abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11759618
quote:
Heinsbroek: premier (D66), of eigen LNP

NAARDEN - De partij van Herman Heinsbroek, de Lijst Nieuwe Politiek, mag van de oud-minister opgaan in D66. Hij was 86 dagen minister van Economische Zaken voor de partij van wijlen Pim Fortuyn, maar die club trekt hem helemaal niet meer. Minister wil hij ook niet meer worden, alleen voor het premierschap komt hij nog terug.

Heinsbroek wil nog steeds met de Lijst Nieuwe Politiek (LNP) meedoen bij de eerstkomende verkiezingen. ''Maar als je eventueel opgaat in D66, heb je meteen een veel groter netwerk in huis en veel bestuurlijke ervaring.''

''D66 past mij veel beter. Ik ben ook veel sociaal voelender, veel linkser dan menigeen denkt. Ik ben nooit rood geweest, maar ook beslist niet rechts. Meer links-liberaal.''

In reactie op het gelonk van Heinsbroek vraagt D66 zich af of Heinsbroeks partij nog wel bestaat en of er leden zijn. ''Iedere willekeurige Nederlander kan wel een partij oprichten en dan meteen in D66 willen opgaan. Maar om bij D66 te horen, hoef je niet eerst een partij op te richten,'' zegt een woordvoerder.

Heinsbroek staat niet bepaald te trappelen om terug te keren in de politiek, maar als het ooit weer zo ver komt, dan wil hij premier worden. ''Werken onder een premier, onder iemand die de baas is, nee, dan wil ík de minister-president zijn.''

Heinsbroek volgt de politiek nog wel. Hij vindt dat minister Gerrit Zalm van Financiën direct moet opstappen, omdat die het 'verschil tussen arm en rijk heeft vergroot'. Dat komt volgens hem vooral door de invoering van de euro, die alle prijzen en lokale belastingen enorm heeft opgedreven. ''Die vreselijke boekhouder Zalm begrijpt er níets van.''

http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1057987521564.html

Volgens Heinsbroek begrijpt Zalm er niets van (waar hij wel een beetje gelijk in heeft natuurlijk), maar de vraag is of Heinsbroek er zelf wel wat van begrijpt. Hij maakt wel erg nadrukkelijk kenbaar dat hij een pure machtspoliticus is, inhoud en politieke ideeën zijn ondergeschikt. LPF, LNP, D66; de partij maakt niet zoveel uit, zolang hij maar premier wordt.

Heinsbroek doet er beter te gaan rentenieren, ik geloof niet dat er nog een rol in de politiek voor hem is weggelegd. Of is er iemand die deze persoon nog wel politiek geloofwaardig vindt?

pi_11759701
het lijkt me een soort light variant van Berlusconi

Misschien is het niet gek om deze figuur nog een kans te geven. Eens zien wat hij kan doen.

Moderator maandag 14 juli 2003 @ 12:33:07 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11759713
lol ... alleen voor het premierschap komt hij nog terug

wie het kleine niet eert ... W

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_11760017
Premier. Laat me niet lachen.
pi_11760030
quote:
Op maandag 14 juli 2003 12:32 schreef Toffe_Ellende het volgende:
het lijkt me een soort light variant van Berlusconi

Misschien is het niet gek om deze figuur nog een kans te geven. Eens zien wat hij kan doen.

wacht ff, jij wil dus berlusconi als MP in nederland?
pi_11760112
quote:
Op maandag 14 juli 2003 12:45 schreef Hoerekind het volgende:
Premier. Laat me niet lachen.
Ja, dat heb ik ook. Die Heinsbroek is nu zo'n beetje alle realiteitszin kwijt.
pi_11760335
moet D66 nog wel de grootste partij worden
  maandag 14 juli 2003 @ 13:04:20 #8
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11760409
Herman Links Liberaal

lol

maandag 14 juli 2003 @ 13:04:31 #9
19840 Libris
Live from Singapore
pi_11760418
quote:
Op maandag 14 juli 2003 13:01 schreef pberends het volgende:
Dat lukt ze wel als alle HH-stemmers op D66 stemmen
pi_11760478
quote:
Op maandag 14 juli 2003 13:04 schreef Libris het volgende:

[..]

Dat lukt ze wel als alle HH-stemmers op D66 stemmen

lol, maar ik denk dat Heinsbroek een beetje Wouter 'lekker ding' Bos onderschat, want die is echt precies hetzelfde als Heinsbroek alleen dan wat liever en lekkerder, waar alle vrouwen eerder voor vallen dan bij Heinsbroek
pi_11760691
quote:
Op maandag 14 juli 2003 12:45 schreef Unstable_Element het volgende:

[..]

wacht ff, jij wil dus berlusconi als MP in nederland?

als je mijn woorden zo verdraaid en puzzelt dat je dat gaat denken: vooruit dan maar! Ik WIL Berlusconi als MP van Nederland!
pi_11760725
quote:
Op maandag 14 juli 2003 12:33 schreef sp3c het volgende:
lol ... alleen voor het premierschap komt hij nog terug

wie het kleine niet eert ... W

ik ook wel
Borsato!! ♪♥
AC Sparta Praha!
  Moderator maandag 14 juli 2003 @ 13:19:08 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11760759
quote:
Op maandag 14 juli 2003 13:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

als je mijn woorden zo verdraaid en puzzelt dat je dat gaat denken: vooruit dan maar! Ik WIL Berlusconi als MP van Nederland!

ik wil Toffe_ellende als mp (of iig vice premier want Bazza is natuurlijk de man )
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 14 juli 2003 @ 13:20:40 #14
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11760790
quote:
Op maandag 14 juli 2003 13:07 schreef pberends het volgende:

[..]

lol, maar ik denk dat Heinsbroek een beetje Wouter 'lekker ding' Bos onderschat, want die is echt precies hetzelfde als Heinsbroek alleen dan wat liever en lekkerder, waar alle vrouwen eerder voor vallen dan bij Heinsbroek

Precies hetzelfde??

Hmm kun je dat misschien duidelijk nuanceren? Wat zijn precies de overeenkomsten enzo......

pi_11761278
quote:
Op maandag 14 juli 2003 13:01 schreef pberends het volgende:
Bij CDA en VVD komt Heinsbroek natuurlijk niet echt meer aan de bak, en daarbij heeft hij de VVD gekozen als ideale partij om zich tegenaf te zetten. Een terugkeer bij de LPF is ook uitgesloten, en bij de PvdA de macht grijpen is voor HH een mission impossible.

Blijven er 2 mogelijkheden over, een eigen partij of D66. Het eerste heeft hij inmiddels geprobeerd en is tot nu toe niet echt van de grond gekomen. Dus de meest waarschijnlijke kans op het premierschap is D66 tot de grootste partij te maken, en aangezien ze daar momenteel ook geen echte leider hebben lijkt het er voor HH op dat daar het makkelijkst de macht te grijpen is.

pi_11761351
quote:
Op maandag 14 juli 2003 13:41 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Bij CDA en VVD komt Heinsbroek natuurlijk niet echt meer aan de bak, en daarbij heeft hij de VVD gekozen als ideale partij om zich tegenaf te zetten. Een terugkeer bij de LPF is ook uitgesloten, en bij de PvdA de macht grijpen is voor HH een mission impossible.

Blijven er 2 mogelijkheden over, een eigen partij of D66. Het eerste heeft hij inmiddels geprobeerd en is tot nu toe niet echt van de grond gekomen. Dus de meest waarschijnlijke kans op het premierschap is D66 tot de grootste partij te maken, en aangezien ze daar momenteel ook geen echte leider hebben lijkt het er voor HH op dat daar het makkelijkst de macht te grijpen is.

ja leuk we horen dat Heinsbroek bij D66 aan de bak wil, maar wil D66 dat ook
  maandag 14 juli 2003 @ 13:44:36 #17
52589 sjun
uit solidariteit
pi_11761368
Het verhaal van Kozzmic komt me zeer plausibel over.

Maar mocht Heinsbroek slagen dan gaat het volgens mij nog meer opzeggingen regenen uit de Noordelijke provincies

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  maandag 14 juli 2003 @ 14:10:44 #19
52589 sjun
uit solidariteit
pi_11762060
quote:
Op maandag 14 juli 2003 13:46 schreef pberends het volgende:
http://www.lijstnieuwepolitiek.nl/provincies/flevoland.html

[afbeelding]

Wijnschenk is gewoon uitgekakt. Men kent de man al en het blijft volgens mij een marginaaltje. Ik vrees voor Heinsbroek hetzelfde (als het hem niet lukt aansluiting te vinden bij D66).

Er is een tijd van komen, er is een tijd van gaan. Voor beide heren is wat mij betreft de tijd van gaan reeds gekomen.

pi_11796150
quote:
Op maandag 14 juli 2003 14:10 schreef sjun het volgende:

[..]

Voor beide heren is wat mij betreft de tijd van gaan reeds gekomen.

En dat eigenlijk al voor de tijd van komen echt gegaan is.
pi_11797220
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 22:09 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

En dat eigenlijk al voor de tijd van komen echt gegaan is.

Gecompenseerd met grote sigaren

<------------ .

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_11845349
Voor Herman lijkt er nog een optie open: Hij kan zich eens met een kalende schedel gaan profileren. Pim Fortuyn haalde in korte tijd flink wat electoraat binnen en ook Jan Marijnissen oogst electoraal niet slecht.

Ad Melkert laten we voor het gemak even buiten beschouwing, die was niet kalend genoeg.

[Dit bericht is gewijzigd door hoppe op 18-07-2003 10:34]

salva cum reverentia
  vrijdag 18 juli 2003 @ 10:36:44 #23
52589 sjun
uit solidariteit
pi_11854173
quote:
Op maandag 14 juli 2003 13:41 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Misschien is er nog een LN variant open...
  vrijdag 18 juli 2003 @ 10:41:33 #24
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_11854252
Of bij Nieuwrechts.
Of een staatsgreep.
Of hij doet zijn ogen dicht en denkt heel hard dat hij het al is.

Mijn tips worden steeds realistischer.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 18 juli 2003 @ 15:34:52 #25
52589 sjun
uit solidariteit
pi_11860983
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 10:41 schreef Sidekick het volgende:
Of bij Nieuwrechts.
Of een staatsgreep.
Of hij doet zijn ogen dicht en denkt heel hard dat hij het al is.

Mijn tips worden steeds realistischer.

Ik wacht tot je aankomt met: Hij heeft het licht gezien en is SP-kaderlid geworden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')