Met zijn snelheid wel ja maar met zijn totale rijgedrag niet en dat is nu (gelukkig) ook terug te zien in het puntentotaal vergeleken met Button.quote:Op vrijdag 30 september 2011 11:50 schreef Weltschmerz het volgende:
Button is natuurlijk niet sneller en zal dat ook nooit worden. Ik moet zeggen dat Button wel erg goed maximaliseert op de beperkte snelheid die hij in zijn McLaren heeft. Maar met de snelheid van Hamilton zitten er veel en veel meer punten in dan Button nu behaald heeft.
Maar in het Engels heeft verwend 'spoiled', en dat roept de vraag op of het definitief is of dat hij nog een goede coureur kan worden.
Er is een speciaal FOK! F1-managertopic: De FOK! F1-manager 2011 is er weer!quote:Op vrijdag 30 september 2011 11:31 schreef GP500 het volgende:
Nog geen punten bericht
Dat er niks over punten wordt gezegd op dinsdag, maandag 20:00 staan ze vast, lijkt het wel alsof het er niet zoveel toe doet.
Je kan niet even je mening geven ofzo.
Of een fout zoals ik nu ontdekt heb.
Renault lotus krijgt teveel punten in de kwalificatie
10 + 8 + 7 11 + 0
3x punten voor een renault in de kwali ???
Het lijkt alsof het niet zo leeft.
Beetje een late reactie van mij, sorry daarvoor.quote:Op maandag 26 september 2011 09:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het ging er dan ook wat er wel in de regels stond. De winnaar is degene die de race-afstand in de korste tijd aflegt. Deze bestaat uit rondjes over de baan in kwestie. De baan is gemarkeerd en de coureurs moeten dan ook binnen die markering blijven om de raceafstand af te leggen. Uitzondering is het missen van een chicane. Dat mag, maar je mag daar geen voordeel uit halen. Anders zou niemand nog de chicane nemen. In het geval je iemand inhaalt door het missen van de chicane, moet je de ander weer voor laten gaan teneinde geen voordeel te trekken. Dat is dus een uitwerking van het niet trekken van voordeel, nog duidelijk gemaakt in de rijdersbriefing.
Hamilton trok wel voordeel, want het missen van de chicane en daarna heel eventjes liften maakte dat hij daardoor voor de volgende bocht een inhaalactie kon plaatsen. Hij sloot immers niet weer achteraan, maar liet slechts terugzakken zodat de ander zijn neus even voor had, maar bleef er naast. Straf dus.
Dan vind ik het veelzeggend dat Hamilton niet snapt dat die regel ook voor hem geldt, terwijl alle andere coureurs het een volkomen logische toepassing van de regels vinden. En dan is het ook opvallend dat de media ook vinden dat die regel even niet voor Hamilton moet gelden, want die was veel sneller en had anders ook wel gewonnen, terwijl dat natuurlijk een totaal irrelevante overweging is. Alsof de stewards moeten gaan beoordelen wie de race had moeten winnen als alle coureurs zich aan de regels hielden.
Als de RedBull dan helemaal niet meedoet wel ja. Als hij simpelweg van stoeltje zou ruilen met Hamilton, wordt Hamilton eenvoudig kampioen.quote:Met deze McLaren wordt hij ook met zwei finger in die nase wereldkampioen. Die auto's maken elkaar namelijk niet veel, het verschil is zo groot omdat Vettel maximaliseert op de auto en Hamilton minimaliseert.
Klopt, ik had de beelden niet meer in mijn hoofd zitten zoals ik al aangaf, maar dat doet er verder niet toe.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 17:35 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Beetje een late reactie van mij, sorry daarvoor.
In ieder geval, je zou inderdaad kunnen zeggen dat Hamilton er voordeel uit heeft gehaald. Hij bleef echter niet naast Raikkonen rijden, maar liet zich er weer achter zakken, om hem vervolgens aan de binnenkant ernaast te zetten.
Volgens mij stond toen in de regels dat je er geen voordeel van mocht trekken, wat er bij passeren via het missen van de chicane op neer komt dat je in ieder geval je positie terug moet geven.quote:En over de markering van de baan: Ja, hij ging er inderdaad af. Daarom moest hij de plek teruggeven en hij deed dat dus zoals in de regels beschreven stond.
Hoe dat in de regels staat weet ik niet meer precies, als het er al instaat. Normaal gesproken is de baan immers de snelste route, tenzij je een chicane afsnijdt.quote:Aan de andere kant ging Raikkonen in Pouhon ook om de baan heen, waardoor hij veel meer snelheid mee kon nemen. Daarbij sneed hij niet de baan af, maar heeft hij dus wel voordeel behaald naast de baan. Telt dat dan niet?
Nogmaals, waarom maakt Webber dan geen gehakt van Button? Als Vettel dezelfde fouten had gemaakt als Hamilton en verder ook niet zo had gemaximaliseerd dan stond hij qua punten in de buurt van Hamilton.quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:17 schreef 0634 het volgende:
[..]
Als de RedBull dan helemaal niet meedoet wel ja. Als hij simpelweg van stoeltje zou ruilen met Hamilton, wordt Hamilton eenvoudig kampioen.
Omdat Webber fouten maakt die hem punten hebben gekost en Button maakt nooit fouten. Omdat Webber nog altijd niet lekker gaat op die Pirelli's. Omdat Webber simpelweg b-garnituur is. Webber en Button zijn niet vergelijkbaar met elkaar.quote:Nogmaals, waarom maakt Webber dan geen gehakt van Button? Als Vettel dezelfde fouten had gemaakt als Hamilton en verder ook niet zo had gemaximaliseerd dan stond hij qua punten in de buurt van Hamilton.
Niet veel nee, maar McLaren heeft wel fouten gemaakt en Button heeft wel pech gehad die hem veel punten hebben gekost.quote:Op maandag 3 oktober 2011 07:05 schreef 0634 het volgende:
[..]
Omdat Webber fouten maakt die hem punten hebben gekost en Button maakt nooit fouten.
Tov Vettel niet inderdaad. Maar dat was vorig jaar in de tweede seizoenshelft ook al zo. Waar lag het toen aan, hij sliep niet goed op zijn Pirellimatras?quote:Omdat Webber nog altijd niet lekker gaat op die Pirelli's.
Omdat jij het zegt? Jij stelt dus dat Button sneller is dan Webber? Waar leid je dat uit af?quote:Omdat Webber simpelweg b-garnituur is. Webber en Button zijn niet vergelijkbaar met elkaar.
Vettel zet ook zo'n McLaren gewoon vooraan, niet altijd pole misschien, maar hij gooit er bijna elke kwalificatie een uitstekend rondje uit op het juiste moment. Hij start altijd goed itt Hamilton, dus dan blijf je ook niet midden in het veld hangen. En als hij dan toch achter iemand zit, dan gaat hij er of snel voorbij zoals in Monzo ipv er achter te blijven hangen zoals Hamilton.quote:Bovendien kan Vettel dezelfde fouten als Hamilton niet maken, hij rijdt immers voor aan het veld en Hamilton er midden in. Zet Vettel in de McLaren en ineens rijdt hij ook hele andere races, dat geldt nou eenmaal voor iedere coureur.
quote:De controverse tussen Ferrari-rijder Felipe Massa en McLaren-coureur Lewis Hamilton heeft een nieuwe wending gekregen door een samenvatting van de Grand Prix van Singapore op Formula1.com. Daarin is te horen dat Massa via de boordradio van zijn engineer Rob Smedley te de opdracht kreeg om alles te doen om Hamilton achter zich te houden.
De woorden die Smedley gebruikte zijn gezien de touché tussen Massa en Hamilton op zijn zachtst gezegd ongelukkig. “Hou Hamilton zo lang mogelijk tegen. Vernietig zijn race zo veel mogelijk, destroy his race as much as we can. Kom op!”, was de opdracht die Smedley aan Massa gaf. Het is uit de samenvatting niet op te maken wanneer Smedley de woorden precies uitsprak, maar feit is wel dat Hamilton en Massa in de twaalfde ronde van de race in Singapore met elkaar in aanraking kwamen. Hamilton reed zijn voorvleugel kapot op de achterkant van de wagen van Massa, die daarbij een lekke band opliep. De Braziliaan uitte na de race felle kritiek aan het adres van Hamilton.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |