Ik ben van mening dat er teveel mensen in de politiek zitten die een te hoge IQ hebben. Deze mensen zijn zo slim dat ze teveel rekening houden met elk mens, en door hun IQ teveel regels en teveel bureaucratische onzin bedenken. Een te hoge IQ voor politici schept geen duidelijkheid voor de bevolking en mensen met een hoog IQ staan over het algemeen niet dicht bij de kiezer (kunnen zich bijvoorbeeld niet inleven in een Rotterdammer in een achterstandswijk). Een hoog IQ staat eerder garant voor onduidelijke en niet-daadkrachtige politiek en bestuur dan een laag of vooral middelmatig IQ.
quote:120 is precies goed
Op maandag 12 januari 2004 08:58 schreef ShaoliN het volgende:[..]
Zo hoog?
quote:Als je 100 als gemiddeld neemt kan dat wel. Dan schoppen we meteen de zogenaamde 'interlectuelen' uit het parlement.
Op maandag 12 januari 2004 09:01 schreef BobRooney het volgende:[..]
120 is precies goed
quote:Dat topic van een minimum IQ vind ik eerder op nazi-achtige praktijken lijken.
Op maandag 12 januari 2004 09:00 schreef Plankje het volgende:
Wat jij voorstelt komt eignelijk min of meer neer op een soort van Hitler-nazi achtig beleid.
Ik bedoel voornamelijk gemiddeld IQ: dus tussen de 90 en de 110 IQ.
quote:Ik heb anders meer beargumentatie dan jij zo te zien.
Op maandag 12 januari 2004 09:15 schreef Flierp het volgende:
jezuz. . de TS is echt ziek . .
Om te zorgen dat het een nog exactere afspiegeling is van de maatschappij mogen er dan ook alleen mensen met 2,3 kinderen in de politiek, die in Almere op een patioflat wonen, met terracotta tegels tegen de muur en een Opel Astra Stationwagon rijden.
Ofwel: Laten we alsjeblieft eens kijken naar prestaties van de politici in plaats van naar gemiddeld IQ of iets dergelijks......
- inlevingsvermogen is geen functie van IQ, dus geen argument
- Duidelijkheid voor de bevolking kan een regel alleen maar slechter maken. Liever betere regels dan meer duidelijkheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |