abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 augustus 2003 @ 20:55:58 #51
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_12766491
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 20:51 schreef Sidekick het volgende:
Wile zit mij te pesten.
Nee hoor, je roept t over jezelf af
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_12766492
quote:
Thom de Graaf

12-04-2002 - De SP heeft D66 via een persbericht uitgedaagd om de onderwijscijfers (financieel) na te rekenen. Die uitdaging zijn we aangegaan: "Van alle grote partijen die er toe doen geeft D66 het meeste uit aan onderwijs. "

Brief aan SP fractie Tweede Kamer, Harry van Bommel

Den Haag, 11 april 2002.

Beste Harry,

Ik doe maar minder formeel dan jij. Fors investeren is leuk voor de kiezer, maar er moet altijd wat tegenover staan. Is dat niet het geval, dan verworden plannetjes tot strooien met snoepgoed wat we niet serieus kunnen nemen. Dat is helaas bij jullie het geval.

Volgens het CPB besteden jullie ¤ 3 miljard aan onderwijs, D66 ¤ 2,4 miljard en GroenLinks ¤ 1,6 miljard. We rekenen daarbij ieders plannen voor het afschaffen van lesgeld en bezuinigingen op studiefinanciering mee. In de bijgevoegde toelichting staat een en ander, inclusief alle denkbare nuanceringen, uitgewerkt. Het bedrag van ¤ 3,6 miljard of zelfs ¤ 4,5 miljard in het persbericht van de SP d.d. 9-4-2002 dat jullie pretenderen uit te geven aan onderwijs strookt in het geheel niet met de CPB-doorrekeningen.

Hoe komt de SP aan die ¤ 3 miljard? Door het helemaal weg te halen bij Defensie (bezuiniging ¤ 2,9 miljard). Schaf de Marine maar even af, halveer de Land- en Luchtmacht. Tienduizenden overheidswerknemers op straat, gigantische kapitaalvernietiging van schepen, gebouwen en materiaal. De miljarden die dat gaat kosten poetst de SP maar even weg. Afgezien van het feit dat verder niemand in Nederland dat wil. Het gaat nooit gebeuren.

Kortom: volstrekte nonsens, dus door jullie plannen gaat gewoon een streep. De bezuinigingen die D66 voorstelt voor de financiering van haar plannen zijn zonder uitzondering allemaal haalbaar. Vandaar dat onze plannen voor het onderwijs staan als een huis, en ze door vriend en vijand worden omarmd.

Mogen we er nog even op wijzen dat vrijwel al jullie plannen onrealistisch zijn? Jullie bezuinigingen en lastenverzwaringen zijn zo gevaarlijk dat de economie er van in het slop raakt (Zie CPB). Ook een kleine partij moet geloofwaardigheid nastreven. Wij willen daarom onze uitspraak over het onderwijs nog wel iets nuanceren: Van alle partijen die er toe doen geeft D66 het meeste uit aan onderwijs.

Daarnaast adviseer ik je om je niet al te druk te maken over de peilingen. Hoezo angstaanjagend? Zolang de SP kleiner blijft dan D66, is er bij ons nog geen reden tot zorg. Laat op 15 mei de kiezer spreken!

Met vriendelijke groet,

Mike Ackermans
Mede namens Thom de Graaf

http://www.d66.nl/nieuws/tknieuws/archief/000468.html

Kwam ik toevallig tegen. Wat vinden jullie ervan?
  woensdag 27 augustus 2003 @ 21:00:22 #53
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12766599
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 20:55 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Nee hoor, je roept t over jezelf af

Kan ik het helpen dat ik provinciaal-gehandicapt ben? (maw: Frys)
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 27 augustus 2003 @ 21:00:36 #54
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_12766610
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 21:00 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Kan ik het helpen dat ik provinciaal-gehandicapt ben? (maw: Frys)

ja.
  woensdag 27 augustus 2003 @ 21:02:32 #55
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12766651
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 21:00 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

ja.

Ik zou wel kunnen verhuizen, maar net zoals bij Morakkanen (goed geschreven ), zal bij mij ook steeds de afkomst worden vermeld.
  woensdag 27 augustus 2003 @ 21:03:08 #56
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_12766667
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 21:02 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik zou wel kunnen verhuizen, maar net zoals bij Morakkanen (goed geschreven ), zal bij mij ook steeds de afkomst worden vermeld.

Maar dan worden er in ieder geval geen topics meer over je geopend in KLB en GC
pi_12766674
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 20:56 schreef pberends het volgende:

[..]

Kwam ik toevallig tegen. Wat vinden jullie ervan?

Tja je kan in plaats van te ontlaan die militairen ook iets nuttigs laten doen tienduizenden mensen kunnen de binnensteden heel netjes houden (zwerfvuil opruimen en ettertjes van scooters trappen).

En D66 kan net als de SP soms heel goed zeuren

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 27 augustus 2003 @ 21:04:26 #58
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_12766695
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 21:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja je kan in plaats van te ontlaan die militairen ook iets nuttigs laten doen tienduizenden mensen kunnen de binnensteden heel netjes houden (zwerfvuil opruimen en ettertjes van scooters trappen).

En D66 kan net als de SP soms heel goed zeuren

Hallo. Het verhaal is anderhalf jaar oud. ietwat gedateerd, dus.
  woensdag 27 augustus 2003 @ 21:05:56 #59
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12766735
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 21:04 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

In de demonisatie-campagne was dit idd.
pi_12766824
quote:

[..]

tja die rotzooi die Pberends hier neer kwakt lees ik meestal niet meer dan half .
pi_12766926
quote:

[..]

Dat dikgedrukte is anders nog steeds relevant hoor
pi_12766949
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 21:09 schreef du_ke het volgende:

[..]

tja die rotzooi die Pberends hier neer kwakt lees ik meestal niet meer dan half .

Das al heel wat voor mijn doen
pi_12767048
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 21:12 schreef pberends het volgende:

[..]

Dat is dan ook alleen maar wanneer ik verder kom dan de kop van het stukje . Wat er in NOVA of 2Vandaag komt kan ik zelf ook wel zien .
  woensdag 27 augustus 2003 @ 21:16:50 #64
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12767077
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 21:12 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik lees het helemaal.
pi_12767138
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 21:16 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik lees het helemaal.

pi_12767156
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 21:16 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is dan ook alleen maar wanneer ik verder kom dan de kop van het stukje . Wat er in NOVA of 2Vandaag komt kan ik zelf ook wel zien .

Ik kijk het niet als er geen boeiende onderwerpen zijn
  woensdag 27 augustus 2003 @ 21:22:02 #67
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12767247
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 21:18 schreef pberends het volgende:

[..]

Luistert Wim Sonneveld - Het Dorp.

http://www.argusonline.nl/yetzine/Deeltijd%202002/Andr%C3%A9%20Vanhaelen/Tekst3.htm

LOL

Wat een vage site. ;'(

*einde pberends-imitatie*

pi_12767544
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 21:22 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Luistert Wim Sonneveld - Het Dorp.

http://www.argusonline.nl/yetzine/Deeltijd%202002/Andr%C3%A9%20Vanhaelen/Tekst3.htm

LOL

Wat een vage site. ;'(

*einde pberends-imitatie*

LoL meesterlijk toch

maar die achtergrond en leesbaarheid van die site:

pi_12767743
http://www.ouders.net/ditwil.html

vooral interessant is het kolom op 2e van de pagina. "Internationale vergelijking door OUDERS & COO"
Bijna alle landen heffen geen les- en boekengeld superhard

pi_12775727
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 21:16 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik lees het helemaal.

Krijg een leven!
Slaapt winter
en zomer
  donderdag 28 augustus 2003 @ 08:59:52 #71
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_12775760
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 08:56 schreef Parabola het volgende:

[..]

Krijg een leven!

Mag ik me hierbij aansluiten? Damn.. wat kan die gozer brallen... Echt niet dat ik dat ga lezen...

Oh.. en een goedemorgen allemaal natuurlijk

[Dit bericht is gewijzigd door Maerycke op 28-08-2003 09:00]

pi_12776022
Hallo links kipje en andere POL-usuals
Wie ben jij om ons cultuurgoed te verdedigen tegen vreemde smetten als je niet eens weet hoe je een werkwoord vervoegd?
pi_12777482
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 09:23 schreef Rechtse_Mensen het volgende:
Hallo links kipje en andere POL-usuals
Ook goedemorger en natuurlijk ook Maerycke .

En om Wile niet als te boos te maken

quote:
bron nu.nl
Kamer ziet status aparte Sint Maarten niet zitten

PHILIPSBURG - De fractievoorzitters van de partijen in de Tweede Kamer zien niets in een status aparte voor Sint Maarten. De autoriteiten op het eiland eisten woensdag in een keiharde anti-Curaçao verklaring hulp van de Nederlandse politiek voor het verkrijgen van meer autonomie.

Ze betichtten de Antilliaanse regering, die zetelt op Curaçao, van "grove nalatigheid wat betreft het in stand houden van een verantwoord niveau van dienstverlening op Sint Maarten".

Geschrokken

De fractievoorzitters zijn geschrokken van de enorme verwijdering tussen Curaçao en Sint Maarten, maar voelen niets voor het creëren van nieuwe landjes. Ze zien meer in het het maken van afspraken per eiland, waarbij kan verschillen wat zelf wordt geregeld en waar Nederland nog bemoeienis mee heeft.

Daarnaast zou er gemeenschappelijk beleid moeten zijn voor alle eilanden over bijvoorbeeld rechtshandhaving en monetaire zaken.

Financieel-economisch moeras

Sint Maarten probeert al jarenlang los te komen van Curaçao en wil per 1 januari 2004 een status aparte, zoals Aruba die al bijna twintig jaar heeft. Curaçao zou het bovenwindse eiland mee trekken in het financieel-economisch moeras, terwijl Sint Maarten volgens politici, bedrijfsleven en vakbonden op eigen benen veel beter af zou zijn.

De belangen van Sint Maarten zouden volledig ondersneeuwen in de door Curaçao gedomineerde regering en Staten (parlement). Sint Maarten (40.000 inwoners) heeft in de 22-koppige Staten 3 zetels; Curaçao 14 (150.000 inwoners).

'Onevenwichtigheid'

Twee dagen nadat haar partij boos uit de regering stapte sprak fractievoorzitter Wescott-Williams van de Democratische Partij (DP) Sint Maarten in haar oproep aan de Nederlandse parlementariërs van "onevenwichtigheid van de machtsverhoudingen." De onderwerpen van de kleine eilanden worden volgens haar gemarginaliseerd. "Op sociaal-economisch gebied is er voortdurend spanning tussen de landelijke en eilandregelgeving."

Wat het meer welvarende Sint Maarten onder meer steekt is dat de helft van de geinde belastingen op het eiland naar Curaçao vloeit en dat belangrijke beslissingen over onderwijs en sociale zekerheid ook door de centrale regering worden genomen. "We willen niet langer de misbruik van macht accepteren", aldus Wescott-Williams.

Ze verwacht dat 'haar' eiland, met toerisme als belangrijkste inkomstenbron, heel goed de eigen broek kan ophouden. De Nederlandse politici hadden weliswaar begrip voor de noodkreet van Sint Maarten, maar vinden een status aparte te ver gaan. De problemen waarmee de Antillen kampen, worden er niet mee opgelost.

Staatkundige oplossing

"Het is een staatkundige oplossing voor iets wat geen staatkundig probleem is", vindt PvdA-leider Bos. Per eiland zouden er volgens hem afspraken moeten worden gemaakt over samenwerking met Nederland. Verhagen (CDA) en Van Aartsen (VVD) willen eveneens meer op maat gesneden samenwerking en meer vrijheden voor de eilanden op terreinen waar dat kan.

Ook de dubbele bestuurslaag, eilandraden met daarnaast een centrale regering, is de fractievoorzitters een doorn in het oog. Schrappen van het landelijk bestuur zou volgens Dittrich een mogelijkheid kunnen zijn. Vos (GroenLinks) en Rouvoet (ChristenUnie) zijn voorstander van meer zetels voor de kleinere eilanden in de Staten. Volgens Rouvoet zou ook de instelling van een Senaat machtsmisbruik kunnen elimineren.

Alle fractievoorzitters zijn van mening dat er snel iets moet gebeuren. "Want het is duidelijk dat er geen algemeen Antilliaans belang bestaat", concluceerde Bos. Rouvoet vermoedde zelfs dat "het nooit meer goed komt tussen Sint Maarten en Curaçao". Vos: "Zo kan het echt niet langer."

Voortouw

Minister De Graaf van Koninkrijksrelaties zou het voortouw moeten nemen bij de herziening van de relaties tussen Nederland en de Antillen. De politici willen dat hij haast maken met de instelling van een door iedereen gesteunde commissie die voorbereidingen moet gaan treffen, zodat er volgend jaar bij de evaluatie van het dan 50-jarige Koninkrijksstatuut echt iets kan veranderen. Vos is van mening dat naast Nederlandse en Arubaanse vertegenwoordigers alle eilanden zitting in de commissie moeten hebben.

† In Memoriam † donderdag 28 augustus 2003 @ 10:53:40 #74
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_12777512
Goeiemorgen!

Een tijdje terug (hooguit een maand geleden) was iedereen nog in rep en roer over te lage opbrengsten (zelfs een exportverbod). Nu opeens een record! Waar ging het fout in de informatievoorziening vraag ik mij dan toch af!

quote:

120 Teletekst do 28 aug
Kort binnenlands nieuws

VOORBURG Dit jaar is meer graan geoogst
dan ooit.Er kwam 1,7 miljard kilo van
de velden,6 procent meer dan het vorige
recordjaar 1996.Per hectare werd meer
graan geproduceerd. zie ook pagina 507

Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_12777625
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 10:53 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Goeiemorgen!

Een tijdje terug (hooguit een maand geleden) was iedereen nog in rep en roer over te lage opbrengsten (zelfs een exportverbod). Nu opeens een record! Waar ging het fout in de informatievoorziening vraag ik mij dan toch af!
[..]

boeren klagen altijd, dat wet je toch wel .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')