abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17059354
quote:
CDA-statenlid: 'Voor moslims is het bijna '40-'45'
door Kustaw Bessems

Het zal niet lang meer duren tot Nederlandse moslims worden gedeporteerd zoals tijdens de Tweede Wereldoorlog met joden gebeurde, denkt Yasar Vural, CDA-statenlid te Zuid-Holland.

MAASSLUIS - Onder de kop 'Hasan wordt nooit Hans!' stuurde Yasar Vural gisteren een stuk naar de redacties van verscheidene media. Hij schrijft: ,,Hoewel de taferelen op het sociale vlak bijna hetzelfde zijn als in de jaren 1940-1945 beseffen sommige politici niet wat ze aanrichten in de multiculturele samenleving. Ik merk dat de huidige politici een gevaarlijke weg behandelen die in de vorige eeuw Übermensch-ideologie werd genoemd en nu in een modern jasje integratie (=assimilatie) wordt genoemd. Vele miljoenen mensen werden toen vermoord omdat ze er anders uitzagen en een ander geloof hadden.''

De 34-jarige Vural zit voor het CDA in de provinciale staten van Zuid-Holland en heeft onder meer 'integratie' in zijn portefeuille. Eerder was hij gemeenteraadslid in Maassluis. In het dagelijks leven is hij zorgconsulent bij de GGD in Rotterdam. Hij licht er hoofdzakelijk Turken voor over gezondheidskwesties.

,,Ik bedoel zowel politici binnen als buiten mijn partij, het CDA'', licht Vural toe. Als voorbeeld noemt hij het idee van CDA-fractievoorzitter in de Tweede Kamer, Maxime Verhagen, om extra drempels op te werpen voor Turken en Marokkanen die hun partner uit Turkije of Marokko willen laten overkomen. Ook het voorstel van CDA-kamerlid Gerda Verburg om allochtonen die in de WAO dreigen te belanden twee keer te keuren, is hem in het verkeerde keelgat geschoten. Net als de suggestie van kamerlid Mirjam Sterk om een dubbele nationaliteit strafbaar te stellen.

,,Ik heb Sterk nu twee keer op een discussiebijeenkomst gezegd dat zij veel te ver gaat'', aldus Vural. Zijn toorn treft vooral een andere parlementariër, VVD'er Geert Wilders. Vural schrijft aan de pers: ,,'Mensen' als Wilders die zelf in een identiteitscrisis zitten, vallen groepen aan die zich niet kunnen verdedigen.''

Wilders moet zich volgens Vural 'aan de wet houden'. Hij wijst op uitspraken die het kamerlid deed in interviews. In HP/De Tijd zei Wilders dat imams die oproepen tot een heilige oorlog moeten worden teruggestuurd naar 'hun hol in Saoedi-Arabië'. Hij zei zijn best te doen om rassenrellen te voorkomen, maar kan zich voorstellen dat van eventuele rellen 'niet een negatieve werking hoeft uit te gaan'. Die kunnen 'de politiek wakker schudden'. De VVD'er bepleitte ook een hoofddoekjesverbod. ,,Laat daarna de hoofddoekjes maar wapperen op het Malieveld. Ik lust ze rauw.''

Vural: ,,We gaan terug in de tijd. Wilders wil razzia's. Ik denk dat hij strafbaar is. Minister Donner van justitie keurde pas nog de kritiek van de VVD op de islam af.''

Gevraagd naar de overeenkomst tussen de huidige periode en 1940-1945, zegt Vural: ,,Na 11 september 2001 is bijna iedere moslim verdacht. Het liefst wil iedereen weten wie moslim is. Het beleid is om de islam van alles de schuld te geven. Ook in de periode '40-'45 wilde men zicht hebben op de afkomst van mensen. Bijna moesten mensen iets dragen waaraan zij herkenbaar waren.''

Tijdens de Duitse bezetting moesten joden een gele ster met de letter 'J' dragen. Vural: ,,Als je in '40-'45 een beetje donker was, kon je al worden aangehouden en onderzocht. Als je nu een hoofddoekje hebt, krijg je meteen het stempel extremist. Het liefst moeten de hoofddoeken af. Én men wil weten of iemand een extremist is of geïntegreerd. Door huwelijksmigratie tegen te gaan, worden mensenrechten ingekrompen. Moslimjongeren die solliciteren worden veel eerder afgewezen dan een paar jaar geleden.''

,,Ja, in de oorlog was men op zoek naar joden. Laten we het maar gewoon bij de naam noemen. Heeft u de kranten niet onlangs gelezen? In Zaandam is een Marokkaanse jongen door de politie mishandeld. Ik denk niet dat het nog lang duurt totdat moslims worden gedeporteerd. Er was toch al het idee om allochtonen die bepaalde criminele activiteiten ontplooiden naar hun land van herkomst te sturen? Er kunnen nieuwe regels komen. Dan sturen ze de familie van die criminelen ook weg. Joden hadden toch ook geen schuld? Maar die schuld werd wel gevonden. Net als toen worden sociale problemen op een bepaalde groep afgewenteld.''

Vural vindt dat 'moslimpolitici' van verschillende partijen zich moeten organiseren. Hijzelf wil wel met Wilders in debat. Zijn brief sluit hij af met: ,,Voor diegenen die hun aanvallen op de allochtonen en de Islam voort willen zetten zetten heb ik één boodschap: PEACE BROTHER, maar we zijn het nu wel zat!''

Maar wat ik dus wilde zeggen:
quote:
Tijdens de Duitse bezetting moesten joden een gele ster met de letter 'J' dragen. Vural: ,,Als je in '40-'45 een beetje donker was, kon je al worden aangehouden en onderzocht. Als je nu een hoofddoekje hebt, krijg je meteen het stempel extremist. Het liefst moeten de hoofddoeken af. Én men wil weten of iemand een extremist is of geïntegreerd. Door huwelijksmigratie tegen te gaan, worden mensenrechten ingekrompen. Moslimjongeren die solliciteren worden veel eerder afgewezen dan een paar jaar geleden.''
Huwelijksmigratie zelf is in strijd met de mensenrechten van een vrouw. Ze moeten niet 2 dingen door elkaar halen.

[Dit bericht is gewijzigd door pberends op 10-02-2004 14:45]

pi_17059367
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 14:40 schreef Duritz het volgende:

[..]

We spreken nu idd generaliserend in groepen ja. Daar kan ik niets aan doen, dat deed het statenlid al. En dan zeg ik, als ik moet kijken wie er het echte slachtoffer is, de moslim of de Nederlander, dan zeg ik: de Nederlander. Gebaseerd op statistieken, niet gevoelens.

Oh, dat was ik vergeten, Nederlanders kunnen per definitie nooit moslim zijn.

Ik zou waarschijnlijk zo nog wat overeenkomsten tussen daders en overeenkomsten tussen slachtoffers kunnen noemen, maar dat maakt niets uit. Het slachtoffer is het slachtoffer en de dader is de dader.

dinsdag 10 februari 2004 @ 14:47:41 #3
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17059477
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 14:44 schreef Monidique het volgende:

[..]

Oh, dat was ik vergeten, Nederlanders kunnen per definitie nooit moslim zijn.

Ik zou waarschijnlijk zo nog wat overeenkomsten tussen daders en overeenkomsten tussen slachtoffers kunnen noemen, maar dat maakt niets uit. Het slachtoffer is het slachtoffer en de dader is de dader.

Ik wil ook wel niet-moslims zeggen hoor. Komt het nog duidelijker over.

Als er een groep zich in een slachtofferrol gaat positioneren, en dan ook nog eens niet nalaat om allerlei vreemde overeenkomst aan te stippen. Dan behoud ik het recht om het eens van een andere kant te bekijken, met statistieken of feitjes, waaruit blijkt dat als er een groep fysiek door geweld last heeft van een andere groep, het wel de niet-moslims zijn. Daarmee zeg ik niet dat alle moslims crimineel zijn, ik constateer enkel dat er kennelijk onder moslims relatief een eerdere drang naar geweld is.

"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
pi_17059503
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 14:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Kuttopic
Allochtone aanstellerij-topic.

Nederland heeft jullie meer dan welk land ter wereld in de watten gelegd, en ja de waarheid is nu hard na al die jaren.

pi_17059579
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 14:47 schreef Duritz het volgende:

[..]

Ik wil ook wel niet-moslims zeggen hoor. Komt het nog duidelijker over.

Als er een groep zich in een slachtofferrol gaat positioneren, en dan ook nog eens niet nalaat om allerlei vreemde overeenkomst aan te stippen. Dan behoud ik het recht om het eens van een andere kant te bekijken, met statistieken of feitjes, waaruit blijkt dat als er een groep fysiek door geweld last heeft van een andere groep, het wel de niet-moslims zijn. Daarmee zeg ik niet dat alle moslims crimineel zijn, ik constateer enkel dat er kennelijk onder moslims relatief een eerdere drang naar geweld is.

Of je kunt het opvatten als 100 allochtone criminelen, die zich waarschijnlijk ook nog eens ten onrechte moslim durven te noemen, verantwoordelijk zijn voor 90% van alle misdaden en dat je per persoon op een veel lager getal uitkomt?

Dat laten de cijfers ook zien. De cijfers laten percentages van tussen de 5 en de 10 % zien per allochtone bevolkingsgroep. Waarbij overigens de Antillianen er behoorlijk slecht uitkomen, maar dat terzijde. Dat is dus wel iets anders dan de 90%+ die jij vaak aanhaalt.

Typisch geval van cijfers naar je hand zettten, zullen we maar zeggen?

pi_17059649
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 14:48 schreef pberends het volgende:

[..]

Nederland heeft jullie meer dan welk land ter wereld in de watten gelegd, en ja de waarheid is nu hard na al die jaren.

Typerend dat jij dat zou zien als "in de watten leggen". Ik zie het eerder als "in een hoekje gestopt" en "gestigmatiseerd" en "gediscrimineerd". Dat een vent van jou leeftijd no zulke kortzichtige opmerkingen kan bedenken, vind ik zorgelijk. Ik zou dezelfde opmerkingen verwachten van een stel puberende wannabe neo-nazi's.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 14:54:17 #7
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17059680
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 14:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Typisch geval van cijfers naar je hand zettten, zullen we maar zeggen?

Ik constateer enkel de feiten. Ik wil het nog wel eens herhalen hoor. Relatief gezien zijn moslims in Nederland crimineler en vallen ze vaker niet-moslims aan (om in de terminologie van Vural te blijven) dan niet-moslims die moslims aanvallen.

Vural besluit met: ,,Voor diegenen die hun aanvallen op de allochtonen en de Islam voort willen zetten zetten heb ik één boodschap: PEACE BROTHER, maar we zijn het nu wel zat!'' Vreemd, andersom zou ik het wel begrijpen. Het moet maar eens afgelopen zijn met aanvallen op niet-moslims.

Als het er zo weinig waren, dan was het nu opgelost, zo kijkende naar de gevangenispopulatie.

Maar je geeft dus toe dat niet-moslims qua lijf en leden meer te vrezen hebben van moslims dan andersom?

"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
  FOK!fotograaf dinsdag 10 februari 2004 @ 14:55:10 #8
18921 freud
Who's John Galt?
pi_17059707
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 14:48 schreef pberends het volgende:

[..]

Je kan niet negeren dat de allochtonen toch wel behoorlijk in de verdediging gedrukt worden de laatste tijd. Soms terecht, soms onterecht. Als iedereen nou eens wat na zou denken en wat kritischer zou zijn over de informatie, dan zou het een stuk makkelijker op te lossen zijn. Denk je dat het gemiddelde allochtone gezin blij is met figuren zoals Murat? Die zijn ze ook liever kwijt dan rijk hoor. Maar als ze aangevallen worden, gaan ze de militantere (en dus radicale) geloofsgenoten zien als beschermers.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  dinsdag 10 februari 2004 @ 14:55:24 #9
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17059718
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 14:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Typerend dat jij dat zou zien als "in de watten leggen". Ik zie het eerder als "in een hoekje gestopt" en "gestigmatiseerd" en "gediscrimineerd". Dat een vent van jou leeftijd no zulke kortzichtige opmerkingen kan bedenken, vind ik zorgelijk. Ik zou dezelfde opmerkingen verwachten van een stel puberende wannabe neo-nazi's.

Als ik zo kijk wat de islamitische minderheid in Nederland over al die jaren heeft gekost dan acht ik de terminologie "in de watten leggen" als correct. Zie ook Lakemans boek "Binnen zonder kloppen".
  dinsdag 10 februari 2004 @ 14:55:43 #10
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_17059722
mjah, vergeleken bij Westerse landen als Australie en Denemarken worden asielzoekers hier echt wel in de watten gelegd hoor, althans wel in tijden van paars
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_17059809
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 14:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Nederland staat bekend om zijn doorgeslagen 'in-de-watten' leggen van allochtonen beleid, vraag dat maar aan Europese deskundigen of allochtonen zelf (Bijvoorbeeld die Somaliers die naar UK zijn vertrokken).

Allochtonen zijn zelf grotere rascisten en dat je mij voor neo-nazi uitmaakt bewijst dat weer eens. Volgens mij ben je zelf eerder een neo-nazi dan ik.
Ik heb niks tegen moslims of allochtonen die welwillend zijn. Maar dat zijn er relatief veel te weinig.
We hebben allochtonen inderdaad in een hokje geduwd, maar dat ligt niet aan mij maar vooral aan het CDA en de PvdA door het behoud van eigen cultuur te subsidieren en het promoten van eigen zuilen. Dat is belachelijk dom.

pi_17059824
Zomaar even een post tussendoor.

Het feit dat 'autochtone' Nederlanders statistisch gezien vaker het slachtoffer zijn van misdaden gepleegd door moslims dan andersom (vooral m.b.t. straatroof/inbraak e.d., maar ook alle andere vormen van criminaliteit) zegt natuurlijk helemaal niets.

Aangezien er nog steeds veel meer 'autochtonen' dan 'allochtonen' zijn, en gezien het feit dat er bij 'autochtonen' gemiddeld veel meer te halen valt, zou het wel heel vreemd zijn wanneer dit niet het geval zou zijn.

Tel daar nog eens bij op dat 'allochtonen' statistisch gezien veel vaker weinig geld hebben en opgroeien in buurten waar je vaker (en al op jongere leeftijd) met criminaliteit in aanraking komt, en je hebt volgens mij een veel betere verklaring voor het feit dat Nederlanders vaker het slachtoffer zijn van misdaden gepleegd door (islamitische) 'allochtonen' dan andersom. Dezelfde redenatie gaat grotendeels op voor de vraag waarom 'autochtonen' vaker slachtoffer zijn van criminaliteit gepleegd door andere 'autochtonen' dan moslims.

Kortom, suggereren dat dit het gevolg zou zijn van haat jegens 'autochtonen' vind ik nogal vergezocht. Er zijn veel betere argumenten.

pi_17059843
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 14:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Een goed geïntegreerde buitenlander voelt zich wel degelijk aangesproken.
Je bedoelt dat je ondanks je goede gedrag WORDT aangesproken. Dat dat gebeurt is onterecht en dat vind ik oprecht vervelend voor je. Het lijkt me pijnlijk en vernederend. Maar anderzijds vind ik het ook vervelend voor de oude dametjes en de hard werkende middenstanders die al te vaak beroofd zijn door mensen uit "jouw groep".

Ik probeer zelf in het dagelijks leven niet uit vooroordelen te handelen, maar ik heb gemakkelijk praten omdat ik geen middenstander of oud vrouwtje ben. Voor hun positie heb ik ook begrip. En ik hoop dat jij dat toch ook een beetje hebt, want alleen vanuit dat begrip kun je beseffen dat je je niet aangesproken zou hoeven te voelen. Op het moment dat je dat wel doet, laat je de haat vat op je krijgen en neemt de polarisatie alleen maar toe (ik besef heel goed dat ik ook daarmee gemakkelijk praten heb, omdat ik ook geen Turk of Marokkaan ben).

Ik denk dat de polarisatie in de media en in het dagelijks leven al enorm zou afnemen als er eens een aantal Turken of Marokkanen zouden opstaan die luid en duidelijk roepen: "Ja, er zijn problemen in onze bevolkingsgroepen. We zíjn verantwoordelijk voor teveel geweld en overlast. We zóeken als groep veel te weinig toenadering tot de Nederlandse samenleving. We hébben in veel opzichten een achterstand. En daar moeten we dringend iets aan gaan doen!". Op het moment dat die groepen eindelijk zelf eens de problemen erkennen en de verantwoordelijkheid op zich nemen om daar samen met de rest van Nederland iets aan te doen, zullen ze op veel meer sympathie en steun kunnen rekenen. Maar dat gebeurt niet omdat zelfreflectie en zelfkritiek nauwelijks bestaan en er onderling te weinig eenheid is. Het enige dat Nederlanders daardoor van deze groepen horen is ontkenning van de problemen en gejammer over discriminatie. Met zo'n houding wordt het nooit wat.

Gelukkig kan het ook anders en begint dat besef nu heel mondjesmaat door te dringen tot moedige Turken en Marokkanen, zoals de Utrechtse opbouwwerker en raadslid voor GroenLinks Abderrahman Farsi, die een open brief aan de Imams in Nederland heeft gestuurd, waarin hij hen oproept om zich eens duidelijk uit te gaan spreken over de problemen in de moslimgemeenschap. Zie ook het Utrechts Nieuwsblad.

pi_17059858
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 14:55 schreef freud het volgende:

[..]

Je kan niet negeren dat de allochtonen toch wel behoorlijk in de verdediging gedrukt worden de laatste tijd. Soms terecht, soms onterecht. Als iedereen nou eens wat na zou denken en wat kritischer zou zijn over de informatie, dan zou het een stuk makkelijker op te lossen zijn. Denk je dat het gemiddelde allochtone gezin blij is met figuren zoals Murat? Die zijn ze ook liever kwijt dan rijk hoor. Maar als ze aangevallen worden, gaan ze de militantere (en dus radicale) geloofsgenoten zien als beschermers.

Daarom moet je keihard ingrijpen zodat allochtonen meer integreren. Maar nee dat is discriminerend en je bent een dikke neo-nazi als je dat vindt. Wat een onzin.
pi_17059864
Tja het is de vraag wie de volgende groep is waar men op gaat kankeren als de moslims uit zijn. De joden? Homo's? Mensen met donker haar? Mensen met een handicap

Naar mijn idee gaat het niet de goede kant op met dit land haat en nijd vieren hoogtij.

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_17059884
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 15:00 schreef pberends het volgende:

[..]

Daarom moet je keihard ingrijpen zodat allochtonen meer integreren. Maar nee dat is discriminerend en je bent een dikke neo-nazi als je dat vindt. Wat een onzin.

Oh keihard ingrijpen helpt de integratie? Volgens mij zorgt dat alleen maar voor polarisatie en harder afzetten tegen de "macht".
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 15:03:00 #17
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17059916
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 14:59 schreef kLowJow het volgende:
Het feit dat 'autochtone' Nederlanders statistisch gezien vaker het slachtoffer zijn van misdaden gepleegd door moslims dan andersom (vooral m.b.t. straatroof/inbraak e.d., maar ook alle andere vormen van criminaliteit) zegt natuurlijk helemaal niets.

Aangezien er nog steeds veel meer 'autochtonen' dan 'allochtonen' zijn, en gezien het feit dat er bij 'autochtonen' gemiddeld veel meer te halen valt, zou het wel heel vreemd zijn wanneer dit niet het geval zou zijn.

Ik bedoelde het voornamelijk relatief. Al zou het me niet verbazen als het absoluut ook nog eens hoger zou zijn. Dat zou helemaal schrikken zijn.

Je hebt het over diefstallen, maar zinloos geweld (zeker met de dood tot gevolg) komt absoluut sowieso vaker voor van autochtoon naar allochtoon dan andersom. En dan is het "wat-valt-er-te-halen-beginsel" minder relevant.

En verder is het er mij niet zo om te doen van wat het zegt, maar dat het waar is. En als het waar is, dan is duidelijk wie meer te vrezen heeft van elkaar.

Dat is alles wat ik zeg.

dinsdag 10 februari 2004 @ 15:05:00 #18
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17059967
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 15:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

Oh keihard ingrijpen helpt de integratie? Volgens mij zorgt dat alleen maar voor polarisatie en harder afzetten tegen de "macht".

Niet ingrijpen hield de integratie iig ook niet erg. Correct ingrijpen wel. Rotte appels verwijderen (uitzetten, indien mogelijk) bijvoorbeeld.
pi_17060020
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 15:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is naief. De goedwillende allochtonen willen ook graag dat Marokkaanse probleemjongeren keihard worden aangepakt door de politie. Dat weer een paar linkse onrealistische zeikerds dat tegenhouden is jammer.
pi_17060041
Goh, duidelijk iemand die de oorlog niet mee heeft gemaakt.
Wat een drol is die persoon in dat artikel zeg. Er zijn genoeg hoogopgeleide Moslims met een goede baan en alles. En er zijn nou eenmaal ook lieden die graag met een groot zwart laken over hun kop lopen. Dat doen ze vrijwillig, dus hebben ze geen legitieme reden tot zeuren.
In de oorlog liepen de Joden niet vrijwillig met hun ster op. Maar goed. Mensen die een beetje basisschool hebben gehad weten dat.

Enne, over positieve discriminatie hoor je nooit iemand.

pi_17060046
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 15:00 schreef du_ke het volgende:
Tja het is de vraag wie de volgende groep is waar men op gaat kankeren als de moslims uit zijn. De joden? Homo's? Mensen met donker haar? Mensen met een handicap

Naar mijn idee gaat het niet de goede kant op met dit land haat en nijd vieren hoogtij.

Als 'jouw' SP niet aan de macht komt voorspel ik minder haat in de toekomst tegen een bepaalde groep. Anders komen Afrikanen met bosjes het land binnen en is dat de volgende groep. Goedzo du_ke preventie helpt soms wel eens.
pi_17060056
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 15:05 schreef Duritz het volgende:

[..]

Niet ingrijpen hield de integratie iig ook niet erg. Correct ingrijpen wel. Rotte appels verwijderen (uitzetten, indien mogelijk) bijvoorbeeld.

dinsdag 10 februari 2004 @ 15:10:51 #23
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_17060118
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 15:00 schreef du_ke het volgende:
Suggestieve bullshit. Er wordt zoveel gekankerd omdat daar redenen voor bestaan, namelijk de relatief enorme overlast die er door het (te grote) criminele deel van hun veroorzaakt wordt.
In de jaren 50 werd er gekankerd op de maar al te autochtone "nozems", een paar decennia later op de ook al bierdrinkende blonde dikbuikige voetbalhooligans, en nu de ontspoorde kutjochies in kwestie.

En die zijn toevallig allochtoon ja, maar aan dat gekanker ligt geen racisme ten grondslag.

[Dit bericht is gewijzigd door B.R.Oekhoest op 10-02-2004 15:13]

De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_17060119
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 15:00 schreef dvr het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je ondanks je goede gedrag WORDT aangesproken. Dat dat gebeurt is onterecht en dat vind ik oprecht vervelend voor je. Het lijkt me pijnlijk en vernederend. Maar anderzijds vind ik het ook vervelend voor de oude dametjes en de hard werkende middenstanders die al te vaak beroofd zijn door mensen uit "jouw groep".

Ik probeer zelf in het dagelijks leven niet uit vooroordelen te handelen, maar ik heb gemakkelijk praten omdat ik geen middenstander of oud vrouwtje ben. Voor hun positie heb ik ook begrip. En ik hoop dat jij dat toch ook een beetje hebt, want alleen vanuit dat begrip kun je beseffen dat je je niet aangesproken zou hoeven te voelen. Op het moment dat je dat wel doet, laat je de haat vat op je krijgen en neemt de polarisatie alleen maar toe (ik besef heel goed dat ik ook daarmee gemakkelijk praten heb, omdat ik ook geen Turk of Marokkaan ben).

Dat lijkt me precies het euvel in dit deel van je reactie. Je bedoelt het goed, maar je hebt wel erg makkelijk praten. Ik kan me best voorstellen dat de goedwillende en hardwerkende allochtoon in NL het moeilijk heeft met de manier waarop hij bejegend wordt.
quote:
Ik denk dat de polarisatie in de media en in het dagelijks leven al enorm zou afnemen als er eens een aantal Turken of Marokkanen zouden opstaan die luid en duidelijk roepen: "Ja, er zijn problemen in onze bevolkingsgroepen. We zíjn verantwoordelijk voor teveel geweld en overlast. We zóeken als groep veel te weinig toenadering tot de Nederlandse samenleving. We hébben in veel opzichten een achterstand. En daar moeten we dringend iets aan gaan doen!". Op het moment dat die groepen eindelijk zelf eens de problemen erkennen en de verantwoordelijkheid op zich nemen om daar samen met de rest van Nederland iets aan te doen, zullen ze op veel meer sympathie en steun kunnen rekenen. Maar dat gebeurt niet omdat zelfreflectie en zelfkritiek nauwelijks bestaan en er onderling te weinig eenheid is. Het enige dat Nederlanders daardoor van deze groepen horen is ontkenning van de problemen en gejammer over discriminatie. Met zo'n houding wordt het nooit wat.

Gelukkig kan het ook anders en begint dat besef nu heel mondjesmaat door te dringen tot moedige Turken en Marokkanen, zoals de Utrechtse opbouwwerker en raadslid voor GroenLinks Abderrahman Farsi, die een open brief aan de Imams in Nederland heeft gestuurd, waarin hij hen oproept om zich eens duidelijk uit te gaan spreken over de problemen in de moslimgemeenschap. Zie ook het Utrechts Nieuwsblad.

Helemaal met je eens!
Wie ben jij om ons cultuurgoed te verdedigen tegen vreemde smetten als je niet eens weet hoe je een werkwoord vervoegd?
pi_17060126
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 14:58 schreef pberends het volgende:

[..]

Nederland staat bekend om zijn doorgeslagen 'in-de-watten' leggen van allochtonen beleid, vraag dat maar aan Europese deskundigen of allochtonen zelf (Bijvoorbeeld die Somaliers die naar UK zijn vertrokken).

Allochtonen zijn zelf grotere rascisten en dat je mij voor neo-nazi uitmaakt bewijst dat weer eens. Volgens mij ben je zelf eerder een neo-nazi dan ik.
Ik heb niks tegen moslims of allochtonen die welwillend zijn. Maar dat zijn er relatief veel te weinig.
We hebben allochtonen inderdaad in een hokje geduwd, maar dat ligt niet aan mij maar vooral aan het CDA en de PvdA door het behoud van eigen cultuur te subsidieren en het promoten van eigen zuilen. Dat is belachelijk dom.

Die Somaliers waren vertrokken omdat ze constant van alles in de weg werd gelegd om zich te ontwikkelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')