abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13934415
quote:
Nederland wil minder geld arme EU-regio's

BRUSSEL - Nederland en Groot-Brittannië willen de Europese steun voor achtergestelde regio's aanzienlijk verlagen. Ook moeten dergelijke subsidies in de toekomst uitsluitend terechtkomen in de armste EU-lidstaten. Dat stellen beide landen in een verklaring, die zij donderdag presenteerden op de top van Europese regeringsleiders in Brussel.

Den Haag en Londen willen met hun oproep het rondpompen van geld binnen de Europese Unie voorkomen. Nu gaat het totale budget voor regiohulp van 242 miljard euro voor de periode van 2000 tot en met 2006 overigens al nauwelijks op bij gebrek aan geschikte projecten.

De twee EU-lidstaten willen ook niet meer dat steun terechtkomt in een armere regio in een rijker land. Lidstaten moeten rechtstreeks de steun krijgen, zoals dat nu ook al gebeurt met speciale ontwikkelingssubsidies uit een aparte pot voor Spanje, Portugal, Griekenland en Ierland, de zogeheten cohesielanden.

Om regiosteun te krijgen, moet een lidstaat voldoen aan bepaalde voorwaarden. Daardoor zou bijvoorbeeld België, over de hele linie een welvarende EU-lidstaat, geen steun meer kunnen krijgen voor achtergestelde gebieden in Wallonië.

Beide lidstaten vragen daarom ook om duidelijker richtlijnen voor het verstrekken van hulp. Ook dient er meer grensoverschrijdende samenwerking te komen. Van de totale omvang van de Europese economie of bruto binnenlandse product (bbp) is jaarlijks 0,45 procent bestemd voor regiohulp.

"Een effectieve en efficiënte regionale structuurpolitiek kan worden bereikt met een budget dat aanzienlijk lager ligt dan 0,45 procent van het Europese bruto binnenlands product (bbp)", aldus beide lidstaten in de verklaring.

Nederland dringt al langer aan op verlaging van de steun aan arme regio's, zeker als die in rijkere EU-landen liggen. Voor het eerst ondersteunt een andere EU-lidstaat die Nederlandse wens.

Go Nederland deel 2
pi_13934778
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 23:20 schreef Kozzmic het volgende:
http://www.majesteitwehoudenvanu.nl/
Beste Bea,

Ik hoorde dat u op allochtonen valt en sinds kort weer vrij bent. Ik ben ook op zoek naar een mooi huis leuke vrouw en u lijkt me rijk wel wat. Zullen we een keer wat gaan drinken?

Kusje,
Mohammed

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_13934912
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 00:11 schreef sizzler het volgende:

[..]

Beste Bea,

Ik hoorde dat u op allochtonen valt en sinds kort weer vrij bent. Ik ben ook op zoek naar een mooi huis leuke vrouw en u lijkt me rijk wel wat. Zullen we een keer wat gaan drinken?

Kusje,
Mohammed

LOL
  † In Memoriam † vrijdag 17 oktober 2003 @ 00:18:55 #129
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_13934915
quote:

[..]

Beste Bea,

Kusje,
Mohammed

Heb je ook een foute vader of ben je vroeger met een mafiahoer omgegaan? Anders heb je geen schijn van kans!
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 07:15:08 #130
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13936794
quote:

[..]

Beste Bea,

Ik hoorde dat u op allochtonen valt en sinds kort weer vrij bent. Ik ben ook op zoek naar een mooi huis leuke vrouw en u lijkt me rijk wel wat. Zullen we een keer wat gaan drinken knuffelen?

Kusje,
Mohammed

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_13936890
RTL teletekst
p110
quote:
Nibud: modaal gezin wordt toch armer

Modale gezinnen worden toch armer door de bezuinigingsplannen van het kabinet Balkenende II. Dat meldt het Nationaal Instituut voor Budgetsvoorlichting ) Nibud, na wat nieuwe berekeningen.

Op prinsjesdag rekende het Nibud nog uit dat de koopkracht van een modaal gezin gelijk zou blijven. Nu er een akkoord is over de bevriezing van de lonen, leidt de berekening tot een koopkrachtverlies van 0,6%.

Alleen een tweeverdienend stel met een bovenmodaal inkomen en tenminste een leaseauto gaat er het komende jaar in koopkracht op vooruit, meldt het Nibud.

ik dacht dat het er al naar uitzag dat de kabinetsplannen de mensen oneerlijk benadeelden, maar nu nog erger dus, maar is dit nu bedoeld of onbedoeld asociaal?
  † In Memoriam † vrijdag 17 oktober 2003 @ 09:45:51 #132
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_13937852
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 07:52 schreef zakjapannertje het volgende:
RTL teletekst
p110
[..]

ik dacht dat het er al naar uitzag dat de kabinetsplannen de mensen oneerlijk benadeelden, maar nu nog erger dus, maar is dit nu bedoeld of onbedoeld asociaal?

Wat een gechargeerde woorden allemaal. "armer" drukt uit alsof de mensen in een sloppenwijk wonen. Gek he, als er bezuinigd wordt dat je dat dan ook merkt in je eigen portomonnnee. Zo ontzettend raar....

En dan die leaseauto: eindelijk zijn de verhoudingen weer wat gecorrigeerd (het kwartje van Kok zagen we nooit meer terug) en dan wordt dat ook maar even als argument in het slappe stukje gehanteerd.
Wat een massa-hysterie en waar hebben we het nu over? Inflatie zal wellicht lager uitvallen, omdat er meer geconsumeerd moet worden, dus die bevriezing van lonen (wees blij dat het geen lagere lonen worden) valt nog reuze mee per saldo.

pi_13937979
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 18:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Hoe is het met de Marsrepen, nog iets gehoord?

Ja, lees maar...
quote:
Mars wijzigt campagne rondom Jim
Gepost door Rob (R@b) - vrijdag 17 oktober 2003 @ 09:20 - Bron: Nieuws.nl
Na klachten van GroenLinks Tweede-Kamerlid Kees Vendrik heeft de fabrikant van Mars besloten zijn nieuwe scholencampagne aan te passen. Idols-idool Jim had zoveel mogelijk scholieren moeten stimuleren om zoveel mogelijk marsen te eten. De school die de meeste wikkels bij elkaar wist te sparen zou een gratis concert krijgen. Vendrik noemde die actie 'onsmakelijk en ontoelaatbaar'.

Jim gaat nu zingen op scholen die als beste kunnen omschrijven waarom de conciërge zo geweldig is. De tien scholen die dat op de leukste manier kunnen aangeven, winnen een optreden van Jim.

Dat is wel een snel effect....
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 09:54:40 #134
44857 Rechtse_Mensen
zijn ook mensen
pi_13938019
quote:

[..]

Beste Bea,

Kusje,
Mohammed

Maar geen alcohol dan, want dat mach Mohammed niet
Wie ben jij om ons cultuurgoed te verdedigen tegen vreemde smetten als je niet eens weet hoe je een werkwoord vervoegd?
  † In Memoriam † vrijdag 17 oktober 2003 @ 09:56:07 #135
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_13938052
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 09:52 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Ja, lees maar...
[..]

Dat is wel een snel effect....

hahahaha en toch nog steeds die concierge!
Die wil Mars persé te vriend houden om zakelijke redenen!
pi_13938082
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 09:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

hahahaha en toch nog steeds die concierge!
Die wil Mars persé te vriend houden om zakelijke redenen!

Misschien vinden ze congierges gewoon cool

Nee, ze hebben ze vast nodig voor de volgende actie...

vrijdag 17 oktober 2003 @ 10:01:56 #137
44857 Rechtse_Mensen
zijn ook mensen
pi_13938148
Valt me trouwens wat op de laatste tijd op POL. Er zijn enkel POL-usuals die minder op Fok! komen, omdat ze het druk hebben met werken:

Kozzmic gaat er steeds tussen uit omdat ie weer aan het werk moet
Sidekick werkt overdag en komt pas daarna Fok!ken --edit: en 's ochtends vroeg nog ff --
Parabola heeft zijn bezoek de afgelopen maand tot een minimum teruggebracht wegens 'veel werk aan de winkel'
Maerycke heeft geen tijd, want druk met nieuwe baan

Wat nog meer opvalt is dat dit allemaal linkse POL-usuals zijn. Is dat een vorm van arbeiderisme? Ben ik echt de enige rechtse users met een baan?

Du_ke, beste jongen, zou je niet eens een baan gaan zoeken? Anders val je zo buiten het patroon.

Wie ben jij om ons cultuurgoed te verdedigen tegen vreemde smetten als je niet eens weet hoe je een werkwoord vervoegd?
pi_13938428
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 10:01 schreef Rechtse_Mensen het volgende:
Ben ik echt de enige rechtse users met een baan?
Ik ben momenteel werkloos maar vanaf december niet meer. Maar ik studeer fulltime.
pi_13938983
quote:
Bijstandsmoeder verbrast twee ton

Een bijstandsmoeder uit Kerkrade heeft in twee maanden 200.000 euro verbrast die zij door een fout op haar girorekening had ontvangen. Lillian C. (27), moeder van een dochtertje van vier en hoogzwanger van haar tweede, maakte het geld op aan luxe champagnefeesten, diners, vakanties, kleding en apparatuur.

Toen ze na een paar maanden een nieuw giropasje aanvroeg, kreeg de Postbank argwaan. De officier van justitie eiste deze week een werkstraf van 240 uur.

De vrouw kreeg in juni en juli 100.000 euro gestort op haar rekening. Het geld was afkomstig van de gemeente Nijmegen, die dacht subsidie over te maken naar een crisisopvangcentrum voor dak- en thuislozen in de stad.

,,Het opvangcentrum had per ongeluk het verkeerde rekeningnummer doorgegeven aan de gemeente'', aldus officier van justitie Smits in Maastricht.

Zo kom je ook door de subsidies heen.
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 11:00:33 #140
44857 Rechtse_Mensen
zijn ook mensen
pi_13939292
quote:
moeder van een dochtertje van vier en hoogzwanger van haar tweede, maakte het geld op aan luxe champagnefeesten, diners, vakanties, kleding en apparatuur.

Maar waar haalde ze nou die tweede ton vandaan?

† In Memoriam † vrijdag 17 oktober 2003 @ 11:04:12 #141
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_13939387
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 10:45 schreef sizzler het volgende:

[..]

Zo kom je ook door de subsidies heen.

Moet ze het nog terugbetalen??! Ik hoop van wel!
Zo zie je maar: dat soort volk kan ook niet met geld omgaan...
pi_13939397
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 11:00 schreef Rechtse_Mensen het volgende:

[..]

Maar waar haalde ze nou die tweede ton vandaan?

quote:
De vrouw kreeg in juni en juli 100.000 euro gestort op haar rekening. Het geld was afkomstig van de gemeente Nijmegen, die dacht subsidie over te maken naar een crisisopvangcentrum voor dak- en thuislozen in de stad.
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 11:08:51 #143
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_13939494
quote:
Bijstandsmoeder verbrast twee ton
Van wanneer is dit bericht? Het komt mij nl. erg bekend voor, is al vaker gebeurd,..
"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 11:09:52 #144
44857 Rechtse_Mensen
zijn ook mensen
pi_13939507
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 11:04 schreef sizzler het volgende:

[..]

[..]

Dat is de eerste, ik vroeg naar de tweede.
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 11:10:59 #145
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_13939538
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 11:09 schreef Rechtse_Mensen het volgende:

Dat is de eerste, ik vroeg naar de tweede.

juni en juli

2 * 100.000 = ?

"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
pi_13939571
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 11:08 schreef Herostratos het volgende:

[..]

Van wanneer is dit bericht? Het komt mij nl. erg bekend voor, is al vaker gebeurd,..

Vandaag: http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1066281282001.html
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 11:14:35 #147
44857 Rechtse_Mensen
zijn ook mensen
pi_13939608
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 11:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Moet ze het nog terugbetalen??! Ik hoop van wel!

Ik denk niet dat deze kale kip veel terug kan betalen
quote:
Zo zie je maar: dat soort volk kan ook niet met geld omgaan...
Dit is om twee redenen een domme uitspraak. Ten eerste is het een linkse uitspraak: je vindt kennelijk dat er mensen zijn die geen iegen verantwoordelijkheid kunnen dragen. Ten tweede is het nog maar de vraag hoe dom het van deze mevrouw was: als je geen cent hebt om aan je reet te krabben en je krijgt opeens onterecht twee ton, kun je twee dingen doen:

1. Netjes wachten tot je het terug moet geven en dan terug geven
2. Zo snel mogelijk verbrassen: je hebt een heerlijke tijd en als ze het terug komen halen, heb je toch niets meer wat ze je af kunnen pakken.

Optie 2 is weliswaar moreel verwerpelijk, maar wel heel aantrekkelijk

† In Memoriam † vrijdag 17 oktober 2003 @ 11:18:39 #148
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_13939719
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 11:14 schreef Rechtse_Mensen het volgende:

[..]

Ik denk niet dat deze kale kip veel terug kan betalen
[..]

Dit is om twee redenen een domme uitspraak. Ten eerste is het een linkse uitspraak: je vindt kennelijk dat er mensen zijn die geen iegen verantwoordelijkheid kunnen dragen. Ten tweede is het nog maar de vraag hoe dom het van deze mevrouw was: als je geen cent hebt om aan je reet te krabben en je krijgt opeens onterecht twee ton, kun je twee dingen doen:

1. Netjes wachten tot je het terug moet geven en dan terug geven
2. Zo snel mogelijk verbrassen: je hebt een heerlijke tijd en als ze het terug komen halen, heb je toch niets meer wat ze je af kunnen pakken.

Optie 2 is weliswaar moreel verwerpelijk, maar wel heel aantrekkelijk

Dacht jij werkelijk dat ze er na 240 uur vanaf is? Dat wijf komt onder curatele te staan van de staat, maak je maar niet druk hoor.

Over je 2e deel hoef ik het dus niet meer te hebben!

vrijdag 17 oktober 2003 @ 11:20:29 #149
44857 Rechtse_Mensen
zijn ook mensen
pi_13939771
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 11:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dacht jij werkelijk dat ze er na 240 uur vanaf is? Dat wijf komt onder curatele te staan van de staat, maak je maar niet druk hoor.

Over je 2e deel hoef ik het dus niet meer te hebben!

En hoeveel denk je dat de curator van de Staat afneemt van een bijstandsmoeder? Bovendien hoor ik nog graag even van je hoe je zo lihnks geworden bent
  † In Memoriam † vrijdag 17 oktober 2003 @ 11:24:08 #150
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_13939856
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 11:20 schreef Rechtse_Mensen het volgende:

[..]

En hoeveel denk je dat de curator van de Staat afneemt van een bijstandsmoeder? Bovendien hoor ik nog graag even van je hoe je zo lihnks geworden bent

Nee, ik ben niet links en ook niet werkeloos: ik ben sinds kort zelfstandige geworden, heerlijk!

Of je nu bijstandsmoeder bent of niet, maar ze zit haar hele leven vast aan de schuld en zal dus ook nooit uit die bijstand komen. Fijn leven!
Ik geef haar dan wel gelijk om er eens flink van te feesten! Ik zou trouwens een huis in het buitenland gekocht hebben, dan kan de staat er ook moeilijker bij!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')