Dat kan niet. Want gassen op hoogte zijn veel kouder. Daar speelt straling helemaal geen rol.quote:Op vrijdag 12 december 2025 11:37 schreef Basp1 het volgende:
Beste lyrebird waarom zouden we de isolatiewaarde van een statische spouw muur berekening van 10 cm vaste stof kunnen vergelijken met x kilometer dynamische gemengde gassen?
Heb jij een achtergrond in remote sensing?quote:Op vrijdag 12 december 2025 11:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Misschien moeten die tienduizenden klimaatwetenschappers die hier al jaren full-time aan werken eens met internetgenie @:Lyrebird praten, zodat ze doorhebben dat ze er met zijn allen helemaal naast zitten!
Gassen rond de 50 kilometer hoogte zijn rond de 0 graden Celsius.quote:Op vrijdag 12 december 2025 12:29 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat kan niet. Want gassen op hoogte zijn veel kouder. Daar speelt straling helemaal geen rol.
We hebben het niet over die gassen.quote:Op vrijdag 12 december 2025 13:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gassen rond de 50 kilometer hoogte zijn rond de 0 graden Celsius.
Ja, heb een master in GIS.quote:Op vrijdag 12 december 2025 12:32 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Heb jij een achtergrond in remote sensing?
Met jouw achtergrond moet je in staat zijn om de fouten in Kiehl en Trenberth te ontdekken. Heb je wel eens temperatuur gemeten of een pyrgeometer gemaakt?quote:Op zaterdag 13 december 2025 19:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ja, heb een master in GIS.
Science of Doom denkt dat upward radiation gelijk is aan emissivity x sigma x T^4. Nee, netto upward radiation is emissivity x sigma x (T_h^4 - T_l^4), je kunt dit niet zo maar in twee stromen (omhoog en omlaag) opdelen. Het moet niet alleen wiskundig, maar ook fysisch kloppen.quote:Op donderdag 11 december 2025 17:22 schreef Haushofer het volgende:
Ik was sowieso niet van plan om nu weer een hele nieuwe discussie aan te zwengelen (het wordt zo ook al snel een welles-nietes; ik heb eerder al diverse links gegeven waar precies op dit punt wordt ingegaan, zoals Science of Doom: https://scienceofdoom.com/roadmap/back-radiation/), maar deze post van je vind ik toch hoogst opmerkelijk. Maar goed, zoals ik al eerder opperde: doe wat een wetenschapper moet doen.
Heb jij een achtergrond in remote sensing?quote:Op zondag 14 december 2025 04:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Met jouw achtergrond moet je in staat zijn om de fouten in Kiehl en Trenberth te ontdekken. Heb je wel eens temperatuur gemeten of een pyrgeometer gemaakt?
De waarheid kun je alleen achterhalen als je het kunt meten. Daarom geloof ik ook niet in God.quote:Op maandag 15 december 2025 09:18 schreef Basp1 het volgende:
We kunnen ook nog steeds geen donkere materie meten, kloppen dan ook alle astronomische modellen niet meer?
Dan kun je dadelijk de hele natuurkunde opdoeken zolang we nog niet begrijpen hoe het verschil tussen klassieke mechanica en de Quantum wereld ontstaat.quote:Op maandag 15 december 2025 10:24 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De waarheid kun je alleen achterhalen als je het kunt meten. Daarom geloof ik ook niet in God.
Wat jammer dit. Ik zie dat Lyrebird overal inhoudelijk op ingaat.quote:Op vrijdag 12 december 2025 11:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Misschien moeten die tienduizenden klimaatwetenschappers die hier al jaren full-time aan werken eens met internetgenie @:Lyrebird praten, zodat ze doorhebben dat ze er met zijn allen helemaal naast zitten!
Dat is wel lastig dan, aangezien wetenschap vooral berust op het bewijzen dat iets niet zo is. En een bestaande theorie vooral sterker wordt, omdat men het steeds maar niet lukt om te bewijzen dat het niet zo is.quote:Op maandag 15 december 2025 10:24 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De waarheid kun je alleen achterhalen als je het kunt meten. Daarom geloof ik ook niet in God.
Dus omdat het niet teruggetrokken, zit iedereen fout, omdat het diagram in dat artikel niet klopt? Als het voor jou zo duidelijk is, schrijf er een artikel over en publiceer het, toon aan dat het niet klopt. Zo werkt wetenschap. Dat heb ik in mijn eigen veld ook gedaan, en daarmee een einde gemaakt aan een veelgebruikte methode in mijn veld.quote:Op maandag 15 december 2025 01:10 schreef Lyrebird het volgende:
Vast wel. Maar dat artikel is nooit teruggetrokken, en soortgelijke diagrammen met dezelfde fouten worden nog steeds gebruikt.
Ja, ik weet hoe wetenschap werkt.quote:Op maandag 15 december 2025 11:14 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dus omdat het niet teruggetrokken, zit iedereen fout, omdat het diagram in dat artikel niet klopt? Als het voor jou zo duidelijk is, schrijf er een artikel over en publiceer het, toon aan dat het niet klopt. Zo werkt wetenschap. Dat heb ik in mijn eigen veld ook gedaan, en daarmee een einde gemaakt aan een veelgebruikte methode in mijn veld.
Mooi, schrijf die paper en hou ons op de hoogtequote:Op maandag 15 december 2025 13:07 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ja, ik weet hoe wetenschap werkt.
Lyrebird dobbelt niet!quote:Op maandag 15 december 2025 15:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Mooi, schrijf dat paper en hou ons op de hoogte
En als je er echt een paper over wilt schrijven, wil ik die best doorlezen en feedback geven voor je het ergens submit.quote:Op zondag 14 december 2025 16:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Heb jij een achtergrond in remote sensing?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |