quote:Mwah, lees maar verder, het is een vrij leuk stukje. Er zit iig een kern van waarheid in. Maar het is leuk opgeklopt lijkt het wel.
Op woensdag 8 oktober 2003 22:03 schreef du_ke het volgende:[..]
mwha matig, er gebeurd niet zoveel boeiends momenteel.
In een bepaald topic ben ik al bij de volgende zin gestopt met lezen
[..]
quote:????? wat the fuck? Het is tuig dat het gedaan heeft. Jongens die niet naar hun bedrijfsbeleid hebben geluisterd. Ze moeten (behoorlijk streng) gestraft worden. Maar wat maakt het in Hemelsnaam uit wat hun kleur / afkomst is?????
Op woensdag 8 oktober 2003 22:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:Nu blijkt dus dat het weer om kut-marokkanen ging bij die supermarkt waar die vrouw is doodgeslagen. Cohen verzwijgt dat gewoon doodleuk.
Woedend ben ik en vooral op die Cohen!
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 22:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:Nu blijkt dus dat het weer om kut-marokkanen ging bij die supermarkt waar die vrouw is doodgeslagen. Cohen verzwijgt dat gewoon doodleuk.
Woedend ben ik en vooral op die Cohen!
quote:En is dit verder relevant?
De Amsterdamse burgemeester Job Cohen beaamde tegen het NOS-Journaal dat de vijf verdachten die nu vastzitten, van Marokkaanse afkomst zijn.http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=33322
Een junk dood, 5 Marokkanen die in de cel belanden. Het was weer een goede dag voor doorzonwonend Nederland.
Morgen laatste dag achter de lopende band
quote:Die man knuffelt alles maar stil, ik ben dit echt zat en die reakties hier vind ik echt hypocriet te noemen. Ik kap voor vanavond, ik ben echt ziedend!
Op woensdag 8 oktober 2003 22:10 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Cohen is juist degene die hier mee naar buiten is gekomen...
=> nee, dat moest werkelijk uit hem gezogen worden!En is dit verder relevant?
=> Normaal gesproken nauwelijks, alleen in A'dam loopt het zwaar de spuigaten uit en Cohen probeert dat onder het matje te schuiven. Schandelijk noem ik dat! Ja, het is dus relevant!
quote:Dag Sidekick, dag Aaahikwordgek
Op woensdag 8 oktober 2003 22:21 schreef Aaahikwordgek het volgende:Die man knuffelt alles maar stil, ik ben dit echt zat en die reakties hier vind ik echt hypocriet te noemen. Ik kap voor vanavond, ik ben echt ziedend!
Slaap lekker....
quote:Wat heeft het nou voor nut om bij iedere misdaad de afkomst van de dader te noemen? Dat is toch geheel irrelevant? Het gaat erom dat die misdaad wordt begaan en dat de daders gepakt worden, meer niet.
Op woensdag 8 oktober 2003 22:21 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Die man knuffelt alles maar stil, ik ben dit echt zat en die reakties hier vind ik echt hypocriet te noemen. Ik kap voor vanavond, ik ben echt ziedend!
quote:Doe toch eens normaal....
Op woensdag 8 oktober 2003 22:21 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Die man knuffelt alles maar stil, ik ben dit echt zat en die reakties hier vind ik echt hypocriet te noemen. Ik kap voor vanavond, ik ben echt ziedend!
Er wordt hier helemaal niets geknuffeld, er wordt niets verborgen gehouden. Ik vind dit echt hypocriet. Er kan in Amsterdam niets gebeuren of Cohen krijgt er de schuld van. Wat de man ook zegt of doet, hij is een knuffelaar, een softie.
Onlangs is in Rotterdam een winkelbediende neergestoken, is dat dan ook de schuld van Opstelten?
Beetje walgelijk dit.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 08-10-2003 22:31]
quote:He P, als we graag een verslag willen van B&D dan kijken we wel of we gaan het vragen in hun eigen topic. Maar jij hoeft het hier niet elke keer zo neer te kwakken
Op woensdag 8 oktober 2003 22:27 schreef pberends het volgende:
LOL @ Jan Mulder's bestek van Matje![]()
![]()
quote:Kom maar eens in Amsterdam of Rotterdam wonen, dan praat je wel anders. Ik zou zo met je willen ruilen, het is wel degelijk relevant, want dat tuig vernaggelt het hele land onderhand en dan heb ik het met nadruk over kut-marokkanen. Daar is een structureel probleem mee, dus mag je het beestje (letterlijk voor dat tuig) zeer zeker bij de naam noemen. Het verzwijgen is je ogen afwenden voor de realiteit!
Op woensdag 8 oktober 2003 22:26 schreef du_ke het volgende:[..]
Wat heeft het nou voor nut om bij iedere misdaad de afkomst van de dader te noemen? Dat is toch geheel irrelevant? Het gaat erom dat die misdaad wordt begaan en dat de daders gepakt worden, meer niet.
quote:LOL
Op woensdag 8 oktober 2003 22:29 schreef du_ke het volgende:[..]
He P, als we graag een verslag willen van B&D dan kijken we wel of we gaan het vragen in hun eigen topic. Maar jij hoeft het hier niet elke keer zo neer te kwakken
.
quote:Jeroen Pauw durft er tenminste ook nog iets over op te merken!
Op woensdag 8 oktober 2003 22:28 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Doe toch eens normaal....
Er wordt hier helemaal niets geknuffeld, er wordt niets verborgen gehouden. Ik vind dit echt hypocriet. Er kan in Amsterdam niets gebeuren of Cohen krijgt er de schuld van. Wat de man ook zegt of doet, hij is een knuffelaar, een softie.
Onlangs is in Rotterdam een winkelbediende neergestoken, is dat dan ook de schuld van Opstelten?
Beetje walgelijk dit.
quote:Erover praten mag zelfs niet.
Op woensdag 8 oktober 2003 22:34 schreef Herostratos het volgende:
* Herostratos constateert een verharding van de opinie in de slowchat... *
quote:ook welterusten!
Op woensdag 8 oktober 2003 22:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Kom maar eens in Amsterdam of Rotterdam wonen, dan praat je wel anders. Ik zou zo met je willen ruilen, het is wel degelijk relevant, want dat tuig vernaggelt het hele land onderhand en dan heb ik het met nadruk over kut-marokkanen. Daar is een structureel probleem mee, dus mag je het beestje (letterlijk voor dat tuig) zeer zeker bij de naam noemen. Het verzwijgen is je ogen afwenden voor de realiteit!
Basta, doei en welterusten!
Ik ben ook absoluut voor het stevig aanpakken van die jongens. Maar door het constant schoppen tegen de Marokkanen krijgt die hele bevolkingsgroep een slechte naam. En dat vind ik verkeerd. Vandaag ook weer op het journaal een interview met een heel net Marokkaans gezinntje maar ook die gaan gebukt onder vele vooroordelen.
quote:Don't shoot the messenger! Vanuit mijn optiek is alles bespreekbaar, zolang de ratio maar de overhand over de sentimenten houd...
Op woensdag 8 oktober 2003 22:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:Erover praten mag zelfs niet.
quote:Ik heb het ook niet over jou
Op woensdag 8 oktober 2003 22:37 schreef Herostratos het volgende:[..]
Don't shoot the messenger! Vanuit mijn optiek is alles bespreekbaar, zolang de ratio maar de overhand over de sentimenten houd...
[Cliché mode]
IK HEB NIKS TEGEN AARDIGE MENSEN, ZWART, BRUIN, WIT, ROOD, GEEL ,WHATEVER, WEL TEGEN SCHORUMGASTEN DIE MET EEN DUBBEL PASPOORT MIJN LAND VERKLOTEN!
[/Cliché mode]
Nog even lekker luguber nieuws voor het slapen gaan .
quote:
'OM verwijderde hersenen slachtoffer Amercentrale'Uitgegeven: 8 oktober 2003 23:41
ROTTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) heeft de hersenen van een van de Turks-Nederlandse slachtoffers van het ongeval in de Amercentrale laten verwijderen. Het OM laat via een woordvoerster weten dat te hebben gedaan in overleg met de nabestaanden, maar die weerspreken dat.
"De nabestaanden zijn woedend", aldus PvdA-Tweede-Kamerlid P. van Heemst woensdagavond. De parlementariër heeft vragen gesteld over de kwestie aan de ministers Donner (Justitie), Remkes (Binnenlandse Zaken) en Hoogervorst (VWS). Hij wil dat de autoriteiten volledige openheid van zaken geven.
Vijf doden
Vijf onderhoudsmedewerkers kwamen eind september om het leven toen een enorme bouwsteiger in elkaar stortte tijdens werkzaamheden in de stoomketel van de Amercentrale in Geertruidenberg. Het ging om twee Amerikanen en drie Rotterdammers van Turkse afkomst. Drie andere onderhoudsmedewerkers overleefden het ongeval.
De nabestaanden van de man, over wiens lichaam nu commotie is ontstaan, vreesden een onwaardige begrafenisplechtigheid. Het lichaam van een moslim moet intact zijn als het ter aarde wordt besteld. De nabestaanden waren op donderdagavond 2 oktober naar een politiebureau in Rotterdam geroepen, omdat het lichaam van het slachtoffer vrijgegeven zou worden.
Compleet
Ter plaatse kregen ze tot hun grote ontsteltenis te horen dat het lichaam niet compleet was en dat de hersenen ontbraken. De hersenen zijn uiteindelijk dankzij inmenging van onder andere burgemeester M. Meijer van Geertruidenberg nog voor de begrafenis op vrijdag 3 oktober in Turkije bij het lichaam gevoegd.
Volgens een woordvoerster van het OM zijn de hersenen verwijderd in verband met het strafrechtelijk onderzoek in de zaak. Verder weigert ze commentaar op de kwestie.
Excuses
Van Heemst neemt daarmee geen genoegen. "In mijn ogen is deze familie vreselijk in de steek gelaten. Onder meer omdat er lichaamsdelen zijn weggehaald zonder overleg." Het Kamerlid eist dat justitie excuses maakt aan de nabestaanden. Verder wil hij weten wat de gang van zaken precies is bij de afwikkeling van rampen waarbij doden vallen. "Ik krijg de indruk dat die procedure veel zorgvuldiger kan."
Aaah! had het niet allemaal op een rijtje gisteravond? Relax man.
En om maar een politieke kreet te gebruiken: I'll be back.
quote:Ik had ze wel degelijk op een rijtje, relaxed ben ik weer, ben bij dat ik niet in A'dam woon. Koos Voos gaf voor mij de beste samenvatting.
Op donderdag 9 oktober 2003 07:04 schreef Sidekick het volgende:
De verharding in de samenleving sijpelt ook hier door.Aaah! had het niet allemaal op een rijtje gisteravond? Relax man.
En om maar een politieke kreet te gebruiken: I'll be back.
quote:Ook goedemorgen!
Op donderdag 9 oktober 2003 10:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:Ik had ze wel degelijk op een rijtje, relaxed ben ik weer, ben bij dat ik niet in A'dam woon. Koos Voos gaf voor mij de beste samenvatting.
Ze zoeken het daar maar lekker uit. De rest spreek ik wel eens als ze zelf slachtoffer worden van een groep terroristen.![]()
quote:Dag jongen, ook nog een mening of brand je je maar liever niet aan dat soort onderwerpen? We leven nog steeds in een maatschappij waar vrijheid van meningsuiting bovenaan staat. Per slot van rekening mag het uitschot mij ook discrimineren. (we nemen bijv. de holocaustlessen die verstoord worden). Goedemorgen dus!
Op donderdag 9 oktober 2003 10:56 schreef Herostratos het volgende:[..]
Ook goedemorgen!
quote:Haha, een POL-poster zonder mening bestaat niet... Over welk onderwerp wil je een standpuntbepaling ?
Op donderdag 9 oktober 2003 11:02 schreef Aaahikwordgek het volgende:Dag jongen, ook nog een mening of brand je je maar liever niet aan dat soort onderwerpen?
quote:Hoe bedoel je dat het uitschot jou discrimineert d.m.v. holocaustlessen die verstoorden worden
We leven nog steeds in een maatschappij waar vrijheid van meningsuiting bovenaan staat. Per slot van rekening mag het uitschot mij ook discrimineren. (we nemen bijv. de holocaustlessen die verstoord worden). Goedemorgen dus!
quote:Duidelijk een onderwerp waar de meesten hun hoofd maar afwenden.
Op donderdag 9 oktober 2003 11:07 schreef Herostratos het volgende:[..]
Haha, een POL-poster zonder mening bestaat niet... Over welk onderwerp wil je een standpuntbepaling ?
[..] => de dood van een junk door 5 op hol geslagen meneertjes.Hoe bedoel je dat het uitschot jou discrimineert d.m.v. holocaustlessen die verstoorden worden
[..] => Dat is een deel van de nederlandse geschiedenis (ben zelf geen jood, maar ben er wel solidair mee). De geschiedenis wordt nu genegeerd, maar we zouden wel begrip moeten hebben voor het midden-oosten en noord-afrika. Ik en andere nederlanders worden dus in feite geminacht en gediscrimineerd.
quote:morgen..
Op donderdag 9 oktober 2003 11:15 schreef du_ke het volgende:
Ook goeiemorgen allemaal.
quote:tweeledig: 1. eigen rechts spelen keur ik af
de dood van een junk door 5 op hol geslagen meneertjes.
quote:Absoluut niet te tolereren. Kei-hard ingrijpen in deze anders krijgen we later weer de grootst mogelijke problemen met deze groepen.
Dat is een deel van de nederlandse geschiedenis (ben zelf geen jood, maar ben er wel solidair mee). De geschiedenis wordt nu genegeerd, maar we zouden wel begrip moeten hebben voor het midden-oosten en noord-afrika. Ik en andere nederlanders worden dus in feite geminacht en gediscrimineerd.
quote:Ik deel je ergernis, maar in dit specifieke geval is de context wel iets anders dan een marokaan die iemand berooft...
Duidelijk een onderwerp waar de meesten hun hoofd maar afwenden.
Overigens de verharding waar Sidekick zo over opgeeft blijkt ook maar weer uit de reakties in dit forum. De dood van die vrouw wordt vrijwel niet ter sprake gebracht, maar iets "fouts" zeggen over het tuig is not done volgens velen. Het beestje bij de naam noemen mag niet. Wel cynisch eigenlijk. Het niet meer vermelden van de nationaliteit betekent in feite dat erkend wordt dat bij doodschoppen van mensen in A'dam ALTIJD k-marokkanen betrokken zijn. In dat geval is het idd overbodig het nog extra te vermelden. Koos Voos wees daar fijntjes op. Voor mij is hij de enige held van gisterenavond!
quote:Neuh het is hier nog even iets te serieus.
Op donderdag 9 oktober 2003 11:18 schreef Koos Voos het volgende:[..]
morgen..
nog wat te lachen hier vandaag.. ?
quote:Tja, het is of beroofd worden en doodgeschopt worden
Op donderdag 9 oktober 2003 11:23 schreef Herostratos het volgende:
Ik deel je ergernis, maar in dit specifieke geval is de context wel iets anders dan een marokaan die iemand berooft...
quote:Het moet niet veel gekker worden, waarschijnlijk wint hij hem toch niet, maar het idee alleen al... Nobel draait zich om in zijn graf...
Michael Jackson is genomineerd voor de Nobel Prijs van de Vrede
quote:Je hoort nooit iets van hem de laatste tijd en zo pakt hij dus de prijs, door juist niks van zich te laten horen! Verdiend dus!
Op donderdag 9 oktober 2003 11:38 schreef Herostratos het volgende:[..]
Het moet niet veel gekker worden, waarschijnlijk wint hij hem toch niet, maar het idee alleen al... Nobel draait zich om in zijn graf...
quote:De paus is voor mij nog steeds de belangrijkste kandidaat voor dit jaar. Gaf een anti-oorlogsspeech dit jaar, en dit jaar zal wel het laatste jaar zijn dat ie nog kans kan maken, dus het is de laatste mogelijkheid.
Op donderdag 9 oktober 2003 11:40 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Je hoort nooit iets van hem de laatste tijd en zo pakt hij dus de prijs, door juist niks van zich te laten horen! Verdiend dus!
![]()
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 12:15 schreef freako het volgende:[..]
De paus is voor mij nog steeds de belangrijkste kandidaat voor dit jaar. Gaf een anti-oorlogsspeech dit jaar, en dit jaar zal wel het laatste jaar zijn dat ie nog kans kan maken, dus het is de laatste mogelijkheid.
quote:Hij gaf wel een duidelijk signaal af. Bovendien timmert ie al 25 jaar aan de weg.
Op donderdag 9 oktober 2003 12:17 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
De oorlog ging toch door, dus faalde hij met zijn gezever...
quote:Wat zijn eigenlijk de criteria voor een Nobelprijs voor de vrede?
Op donderdag 9 oktober 2003 12:19 schreef freako het volgende:[..]
Hij gaf wel een duidelijk signaal af. Bovendien timmert ie al 25 jaar aan de weg.
quote:Inderdaad, het lijkt mij ook wel een behoorlijk goede kandidaat.
Op donderdag 9 oktober 2003 12:19 schreef freako het volgende:[..]
Hij gaf wel een duidelijk signaal af. Bovendien timmert ie al 25 jaar aan de weg.
quote:Je moet genomineerd worden door anderen. Verder zullen de criteria niet erg hoog liggen, aangezien Yasser Arafat hem ook heeft gekregen.
Op donderdag 9 oktober 2003 12:23 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Wat zijn eigenlijk de criteria voor een Nobelprijs voor de vrede?
quote:
1. Members of national assemblies and governments of states;
2. Members of international courts;
3. University rectors; professors of social sciences, history, philosophy, law and theology; directors of peace research institutes and foreign policy institutes;
4. Persons who have been awarded the Nobel Peace Prize;
5. Board members of organizations who have been awarded the Nobel Peace Prize;
6. Active and former members of the Norwegian Nobel Committee; (proposals by members of the Committee to be submitted no later than at the first meeting of the Committee after February 1) and
7. Former advisers appointed by the Norwegian Nobel Institute.
quote:De eerste grijns van de dag is binnen!
Op donderdag 9 oktober 2003 12:25 schreef freako het volgende:[..]
Je moet genomineerd worden door anderen. Verder zullen de criteria niet erg hoog liggen, aangezien Yasser Arafat hem ook heeft gekregen.
quote:Hier komt de tweede, hoezo Mabel en foute vrienden...
Op donderdag 9 oktober 2003 12:27 schreef Aaahikwordgek het volgende:De eerste grijns van de dag is binnen!
quote:De moeder lijkt sprekend op haar!
Op donderdag 9 oktober 2003 14:49 schreef Herostratos het volgende:[..]
Hier komt de tweede, hoezo Mabel en foute vrienden...
quote:Ja, dat heb ik ook gezien en dat vond ik dus echt walgelijk van het journaal. Een journaal moet objectief het nieuws brengen. Dit was en niet objectief (het ging om de mening van vier mensen) en geen nieuws. Echt belachelijk. Dan wordt het nog aangekondigd met "de commissie lijkt tot een conclusie te komen dat de integratie grotendeels is mislukt. Veel allochtonen kunnen zich daar echter niet in vinden." Pardon? Hoeveel allochtonen? Wie heeft dat onderzocht en waarom denken ze dat? Ik vond dat item manipulerend; er werd een mening verkondigd als een objectieve waarheid terwijl het nieteens een nieuwswaarde had. Dat zoiets door een professionele redactie komt.
Op woensdag 8 oktober 2003 22:36 schreef du_ke het volgende:[..]
Vandaag ook weer op het journaal een interview met een heel net Marokkaans gezinntje maar ook die gaan gebukt onder vele vooroordelen.
quote:Onwetendheid is een gevaar voor de maatschappij. Mensen zijn gemakkelijk te manipuleren, zeker als de media er aan mee gaan doen!
Op donderdag 9 oktober 2003 16:16 schreef sizzler het volgende:[..]
Ja, dat heb ik ook gezien en dat vond ik dus echt walgelijk van het journaal. Een journaal moet objectief het nieuws brengen. Dit was en niet objectief (het ging om de mening van vier mensen) en geen nieuws. Echt belachelijk. Dan wordt het nog aangekondigd met "de commissie lijkt tot een conclusie te komen dat de integratie grotendeels is mislukt. Veel allochtonen kunnen zich daar echter niet in vinden." Pardon? Hoeveel allochtonen? Wie heeft dat onderzocht en waarom denken ze dat? Ik vond dat item manipulerend; er werd een mening verkondigd als een objectieve waarheid terwijl het nieteens een nieuwswaarde had. Dat zoiets door een professionele redactie komt.
quote:Helemaal met je eens, maar al te vaak voorkomend en een typische voorbeeld van de linkse mediacratie waarin wij leven.
Op donderdag 9 oktober 2003 16:16 schreef sizzler het volgende:Ja, dat heb ik ook gezien en dat vond ik dus echt walgelijk van het journaal. Een journaal moet objectief het nieuws brengen. Dit was en niet objectief (het ging om de mening van vier mensen) en geen nieuws. Echt belachelijk. Dan wordt het nog aangekondigd met "de commissie lijkt tot een conclusie te komen dat de integratie grotendeels is mislukt. Veel allochtonen kunnen zich daar echter niet in vinden." Pardon? Hoeveel allochtonen? Wie heeft dat onderzocht en waarom denken ze dat? Ik vond dat item manipulerend; er werd een mening verkondigd als een objectieve waarheid terwijl het nieteens een nieuwswaarde had. Dat zoiets door een professionele redactie komt.
quote:Strikt genomen heb je natuurlijk gelijk dat zoiets niet in het nieuws thuis hoort. Aan de andere kant denk ik dat het ook wel eens goed is om de andere kant te belichten. Ik ken ook in mijn omgeving voorbeelden van Marokkanen en Turken die wel succesvol zijn en daarnaast nog deels hun eigen identiteit (deels) proberen te behouden. Het beeld in de media is in de regel sterk overtrokken in de richting van het negatieve en ik hoor van de 'goede' Marokkanen en Turken dat zij erg onder deze beeldvorming leiden. Eens een keertje laten zien dat er ook ies anders is dan alleen maar ellende kan in mijn ogen geen kwaad.
Op donderdag 9 oktober 2003 16:16 schreef sizzler het volgende:[..]
Ja, dat heb ik ook gezien en dat vond ik dus echt walgelijk van het journaal. Een journaal moet objectief het nieuws brengen. Dit was en niet objectief (het ging om de mening van vier mensen) en geen nieuws. Echt belachelijk. Dan wordt het nog aangekondigd met "de commissie lijkt tot een conclusie te komen dat de integratie grotendeels is mislukt. Veel allochtonen kunnen zich daar echter niet in vinden." Pardon? Hoeveel allochtonen? Wie heeft dat onderzocht en waarom denken ze dat? Ik vond dat item manipulerend; er werd een mening verkondigd als een objectieve waarheid terwijl het nieteens een nieuwswaarde had. Dat zoiets door een professionele redactie komt.
quote:Natuurlijk zijn er goede voorbeelden van integratie, maar dit nieuws-item was gekleurd en het had neutraal moeten zijn. Dat is mijn grootste probleem hiermee, de media misbruikt zijn grote macht (vandaar de term mediacratie) om te manipuleren en dat is niet alleen ondemocratisch maar ook smerig.
Op donderdag 9 oktober 2003 16:30 schreef Parabola het volgende:
Strikt genomen heb je natuurlijk gelijk dat zoiets niet in het nieuws thuis hoort. Aan de andere kant denk ik dat het ook wel eens goed is om de andere kant te belichten. Ik ken ook in mijn omgeving voorbeelden van Marokkanen en Turken die wel succesvol zijn en daarnaast nog deels hun eigen identiteit (deels) proberen te behouden.
Het beeld in de media is in de regel sterk overtrokken in de richting van het negatieve en ik hoor van de 'goede' Marokkanen en Turken dat zij erg onder deze beeldvorming leiden. Eens een keertje laten zien dat er ook ies anders is dan alleen maar ellende kan in mijn ogen geen kwaad.
quote:Ach, het is al zo vaak de andere kant op gekleurd. Het is op zich niet zo netjes, maar zolang het geen gewoonte wordt bij het journaal is het niet echt een probleem.
Op donderdag 9 oktober 2003 16:39 schreef Herostratos het volgende:[..]
Natuurlijk zijn er goede voorbeelden van integratie, maar dit nieuws-item was gekleurd en het had neutraal moeten zijn. Dat is mijn grootste probleem hiermee, de media misbruikt zijn grote macht (vandaar de term mediacratie) om te manipuleren en dat is niet alleen ondemocratisch maar ook smerig.
quote:Ik ken ook voorbeelden van allochtonen die prima geintegreerd zijn en van mij mogen ze een eigen talkshow! Geen enkel probleem mee dat zoiets ook op tv komt. Maar het is niet de rol van het journaal naar eigen dunken 'tegengas' te geven. Over welk onderwerp dan ook. Maak er dan een documentaire over (die zijn er overigens al, best leuke op de zondagochtend) of desnoods in het actualiteitenprogramma wat erna komt. Daar komen namelijk wel meningen van individuen aan bod. En daarvan weet men ook dat het minder objectief is dan het journaal. Dit tast imho de integriteit van het journaal (verder) aan.
Op donderdag 9 oktober 2003 16:30 schreef Parabola het volgende:[..]
Strikt genomen heb je natuurlijk gelijk dat zoiets niet in het nieuws thuis hoort. Aan de andere kant denk ik dat het ook wel eens goed is om de andere kant te belichten. Ik ken ook in mijn omgeving voorbeelden van Marokkanen en Turken die wel succesvol zijn en daarnaast nog deels hun eigen identiteit (deels) proberen te behouden. Het beeld in de media is in de regel sterk overtrokken in de richting van het negatieve en ik hoor van de 'goede' Marokkanen en Turken dat zij erg onder deze beeldvorming leiden. Eens een keertje laten zien dat er ook ies anders is dan alleen maar ellende kan in mijn ogen geen kwaad.
quote:Het moet gewoon helemaal niet gekleurd zijn. niet links- of rechtsgekleurd. nooit. Maar klaarblijkelijk denkt de hoofdredactie van de NOS daar anders over...
Op donderdag 9 oktober 2003 16:41 schreef freako het volgende:Ach, het is al zo vaak de andere kant op gekleurd. Het is op zich niet zo netjes, maar zolang het geen gewoonte wordt bij het journaal is het niet echt een probleem.
quote:Wat heeft een item over een geintegreerd Marokkaanse gezin te maken met links of rechts? En waarom zou de NOS dat niet mogen uitzenden? Het is toch achtergrondnieuws bij de werkzaamheden van de commissie Integratie?
Op donderdag 9 oktober 2003 16:45 schreef Herostratos het volgende:[..]
Het moet gewoon helemaal niet gekleurd zijn. niet links- of rechtsgekleurd. nooit. Maar klaarblijkelijk denkt de hoofdredactie van de NOS daar anders over...
quote:Idd. De algemene opinie is in Nederland blijkbaar dat (bijna) alle Marokkanen er niks van bakken hier. Daar wil het Journaal nu wat tegengas aan geven.
Op donderdag 9 oktober 2003 16:49 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Wat heeft een item over een geintegreerd Marokkaanse gezin te maken met links of rechts? En waarom zou de NOS dat niet mogen uitzenden? Het is toch achtergrondnieuws bij de werkzaamheden van de commissie Integratie?
We hebben in NL een middle-of-the-road-media.
quote:Ok, het had inderdaad beter in Netwerk gepast. Daar heb je gelijk in.
Op donderdag 9 oktober 2003 16:44 schreef sizzler het volgende:[..]
... of desnoods in het actualiteitenprogramma wat erna komt. Daar komen namelijk wel meningen van individuen aan bod. En daarvan weet men ook dat het minder objectief is dan het journaal. Dit tast imho de integriteit van het journaal (verder) aan.
quote:Nahja, ik weet niet of je het 'tegengas' moet noemen. Het Journaal ontkent volgens mij de problemen die er wel zijn met Integratie niet.
Op donderdag 9 oktober 2003 16:51 schreef freako het volgende:[..]
Idd. De algemene opinie is in Nederland blijkbaar dat (bijna) alle Marokkanen er niks van bakken hier. Daar wil het Journaal nu wat tegengas aan geven.
Maar er werd kennelijk (ik heb het niet gezien) een voorbeeld gegeven van een Marokkaans gezin dat wel goed geintegreerd in Nederland woont. Er is denk ik niets mis met dit soort achtergrondreportages, het journaal heeft dit soort reportages wel vaker op dagen met weinig nieuws.
quote:Als het achtergrondnieuws was had het wellicht nog iets met nieuws te maken. Nu werd er alleen een mening verkondigd, van vier vrouwen, alsof het om een objectieve waarheid ging. Er is geen onderzoek gedaan, er is niet duidelijk hoeveel mensen deze mening steunen etc. Nogmaals: het is niet de rol van het journaal om op deze wijze een mening te verkondigen.
Op donderdag 9 oktober 2003 16:49 schreef Kozzmic het volgende:[..]
En waarom zou de NOS dat niet mogen uitzenden? Het is toch achtergrondnieuws bij de werkzaamheden van de commissie Integratie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |