quote:Ik ben het eens met de observatie die in dit artikel wordt geuit, binnen de LPF, en zeker binnen de fractie van de LPF in het parlement, is er eigenlijk maar één persoon die het predikaat Fortuynist mag dragen, en dat is Joost Eerdmans. Mat Herben ziet zijn partij liever richting de middle of the road gaan, rond Hilbrand Nawijn is het stil geworden, de rest van de fractie lijkt in slaap gedommeld, en de kopstukken in de partij-organisatie zijn drukker met het de kop indrukken van elke oppositie dan met het bepalen en uitdragen van een partij-filosofie. Opmerkelijk ook dat Eerdmans zich nauwelijks bemoeit met het intern gekrakeel in de LPF.
'Met genuanceerde opinies kun je de grachten vullen'
DEN HAAG - Geen Kamerlid dat met zijn gevoel voor het vertolken van de vox populi zo dicht in de buurt komt van Fortuyn zelf. Joost Eerdmans zegt wat hij denkt. Hij is de enige LPF'er die de stijl van Fortuyn weet te benaderen.Pim Fortuyn zal nog vreemd opkijken, mocht hij in de gelegenheid zijn zo nu en dan eens na te gaan of er op het Binnenhof een jaar na dato iets is terechtgekomen van zijn geruchtmakende politieke beweging. Herman Heinsbroek, Ferry Hoogendijk, Jim Janssen van Raay, Winny de Jong - de kopstukken van wie zoveel werd verwacht hebben de aftocht allang geblazen. De enige LPF'er die nog geregeld in Pim-stijl van zich laat horen, stond vorig jaar hoofdzakelijk te boek als het broekie van de partij, dat vooral opviel door zijn avontuurlijke brillen en in levenden lijve nooit langer dan enkele ogenblikken met Fortuyn had gesproken.
Het waren wel ogenblikken die grote indruk maakten op Joost Eerdmans. Vooral die keer, in februari 2002, toen hij aanbelde bij Fortuyns Rotterdamse Palazzo di Pietro om zich aan te melden voor de kieslijst. 'Het was heel spannend omdat Pim destijds bijzonder gedemoniseerd werd. Ik geloofde in die man. Hij deed zelf open en ik gaf hem mijn sollicitatiebrief. Drie weken later stond ik op de lijst. Vanaf dat moment begon mijn leven als LPF'er.'
En stond de naam van drs. B.J. Eerdmans zowat elke dag in de krant. Geen Kamerlid dat met zijn gevoel voor het vertolken van de vox populi zo dicht in de buurt komt van Fortuyn zelf. Joost Eerdmans zegt wat hij denkt. Om te beginnen op zijn eigen curriculum vitae op de site van zijn partij. Waar heb je een hekel aan, vraagt hij zichzelf daar af. 'Ik heb een hekel aan dierenbeulen, bureaucraten, rituelen in de Tweede Kamer, Ons Soort Mensen en correcte politici die om de brij heen draaien.'
Volkert van der G. veroordeeld tot 'slechts' achttien jaar cel? Joost Eerdmans spreekt er op alle zenders schande van. Winkeliers die in Amsterdam worden opgepakt na het aanhouden van een winkeldief? Joost Eerdmans belooft terstond, in navolging van prins Bernhard, hun eventuele boete te betalen. Een hond te Breda doodgetrapt door zijn baasje? Joost Eerdmans sluit zich, met een indrukwekkende bos bloemen en in gezelschap van Willibrord Frequin, aan bij de stille tocht en laat en passant weten wat een onrecht het is dat dierenbeulen doorgaans wegkomen met een korte taakstraf ('Zeker een paar maanden opsluiten, zo'n man'). Meest recente wapenfeit: zijn pleidooi, deze week, voor een veel hardere aanpak van geestelijk gestoorde criminelen en voor chemische castratie van 'lustmoordenaars'.
Lees verder: http://www.volkskrant.nl/denhaag/1059109838326.html
Het lijkt een kwestie van tijd voordat de ex-CDA-er en voormalig medewerker van kamerlid Hans Hillen en burgemeester Ivo Opstelten de positie van fractievoorzitter en partijleider opeist. En dat vind ik eigenlijk wel positief. De vox populi van Eerdmans tegenover de vox populi van Marijnissen, als aanjagers van het debat in het parlement. Als serieuze kandidaat voor regeringsdeelname kan je de LPF in dat geval waarschijnlijk wegstrepen, zoals de SP ook geen serieuze coalitiepartner is. Maar de stem des volks op de politieke agenda te krijgen en positionering van de LPF als rechtse SP lijkt me een mooie rol voor Eerdmans. Bijkomend voordeel voor de LPF is dat hij de persoon lijkt die de versplintering in het rechtse kamp tegen kan gaan, en afvalligen die richting extreem-rechtse clubjes als Nieuw Rechts en de NNP zijn gevlucht weer terug naar de LPF zou kunnen halen.
Alleen ik deel zijn mening totaal niet.
Ik kan me nog een debat voor de geest halen, waarbij Veling van de CU iest zei dat de LPF partijpolitiek in de regering haalt. En Eerdmans maakte de domme opmerking dat Veling partijpolitiek in de Kamer bedreef. Duh!
Ik weet overigens niet meer welk debat dat was, volgens mij een van de vele spoeddebatten rond Nawijn.
De man heeft echter nog de tijd gezien de om en nabij 30 jarige politieke carrière van de bovengenoemde.
Dat is toch kiezersbedrog. Je belooft dingen maar je weet al van tevoren dat je dat niet gaat halen, maar je krijgt wel al die mensen mee.
quote:Mjah, je wil met je partij toch zoveel mogelijk bereiken?
Op vrijdag 25 juli 2003 13:12 schreef SCH het volgende:
Opvallend dat hij zegt: je kan beter hoog in zetten dan kom je wel ergens in het midden uit.Dat is toch kiezersbedrog. Je belooft dingen maar je weet al van tevoren dat je dat niet gaat halen, maar je krijgt wel al die mensen mee.
quote:Maar dat betekent dat je bijvoorbeeld tegen de mensen zegt: wij zorgen voor 50 procent meer blauw op straat, terwijl je van tevoren al ongeveer weet dat 20 procent de uitkomst zal zijn. Dan houd je de kiezers dus een vette worst voor met mooie praatjes. Ik heb liever politici die waar kunnen maken wat ze beloven.
Op vrijdag 25 juli 2003 13:18 schreef Che_Guevara het volgende:[..]
Mjah, je wil met je partij toch zoveel mogelijk bereiken?
je moet wel hoog inzetten als je het midden wil hebben.
Kan je wel leuk meteen zeggen dat je het midden wil maar dan krijg je dus een kwart.
quote:Kan je lang zoeken...
Op vrijdag 25 juli 2003 13:20 schreef SCH het volgende:[..]
Maar dat betekent dat je bijvoorbeeld tegen de mensen zegt: wij zorgen voor 50 procent meer blauw op straat, terwijl je van tevoren al ongeveer weet dat 20 procent de uitkomst zal zijn. Dan houd je de kiezers dus een vette worst voor met mooie praatjes. Ik heb liever politici die waar kunnen maken wat ze beloven.
die intro van de LPF blijft meesterlijk
quote:LOL, zei iemand mat_herben van Fok
ACTUEEL***********
Waarschuwing:
Ons heeft het nieuws bereikt dat iemand moedwillig e-mails verstuurt onder naam van Mat Herben. Het bericht bevat een virus. De afzender van de e-mails wordt beschreven als: 3DM.Herben@tk.parlement.nl. In de subjectregel is Re: Application te lezen. We raden u met klem aan berichten met dergelijke kenmerken ongeopend te verwijderen.
maar optopic:
LoL
quote:Lasser in een vorig leven?
Op vrijdag 25 juli 2003 13:39 schreef pberends het volgende:
maar optopic:LoL
quote:Van jou kop slaat men ook geen munten geloof ik.
Op vrijdag 25 juli 2003 13:41 schreef SCH het volgende:[..]
Lasser in een vorig leven?
quote:Welcome to the real world.
Op vrijdag 25 juli 2003 13:12 schreef SCH het volgende:
Opvallend dat hij zegt: je kan beter hoog in zetten dan kom je wel ergens in het midden uit.Dat is toch kiezersbedrog. Je belooft dingen maar je weet al van tevoren dat je dat niet gaat halen, maar je krijgt wel al die mensen mee.
Dat doen alle politieke partijen.
quote:Dat had je gedacht.
Op vrijdag 25 juli 2003 21:36 schreef ghettoman het volgende:[..]
Welcome to the real world.
Tuurlijk moet je altijd compromissen sluiten maar gewoon maar ongenuanceerd dingen roepen en daarmee je kiezers belazeren vind ik nogal grof. Maar als jullie het pikken is dat toch prima.
quote:noem jij er is een van jou clubje ?
Op vrijdag 25 juli 2003 13:20 schreef SCH het volgende:[..]
Ik heb liever politici die waar kunnen maken wat ze beloven.
quote:Inderdaad, ik meen me nog een standpunt betreffende Bos over Irak te herinderen.
Op vrijdag 25 juli 2003 21:36 schreef ghettoman het volgende:[..]
Welcome to the real world.
quote:Wat is mijn clubje?
Op vrijdag 25 juli 2003 21:55 schreef Koos Voos het volgende:[..]
noem jij er is een van jou clubje ?
quote:dat moet jij toch weten.. ik ben erg benieuwd , iemand die iets beloofd en dat 100% waarmaakt.
Op vrijdag 25 juli 2003 21:57 schreef SCH het volgende:[..]
Wat is mijn clubje?
quote:Valt tegen zeker..
Op vrijdag 25 juli 2003 21:55 schreef Koos Voos het volgende:[..]
noem jij er is een van jou clubje ?
Geeft niet hoor SCH.. ik kan ook niemand opnoemen in de politiek die alles heeft waar gemaakt wat hij/zij ooit belooft heeft.
quote:Tja helaas is liegen en bedriegen de tweede natuur van de meeste politici
Op vrijdag 25 juli 2003 22:11 schreef Koos Voos het volgende:[..]
Valt tegen zeker..
Geeft niet hoor SCH.. ik kan ook niemand opnoemen in de politiek die alles heeft waar gemaakt wat hij/zij ooit belooft heeft.
quote:Ik ook niet. Ik kan maar 1 iemand opnoemen die openlijk toegeeft dat hij altijd veel te hoog inzet en dus nooit waar wil maken wat hij zegt ---> JOOST E.
Op vrijdag 25 juli 2003 22:11 schreef Koos Voos het volgende:[..]
Valt tegen zeker..
quote:De PvdA/CDA/VVD roepen ook altijd om duizenden agenten erbij, terwijl ze weten dat ze allang blij mogen zijn als de de uitstroom straks nog kunnen opvangen. Dat roepen notabene mensen die zelf uit die partijen komen.
Op vrijdag 25 juli 2003 21:50 schreef SCH het volgende:[..]
Dat had je gedacht.
Dus roepen: TBS moet veel strenger maar ondertussen allang weten dat je er maar een tiende van bijhaalt. Professioneel hoor
Ze roepen om meer veiligheid, maar kunnen niet aan meer agenten, gevangenissen, gevangenisbewaarders ed komen en snoeien dan ook nog in de reclaaering.
En zo is het met de leraren en de zorg, enz.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |