abonnement Unibet Coolblue
pi_210193770
Ik heb een computer met 3 SSD schijven van Samsung 870 EVO 1TB.
SSD Disk 1 daarop staat Windows 10 pro met een officiële licentie
SSD Disk 2 daarop staat Windows 10 pro met een andere officiële licentie dus tweede licentie.
SSD Disk 3 is een data schijf.
Op SSD Disk 1 staan alle programma voor het streamen .( niet adobe premiere pro)
OP SSD Disk 2 staan alle programma voor het voor mijn grafisch werk.

Wanneer ik SSD Disk 1 aansluit worden alle mappen op de SSD Disk 3 herkend .
Wanneer ik SSD Disk 2 aansluit wordt er een map niet herkend waar mijn montage projecten zijn opgeslagen van adobe adobe premiere pro
Ik krijg de melding bestand of map is beschadigd en onleesbaar.
Wanneer ik SSD Disk 1 aansluit kan ik deze map perfect openen en zie ik alle adobe premiere pro projecten staan.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn en hoe kan ik dit oplossen?
pi_210194173
Ik denk dat 'Take ownership' kan werken.

https://www.majorgeeks.co(...)s_registry_hack.html
pi_210194438
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 08:53 schreef tommy_077 het volgende:
Wat kan hiervan de oorzaak zijn en hoe kan ik dit oplossen?
Waarom heb je in godsnaam twee Windows OS's op één pc staan?
Google is your friend, abuse your friends
pi_210194620
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 08:53 schreef tommy_077 het volgende:
Ik heb een computer met 3 SSD schijven van Samsung 870 EVO 1TB.
SSD Disk 1 daarop staat Windows 10 pro met een officiële licentie
SSD Disk 2 daarop staat Windows 10 pro met een andere officiële licentie dus tweede licentie.
SSD Disk 3 is een data schijf.
Op SSD Disk 1 staan alle programma voor het streamen .( niet adobe premiere pro)
OP SSD Disk 2 staan alle programma voor het voor mijn grafisch werk.

Wanneer ik SSD Disk 1 aansluit worden alle mappen op de SSD Disk 3 herkend .
Wanneer ik SSD Disk 2 aansluit wordt er een map niet herkend waar mijn montage projecten zijn opgeslagen van adobe adobe premiere pro
Ik krijg de melding bestand of map is beschadigd en onleesbaar.
Wanneer ik SSD Disk 1 aansluit kan ik deze map perfect openen en zie ik alle adobe premiere pro projecten staan.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn en hoe kan ik dit oplossen?
Sowieso weet ik dat (onder andere) de 870 EVO serie een firmware bug heeft waar een update van Samsung voor is.
Of jouw SSD's die ook hebben en of er nieuwe firmware is kan je zien met de Samsung Magician software.

https://semiconductor.samsung.com/consumer-storage/support/tools/

Als dat het niet oplost is de snelste oplossing de meeste recente back-up terugzetten.

Sowieso ook altijd een back-up maken vóór je een firmware upgrade doet, het kan misgaan.
pi_210213630
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 09:34 schreef christmastsunami het volgende:
Ik denk dat 'Take ownership' kan werken.

https://www.majorgeeks.co(...)s_registry_hack.html
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 10:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Sowieso weet ik dat (onder andere) de 870 EVO serie een firmware bug heeft waar een update van Samsung voor is.
Of jouw SSD's die ook hebben en of er nieuwe firmware is kan je zien met de Samsung Magician software.

https://semiconductor.samsung.com/consumer-storage/support/tools/

Als dat het niet oplost is de snelste oplossing de meeste recente back-up terugzetten.

Sowieso ook altijd een back-up maken vóór je een firmware upgrade doet, het kan misgaan.
De oplossing was nog eenvoudiger dan gedacht aan de rechterzijde is een pictogram meldingen beheren.
daar zag ik staan dat er een Windows foutmelding was. Dit even aangeklikt er werd gevraagd om de computer opnieuw opstarten dit gedaan map is perfect terug te openen.

Wat kan de oorzaak kan geweest zijn van de foutmelding, computer en programma's had ik mooie afgesloten?

bedankt voor alle info terug nieuwe dingen bij geleerd waar ik nog nooit van had gehoord!
pi_210215074
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 17:35 schreef tommy_077 het volgende:

[..]
[..]
De oplossing was nog eenvoudiger dan gedacht aan de rechterzijde is een pictogram meldingen beheren.
daar zag ik staan dat er een Windows foutmelding was. Dit even aangeklikt er werd gevraagd om de computer opnieuw opstarten dit gedaan map is perfect terug te openen.

Wat kan de oorzaak kan geweest zijn van de foutmelding, computer en programma's had ik mooie afgesloten?

bedankt voor alle info terug nieuwe dingen bij geleerd waar ik nog nooit van had gehoord!
En nu heb je snel een back-up gemaakt?
pi_210215340
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 17:35 schreef tommy_077 het volgende:

[..]
[..]
De oplossing was nog eenvoudiger dan gedacht aan de rechterzijde is een pictogram meldingen beheren.
daar zag ik staan dat er een Windows foutmelding was. Dit even aangeklikt er werd gevraagd om de computer opnieuw opstarten dit gedaan map is perfect terug te openen.

Wat kan de oorzaak kan geweest zijn van de foutmelding, computer en programma's had ik mooie afgesloten?

bedankt voor alle info terug nieuwe dingen bij geleerd waar ik nog nooit van had gehoord!
Waarschijnlijk de 'permissies' die een folder of bestand heeft. Als je rechtsklikt op een folder of bestand, zie je een tabje 'beveiliging' met daarin de verschillende gebruikers die rechten hebben daarop.

Dat noemt microsoft de ACL, die ze grappig uitspreken als "Ekkel", dat is een manier om je mapjes en bestandjes toe te wijzen aan bepaalde gebruikers, zoals gewone gebruikers, maar ook windows zelf op het diepste niveau.
Zo kan een bedrijf met duizenden werknemers allemaal zijn eigen permissies geven, op het berdrijfsnetwerk.

Dat is behoorlijk ingewikkeld. En kan zomaar fout gaan. Meestal door een programmaatje, die even wat permissies verandert.
pi_210217088
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 19:34 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Waarschijnlijk de 'permissies' die een folder of bestand heeft. Als je rechtsklikt op een folder of bestand, zie je een tabje 'beveiliging' met daarin de verschillende gebruikers die rechten hebben daarop.

Dat noemt microsoft de ACL, die ze grappig uitspreken als "Ekkel", dat is een manier om je mapjes en bestandjes toe te wijzen aan bepaalde gebruikers, zoals gewone gebruikers, maar ook windows zelf op het diepste niveau.
Zo kan een bedrijf met duizenden werknemers allemaal zijn eigen permissies geven, op het berdrijfsnetwerk.

Dat is behoorlijk ingewikkeld. En kan zomaar fout gaan. Meestal door een programmaatje, die even wat permissies verandert.
bedankt voor de info!!!
pi_210217112
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 19:11 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En nu heb je snel een back-up gemaakt?
had ik reeds dezelfde nacht gedaan op ssd en usb .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')