abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14951479
Van pagina 109 van nos-teletext.

Kok beveelt EU flexibilisering aan.
Om ongelijkheid op de Europese arbeidsmarkt tegen te gaan, adviseert voormalige premier Kok EU-lidstaten de loonkosten voor laaggeschoolde arbeid aanzienlijk te verlagen. Voorts beveelt hij de lidstaten aan om in lijn met de maatregelen in Nederland en Denemarken de arbeidsmarkt flexibeler te maken.
Kok schrijft in een rapport voor de Europese Commissie dat mensen met een vaste baan zekerheden moeten opgeven.
Werknemers met een losser dienstverband zouden meer garanties moeten krijgen.
Het gaat Kok om versterking van de economie en werkgelegenheid met behoud van de Europese sociale waarden.

Einde bron.

In mijn geheugen meen ik mij te herinneren dat Kok jaren bij het FNV heeft gewerkt. TOEN HAD HIJ ANDERE DOELEN
In mijn geheugen meen ik mij te herinneren dat Kok jaren partij-leider bij de PvdA was. TOEN HAD HIJ ANDERE DOELEN
In mijn geheugen meen ik mij te herinneren dat Kok jaren min van financien was. TOEN HAD HIJ ANDERE DOELEN
In mijn geheugen meen ik mij te herinneren dat Kok jaren premier is geweest. TOEN HAD HIJ ANDERE DOELEN

In de jaren dat Kok aan de touwtjes trok zijn de loonkosten fors gestegen.
Bij het verkleinen van het verschil tussen werken en uitkering genieten was het steevast de partij van Kok , de PvdA, die dwars ging liggen.
Het flexibiliseren van de arbeidsmarkt is onder zijn bewind wel goed ingezet.

Nu Kok uit de ruif van ING Shell KLM TPG en dergelijke meegraait weet hij plotseling wat hij fout heeft gedaan toen hij de touwtjes in handen had.
Nu is hem bij het zakkenvullen opgevallen dat het anders moet.
Kok bedankt , de lagelonen banen zijn inmiddels al grotendeels verhuist naar China en Oost-Europa.

Toch fijn voor hem dat hij het licht nu ziet.
Beter laat dan nooit.

De PvdA begint het licht op een ander front inmiddels ook enigszins te zien.
2 jaar terug werd Fortuyn gedemoniseert toen hij zei dat er flink gesnoeid moest worden in de overheads kosten in de gezondheidszorg.
Nu hoorde ik vandaag dat de PvdA dit NU ook vind.
Beter laat dan nooit.

[Dit bericht is gewijzigd door gtotep op 26-11-2003 19:49]

pi_14951592
Idd, hij trekt eindelijk z'n bek open na z'n 8 lamlendige jaren. Misschien heeft hij toch nog wat van Fortuyn geleerd. Nu Melkert nog.
pi_14951737
Zoiets postte ik vandaag ook al.
quote:
Op woensdag 26 november 2003 16:30 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Kok moet z'n muil houden, want hij is gewoon machtsgeil: door wat sociaal te lullen word hij premier, en gebruikt dat als springplank naar goed betaalde baantjes.

pi_14951873
quote:
Op woensdag 26 november 2003 19:37 schreef NightH4wk het volgende:
Zoiets postte ik vandaag ook al.
[..]
Ik zag dat er nog een vacature was bij Dirk van der Broek. Kan hij elke meemaken welke troep hij (voor 50%) van Nederland heeft gemaakt.
pi_14951924
das toch meestal wanneer mensen eindelijk geld gaan verdienen? (in het geval van Kok krijgen)...

stemmen altijd GL of SP, PvdA en zodra ze fatsoenlijk gaan verdienen hoppa naar VVD

ik weet dat ik generaliseer, maar zie het vaak genoeg gebeuren

woensdag 26 november 2003 @ 19:47:40 #6
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_14952010
quote:
Op woensdag 26 november 2003 19:32 schreef pberends het volgende:
Idd, hij trekt eindelijk z'n bek open na z'n 8 lamlendige jaren. Misschien heeft hij toch nog wat van Fortuyn geleerd. Nu Melkert nog.
Het ging idd 8 extreem kut met Nederland, van wereldmacht zijn we afgezakt naar bananen republiek...

GROW up mensen...

I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 26 november 2003 @ 20:12:30 #7
52589 sjun
uit solidariteit
pi_14952757
quote:
Op woensdag 26 november 2003 19:32 schreef pberends het volgende:
Melkert heeft ook al een goed betaalde baan, net als Kok
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_14952838
quote:
Op woensdag 26 november 2003 19:47 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Het ging idd 8 extreem kut met Nederland, van wereldmacht zijn we afgezakt naar bananen republiek...

GROW up mensen...

Van een leuke centrum-samenleving begin jaren 90 zijn we afgegleden naar een binnenkort extreem linkse en rechtse samenleving. Voor de helft 'dankzij' Kok.
pi_14953268
wel grappig dat dhr kok ineens kan rekenen. dat heeft hij met zijn wegggeef-beleid nooit echt zo laten merken. zo zie je maar iedereen heeft soms ineens een andere kant. maar dat omslaan is natuurlijk ook wel logisch als je ziet welk nest hij heeft bevuild in de afgelopen jaren.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_14953388
De paarse kabinetten hebben toch fors ingezet op loonmatiging en lastenverlichting? Beiden hebben een drukkend effect op de loonkosten, met name aan de onderkant van de arbeidsmarkt. Ofwel; ik zie helemaal geen draai met de kabinetten Kok I en II?
  woensdag 26 november 2003 @ 20:44:07 #11
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14953776
quote:
Op woensdag 26 november 2003 20:14 schreef pberends het volgende:

[..]

Van een leuke centrum-samenleving begin jaren 90 zijn we afgegleden naar een binnenkort extreem linkse en rechtse samenleving. Voor de helft 'dankzij' Kok.

Extreem-linkse / extreem-rechtse samenleving, waar heb je het in godsnaam over?

Extremisme is van alle tijden.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_14953851
quote:
Op woensdag 26 november 2003 20:29 schreef zoalshetis het volgende:
wel grappig dat dhr kok ineens kan rekenen. dat heeft hij met zijn wegggeef-beleid nooit echt zo laten merken. zo zie je maar iedereen heeft soms ineens een andere kant. maar dat omslaan is natuurlijk ook wel logisch als je ziet welk nest hij heeft bevuild in de afgelopen jaren.
Weggeefbeleid, waar heb je het over

Volgens mij worden een aantal users niet erg gehinderd door de feiten.

pi_14953898
quote:
Op woensdag 26 november 2003 20:44 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Extreem-linkse / extreem-rechtse samenleving, waar heb je het in godsnaam over?

Extremisme is van alle tijden.

Ja tuurlijk, maar sinds het aantreden van paars I en daarvoor eigenlijk al werd dat alsmaar erger. En dat zal nog veel erger worden.
  woensdag 26 november 2003 @ 20:48:02 #14
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_14953917
Door links-nederland is Kok nou nooit bepaald gezien als iemand die vervuld was van linkse idealen.

In zijn vakbondtijd misschien, daarna werd hij vooral als overloper en verrader (minder zwaar bedoeld dan overkomt) beschouwd.

Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_14953925
quote:
Op woensdag 26 november 2003 20:32 schreef bruut het volgende:
De paarse kabinetten hebben toch fors ingezet op loonmatiging en lastenverlichting? Beiden hebben een drukkend effect op de loonkosten, met name aan de onderkant van de arbeidsmarkt. Ofwel; ik zie helemaal geen draai met de kabinetten Kok I en II?
Volgens mij zijn de lonen juist flink gestegen onder paars, en loonmatiging heeft juist een positief effect op de onderkant van de arbeidsmartk: er komen meer laagbetaalde banen bij.
pi_14954829
quote:
Op woensdag 26 november 2003 20:48 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de lonen juist flink gestegen onder paars, en loonmatiging heeft juist een positief effect op de onderkant van de arbeidsmartk: er komen meer laagbetaalde banen bij.

Duh! Daarom was Paars er juist ook voor... De werkloosheid is dan ook flink gedaald in die periode. Er is dus helemaal geen draai van Kok.
pi_14954849
quote:
Op woensdag 26 november 2003 21:18 schreef bruut het volgende:

[..]

Duh! Daarom was Paars er juist ook voor... De werkloosheid is dan ook flink gedaald in die periode. Er is dus helemaal geen draai van Kok.

Minimumloon naar beneden gooien is heel wat anders dan loonmatigen.
  woensdag 26 november 2003 @ 21:38:50 #18
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14955532
quote:
Op woensdag 26 november 2003 20:47 schreef pberends het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, maar sinds het aantreden van paars I en daarvoor eigenlijk al werd dat alsmaar erger. En dat zal nog veel erger worden.

Zoals Molukkers die treinen kapen waarbij doden vallen?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_14955552
quote:
Op woensdag 26 november 2003 21:19 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

*sugt* ja hoor
pi_14964259
quote:
Op woensdag 26 november 2003 21:19 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Andere tijd, andere maatregelen. In de tijd van het kabinet Kok was deze eenwording van de EU nog niet aan de orde. Ja, in de verre toekomst misschien.
Loonmatigen was in die tijd het middel voor Nederland. Nu moet misschien het minimum loon omlaag om de concurrentiepositie te verbeteren, van de rijke EU landen tov van de armeren. Dit ook om de stroom arbeiders uit die landen te beperken.
Lage lonen arbeid zit niet alleen in Azie, ook hier zijn fabrieken etc. Dus kom maar op zou ik zeggen!
pi_14964400
quote:
Op woensdag 26 november 2003 20:45 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Weggeefbeleid, waar heb je het over

Volgens mij worden een aantal users niet erg gehinderd door de feiten.

Idd, Kok-bashen is kennelijk belangrijker dan feitelijk argumenteren.

Over de flexibilisering (het onderwerp van Kok's verhaal) kan ik duidelijk zijn. Met name Paars I heeft sterk ingezet in de MDW-operatie, waarvan onder andere flexibilisering van de arbeidsmarkt een belangrijk aspect was. Onder internationale economen wordt NL dan ook gezien als voorbeeld voor onze Oosterburen, die nog een lange weg te gaan te gaan hebben op dit gebied.

En wat de loonstijgingen onder Paars betreft: als de lonen niet stijgen in een hoogconjunctuur, is er pas echt wat mis met je arbeidsmarkt

Slaapt winter
en zomer
pi_14964518
quote:
Op woensdag 26 november 2003 21:38 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Waarom haal jij er nou weer allochtonen bij? rascist!

Maar ik heb het gewoon over de sfeer in de samenleving

donderdag 27 november 2003 @ 10:35:04 #23
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_14965260
Ik heb Kok nooit een toonbeeld van standvastigheid gevonden. Hij waait met alle winden mee. Voor mij is Kok pseudo-politicus die iedereen naar de mond praat, maar geen benul heeft waar hij het over heeft.

Ter verdediging moet gezegd worden dat de huidige generatie politica niet veel beter zijn. Hij past zich schijnbaar uitstekend aan aan het algemeen geldend niveau. Er wordt in Den Haag veel gepraat maar weinig gezegd.

"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
  Moderator donderdag 27 november 2003 @ 10:45:38 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_14965513
quote:
Op woensdag 26 november 2003 21:38 schreef Sidekick het volgende:

[..]

ja en Duitsers die de landsgrenzen te pas en te onpas overschrijden om schuttersputjes te graven (nee niet op scheveningen).

wat lul je nou?

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_14965909
quote:
Op donderdag 27 november 2003 10:35 schreef AvispaCS het volgende:
Ik heb Kok nooit een toonbeeld van standvastigheid gevonden. Hij waait met alle winden mee. Voor mij is Kok pseudo-politicus die iedereen naar de mond praat, maar geen benul heeft waar hij het over heeft.
De meeste politici doen dat toch?
quote:
Ter verdediging moet gezegd worden dat de huidige generatie politica niet veel beter zijn. Hij past zich schijnbaar uitstekend aan aan het algemeen geldend niveau. Er wordt in Den Haag veel gepraat maar weinig gezegd.
Volgens mij heeft dat niets met de huidige generatie te maken, maar met politiek op zich, en de tijd waarin we leven. Het is immers een tijd waarin omstandigheden sneller veranderen dan voorheen. Daarop moet worden ingespeeld, niet alleen door politiek, maar ook door bedrijfsleven, bijvoorbeeld.
Als een politicus zijn stemmen wil behouden, zal hij moeten kijken naar de algemene opinie, en dat is iets wat sommige politici heel goed begrepen hebben, al vind ik Kok daar niet het toonbeeld van. Een goed voorbeeld vind ik eerder Pim Fortuyn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')