abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214685235
1 van de meest legendarische prestaties ooit op een OS en de X nazi's maken zich druk om een hoofddoek. Voorspelbaar.
pi_214686330
Geef ze vooral aandacht ja :')
graag op anoniem
pi_214688874
twitter
pi_214689531
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 18:15 schreef Alpha0 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit was mij nog niet opgevallen mede door het parkoers waardoor ze sowieso niet in de buurt van de sub2:02 gingen komen.

Nike won wel bij de vrouwen. Assefa op Adidas tweede en Obiri op ON derde.
pi_214689549
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2024 23:02 schreef Ericr het volgende:
1 van de meest legendarische prestaties ooit op een OS en de X nazi's maken zich druk om een hoofddoek. Voorspelbaar.
twitter

twitter

quote:
Sifan wint weer goud 🥇. Zou mooi zijn om daar bij stil te staan zonder direct te kijken naar haar afkomst maar helaas, de hypocriete haters en wegkijkers slapen nooit. Ze gillen nu vol trots over hun Sifan die uiteraard ineens Nederlandse is, om morgen weer te bitchen over asielzoekers. Guess what Henk, Ingrid en Karen… Sifan was een asielzoeker! Ons baggerbeleid kwetst echte mensen, pakt hun kansen af… wie weet hoeveel Sifans er nu in de asielprocedure zitten…
pi_214712108
De Britse atlete Rose Harvey heeft dinsdag een bijzondere onthulling gedaan. Ze blijkt zondag de marathon op de Olympische Spelen in Parijs met een gebroken been te hebben gelopen.

De 31-jarige Harvey schrijft op Instagram dat ze in de weken voor de olympische marathon last kreeg van haar dijbeen. Zonder weet van een gebroken been werd ze klaargestoomd voor de Olympische Spelen.

"We dachten allemaal dat ik met een beetje adrenaline op de wedstrijddag de marathon zou kunnen lopen waarvan ik wist dat ik die in mij had. Maar na een paar kilometer realiseerde ik me dat dit niet zou gebeuren. De resterende 38 kilometer was een pijnlijke strijd."

Harvey bleek een breuk in haar dijbeen te hebben. "Bij elke andere race zou ik zijn gestopt. Er waren zo veel momenten waarop ik dacht dat ik geen stap meer kon zetten. De afdalingen waren een hel. Maar ik kon me nog vasthouden aan mijn droom: het voltooien van de olympische marathon."

"Ik kon niet opgeven", vervolgt Harvey. "Ik bleef tegen mezelf zeggen dat ik moest lachen, de energie van de ongelooflijke menigte langs de kant moest opsnuiven en gewoon de ene voet voor de andere moest zetten. Het was hartverscheurend, maar ik zal dit nooit meer vergeten."

Harvey bereikte als 78e de finish in het park van het iconische Hôtel des Invalides, in een tijd van 2:51.08.
https://www.nu.nl/olympis(...)bben-uitgelopen.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 14 augustus 2024 @ 15:18:23 #82
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_214712526
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 14:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De Britse atlete Rose Harvey heeft dinsdag een bijzondere onthulling gedaan. Ze blijkt zondag de marathon op de Olympische Spelen in Parijs met een gebroken been te hebben gelopen.

[ afbeelding ]

De 31-jarige Harvey schrijft op Instagram dat ze in de weken voor de olympische marathon last kreeg van haar dijbeen. Zonder weet van een gebroken been werd ze klaargestoomd voor de Olympische Spelen.

"We dachten allemaal dat ik met een beetje adrenaline op de wedstrijddag de marathon zou kunnen lopen waarvan ik wist dat ik die in mij had. Maar na een paar kilometer realiseerde ik me dat dit niet zou gebeuren. De resterende 38 kilometer was een pijnlijke strijd."

Harvey bleek een breuk in haar dijbeen te hebben. "Bij elke andere race zou ik zijn gestopt. Er waren zo veel momenten waarop ik dacht dat ik geen stap meer kon zetten. De afdalingen waren een hel. Maar ik kon me nog vasthouden aan mijn droom: het voltooien van de olympische marathon."

"Ik kon niet opgeven", vervolgt Harvey. "Ik bleef tegen mezelf zeggen dat ik moest lachen, de energie van de ongelooflijke menigte langs de kant moest opsnuiven en gewoon de ene voet voor de andere moest zetten. Het was hartverscheurend, maar ik zal dit nooit meer vergeten."

Harvey bereikte als 78e de finish in het park van het iconische Hôtel des Invalides, in een tijd van 2:51.08.
https://www.nu.nl/olympis(...)bben-uitgelopen.html
Ze kon als strijder meteen inchecken in het Hôtel des Invalides.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_214745471
quote:
Hij is de enige olympische kampioen van zijn land, en daarom krijgt hij de gekste beloningen aangeboden

Le tout Pakistan geraakt maar niet uitgevierd. Naast auto’s, appartementen en cash krijgt speerwerper Arshad Nadeem, de eerste olympische kampioen ooit van zijn land, nu ook… een buffel. De man die ooit zo arm was dat hij boomtakken moest gebruiken als speer baadt nu in weelde.

Mian Channu houdt van Nadeem en Nadeem houdt van Mian Channu. Toen hij na zijn olympische succescampagne naar zijn geboortestad terugkeerde, was zowat de hele bevolking uitgelopen om de 27-jarige atleet te begroeten. Zij hadden de wedstrijden gevolgd op een scherm in open lucht, met beelden die vanop de laadbak van een vrachtwagen geprojecteerd werden. Eerder al had hij op de luchthaven van Lahor een eresaluut gekregen met waterkanonnen. Toeschouwers hadden hem bedolven onder lauwerkransen. Hij werd rondgereden in een bus met als opschrift ‘Arshad Nadeem, pride of Pakistan’.

Toen hockey nog op gras gespeeld werd, had Pakistan in die sport drie olympische titels gewonnen – de laatste in 1984 - maar een individuele atleet met goud was een primeur. Nadeem klopte in een lokale clash de uittredende kampioen, de Indiër Neeraj Chopra, door een olympisch record van 92.97 meter te gooien. Met zijn 238 miljoen inwoners vaardigde Pakistan amper zeven atleten af naar Parijs. Alleen Nadeem haalde een finale.

Eucalyptustakken
Pakistan is op sportvlak dus een gigantische underachiever. En ook zijn enige olympische kampioen kende een lastig traject. Met beperkte financiële middelen en een kleine entourage moest Nadeem het opnemen tegen rijke rivalen met een wetenschappelijke omkadering. Zijn buren, familieleden en stadsgenoten verzamelden jarenlang fondsen opdat hij kon reizen en trainen.

Als jonge speerwerper oefende Nadeem zijn worpen op een grasveld in de stad. Wanneer een speer stuk ging en het budget voor een nieuw exemplaar op was, greep hij naar lange eucalyptustakken met ijzeren punten om te trainen. Een paar handige kennissen bouwden apparaten met beton en ijzeren vaten om gewichtstrainingen te kunnen doen. Zelfs in de aanloop naar Parijs moest hij oefenen met een versleten speer.

Gratis benzine
De dagen van schaarste zijn ondertussen voorbij. De atleet van 1m90 en 95kg kreeg sinds zijn zege een reeks appartementen en auto’s aangeboden. Een ervan bezit de nummerplaat PAK-92.97 – een verwijzing naar zijn olympisch record. Een oliemaatschappij laat hem voor de rest van zijn leven gratis tanken. Allerlei overheden en firma’s schonken hem in totaal zo’n miljoen euro. Uiteraard kreeg hij ook allerlei onderscheidingen, tot een speciale postzegel en een gouden kroon toe. En zijn schoonvader overhandigde hem een buffel, een prestigieus cadeau in de rurale cultuur van Pakistan. Niet slecht voor een man die als tiener zo arm was dat hij slechts één keer per jaar vlees at.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 18 augustus 2024 @ 15:38:55 #84
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_214745579
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 15:23 schreef wimderon het volgende:
Zelfs in de aanloop naar Parijs moest hij oefenen met een versleten speer.
Dat is op zich wel opmerkelijk, hij is toch alweer best wel wat jaren een grote naam dus je zou denken dat een of andere fabrikant hem als sponsor wel van een paar degelijke speren zou voorzien :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_214745629
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 15:38 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat is op zich wel opmerkelijk, hij is toch alweer best wel wat jaren een grote naam dus je zou denken dat een of andere fabrikant hem als sponsor wel van een paar degelijke speren zou voorzien :P
En hij had vast ook wat geld kunnen verdienen door bijvoorbeeld Diamond Leagues te gooien.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 18 augustus 2024 @ 15:51:08 #86
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_214745700
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 15:42 schreef wimderon het volgende:

[..]
En hij had vast ook wat geld kunnen verdienen door bijvoorbeeld Diamond Leagues te gooien.

(en in de finale van het jaar gaan die bedragen nog x2 tot x3)

Met zijn kwaliteiten kan hij in een jaar best wel wat centen opstrijken inderdaad, eurootje of 10-20 duizend moet kunnen. Maar goed, zeker vanuit Pakistan is het natuurlijk ook een kostbaar iets om naar al die wedstrijden toe te gaan, inclusief verblijf en alles, wat voor een Pakistaanse atleet wellicht lastiger te financieren is dan voor een McLaughlin :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 10 september 2024 @ 09:44:12 #87
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_214939571
twitter

Alles voor het geld.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_214939589
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2024 09:44 schreef Starflyer het volgende:
[ x ]

Alles voor het geld.
Weinig verrassend.

Maar er waren nu sessies waarin amper wat gebeurde, dat is ook niet wenselijk toch?

Gewoon het WK format aan blijven houden :Y
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_214939626
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2024 09:44 schreef Starflyer het volgende:
[ x ]

Alles voor het geld.
Opvullen van lege ochtendsessies is niet slecht.
pi_214939670
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 09:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Opvullen van lege ochtendsessies is niet slecht.
Onderdelen die daardoor over 4 dagen worden uitgesmeerd vind ik wel slecht.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')