quote:Op zondag 22 april 2007 22:10 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Bijvoorbeeld Warreltaal en De Sprookjeskast.Kennen jullie dat nog? Of Huisje Boompje Beestje met Woes en Huub? Koekeloere met de Moffel en Piertje van vroeger?
O die programma's ken ik niet.quote:Op zondag 22 april 2007 22:53 schreef suijkerbuijk het volgende:
transformers
gobots (slechte clone van de transformers)
De eerste manga serie (jaren 80 geen idee welke het was de gozer had een halve glas op zijn hand)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Anime
hij zegt Mangaquote:Op zondag 22 april 2007 22:53 schreef suijkerbuijk het volgende:
transformers
gobots (slechte clone van de transformers)
De eerste manga serie (jaren 80 geen idee welke het was de gozer had een halve glas op zijn hand)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Anime
Dommel.quote:Op maandag 23 april 2007 20:29 schreef mschol het volgende:
[..]
ik weet iig 1: was een tekenfilm met een witte hond en een zwarte kat, een proffessor en de 2 buurvrouwen..
de uitvindingen die de proffessor deed werden volgens mij altijd door die zwarte kat verpest op zo'n manier dat de hond de schuld kreeg... iemand?
owja... idd.quote:Op maandag 23 april 2007 21:49 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Dommel.Filmpjes op mijn profiel.
![]()
Huisje huisjequote:Op zondag 22 april 2007 22:10 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
waar je niks meer over hoort en niks meer over kan vinden. Bijvoorbeeld Warreltaal en De Sprookjeskast.Kennen jullie dat nog? Of Huisje Boompje Beestje met Woes en Huub?
Warreltaal, ja met die beer en de tijgerquote:Op zondag 22 april 2007 22:10 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
waar je niks meer over hoort en niks meer over kan vinden. Bijvoorbeeld Warreltaal en De Sprookjeskast.Kennen jullie dat nog? Of Huisje Boompje Beestje met Woes en Huub? Koekeloere met de Moffel en Piertje van vroeger? Ik kan me ook nog iets herinneren dat ik zo vaak van de band heb gekeken, het waren zeg maar losse getekende beelden en het heette iets van 'Liegbeest kattekop'. Ik ben benieuwd wat jullie hier allemaal nog van herinneren.
![]()
Flikker op met je sarcasme.quote:Op donderdag 26 april 2007 00:02 schreef -Mo- het volgende:
Ernst, Bobbie (en de rest). Mooi programma vond ik dat altijd vroeger.
Hoor er jammer genoeg nooit meer wat van.
Nostalgie??Je komt volgens je profiel uit 1988quote:Op zondag 22 april 2007 22:30 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Eng hè mensen? Dat heerlijke nostalgiegevoel opwakkeren?
Dat was een verdomd goed kinderprogrammaquote:Op donderdag 26 april 2007 00:17 schreef Jivis het volgende:
Sexcetera!
Je bent te jong om nostalgische gevoelens te hebbenquote:Op zondag 22 april 2007 22:30 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
dat was natuurlijk vrouwtje theelepelquote:Op zondag 22 april 2007 22:15 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik kan me ook nog zoiets herinneren met een vrouw met een bezem die dan buiten stond te vegen.
quote:Op zondag 22 april 2007 22:30 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
niet echt:quote:Op donderdag 26 april 2007 08:39 schreef Lod het volgende:
[..]
Je bent te jong om nostalgische gevoelens te hebben
dat heb ik gezien vroegerquote:Op donderdag 26 april 2007 01:52 schreef Suerte het volgende:
[..]
Nostalgie??Je komt volgens je profiel uit 1988![]()
![]()
Eniewee, de series die je in je OP noemt ken ik allemaal niet.
Ik kom uit de tijd van Seabert, Poppenkraam, Berenboot, Vrouwtje Theelepel, Ome Willem, Meneer Kaktus enzo![]()
Ik heb ff op YouTube gekeken maar dat is het niet. Het was zeg maar een echt mens die dan altijd buiten met een bezem stond te vegen.quote:Op donderdag 26 april 2007 09:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dat was natuurlijk vrouwtje theelepel.
Dan ken jij dat gevoel waarschijnlijk niet.quote:Op donderdag 26 april 2007 08:39 schreef Lod het volgende:
[..]
Mevrouw ten Cate moet dat zijn:quote:Op donderdag 26 april 2007 15:20 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ik heb ff op YouTube gekeken maar dat is het niet. Het was zeg maar een echt mens die dan altijd buiten met een bezem stond te vegen.
Nee dat is het ook niet.quote:Op donderdag 26 april 2007 15:57 schreef hout77 het volgende:
[..]
Mevrouw ten Cate moet dat zijn:
Mevrouw ten Cate
Goh wat stoer dat je zomaar neerbuigend durft te doen, op het internet nog wel!quote:Op donderdag 26 april 2007 08:39 schreef Lod het volgende:
Puik programmaquote:Op donderdag 26 april 2007 00:17 schreef Jivis het volgende:
Sexcetera!
ga jij nou maar een cake met aspartaam in elkaar flansenquote:Op donderdag 26 april 2007 16:28 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Goh wat stoer dat je zomaar neerbuigend durft te doen, op het internet nog wel!
Mag ik je aanraken?
* Spacehamster trekt boksbeugel aan en grijnst gemeen
Wat een topserie was dat zegquote:Op donderdag 26 april 2007 15:57 schreef hout77 het volgende:
Mevrouw ten Cate moet dat zijn:
Mevrouw ten Cate
quote:Op donderdag 26 april 2007 20:50 schreef en het volgende:
koekeloere.. naam komt bekent voor...
kent iemand Budgee 'de kleine helicopter' nog?
Meer info over deze cartoonquote:Op donderdag 26 april 2007 15:08 schreef Sputnik het volgende:
Vroeger bij de DJ Catshow, Spacebattleship Yamato:
[afbeelding]
Heerlijk op de vroege ochtend, die niet-verantwoorde tekenfilm/anime-series.
Ga jij nou maar dieettips geven aan mensen die makkelijker kilo's verliezen dan jij, vetklep.quote:Op donderdag 26 april 2007 19:01 schreef Viking84 het volgende:
ga jij nou maar een cake met aspartaam in elkaar flansen.
quote:Op donderdag 26 april 2007 19:07 schreef Tangarine het volgende:
Teddy Ruxpin!
ohooooo zit ff links te posten die ik je heb gestuurdquote:Op vrijdag 27 april 2007 07:23 schreef Viking84 het volgende:
Op You Tube staan trouwens een heleboel intro's:
hap hapquote:Op vrijdag 27 april 2007 13:21 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Ga jij nou maar dieettips geven aan mensen die makkelijker kilo's verliezen dan jij, vetklep.
quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:14 schreef Tangarine het volgende:
[..]
ohooooo zit ff links te posten die ik je heb gestuurd
Als je dat "fel reageren" noemt kan je niet tegen waarheden.quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:25 schreef Viking84 het volgende:
ik plaag je maar wat. Hoef je niet meteen zo fel te reageren
Je loopt echt enorme onzin te verkondigen. Je klinkt net een godsdienstwaanzinnige. Kijk, jij bent misschien geïrriteerd door dat andere topic, maar dat wil niet zeggen dat je het recht hebt om dat op mij af te reagerenquote:Op vrijdag 27 april 2007 23:35 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Als je dat "fel reageren" noemt kan je niet tegen waarheden.
Nog veel succes met de rest van je leven waar je nog meer "felle" waarheden van kunt verwachten.
Ik heb de serie compleet op de computerquote:Op zaterdag 28 april 2007 10:14 schreef Garble het volgende:
Beste tekenfilmthemesong OOIT:
http://youtube.com/watch?v=-TXpPrVX_mU
Sowieso was het natuurlijk een epische serie, maar de tune was wel de kers op de taart. Perfecte tekst en prachtmuziek.
en die ook jaquote:
Oh wat geweldig dat je die noemt! Ik was al een tijdje op zoek naar de serie, maar dat schoot niet veel op omdat ik me niet meer kon herinneren dan "Australische serie over een meisje uit de toekomst met drie stippen op haar slaap" en niemand me snapte! Nostalgiequote:
ik weet zelf ook nog maar net hoe de serie ook alweer heet. Gelukkig wist ik dat de serie Australisch was en dat de bad guy Silverthorne heette. Dat hielp bij het googlenquote:Op zaterdag 28 april 2007 22:41 schreef Merel het volgende:
[..]
Oh wat geweldig dat je die noemt! Ik was al een tijdje op zoek naar de serie, maar dat schoot niet veel op omdat ik me niet meer kon herinneren dan "Australische serie over een meisje uit de toekomst met drie stippen op haar slaap" en niemand me snapte! Nostalgie
Belfi en Lillibit waar je op te wachten zitquote:Op zondag 29 april 2007 12:58 schreef ThaSandman het volgende:
Maja de bij. Ik heb zelfs nog een foto waar ik dat kijk als klein jongetje. Belfi en lillibit keek ik ook altijd. Mijn dwergpapagaai heette zelfs Belfi.
er was ook een serie met vrouwtje theelepel met echte mensen volgens mij... staat me vaag iets van bij van toen ik heel klein was (jaren 70?)quote:Op donderdag 26 april 2007 15:20 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ik heb ff op YouTube gekeken maar dat is het niet. Het was zeg maar een echt mens die dan altijd buiten met een bezem stond te vegen.
Ik weet welke je bedoelt, maar kom ook niet op de naam.quote:Op maandag 30 april 2007 01:09 schreef wolfling het volgende:
Weet iemand nog in welk kinderprogramma een tekenfilmpje zat over een jongetje met een toverpotlood die landschappen op de muur tekende waar hij zelf in kon stappen?
De gebroeders Groothof hadden samen ook een programma, volgens mij genoemd 'Broertjes'.De vader was Marnix Kappers.Was ook heel leukquote:Op maandag 30 april 2007 01:13 schreef ThaSandman het volgende:
Het liegebeest en Merlina van de BRT keek ik ook altijd. Bij Tik Tak wist ik wanneer de hond kwam in het beginfilmpje. Dat was als de klok wegging. Dat wisten zelfs mijn ouders niet haha.
Zoobilee Zoo
Max Laatvermogen (ik meen dat dat ook met Midas Dekkers was) met Max Groothof (de broer van Frank)
De poppenkraam was ook al zo geweldig.
Hoe ruik je ether, Max weet het beter.quote:Op maandag 30 april 2007 01:13 schreef ThaSandman het volgende:
[..]
Ik weet welke je bedoelt, maar kom ook niet op de naam.
Het liegebeest en Merlina van de BRT keek ik ook altijd. Bij Tik Tak wist ik wanneer de hond kwam in het beginfilmpje. Dat was als de klok wegging. Dat wisten zelfs mijn ouders niet haha.
Zoobilee Zoo
Max Laatvermogen (ik meen dat dat ook met Midas Dekkers was) met Max Groothof (de broer van Frank)
De poppenkraam was ook al zo geweldig.
Die kondigden "De Mus met de lange poten" aan.quote:Op zondag 29 april 2007 14:12 schreef Cyan het volgende:
Ik keek altijd naar Mapletown en op zondag naar de VPRO (3 dikke dames).
Nog steeds!!quote:Op maandag 30 april 2007 01:50 schreef Suerte het volgende:
Buurman en Buurman![]()
Wat heb ik daar om gelachen![]()
![]()
Jaaaaquote:Op maandag 30 april 2007 14:50 schreef Suerte het volgende:
Keek er iemand ook naar Candy Candy?Was een hele leuke serie over het weesmeisje Candy, en haar vriendinnetje Anna.Ik had er zelfs boeken van![]()
Ineens werd het niet meer uitgezonden![]()
[afbeelding]
omgquote:Op maandag 30 april 2007 20:17 schreef Tangarine het volgende:
wtb Teddy Ruxpin op dvd... ik heb laatst de Dungeons and Dragons dvdbox gekocht
Alles wat jij nu opnoemt, heb ik ook allemaal gezien; van Jem was ik helemaal fan, ik had zelfs de barbiepoppen en de cassettesquote:Op maandag 30 april 2007 20:12 schreef MaLo het volgende:
Ik ben dol op de tekenfilmpjes van vroeger. Ik herinner me o.a.:
- de Popples
- Jem (met die boze Misfits!)
- Transformers
- He-man
- de Bluffers
- De Gummieberen
- De Troeliewoelies
- De Troetelbeertjes
- Nils Holgersson
- Familie Robinson
- Maple Town
- Freggels
- Maja de Bij
- Smurfen
- Snorkels
en als ik nog verder nadenk komen er ongetwijfeld nog veel meer
Deze muis?quote:Op maandag 30 april 2007 21:20 schreef Suerte het volgende:
[..]
Wat ook leuk was, was dat programma op de Duitse tv met die muis met van die klikogen.Het heette iets van Programma de Muis ofzo.
SuperTed zegt met zo niks, net als Jacobus en Corneel, maar de overige programma's die jij noemt keek in inderdaad ookquote:Op maandag 30 april 2007 21:20 schreef Suerte het volgende:
[..]
Alles wat jij nu opnoemt, heb ik ook allemaal gezien; van Jem was ik helemaal fan, ik had zelfs de barbiepoppen en de cassettes![]()
Dan keek je ook vast Seabert, Emilie, Pompie de Robodoll, Tovenaar van Oz, Mask, SuperTed, om er maar een paar te noemen![]()
Wat ook leuk was, was dat programma op de Duitse tv met die muis met van die klikogen.Het heette iets van Programma de Muis ofzo.
En Jacobus en Corneel was ook leuk![]()
sjesuus, wat keek ik veel tv vroeger![]()
Ja diequote:
Nein. Das war die Sendung mit den Maus (und der Elephant)quote:Op maandag 30 april 2007 21:45 schreef Suerte het volgende:
[..]
Ja dieDie was toch van Programma de Muis?Er was ook zo'n olifantje bij
![]()
Oh jaquote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:04 schreef MaLo het volgende:
Ik heb er nog een!
Gil en Julie! Die tweeling die altijd gingen koken.
[afbeelding]
Käptain Blaubär, dat was echt ruk!quote:Op maandag 30 april 2007 21:55 schreef Zero2Nine het volgende:
DIe muis vond ik altijd wel tof, die kapitein die verhaaltjes ging vertellen wat minder.
Ernst, Bobbie en de rest is nog maar een paar jaar oudquote:Op woensdag 2 mei 2007 00:16 schreef Jnk18 het volgende:
Ernst ,Bobbie en de rest![]()
![]()
Boes Boes was ook leuk. keek ik altijd voor ik naar de basisschool ging.
Die zijn in 1998 begonnen hoor.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:43 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ernst, Bobbie en de rest is nog maar een paar jaar oud![]()
Dat zeg ik, pas 8 a 9 jaar oud, nog veels te jong om al als 'vroeger' bestempeld te worden johquote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:44 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Die zijn in 1998 begonnen hoor.En ik vind ze geweldig.
![]()
Daar keek ik zelfs op latere leeftijd naar. Ontzettend leuk.quote:Op woensdag 2 mei 2007 19:42 schreef fembol het volgende:
Daarna kwam altijd Loewenzahn, met Peter Lustig ...
Ojaaa, dat was zooo leuk!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:04 schreef MaLo het volgende:
Ik heb er nog een!
Gil en Julie! Die tweeling die altijd gingen koken.
[afbeelding]
Dat vond ik altijd zo eng..quote:Op woensdag 9 mei 2007 00:20 schreef Eb-Jamvlek het volgende:
Opeens schiet mij de serie Bollo Bries en Bondgenoten in mij hoofd. Is volgens mij nog niet genoemd en behoort toch echt bij mijn jeugdherinneringen.
[afbeelding]
Gisterochtend kwam het wel weer en was ik het weer vergeten.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:34 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
De Sprookjeskast is verder gewoon helemaal niet meer geweest na die keer dat ik het te laat in de gids had zien staan.![]()
Nooit gezien, welke tijd is dat? t ziet er in ieder geval eng uitquote:Op woensdag 9 mei 2007 00:20 schreef Eb-Jamvlek het volgende:
Opeens schiet mij de serie Bollo Bries en Bondgenoten in mij hoofd. Is volgens mij nog niet genoemd en behoort toch echt bij mijn jeugdherinneringen.
[afbeelding]
Nee hoor. Ze waren gewoon beter. Goeie ouwe tijd... (ouwe lul modus...)quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:00 schreef Frag_adder het volgende:
Ben ik nou te nostalgisch (lees te oud geworden) of waren die tekenfilms van vroeger bij telekids, cartoon network of gewoon tussen de middag bij rtl 4 veel beter dan wat er nu op Jetix / Nickelodeon komt.
Die vond ik dan weer net een beetje te zoetsappig. (behalve in m'n carebears tijdperk natuurlijk...)quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:24 schreef Frag_adder het volgende:
Ik vroeg me laatst af of ik een serie als alfred J kwak nu nog goed zou vinden als ik em nu voor het eerst zou zien in vergelijking met wat er nu op tv komt.
Maar dat soort series waren echt goed. ^^ Zou gewoon verplichte kost op basis scholen moeten zijn
Wie heeft het gisteren gezien?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:12 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Gisterochtend kwam het wel weer en was ik het weer vergeten.![]()
![]()
De beer en de tijger dat is Warreltaal verder kan ik je niet helpen. Is dat educatieve prorgramma niet gewoon klokhuis?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:13 schreef Lybre het volgende:
ok ik ga dit topic proberen omhoog schoppen want ik plak zo graag namen op mijn herinneringen. ^^ wat ik geven zou om het te weten en om ze trug te zien... zucht.
vroeger keek ik niets anders dan Nederlandse TV. Huisje boompje beestje (ooh Huub en Woes), de Sprookjeskast, Nijntje... (weet iemand de volledige naam van Huub trouwens?)
even op een rij zetten wat ik me herinner:
- een tekenfilm met Anansi
- een tekenfilm (niet echt vloeiend beeld, thad meer het effect van mislukte motion capture) met een jongetje dat allerlei streken uithaalde zoals stiekem watjes in koffie droppen.
- een programma met echte mensen verkleed in een tijger en een beer
- een educatief programma met een presentatrice. ik herinner me dat ze ooit es een spiegelfabriek bezocht.
- een aflevering over hoe een boek ontstand. daarin kwam een kinderboekenschrijver voor die een boek schreef over een schip in de storm. der was ook een liedje in de trant van 'er was es, er was es, er was es, er was es, wat wil je dat er was? wil je een koning, dan krijg je er veel (trompetgescha)' haha, nu ga ik wss al te ver opdat iemand me zou kunnen helpen.
- een vaag beeld van een huis met een vrouw en kinderen. er is een verschrikkelijk onweer en de bakstenen vliegen van de schoorsteen.
dat was het zon beetje.
PS: de gebruiker 'Morelia666' heeft op youtube episodes geupload van Quack pack, Duck tales, Talespin, Darkwing Duck en Aladdin. :-)
Zoobiloo Zoo was toch ook zo'n soort programma?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:54 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
De beer en de tijger dat is Warreltaal verder kan ik je niet helpen. Is dat educatieve prorgramma niet gewoon klokhuis?
Kindernet bestaat allang niet meer, overgenomen door Nickelodeon. Nickelodeon heeft eigenlijk alleen nog maar eigen series.quote:Op zondag 7 september 2008 11:20 schreef PiraatPiet het volgende:
Ik keek eerder ook best vaak/altijd ZooCup met Jan Adder terug naar de Studiooo.
http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/serie?serID=3522&md5=71927499dfa6a9d42b5a5cc334eb562b
Zal kindernet (of hoe heet dat nu) niet gewoon weer Boes! enz uitzenden, lijkt me genoeg animo voor.
http://www.kindertv.net/index.php?option=com_content&task=view&id=1998&Itemid=3251quote:Op dinsdag 9 september 2008 01:20 schreef RobbieBoy het volgende:
Ik herinner me nog een kinderserie waarin Herman Van Veen een clown speelde, samen met nog 2 clowns, een man en een vrouw, tegen een soort ruimte wezes gingen vechten, oofzo. Herman zong ook het titel liedje, en het enige stukje tekst wat ik me daarvan kan herinneren is " Het is echt waar, Ik heb het met mijn eigen ogen zelf gezien, het is echt waar, ik heb het met mijn eigen ogen zelf gezien". weet iemand waar ik het over heb? Kan me de naam niet meer herinneren. Ook Zoobili zoo was geweldig, met Wazat Kangoroo, of hoe ze ook alweer heette.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |