Kok beveelt EU flexibilisering aan.
Om ongelijkheid op de Europese arbeidsmarkt tegen te gaan, adviseert voormalige premier Kok EU-lidstaten de loonkosten voor laaggeschoolde arbeid aanzienlijk te verlagen. Voorts beveelt hij de lidstaten aan om in lijn met de maatregelen in Nederland en Denemarken de arbeidsmarkt flexibeler te maken.
Kok schrijft in een rapport voor de Europese Commissie dat mensen met een vaste baan zekerheden moeten opgeven.
Werknemers met een losser dienstverband zouden meer garanties moeten krijgen.
Het gaat Kok om versterking van de economie en werkgelegenheid met behoud van de Europese sociale waarden.
Einde bron.
In mijn geheugen meen ik mij te herinneren dat Kok jaren bij het FNV heeft gewerkt. TOEN HAD HIJ ANDERE DOELEN
In mijn geheugen meen ik mij te herinneren dat Kok jaren partij-leider bij de PvdA was. TOEN HAD HIJ ANDERE DOELEN
In mijn geheugen meen ik mij te herinneren dat Kok jaren min van financien was. TOEN HAD HIJ ANDERE DOELEN
In mijn geheugen meen ik mij te herinneren dat Kok jaren premier is geweest. TOEN HAD HIJ ANDERE DOELEN
In de jaren dat Kok aan de touwtjes trok zijn de loonkosten fors gestegen.
Bij het verkleinen van het verschil tussen werken en uitkering genieten was het steevast de partij van Kok , de PvdA, die dwars ging liggen.
Het flexibiliseren van de arbeidsmarkt is onder zijn bewind wel goed ingezet.
Nu Kok uit de ruif van ING Shell KLM TPG en dergelijke meegraait weet hij plotseling wat hij fout heeft gedaan toen hij de touwtjes in handen had.
Nu is hem bij het zakkenvullen opgevallen dat het anders moet.
Kok bedankt , de lagelonen banen zijn inmiddels al grotendeels verhuist naar China en Oost-Europa.
Toch fijn voor hem dat hij het licht nu ziet.
Beter laat dan nooit.
De PvdA begint het licht op een ander front inmiddels ook enigszins te zien.
2 jaar terug werd Fortuyn gedemoniseert toen hij zei dat er flink gesnoeid moest worden in de overheads kosten in de gezondheidszorg.
Nu hoorde ik vandaag dat de PvdA dit NU ook vind.
Beter laat dan nooit.
[Dit bericht is gewijzigd door gtotep op 26-11-2003 19:49]
quote:
Op woensdag 26 november 2003 16:30 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Kok moet z'n muil houden, want hij is gewoon machtsgeil: door wat sociaal te lullen word hij premier, en gebruikt dat als springplank naar goed betaalde baantjes.
quote:Ik zag dat er nog een vacature was bij Dirk van der Broek. Kan hij elke meemaken welke troep hij (voor 50%) van Nederland heeft gemaakt.
Op woensdag 26 november 2003 19:37 schreef NightH4wk het volgende:
Zoiets postte ik vandaag ook al.
[..]
stemmen altijd GL of SP, PvdA en zodra ze fatsoenlijk gaan verdienen hoppa naar VVD
ik weet dat ik generaliseer, maar zie het vaak genoeg gebeuren
quote:Het ging idd 8 extreem kut met Nederland, van wereldmacht zijn we afgezakt naar bananen republiek...
Op woensdag 26 november 2003 19:32 schreef pberends het volgende:
Idd, hij trekt eindelijk z'n bek open na z'n 8 lamlendige jaren. Misschien heeft hij toch nog wat van Fortuyn geleerd. Nu Melkert nog.
GROW up mensen...
quote:Melkert heeft ook al een goed betaalde baan, net als Kok
Op woensdag 26 november 2003 19:32 schreef pberends het volgende:
Idd, hij trekt eindelijk z'n bek open na z'n 8 lamlendige jaren. Misschien heeft hij toch nog wat van Fortuyn geleerd. Nu Melkert nog.
quote:Van een leuke centrum-samenleving begin jaren 90 zijn we afgegleden naar een binnenkort extreem linkse en rechtse samenleving. Voor de helft 'dankzij' Kok.
Op woensdag 26 november 2003 19:47 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Het ging idd 8 extreem kut met Nederland, van wereldmacht zijn we afgezakt naar bananen republiek...
GROW up mensen...
quote:Extreem-linkse / extreem-rechtse samenleving, waar heb je het in godsnaam over?
Op woensdag 26 november 2003 20:14 schreef pberends het volgende:[..]
Van een leuke centrum-samenleving begin jaren 90 zijn we afgegleden naar een binnenkort extreem linkse en rechtse samenleving. Voor de helft 'dankzij' Kok.
Extremisme is van alle tijden.
quote:Weggeefbeleid, waar heb je het over
Op woensdag 26 november 2003 20:29 schreef zoalshetis het volgende:
wel grappig dat dhr kok ineens kan rekenen. dat heeft hij met zijn wegggeef-beleid nooit echt zo laten merken. zo zie je maar iedereen heeft soms ineens een andere kant. maar dat omslaan is natuurlijk ook wel logisch als je ziet welk nest hij heeft bevuild in de afgelopen jaren.
Volgens mij worden een aantal users niet erg gehinderd door de feiten.
quote:Ja tuurlijk, maar sinds het aantreden van paars I en daarvoor eigenlijk al werd dat alsmaar erger. En dat zal nog veel erger worden.
Op woensdag 26 november 2003 20:44 schreef Sidekick het volgende:[..]
Extreem-linkse / extreem-rechtse samenleving, waar heb je het in godsnaam over?
Extremisme is van alle tijden.
In zijn vakbondtijd misschien, daarna werd hij vooral als overloper en verrader (minder zwaar bedoeld dan overkomt) beschouwd.
quote:Volgens mij zijn de lonen juist flink gestegen onder paars, en loonmatiging heeft juist een positief effect op de onderkant van de arbeidsmartk: er komen meer laagbetaalde banen bij.
Op woensdag 26 november 2003 20:32 schreef bruut het volgende:
De paarse kabinetten hebben toch fors ingezet op loonmatiging en lastenverlichting? Beiden hebben een drukkend effect op de loonkosten, met name aan de onderkant van de arbeidsmarkt. Ofwel; ik zie helemaal geen draai met de kabinetten Kok I en II?
quote:Duh! Daarom was Paars er juist ook voor... De werkloosheid is dan ook flink gedaald in die periode. Er is dus helemaal geen draai van Kok.
Op woensdag 26 november 2003 20:48 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Volgens mij zijn de lonen juist flink gestegen onder paars, en loonmatiging heeft juist een positief effect op de onderkant van de arbeidsmartk: er komen meer laagbetaalde banen bij.
quote:Minimumloon naar beneden gooien is heel wat anders dan loonmatigen.
Op woensdag 26 november 2003 21:18 schreef bruut het volgende:[..]
Duh! Daarom was Paars er juist ook voor... De werkloosheid is dan ook flink gedaald in die periode. Er is dus helemaal geen draai van Kok.
quote:Zoals Molukkers die treinen kapen waarbij doden vallen?
Op woensdag 26 november 2003 20:47 schreef pberends het volgende:[..]
Ja tuurlijk, maar sinds het aantreden van paars I en daarvoor eigenlijk al werd dat alsmaar erger. En dat zal nog veel erger worden.
quote:*sugt* ja hoor
Op woensdag 26 november 2003 21:19 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Minimumloon naar beneden gooien is heel wat anders dan loonmatigen.
quote:Andere tijd, andere maatregelen. In de tijd van het kabinet Kok was deze eenwording van de EU nog niet aan de orde. Ja, in de verre toekomst misschien.
Op woensdag 26 november 2003 21:19 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Minimumloon naar beneden gooien is heel wat anders dan loonmatigen.
quote:Idd, Kok-bashen is kennelijk belangrijker dan feitelijk argumenteren.
Op woensdag 26 november 2003 20:45 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Weggeefbeleid, waar heb je het over
Volgens mij worden een aantal users niet erg gehinderd door de feiten.
Over de flexibilisering (het onderwerp van Kok's verhaal) kan ik duidelijk zijn. Met name Paars I heeft sterk ingezet in de MDW-operatie, waarvan onder andere flexibilisering van de arbeidsmarkt een belangrijk aspect was. Onder internationale economen wordt NL dan ook gezien als voorbeeld voor onze Oosterburen, die nog een lange weg te gaan te gaan hebben op dit gebied.
En wat de loonstijgingen onder Paars betreft: als de lonen niet stijgen in een hoogconjunctuur, is er pas echt wat mis met je arbeidsmarkt
quote:Waarom haal jij er nou weer allochtonen bij? rascist!
Op woensdag 26 november 2003 21:38 schreef Sidekick het volgende:[..]
Zoals Molukkers die treinen kapen waarbij doden vallen?
Maar ik heb het gewoon over de sfeer in de samenleving
Ter verdediging moet gezegd worden dat de huidige generatie politica niet veel beter zijn. Hij past zich schijnbaar uitstekend aan aan het algemeen geldend niveau. Er wordt in Den Haag veel gepraat maar weinig gezegd.
quote:ja en Duitsers die de landsgrenzen te pas en te onpas overschrijden om schuttersputjes te graven (nee niet op scheveningen).
Op woensdag 26 november 2003 21:38 schreef Sidekick het volgende:[..]
Zoals Molukkers die treinen kapen waarbij doden vallen?
wat lul je nou?
quote:De meeste politici doen dat toch?
Op donderdag 27 november 2003 10:35 schreef AvispaCS het volgende:
Ik heb Kok nooit een toonbeeld van standvastigheid gevonden. Hij waait met alle winden mee. Voor mij is Kok pseudo-politicus die iedereen naar de mond praat, maar geen benul heeft waar hij het over heeft.
quote:Volgens mij heeft dat niets met de huidige generatie te maken, maar met politiek op zich, en de tijd waarin we leven. Het is immers een tijd waarin omstandigheden sneller veranderen dan voorheen. Daarop moet worden ingespeeld, niet alleen door politiek, maar ook door bedrijfsleven, bijvoorbeeld.
Ter verdediging moet gezegd worden dat de huidige generatie politica niet veel beter zijn. Hij past zich schijnbaar uitstekend aan aan het algemeen geldend niveau. Er wordt in Den Haag veel gepraat maar weinig gezegd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |