ach, kan je vast leuk een bedrag voor je eerst auto ofzo bij elkaar sparenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:25 schreef -Vaduz- het volgende:
Wat een bijbaantjes hebben jullie allemaal gehad.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ik had daar nooit zoveel zin in, gaf toch amper iets uit.
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:25 schreef -Vaduz- het volgende:
Wat een bijbaantjes hebben jullie allemaal gehad.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ik had daar nooit zoveel zin in, gaf toch amper iets uit.
Zal wel veel animo voor zijn..quote:Gronings leren, wie wil het niet? Voor de lezer die nu nog niet is afgehaakt, is er goed nieuws: in Amsterdam start op 1 maart een cursus Gronings, gegeven door Jan Sleumer, een van Nederlands gediplomeerde docenten Gronings.
Primeur
Het is een primeur: nooit eerder was het mogelijk buiten Groningen deze Noordnederlandse streektaal te leren. In de provincie kan dat al twee jaar onder leiding van gediplomeerde docenten, opgeleid door het Huis van de Groninger Cultuur. Sleumer gaf eerder al lessen in Uithuizen. Nu moet zijn woonplaats Amsterdam aan het Gronings. ''Omdat Uithuizen steeds een hele reis betekent, en omdat ik het gewoon leuk vind'', motiveert hij.
Doelgroep
De 15 lessen omvattende cursus zal alle varianten van de streektaal behandelen. Met gebruik van teksten van Groningse schrijvers komen spelling en grammatica aan bod. De docent geeft de cursus in eerste aanleg voor oud-Groningers, ''maar bij voldoende belangstelling kunnen we zeker een aparte groep voor Nederlandstaligen maken'', laat hij weten. Sleumer heeft al enkele aanmeldingen mogen ontvangen. ''En nu maar hopen dat ik de doelgroep kan bereiken. Veel steden hebben Groningse verenigingen, maar uitgerekend Amsterdam niet.''
Hij had het blok ook op z'n voet kunnen krijgen! Dan zit je zomaar in de ziektewet.quote:Een agent is zaterdag in Antwerpen gewond geraakt nadat een man een betonblok in zijn gezicht gooide. Dat gebeurde in een politiebureau in Antwerpen. De vermoedelijke gooier is aangehouden.
De agent was zaterdag aan het werk op het commissariaat van de lokale politie in de Handelsstraat. Een man van Somalische komaf ging het kantoor binnen en wierp het stuk beton in het gezicht van de agent. Het slachtoffer ligt nu met zware verwondingen aan het hoofd in het ziekenhuis.
De verdachte is na het incident opgepakt. Hij zit voorlopig vast en wordt beschuldigd van opzettelijke slagen en verwondingen. Waarom hij tot zijn daad kwam is niet bekend.
Ze zullen toch niet zo dom te zijn om dit zo naar buiten te brengen? Je hebt al een slecht imago en dan ga je dit soort dingen zeggen.quote:Een woordvoerder van de Amsterdamse Assoenna-moskee aan de Frederik Hendrikstraat heeft voor de microfoon van universiteitsblad Folia laten weten dat iemand die de islam beledigt, gedood mag worden. Folia toog naar de moskee om een reactie te vragen over de show van cabaretier Ewout Jansen. In een klein onderdeel van die show, die wordt opgevoerd in cabaretzaaltjes in het hele land, maakt Jansen enkele grappen over moslims.
Die moslimgrappen komen hem vaak op negatieve reacties te staan uit de zaal, variërend van gescheld tot bestorming van het podium. Volgens een zegsman van de moskee mag de cabaretier (en rechtenstudent) Jansen geslagen worden of dood gemaakt. Dat mag namelijk van de Islam, zo beweert de woordvoerder. ''De Islam zegt je mag de Islam niet beledigen. Een moslim die hoort dat de Islam wordt beledigd, moet ingrijpen. En als het beledigen blijft doorgaan of de rechter niet ingrijpt, wat moet je dan?'' Eerder zei de woordvoerder dat een moslim die radicaal is de belediger eventueel kan dood maken. Iets dat hij ook goedkeurde.
De woordvoerder verklaarde overigens spontaan ook nog dat Theo van Gogh ''gewaarschuwd'' was voor het lot hem te wachten stond. ''Hij heeft verschillende briefjes en bedreigingen gehad, maar hij trok zich er niets van aan.''
Op de site van Folia is een deel van het interview te beluisteren (in mp3). Aan het woord is de tolk, een man die zich voorstelt als de heer Kabli. Hij spreekt in het bijzijn van enkele bestuursleden. De imam van de moskee, Mohammed Bouljhaf, was ook bij het interview aanwezig maar vertrok halverwege het gesprek.
.
Nu moet je weer 1400+ hools wachten totdat je er weer in voorkomt!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:32 schreef sjimz het volgende:
De vorige TT vond ik toch mooierom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:32 schreef VoreG het volgende:
Vandaag in de media
Hij had het blok ook op z'n voet kunnen krijgen! Dan zit je zomaar in de ziektewet.
Het is mij als redelijke Hools newbie toch gelukt om een keer in de TT voor te komenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:32 schreef Suijk het volgende:
[..]
Nu moet je weer 1400+ hools wachten totdat je er weer in voorkomt!
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:32 schreef VoreG het volgende:
Vandaag in de media
Ze zullen toch niet zo dom te zijn om dit zo naar buiten te brengen? Je hebt al een slecht imago en dan ga je dit soort dingen zeggen.
Ze weten niet beter he.quote:
hulde!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:34 schreef sjimz het volgende:
[..]
Het is mij als redelijke Hools newbie toch gelukt om een keer in de TT voor te komenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Voor sommige users is het een droom, voor anderen blijft het een illusiequote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:41 schreef rubbereend het volgende:
[..]
hulde!
Ik heb er nog neit zoveel volgens mij.
Ik heb er een paar en het hoeft voor mij ook niet zo.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:41 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Ik heb er nog neit zoveel volgens mij.
Waarschijnlijk van het topic waarvan je zelf de OP hebt gestartquote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:44 schreef borisz het volgende:
ik heb 1 HOOLS TTom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Kans op een straight, meer niet.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:46 schreef Messenga het volgende:
Even voor ze zekerheid, Schoppen aas en koning, ruiten vrouw en boer had niets opgeleverd dan high card hé?om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Je hebt voor een straight enzo altijd een combinatie van 5 kaarten nodigquote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:46 schreef Messenga het volgende:
Even voor ze zekerheid, Schoppen aas en koning, ruiten vrouw en boer had niets opgeleverd dan high card hé?om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ik wist et.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:47 schreef sjimz het volgende:
[..]
Je hebt voor een straight enzo altijd een combinatie van 5 kaarten nodigom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop