abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17071197
Goodluck, mag ik vragen of in jouw mening de verantwoordelijkheid voor de multiculturele samenleving bij de allochtonen ligt, bij de Nederlanders ligt, of bij beiden ligt?
  dinsdag 10 februari 2004 @ 21:17:33 #77
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_17071250
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 20:37 schreef Vivi het volgende:

[..]

OH! Dat ben ik hem vergeten te vragen achteraf.

Het valt alleen wel op dat alle Marokkanen die ik tegenkom ontzettende eikels zijn.

En nu ga ik iets leuks doen voordat ik mezelf weer ontzettend ga lopen opwinden over bagataliserende opmerkingen als dat het toch allemaal zo leuk is die geurtjes en kleurtjes. IK heb er alleen maar ellende van ondervonden, en NEE, ik haat heus geen mensen omdat ik daar lol in schep ofzo, alleen ik heb zoveel negatieve ervaringen gehad en om mij heen gezien dat ik die gevoelens niet kan ontkennen.

En ik laat me dus ook niet vertellen door de eerste de beste boer uit Roden waar dan ook dat ik me aanstel.

Je bent lang niet de enigste. Iedere vrouw wordt zo'n beetje lastig gevallen door marrokanen. Toen hetzelfde gebeurde met een vriendin van mij werdt ik nog bijna neergestoken met een mes door 3 marrokanen. Twee ervan lagen in het ziekenhuis na afloop.. en van de derde heb ik een klap op mn kop gehad.
Ze zijn totaal niet vies van fysiek en verbaal geweld

Hoop dat al die goedpraters hier zelf is overvallen worden.. kunnen ze de mislikte multiculturele samenleving is voelen.

Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
  dinsdag 10 februari 2004 @ 21:18:07 #78
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_17071267
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 21:15 schreef BloodRayne het volgende:
Goodluck, mag ik vragen of in jouw mening de verantwoordelijkheid voor de multiculturele samenleving bij de allochtonen ligt, bij de Nederlanders ligt, of bij beiden ligt?
Dat lijkt er al meer op

In mijn ogen ligt de verantwoordelijkheid in eerste instantie bij de nieuwkomer. Hij is degene die zich ergens vestigt dus hij moet ook eerst laten zien dat hij zich wil aanpassen. Uiteraard moet de autochtone bevolking daar dan wel voor openstaan.

pi_17071278
Wat wordt er hier precies onder de multiculturele samenleving verstaan?
Dan weet ik misschien of ik er iets van vind.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 21:19:18 #80
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17071293
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 20:27 schreef gelly het volgende:
Wat hebben dat soort dingen eigenlijk te maken met een multi-culturele samenleving ? Ik zou het gewoon onaangepast gedrag noemen, dat lijkt me niet cultureel bepaald. Of jij moet de mening hebben dat je in Marokko wel vrouwen in het gezicht mag spugen en voor hoer mag uitmaken.
Hier maak je een wel heel domme fout. Dat iets cultureel bepaald is betekent niet per definitie dat het in een bepaald land ook toegestaan is. Zo is eerwraak in Turkije iets wat cultureel bepaald is, maar toch wordt daar (terecht) tegen opgetreden. Zo is een vrij verregaande ongelijkheid tussen man en vrouw iets wat in de Marokkaanse berbercultuur voorkomt en de gepaste kleding voor een vrouw bezien vanuit die cultuur totaal anders dan wat vrouwen hier normaal dragen en wat kan leiden tot dit soort gedrag.

Jouw simpele redenering dat wanneer een voorval een culturele achtergrond kent het ook zo moet zijn dat het in het oorspronkelijke land waar die cultuur vandaan komt wel geaccepteerd is, is buitengewoon kortzichtig en onwaar.

dinsdag 10 februari 2004 @ 21:19:21 #81
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_17071294
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 21:18 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Dat lijkt er al meer op

In mijn ogen ligt de verantwoordelijkheid in eerste instantie bij de nieuwkomer. Hij is degene die zich ergens vestigt dus hij moet ook eerst laten zien dat hij zich wil aanpassen. Uiteraard moet de autochtone bevolking daar dan wel voor openstaan.

Stel dat ik bij iemand te gast ben. Ga ik toch ook niet mijn eigen regels maken en het hele huis naar mijn eigen stijl decoreren
pi_17071309
quote:

[..]

Dat lijkt er al meer op

De allochtonen gingen er in eerste instantie niet van uit dat ze zouden blijven. De overheid ook niet.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 10 februari 2004 @ 21:20:14 #83
74080 Goodluck
pi_17071321
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 21:19 schreef sanniejj het volgende:

[..]

Stel dat ik bij iemand te gast ben. Ga ik toch ook niet mijn eigen regels maken en het hele huis naar mijn eigen stijl decoreren

Juist!
pi_17071349
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 21:19 schreef Lithion het volgende:

Zo is een vrij verregaande ongelijkheid tussen man en vrouw iets wat in de Marokkaanse berbercultuur voorkomt en de gepaste kleding voor een vrouw bezien vanuit die cultuur totaal anders dan wat vrouwen hier normaal dragen en wat kan leiden tot dit soort gedrag.

Knap dat jij de Marokkaanse cultuur kent, ben je er wel eens geweest?
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 10 februari 2004 @ 21:21:05 #85
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_17071351
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 21:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De allochtonen gingen er in eerste instantie niet van uit dat ze zouden blijven. De overheid ook niet.

Waarom teruggaan naar de zandbak en je uitkering verliezen?
pi_17071385
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 21:19 schreef sanniejj het volgende:

[..]

En dat is nu de fout die menig rechtse rakker maakt. Het zijn geen gasten.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 10 februari 2004 @ 21:22:02 #87
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_17071389
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 21:12 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Juist!
Het mooie aan een zelfregulerende samenleving is dat die regels er vanzelf wel ingestampt worden. Zoals ik al eerder schreef is het vooral de overheid die de "appartheid" in de hand heeft gewerkt met haar folders in de moedertaal en haar zak drop op schiphol. In een zelfregulerende samenleving kun je je als nieuwkomer enkel handhaven door je best te doen en je aan te passen. Anders val je simpelweg buiten de boot. De angst voor dat laatste vanuit overheidswege heeft de multiculturele samenleving 100% zeker parten gespeeld.

Het voorbeeld van folders in verschillende talen is echt niet een oorzaak van het mislukken van de integratie. De overheid is gewoon te vrijblijvend geweest.
quote:
[..]

Over de linie genomen is de mate waarin dat gebeurd is bijna communistisch te noemen (ik gebruik dat woord niet vaak).

Dus die hele rechtse golf onder aanvoering van Fortuyn is eigenlijk communistisch te noemen? Nee. Eisen stellen aan nieuwkomers is heel redelijk en logisch.
quote:
[..]

Die regels zijn nu helaas nodig omdat men allochtonen vroeger niet wat eerder voor de (spreekwoordelijke) Leeuwen heeft gegooid. Nu moeten we de Nederlandse moraal er met regels instampen.

Of we nu of vroeger allochtonen voor de leeuwen hebben gegeooid maakt niet uit. Ik zie geen verschil.
quote:
Verder zit er ook nog een groot knelpunt dat zich voornamelijk uit m.b.t de verschillen tussen de Westerse en de Islamitische cultuur. Ik zet er mijn ernstige vraagtekens bij of dat ooit samen zal smelten als ik de ontwikkelingen op landelijk en wereldniveau aanschouw. Ook in mijn eigen buurt zie ik voornamelijk daar een ontzettend grote kloof.
De huidige polarisatie draagt niet bij aan die verstandhouding. Ik zie overigens wel betere vooruitzichten. De arbeidsparticipatie wordt steeds beter, en we zien veel meer Westerse opvattingen bij de jeugdige allochtonen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_17071392
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 21:20 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Juist!

Medelanders zijn hier niet te gast hoor.
pi_17071423
quote:

[..]

Dat lijkt er al meer op

Meneer Goodluck, hoe kunnen wij jongeren die hier in Nederland geboren en getogen zijn 'nieuwkomers' noemen?

En op welke andere manier kunnen posters conclusies trekken over andere posters =waarop zij een mening kunnen baseren= anders dan het lezen van posts afkomstig van zo'n poster?

pi_17071443
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 21:21 schreef sanniejj het volgende:

[..]

Waarom teruggaan naar de zandbak en je uitkering verliezen?

Anders verdiep je je even in de situatie. Economisch ging het slechter met Nederland en men verdiende niet zo veel $$. Niet genoeg om in hun eigen land ervan te kunnen leven iig. Wat resulteerde in het langer blijven in Nederland waardoor uiteindelijk vrouw hierheen gehaald werd, samen kregen ze kinderen. Dan kan je moeilijk weer terug he, als je kinderen helemaal gewend zijn aan de NL cultuur en taal.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 10 februari 2004 @ 21:25:22 #91
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_17071485
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 21:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Anders verdiep je je even in de situatie. Economisch ging het slechter met Nederland en men verdiende niet zo veel $$. Niet genoeg om in hun eigen land ervan te kunnen leven iig. Wat resulteerde in het langer blijven in Nederland waardoor uiteindelijk vrouw hierheen gehaald werd, samen kregen ze kinderen. Dan kan je moeilijk weer terug he, als je kinderen helemaal gewend zijn aan de NL cultuur en taal.

En daar ging het dus fout.. gezinshereniging e.d. Bedankt PvDA
pi_17071502
Wat ik van de multiculturerele samenleving vindt?

Ambitieus.
Comissie Blok zegt dat de goede voorbeelden van een multiculturele samenleving komen door individuen. Niet door de overheid. Wat mij betreft bemoeit de overheid zich ermee door goede projecten e.d. te stimuleren en kijken we over een aantal jaar weer 'ns verder...

[Dit bericht is gewijzigd door Toad op 10-02-2004 21:57]

pi_17071515
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 21:25 schreef sanniejj het volgende:

[..]

In die tijd was het VVD/CDA, maar goed.
pi_17071519
quote:

[..]

Ik denk dat dat eerder menselijk is. Zou jij het leuk vinden om je vrouw tientallen jaren niet te zien?
Allah Al Watan Al Malik
pi_17071659
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 21:17 schreef sanniejj het volgende:

[..]

Je bent lang niet de enigste. Iedere vrouw wordt zo'n beetje lastig gevallen door marrokanen. Toen hetzelfde gebeurde met een vriendin van mij werdt ik nog bijna neergestoken met een mes door 3 marrokanen. Twee ervan lagen in het ziekenhuis na afloop.. en van de derde heb ik een klap op mn kop gehad.
Ze zijn totaal niet vies van fysiek en verbaal geweld

Hoop dat al die goedpraters hier zelf is overvallen worden.. kunnen ze de mislikte multiculturele samenleving is voelen.

Net zoals elke vrouw ook weleens lastig gevallen word door een nederlandse jongen, alleen word daar meestal niet zo'n drama van gemaakt...

Vb....

Op een schoolfeest sta ik te kletsen met een marokkaanse jongen die ik kende, een of andere boer had een oogje op mij en die begon gelijk ontzettend moeilijk te doen, uiteindelijk is het opvechten uitgelopen, door die boer...

Ook op schoolfeesten zo nu en dan vastgezet door een of andere droken nederlandse gek die aan het graaien sloeg, een paar flinke trappen tegen de schenen(thank god voor vrouwenschoenen die goed hard aankomen) veranderde hun gedachte's meestal wel.

Konten knijpen, slaan op konten in het voorbij gaan, opmerkingen enz enz enz...

Ik heb het ook allemaal meegemaakt bij nederlanders.

Toen ik een keer in een zwembad werd lastig gevallen door een marokkaan zag een andere marokkaanse gozer dat en hij hielp me gelijk en heeft de rest van de zwemavond een oogje in het zeil gehouden.

Toen ik verkracht werd was dat toch echt een hele blanke jongen....

Oftewel nederlanders kunnen er ook wat van hoor......
Alleen word dan gezegd bij pesterijen, boys will be boys, het zijn nu eenmaal pubers, het is wel vervelend, maar maak je niet te druk erover....

Edit: snert, schoonmaakslotje en mijn post hebben elkaar gekruist, soms is het best lastig dat slotjes geen invloed hebben...
SOLLY!!!!!!!!

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_17072204
Een flink aantal offtopic-reacties en trolls verwijderd. En maar weer verder...

Op argumenten graag, scheldpartijen naar elkaar zijn niet gewenst.

pi_17072446
quote:

[..]

Ja, daar hadden we dus al een topic over. De TS ( van dit topic ) kon daar geen inhoudelijke reactie geven op de column van Plasterk. zie hier

[Dit bericht is gewijzigd door Toad op 10-02-2004 21:57]

dinsdag 10 februari 2004 @ 21:55:12 #98
74080 Goodluck
pi_17072468
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 21:22 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Het voorbeeld van folders in verschillende talen is echt niet een oorzaak van het mislukken van de integratie.

Die folders en die zak drop staan symbool voor wat ik bedoel. De overheid gaf "de allochtoon" letterlijk vanaf schiphol een zorgmantel mee waarmee het onderscheid al snel duidelijk werd. "Integreren met behoud van eigen cultuur" is daar mischien nog wel het allergrootste voorbeeld van.
quote:
De overheid is gewoon te vrijblijvend geweest.
Noem dat maar vrijblijvend........
quote:
Dus die hele rechtse golf onder aanvoering van Fortuyn is eigenlijk communistisch te noemen? Nee. Eisen stellen aan nieuwkomers is heel redelijk en logisch.
Helaas is het zover gekomen dat het inmiddels nodig is om weer ferme regels op te stellen omdat de eerdere "apparte behandeling" en "liefdesmantel" totaal aan het verdwijnen zijn. Daarvoor in de plaats komt een systeem waarbij men de keuze heeft tussen ofwel aanpassen, ofwel opgegeten worden door de leeuwen.
quote:
De huidige polarisatie draagt niet bij aan die verstandhouding. Ik zie overigens wel betere vooruitzichten. De arbeidsparticipatie wordt steeds beter, en we zien veel meer Westerse opvattingen bij de jeugdige allochtonen.
Ik zie ook wel enkele voorbeelden. Abdelkader Bennali vind ik bijvoorbeeld een "ideaal" van hoe het ook zou kunnen. Helaas is dat zo'n enorm kleine minderheid......
pi_17072553
Multiculturele samenleving is opzich best 'leuk', alleen dan moet 99% van die mensen die de samenleving multicultureel maken ook geintegreerd zijn. én de westerse normen en waarden hanteren en respecteren.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 21:59:49 #100
74080 Goodluck
pi_17072621
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 21:23 schreef BloodRayne het volgende:

[..]

Meneer Goodluck, hoe kunnen wij jongeren die hier in Nederland geboren en getogen zijn 'nieuwkomers' noemen?

Waarom sla je nou een zijweg in die in dit geval totaal niet terzake doet ?
quote:
En op welke andere manier kunnen posters conclusies trekken over andere posters =waarop zij een mening kunnen baseren= anders dan het lezen van posts afkomstig van zo'n poster?
Waarom zou je conclusies willen trekken uit een enkele post waaruit je denkt te kunnen opmaken hoe iemand in het leven staat ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')