abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_202157835
Maken jullie ook backups met robocopy?
Heb net ontdekt dat dit ook op Windows 10 staat. En hiermee kopieren gaat een stuk sneller dan met bijvoorbeeld TotalCommander of de Windows Verkenner.
TC gebruik ik tot nu toe om gemakkelijk alle nieuwe bestanden naar de backup disks te kopieren via de Synchronize Dirs functie.

[ Bericht 9% gewijzigd door gebrokenglas op 13-11-2021 15:04:33 ]
Weet je dat ook weer
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 13 november 2021 @ 19:08:02 #27
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_202160965
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 14:55 schreef gebrokenglas het volgende:
Maken jullie ook backups met robocopy?
Heb net ontdekt dat dit ook op Windows 10 staat. En hiermee kopieren gaat een stuk sneller dan met bijvoorbeeld TotalCommander of de Windows Verkenner.
TC gebruik ik tot nu toe om gemakkelijk alle nieuwe bestanden naar de backup disks te kopieren via de Synchronize Dirs functie.
Privé nog nooit gebruikt, maar op het werk wel miljoenen files overgezet met robocopy, werkt geweldig inderdaad _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_203147414
Another one bites the dust...

DIG / Geformateerde schijf herstellen
pi_203147506
De noodzaak om een back-up te maken is met de opkomst van SSD's nog een stuk groter.
Ze zijn aan één kant best betrouwbaar maar als je iets wist of als ze stukgaan is het vaak ook echt weg... voor altijd...

quote:
A Caveat About SSDs
One failing that bothered us in all these apps—including our top picks—is that they didn't even warn us that we couldn't recover files from an SSD. It's easy for an app to tell whether a drive uses spinning-platter or SSD technology, and easy to tell whether TRIM technology is active in a drive. All of the software we reviewed, both on the Mac and PC, misleadingly told us that they were able to recover deleted files from SSDs—and then disappointed us by providing corrupt and unusable files instead of the ones we wanted. We hope that the next generation of data recovery software is redesigned to make it clear that we can't hope for file recovery on SSDs unless the deleted files are safely in the Recycle Bin—where, of course, they're easy to find without using recovery software.

The reason that data recovery software can't recover data from SSDs is simple. Virtually all current SSDs use so-called TRIM technology that increases efficiency and disk life by clearing disk sectors that are not being used. One result of this is that the data can't be recovered by software, even if the file system retains its record of the sectors where the data used to be. With traditional spinning hard drives and USB flash drives, file recovery is relatively simple. Recovery software can find the location of a file's data even if you've emptied the Recycle Bin, often even if you've reformatted the disk. But once a file is deleted from an SSD, and the Recycle Bin has been emptied, there's no hope of ever getting that file back again, unless you have a backup somewhere.
pi_203175856
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 20:51 schreef gebrokenglas het volgende:
een backup kan dus ook stuk gaan
Je wil dus ook je backup regelmatig testen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_206614202
Het is vandaag internationale back-up dag!

Echt??? Nee. Want dat is 31 maart al ;)

Maar maak toch maar een back-up, voor de zekerheid.
pi_206614316
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 15:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is vandaag internationale back-up dag!

Echt??? Nee. Want dat is 31 maart al ;)

Maar maak toch maar een back-up, voor de zekerheid.
Ik doe dat automatisch.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_206617213
quote:
16s.gif Op woensdag 9 november 2022 15:32 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Ik doe dat automatisch.
Helaas nee, hier is dat handwerk met kopieren naar andere USB disks, met robocopy. Dus je moet er bewust aan denken. Maar dan valt het mee: de USB disken aan de PC hangen en de batchfile starten. Het is dan vooral doorlooptijd.
Weet je dat ook weer
pi_206621049
Goed topic, hoewel ik maar een relatief kleine backup van 1TB met veelal onbelangrijk spul heb ik hem wel in zowel dropbox als google drive staan, wat ik doe is dat ik mijn backp als Rar archiveer met een sterk password, ik hoef dus ook niet bang te zijn dat dit soort diensten erin gaan snuffelen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206622633
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 07:19 schreef raptorix het volgende:
Goed topic, hoewel ik maar een relatief kleine backup van 1TB met veelal onbelangrijk spul heb ik hem wel in zowel dropbox als google drive staan, wat ik doe is dat ik mijn backp als Rar archiveer met een sterk password, ik hoef dus ook niet bang te zijn dat dit soort diensten erin gaan snuffelen.
RAR is wel goed beveiligd.

Ik vond vorig jaar nog een RAR die ik in 1997 heb aangemaakt (met nog de oude, veel zwakkere encryptie) en ik ben met 2x Nvidia A6000 videokaarten en 32 cores nog ruim 2 weken bezig geweest om het wachtwoord te achterhalen, terwijl dat maar 7 tekens waren. Één teken extra en ik had er zelfs een jaar voor nodig kunnen hebben.

