8. Dit Is De Kamer Van Maarten
    9. Ufo?s en een Wild Autoritje
    10. Kus
    11. PollenBrood
    12. Gaat Het Ook Nog regenen
    13. Vieze Koffie
    14. Morgen,Morgen,Morgen
    15. Hij Heeft Spijt
    16. Dépard Tristesse en Autopech
    17. Alina (titelsong)
    18. Trailer versie 1
    19. Trailer versie 2
    20. Trailer versie 3


    [ Bericht 0% gewijzigd door Peter6000 op 06-08-2007 21:02:55 ]
    pi_52150715
    Ik wil er geen krabbel op van spinvis! Dat wil ik liever "zelf regelen"....anders is het niet leuk...ofzo maar ik wil wel de bonus-CD! probleeeeeeeeeeeeeeeeeem!

    Noga is idd veel beter in elkaar gezet dan de suikerklok!! Laten we hopen dat Noga ook online komt! Zou geweldig zijn
    Hoi
      † In Memoriam † maandag 6 augustus 2007 @ 21:13:18 #105
    128220 Peter6000
    pi_52150808
    quote:
    Op maandag 6 augustus 2007 21:09 schreef roeliooo het volgende:
    Ik wil er geen krabbel op van spinvis! Dat wil ik liever "zelf regelen"....anders is het niet leuk...ofzo maar ik wil wel de bonus-CD! probleeeeeeeeeeeeeeeeeem!
    Zou dat disc 2 nu de bonuscd zijn???

    Is mij onduidelijk, maar trailer duidt op DVD, en een bonusCD met 20 nummers lijkt me wel erg veel.
    Terwijl er wel CD staat aangegeven?????

    Ik heb hem iig besteld.
      dinsdag 7 augustus 2007 @ 10:19:57 #106
    13749 AirwiN
    Deeper shade of soul
    pi_52161071
    quote:
    Op maandag 6 augustus 2007 21:13 schreef Peter6000 het volgende:
    Is mij onduidelijk, maar trailer duidt op DVD, en een bonusCD met 20 nummers lijkt me wel erg veel.
    Terwijl er wel CD staat aangegeven?????
    Ik denk een CD met de trailers als filmpje erop. Het gaat natuurlijk om filmmuziek, dan zijn niet alle nummers drie à vier minuten lang... Dus dat past makkelijk...
    And if you don't like it then hey fuck you!
    I'm just a cool young brother who looks kinda old
    Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
      dinsdag 7 augustus 2007 @ 18:55:05 #107
    24860 Gitarist
    Ondertitel?
    pi_52175227
    Ook wel erg leuk gedaan: In staat van narcose (live Oerol)

    "...neem dan godverredomme geen kind, dan

    Overigens, * Gitarist heeft Goochelaars en Geesten ook in bestelling staan
    me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
    1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
    pi_52201959
    Ik ga vanavond Spinvis op de Parade zien.. ben benieuwd
    Falling feels like flying
    Until you hit the ground...
    Last.fm Twitter
      † In Memoriam † woensdag 8 augustus 2007 @ 18:20:30 #109
    128220 Peter6000
    pi_52204022
    quote:
    Op woensdag 8 augustus 2007 16:56 schreef Lotjeb het volgende:
    Ik ga vanavond Spinvis op de Parade zien.. ben benieuwd
    Have fun, als je 20 minuten van te voren bij de ingang wacht, kan je met gemak helemaal vooraan gaan zitten.




      woensdag 8 augustus 2007 @ 18:39:31 #110
    13749 AirwiN
    Deeper shade of soul
    pi_52204462
    quote:
    Op woensdag 8 augustus 2007 18:20 schreef Peter6000 het volgende:

    [..]

    Have fun, als je 20 minuten van te voren bij de ingang wacht, kan je met gemak helemaal vooraan gaan zitten.

    [afbeelding]


    Dat dachten wij ook... Kwamen we binnen, zit de hele familie van alle bandleden op de eerste rij...
    And if you don't like it then hey fuck you!
    I'm just a cool young brother who looks kinda old
    Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
    pi_52239491
    Spinvis op faceculture!!

    Spinvis vertelde over 1 april 2002, Limonadeglazen Wodka, Goochelaars & Geesten, Wespen op de Appeltaart, taboe rond geestesziekte, Op een Ochtend in het Heelal, Mare Frigoris, Het Mes van God, Dag 1, Man Zkt Vrouw, de eerste schreden als filmcomponist en meer!! Ook: beelden van Noga met Simon Vinkenoog!

    http://www.faceculture.nl/spinvis2007/index.htm
    Hoi
      † In Memoriam † donderdag 9 augustus 2007 @ 21:32:53 #112
    128220 Peter6000
    pi_52239849
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 21:18 schreef roeliooo het volgende:
    Spinvis op faceculture!!
    Hij geeft (2e fragment) aan, dat op Goochelaars en Geesten demo`s (meervoud) staan, van eerder verschenen nummers. Als voorbeeld geeft Nagemaakte Gek, het origineel staat op Nieuwegein aan Zee, maar nu dus de demo. Die blijkt uiteindelijk vaak gewoon beter te zijn, alleen geluidstechnisch niet.
    pi_52239934
    Hehe ja...mooi he....Achja ik ben nog steeds benieuwd.

    zo heb ik de eerste versie van kindje van god, als je die vergelijkt met de herziende versie, dan is er niet veel verschil te ontdekken (maar het is er wel degelijK!)...de eerste versie vind ik dan wel weer mooier op de een of andere manier.

    En nog steeds wil ik Noga in mp3 hebben op mijn computer....ik had even gehoopt dat faceculture de complete 40 minuten had opgenomen. nee dus (of mischien wel, maar het niet met ons wil delen )
    Hoi
      donderdag 9 augustus 2007 @ 22:17:53 #114
    23346 Evil_Koekje
    Niet altijd evil...
    pi_52241310
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 21:18 schreef roeliooo het volgende:
    Spinvis op faceculture!!

    Spinvis vertelde over 1 april 2002, Limonadeglazen Wodka, Goochelaars & Geesten, Wespen op de Appeltaart, taboe rond geestesziekte, Op een Ochtend in het Heelal, Mare Frigoris, Het Mes van God, Dag 1, Man Zkt Vrouw, de eerste schreden als filmcomponist en meer!! Ook: beelden van Noga met Simon Vinkenoog!

    http://www.faceculture.nl/spinvis2007/index.htm
    Tof.
    pi_52297262
    Wespen op de appeltaart is een erg fijn nummer
      zondag 12 augustus 2007 @ 13:47:39 #116
    72347 Bupatih
    Meet me in Montauk.
    pi_52303968
    Clementine: Are you nuts?
    Joel: It's been suggested...
      maandag 13 augustus 2007 @ 19:29:04 #117
    157465 kciR
    Heeft geen ondertitel
    pi_52338387
    Ik was vandaag in de Plato, daar hing een advertentie voor Goochelaars & Geesten.
    Dit staat op de site van Platomania;
    quote:
    Op 27 augustus verschijnt Goochelaars en Geesten van Spinvis. Je kunt hier alvast intekenen voor deze prachtplaat. Lees hier anders maar eens de recensie. Als je het album in een van onze winkels reserveert, krijg je er kaartjes bij voor een aantal exclusieve soloconcerten van Spinvis. Deze vinden plaats:
    2 september in Paradiso Amsterdam
    16 september Vera Groningen
    23 september De Kikker Utrecht

    Nadere info kun je ook via bovenstaande link vinden.

    http://www.spinvis.nl
    Ik kwam ook tegen dat de kaartjes 3 euro kosten en je er max. 2 per klant kunt bestellen.
    Ik heb hem vanmiddag gelijk maar besteld, omdat ik hem toch wel ga kopen. De kaartjes heb ik nog niet, want er moest nog even gekeken worden hoe het werkt.
    Maar volgende maand dus weer naar Spinvis
      maandag 13 augustus 2007 @ 19:34:18 #118
    23346 Evil_Koekje
    Niet altijd evil...
    pi_52338529
    quote:
    Op maandag 13 augustus 2007 19:29 schreef kciR het volgende:
    Ik was vandaag in de Plato, daar hing een advertentie voor Goochelaars & Geesten.
    Dit staat op de site van Platomania;
    [..]

    Ik kwam ook tegen dat de kaartjes 3 euro kosten en je er max. 2 per klant kunt bestellen.
    Ik heb hem vanmiddag gelijk maar besteld, omdat ik hem toch wel ga kopen. De kaartjes heb ik nog niet, want er moest nog even gekeken worden hoe het werkt.
    Maar volgende maand dus weer naar Spinvis
    Nice, ook maar besteld. +2 kaartjes voor Groningen.
      † In Memoriam † maandag 13 augustus 2007 @ 20:24:06 #119
    128220 Peter6000
    pi_52340304
    edit

    [ Bericht 46% gewijzigd door Peter6000 op 13-08-2007 20:42:47 ]
      maandag 13 augustus 2007 @ 20:25:21 #120
    23346 Evil_Koekje
    Niet altijd evil...
    pi_52340342
    quote:
    Op maandag 13 augustus 2007 20:24 schreef Peter6000 het volgende:
    Als iemand nog 1 kaartje voor Paradiso op 2 september teveel heeft, die wil ik graag kopen.

    Heb de cd al elders besteld, en om hem dubbel te gaan kopen gaat zelfs mij te ver.

    Mail of PM me gerust, kan tm 1 september.
    Kan je die andere bestelling niet cancellen?
      † In Memoriam † maandag 13 augustus 2007 @ 20:42:24 #121
    128220 Peter6000
    pi_52340915
    quote:
    Op maandag 13 augustus 2007 20:25 schreef Evil_Koekje het volgende:

    [..]

    Kan je die andere bestelling niet cancellen?
    Ja, das natuurlijk ook een idee, wist niet eens dat dat kon.

    De kadobonnen t.w.v. 20 euro, die ik voor mijn bestelling gebruikte worden weer opgewaardeerd, dus die blijven geldig.

    Opgelost, tnx.
    pi_52365930
    Van http://forum.spinvis.be:
    quote:
    ik heb em gehoord!

    - het is de lotus europa goochelaars en geesten (echt goed!)
    - loop der dingen is het noga promoliedje (of "ik ben een planeet" uit de afdaling)
    - "was" is een cover van het liedje "Poupée De Cire, Poupée de Son" (een songfestival liedje uit 1965 ofzoiets van Frans Gall) en is een beetje wazig met veel echo.

    en dan heb je nog kindje van god en nagemaakte gek die er beide in demovorm opstaan. dat ferdinand cheval ding is een vioolstukje met o.a. het begin van goochelaars en geesten erin en het stukje "is dat echt gebeurd?" van de ferdinand cheval cd.

    eine kleine nachtmuzik is trouwens ook best geinig. had em nog nooit aandachtig gehoord eigenlijk, maar op een gegeven moment praat hij er zelfs even in. ik vertond aleen niet wat ie zei.

    al met al een handig verzamelwerkje van de dingen door de jaren heen..:)
    Hoi
      vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:01:57 #123
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_52442724
    quote:
    - het is de lotus europa goochelaars en geesten (echt goed!)
    Beste nieuws ooit.
    For great justice!
      maandag 20 augustus 2007 @ 16:55:09 #124
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_52532637
    quote:
    Op vrijdag 17 augustus 2007 09:01 schreef Q. het volgende:

    [..]

    Beste nieuws ooit.
    Wow. Wat mooi. .
    For great justice!
      maandag 20 augustus 2007 @ 17:03:03 #125
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_52532856
    Nu cd2 nog ergens vinden.
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:17:11 #126
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_52570169
    Goochelaars en Geesten

    Ik was je man
    Je weet toch hoe ik ben
    Langzamerhand
    We wachten tot het kan
    De laatste dag
    De laatste dag
    Doe heel gewoon
    Zeg maar niks
    Ik doe de rest
    En vraagt er iemand naar
    Jij weet van niks
    Je weet toch hoe het is
    Vertrouw me maar
    Vertrouw me maar
    Je weet hoe ze zijn
    Zo langzamerhand toch wel

    Ik was je man
    We zien elkaar later bij de haven
    Je weet waar het is
    Wacht tot het kan
    En denk er aan
    niemand is je vriend hier
    die tijd is voorbij

    We verdwijnen in stijl
    En de goochelaars en geesten
    kijken ons na
    We zien elkaar later weer
    Op een dag
    Jaren later
    op een steiger
    in de zon

    Was het wat ik zei daarnet
    misschien of weet je 't zelf ook niet precies
    in ieder geval
    We zien elkaar later
    dat is zeker
    en jij was weer goed
    dan is alles voorbij
    en dat we verdwenen en dat het sneeuwde
    en de dagen daarna
    weet niemand meer van
    en ik was je man

    --
    Echt. Te fucking geniaal geweldig. Beste Spinvis-nummer ooit. Zonder twijfel.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Q. op 23-08-2007 19:46:40 ]
    For great justice!
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:24:03 #127
    23346 Evil_Koekje
    Niet altijd evil...
    pi_52570443
    quote:
    Op maandag 13 augustus 2007 19:34 schreef Evil_Koekje het volgende:

    [..]

    Nice, ook maar besteld. +2 kaartjes voor Groningen.
    Wanneer krijg ik hier eigenlijk meer over te horen?
    pi_52571206
    Maar gerwin, ik vat er niks van...er zijn dus twee goochelaars en geesten versies in omloop? Eentje van de lotus europa tour...en eentje van de LP af....maar ook totaal verschillende andere teksten....wat vreemd...hoe zit dat...?
    Hoi
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:47:06 #129
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_52571280
    Juist. Hoe het komt weet ik ook niet, vraag dat Erik maar. Die weet het vast wel, het zijn zijn liedjes.
    For great justice!
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:25:20 #130
    23346 Evil_Koekje
    Niet altijd evil...
    pi_52572504
    Cd1 zwerft al rond?
    pi_52591179
    HIJ STAAT IN DE LUISTERPAAL OP 3voor12.nl!!!!!
    Hoi
      woensdag 22 augustus 2007 @ 15:18:23 #132
    72347 Bupatih
    Meet me in Montauk.
    pi_52591443
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 15:05 schreef roeliooo het volgende:
    HIJ STAAT IN DE LUISTERPAAL OP 3voor12.nl!!!!!
    Clementine: Are you nuts?
    Joel: It's been suggested...
      † In Memoriam † woensdag 22 augustus 2007 @ 15:19:55 #133
    128220 Peter6000
    pi_52591471
    Die versie van Nagemaakte Gek klinkt beter dan het origineel, iets vrolijker/ ontspannender/ zwingender.
    Mooiste liedje vind ik 'Het laatse wonder', maar die had ik al.

    Alles in de Wind, en Aap hadden niet zo gehoeven, wat mij betreft.
    Een beetje zoals Handige Tante niet op zijn debuut had hoeven te staan, maar goed: kwestie van voorkeur.
    Of misschien van wennen.

    Heel erg benieuwd naar disc2, met maar liefst 20 nummers.
    Disc 1 straalt een aparte sfeer uit, ik hoop dat disc 2 datzelfde heeft, maar dat kan bijna niet anders.
    Hopelijk ligt ie vrijdag al in mijn postvak.

    [ Bericht 44% gewijzigd door Peter6000 op 22-08-2007 16:53:43 ]
      donderdag 23 augustus 2007 @ 15:49:04 #134
    72347 Bupatih
    Meet me in Montauk.
    pi_52624192
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 15:19 schreef Peter6000 het volgende:
    Die versie van Nagemaakte Gek klinkt beter dan het origineel,
    Damn, ik kwam naar dit topic om precies hetzelfde te komen zeggen.
    Clementine: Are you nuts?
    Joel: It's been suggested...
      donderdag 23 augustus 2007 @ 19:08:29 #135
    72347 Bupatih
    Meet me in Montauk.
    pi_52629081
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 20:17 schreef Q. het volgende:
    Goochelaars en Geesten

    [...]
    Door heel gewoon
    [...]
    -> Doe heel gewoon
    Clementine: Are you nuts?
    Joel: It's been suggested...
    pi_52629930
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 19:08 schreef Bupatih het volgende:

    [..]

    -> Doe heel gewoon
    For great justice!
      † In Memoriam † vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:15:44 #137
    128220 Peter6000
    pi_52651114
    Ik had verwacht dat cd2 ook Spinvisliedjes zou bevatten, en dat er een derde cd met filmmuziek bij zou zitten. Maar het zijn maar 2 cd`s, waarvan de tweede (die dus blijkbaar de bonus cd is), vol staat met instrumentale nummers en heeft 1 liedje (Alina).

    Maar verder is het wel een mooi pakketje, inclusief boekje met songteksten.
    En dat de cd is opgedragen aan Han Reiziger is een mooi gebaar.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:21:53 #138
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_52651276
    Tja, had je kunnen verwachten van CD2. Beetje het "Het hoofd van" idee.
    Ik ga naar huis.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:22:57 #139
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_52651309
    Oh, ik had het zo wel verwacht hoor.
    For great justice!
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:36:05 #140
    23346 Evil_Koekje
    Niet altijd evil...
    pi_52656727
    quote:
    Op maandag 13 augustus 2007 19:29 schreef kciR het volgende:
    Ik was vandaag in de Plato, daar hing een advertentie voor Goochelaars & Geesten.
    Dit staat op de site van Platomania;
    [..]

    Ik kwam ook tegen dat de kaartjes 3 euro kosten en je er max. 2 per klant kunt bestellen.
    Ik heb hem vanmiddag gelijk maar besteld, omdat ik hem toch wel ga kopen. De kaartjes heb ik nog niet, want er moest nog even gekeken worden hoe het werkt.
    Maar volgende maand dus weer naar Spinvis
    Heeft iemand hier al bericht van gehad oid?
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:56:13 #141
    157465 kciR
    Heeft geen ondertitel
    pi_52657239
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 18:36 schreef Evil_Koekje het volgende:

    [..]

    Heeft iemand hier al bericht van gehad oid?
    Ik kreeg een mailtje dat ik kon kiezen naar welke voorstelling ik wou, ik heb gekozen voor Paradiso, heb er twee besteld. Ze zijn voor mij gereserveerd.
    Maar ik heb hem gewoon bij de Plato zelf besteld, in de winkel.
    Anders zou je even moeten bellen/mailen hoe het nou precies zit.
      † In Memoriam † vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:58:17 #142
    128220 Peter6000
    pi_52657288
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 18:36 schreef Evil_Koekje het volgende:

    [..]

    Heeft iemand hier al bericht van gehad oid?
    Mijn kaartje zat keurig bij de cd, die ik via de link besteld had.
    Al in huis, dus.

    http://www.platoleiden.nl/spinvis/bestel_spinvis.htm
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:02:37 #143
    72347 Bupatih
    Meet me in Montauk.
    pi_52657399
    quote:
    Spinvis - Loop der dingen
    Ik ben onderweg
    Ik kijk als een held
    Reis naar een vreemde planeet
    Met jouw naam
    Bereken je baan
    Ik val door je dampkring
    Omlaag

    Traag
    Traag als een blad
    Traag stort ik neer
    Land ik heel zachtjes
    Op je buik
    In het gras
    Ik loop in de zon
    Ik reis naar je lippen
    En klim
    In je mond

    Diep
    Diep daal ik af
    De treden omlaag
    Vreemd en bekend zal het zijn
    Van de taal
    Versta ik geen woord
    Ik dwaal door je steden
    Vergeet waar ik woon
    Ik woon in je koele paleis
    Ik slaap op je land
    En langs je rivier
    Word ik oud
    Word ik wijs

    Ik zeil op je zee
    Ik loop op je klippen
    En sterf op je strand
    Clementine: Are you nuts?
    Joel: It's been suggested...
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:07:43 #144
    157465 kciR
    Heeft geen ondertitel
    pi_52657521
    Ik kreeg net een mailtje van Plato dat ik iets kan afhalen, ik hoopte even dat het Spinvis was, maar het was een andere.. naja, ook fijn dat die binnen is. Kijken of ze Goochelaars & Geesten morgen dan niet stiekem al binnen hebben.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:11:48 #145
    23346 Evil_Koekje
    Niet altijd evil...
    pi_52657612
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 18:56 schreef kciR het volgende:

    [..]

    Ik kreeg een mailtje dat ik kon kiezen naar welke voorstelling ik wou, ik heb gekozen voor Paradiso, heb er twee besteld. Ze zijn voor mij gereserveerd.
    Maar ik heb hem gewoon bij de Plato zelf besteld, in de winkel.
    Anders zou je even moeten bellen/mailen hoe het nou precies zit.
    Hm, dan bel ik morgen even met Plato Groningen denk ik.
      † In Memoriam † vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:02:28 #146
    128220 Peter6000
    pi_52660655
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 15:19 schreef Peter6000 het volgende:
    Alles in de Wind, en Aap hadden niet zo gehoeven, wat mij betreft.
    Neem ik bij deze terug, alles past goed in elkaar, en het luistert net zo prettig (als geheel) als 'Dagen van Gras, Dagen van Stro'.

    Ik hou eigenlijk uitsluitend van de Spinvisliedjes, afgewisseld met experimenteel klinkende korte stukjes, dus disc2 is gewoon niet aan mij besteed.

    Maar wat een fantastische artiest is het toch, ik hou echt enorm van zijn volkomen eigen authentieke stijl.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:08:04 #147
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_52660806
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 19:11 schreef Evil_Koekje het volgende:

    [..]

    Hm, dan bel ik morgen even met Plato Groningen denk ik.
    Ik kreeg net een mailtje van Plato Groningen dat ze binnen zijn... .
    Ik ga naar huis.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:16:24 #148
    23346 Evil_Koekje
    Niet altijd evil...
    pi_52660988
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 21:08 schreef nietzman het volgende:

    [..]

    Ik kreeg net een mailtje van Plato Groningen dat ze binnen zijn... .
    Ah ik ook. Stond bij m'n spam.

    edit; Wat kost 'ie eigenlijk, naast de tickets?
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:17:40 #149
    157465 kciR
    Heeft geen ondertitel
    pi_52661025
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 21:08 schreef nietzman het volgende:

    [..]

    Ik kreeg net een mailtje van Plato Groningen Apeldoorn dat ze binnen zijn... .
    Morgen ophalen

    Voor welk concert gaan jullie?
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:18:50 #150
    23346 Evil_Koekje
    Niet altijd evil...
    pi_52661054
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 21:17 schreef kciR het volgende:

    [..]

    Morgen ophalen

    Voor welk concert gaan jullie?
    Groningen uiteraard.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:20:06 #151
    157465 kciR
    Heeft geen ondertitel
    pi_52661083
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 21:18 schreef Evil_Koekje het volgende:

    [..]

    Groningen uiteraard.
    Is eigenlijk wel logisch als je bij Plato Groningen besteld
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:29:39 #152
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_52661325
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 21:18 schreef Evil_Koekje het volgende:
    Groningen uiteraard.
    Same.
    Ik ga naar huis.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:33:30 #153
    23346 Evil_Koekje
    Niet altijd evil...
    pi_52661438
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 21:29 schreef nietzman het volgende:

    [..]

    Same.
    Hoe druk zou 't worden eigenlijk? Ik bedoel, 't is dat ik dit topic las, anders had ik nix geweten van die actie.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:44:48 #154
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_52661722
    Geen idee. Bij de vorige soortgelijke actie, Fine Fine music, viel het wel mee.
    Ik ga naar huis.
    pi_52679907
    Ik heb hem binnen... CD2 is gewoon precies zoals ik verwacht had: "leuk voor erbij". meer ook niet.
    Hoi
    pi_52679950
    Ik heb de moeite nog niet genomen om cd2 te luisteren.
    For great justice!
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 18:41:25 #157
    23346 Evil_Koekje
    Niet altijd evil...
    pi_52679958
    Maandag even ophalen.
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 20:22:44 #158
    157465 kciR
    Heeft geen ondertitel
    pi_52682278
    Ik heb hem ook opgehaald , ik was de enige die bij Plato Apeldoorn had besteld en dus kaartjes kreeg . Als het goed is kan ik die van de week op komen halen.
    Ik heb net cd2 geluisterd, ik heb wel genoten eigenlijk, maar dat kan liggen aan het feit dat ik echt half dood op de bank lig en wel lichte muziek kan verteren op dit moment..
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 21:26:47 #159
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_52684060
    Ik heb hem ook binnengekregen (besteld via bol.com). Er staat een tekening op het boekje. Is dat bij iedereen zo of heb ik nu een zeldzame gesigneerde versie?
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 21:31:23 #160
    157465 kciR
    Heeft geen ondertitel
    pi_52684183
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 21:26 schreef I.R.Baboon het volgende:
    Ik heb hem ook binnengekregen (besteld via bol.com). Er staat een tekening op het boekje. Is dat bij iedereen zo of heb ik nu een zeldzame gesigneerde versie?
    Wat voor een tekening? Op mijn boekje staat alleen de album art.
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 21:36:47 #161
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_52684345
    Een poppetje met krulletje en "spiv" of "spil" eronder. Nu heb ik al drie door spinvis gesigneerde posters eneen gesigneerd album, maar nu dan dus toch nog eentje erbij.
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
    pi_52685771
    Bij mij staat er 'Spiv' op. Zie ik nu pas. Tof.
    For great justice!
    pi_52695737
    Bij mij zit er een stomme sticker op met de tekst:

    "Zomar uit het niets verschenen 2 fonkerlnieuwe albums van Spinvis"

    Waar slaat dat nu weer op Wie heeft dat nog meer?
    Hoi
      zondag 26 augustus 2007 @ 13:26:43 #164
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_52696157
    quote:
    Op zondag 26 augustus 2007 13:08 schreef roeliooo het volgende:
    Bij mij zit er een stomme sticker op met de tekst:

    "Zomar uit het niets verschenen 2 fonkerlnieuwe albums van Spinvis"

    Waar slaat dat nu weer op Wie heeft dat nog meer?
    Ik.
    For great justice!
      zondag 26 augustus 2007 @ 13:32:19 #165
    157465 kciR
    Heeft geen ondertitel
    pi_52696284
    quote:
    Op zondag 26 augustus 2007 13:08 schreef roeliooo het volgende:
    Bij mij zit er een stomme sticker op met de tekst:

    "Zomaar uit het niets verschenen 2 fonkelnieuwe albums van Spinvis"

    Waar slaat dat nu weer op Wie heeft dat nog meer?
    Ik ook, ik dacht ook toen ik dat las; wtf! Alsof hij die nummers speciaal hiervoor had geschreven
    pi_52719553
    quote:
    Op zondag 26 augustus 2007 13:08 schreef roeliooo het volgende:
    Bij mij zit er een stomme sticker op met de tekst:

    "Zomar uit het niets verschenen 2 fonkerlnieuwe albums van Spinvis"

    Waar slaat dat nu weer op Wie heeft dat nog meer?
    Dat heb ik er ook op staan.

    CD1 valt me (op track 1 en 2 na) een beetje tegen. Het meeste ken ik al van eerdere uitgaven en het niet-eerder uitgebrachte spul trek ik nog niet. Misschien moet ik het leren luisteren...

    CD2 heb ik nog niet in de speler gehad.
    me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
    1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
    pi_52727709
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 20:22 schreef kciR het volgende:
    Ik heb hem ook opgehaald , ik was de enige die bij Plato Apeldoorn had besteld en dus kaartjes kreeg . Als het goed is kan ik die van de week op komen halen.
    Ik heb net cd2 geluisterd, ik heb wel genoten eigenlijk, maar dat kan liggen aan het feit dat ik echt half dood op de bank lig en wel lichte muziek kan verteren op dit moment..
    Plato groningen heeft (had?) kaartjes liggen waarvoor niet besteld hoeft te worden.
    quote:
    Op zondag 26 augustus 2007 13:08 schreef roeliooo het volgende:
    Bij mij zit er een stomme sticker op met de tekst:

    "Zomar uit het niets verschenen 2 fonkerlnieuwe albums van Spinvis"

    Waar slaat dat nu weer op Wie heeft dat nog meer?
    Ik niet (meer )
      maandag 27 augustus 2007 @ 18:02:44 #168
    23346 Evil_Koekje
    Niet altijd evil...
    pi_52732248
    Zo, cd + kaartjes binnen.
      maandag 27 augustus 2007 @ 20:25:35 #169
    129392 MusicFan
    Muziekfan dus
    pi_52736177
    Geweldige CD
    I am the Alpha and the Omega
    pi_52738467
    Voor als je je afvraagt,
    waar je het ook alweer van kent.

    Dat je weet dat je het weet,
    maar er nog een nachtje over moet slapen.

    Dat je je nieuwsgierigheid kunt bedwingen,
    of niet.
      dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:47:10 #171
    72347 Bupatih
    Meet me in Montauk.
    pi_52758084
    Ik begin 'Aap!' steeds meer te waarderen.
    Clementine: Are you nuts?
    Joel: It's been suggested...
    pi_52758289
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 21:36 schreef I.R.Baboon het volgende:
    Een poppetje met krulletje en "spiv" of "spil" eronder. Nu heb ik al drie door spinvis gesigneerde posters eneen gesigneerd album, maar nu dan dus toch nog eentje erbij.
    Ik heb hetzelfde zie ik net, grappig
    Falling feels like flying
    Until you hit the ground...
    Last.fm Twitter
      dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:01:48 #173
    176394 TwistedDarling
    Grumpy... but gorgeous.
    pi_52758417
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 22:28 schreef Q. het volgende:
    Bij mij staat er 'Spiv' op. Zie ik nu pas. Tof.
    Op de mijne ook zag ik vanmiddag.
    Natuurlijk vergeten de cd's in m'n tas te stoppen om hier te kunnen luisteren.
    People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
      dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:33:00 #174
    157465 kciR
    Heeft geen ondertitel
    pi_52760715
    Waar hebben jullie hem gekocht, die signeerde versie?
    Ik neem hem zondag wel mee naar Paradiso, misschien kan ik hem live laten signeren..
      dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:03:27 #175
    176394 TwistedDarling
    Grumpy... but gorgeous.
    pi_52761480
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 19:33 schreef kciR het volgende:
    Waar hebben jullie hem gekocht, die signeerde versie?
    Ik neem hem zondag wel mee naar Paradiso, misschien kan ik hem live laten signeren..
    bol.com
    People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
    pi_52779083
    Ik heb hem gewoon gisteren voor het eerst gehoord in een vinylzaak in Eindhoven, de eerste 6 nummers ofzo dan.

    Moet ik zeker op LP hebben

    De vorige 2 ook nog, maar dat is meteen 45 euro ofzo )
      woensdag 29 augustus 2007 @ 17:12:05 #177
    23346 Evil_Koekje
    Niet altijd evil...
    pi_52784961
    quote:
    21:00
    Rijmelarij en Dergelijke? met Spinvis
    Zesdelige 3VOOR12 Serie waarin songteksten worden uitgelicht.
    Vanavond dus, op 3voor12 Central.
      † In Memoriam † donderdag 30 augustus 2007 @ 10:15:00 #178
    128220 Peter6000
    pi_52804142

    Volkskrant 300807
    pi_52804289
    Ik zag gisteren pas dat die van mij ook gesigneerd is met "Spiv" en een vaag tekeningetje.

    Op het celoffaan stond die andere tekst "blablabla fonkelnieuw album... etc."
    me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
    1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
      donderdag 30 augustus 2007 @ 12:26:06 #180
    23346 Evil_Koekje
    Niet altijd evil...
    pi_52807435
    Voor die "exclusieve" concerten zijn nu ook gewoon kaarten te halen bij de Vera?
    pi_52807633
    Bij Plato Utrecht ook.
    Come on you cunt, let's have some Afx. acid.
      donderdag 30 augustus 2007 @ 14:09:21 #182
    157465 kciR
    Heeft geen ondertitel
    pi_52810023
    quote:
    Op donderdag 30 augustus 2007 12:26 schreef Evil_Koekje het volgende:
    Voor die "exclusieve" concerten zijn nu ook gewoon kaarten te halen bij de Vera?
    Ja, ik zag het ook, maar ze zijn dan wel ¤10,- per stuk, het zal wel niet goed gelopen hebben dan die actie.
    pi_52815393
    nee wat denk je als die concerten boven de rivieren worden gegeven....zucht....

    Hoi
      vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:52:17 #184
    50691 Christiaan
    Futue te ipsum
    pi_52847669
    Wespen is pure perfectie. Werkelijk.
    Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
    Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
      zaterdag 1 september 2007 @ 09:37:25 #185
    13749 AirwiN
    Deeper shade of soul
    pi_52862441
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 21:26 schreef I.R.Baboon het volgende:
    Ik heb hem ook binnengekregen (besteld via bol.com). Er staat een tekening op het boekje. Is dat bij iedereen zo of heb ik nu een zeldzame gesigneerde versie?
    Dat heb ik dus ook. Het viel mij pas op nadat jij het gezegd had. Toen ik de envelop openmaakte zat de CD nog in plastic. Toen had ik in al mijn wijsheid bedacht dat hij dan nooit gesigneerd kon zijn...
    And if you don't like it then hey fuck you!
    I'm just a cool young brother who looks kinda old
    Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
      zondag 2 september 2007 @ 15:21:41 #186
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_52891536
    dwerg belde gisteren of ik zin had om mee te gaan naar het solooptreden van spinvis in paradiso (kleine zaal, ongeveer 100-150 man) en natuurlijk had ik ja gezegd, en het was ook heel tof. Hij speelde soms akoestische en soms electrische gitaar, bij één nummer dat minipianohandding, bij staat van narcose dat banjoachtige ding (nee, ik ben geen muziekexpert). Bij sommige nummers speelde ie nog een grote drum die ie met z'n voet bediende, en bij astronaut gebruikte ie de toetsen. En verder had ie bij de meeste nummers ondersteuning van drumritmes of samples. Maar wel alles in z'n eentje.

    Tracklist (fouten voorbehouden):

    Ronnie gaat naar huis
    Ik wil alleen maar zwemmen
    Voordeel van video
    Wespen op de appeltaart
    Bagagedrager
    Limonadeglazen wodka (hele toffe nieuwe versie)
    Lotus europa (tweede helft)
    Staat van narcose (op een avond in het heelal versie)
    Astronaut
    Smalfilm
    Bijt mijn tong af (met zaal die canon zingt)

    En ik heb weer een vette gesigneerde goochelaars en geesten poster erbij.
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
      zondag 2 september 2007 @ 16:34:09 #187
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_52893680
    Goochelaars en Geesten is in de album top 100 binnengekomen op nummer 4.
    For great justice!
    pi_52896073
    Dat! Was! Heel! Tof!
    I intend to live forever, or die trying.
    pi_52896158
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 15:21 schreef I.R.Baboon het volgende:
    En ik heb weer een vette gesigneerde goochelaars en geesten poster erbij.
    Terwijl hij eigenlijk naar Den Haag moest, en alle gitaren en spullen al werden opgeruimd en afgevoerd. Maar toch wilde Spinvis zijn trouwe fans niet teleurstellen, en zo stond hij op een hoekje van.het podium op posters en cd's te krassen.
    I intend to live forever, or die trying.
      zondag 2 september 2007 @ 19:45:08 #190
    157465 kciR
    Heeft geen ondertitel
    pi_52897953
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 15:21 schreef I.R.Baboon het volgende:
    dwerg belde gisteren of ik zin had om mee te gaan naar het solooptreden van spinvis in paradiso (kleine zaal, ongeveer 100-150 man) en natuurlijk had ik ja gezegd, en het was ook heel tof. Hij speelde soms akoestische en soms electrische gitaar, bij één nummer dat minipianohandding, bij staat van narcose dat banjoachtige ding (nee, ik ben geen muziekexpert). Bij sommige nummers speelde ie nog een grote drum die ie met z'n voet bediende, en bij astronaut gebruikte ie de toetsen. En verder had ie bij de meeste nummers ondersteuning van drumritmes of samples. Maar wel alles in z'n eentje.

    Tracklist (fouten voorbehouden):

    Ronnie gaat naar huis
    Ik wil alleen maar zwemmen
    Voordeel van video
    Wespen op de appeltaart
    Bagagedrager
    Limonadeglazen wodka (hele toffe nieuwe versie)
    Lotus europa (tweede helft)
    Staat van narcose (op een avond in het heelal versie)
    Astronaut
    Smalfilm
    Bijt mijn tong af (met zaal die canon zingt)

    En ik heb weer een vette gesigneerde goochelaars en geesten poster erbij.
    Ik was daar ook! Lekker intiem met zo weinig mensen. Wat een held, echt! Vooral Lotus Europa vond ik goed, mooie improvisatie. Jammer dat hij moest stoppen..
    Een vriend van mij die mee was had gevraagd of Erik onze posters wilde signeren, als tegenprestatie omdat hij moest stoppen. We waren dus de eerste met een gesigneerde poster, ben nu wel m'n marker kwijt, maar je moet er wat voor over hebben
    pi_52898547
    Het was zo tof! Ik wil nog een keer!
    Ik had trouwens ook nog het laatste half uur in Den Haag mee kunnen pikken ook.
    pi_52904039
    Ik luister af en toe op 3voor12.nl nog wel eens naar het optreden van Spinvis op lowlands 2006... Zó goed
    pi_52904293
    Als je je cd koopt bij Velvet in Delft, dan kun je naar een optreden in Speakers op 1 oktober.
      dinsdag 4 september 2007 @ 01:13:36 #195
    23520 TomR
    Fulltime kansloos
    pi_52929974
    quote:
    Op woensdag 29 augustus 2007 17:12 schreef Evil_Koekje het volgende:

    [..]

    Vanavond dus, op 3voor12 Central.
    http://www.youtube.com/watch?v=6xZbTWZJuiA
      dinsdag 4 september 2007 @ 01:32:39 #196
    72347 Bupatih
    Meet me in Montauk.
    pi_52930181
    Hoe stoer dat 'ie daar gewoon in het zwembad zit te zingen.
    Clementine: Are you nuts?
    Joel: It's been suggested...
      dinsdag 4 september 2007 @ 01:44:33 #197
    23346 Evil_Koekje
    Niet altijd evil...
    pi_52930266
    quote:
    Had 't alsnog gemist. Thnx.
    pi_52950006
    Op VK.tv staat een item over Wespen op de appeltaart, inclusief een uitvoering van het nummer in zijn nieuwe huis.

    En ik heb ook kaartjes voor het optreden op 16 september in Groningen. Ik was er in maart bij in de Oosterpoort en vond het toen fantastisch, heb er dus veel zin in!
    And there was much rejoicing.
    pi_52984316
    ik vind de nieuwe cd erg tof, maar live vind ik em toch niet helemaal je-van-het , zoals ik het meekrijg van de youtube filmpjes.
      donderdag 6 september 2007 @ 16:28:46 #200
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_52984606
    Live moet je 'm dan ook meemaken, crappy youtubefilmpjes geven echt geen goed beeld.
    Ik ga naar huis.
      donderdag 6 september 2007 @ 17:54:23 #201
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_52986628
    Zet ik TV Oranje aan, komt Wespen op de Appeltaart langs. Vervolgens zap ik weg en wat zie ik op TMF XL... weer Wespen op de Appeltaart. Voor je het weet staat ie op het TROS muziekfeest.
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
    pi_52986836
    quote:
    Op donderdag 6 september 2007 17:54 schreef I.R.Baboon het volgende:
    Zet ik TV Oranje aan, komt Wespen op de Appeltaart langs. Vervolgens zap ik weg en wat zie ik op TMF XL... weer Wespen op de Appeltaart. Voor je het weet staat ie op het TROS muziekfeest.
    Tja, nu BZN er niet meer is hebben ze een vervanger nodig.
    For great justice!
      donderdag 6 september 2007 @ 21:52:54 #204
    23346 Evil_Koekje
    Niet altijd evil...
    pi_52991451
    quote:
    Op donderdag 6 september 2007 21:43 schreef webfreak het volgende:
    Te gek Spinvis item van de VPRO
    Kijk eens één pagina terug?
    pi_52992317
    quote:
    Op donderdag 6 september 2007 21:52 schreef Evil_Koekje het volgende:

    [..]

    Kijk eens één pagina terug?
    Kijk aan. Soms wou ik dat ik digitale TV had, en niet enkel herhalingen van Youtube hoefde te halen
    pi_53003588
    leuk stukje in dat zwembad.
      vrijdag 7 september 2007 @ 18:20:07 #207
    23346 Evil_Koekje
    Niet altijd evil...
    pi_53011607
    quote:
    Op donderdag 6 september 2007 22:23 schreef webfreak het volgende:

    [..]

    Kijk aan. Soms wou ik dat ik digitale TV had, en niet enkel herhalingen van Youtube hoefde te halen
    Ik doelde er meer op dat de Youtube link ook al gepost was. En de 3voor12 zenders kan je ook gewoon op de site kijken.
      † In Memoriam † maandag 10 september 2007 @ 13:37:06 #208
    128220 Peter6000
    pi_53079798
    heee...

    ik wil een domeinnaam aanschaffe voor mijn site http://spinvis.linkkabel.nl

    WIE O WIE heeft er leuke ideeen? Het mag zo gek mogelijk....Ik ben op dit moment een beetje inspiratieloos...en een domeinnaam bedenken is niet zo eenvoudig. Alle hulp welkom.
    Hoi
      maandag 10 september 2007 @ 20:25:25 #210
    72347 Bupatih
    Meet me in Montauk.
    pi_53080225
    Clementine: Are you nuts?
    Joel: It's been suggested...
      maandag 10 september 2007 @ 20:25:57 #211
    23346 Evil_Koekje
    Niet altijd evil...
    pi_53080234
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 20:08 schreef roeliooo het volgende:
    heee...

    ik wil een domeinnaam aanschaffe voor mijn site http://spinvis.linkkabel.nl

    WIE O WIE heeft er leuke ideeen? Het mag zo gek mogelijk....Ik ben op dit moment een beetje inspiratieloos...en een domeinnaam bedenken is niet zo eenvoudig. Alle hulp welkom.
    Een titel van een nummer?

    www.ikwilalleenmaarzwemmen.com
    www.ronniegaatnaarhuis.com

    ?
      maandag 10 september 2007 @ 20:28:29 #212
    72347 Bupatih
    Meet me in Montauk.
    pi_53080299
    www.voorikvergeet.nl Bestaat al.
    Clementine: Are you nuts?
    Joel: It's been suggested...
    pi_53081726
    Voorikvergeet.nl zat ik ook al aan te denken! mja die bestaat idd al.

    www.ikhebgeenprobleem.nl ofzo...is mischien ook wel leuk

    haha.. dat *.is...ook grappig!
    Hoi
      dinsdag 11 september 2007 @ 18:36:17 #214
    72347 Bupatih
    Meet me in Montauk.
    pi_53101886
    Uit de Excelsior-nieuwsbrief:
    quote:
    Beste mensen,

    Zoals jullie weten wordt Spinvis amper gedraaid op 3FM. Daarom en vandaar: doe ons allemaal een lol en stem ook 's op Wespen, nu in de Single Strijd bij Metmichiel.
    Hier dus!
    Clementine: Are you nuts?
    Joel: It's been suggested...
      dinsdag 11 september 2007 @ 18:40:47 #215
    176394 TwistedDarling
    Grumpy... but gorgeous.
    pi_53102017
    quote:
    Op dinsdag 11 september 2007 18:36 schreef Bupatih het volgende:
    Uit de Excelsior-nieuwsbrief:
    [..]

    Hier dus!
    Done.
    People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
      † In Memoriam † dinsdag 11 september 2007 @ 19:02:56 #216
    128220 Peter6000
    pi_53102541
    quote:
    Op dinsdag 11 september 2007 18:36 schreef Bupatih het volgende:
    Uit de Excelsior-nieuwsbrief:
    [..]

    Hier dus!
    We lopen behoorlijk in, maar dat kan ook te maken hebben met het feit dat je zelfs zonder cookies te verwijderen tig-dubbel kan stemmen.

    Ik had eerder begrepen dat 'Dag1' een single zou worden?

    [ Bericht 4% gewijzigd door Peter6000 op 11-09-2007 19:23:10 ]
      dinsdag 11 september 2007 @ 19:40:02 #217
    157465 kciR
    Heeft geen ondertitel
    pi_53103247
    quote:
    Op dinsdag 11 september 2007 18:36 schreef Bupatih het volgende:
    Uit de Excelsior-nieuwsbrief:
    [..]

    Hier dus!
    Gedaan!
    37%, dat is denk ik niet genoeg..
      † In Memoriam † dinsdag 11 september 2007 @ 19:52:14 #218
    128220 Peter6000
    pi_53103462
    quote:
    Op dinsdag 11 september 2007 19:40 schreef kciR het volgende:

    [..]

    Gedaan!
    37%, dat is denk ik niet genoeg..
    Ik begrijp dat het liedje van de winnaar 1 keer gedraaid wordt in het programma.

    Ach, zijn plaatverkoop doet het prima: deze week op 5 in de album-top 100.
    pi_53103693
    Ach wat een onzin dat stemmen....wat willen jullie hiermee bereiken ? dat spinvis net zo beroemd en popie-jopie wordt als alle andere artiesten...jezus....Ik vond het altijd zo mooi dat spinvis ""onbekend"" was, maar dat is helaas nu wel anders als je zelf de G&G clip op MTV voorbij ziet komen. Zucht.
    Hoi
      dinsdag 11 september 2007 @ 20:12:46 #220
    72347 Bupatih
    Meet me in Montauk.
    pi_53103841
    quote:
    Op dinsdag 11 september 2007 20:05 schreef roeliooo het volgende:
    Ach wat een onzin dat stemmen....wat willen jullie hiermee bereiken ? dat spinvis net zo beroemd en popie-jopie wordt als alle andere artiesten...jezus....Ik vond het altijd zo mooi dat spinvis ""onbekend"" was, maar dat is helaas nu wel anders als je zelf de G&G clip op MTV voorbij ziet komen. Zucht.

    Wat wil je hiermee bereiken? Vind je het zo erg dat jouw Spinvisje nu door meer mensen gevonden wordt? Zucht.
    Clementine: Are you nuts?
    Joel: It's been suggested...
      † In Memoriam † dinsdag 11 september 2007 @ 20:15:23 #221
    128220 Peter6000
    pi_53103904
    quote:
    Op dinsdag 11 september 2007 20:05 schreef roeliooo het volgende:
    Ach wat een onzin dat stemmen....wat willen jullie hiermee bereiken ? dat spinvis net zo beroemd en popie-jopie wordt als alle andere artiesten...jezus....Ik vond het altijd zo mooi dat spinvis ""onbekend"" was, maar dat is helaas nu wel anders als je zelf de G&G clip op MTV voorbij ziet komen. Zucht.
    Ik ben daar ook dubbel in: aan één kant zou het terecht zijn als hij bijvoorbeeld meedoet met Vrienden van Amstel, maar aan de andere kant hoort hij daar niet te zijn omdat het dan niet alternatief genoeg meer is.
    Dat is nu eenmaal het nadeel van het groter en bekender worden van een artiest. Dat je als 'ontdekkers' ook een deel van de 'massa' moet gaan accepteren als fans.
    Ik geloof dat hij zelf iig absoluut niet streeft naar grootschaligheid, gezien uitgesproken voorkeur in het theater op te treden ipv in het clubcircuit.

    Wat airplay om zijn toch al goedlopende album aan de man te brengen zie ik als een logisch gevolg op 2 voorgaande gouden platen.
    pi_53107345
    Alternatief hangt af van de muziek, niet van de luisteraars of de populariteit. Is de kwaliteit opeens slechter als spinvis op 3fm/mtv/whatever gedraaid wordt?
      dinsdag 11 september 2007 @ 22:24:40 #223
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_53107451
    Ach, van mij hoeft het ook niet veel gedraaid te worden, ik zou het verschil toch niet merken daar ik radio noch tv heb, maar als Erik popiejopie had willen wezen was 'ie het al lang geweest natuurlijk
    Ik ga naar huis.
    pi_53107819
    Wat Nietz zegt. Bovendien, tot nog toe heeft Spiv's 'sell out' voornamelijk meer onbegrijpenden opgeleverd. Wat ook het alternatief gevoel van een ieder moet kunnen bevredigen, dunkt mij.
    pi_53128175
    Laat maar ik bedoelde het niet negatief. zucht

    Maar goed

    Ik heb een domeinnaam gevonden en hij is online


    www.spindievis.nl


    Hoi
      woensdag 12 september 2007 @ 22:45:34 #226
    157465 kciR
    Heeft geen ondertitel
    pi_53134179
    Spinvis is nu live op 3voor12: klik
    pi_53134365
    quote:
    Op woensdag 12 september 2007 22:45 schreef kciR het volgende:
    Spinvis is nu live op 3voor12: klik
    Das Muse, bij mij dan
      donderdag 13 september 2007 @ 22:41:21 #228
    157465 kciR
    Heeft geen ondertitel
    pi_53158768
    quote:
    Op woensdag 12 september 2007 22:57 schreef n0r het volgende:

    [..]

    Das Muse, bij mij dan
    Dan was je net te laat, het waren maar vier liedjes die ik gezien heb.. Toen ik poste was hij al op de helft.
    Het optreden staat al wel online, het optreden had wel wat weg van het solo-optreden in Paradiso.

    De versie van Limonadeglazen Wodka vind ik trouwens geweldig!
    edit: hoe kan ik die 3voor12 files ook rippen zodat ik er in de trein van kan genieten of mag dat niet?

    [ Bericht 7% gewijzigd door kciR op 13-09-2007 22:46:36 ]
      vrijdag 14 september 2007 @ 00:25:04 #229
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_53161337
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 22:41 schreef kciR het volgende:


    De versie van Limonadeglazen Wodka vind ik trouwens geweldig!
    Dat zei ik 2 weken geleden ook tegen hem, en hij zei dat dit de nieuwe versie is die sinds Oerol gespeeld wordt.

    En voor rippen moet je nietzman lief aankijken, die ript alles.
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
      vrijdag 14 september 2007 @ 00:32:34 #230
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_53161502
    Nog even teruggeluisterd, en hij is idd net zo tof als de paradiso-versie. Maar ik vind het sowieso één van z'n beste nummers.
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
      vrijdag 14 september 2007 @ 10:22:40 #231
    157465 kciR
    Heeft geen ondertitel
    pi_53165714
    quote:
    Op vrijdag 14 september 2007 00:25 schreef I.R.Baboon het volgende:

    [..]
    En voor rippen moet je nietzman lief aankijken, die ript alles.
    *Kijkt Nietzman lief aan*
      vrijdag 14 september 2007 @ 17:48:08 #232
    149021 Nonan
    www.hetbierhok.nl
    pi_53176931
    http://rapidshare.com/fil(...)_12-9-2007_.mp3.html
    Spinvis - Live @ Club 3VOOR12 12-9-2007

    Ik had immers even een half uurtje niks te doen
    Nikon D70s - Sigma AF 18-50/2.8 EX DC Macro - Sigma AF 70-300/4.0-5.6 APO DG MACRO - Nikon SB-600
    http://switchfrompctomac.com
    pi_53177439
    Weet niet of het mag, maar bedankt
      vrijdag 14 september 2007 @ 18:25:14 #234
    157465 kciR
    Heeft geen ondertitel
    pi_53177744
    Danku!
    pi_53178833
    Geef Nietzman dan wel wat terug...want hij is heel zijn spinvis collectie kwijt geraakt (alhoewel ik hem alweer redelijk heb aangevuld )
    Hoi
      vrijdag 14 september 2007 @ 19:18:10 #236
    72347 Bupatih
    Meet me in Montauk.
    pi_53179040
    Ik las vandaag een stukje in de Sp!ts over Koefnoen en hun nieuwe reeks afleveringen en daarin stond dat ze (weer?) muzikale parodieën gingen doen en Spinvis zou één van de geparodieerden zijn.

    Ik ben benieuwd hoe ze hem dan nadoen!
    Clementine: Are you nuts?
    Joel: It's been suggested...
    pi_53184690
    thanks voor die rip.
    echt verdomde goed.

    meer van dit soort materiaal beschikbaar??
      vrijdag 14 september 2007 @ 22:55:39 #238
    72347 Bupatih
    Meet me in Montauk.
    pi_53185300
    quote:
    Op vrijdag 14 september 2007 19:18 schreef Bupatih het volgende:
    Ik las vandaag een stukje in de Sp!ts over Koefnoen en hun nieuwe reeks afleveringen en daarin stond dat ze (weer?) muzikale parodieën gingen doen en Spinvis zou één van de geparodieerden zijn.

    Ik ben benieuwd hoe ze hem dan nadoen!

    Clementine: Are you nuts?
    Joel: It's been suggested...
    pi_53203741
    vandaag nieuwegein aan zee gekocht.

    niet onaardig!

    Owja, hoe is dat stukje van 3voor12naar mp3 geript?kan dat ook met andere youtube-filmpjes?
      zaterdag 15 september 2007 @ 20:56:28 #240
    149021 Nonan
    www.hetbierhok.nl
    pi_53204522
    Ik heb het gedaan met Audio Hijack Pro voor de Mac. Het kan in principe ook wel met de youtube filmpjes.
    Nikon D70s - Sigma AF 18-50/2.8 EX DC Macro - Sigma AF 70-300/4.0-5.6 APO DG MACRO - Nikon SB-600
    http://switchfrompctomac.com
    pi_53206025
    hmmm,kan k weinig mee met n gewone pc.(geen mac iigeval)
      zaterdag 15 september 2007 @ 22:03:36 #242
    98135 TeleluvR
    Maar een Gretsch is ook goed!
    pi_53206280
    Het 'nieuwe' album helemaal gemist
    Snel kopen maandag...
    Overigens ben ik momenteel helemaal verliefd op de live-versie van wespen op de appeltaart van www.fabchannel.com : Erik op een Telecaster
      zondag 16 september 2007 @ 05:43:08 #243
    149021 Nonan
    www.hetbierhok.nl
    pi_53212691
    5:43 is ook een mooie tijd om wespen op de appeltaart te posten! Hierbij!
    http://rapidshare.com/fil(...)aart_-_Live.mp3.html
    Nikon D70s - Sigma AF 18-50/2.8 EX DC Macro - Sigma AF 70-300/4.0-5.6 APO DG MACRO - Nikon SB-600
    http://switchfrompctomac.com
      zondag 16 september 2007 @ 08:46:18 #244
    98135 TeleluvR
    Maar een Gretsch is ook goed!
    pi_53213071
    quote:
    Op zondag 16 september 2007 05:43 schreef Nonan het volgende:
    5:43 is ook een mooie tijd om wespen op de appeltaart te posten! Hierbij!
    http://rapidshare.com/fil(...)aart_-_Live.mp3.html
    Superversie, mijn dank is groot!
      zondag 16 september 2007 @ 09:32:27 #245
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_53213273
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 22:03 schreef TeleluvR het volgende:
    Het 'nieuwe' album helemaal gemist
    Snel kopen maandag...
    Overigens ben ik momenteel helemaal verliefd op de live-versie van wespen op de appeltaart van www.fabchannel.com : Erik op een Telecaster
    Jaa.

    En lekker rommelig gespeeld ook, heel tof.
    We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
    Check mijn band Glorybox
      zondag 16 september 2007 @ 10:24:46 #246
    98135 TeleluvR
    Maar een Gretsch is ook goed!
    pi_53213693
    quote:
    Op zondag 16 september 2007 09:32 schreef Svyatagor het volgende:

    [..]

    Jaa.

    En lekker rommelig gespeeld ook, heel tof.
    Heel dat optreden is briljant...

    (Hint, hint!)
    pi_53217788


    En dat kun je zelf dus ook heel makkelijk allemaal rippen met van die opneem programma's. Kost wat tijd, MAAR dan heb je ook wat.
    Hoi
      zondag 16 september 2007 @ 14:05:06 #248
    157465 kciR
    Heeft geen ondertitel
    pi_53217841
    wtf! Volgens mij is jou collectie best compleet, zo te zien..
    pi_53217950
    quote:
    Op zondag 16 september 2007 14:05 schreef kciR het volgende:
    wtf! Volgens mij is jou collectie best compleet, zo te zien..
    Klopt, en dan staat er in de map spinvis-diversen nog allerlei losse liedjes van hem... remixxen (zite swoon/at the cloes of everyday) en wat bijzondere liedjes die nu niet meer bijzonder zijn dankzij G&G (alles in de wind bijvoorbeeld).
    Hoi
      zondag 16 september 2007 @ 16:55:59 #250
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_53222094
    quote:
    Op zondag 16 september 2007 14:02 schreef roeliooo het volgende:
    [afbeelding]

    En dat kun je zelf dus ook heel makkelijk allemaal rippen met van die opneem programma's. Kost wat tijd, MAAR dan heb je ook wat.
    Gek!
    For great justice!
      zondag 16 september 2007 @ 17:03:15 #251
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_53222260
    En geen eens een nagemaakte.
    For great justice!
    pi_53222949
    Oh, naja...dat kan.

    Je bent spinvis fan of je bent het niet whaha. Wat vind je dan van mijn last.fm account: http://www.last.fm/user/roeliooo
    En dan kijken bij Top Artists Overall

    sorry.
    Hoi
      zondag 16 september 2007 @ 19:56:39 #253
    149021 Nonan
    www.hetbierhok.nl
    pi_53226433
    Ik ben net bij de Vera in Groningen geweest, leuk optreden van Spinvis. Ronnie gaat naar huis vond ik echt super mooi! Wel jammer dat ik 20 minuten te laat binnen kwam
    Nikon D70s - Sigma AF 18-50/2.8 EX DC Macro - Sigma AF 70-300/4.0-5.6 APO DG MACRO - Nikon SB-600
    http://switchfrompctomac.com
    pi_53228097
    Ja....Ronnie is zoooooooooooooooo goed he als hij die solo speelt!!! afgelopen donderdag speelde hij Ronnie ook...zo cool!!!

    Mocht iemand deze opname hebben in luisterbare kwaliteit, please deel hem met mij. Ik heb genoeg om terug te geven
    Hoi
    pi_53232285
    Spinvis in Vera was écht heel tof! Ik was een beetje benauwd van te voren, de platen vind ik geweldig, maar de beide keren dat ik 'm eerder had gezien ging 'ie improviseren of met die gare Simon Vinkenoog klooien enzo. Ik wil gewoon de liedjes horen! En dat deed 'ie nu eindelijk 's. Alles bleef prima overeind in z'n eentje, en ik heb me er geen moment aan gestoord dat 't anders dan de platen was... En zitten bij (rustige) concerten is ook fijn. Geluid was wel vrij slecht/rommelig afentoe. Dan knalde uit het niets ineens die PA aan.
      zondag 16 september 2007 @ 23:50:18 #256
    23346 Evil_Koekje
    Niet altijd evil...
    pi_53232619
    Dat was héél erg tof.
    pi_53232783
    Lotus Europa'tje was tof

    Hij begon wel te vroeg, zou 21.00 beginnen, kwam 20 minuten ervoor aan en begon zo-ongeveer direct al... Niets gemist
      maandag 17 september 2007 @ 00:01:26 #258
    23346 Evil_Koekje
    Niet altijd evil...
    pi_53232886
    Ik heb bijna alles opgenomen met de memo-functie van m'n telefoon. Vrij matige kwaliteit, maar wel leuk.
      maandag 17 september 2007 @ 01:25:14 #259
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_53234254
    Bank. .
    Ik ga naar huis.
      maandag 17 september 2007 @ 01:27:20 #260
    23346 Evil_Koekje
    Niet altijd evil...
    pi_53234280
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 01:25 schreef nietzman het volgende:
    Bank. .
    Dus toch!
      maandag 17 september 2007 @ 01:28:01 #261
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_53234291
    .

    .
    Ik ga naar huis.
      maandag 17 september 2007 @ 01:33:06 #262
    23346 Evil_Koekje
    Niet altijd evil...
    pi_53234357
    Was die woohoo vooraan na de roze koeken (2e keer, afsluiter) ook van jou?
      maandag 17 september 2007 @ 02:46:35 #263
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_53235040
    Nope, van het overjolige stel naast ons. Zatjijdan? .
    Ik ga naar huis.
      maandag 17 september 2007 @ 03:34:21 #264
    23346 Evil_Koekje
    Niet altijd evil...
    pi_53235214
    Achteraan, begane grond. Op de zachte stoelen leek ons wel wat namelijk.
      † In Memoriam † maandag 17 september 2007 @ 14:13:38 #265
    128220 Peter6000
      maandag 17 september 2007 @ 14:49:28 #266
    98135 TeleluvR
    Maar een Gretsch is ook goed!
    pi_53244227
    quote:
    Op zondag 16 september 2007 14:02 schreef roeliooo het volgende:
    [afbeelding]

    En dat kun je zelf dus ook heel makkelijk allemaal rippen met van die opneem programma's. Kost wat tijd, MAAR dan heb je ook wat.


    Ik dacht dat ik redelijk wat had, maar kom niet eens in de buurt
    pi_53351402
    Ik heb zojuist bedacht dat ik naar Spinvis ga, in Vlaardingen. Lekker dichtbij voor mij.
    What Would Goku Do
      † In Memoriam † zondag 23 september 2007 @ 18:57:27 #268
    128220 Peter6000
    pi_53412221
    Vanmiddag was hij in theater Kikker in Utrecht, 2 shows zelfs: om 1400 en 1600 uur.

    Leuke informele sfeer en iedereen mocht liedjes roepen die Erik dan speelde, al waren het wel ongeveer dezelfde liedjes als 3 weken geleden in Paradiso (dus echt improviseren was er niet bij, maar wel lachen 'Deze is makkelijk, die heeft maar 1 akkoord').

    Persoonlijk hoogtepunt vond ik toch wel de ook al zo gezellige signeersessie (posters) na afloop. Ik had als enige mijn Goochelaars en Geesten cd meegenomen, en er staat nu een schitterende tekst van Erik in.
    pi_53500221
    quote:
    Op zondag 23 september 2007 18:57 schreef Peter6000 het volgende:
    Persoonlijk hoogtepunt vond ik toch wel de ook al zo gezellige signeersessie (posters) na afloop. Ik had als enige mijn Goochelaars en Geesten cd meegenomen, en er staat nu een schitterende tekst van Erik in.
    Haha dat is altijd cool.

    Heb je er een foto-tje van?
    Bertje en Henk
    pi_53524042
    Weet iemand trouwens hoe je aan de kaarten komen moet? Gewoon bij het postkantoor oid? Ik ga 17 nov in Vlaardingen.
    What Would Goku Do
    pi_53539248
    Iemand?
    What Would Goku Do
      vrijdag 28 september 2007 @ 14:31:15 #272
    157465 kciR
    Heeft geen ondertitel
    pi_53544274
    Ik neem aan bij de schouwburg waar het optreden is. Die voorstelling is trouwens op 15 november.. beetje lullig als je er op de verkeerde dag staat..

    Edit: Heb even op de site gekeken van die schouwburg, daar kun je ze bestellen.. klik
    pi_53544634
    quote:
    Op vrijdag 28 september 2007 14:31 schreef kciR het volgende:
    Ik neem aan bij de schouwburg waar het optreden is. Die voorstelling is trouwens op 15 november.. beetje lullig als je er op de verkeerde dag staat..

    Edit: Heb even op de site gekeken van die schouwburg, daar kun je ze bestellen.. klik
    Bedankt voor de info, en idd, het is de 15e
    What Would Goku Do
      zaterdag 6 oktober 2007 @ 22:59:54 #274
    72347 Bupatih
    Meet me in Montauk.
    pi_53752756
    Vinkspin - Mij

    [ Bericht 13% gewijzigd door Bupatih op 07-10-2007 00:36:41 ]
    Clementine: Are you nuts?
    Joel: It's been suggested...
      zondag 7 oktober 2007 @ 01:36:16 #275
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_53755689
    Zeker niet slecht.
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
      zondag 7 oktober 2007 @ 03:21:03 #276
    23346 Evil_Koekje
    Niet altijd evil...
    pi_53756894
    Ook niet echt leuk.
      zondag 7 oktober 2007 @ 10:52:43 #277
    72347 Bupatih
    Meet me in Montauk.
    pi_53758852
    Ik vind hem wel goed lijken. Maar qua zang/inhoud had het wel wat beter gekund. Hele cryptische zinnen die op het eerste gezicht nergens opslaan, bijvoorbeeld.

    Die panfluit tussendoor is wel leuk gedaan.
    Clementine: Are you nuts?
    Joel: It's been suggested...
      maandag 8 oktober 2007 @ 15:05:52 #278
    72347 Bupatih
    Meet me in Montauk.
    pi_53791618
    Oeh, ik heb vandaag 'Alina' ontdekt. Leuk nummer.
    Clementine: Are you nuts?
    Joel: It's been suggested...
      maandag 8 oktober 2007 @ 15:20:18 #279
    72347 Bupatih
    Meet me in Montauk.
    pi_53791979
    quote:
    Op maandag 8 oktober 2007 15:05 schreef Bupatih het volgende:
    Oeh, ik heb vandaag 'Alina' ontdekt. Leuk nummer.
    quote:
    Spinvis - Alina

    Tijd, een kwestie van tijd
    Een keer op het strand
    Of ’s avonds in de trein
    Ik ben niet meer zo sterk
    Ik drink in mijn bed
    En ik slaap op mijn werk
    Alina, het sneeuwt
    De buurvrouw zegt vaak
    Dat het zo niet gaat
    Alina, jouw man
    Hij’s geestig en knap interessant
    En een zak en je haar is weer lang
    En je woont zeker mooi
    ‘k Denk van wel, maar ’t is niet meer van belang
    ’t Is een kwestie van tijd
    Als ik je nog zie
    Op een keer, Alina
    Op een feest in een tuin
    Of ergens op straat
    Dan noem ik je naam
    En jij lacht beleefd
    Zegt almaar dat ik me echt vergist heb
    Dat je echt niet zo heet
    De stad, ik woon hier nog steeds
    Alina, je tuin staat er prachtig bij
    'k Ga soms naar de film
    De zaterdag gaat wel
    Maar de zondag is een hel
    Ik praat niet zo veel
    Als iemand het vraagt
    Zeg ik meestal dat het best wel gaat
    ’t Is een kwestie van tijd
    En als ik je zie
    Op een keer, Alina
    Ik herken je meteen
    Want ik weet hoe je kijkt
    En dan noem ik je naam
    En jij lacht beleefd
    Zegt almaar dat ik me echt vergist heb
    Dat je mij echt niet kent
    En dat het je spijt
    Maar dat je echt niet zo heet


    [ Bericht 1% gewijzigd door Bupatih op 09-10-2007 11:17:34 ]
    Clementine: Are you nuts?
    Joel: It's been suggested...
    pi_53792938
    quote:
    Op maandag 8 oktober 2007 15:20 schreef Bupatih het volgende:

    [..]


    [..]
    Waar zou ik m kunnen vinden?
    Come on you cunt, let's have some Afx. acid.
      maandag 8 oktober 2007 @ 16:31:40 #281
    157465 kciR
    Heeft geen ondertitel
    pi_53793582
    quote:
    Op maandag 8 oktober 2007 16:02 schreef AFX. het volgende:

    [..]

    Waar zou ik m kunnen vinden?
    Op de bonus cd 'Man zkt Vrouw' die bij de eerste oplage van Goochelaars & Geesten zit (die heb ik vrijdag nog in de Plato zien staan, dus is nog aan te komen).. dan het laatste nummer..

    Ik vind het ook een fijn nummer.. Alina jouw man, hij is geestig en knap, interessant en een zak
    pi_53793846
    Ahh.. die hebt ik wel., maar nog niet geluisterd
    Come on you cunt, let's have some Afx. acid.
      maandag 8 oktober 2007 @ 18:29:25 #283
    72347 Bupatih
    Meet me in Montauk.
    pi_53795798
    quote:
    Op maandag 8 oktober 2007 16:31 schreef kciR het volgende:
    en een zak
    Ah, nu hoor ik het ook.
    Clementine: Are you nuts?
    Joel: It's been suggested...
      maandag 8 oktober 2007 @ 20:08:05 #284
    38530 Shedfire
    Zwaar Metaal
    pi_53798199
    quote:
    Op maandag 8 oktober 2007 16:43 schreef AFX. het volgende:
    Ahh.. die hebt ik wel., maar nog niet geluisterd
    Haha, ik had exact het zelfde probleem!
    Ik zal hem maar eens gaan draaien.
    Bertje en Henk
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 10:52:14 #285
    72347 Bupatih
    Meet me in Montauk.
    pi_53903753
    quote:
    Op zaterdag 6 oktober 2007 22:59 schreef Bupatih het volgende:
    Vinkspin - Mij
    Spinvis bij 'De Nieuwste Show'. Hij heeft het ook even over de Koefnoen-parodie.
    Clementine: Are you nuts?
    Joel: It's been suggested...
      † In Memoriam † zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:30:29 #286
    128220 Peter6000
    pi_53907800
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 10:52 schreef Bupatih het volgende:

    [..]

    Spinvis bij 'De Nieuwste Show'. Hij heeft het ook even over de Koefnoen-parodie.
    Het begint bij 13:50
    Dit speciaal voor de users die niet bestand zijn tegen de humor in De Laatste Show (hahaha).

    Er zit een scoopje in, Eric zegt al 10 nummers bijna af te hebben voor zijn volgende album.
    pi_53930794
    Spinvis! !
    "Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
    pi_54014615
    Ik ga zo naar Spinvis in Rotterdam voor het eerst. Maar volgens mij gaat ie niet echt liedjes doen?
    pi_54022806
    Het was echt fantastisch, wat kan die gast spelen
      zondag 21 oktober 2007 @ 22:34:15 #290
    72347 Bupatih
    Meet me in Montauk.
    pi_54078699
    Hé, wie zien we daar helemaal links?

    Clementine: Are you nuts?
    Joel: It's been suggested...
      zondag 21 oktober 2007 @ 22:36:20 #291
    72347 Bupatih
    Meet me in Montauk.
    pi_54078755
    Nog een foto:


    Clementine: Are you nuts?
    Joel: It's been suggested...
      zondag 21 oktober 2007 @ 22:37:44 #292
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_54078778
    Wat een schatje! .
    Ik ga naar huis.
      zondag 21 oktober 2007 @ 22:49:58 #293
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_54079054
    Cool!
    For great justice!
      maandag 22 oktober 2007 @ 00:49:28 #294
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_54081475
    Jaren 80, neem ik aan. Waar heb je die foto's vandaan?
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
      maandag 22 oktober 2007 @ 00:55:56 #295
    72347 Bupatih
    Meet me in Montauk.
    pi_54081570
    Beetje googelen op 'The Duds', de Utrechtse punkband waar hij ooit in zat samen met z'n broer.
    Clementine: Are you nuts?
    Joel: It's been suggested...
    pi_54085985
    Tof!
    Come on you cunt, let's have some Afx. acid.
    pi_54091708
    Grappig, Spinvis moest vorige week vrijdag weer optreden in de Velvet Dordt. Stond in Kunstmin die avond. 70 mensen in de winkel, was Spiv het vergeten. Dus PP, de eigenaar, snel bellen. Gelukkig kwam ie nog.
    ASWH, de trots van de regio
    www.thuisuiteten.nl
      maandag 22 oktober 2007 @ 16:49:00 #298
    135197 Teije
    hypebeast
    pi_54091832
    Spinvis \o/

    tvp.
      maandag 22 oktober 2007 @ 17:00:37 #299
    157465 kciR
    Heeft geen ondertitel
    pi_54092033
    Wie is z'n broer van die foto? Ik haal hem er niet echt uit..
      maandag 22 oktober 2007 @ 17:15:31 #300
    72347 Bupatih
    Meet me in Montauk.
    pi_54092281
    Misschien snorremans?
    Clementine: Are you nuts?
    Joel: It's been suggested...
      maandag 22 oktober 2007 @ 17:34:49 #301
    157465 kciR
    Heeft geen ondertitel
    pi_54092609
    Ik zie dat het alweer tijd is voor een nieuw deeltje..
    klik
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')