Uiteindelijk bleek de inhoud niet heel nuttig maar wel grappig dat ik het nog "gekraakt" heb :P
pi_206764827
Nog een reminder om NÚ een back-up te maken!
DIG / Hoe bestanden redden van laptop?
  woensdag 23 november 2022 @ 11:22:39 #37
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206787324
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 07:19 schreef raptorix het volgende:
Goed topic, hoewel ik maar een relatief kleine backup van 1TB met veelal onbelangrijk spul heb ik hem wel in zowel dropbox als google drive staan, wat ik doe is dat ik mijn backp als Rar archiveer met een sterk password, ik hoef dus ook niet bang te zijn dat dit soort diensten erin gaan snuffelen.
Ook frappant hoe weinig 1TB tegenwoordig is, OneDrive geeft voor 5 accounts 1TB maar de mijne is al vol...
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_206787789
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 11:22 schreef corehype het volgende:

[..]
Ook frappant hoe weinig 1TB tegenwoordig is, OneDrive geeft voor 5 accounts 1TB maar de mijne is al vol...
Mijn belangrijkste backup is Code Projecten en die heb ik op GitHub en neemt nihil in beslag.
Meeste is oude fotos waarvan meeste niet super interessant zijn maar ik weinig zin heb om uit te zoeken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207129761
Oh oh.
The request failed due to a fatal device hardware error.


Dit is al de 2e backup disk in een jaar die ermee kapt.
Weet je dat ook weer
pi_207138654
quote:
11s.gif Op zondag 18 december 2022 15:02 schreef gebrokenglas het volgende:
Oh oh.
The request failed due to a fatal device hardware error.

Dit is al de 2e backup disk in een jaar die ermee kapt.
Oh lekker.

Ik heb in 2018 een stuk of 8x 8TB Western Digital Red schijven gekocht voor m'n NAS.
Tijdens de garantie zijn er al 3 vervangen en heb inmiddels ook 3 defecte exemplaren buiten de garantie. Dus 75% uitval in 4 jaar. Heb al standaard 10TB schijven uit de Red Pro serie liggen om ze te vervangen (en upgrade de rest binnenkort ook zodat ik het volume wat kan uitbreiden).

Heb in m'n nieuwe NAS (2021) ook Western Digital schijven maar dan nog uit de HGST lijn (HGST is overgenomen door Western Digital) en daar is er nog niet 1 van uitgevallen, al heb ik daar ook een spare voor liggen.

Het is echt een loterij met schijven. Je kan geluk hebben of heel veel stuk.

De Seagate Barracuda 1TB schijven gingen vroeger ook bij bosjes.
pi_210208871
En we hebben er mogelijk weer één...

DIG / map is beschadigd en onleesbaar.

Het is inmiddels wel duidelijk dat SSD's ook stuk kunnen gaan (soms door brakke firmware, zoals recentelijk de Samsung SSD's) en dat datarecovery veel ingewikkelder en duurder is.

Dus maak vandaag nog die back-up!
pi_210212999
Goed dat je het aanstipt alweer :)
Meteen maar even een externe backup van m'n lokale backup gemaakt. De vorige extern gekopieerde was inmiddels van eind '22.

Voor de geïnteresserden; ik maak een BU op een 'andere' interne schijf met <Back-up maken en terugzetten (windows7)> vanuit het configuratiescherm van Win 10.

Als je die BU naar extern wilt kopiëren, dan moet je het bestandje < MediaID.bin> dat in de root van de interne BU-schijf staat ook meekopiëren; anders wekt het terugzetten niet.
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 17:08:10 #43
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_210213182
Maandje geleden was mijn telefoon opeens dood, bleef hangen in een bootloop, alles geprobeerd, kreeg hem niet meer aan de praat.

Meteen een nieuwe telefoon besteld, gelukkig was er vrij recent een Samsung account backup gedraaid. Dus alle apps en instellingen werden vrij rap op de nieuwe telefoon teruggezet toen ik inlogde in mijn Samsung account.

Maar, toen kwam ik erachter dat Whatsapp standaard slechts 1x per maand een backup draait van je berichten. :% Ik was gelukkig maar een paar dagen aan berichten kwijt en niets belangrijks, maar je moet dus handmatig in whatsapp instellen dat je dagelijks een backup van je berichten wil draaien. Dus dat maar meteen ingesteld: https://faq.whatsapp.com/481135090640375/?cms_platform=android
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_210215217
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 17:08 schreef monkyyy het volgende:
Maandje geleden was mijn telefoon opeens dood, bleef hangen in een bootloop, alles geprobeerd, kreeg hem niet meer aan de praat.

Meteen een nieuwe telefoon besteld, gelukkig was er vrij recent een Samsung account backup gedraaid. Dus alle apps en instellingen werden vrij rap op de nieuwe telefoon teruggezet toen ik inlogde in mijn Samsung account.

Maar, toen kwam ik erachter dat Whatsapp standaard slechts 1x per maand een backup draait van je berichten. :% Ik was gelukkig maar een paar dagen aan berichten kwijt en niets belangrijks, maar je moet dus handmatig in whatsapp instellen dat je dagelijks een backup van je berichten wil draaien. Dus dat maar meteen ingesteld: https://faq.whatsapp.com/481135090640375/?cms_platform=android
dat is nieuw.. :o
want toen ik van een OP3 naar OP9 ging was dat gewoon dagelijks..

backup naar de cloud staat/stond standaard uit :')
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')